Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Tristeţea unui om de stânga

Cred ca am scris de multe ori ca o societate democratica adevarata are nevoie de partide care sa  constituie alternative politice fezabile propuse electoratului.  Nu vreau sa traiesc intr-o tara a unui partid unic si nici intr-una in care sa nu existe posibilitatea unei alternante  politice adevarate. Mult asteptatul congres PSD nu va produce schimbarea care poate sa-l transforme intr-o alternativa viabila pentru un electorat inteligent de stanga sau a unuia  fara preferinte politice clare.   Nici o sansa de schimbare in acest partid cripto comunist, in care conducerea este formata din fosti activisti PCR-UTC, imbogatiti pe vremea săracului-cinstit si penali de toate soiurile.

Candidatii pentru presedintia partidului sunt aceleasi jalnice figuri cu care defileaza partidul in ultiumul deceniu: Mircea Geoana, om care a atins culmea ridicolului lipindu-si  permanent in frunte eticheta de „Prostanac”, etern “luzer” servitor al lui Vântu sau ezotericul  „flacarii violet.” Impotriva lui va candida probabil Adrian Nastase, politician arogant, care de cinci ani fuge de justitie prin tertipuri jalnice, prim ministru care a ingenunchiat presa si a transformat  spaga intr-o forma legitima de a face afaceri in Romania. Scandalul „matusii Tamara”,  a reusit sa-l  acopere de ridicol, nu mai putin decat contra candidatul lui.

Cred ca nimeni nu poate sa descrie mai bine decat Vasile Dâncu, sentimentele omului de stanga in fata celor doi candidati:

Nimic nou, nici o sclipire, nici o idee, nici o încercare de a aduce viată într-un partid care pare deja condamnat. si, alaturi de el, este condamnata o mare parte din populatia Romaniei care va fi obligată să suporte dezlăntuirea unei puteri fără de opozitie, fără de alternativă. Mă simt relaxat şi sper că nimeni dintre colegii mei de partid nu se va mai supăra pe ceea ce cred eu despre asta. Nu sunt un om care să mai dorească ceva, poate doar incerc să păstrez o amintire frumoasă unor oameni alături de care a visat sau lucrat aproape un deceniu, dintr-o viaţă si-aşa prea scurtă. Mă uit cu înţelegere déjà, cu compasiune, cu un sentiment al neputintei. M-am descărcat în fata propriei mele constiinte, eu măcar am incercat si poate, inconstient, incerc si acum să mai cred ca schimbarea în bine este posibilă . Nu pot dormi, scriu … cu o infinită tristete. (aici)

Mult respect domnule Dâncu de la un om care nu va impartasi niciodata idealurile politice, dar care admira pozitiile civice pe care le aveti. In aceasta chestiune nu veti fi niciodata singur.

Written by Theophyle

13/02/2010 la 11:56 am

122 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. De necrezut cum A Nastase face fault democratiei in Romania si niciodata nu primeste cu adevarat cartonasul..
    brrr

    pitapata

    13/02/2010 at 12:04 pm

    • @pitapata, salut 🙂
      nu are cum, cat timp parlamentul este plin de complici si justitia nefunctionala, nimic nu se poate intampla, din nefericire 😦

      Theophyle

      13/02/2010 at 12:16 pm

  2. barim Năstase e totuși mai bun decât Geoană ca președinte al PSD…

    Camil Stoenescu

    13/02/2010 at 12:10 pm

    • Nastase e bun doar pt. Rahova. 🙂

      Tzepelica

      13/02/2010 at 12:16 pm

    • @Camil salut 🙂
      Nasase poate fi seful PSD de la Prahova 🙂

      Theophyle

      13/02/2010 at 12:17 pm

      • eh, evident că e corupt și ipocrit. mă refeream că nu e chiar așa de penibil ca Geoană 😀

        Camil Stoenescu

        13/02/2010 at 12:22 pm

        • Ba da, e si penibil.
          Ai uitat cand ne punea sa-i numaram ouale ?
          Jalnic !

          Tzepelica

          13/02/2010 at 12:43 pm

        • mm…da, de faza aia uitasem. tupeu cât cuprinde. și totuși…parcă și la capitolul „nesimțire” are ceva mai multă vlagă decât Violetul…:D

          Camil Stoenescu

          13/02/2010 at 12:48 pm

  3. Ce-i aia „relaxat si plin de compasiune” ?
    Daca are c..ie, Dancu sa faca bine si sa puna de un partid de stanga, impreuna cu amicii din „grupul de la Cluj”.
    In cazul unui barbat, vaicareala mi se pare penibila.
    Acelasi lucru il astept si de la tinerii mai nou intrati in PDL, ale caror idei nu intra deloc in rezonanta cu mintile imbacsite ale unor Videanu, Berceanu, Blaga, Udrea.
    In ambele cazuri (stanga/dreapta) nu vad o alta solutie, pentru ca e clar ca reforma e imposibila.

    Tzepelica

    13/02/2010 at 12:16 pm

    • @timi, salut 🙂
      Chiar daca ar vrea la nivelul partidului lui este complet la „index”, la nivel national intr-un partid nou, poate 🙂 Dar pentru asta e nevoie de multttttti bani.

      Theophyle

      13/02/2010 at 12:19 pm

      • Salut !
        Sunt convins ca sponsori se gasesc mai intotdeauna.
        Am, insa, impresia ca Dancu e un tip comod, care nu e in stare sa demareze o treaba, se complace.
        Nu e om de actiune.

        Tzepelica

        13/02/2010 at 12:21 pm

        • intr-un cuvant, un intelectual 😆

          Theophyle

          13/02/2010 at 12:23 pm

  4. cititi linkurile „congres PSD” si „Adrian Nastase” sunt de pe blogul Sorinei Matei si sunt edificatoare 🙂

    Theophyle

    13/02/2010 at 12:25 pm

  5. Partidele astea au devenit un fel de ciorbe reincalzite de „n”ori, gelatinoase si rasuflate, din care nu putem iesi decat daca niste tipi mai curajosi iau taurul de coarne.
    Se pare, insa, ca romanul nu e dispus sa indrazneasca/sa riste, e mai mult dispus sa trancaneasca pe la colturile presei.
    Eu simt nevoia unor lideri noi, care sa dea de pamant cu mafiotii (de stanga sau de dreapta).

    Tzepelica

    13/02/2010 at 12:27 pm

    • @timi, bineinteles ca ai dreptate, problema ar fi ca nici un om onest nu prea are multe sanse sa castige cu adevarat niste alegeri cat timpul electoratul nostru este „cumparat” de mafioti de genul Vanghelie.

      Theophyle

      13/02/2010 at 12:29 pm

      • Ba eu cred ca s-a cam saturat si electoratu` de mici/bere, mai ales ca s-a prins (in sfarsit !) ca le primeste cam rar. 😆
        Sunt convins ca pofteste sa voteze ALTCEVA.
        De fapt, asta ar fi si mesajul unei noi miscari politice.

        Tzepelica

        13/02/2010 at 12:33 pm

        • Dea Domnu’ sa ai dreptate 🙂

          Theophyle

          13/02/2010 at 12:39 pm

    • principala problemă pe care o văd eu este că oamenii de valoare, onești și bine intenționați, se îndepărtează tot mai mult de politică. cât timp mecanismele interne de partid, cele care pun oamenii pe liste (fie ele și uninonimale) funcționează pe principii de șpagă și clientelism, nu sunt cine știe ce speranțe. cunosc oameni din PSD, ca și din PDL sau PNL, oameni tineri și entuziaști s-au înscris din convingere în acele partide dar care își dau seama că în veci nu vor ajunge să aibă un cuvânt de spus în partid…

      Camil Stoenescu

      13/02/2010 at 1:01 pm

      • @Camil, marea problema este ca si tinerii partidelor sunt facuti din acelasi aluat ca generatiile trecute. Uitat-te la Banicioiu in PSD sau la Jean Marinescu in PDL, exact figurile mentorilor 😦

        Theophyle

        13/02/2010 at 1:03 pm

        • poate cei mai mulți da, statistic vorbind. eu am cunoscut însă și altfel de oameni, ceva mai pe la bază 🙂

          Camil Stoenescu

          13/02/2010 at 6:48 pm

  6. Ar fi nevoie de niste „pasoptisti”, de niste indivizi animati de niscaiva idealuri, care sa fie in stare sa trezeasca masa amorfa a electoratului.
    Cred ca romanii inca mai au suflet/inima, ca pot fi stransi in jurul unei idei, ca pot fi inflacarati de o poezie/un cantec care sa le mearga la inima.

    O manea ? 😆 😆

    Tzepelica

    13/02/2010 at 12:40 pm

    • Posoptisiti? de unde, fii boierilor sunt astazi beizadelele communistilor, fii de turnatori care se comporta exact ca parintii lor. Poate se vor reintorce niste tineri care au trait in occident, dar de ce s-at intoarce? Si astai o mare intrebare 😦

      Theophyle

      13/02/2010 at 12:44 pm

      • Si aia care s-au intors (bursierii statulul roman) nu-si gasesc de lucru.

        Tzepelica

        13/02/2010 at 12:49 pm

        • Marea majoritate a acestor bursieri au studiat arta sau muzica sau alte chestii de genul asta. Nu e de mirare ca nu isi gasesc de lucru.

          alicuza

          13/02/2010 at 7:52 pm

  7. Hotnews :

    „Premierul Emil Boc a cerut Eximbank sa reduca salariul conducerii de la circa 20.000 euro in prezent la 1.000 de euro, corespunzator indemnizatiei unui secretar de stat, transmite Mediafax. Seful Guvernului a declarat ca, in caz contrar, vor fi identificate alte solutii pentru a efectua reducerile. In luna octombrie a anului trecut, HotNews.ro a relatat in exclusivitate ca directorul Eximbank, Ionut Costea, castiga 89.062 de lei pe luna fara alte stimulente, adica 20.760 de euro.”

    Acu` sa vezi vanzoleala… 🙂

    Tzepelica

    13/02/2010 at 12:51 pm

    • interesanta pozitie. De la 20 000 la 1 000, multe parale 🙂

      Theophyle

      13/02/2010 at 12:58 pm

  8. Prostănacul e mare deştept, în felul lui. Prea mulţi pesedişti, proşti grămadă, aleargă cu limba scoasă după el şi nu reuşesc să-i mai ia din mână lopăţica.

    Cei înghesuiţi grămadă formează elita partidului, în felul lor. Dacă o mai ţin în ritmul ăsta cu alergătura din dotare şi nu reuşesc să-i facă felul prostănacului, în cele din urmă vor realiza că au nevoie de mai mult nisip, ca să-şi bage capul… tot după lopăţică, în felul lor. De altfel, după poziţia lor cu plecăciune nisipoasă şi fără scut sau măcar o tavă, felul doi este atât de previzibil încât vor spune merci dacă în locul şutului nu vor fi primit direct desertul… cu excepţia lui Bombonel, desigur.

    Pentru el numai un prost din grămadă poate să garanteze că, într-o asemenea poziţie, va fi la fel de mulţumit în felul lui, când şe ştie cum se adaptează şi din mers, darămite în staţionare şi aşteptare cu partea bombată a strategiei lui bombastice, de unde se pare că i se trage şi renumele.
    O fi şi asta o Bombo cu efect întârziat, în felul ei. Când nu te retragi la timp, alţii îţi fac felul, dar când făptuitorul e unul mai prostănac decât el şi chiar ceva mai renumit, ăsta-i (d)efect invers, cu boom-boom!.

    Bombonel se va putea consola cu altceva în consolă: şi-a tras singur felul fără tavă, în felul lui, luând în plin direct desertul, la fel de inversat ca şi cum ar începe cu sfârşitul. E şi ăsta un început, nou îl felul lor, de traşi la grămada de prostănaci, în frunte cu un deştept, în felul lui, al lor şi-al tuturor. Măcar de-aţi şti câţi sunteţi de to(n)ţi! Noi, ăştia de pe margine, mai aflăm din când în când: de regulă, desertul ne este servit o dată la 4 ani.

    Ba chiar avem motive să fim convinşi că de ceva decenii ne simţim la fel de bine… în felul nostru. Le-o datorăm şi lor, grămezilor de deştepţi în felul lor, dar o cauză este aceeaşi: nu le preparăm şi nu le servim pe săturate desertul potrivit, dar preferăm deşertul nesfârşit, în fel şi chip.

    Normal, la atâta perspectivă nisipoasă nici nu-i de mirare cum ne menţinem poziţia inversă, de complicitate tacită.Când ne place, ne complacem şi aşteptăm cu plecăciune un nou număr… de ani, c-aşa-i felul nostru, doar grămada are o altă dimensiune: o imensitate… „de invidiat”, de alţii, neconsumatori de desert în deşert şi nici în felul lor.Culmea ar fi să ne simţim mai veseli decât Prostănacul şi cu poţizia mai demnă de (con)lucrare în felul unuia ca Năstase.

    Băşcăliosul

    13/02/2010 at 12:56 pm

    • @Băşcăliosule, salut 🙂

      Cred ca trebuie sa-i lase lopatica si sa-i ia nisipul, cam greu dar nu imposibil 😆

      Theophyle

      13/02/2010 at 12:59 pm

  9. salut

    sunt buni si intelectualii la cate ceva, mai lamuresc cate o chestiune controversata
    de ex. cristian preda despre scandalul marius oprea
    http://cristianpreda.ro/2010/02/13/interpretarea-si-institutiile/

    razvan

    13/02/2010 at 1:04 pm

    • @razvan salut 🙂
      I-as vrea insa mai incisivi si mai uniti, nu crezi ca ar fi necesar.

      Theophyle

      13/02/2010 at 1:07 pm

  10. salve, tuturor

    Dancu este un tip inteligent si poate si onest
    (desi a fost ministru in guvernarea nastasiana; dar poate fi acuzat de …naivitate)

    Ar fi fost prea frumos ca pe baza teoriei unde dancu exceleaza sa intemeieze un partid; dar ca sa fii lider de partid, trebuie sa ai stofa de lider, sa stii sa vorbesti in fata multimii, sa fii un bun organizator, un bun mediator, sa stii sa faci compromisuri „onorabile”

    din pacate pentru partea de stinga a politicii Ro, Dancu este doar un teoretician……trist!

    si nici rus, nici puscas nu au stofa de lideri.

    de fapt, nici prosty nu are asa ceva, la el a fost o pura intimplare ca a ajuns lider
    :mrgreen:

    p.s.
    nastase este un tip diabolic de inteligent, este licheaua inteligenta absoluta; un jeg uman, un ticalos perfect!

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 1:16 pm

    • @skorpi, salut 🙂
      Ce pot spune eu mai mult. Amin!

      Theophyle

      13/02/2010 at 1:20 pm

    • Buna ziua si aici!
      @Skorpion
      DE unde atata inteligent
      Cu Tamara in apartament?
      Mai ne pune si sa numaram
      Cre’ ca n-are,asta aflam
      De asta e doar un Bombonel
      Care asteapta un baietel
      Despre jeg, aveti dreptate
      O lichea, tot ce se poate
      Oare cum scapam de el
      De-un asa mare cacatel?

      Creanga

      13/02/2010 at 1:25 pm

  11. Salut
    Dl Dancu e ste trist ca nu exista un partid de stanga mai onorabil decit PSD.
    Inteleg ca este trist ca PSD nu se poate schimba si ca e complicat sa construiesti un partid nou.
    Doua obiectii:
    Dl Dancu a fost ministru in guv Adrian Nastase la Ministerul Adevarului. S-a schimbat domnia sa intre timp ? Nu am urmarit care e impresia sa ref. la Adrian Nastase.

    Romania nu are nevoie inca 10 ani de o stinga ca la carte. De ce:
    a) oricum partidele de dreapta de la noi sunt foaarte de stanga. Imi confirma cineva ca dl Cezar Preda este mai de dreapta decit dl Dancu sau Oprisan ?
    b) Dupa infernul comunist avem nevoie de un purgatoriu capitalist pur. Tot la fel ca dupa razboi cind au fost interzise activitatile de extrema dreapta in Europa si permise atunci cind nu au mai avut nimic rau de facut.

    Un tanar de stanga

    13/02/2010 at 1:23 pm

  12. @tds, salut 🙂

    Purgatoriul capitalist vom avea cand vom avea capitalism si probabil ca o stanga va aparea cand vom avea si o drepta. Pana atunci numai teorii si o viata pe care fiecare o traieste cum poate.

    Theophyle

    13/02/2010 at 1:29 pm

  13. Pina atunci Theophyle, numarul nepotilor mei din romania – – scade in curind cu 2 (medici rezidenti) si creste tot cu 2 in Franta si Germania. Am altul proaspat scolit la universitate italiana care vine acasa pt ca are o specializare foarte tare aici . Dar soldul este negativ in fiecare an. Fac ochi ca puii de mitza si o iau usurel spre vest.
    Nasol e ca se raspindesc in toata lumea si e practic imposibil sa te vezi cu toti odata.
    Asa ca PDL PSD PNL ar trebui sa se miste mai repede daca vor sa nu plece toata seva tinara din tara asta.

    Un tanar de stanga

    13/02/2010 at 1:43 pm

    • @TDS, asta’i viata 😦
      Majoritatea noastra vom trai acolo, poate din cand in cand si aici. Majoritatea urmasilor nostri vor intemia familii departe de Romania, poate vor veni si ei in timp, dupa „prima tinerete” la fel ca noi, poate nu 😦

      Theophyle

      13/02/2010 at 1:48 pm

  14. …tds,

    toata seva BUNA, ca cea rea ramine in tara.
    exceptiile doar confirma regula
    🙂

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 1:46 pm

  15. ThPh,

    raminem noi pe baricade si cu seva buna ce o avem, ca nu toata seva buna vrea sa plece…
    🙂

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 1:48 pm

    • @skorpi, cei care raman trebuie sa supravietuiasca intre scorpiile existente si asta necesita eforturi enorme, din nefericire 😦

      Theophyle

      13/02/2010 at 1:50 pm

  16. mie-mi spui, ThPh?????

    lichele sint SUS, dar sint si JOS in numar mare…..

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 1:51 pm

  17. Salut, Theophyle! Salut, toată lumea… la grămadă!

    Dacă nu reuşeam pălitură de osândă şi excepţie de la regula felului de-a fi, prin realegerea lui Traian Băsescu, acum ar fi fost în PSD şi PNL o armonie în veselie, iar amărăciunea noastră iremediabilă ar fi pălit la grămadă, dar nu în faţa tristeţei şi lucidităţii lui Dâncu, ci în faţa iluzionismului reproiectat şi scăpat teafăr într-o linişte de speriat.

    Băşcăliosul

    13/02/2010 at 1:57 pm

    • Probabil ca electoratul romanesc este catatonic inca din 1990, mare noroc am avut anul trecut. Chiar ne-a trecut pe langa tampla. Gandeste ce tara am fi fost cu Geoana presedinte si Crin premier, Doamne fereste, groaza 😦

      Theophyle

      13/02/2010 at 2:38 pm

  18. Cei ce au intemeiat familii mixte in America de pilda nu se mai intorc.
    Cei ce au plecat soti/ sotie au divortat acolo 🙂
    Copiii nu au de ce sa vina.
    Mai venim noi cei nemicshti care am plecat inainte de 89 din cauza regimului ( nu din motive economice . Si noi cit ne-o mai place si nu ne-om simti singuri si aiurea in propria tara

    Un tanar de stanga

    13/02/2010 at 2:07 pm

  19. Ce atmosfera sumbra frate
    Hai zambiti, inca se poate
    Tara draga s-o salvam
    De comunisti sa scapam
    Hac, hac mult am baut
    Bere, vodka si vermut
    Cand m-am trezit ce sa vezi
    Parbrizul plin de amenzi
    Mai sa fie, am adormit
    Acum sunt bun de platit
    Stai asa ca nu-i asa
    Sa imi sun eu matusa
    Alo, tanti, sunt Adrian
    Am adormit la volan
    Spui ca tu ai condus
    La trei vorbe bagi un plans
    Te-or crede, esti babatie
    Si-oi scapa de puscarie
    A scapat?vom mai vedea
    Ssssaraca ghiuleaua mea

    Creanga

    13/02/2010 at 2:26 pm

  20. Daca Geoana nu ar fi creatia lui Dancu & Co as fi fost de acord. Dar asa el a contribuit direct la Vanghelizarea partidului. Dancu nu o sa faca niciodata un partid de stanga autentica, pentru ca pur si simplu este imposibil crearea unui partid pe baze strict ideologice la nivelul de educatie politica curent al cetatenilor Romaniei.
    Desi nici unul nu reprezinta nici pe departe o solutie pentru stanga romaneasca, cel mai bine ar fi ca PSD sa fie condus de Mitrea sau Nastase. Ambii sunt ideologic promoteri ai stangii (desi in viata personala nu aplica preceptele ei, dar cum zice poporul: fa ce zice popa, nu ce face el), spre deosebire de oportunismul geoano-vanghelist, populism vid ideologic. Da, si-au strans averile prin actiuni la limita legii, dar asta e cazul si pentru multi dintre liderii PDL, deci pe scena politica „smecheria” nu pare sa fie la momentul asta o problema.
    Daca iese iar Geoana, UDMR-ul va castiga un nou votant fidel. 😉

    zexe

    13/02/2010 at 3:00 pm

    • Zexe, salut 🙂
      Da, Geoana a fost un „proiect” esuat al grupului de la cluj. Inodor, incolor el a fost singurul (la data respectiva) care putea face ceva. Nimeni nu a cunoscut caracterul de molusca a individului (in afara familieie, probabil).

      Cred ca Nastase nu a invatat nimic in ani desertului politic. Omul nu poate fi recuperat dpdv politic. A fdost si este un tip corupt la fel ca majoritatea greilor din toate partidelor.

      Mitrea & Diaconescu ar fi avut o sansa. Cred insa ca gasca lyu’ Vanghelie il vor impune inca o data pe Geoana care va pierde inca o data in fata orcarui alt partid. Fie antonescu, orban sau blaga.

      Theophyle

      13/02/2010 at 3:19 pm

      • Mitrea are probleme de imagine pt ca in loc sa se bazeze pe solidaritatea partidului a preferat sa se duca direct la „sefu al mare” cand a avut probleme cu justitia. Acum probabil nu va mai scapa de eticheta de „omul lui basescu”, cel putin daca geoana ramane presedinte. Cat despre Diaconescu, liderul oricarui partid trebuie sa fie un om cu verb, ceea Cristi nu este. Plus ca nu am auzit de nici un proiect politic din partea lui. (Pana si Ponta, care nu candideaza, a prezentat unul)

        Apropo, am vazut ca m-ai pus la moderare. Sunt singurul reprezentant al stangii progresiste de pe aici, putin respect pentur minoritati. 😀

        zexe

        13/02/2010 at 3:34 pm

        • @zexe, adevarat, te moderez. Daca fiind reprezentanbt al „stangii progresiste” vei fi si politicos atunci nu’i nevoie de moderare. Nu am nici un chef de mojicii pe blogul meu. Deocamdata tot ce ai scris a trecut fara probleme.

          In afara de tine sunt si alti reprezenati ai stangii cu care sunt in relatii foarte bune. @casandra cu care in afara de curtoazia elementara nu ne intelegem politic de loc, dar este o domana, si tannatul @HT care cateodata o mai da in bara dar este un baiat agreabil so politicos (nu cand e vorba de idolul lui Nastase) cred ca mai sunt cativa dintre ei si membri de partei 🙂

          La subiect Mitrea este la fel de oportunist ca Nastase, nu insa la fel de corupt si arogant.

          Theophyle

          13/02/2010 at 3:41 pm

        • Theophyle ;
          Pe mine m-ai uitat? 😦

          Loda

          13/02/2010 at 4:49 pm

  21. Buna ziua tuturor…
    @Tzepelica – intr-adevar d-nii Dancu & Puscas isi savureaza tristetile iar actiune – ioc. Din nefericire pe aici daca un politician e cat de cat onest nu are suficient curaj…Specia politicienilor votabili pare ca s-a stins de vreo suta de ani…
    @zexe – te simti OK cu faptul ca „smecheria nu pare sa fie la momentul asta o problema”?

    Diana

    13/02/2010 at 3:19 pm

    • @Diana, Salut 🙂

      Theophyle

      13/02/2010 at 3:26 pm

      • @Theophyle – salut…
        De ce oare stangistii nu au spritul critic atat de ascutit si la adresa lor insile?

        Diana

        13/02/2010 at 3:30 pm

    • When in Rome… Capitalismul pur este neideologic, asa ca fiecare se descurca cum poate. Prefer un PSD condus de Nastase unui grup de partidute de stanga aparute prin scindarea PSD.

      zexe

      13/02/2010 at 3:28 pm

      • @zexe, tu preferi, dar nu cred ca se va intampla. Va castiga Geoana si de aici tot ce se va intampla, dupa 🙂

        Theophyle

        13/02/2010 at 3:32 pm

        • Speranta moare ultima, mai ales ca exista un precedent cand unanimitatea a disparut in cabina de vot. Pana la urma din cate stiu votul va fi secret.

          zexe

          13/02/2010 at 4:00 pm

      • Nu te mai da dupa cires si zi-o p`aia dreapta : ca ti-a placut in vremea lu` Bombo-voda, cand nu misca nici musca fara acordul lui…cand a vandut cam tot ce se putea vinde (n-a mai ramas mare lucru dupa el) si aduna tot ce se insemna comision la contractele cu statul…cand a stimulat aparitia baietilor destepti din energie, care au incheiat contracte pe 10 ani cu Hidroelectrica…cand a semnat tratatul de aderare in genunchi, in conditii umilitoare pt. Ro…cand Shpagaton punea bazele celebrului Dracula Park…
        Aferim, bobocule ! 🙂

        Tzepelica

        13/02/2010 at 3:39 pm

        • veninind dupa infernul CDR-ist, AN a fost o binecuvantare. S-a furat e adevarat, dar a fost singura perioada dupa ’89 cand s-a investit masiv in infrastructura. Si poate termenii de aderare la NATO si EU nu au most cei mai buni, dar au fost cei mai buni pe care Romania i-ar fi putut obtine pe termen scurt (ar fi fost mai au daca aderarea ar fi fost negociata de CDR sau PNL, poate la fel daca era PD (fara -L) cel care o facea). Altfel am fi intrat in UE prin 2020. Investitiile in infrastructura + aderarea la EU au adus reale beneficii Romaniei, permitand cresterea economica pe vremea lui Tariceanu in ciuda unor politici haotice. A zis-o si domnul presedinte, AN a fost cel mai bun prim-ministru al Romaniei din perioada recenta (AN si TB sunt perfect compatibili la nivelul gandirii, dar au amandoi personalitati prea puternice pentru a putea conclucra)

          zexe

          13/02/2010 at 3:55 pm

  22. Tare, tare de tot !
    „Mircea Geoana: Am facut sacrificii de imagine de dragul partidului, creand impresia unui om indecis, fara suficienta fermitate.

    El a mai adaugat ca va ramane prieten cu Adrian Nastase, indiferent de rezultatul alegerilor interne de la Congresul din 20 februarie”.

    Simte ca pierde teren si se pune bine cu Bombo, sa-i arunce si lui un ciolan/minister ?
    Heheheeee…

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6908608-mircea-geoana-facut-sacrificii-imagine-dragul-partidului-creand-impresia-unui-indecis-fara-suficienta-fermitate.htm

    Tzepelica

    13/02/2010 at 3:29 pm

    • @timi, cineva trebuie sa-i explice lui geoana ca el este un natural… idiot, nu trebuia sa faca sacrificii pentru a arata astfel 😆

      Theophyle

      13/02/2010 at 3:33 pm

      • Cre` ca „Mihaela, dragostea mea” ii explica asta in fiecare seara, inainte de culcare.
        Dupa care se intoarce cu spatele si sforaie… 🙂

        Tzepelica

        13/02/2010 at 3:41 pm

  23. @Diana 🙂
    Pot sa-l inteleg doar pe Ilie Sarbu, care si-a tras singur niste alice in locul acela, strict barbatesc. 😆

    Tzepelica

    13/02/2010 at 3:31 pm

  24. @zexe – credeam ca v-ati lamurit ca „ideologia” asta a voastra e un drum infundat…Nu zic mai multe, deja a devenit banal.

    Diana

    13/02/2010 at 3:40 pm

    • Io as vrea sa-i vaz si pe „ideologii” aia „infundati”… 🙂

      Tzepelica

      13/02/2010 at 3:44 pm

      • Pai la noi e, nu-i asa, democratie, toti „ideologii” au dreptul, nu-i asa, sa traiasca si ei de pe urma unor mismasuri, doar nu vor face foamea muncind onest.
        Iar justitia e „independenta” si condusa de nu stiu ce barbuleasca. Cine naiba sa-i infunde?
        Cu „justitia” asta iese o democratie „bumben” 🙂

        Diana

        13/02/2010 at 3:53 pm

    • La faza asta esti prea criptica pentru mine.

      zexe

      13/02/2010 at 3:57 pm

  25. mie imi pare rau pentru oameni asemenea lui Dancu. din cauza felul in care Ilici si ai lui au acaparat stanga, persoane precum cele din Grupul de la Cluj, care ar fi avut potential de a mai asana clasa politica din Romania, au ajuns numai sa-si rumege tristetile prin presa 😦

    cat despre Geoana, de cateva saptamani eu tot spun ca va castiga Congresul fiindca in PSD obisnuinta face legea.

    amanda13

    13/02/2010 at 3:48 pm

    • @Amanda, salut 🙂

      Theophyle

      13/02/2010 at 5:20 pm

  26. Zambatrix reloaded

    Babuta nu avea carnet
    Au saltat-o din apartament
    Stai mamaie nu ma-npinge
    Inina nu ti se strange?
    N-ai si tu o bunicuta
    Ce te tinea de manuta?
    Zeghe grea i-au inmanat
    Plans si plans si suspinat
    In ast timp, nenea Adrean
    Facea valuri in lighean
    De babuta nu-i pasa
    Presedinte se visa
    In partidul pesedist
    Garantat antivanghelist
    Lupta mare, a pierdut
    Cornu cu lapte a umplut
    Ouale i s-au muiat
    Si le-a luat la numarat
    Unu are, altul n-are
    Vai, mamaia-i la racoare
    Ma duc acolo repejor
    Sa numar mai cu spor

    Creanga

    13/02/2010 at 3:57 pm

  27. @zexe
    Probabil ca n-ai habar cat ne costa semnarea, in mare viteza pt. ca veneau alegerile, a capitolelor „mediu” si „agricultura” de catre oamenii lui Bombo, care n-aveau nici o calificare in domeniile respective si care nici macar nu s-au consultat cu specialistii.
    La mediu, de ex., acceptarea fara negocieri a normelor de emisii impuse de UE, ne costa numai in cazul termocentralelor, cateva miliarde de Euro.
    Termenul se apropie si banii – i-ai de unde nu-s !
    Si daca nu se fac investitiile in instalatii de depoluare, termocentralele trebuie inchise, pricepi ?
    Cam asta inseamna, amice, „Nastase, cel mai bun PM”.

    PS
    Ca informare, nu strica sa stii ca spaniolii, de ex., si-au negociat normele de emisii la nivelul vechilor standarde pt. termocentrale noi insumand 2000 MW.
    Noi trebuie sa ne aliniem cu termocentralele EXISTENTE la normele NOI de emisii.

    Tzepelica

    13/02/2010 at 4:34 pm

    • Romania nu avea greutatea Spaniei. Guvernul ar putea grabi realizare U3 si U4, si scapa de platile alea. Oricum curentul din termocentrale este cel mai scump. Plus, pe termen lung efectele unor norme mai stricte sunt considerabile. Mai putine emisii -> mai putini bolnavi din cauza acelor emisii -> mai putin bani cheltuiti in sanatate. Cat despre agricultura, oricum decolectivizarea a distrus-o, asa ca conditiile „dure” vor produce in sfarsit o agricultura eficienta. Decat sa-l subventionezi pe taranul cu 5 ha, mai bine il obligi, prin mijloace strict economice, de piata, sa se asocieze sau sa vanda la cei care se asociaza. Inca o data pe termen lung e foarte bine. Deci bravo lui!

      zexe

      13/02/2010 at 4:51 pm

  28. Sunt si eu de acord cu faptul ca intr-un stat trebuie sa existe cel putin doua partide puternice in masura sa ofere alternative fezabile poporului. Sunt, de asemenea, de acord cu faptul ca PSD-ul este departe de a fi un astfel de partid.

    Trebuie subliniat, insa, ca si PDL-ul fara Basescu ar fi exact ca si PSD-ul de acuma. Prin urmare, concluzia mea ar fi aceea ca forta unui partid nu trebuie sa stea intr-un singur om. Daca acel om dispare se duce si partidul la vale.

    Dan Patrascu

    13/02/2010 at 4:49 pm

    • @Dan, bineinteles ca nu poate si sper ca nu va fi asa. Sper ca Romania va avea in continuare trei partide mari si sper intr-o reforma adevarata in toate cele trei 🙂

      Theophyle

      13/02/2010 at 5:22 pm

  29. Offtopic:

    Ai fi de acord cu un link exchange?

    Dan Patrascu

    13/02/2010 at 4:49 pm

  30. @loda, salut!
    La ce te referi exact? Nu ai avut nici o intrebare in aceasta postare 🙂

    Theophyle

    13/02/2010 at 5:23 pm

    • Enumerarea celor de stanga de pe blog.

      Loda

      13/02/2010 at 6:52 pm

  31. stau si ma crucesc:

    mai exista oameni cu studii, onesti, normali care sint in stare sa-l admire si sa-l sustina pe adrian nastase…incredibil; pur si simplu nu-mi revin
    :mrgreen:

    adrian nastase este mai periculos ca geoana,
    vezi sidexul cadorisit pe 50 milioane dolari,
    vezi petrom cadorisit inclusiv cu bogatiile din pamint,
    vezi fabricile de la hunedoara, iasi, roman toate date lui mittal….

    un om mai corupt decit nastase nu-mi vine in minte decit …..patriciu
    :mrgreen:

    si individul asta sa fie reprezentantul suprem al stingii din ro???

    nu va apuca jalea, dracii?

    nici geoana,
    nici mitrea,
    nici diaconescu,
    nici bombo

    nici unul din cei de mai de sus nu sint capabili sa realizeze un partid social democrat veritabil OCCIDENTAL…

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 5:29 pm

    • @Skorpi, romanii au o memorie atat de scurta ca intr-adevar trebuie sa te crucesti.

      Theophyle

      13/02/2010 at 5:50 pm

    • si eu am aceeasi reactie cand vad atitudinea unor persoane de altfel respectabile fata de domnul presedinte.

      zexe

      14/02/2010 at 1:52 am

  32. AN dupa CDR o binecuvintare???

    ma intreb daca am trait in aceeasi tara
    🙂

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 5:32 pm

  33. care sint investitiile lui AN in infrastructura??

    eu nu stiu!

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 5:32 pm

    • Cum care ?
      Buncarul (captusit cu cupru) de la subsolul blocului din Zambaccian.
      Investitie serioasa, nu ? 🙂

      Tzepelica

      13/02/2010 at 5:38 pm

      • @timi, zi si mie care-i povestea cu „captuseala bunkarului” ca nu o inteleg, te rog. Pt ce ajuta 😆

        Theophyle

        13/02/2010 at 5:51 pm

        • Bombo vroia sa nu i se asculte convorbirile de taina.
          Buncarul ii asigura ecranarea radio totala. 😆

          Tzepelica

          13/02/2010 at 5:58 pm

    • tu pe unde mergi la mare daca esti din bucuresti? poate trebuiau niste „aici sunt banii dumneavoastra” a la base ca sa’ti aduci aminte. si cand treci dunarea si te uiti la cilindrele alea de beton aparent inofensive, poate iti aduci aminte cine a decis terminarea U2, abandonata la inceputul anilor 90. mai sunt si alte proiecte minore care imi vin in minte, cum ar fi salile de sport. eu nu zic ca a fost ceva extraordinar pentru o tara europeana, dar comparabil cu 1992-2000 si 2004-2010 este un volum apreciabil.

      zexe

      14/02/2010 at 1:44 am

  34. loda vrea sa spuna ca este sustinatoare ferventa a lui ilici, a lui bombo, dar totusi ne vorbeste civilizat

    :mrgreen:

    si deci nu trebuie moderata, banata, etc..

    corect, loda?

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 5:37 pm

    • Acum am intelez. OK, @Loda te trec si pe tine in bancile opozitiei civilizate 😆

      Theophyle

      13/02/2010 at 5:52 pm

      • muchas gracias, senor 🙂

        Loda

        13/02/2010 at 6:56 pm

    • corect skorpi, sunt din aceeasi ,,foaita” (stii ce-i asta?) cu tine : tu admiri pe Base, Udrea, Ritzi, berceanu, etc, dar esti un partener civilizat de dialog(in plus, pentru tine ca eu am un puseu de modestie, si placut 😉 )

      Loda

      13/02/2010 at 6:55 pm

      • loda,

        pentru ca dexonline nu mi-a dat raspunsul, am mai cautat.
        se pare ca cuvintul „foaita” vine de la maghiara „fajta” adica „soi”; jo fajta, rosz fajta, corect??

        se pare ca eu fac parte din soiul bun
        🙂

        dar se cuvine o precizare:
        1. il admir pe basescu;
        2. nu si pe udrea, ridzi sau berceanu;
        3. a se tine cont pe viitor de acest amanunt
        🙂

        orangeskorpion

        13/02/2010 at 7:01 pm

        • skorpi :
          Ai nimerit, termenul este un regionalism folosit la noi, in Bihor 🙂

          Loda

          13/02/2010 at 7:45 pm

  35. si ouale de la cornu, nu???

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 5:39 pm

    • tre sa ma invete si pe mine cum se fac ,milioane de euroi, cu ouale pote ne apuca si noi de avicultura :mrgreen:

      Theophyle

      13/02/2010 at 5:54 pm

  36. @zexe
    1. Referitor la “grabirea” investitiilor U3 si U4 de la Cernavoda, este evident ca :
    – nu stii cat dureaza realizarea unei unitati nucleare, incepand din fazele de studiu/proiectare/finantare;
    – nu stii ca aplicarea normelor de emisii la actualele termocentrale se face incepand chiar din 2013;
    – nu stii ca realizarea U3 si U4 nu elimina termocentralele pe carbuni (energie ieftina) ci poate scoate din joc doar termocentralele pe gaze\pacura, care nu polueaza foarte mult.
    2. Referitor la emisiile poluante ale termocentralelor, te intreb daca preferi sa te polueze ca pana acum dar sa ai energie electrica/caldura sau sa nu fii poluat dar sa stai in bezna/frig sau sa platesti energie de import, mult mai scumpa.
    3. Referitor la agricultura, nu e vorba de subventii la taran ci de limitari (valori maxime impuse) ale productiei la diverse produse agricole.

    PS
    Un sfat amical : cand nu stapanesti un domeniu, e bine sa nu te avanti in consideratii caraghioase.
    Limiteaza-te la osanale pt. Bombo. 🙂

    Tzepelica

    13/02/2010 at 5:56 pm

  37. si cine stie ce documente VALOROASE santajiste sint in buncar?!!!

    ar fi una din explicatiile pentru care o groaza de parlamentari au format un scut uman in fata DNA!!!

    documente, hirtii de o valoare inestimabila, inclusiv pe baza carora poate adrian nastase cistiga presedintia PSD

    😉

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 6:02 pm

    • Crezi? 😉

      Theophyle

      13/02/2010 at 6:14 pm

      • why not???
        orice este posibil…

        orangeskorpion

        13/02/2010 at 6:17 pm

    • Mai degraba acolo isi tine Bombo ouale.
      Oua Fabergé, bineinteles… 🙂

      Tzepelica

      13/02/2010 at 6:16 pm

  38. […] more from the original source: Tristeţea unui om de stânga This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]

  39. Pentru interesati, postare noua pe blogul de istorie ” Contextul slav al crestinismului romanesc.”

    http://theo-phyl.blogspot.com/2010/02/geneza-crestinismului-romanesc-vii.html#more

    Theophyle

    13/02/2010 at 6:20 pm

  40. este nebun???

    :mrgreen:

    Silvio Berlusconi: Imigrantii nu sunt bineveniti in Italia. Nu acceptam decat fetele frumoase

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-6909017-silvio-berlusconi-imigrantii-nu-sunt-bineveniti-italia-nu-acceptam-decat-fetele-frumoase.htm

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 6:53 pm

    • Skorpi, este si este cam de multicel 🙂

      Theophyle

      13/02/2010 at 7:13 pm

  41. loda,
    ti-am raspuns la comentul tau de la ora 6.55 p.m.

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 7:04 pm

    • si eu, acum.

      Loda

      13/02/2010 at 7:46 pm

  42. Salut

    Politica economica a guvernului poate fi rezumata in cinteva propozitii scurte:
    _ Daca e ceva care functioneaza : Taxeaza-l !
    Daca el continua sa functioneze: Reglementeaza-l !
    Si daca nu mai functioneaza, Subventioneaza-l ! 🙂

    Tristetea unui tanar de stanga: Nu avem macar o strada cu numele Ronald Reagan !

    Un tanar de stanga

    13/02/2010 at 7:27 pm

    • TDS, chiar ar fi timpul sa avem in Bucuresti o strada pe numele acestui mare presedinte american.

      Theophyle

      13/02/2010 at 7:30 pm

  43. Un presedinte american care ne-a adus mai mult bine decit 3 presedinti romani la un loc(includ si pe Ceasca)

    Probabil ca ar trebui sa popularizam asta: macar o strada… daca nu o statuie
    RR:
    M-am intrebat intotdeauna cum ar fi aratat cele 10 Porunci daca Moise le-ar fi trecut prin Congres

    Din cele 4 razboaie din timpul vietii mele nici unul nu a inceput din cauza ca SUA erau prea puternice

    Cele mai infricosatoare cuvinte in limba engleza „Sunt de la Guvern si am venit sa va ajutam”

    Un tanar de stanga

    13/02/2010 at 7:35 pm

    • Superbe citate 🙂

      Theophyle

      13/02/2010 at 7:38 pm

  44. Postare noua 😆

    Theophyle

    13/02/2010 at 7:39 pm

  45. Buna seara tuturor!

    TDS, parca o aud pe loda spunand: „Dar nici cu numele lui Gorbacouv”…

    Andrzej

    13/02/2010 at 7:42 pm

  46. rectific: Gorbaciov

    Andrzej

    13/02/2010 at 7:44 pm

  47. postare noua 🙂

    tibi

    13/02/2010 at 7:44 pm

  48. OK Tibi, ne vedem dincolo…..

    Andrzej

    13/02/2010 at 7:47 pm

  49. Eu tot speram ca verii tipului aluia paros sa devina o alternativa interesanta de stanga, insa nu vad sa fie asa…

    alicuza

    13/02/2010 at 7:54 pm

  50. Nastase om de stanga? Geoana e de stanga? Mazare eventual? Voiculescu? vanghelie?piedone? Loda reprezinta opozitia civilizata?
    oameni buni ati uitat cu cine aveti de-a face. astia si nenumarati altii ca ei ne-ar fi vanat la propriu daca ar fi c|PSDastigat sinistrul cuplu geoana-crin.
    daca va cuprinde mila crestineasca si intelepciunea budhista urmariti o emisiune de la A3. una oarecare. sau cititi blogurile astora.
    dupa aia imi spuneti si mie daca va simtiti in siguranta stiind ca aia v-ar putea fi sefi.
    PSD nu se va reforma in veci. e partidul hotilor si al nesimtitilor. si daca domnul Dancu a avut ganduri asa frumoase langa nenumarati infractori atatia ani in sir pai permiteti-mi sa ma indoiesc de intentiile reale ale domnului Dancu.
    vrea altceva? vrea o stanga adevarata? de ce nu se rupe si sa-si faca un partid cu oameni cu aceleasi idei, e o doctrina pe care nu e nici o rusine sa o imbratisezi.
    dar sa nu-mi vina un partid promotor al egalitatii, un partid aparator al celor mai oropsiti cu fuguri cum prezinta acest cancer numit PSD. un partid de stanga cu mai toti liderii multi milionari in euro.
    un partid care face mult pentru saraci. ii inmulteste.

    estu

    13/02/2010 at 8:10 pm

    • Daca nu dai si in Ion „Mancatorul de Copii” Iliescu nu esti interesant 😀

      zexe

      14/02/2010 at 2:05 am

      • @Zexe- Iliescu este „Mancatorul unei natiuni.”

        Nici USLA-sii nu au fost mascarati de Militaru cu aprobarea lui Iliescu, nici minerii nu au venit la Bucuresti sa „planteze panselute” din ordinul lui Iliescu si nici economia nu a fost devalizata din cauza lui Iliescu.

        Romania a devenit un „paria international” pentru jumatate de decada din cauza lui Iliescu.

        Zexe schimba-ti ochelarii, sunt mult prea rosii ca sa vezi realitatea.

        Theophyle

        14/02/2010 at 9:43 am

        • Ai perfecta dreptate in ce-a de-a doua fraza. Proababil in rest esti doar ironic. Cat despre ochelari, oranjul e o culoare prea de „manelisti”, deci prefer un rosu clasic

          zexe

          14/02/2010 at 6:53 pm

  51. […] mai multe detalii aici…: Tristeţea unui om de stânga Send to Facebook Trimite şi prietenilor tăi acest […]


Comentariile sunt închise.