Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Elvetienii vând si mogulii cumpara

Ultima stire  publicata de Tiberiu Lovin,  anunta posibilitatea vanzarii ziarului Libertatea lui Dinu Patriciu, patronul holdingului Adevarul. Impreuna cu vanzarea EvZ si Capital lui Boby Paunescu arata ca nu avem nici o sansa sa scapam de moguli si de o presa mogulizata. Aceste tranzactii ne arata ca si elvetienii au hotarat sa se lase pagubasi de viitorul presei romanesti, care probabil va fi extrem de nostalgic, amintind mai degraba de momentele frumoase ale trecutului decat de mizeria prezentului sau incertitudinile viitorului.

Prestatorii de servicii ai presei de gunoi din Romania, revoltati de Raportul Oxford Analytica, nu au stiut cum sa-l mai denigreze. Apostolii deontologiei jurnalistice Hurezeanu si CTP au injurat raportul de mama focului din curtea penalului Vantu. Asta-i viata, pana la urma si elvetienii s-au hotarat sa ne lase singuri  sa ne spurcam intre noi, daca nici macar bani nu se mai face din asta.

Asadar conu’ Costache va fi marele mogul al presei scrise, Felix “turnatorul” va deveni mogulul ultimativ al televiziunii si Vantu se va duce sa democratizeze Moldova precum “his master voice” Tolontan anuntase cu o imbecilitate sublima. Ieri am aflat de la Cornel Nistorescu -“mad Max pe drumurile patriei”- ca 90% din presa l-a sustinut pe Basescu la alegerile din decembrie anul trecut. Bineinteles ca Nistorexul a fost sustinut in unanimitate de Badea “cel istet” si preotul bisericii lui Felix – sintezistul Gadea.

Presa romaneasca merge pe drumul spre nicaieri si luminita de la capatul tunelului este exact trenul care-i va face in sfarsit praf si pulbere – indiferenta publicului si dispretul profund pe care-l simt acestia fata de mogulii vechi si noi.

Ăia de veti dori sa discutati despre importanta presei pentru democratie, va invit sa nu o faceti pe acest blog, duceti-va la Vax Publica sau la blogurile Antenei. Nimic nu a fost mai toxic pentru democratia romaneasca, asa natanga cum este ea, decat presa ultimului an.

Written by Theophyle

13/02/2010 la 7:36 pm

64 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nu se termina odata banii mogulilor ?
    Cit mai trebuie sa mai piarda ca sa vada ca investitia asta nu produce efectele pe care le doresc ?
    Ca nu pot destitui un presedinte sau nu pot alege un prost presedinte oricit de multi bani ar pompa in massmedia ?
    Sau, presa este paiul de care se agata ca innecatii ?

    Un tanar de stanga

    13/02/2010 at 7:46 pm

    • @TDS, lucrurile au devenit deja „jocuri de ego”. Cine e mai „tare in parcare”. Sa platesti 8 mil de euro ptr. EvZ + capital tre sa fi idiot sau sa ai multi bani de spalat 🙂

      Theophyle

      13/02/2010 at 7:49 pm

  2. Cred ca prima varianta e cea corecta: sunt idioti. 🙂
    Chiar daca iti pica banii din cer, este impotriva firii sa ii cheltuiesti astfel.

    Un tanar de stanga

    13/02/2010 at 7:52 pm

    • TDS, lipsa de rationalitate ne insioteste de multa vreme. „Easy come easy go”, desi nu vad s-a terminat si cu petrolul in Ro si nu mai sunt banci de devaliuzat, sper :mrgreen:

      Theophyle

      13/02/2010 at 7:58 pm

      • seara bună. ei o tot dau cu online-ul :)…panaceul pentru toate imbecilitățile presei autohtone

        Camil Stoenescu

        13/02/2010 at 8:46 pm

  3. si totusi, se pare, ca se cistiga inca bani frumosi din chestii ca click, libertatea, gaga…etc…

    sau mai sint bani de spalat.

    pentru ca daca mergeti cu metroul, troleibuzul sau tramvaiul, veti vedea cel putin citeva persoane zilnic citind asemenea ziare insalubre…

    + si la birou veti gasi tot astfel de maculatura..

    ce-i mai trist, ca aceste ziare „ii si formeaza/modeleaza” pe multi in sensul oarecum inuman, goana dupa bani FARA MUNCA, dupa sex, dupa necinste…

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 7:56 pm

  4. salut ! 🙂

    Dincolo de cine si cu ce cumpara presa sau de unde, mie imi vine sa intreb : care va fi viitorul presei in Ro ? Ca fara o presa obiectiva, numai bine n-o sa fie. Nu ?

    tibi

    13/02/2010 at 7:58 pm

    • @tibi, salut 🙂
      Nici o sansa cu acesti oameni si cu majoritatea „prestatorilor de servicii”

      Theophyle

      13/02/2010 at 7:59 pm

  5. Pare paradoxal dar cei ce au furat in tranzitie: Voiculescu, Vantu, Paunescu, Patriciu ar fi fost de iertat daca puneau banii sa produca, sa dezvolte afaceri, industrii , locuri de munca, bogatie pentru tara.
    Impotenti antreprenorial nu au fost in stare sa fructifice ce au furat. O parte din bogatia furata o risipesc in vint pe media

    Un tanar de stanga

    13/02/2010 at 8:01 pm

    • TDS, pentru a produce ceva ai nevoie de talent, pasiune si cunostinte. Astia sunt niste pomanagii speculanti care nu au nimic din ceea se cere pentru a construi ceva.

      Theophyle

      13/02/2010 at 8:04 pm

  6. tds,
    un start defectuos inseamna ca si viitorul va fi defectuos, ma refer la iertarea pacatelor mogulilor daca ar fi investit in……ceva…

    pai, au investit in
    partide,
    partide,
    partide,
    partide,
    partide,

    manipulare, distorsionarea adevarului

    si tot au pierdut..

    oare pe ce se bazaeaza acum???

    pe vreo suspendare a piratului in cazul in care bombo cistiga conducerea pesedelei?

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 8:03 pm

  7. Daaaa, ce spune nistorescu este chiar halucinant !

    Uita ca inclusiv televiziunea nationala a fost ostila presedintelui.

    Maaare deontolog !

    Problema ramine : incotro presa din RO ?

    tibi

    13/02/2010 at 8:35 pm

    • @tibi, unde trebuie la reciclare direct de la tipar. Cat timp presa este monopolizate de talhari si scrisa ca oameni ca Nistorescu sau hurezeanu. nu au nici o sansa.

      Theophyle

      13/02/2010 at 8:38 pm

  8. dar eu personal ma lipsesc de ani buni de presa fatata de de-alde nistorescu, hurezeanu, ctp, srs, gadea, stan, ciuvica si multi altii…

    pur si simplu „bloagele” mi-ajung si din cind in cind hotnews sau chiar ziare.com….

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 8:41 pm

    • @skorpi, ai dreptater 🙂 Au devenit inutili in totalitate.

      Theophyle

      13/02/2010 at 8:59 pm

  9. Teofil

    Deci in aceste momente, este un soi de reasezare a presei ? Presa bulevardiera scrisa, citita in metrou si tramvaie pe de o parte, si informatia capatata in spatiul virtual pe de alta parte ?

    In acest caz, imi explic atit cumpararea presei scrise de catre moguli, cit si incercarea disperata a unor indivizi, de a limita libertatea de exprimare in spatiul virtual. Asta e ?

    tibi

    13/02/2010 at 8:47 pm

    • @tibi, probabil.
      Limitarea libertatii de exprimare nu au putut sa o faca nici macar chinezii, ce sansa are cacaciosul de Nastase si gasca lui 😆

      Theophyle

      13/02/2010 at 9:00 pm

  10. si totusi, ThPh, a fost tare nasol in perioada 2004-2008, simteam ca ne intoarcem in „iepoca ceasca”

    pe buuuneeee!

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 9:01 pm

  11. ThPh,

    ai prins perioada aia naspa? ai stat prin Ro atunci??

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 9:04 pm

    • @skorpi, m-am intors in Ro. in 2001, dar serios am inceput sa locuiesc prin 2004. Am cunoscut perioada, a fost nasol. Nu-i inteleg pe baietii astia de’l dorec pe Nastase.

      Theophyle

      13/02/2010 at 9:10 pm

  12. ThPh,

    si pe mine ma depaseste; nici eu nu pot sa inteleg.
    Ar exista mai multe explicatii:

    a./ sint din aceeasi tagma (fosti securisti, activisti de partid, progenituri ai structurii fost-comuniste)
    b./ sint orbi; efectiv nu-l vad pe adrian nastase cel real, asa cum il detectam noi…..
    c./ sint lichele care se baga sub umbrela lui atunci cind cred ca slugarindu-l lor le va merge bine; astia sint oameni fara scrupule

    mi-e mila doar de cei de la pucntul b.
    si d’astia sint si la admiratorii lui crin…

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 9:16 pm

    • @Skorpi, sper ca vor deschide ochi…intr-un timp. Sper ca nu prea tarziu.

      Theophyle

      13/02/2010 at 9:22 pm

  13. theophyle, prieteni salut! Trista perspectiva! Directiile lui conu costache in presa fiind, pe de o parte, anti-basescu&portocali iar de cealalta protabloidizare de cea mai joasa speta.Intre ele, cu un aer ipocrit de iubitor de cultura, musiu vinde si „adevarul”. Sau il da pe gratis.

    noradamian

    13/02/2010 at 9:16 pm

    • Nora, servus. Nici o problema. Facem noi presa 😆

      Theophyle

      13/02/2010 at 9:21 pm

  14. Salut din nou…
    Va mai amintiti de 2001 – 2004? Cred ca aia a fost pana acum cea mai nasoala perioada in ce priveste presa.
    @orange – la (b) te gandesti cumva la amicul zexe?

    Diana

    13/02/2010 at 9:23 pm

    • Si nu numai …

      tibi

      13/02/2010 at 9:24 pm

    • @Diana, buna seara 😆

      Theophyle

      13/02/2010 at 9:47 pm

  15. ThPh,

    orbii de care vorbim noi acum, spun ca noi sintem orbi in privinta lui basescu si pdl si ei spera din tot sufletul ca noi sa deschidem ochii…

    ;-P

    deci? where is the true?

    eu stiu!

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 9:23 pm

    • @Skorpi, chestie de experienta de viata. Experienta este de partea noastra. Cred ca si multe alte lucruri.

      Theophyle

      13/02/2010 at 9:48 pm

      • ThPh,

        este vorba de experienta de viata, dar mai este ceva, perceptia realitatii, intelegerea oamenilor, strapungerea „fetzei”….

        vad 2 tineri inteligenti, au aceeasi cantitate, sa zicem, de experienta de viata, dar fiecare percepe scena politica altfel, in sensuri contrare…..

        eu am invatat mult din cartea lui pirandello: una, o mie, o suta de mii….o stii???

        orangeskorpion

        13/02/2010 at 9:52 pm

        • Da am citit-o, o magistrala opera. Experienta este legata si de educatie, nu uita asta. Educatia iti da perceptia si formulele de interpretare.

          Theophyle

          13/02/2010 at 9:57 pm

  16. diana,

    nu numai!!!

    am si eu in familie simpatizant pro-PNL si orice as face nu pot sa-i schimbi optiunea!

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 9:25 pm

    • Ehe, si eu pana in 2004 am votat numai PNL. Imi inchipuiam in prostia mea ca penelistii sunt niste liberali clasici. Pana cand i-am vazut la putere 😦

      Diana

      13/02/2010 at 9:27 pm

    • Rectific: in prostia si nestiinta mea.

      Diana

      13/02/2010 at 9:27 pm

      • Nu poti sa transferi asupra ta, vina peneleilor care s-au subscris in totalitate, intereselor lui Dinu, care din ura pentru Basescu si M. Macovei pentru ca au refuzat sa intervina in justitie pentru el, a circumscris un partid intreg la o singura doctrina : antibasescu, indiferent de consecintele pentru o tara intreaga.

        tibi

        13/02/2010 at 9:43 pm

  17. Presa scrisa nu mai are de loc importanta pe care o avea acum 2-3 ani. Nicaieri in lume ! Internetul a schimbat crucial situatia. Chiar si advertiserii mizeaza pe internet mai mult decit pe televiziune: Segmentul independent, prosper, dinamic, care conteaza se uita acum pe un ecran de 1280×800 px si nu pe unul de televizor.
    Ziarele pe care le citesc oamenii in metrou le arunca si le uita imediat ce au iesit din metrou. Ele nu formeaza pe nimeni.Le vezi si la Londra in metrou citite de oameni obositi in drum spre casa. Nu va fie teama de ele.

    Un tanar de stanga

    13/02/2010 at 9:38 pm

  18. tds,

    ziarele din metrou + televiziuni de gen antene+irtv sa stii ca-i si formeaza si contribuie la frustrarile acelor indivizi…

    pentru ca vad ca x sau y cistiga lunar mii de euroi, ei ramin niste frustrati…

    sa nu crezi ca ceva nu se lipeste de sufletul acelor amariti si inculti..

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 9:41 pm

  19. tibi,
    9.43 p.m.

    f. adevarat!

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 9:45 pm

  20. Scorpy prietene
    Amaritii inculti frustrati si care se complac in situatia lor vor exista cit pamintul. Ei conteaza in ziua votului. Importanti sunt ceilalti care in rastimpul celor citiva ani dintre 2 voturi pot face ceva cu vietile lor si cu binele societatii.

    Un tanar de stanga

    13/02/2010 at 9:45 pm

  21. grosul este la amariti, nu crezi, tds-eule…

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 9:48 pm

  22. theophyle, nu cred ca lucrurile vor fi hotarate numai de ei! Daca ne gandim doar la faptul ca toate publicatiile lor( exceptie tabloidele) merg la vale, nu vad sa mai ajunga prin schemele astea sa produca lideri de opinie de mare anvergura. S-a sfarsit un capitol , totusi. Sigur ca ei incearca prin orice mijloace sa-si recastige pozitiile! Sigur ca or sa conteze cat de cat. Dar mult mai putin decat planuiesc.

    noradamian

    13/02/2010 at 9:50 pm

    • nu stiu nora, chiar nu stiu. Depinde de cum/unde se vor indrepta lucrurile si cum vor fi rezolvate unele probleme fundamentale. De exemplu justitia 🙂

      Theophyle

      13/02/2010 at 9:54 pm

  23. tds, servus! De acord cu tine! Internetul castiga teren ceas de ceas. 🙂

    noradamian

    13/02/2010 at 9:51 pm

  24. Scorpi, votul e important dar nu este suficient. Covirsitoare este atitudinea in anii dintre voturi. Presa la modul clasic, nu mai poate zagazui atitudinile

    Un tanar de stanga

    13/02/2010 at 9:55 pm

  25. tds,

    atitudinea CUI???

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 9:57 pm

  26. ThPh,
    Experienta este legata si de educatie, nu uita asta. Educatia iti da perceptia si formulele de interpretare.

    ce te faci cind educatia este aproape identica si totusi……cred ca legat de perceptie mai sint si explicatii genetice privind modul si capabilitatea de a percepe…cu care te nasti sau nu…

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 10:02 pm

    • @skorpi, sunt si accidente, nu? 😆

      Theophyle

      13/02/2010 at 10:03 pm

  27. Uite, a lui nedormitu si mirel care au organizat evenimentul de la universitate. Theophyle cu Gillette si… altele asemeni. blogurile urmarite si paraurmarite etc

  28. bon !

    Toate cele bune, tuturor ! Va mai citesc si miine. 🙂

    tibi

    13/02/2010 at 10:06 pm

    • @tibi, o seara placuta si o noapte buna 🙂

      Theophyle

      13/02/2010 at 10:11 pm

  29. noapte buna tibi, ne-om citi ! 🙂

  30. Potcoavele de gloabe pierdute la reanimare cică ar aduce noroc, când le găseşti, nu când le cumperi.
    Cu atât mai puţin când plăteşti la pachet şi aparatura de resuscitare, oferită cu toată inima, oprită la stop din aceeaşi cauză, şi pe aceeaşi cale… de dispariţie.

    Băşcăliosul

    13/02/2010 at 10:28 pm

    • Băşcăliosule, formulare interesanta. Ai dreptate 😆

      Theophyle

      13/02/2010 at 10:34 pm

  31. sa nu uitsm ca au avut totusi ceva succes, inclusiv cu mass media de tip cocica pe care au practicat-o. efectul iditoilor de pseudoziaristi lor este extrem de daunator. cred ca e de datoria noastra, a celor care inca mai gandesc decent, sa lovim si sa decredibilizam si mai mult acesti deformatori de opinie.
    pentru ca altfel, fara alternativa, multi vorr fi fie descurajati fie convins sa se alature mizeriei promovate de aceste vome.
    scuzati limbajul. dar am o scarba netarmuita fata de exponentii de care i-ati pomenit. probabil ca si voi simtiti cam la fel.

    estu

    13/02/2010 at 10:40 pm

    • @estu, Buna Seara 🙂
      Jurnalisti lu’ peste nu stiu sa scrie, nu stiu sa citeasca si nu stiu cum sa atraga un ciyitor. Sunt niste papagali in majoritatea lor.

      Mogulii nu au cumparat ziarele pentru cititori, au cumparat ziarele pentru politicieni. Sa-i promoveze, sa-i manipuleze sau sa-i santajeze. Ei au crezut ca merge. Nu a mers pentru le-au plecat cititorii. I-au tinut un pic cu carti si ci Cduri, dar asta nu merge pana la nesfarsit.

      Theophyle

      13/02/2010 at 10:48 pm

  32. estu,

    si care ar fi metoda?

    orangeskorpion

    13/02/2010 at 10:41 pm

  33. Si ce daca s-a cumparat si ultimul rest de presa?!
    Eu am fost cumparator al Ev.Z de la infiintare si pina in 2008.Am renuntat pt. ca scazuse mult calitativ.Nu mai ai ce citi in presa.Si tirajele o arata cu prisosinta.Da’ nu-i nimic, am mai trait avind o presa „de partid si de stat”!Si atunci n-aveam internet.Asa ca ne-om descurca noi, n-au cum sa mai blocheze informatia.

    mitica

    13/02/2010 at 10:50 pm

    • mitica, buna seara 🙂 Astazi un ziar tiparit nyu poate sa-ti ofere stiri, pentru ca stirile lor sunt deja vechi. Daca nu-ti ofera editoriale sau comentarii de calitate, nu ai de ce sa-l cumperi.

      Ziaristi in marea lor majoritate nu au competentele necesare pentru a da cititorului o marfa inteligenta. Asa ca, au murit profesional.

      Theophyle

      13/02/2010 at 10:57 pm

  34. orange>articole pe net si opinii ferme si dure in discutiile de zi cu zi. eu asa fac si simt ca am succes. putini dintre colegi si cunoscuti indraznesc sa-mi spuna ca sunt fani Mircea Badea de fata cu mine. stiu ca efectiv ii desfiintez.
    multi se bazeaza pe bunul simt al oamenilor care chiar au bun simt. se bazeaza ca vom cauta cai de impacare, ca vom ceda de la noi. si chiar asa facem si chiar asa e normal.
    nu si cu astia. ei nu cedeaza niciodata nimic.
    misto crunt. dispret total. asta e solutia.
    si daca apare vreun ziar decent cine are talent si timp, sa scrie si acolo. trebuie si alte voci.
    tipii astia sunt primitivi in abordare si in scris. dar sunt omniprezenti.asa castiga. asa otravesc. o minciuna repetata de 1000 de ori devine adevar. aplica niste cliesee si nsite tehnici despre care stiu ca functioneaza.

    estu

    13/02/2010 at 10:55 pm

  35. OK, Va urez o noapte buna si linistita. Multumesc pentru vizita si sper ca ne vom citi si maine. 🙂

    Theophyle

    13/02/2010 at 11:17 pm

  36. Noapte buna…

    Diana

    13/02/2010 at 11:39 pm

  37. […] original post here: Elvetienii vând si mogulii cumpara This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]

  38. Buna Ziua 🙂
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    14/02/2010 at 11:40 am


Comentariile sunt închise.