Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

De ce iubesc femeile?

Dintre cele mai vehiculate bazaconii ale modernitatii putem cita: “oamenii se nasc egali”, sau “o democratie trebuie sa asigure egalitatea de sanse”, sau “in fata legii toti suntem egali”; daca ma gandesc bine, tot mai gasesc cateva bazaconii de acest fel. Nu ne nastem egali pentru ca nu toti mostenim aceleasi gene si nici nu  avem parinti care ne pot oferi aceleasi oportunitati. Nu s-a descoperit inca nici un sistem social care sa ofere egalitatea de sanse tuturor membrilor comunitatii si teoretic legea este egala pentru toti, dar necesita un capital substantial pentru a fi interpretata intr-un sens mai convingator pentru unii dintre noi.  Am avut norocul sa am parte de doua cariere foarte diferite, prima foarte fizica si a doua foarte cerebrala, in ambele femeile cu care am lucrat au fost mai competente, mai curajoase si cu un spirit de echipa mult mai dezvoltat decat partenerii de parte masculina.

Nu sunt un mare adept al discriminarii reparatorie (engl. affirmative action), si totusi trebuie sa declar deschis ca cea mai numeroasa si mai discriminata populatie din lume a fost si este reprezentata de femei, si chiar mi-as dori o legislatie in acest sens. Nu are rost sa analizam de ce societatea umana a trecut de la matriarhat la patriarhat pentru ca daca as face-o as fi probabil injurat de majoritatea cititorilor mei si nici nu are rost sa explic cum in antropomorfismul popular Dumnezeu a devenit de parte barbateasca, desi este scris clar in Biblie ca nu este asa (vezi Ieşirea 3:14).  Faptul ca majoritatea fiintelor umane care traiesc pe aceasta planeta sunt discriminate, desi sunt si o majoritate si au mai multe calitati  decat cealalta parte  minoritara de gen masculin trebuie sa te puna  intotdeuna pe ganduri si ne dorim cu totii ca aceasta nedreptate sa fie corectata.

O sa va intrebati, probabil, ce m-a apucat inainte de 8 martie sa scriu aceste randuri. Simplu, de la un anumit moment in viata sau cazi in misticism sau devii mai deschis la suferintele aproapelui. Nu pot cadea in misticism pentru ca misticismul este pentru mine obiect de studiu si nici nu sunt social-democrat ca domnii Geoana si Hrebenciuc. In ultimele zile mi-am plimbat “ligamentul” prin cateva adaposturi pentru homlesi, in romaneste “boschetari” si am cunoscut niste femei care fac lucrarea Domnului printre acesti napastuiti ai soartei. Trebuie sa va anunt ca nu am intalnit nici macar un singur barbat! Cred ca am sa scriu in curand o postare despre aceste locuri, acesti oameni si “solidaritatea” noastra ca societate de oameni civilizati.

M-am intebat si eu cam ce a facut Crucea Rosie Romana pentru acesti oameni si presedinta acestei organizatii, ezoterica Mihaela Geoana? Nu am vazut nici macar un semn de preocupare !

Asadar de ce iubesc femeile? Pentru ca ele sunt mai bune decat noi, barbatii – in general.

Written by Theophyle

27/01/2010 la 6:58 pm

101 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. eu nu m-am simtit personal niciodata discriminata. si imi recunosc atat minusurile (care ma fac sa nu pot sa ridic pungile cu cumparaturi cu aceeasi nonsalanta ca sotul meu… asa ca il las pe el 😀 ) cat si calitatile (pe care le rezum intr-un alt tip de sensibilitate si o aplecare mai mare spre meditatie asupra unor lucruri care unui barbat ii scapa). nu sunt deloc adepta egalitatii genelor, nici a posibilitatilor, dupa cum sunt la fel de convinsa ca exista lucruri in fata carora barbatii sunt limitati, dar marxismele gender (cu tantiile alea barosane calarind tractoare) ma lasa rece. ba chiar uneori imi provoaca repulsie. eu nu vreau sa fiu mai barbata decat barbatii, ci sa raman simplu, femeie.

    p.s. postarea ta imi aduce aminte de o carte a lui Mircea Cartarescu ce seamana izbitor cu alta a lui Esterhazy Peter (Egy no, O femeie). Nici unul, nici celalalt nu cred ca a fost mai aproape de un imn pentru o femeie decat tine in aceasta postare 🙂

    amanda13

    27/01/2010 at 7:19 pm

  2. erata. voiam sa spun „titlul postarii tale”

    amanda13

    27/01/2010 at 7:23 pm

  3. @amanda13, Buna Seara!
    Dac ai fi vazut femeile pe care le-am intalnit eu astazi cred ca tu ai scris la fel. Dragostea de oameni cred ca poate fi un simtamant fara gen, femeile il implementeaza mult mai bine de cat noi. Titlul postari este titlul cartii lui Cartarescu care marturisesc nu mi-a placut 🙂

    Theophyle

    27/01/2010 at 7:24 pm

    • te cred si inteleg. si mi se pare foarte onorabil ca ai vrut sa transmiti asta prin scris.

      si nici mie nu mi-a placut cartea lui Cartarescu 😀

      amanda13

      27/01/2010 at 7:27 pm

  4. buna seara

    bine ca avem un presedinte in touch with his feminine side: poarta mov si plange, cel mai recent azi, la statuia lui vieru

    razvan

    27/01/2010 at 7:31 pm

    • @razvan salut!
      Vezi, vorbesti despre sintagme care s-au lipit de femei. Cunosc femei care nu ar plange nici in ruptul capului, cel putin in public. Cunoastem deja sentimentalismul lui Base, pe mine nu ma deranjaza. Vrea sa plang sa fie sanatos. Sa nu ne faca pe noi sa plangem 🙂

      Theophyle

      27/01/2010 at 7:38 pm

  5. si inca ceva Theophyle… constat ca uneori limbajul si gramatica imi devin cam fluide uneori in sensul rau al cuvantului. nu-mi explic de ce (cateodata asta se intampla pe parcursul aceleiasi zile cu cat ma adancesc in englezismele mele, cred). in orice caz, te rog sa-mi scuzi unele scapari, nu de alta insa am fost trasa serios de urechi de o cucoana foarte pedanta zilele trecute si ma gandeam sa ma pun la adapost retro- si proactiv.

    amanda13

    27/01/2010 at 7:33 pm

    • @amanda13, dupa 30 de ani de vorbit, scris numai engleza sunt ultimul care pot face observatii in acest sens 😀

      Theophyle

      27/01/2010 at 7:36 pm

  6. @ razvan. daca tantiile feministe mi se par penibile pe tractoare, la fel de penibila mi se pare si incadrarea fortata in registrul feminin a oricaror manifestari de sensibilitate. sau chestii coloristice. sunt extrem de simplificatoare.

    amanda13

    27/01/2010 at 7:36 pm

    • you miss my point
      nu era vorba de incadrarea fortata a nu stiu ce, era vorba de coerenta personajului basescu care e un mitocan in majoritatea timpului (inclusiv fata de femei, deci un barbat adevarat 🙂 si puseurile sale sentimentale

      razvan

      27/01/2010 at 7:51 pm

      • @razvan, am vrut sa deviez discursul. Crede-ma ca te-am inteles 🙂

        Theophyle

        27/01/2010 at 8:11 pm

  7. Buna seara!
    Dragoste in poezie
    Doar pentru a mea sotie
    Este tot, si chiar mai mult
    Roua calda-n asternut
    Verdele ce ma infioara
    Nu il voi legana deseara
    Rece-i gandul, dor s-aprinde
    Cercul albastru se deschide
    Tresar, inima-i grabita
    Zboara spre a mea iubita
    Atinge visele de soare
    Ce au pierit in departare
    Aievea si tot mai aproape
    Frumoasa mea pierduta-n soapte

    Creanga

    27/01/2010 at 7:41 pm

  8. @Creanga, salut!
    noi vorbim despre vemei la modul generic. Ce sa fac, asta este cred ca sunt mai bune decat noi, parol! 😀

    Theophyle

    27/01/2010 at 7:46 pm

  9. @Theophyl
    Versul mi-e tare chinuit
    De-atatea aur ce-a venit
    Zile mai bune am avut
    Mai buna DA, am recunoscut
    Titlul este o intrebare
    Si am rimat fara valoare
    Dar DA, doar pe ea o iubesc
    Traiesc, iubesc si iar traiesc

    Creanga

    27/01/2010 at 7:51 pm

  10. Am vazut recent, cred ca pe Discovery sau NG, ceva cu femei criminale, cu primul caz de impuscaturi intr-o scoala in USA.O fata de 16 ani, care primise cadou o pusca de la tatal ei, a tras in copii de la o scoala, omorind doi oameni si ranind alti citiva.Si asta pt. ca era luni si se simtea plictisita!Asa ca nu ridic in slavi femeia, dar recunosc ca au, ca si barbatii, si calitati, si defecte.Dar, parca mai multe calitati.Si ca sintem complementari, barbatul si femeia.Ca d’aia ne-a si facut asa Doamne-Doamne.Plus ca probabil matriarhatul a fost o perioada mai pasnica.Desi daca ma gindesc la legenda amazoanelor….

    mitica

    27/01/2010 at 7:59 pm

    • @Mitica, cate crime comise de barbati ai vazut, fata de cate crime de femei ai vazut 10000/1 sau 100000/1.

      Matriarhatul a fost desfintat de „economia de piata” s-au nascut mai multe femei decat barbati.

      Legenda amazoanelor este o „legenda”, extrem de noua sec XIX 🙂

      Theophyle

      27/01/2010 at 8:09 pm

  11. @creanga mai odihnestete, prietene intre „Traiesc, iubesc si iar traiesc” 😀

    Theophyle

    27/01/2010 at 8:00 pm

  12. buna seara,
    chiar foarte frumoasa si generoasa postarea ta.
    Si daca ma gindesc bine, cred, ca ai dreptate.
    Dar nu ne place sa recunoastem…
    🙂
    decit in sinea noastra. Tu ai fost un gentleman perfect si o spui pe fata.

    creanga => very nice

    amanda
    si tu ai dreptate:
    Nici unul, nici celalalt nu cred ca a fost mai aproape de un imn pentru o femeie decat tine in aceasta postare

    nici unul (esterhazy), nici celalalt (cartarescu) mie nu mi-au placut
    🙂

    orangeskorpion

    27/01/2010 at 8:10 pm

    • 🙂 skorpi… eu le-am citit exact in oridnea asta si daca esterhasy mi-a mai cauzat oaresce senzatii literare, cartarescu nu m-a impresionat nici macar prin originalitate. insa ai inteles perfect ce am vrut sa spun

      amanda13

      27/01/2010 at 8:19 pm

      • sorry, l-am botezat usor pe esterhazy si voiam sa spun „ordinea”. ma rog, sunt pe fuga momentan, va urez o seara / dupa-amiaza frumoase 🙂

        amanda13

        27/01/2010 at 8:24 pm

  13. skorpi, salut multumesc, cea mai frumnoasa carte (desi putin cam trista) in acest sens a fost carte lui Amos Oz „Sa cunosti o femeie”

    Theophyle

    27/01/2010 at 8:13 pm

  14. si ca sa fiu on topic, esterhazy n-am citit, dar cartea lui cartarescu mi s-a parut atroce, n-am trecut de jumatate

    teofil
    daca-mi permiti: primul paragraf al textului tau e o sinteza a dispretului conservatorilor fata de democratie; nu cred ca va aduce prea multe servicii aceasta abordare;
    o sugestie pt blogul doctrinar, ar trebui discutate si subiecte cum ar fi conservatorism vs capitalism si democratie, criticile liberale si socialiste la adresa cons. si, nu in ultimul rand, ce naiba sunt neoconii astia 🙂

    razvan

    27/01/2010 at 8:24 pm

    • @razvan. Eu nu mint eu sunt intr-adevar conservator. Nu scriu ceea ce nu cred si scriu numai ce cred!Daca cineva crede altceva este invitat sa ma contrazica. Tot ce spui sunt in pregatire inclusiv o monografie despre tatal neoconilor cunoscutul si „uratul” Leo Strauss 🙂

      Theophyle

      27/01/2010 at 8:37 pm

      • e clar, azi nu suntem pe aceeasi lungime de unda 🙂
        eu doar voiam sa zic ca e greu de prizat o doctrina care vorbeste de inegalitate venind dintr-o lume in care toti eram egali, numai unii mai egali ca altii

        razvan

        27/01/2010 at 8:44 pm

  15. MICHAELA, a folosit si strans la crucea rosie pt. a plätii voturile sotului.

    sunt multi care au väzut inscriptziile crucii rosii pe lucrurile date in campanie.

    crucea rosie, acum pe acest ger, ar fii trebuit sä fii fost pe sträzi, sä fii gäsit o salä pt. cei nevoias, o cantinä ambulantä.

    asta fac imediat la noi. ceai cal oferit pe sträzi, etc.

    fam. geoanä a fost väzutä activä , numai la balul crucii rosii , la monte carlo.

    theo

    27/01/2010 at 8:32 pm

    • @theo, salut. Ai dreptate!

      Theophyle

      27/01/2010 at 8:35 pm

  16. E mai complicat să descriu împrejurările, dar mica mea întâmplare este autentică şi mi-am propus să v-o descriu pentru a face o trimitere la o comparaţie mereu de actualitate.

    O distinsă doamnă îşi exprima într-un mod original cât de tare începuse să-şi adore soţul, pentru două obiceiuri de-ale lui: îşi pocnea degetele şi râdea de fiecare dată când recitea „Peripeţiile bravului soldat Švejk”, de Jaroslav Hašek.
    De câte ori încerca să-i atragă atenţia, în speranţa că va reuşi să-l dezveţe şi să scape de disconfortul creat de reflexele necontrolate ale învinuitului, intra în aplicaţie principiul bulgărelui de zăpadă, deoarece bărbatul casei găsea de cuviinţă să reacţioneze la fel de fiecare dată:
    -Du-te la Bălăceanca! Nu e în regulă cu tine, ai nevoie de tratament.

    Pocniturile degetelor şi comicul soldat Švejk rămâneau într-un plan secund, din moment ce armonia căminului era escaladată mult mai spectaculos de intrusa provocatoare cu nume de spital şi cu talentul nebănuit de a contribui cu viteza lumini la creşterea decibelilor din mediul conjugal.
    Aş vrea să spun că distinsa doamnă suporta cu mai mare dificultate recomandarea şi trimiterea medicală a soţului dotat cu cele două apucături cazone, însă nu era aşa, fiindcă nu suporta deloc să audă numele intrigantei, după cum tot ea s-a destăinuit cu fidelitate.

    Soţul se perfecţionase atât de bine în provocări şi situaţii de urgentă încât ajunsese să utilizeze numai forma ideală de pronunţie, prescurtată, ca o parolă mai operativă decât „Sesam, deschide-te!” şi mai eficientă decât îşi imaginaze chiar doamna supusă experimentului: „Bălăceanca!”
    Alteori, masculul feroce, probabil ca să se facă mai bine înţeles, spunea aceeaşi parolă câteva ori, consecutiv:
    -Bălăceanca! Bălăceanca! Bălăceanca!

    Dedic această analogie marelui bărbat degeaba Victor Ponta, cu trimiterea lui comparativă la Doamna pe care o consider fără nicio reţinere cel mai bun ministru din toate guvernele României:
    -Monica Macovei! Monica Macovei! Monica Macovei!

    Dacă tot apre mereu invitat pe la televiziuni, sper- de la moderatori şi ceilalţi invitaţi- ca micul Titulici să audă cât mai frecvent parola lui, fiindcă reacţionează pe cât de penibil, pe atât de amuzant şi constant.

    Băşcăliosul

    27/01/2010 at 8:39 pm

    • @Băşcălios salut!
      Ai un talent de povestitor exceptional si sunt absolut de „taisul” frazelor finale („punch line”), sper ca scri si tu ceva mai consistent. Promit ca postez fara sa schimb nici o virgula 😆

      Theophyle

      27/01/2010 at 8:44 pm

  17. Tot despre egalitate de sanse, de data asta in ghilimele:

    Tot aşa, dacă vom analiza relaţiile de rudenie ale personajelor înscrise în topul celor mai bogaţi 300 de oameni din România,

    vom identifica, pentru cel puţin jumătate dintre ei, o rudenie de pînă la gradul II cu un membru al fostei nomenclaturi comuniste sau un ofiţer de Securitate.

    Cum aceste categorii însumau cel mult 10.000 de persoane, deci cam 100.000 de soţi, fraţi, fii, nepoţi etc., rezultă o probabilitate de îmbogăţire de cam 100 de ori mai mare pentru un om cu aceste caracteristici, decît pentru oamenii de rînd.

    Iarăşi, s-ar putea să fie pură întîmplare sau o predispoziţie managerială a celor în cauză. Dar dacă vom observa că la originea acestor averi găsim cel mai adesea o privatizare „fericită“, o relaţie de afaceri bine exploatată, o investiţie iniţială într-un cuantum de neimaginat pentru muritorul român de la începutul anilor ’90, vom vedea, din nou, că anormalitatea statistică devine explicabilă.

    autor: Mircea Kivu
    http://www.dilemaveche.ro/index.php?nr=310&cmd=articol&id=12337

    orangeskorpion

    27/01/2010 at 8:43 pm

    • @skorpi draga, dar asta este egalitate comunista. Ce’i al meu este al meu! Ce’i al tau este tot al meu 🙂

      Theophyle

      27/01/2010 at 8:50 pm

  18. @razvan eu cred ca am inteles, si argumentatia nu era pentru tine ci generalista la relatarea ta.

    NIMENI NU POATE FI EGAL CU ALT CINEVA. Este un adevar fundamental pe care romanii de doresc sau nu il vor invata.

    Singura egalitate este cea a sufletelor in fata lui Dumnezeu.

    Theophyle

    27/01/2010 at 8:48 pm

  19. Nu imi pasa ca Mihaela Geoana e o culegatoare de onoruri si petale de trandafir. De fapt o admir cu isi rasuceste frumuselul Geolgau.
    De fapt, ce am observat in zona politicii, dincolo de mult hulita Udrea se ascund femei puternice, impulsive si mai doritoare deputere decat masculinii lor parteneri.
    Femeia asa cu o cunosc eu este din otel invaluit cu promisiuni erotice. Un creier fierbinte deconectat de ceea ce il face barbatul slab si manipulabil.

    turnofftheglory

    27/01/2010 at 8:54 pm

    • @TOG, salut!
      Frumoase metafore!
      Cel mai mult mi-a placut celebra ta fraza la care vad acum ca ai renuntat ” Dumnezeu a fost probabil femeie”

      Theophyle

      27/01/2010 at 8:58 pm

  20. ThPh,
    eu am sesizat aspectul pe care il stim cu totii: cine s-a catarat dupa 1989 in top300.
    nu munca, nu inteligenta, nu perseverenta, nu seriozitatea, ci….securitatea

    orangeskorpion

    27/01/2010 at 8:58 pm

    • @TOG, eu ti-am spus ieri si ti-am demonstrat ca un om care traieste din salariu (si unul mare sa zicem 150K$ pe an) si are familie poate sa puna deoparte 1 milion de dolari in 18 ani daca este cumpatat si nu are copii la universitate.

      Theophyle

      27/01/2010 at 9:02 pm

  21. Egal? Crestinismul a sfaramat un imperiu cand era o secta subversiva ce vorbea de egalitate. Evident egalitate pentru barbati nu pentru femei. Nu degeaba imediat dupa oficializare, femeia a fost trimisa la cratita.
    Cand aud despre egalitate, fraternitate si libertate vad capatanile rostogolindu-se de pe esafodul ghilotinei.
    A urmat egalitatea bolsevica cu un debut fulminant, numai zece milioane de ucraineni au murit intr-un an in paradisul egalitarist.
    Cand discut cu amicii mei virtuali occidentali, intotdeauna descoper fisura si condescendenta fata de socialism. Au fost neatinsi, ororile nu ii privesc si nu ii dor.
    Discriminare pozitiva, egalitate de sanse, mostenire culturala, fictiuni socialiste invelite in grija pentru mediu si implicarea sociala.
    Ajungem la concretul proletar, de ce ia ala salariul mai mare?
    Utopic suntem egali in fata legii. Genele, familia, cultura si societate ne discrimineaza continuu intr-o evolutie competitiva obligatorie. E un tel inalt sa fii altruist si merita de fiecare data sa faci eforturi sa il asculti pe celalalt, sa intri in pielea lui, dar sa nu ne mintim singuri, nici in nastere si nici in moarte nu suntem egali.

    turnofftheglory

    27/01/2010 at 9:03 pm

    • @TOG, Crestinismul a propagat egalitate pana in secolu l al III_lea cand a fost confiscat de latinitate, si implementat „imperial”. Inca odata important sa sublinez ca solidaritatea sociala nu este de sorgine stangista ci a fost consrvator. Primele elemente de asistenta si solidaritate social au fost dezvoltat de Benjamin D’Israeli unul din tatici conservatorismului.

      Theophyle

      27/01/2010 at 9:10 pm

  22. togo,

    Ajungem la concretul proletar, de ce ia ala salariul mai mare?

    Romania zilelor noastre:

    femeia de serviciu ia salariu mai mare lucrind la o banca decit un inginer cu vechime si dotat la cap, care lucreaza la o amarita de firma privata…

    un proaspat absolvent ajuns director general la o mare firma de stat cistiga la nici 28 de ani un salariu de peste 4-5-8 ori mai mare decit un economist cu experienta, dar care ……

    un medic tinar cistiga la inceput 700 lei/luna.

    un profesor cu vechime …………..etc..

    un inginer pensionar primeste……….sa zicem 1400 lei
    un fost securisti cistiga…………….de la 2500-3000 lei in sus…

    nu crezi ca in Ro sint totusi niste aberatii uriase???
    si chiar nedrepte?!
    aici nu este vorba nici de egalitate de sanse, ci de chestii de-a dreptul paradoxale, uneori cinice…mostenite dupa 1989

    orangeskorpion

    27/01/2010 at 9:10 pm

  23. Theophyle, vorbeam cu sotia de exemplul tau america. Am un prieten in California care pana in 2009 castiga 150 000 pe an. Partenera sa de viata castiga 250 000. Totul din show-biz si chestiuni conexe. Imi amintesc ca vroia sa ma stranga de gat ca vandusem unui prieten comun din Finlanda un logo cu 50$. Omul asta isi permitea o limuzina bavareza fara probleme. Dar si plateste in draci. Anul asta lasase in vreme de criza 20000 de $ numai statului California. La noi dumitrestii pleaca acasa cu un net de 5-10000 de euro. Cat platesc impozit? Mai nimic?

    turnofftheglory

    27/01/2010 at 9:12 pm

    • @TOG, fiscalizarea americana este extrem de permisiva daca traiesti corect, oricat ai castiga. Nu este locul sa explic, dar prietenul tau nu stie sa-si planifice sistemul de castiguri si cheluieli. Daca ar face-o corect ar plati mult mai putin.

      Theophyle

      27/01/2010 at 9:19 pm

  24. Cred ca citisem ceva despre Krupp Theophyle. In mod normal socialismul inseamna egalitate in saracie. Ferma animalelor este mereu actuala.
    Scorpy, am avut in echipa mea un baiat foarte bun, istet si muncitor. Mergeam la o bere uneori, saream de pe masini si statii grafice sa il ajut cu instalatii electrice si gaurit profil rectangular. Imi placea sa stau cu ei cot la cot, la munca zdravana, pe caldura inabusitoare ca nu se mai lipea autocolantul sau degerai de frig inscriptionand un camion. La un moment dat exasperat ca nu ii ajungeau banii a scapat un ” ce mama dracului ia asta mai multi bani ca mine?” E chestie normala si al naibii de sanatoasa. Copilul care nu cere tata adoarme nemancat.
    Cat despre femei de serviciu care castiga cat un mic intreprinzator nu incape discutie. Cand va exista limite si competente profesionale, cand va exista un target pentru bugetari, cand criteriul de performanta se va vedea la baietii de la stat lucrurile sevor normaliza.
    Aveau bani cu nemiluita in toamna lui 2008? Pai de ce sa nu ii cheltuie primarul cu niste palmieri si niste glastre de beton. Teroarea bugetara pana daunazi era sa nu cheltui banii si sa se reporteze la excedent bugetar.
    Se vor schimba aceste lucruri cu siguranta. Poate nu in ritmul dorit de noi.

    turnofftheglory

    27/01/2010 at 9:21 pm

    • @TOG, nu numai ca ducem lipsa de valori, cele pe chiar care le avem sunt inverse 😦

      Theophyle

      27/01/2010 at 9:24 pm

  25. Theophyle nu il plang deloc. In fapt omul are probleme acum cu furnizorii care intarzie la plata. Parinti milionari, omul lucreaza bine, este al naibii de talentat si castiga serios. Cand eu lucram un outdoor de douazeci de metri patrati la sa zicem optimist 1000 de euro cap coada, conceptie, executie, amplasament, logistica, el lua 10000 pentru conceptul unei lucrari asemanatoare. Chestia e simpla, brandul meu nu avea awerness-ul lui. El lucra cu Sony, eu cu fabrica de seminte de floare din Bragadiru. 🙂

    turnofftheglory

    27/01/2010 at 9:26 pm

  26. Theophyle pot face o comparatie. Capitalismul saxon s-a facut cu sabia, ceva monarhi batuti la talpi, o tona de tupeu si curaj extraordinar. Noi ardem etape. Ne adaptam la mediu si bineinteles ca structura va fi un pic ciudata. Fetita mea a invatat mai repede, se descurca mai usor caci a avut un frate mai mare ca exemplu. Noi trebuie sa facem camla fel si ochiul sa ne fie indreptat in lumea saxona si nu in socialismul francez pagubos.

    turnofftheglory

    27/01/2010 at 9:29 pm

    • @TOG, ai intrat intr-o chestie extrem de interesanta. Valorile protestantismului care accepta mercantilismul ca parte din natura lucrului si catolicismul care a vazut in el un pacat. Cand catolicismul a fost schimbat de ateismul post bastilic primim o varza de Bruxelles 🙂

      Theophyle

      27/01/2010 at 9:34 pm

  27. @TOG, chestie de geografie. Ce sa-ti spun mai mult decat ca omul are nevoie cate o data si de noroc dar si de cojones.

    Theophyle

    27/01/2010 at 9:30 pm

  28. Când femeia şi bărbatul
    Se sicronizează-n toate,
    Li s-ar potrivi momentul
    Să-i pun în egalitate.

    Mai cu foc şi preţ de-o oră,
    Realişti-TV de cloacă,
    Nu-s nicium frate şi soră,
    Dar par siamezi la moacă,

    Bârfe, caracter, în toate,
    Ce nu a văzut Parisul.
    Priviţi cu sobrietate,
    Să nu vă pufnească râsul!

    Din duetul prevestirii,
    Ne-am pricopsit cu beleaua.
    Sclipitori la ochi, ca mirii:
    Bufniţa şi cucuveaua.

    Băşcăliosul

    27/01/2010 at 9:37 pm

    • @Băşcălios am deja doi poeti cred ca pot sa aranjez un ceneaclu 😆

      Theophyle

      27/01/2010 at 9:40 pm

      • @Theophyle
        Vom vedea… ce ne mai trece prin cap.
        Acum a fost ceva cu cap şi coadă, omise din grabă:

        Fa, Bulă!

        Morala:
        După ce nu e deloc,
        Ţine şi-o „Oră de foc”.

        Băşcăliosul

        28/01/2010 at 6:42 am

      • Mai ales după titlul meu „Fa, Bulă!”, cu dedicaţie specială(de excepţie de la regulă, având în vedere că şi eu iubesc femeile), ar mai fi o a doua morală:

        Nu confundaţi baia de miere
        Cu tot ce poate o… muiere!

        Băşcăliosul

        28/01/2010 at 10:23 am

  29. Salut prieteni, 🙂
    Tableta apple he he he
    Inca o lovitura data criptocomunismului si obscurantismului mosh Ileiesc. Ieri ignoranta acum cunoastere ! Ieri intuneric acum lumina ! milioane de carti ne asteapta sa le citim in fin in pod timp de 10 ore fara corent electric. Asa invingem treptat bolshevismul ! 🙂

    Un tanar de stanga

    27/01/2010 at 9:54 pm

  30. Buna seara, prieteni!

    Frumoasa postare, frumoase si comentariile, prozaica si nedreapta realitatea…

    Avem insa acum date despre patru femei si un barbat care ne vor bintui citeva zile de azi incolo 😉

    http://stiri.juridice.ro/96917/cei-5-candidati-pentru-conducerea-iccj.html

    Cetatean

    27/01/2010 at 9:58 pm

  31. @TDS, salut 🙂
    Ne culturalizam frate, incet dar sigur 🙂

    Theophyle

    27/01/2010 at 9:59 pm

  32. Date scurte despre fiecare, cit am gasit eu:

    1. Gabriela Bârsan: coordonatorul programului Phare.

    Gabriela Bârsan are 53 de ani şi este preşedinta Secţiei de Contencios Administrativ al Curţii Supreme. Ea este soţia judecătorului Corneliu Bârsan, reprezentantul României în plenul judecătorilor de la Curtea Europeană a Drepturilor Omului.

    Gabriela Bârsan a pledat pentru egalizarea gradelor procurorilor, în sensul că, deşi proveneau de la parchetele locale şi lucrau în cadrul DNA şi DIICOT, să beneficieze de aceleaşi drepturi ca cei din direcţiile speciale. Propunerea a generat nemulţumiri în sistem.

    Gabriela Bârsan este judecător de 25 de ani şi-a început activitatea în 1980 la Judecătoria sectorului 6 din Capitală, iar în 1990 a devenit vicepreşedinte al acestei instanţe. De asemenea, magistratul a fost şi judecător inspector la Tribunalul Bucureşti în 1991, iar în 1993 a fost promovată la Curtea de Apel Bucureşti. Bârsan este judecător la instanţa supremă din 2005. Este coordonator al programului Phare şi face parte din Grupul de lucru pentru proiectul: „Unificarea jurisprudenţei instanţelor şi parchetelor din România”.

    Judecătoarea Gabriela Bârsan este prima care a acordat daune morale în cazul arestării pe nedrept a unor persoane în dosarele mineriadei din 13 -15 iunie 1990, iar în 1993 a pronunţat sentinţa civilă de desfiinţare a Partidului Comunist Român.

    Argumentele Gabrielei Bârsan

    Judecătoare Gabriela Bârsan pledează pentru eficientizarea Secţiilor Unite. Bârsan şi-a început prezentarea cu menţiunea că a intrat magistratură în urma unui examen pe care l-a promovat prima şi că planul managerial este un document complex care trebuie prezentat punctual.

    „În epoca actuală, mai mult decât oricând, este necesar ca Înalta Curte de Casaţie şi Justiţiei să îşi asume pe deplin rolul ce îi revine de pârghie de echilibru în organizarea statului de drept, prin îndeplinirea misiunii sale fundamentale şi tradiţionale de asigurare a interpretării şi aplicării unitare a legii”, se arată în proiectul managerial al judecătoarei Bârsan.

    2. Elena Cârcei – a ratat numirea la CEDO

    Elena Cârcei are 57 de ani şi este judecător de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie din 2000. A candidat în 2007 pentru postul judecătorului român la CEDO, la expirarea primului mandat al lui Corneliu Bârsan. Candidatura ei a fost respinsă, iar Bârsan a fost reînvestit la CEDO.

    Înainte de a deveni magistrat, Elena Cârcei a practicat avocatura timp de patru ani. A fost magistrat la Judecătoria Buzău de unde a fost promovată la Curtea Supremă.

    Cârcei a vrut să interzică magistraţilor să voteze, considerând că dreptului civil de a vota de către magistraţi constituie o incompatibilitate, întrucât legea cere imparţialitate din partea judecătorilor şi procurorilor. CSM a arătat că neutralitatea politică nu echivalează cu interzicerea exercitării oricăror drepturi, ci presupune doar interdicţia angajării publice a magistraţilor, în orice mod, în activităţi politice.

    Cetatean

    27/01/2010 at 10:00 pm

    • @cetatean, Salut!
      Cred ca dna Elena Cârceim, nu se simtea bine cand a propus aberatia cu dreptul de vot al judecatiorilor. In orice caz este o originala 😀

      Theophyle

      27/01/2010 at 10:03 pm

  33. Danut Cornoiu nu are nici o sansa sa fie nominalizat de CSM:

    Judecătorul Dănuţ Cornoiu este cel care a fost exclus din magistratură din cauza procesului în care Ana Maria Petrini a pierdut în instanţă casa în care locuiau părinţii Monicăi Macovei, însă decizia CSM a fost schimbată de instanţa supremă, unde acesta lucrează. Înalta Curte a modificat, în 2006, decizia Consiliului Superior al Magistraturii, înlocuind sancţiunea de excludere din magistratură cu diminuarea indemnizaţiei de încadrare lunară brută cu 15% pentru o perioadă de trei luni. (Realitatea.net)

    Cetatean

    27/01/2010 at 10:02 pm

  34. Cele doua judecatoare par optiuni interesante.

    turnofftheglory

    27/01/2010 at 10:03 pm

  35. @TOG, ti-am spus ca femeile sunt mai bune 😀

    Theophyle

    27/01/2010 at 10:05 pm

  36. Si inca o doza de „informatie pe surse 😉

    Aida Popa este judecator la Sectia Penala, cu activitate la instantele bucurestene, cunoscuta la nivel european ca judecator raportor, agreata si apreciata pe plan international.

    Doina Stanciu, tot de la Sectia Penala, avansata de la instantele din Galati, care nu de putine ori au declansat scandaluri de presa, pare sa aiba sustinerea unor judecatori din CSM.

    Gabriela Barsan, presedinta sectiei contencios, are o biografie impresionanta. Alegerea ei insa ar genera un conflict de interese deoarece sotul sau este judecator la Curtea Europeana, instanta care penalizeaza greselile Inaltei Curti de Casatie si Justitie din Romania.

    Elena Carcei, judecator la Sectia Comerciala, avansata de la instantele buzoiene, are o activitate mai putin cunoscuta. Un punct slab din CV-ul ei il constituie limbile straine, dupa cum sustin surse din cadrul CSM care i-au citit fisa profesionala.

    Danut Cornoiu, judecator la Sectia Civila, are o sanctiune profesionala, el avand sanse mici de a fi ales, sustin surse din cadrul asociatiilor profesionale ale judecatorilor.

    Razboul pentru sefia ICCJ se va duce practic intre Aida Popa si Doina Stanciu, sustin sursele noastre.

    http://www.romaniacurata.ro/judecatorii-popa-si-stanciu-favoriti-la-sefia-inaltei-curti-842.htm

    Cetatean

    27/01/2010 at 10:06 pm

    • @Cetatean pe care o preferi 🙂

      Theophyle

      27/01/2010 at 10:09 pm

  37. Nu sunt un familiar al sistemului judiciar, insa trebuie sa recunoastem ca exista o oarecare concurenta de data asta. Nici Aida Popa nu pare, la o prima vedere, respingatoare, ca Basrbuleasca (profesional vorbind, nu din alt unghi 😉 )

    Sper ca CSM sa propuna o persoana decenta. Oricum, Basescu poate respinge si aceasta peroana, daca nu ii convine.

    Cetatean

    27/01/2010 at 10:09 pm

  38. @razvaneeeeeeeeee! unde esti cand are omul nevoie de tine? tu ai portofoliul judecatoresc, nu?

    Theophyle

    27/01/2010 at 10:10 pm

  39. Theophyle, lasa-mi citeva minute sa meditez, poate le gasesc si pozele de la mare, sa imi fac o parere :-))))))

    Cetatean

    27/01/2010 at 10:10 pm

  40. @Cetatean, Baselu’ acum a cucerit Moldova si mananca ciorba de prepelite sa aiba putere 🙂

    Theophyle

    27/01/2010 at 10:11 pm

  41. Am vazut imaginile. Crapa citiva de la noi si de la Moscova de ciuda…;-) Mai ales auzind de proiectul conectarii sistemului de energie al Moldovei la sistemul romanesc.

    Cetatean

    27/01/2010 at 10:14 pm

  42. Theophyle iubesc femeia. Este cel mai sublima fiinta in compania careia un barbat poate gusta iadul diminetii, purgatoriul zilei si raiul nocturn.

    turnofftheglory

    27/01/2010 at 10:15 pm

    • @TOG, de ce iadul dimineata?

      Theophyle

      27/01/2010 at 10:19 pm

  43. ok, ok, teofil

    profesional vorbind, cel mai bine stau aida si gabriela
    e. carcei a scris o carte de drept comercial despre care nu s-au zis chestii prea magulitoare
    restul, habar nu am

    razvan

    27/01/2010 at 10:17 pm

    • @razvan, merci. Cred si eu ca Aida are niste date interesant in CV si e mai tanara, relativ.

      Theophyle

      27/01/2010 at 10:20 pm

  44. Pentru ca dimineata intrerupe dulcea visare.
    Gata cu sensibilitatile. 🙂

    turnofftheglory

    27/01/2010 at 10:21 pm

    • @TOG, ai dat in romantism, prietene. Da, e bine 😆

      Theophyle

      27/01/2010 at 10:22 pm

      • Ma tratez de aceasta afectiune cu cinism. :mrgreen:

        turnofftheglory

        27/01/2010 at 10:28 pm

  45. Preferintele mele, in ordine, dupa citirea CV-urilor (Dumnezeule mare, acesti candidati nu stiu sa isi scrie un CV?????)

    1. Aida Popa
    2. Livia Stanciu

    Categoric pregatorira Aidei Popa pare mult mai solida decit a Liviei Stanciu.

    Elena Circei e de-a dreptul hilara, confunda doua intelesuri ale conceptului de „impartialitate” mai ceva ca un student de anul I.

    Barsan are un plan managerial http://stiri.juridice.ro/88758/exclusiv-planurile-mangeriale-pentru-iccj-depuse-la-csm-de-gabriela-barsan-si-iulian-dragomir.html

    Cetatean

    27/01/2010 at 10:36 pm

    • @Cetatean, atunci mergem pe Popa ca si @razvan a spus ca probabil e OK. Poate pregatim o postare de sustinere 😀

      Theophyle

      27/01/2010 at 10:44 pm

  46. Ce figuri face internetul in seara asta. Ba va vad, ba nu va vad 🙂
    Voila:
    Daca e cineva interesat de carti de business uite aici 80 in pdf.

    http://dl.transfer.ro/Books-Transfer_RO-27Jan-4ab469.zip
    e valabil linkul 8 zile si se dezzipuieste cu parola basescubasescu Fara misto 🙂 Mam gindit cu mintea mea slaba de femeie ca poate cineva e interesat.

  47. @TDS, saru’ mana daca tot esti femeie 🙂 Am avut intotdeuna suspiciuni acuma ca te-ai incriminat singur 🙂

    Theophyle

    27/01/2010 at 10:43 pm

  48. Ce vorba e asta „mam incriminat” ? Parca ar fi de rusine ! 🙂
    Expresia asta e a Ecaterinei Oproiu (cea cu Nu sunt turnul Eiffel) care intr-un articol spune in care facea o demonstratie bricil, in final spune: „Asa socotesc eu cu mintea mea slaba de femeie” 🙂 Mi-a placut mult si am introdus-o in vocabular 🙂

  49. […] here to read the rest: De ce iubesc femeile? This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]

  50. Theophyle, CV-ul ei arata ca a iesit mult in afara (Franta) pentru a se perfectiona. Sta bine si cu limbile straine. Pare ok. Ma tem pentru ea tocmai pentreu ca pare ok, CSM-ul o sa impinga un candidat mai slab…Ne bazam pe Basescu 😉

    Si acum, o veste pe trei sferturi buna:

    http://www.gandul.info/news/guvernul-vrea-sa-taie-pensiile-nesimtite-economie-estimata-1-miliard-de-euro-pe-an-vezi-cine-va-fi-afectat-si-cine-scapa-5451547

    Partea care nu e buna sunt exceptiile de la lege. Partea cu adevarat savuroasa e aia in care cel mai mult pierd, dupa noua lege a pensiilor parlamentarii cu 3 mandate. De ce crezi ca spuneam ca eu cred ca va fi inclestare si motiune de cenzura pe legea pensiilor si ca ea ar trebui asumata?

    Cetatean

    27/01/2010 at 10:52 pm

  51. Salut, inchid, ca ma saboteaza rds

  52. @TDS, care rusine? ce rusine? Mandrie!

    Theophyle

    27/01/2010 at 10:53 pm

  53. Buna seara tuturor, bine v-am regasit 🙂
    Ma bucur ca discutam pe aceasta tema. Stiu ca nici in ziua de azi dicriminarea noastra nu-i, din pacate, o vorba goala. Cu toate astea, sunt, chiar in State, initiative care mi se par tot atat de caraghioase ca si grasanele pe tractoare (*) de care pomenea Nora. Ma refer, de exemplu, la initiative precum „women in technology” – dupa ei faptul ca in IT lucreaza mai putine femei e o problema care trebuie „rezolvata”…in fine…
    Am adunat in acest domeniu chipurile barbatesc ani care incep sa fie multicei, e adevarat ca la intalnirile asociatiei profesionale sunt cam singura femeie, dar nu percep asta ca pe o problema, atata timp cat imi place ce fac. De fapt, in domeniul meu, „tonul” il dau cateva femei…
    @Theophyle – ar fi grozav daca ati explica sfarsitul matriarhatului. Inteleg ca e vorba de „economia de piata”, dar nu gasesc un motiv pentru injuraturi 🙂
    (*) – poate acele grasane au aptitudini de tractorist…aferim 🙂

    Diana

    27/01/2010 at 10:54 pm

    • @Diana, Bineinteles lucrurile sunt prezumtive. Nici un ziarist de la Realitatea TV nu a intervivat un neolitic. 🙂
      Dupa terminarea primei glaciatiuni, a scazut mortalitatea infantila si a crescut natalitatea. Din cauze necunoscute, probabil legate de alimentatie, a crescut numarul de femele care s-au nascut (aceast lucru continua si astazi)

      Numarul de femele care s-au nascut intr-o perioada de cateva sute de ani a fost atat de disproportionat ca am ajuns la cultura poligama care ne insoteste pana astazi.

      Paralel a fost inventat si arcul care permitea o vanatoare mai „sigura” cu mai putin morti de gen masculin.

      Theophyle

      27/01/2010 at 11:03 pm

  54. Hahahaha, legea asta in Parlamant ar stirni mugete mai ceva ca la suspendarea lui Basescu:

    „Un procuror cu grad suprem de la Parchetul Înaltei Curţi, pensionat anul trecut, are în prezent o pensie de 9.500 RON. Acesta susţine că dacă s-ar aplica actualul proiect de lege ar urma să primească o pensie de 2.000 de RON, stabilită „pe baza cotizaţiei, a contributivităţii”. De asemenea, un inspector CSM pensionat tot anul trecut primeşte o pensie de 11.700 RON, care s-ar putea diminua la 2.400 RON. Scăderile sunt mai spectaculoase cu cât e funcţia mai mare. Astfel, un fost procuror general cu o pensie de 15.000 RON ar urma să primească 2.900 RON. (G.Ş.).

    🙂 Tataie, dar ce ii mai taie!

    Cetatean

    27/01/2010 at 10:55 pm

    • @Cetatean, asta da justitie 🙂

      Theophyle

      27/01/2010 at 11:05 pm

  55. OK, prieteni. Ma duc si eu sa citesc ceva ( cele 2 ore sfinte!) Multumesc pentru vizita, noapte buna si calduroasa! Sper ca nne vom citi si maine 😆

    Theophyle

    27/01/2010 at 11:07 pm

  56. Asta e legea cea mai tare din ultimii 5 ani. Deja judecatorii urla. Va fi scandal, dar eu tin cu scandalagiul de Seitan.

    turnofftheglory

    27/01/2010 at 11:08 pm

  57. fratilor, va fi macel

    astia o sa-l SUSPENDE si pe Boc
    :mrgreen:

    noapte buna!

    asta, DA, buna veste, in sfirsit, de cind o asteptam…..

    orangeskorpion

    27/01/2010 at 11:10 pm

  58. Nici nu vreau sa ma gindesc ce va fi in Parlament. Pe de alta parte, UDMR ridica si ea miza (http://www.gandul.info/politica/udmr-ridica-miza-in-negocierile-cu-pd-l-ultima-cerere-a-lui-marko-bela-5451404), ceea ce arata cit e de vitala sustinerea „independentilor” lui Oprea. UDMR-ul nu ar ezita, la o adica, sa sara in barca un PSD-ul si PNL-ul dupa 1 iunie, motivind ca legea ceruta de ei nu a fost adoptata.

    Legea, asa cum o vrea UDMR, nu va trece niciodata, insa UDMR-ul joaca tare, mai ales in conditiile in care exista 3 legi dure de trecut pina in iunie: a responsabilitatii fiscale, a pensiilor, a educatiei plus discutiile pe marginea Constitutiei.

    Cetatean

    27/01/2010 at 11:11 pm

  59. @TOG – da, traiasca scandalul…

    Diana

    27/01/2010 at 11:14 pm

  60. Miscare tactica in orizontul legii pensiilor, pentru a taia elanul celor care au de gind s amai puna d eo motiune de cenzura plus o suspendare: introcerea VU prin prezentarea imediata a unui proiect de lege in Parlament. Daca proiectul sta la dospit prea mult, asumarea raspunderii inaintea dezbaterilor la legea pensiilor.

    Cetatean

    27/01/2010 at 11:14 pm

    • Numai ce a hotarat Curtea Constitutionala (Decizia 1577 din 2009 cu privire la neconstituionalitatea Legii educatiei nationale, adoptata prin asumarea raspunderii) in care imprejurari poate da guvernul cu asumarea raspunderii in popor.
      Pe legea VU nu poate, este clar neconstitutional.

      casandra

      28/01/2010 at 12:28 am

      • Nu ar fi aceleaşi motive de neconstituţionalite a eventualei legi VU prin eventuala asumare a responsabilităţii, de ex. sub aspectele „timpul de aplicare” şi „starea majorităţii prea confortabile”. Legea electorală se cere din pricipiu mai din vreme, nu adoptata şi adaptată în preajma alegerilor, apoi nu se ştie peste cât timp ar fi necesară legea, la o adică pot interveni anticipate şi devine mai stringentă decât s-a anticipat. În fine, majoritatea parlamentară actuală se dă din naştere mai fragilă şi mai delicată decât monstruoasa precedentă. Judecătorii CC au fost de tot râsul, motivele reale urmăreau alte interese.

        De fapt majoritatea s-a dovedit mai puţin certă decât susţin ei şi n-are nicio legătură votul fiecărui parlamentar, cu puterea de anticipaţie şi interpretare a judecătorilor CC (vot neexprimat încă, necunoscut dinainte, oricum mandatul imperativ nul nu permite să anticipezi opţiunea ca la ordin, deci noţiunile de „majoritate sigură, ştiută, confortabilă, comodă” nu au valoare juridică).

        Au fost nişte invenţii neinspirate adaugă la lege în mod inadmisibil, plus interpretate în sensul greşit al neaplicării prevederilor constituţionale referitoare la asumare din partea guvernului. Momentul iniţierii legii şi procedura de legiferare aleasă nu sunt opţiuni la aprecierea CC, chiar dacă vorbim de guvern ca legiuitor delegat, în plus, parlamentul are posibilitatea să intervină când nu-i place legea asumată şi, la urma urmei, dacă e sa ne luăm după CC şi parlament, legile în amânare, (nu toate pe mai târziu? cu absenţii la propriu şi figurat?) fac aglomeraţia mare, până la completă delăsare a legilor.
        S-au făcut de băşcălie şi nu se mai potrivesc motivele în cazul VU, iar incercarea asumării ajută oricum am da-o. Problema e alta: PDL mai vrea VU?

        Băşcăliosul

        28/01/2010 at 7:42 am

  61. Doamne fereste de gindul cel prost: exceptiile pentru armata si politie din noul proiect al legii au in vedere oare un scenariu al suspendarii lui Basescu si un refuz al acestuia de a preda puterea lui Geoana, refuz insotit de acuzatia de tentativa de lovitura de stat?

    Nu va sparieti, dragii mosului, delirez ei eu…la cum delireaza aia cu flacara violet, vad si eu conspiratii…

    Cetatean

    27/01/2010 at 11:17 pm

  62. Mooamaaaa, asta da scandal pe teava si reforma pe piine in PDL! Nu ma asteptam din partea masonului Frunzaverde! Observati si pozitionarea reformista a Robertei.

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/884481/Frunzaverde-PDL-e-confiscat-de-cativa-de-la-Bucuresti–VIDEO/

    Cetatean

    27/01/2010 at 11:22 pm

  63. Noapte buna…

    Diana

    27/01/2010 at 11:51 pm

  64. Am omis să specific mai sus că e un RE pt @Casandra.

    Băşcăliosul

    28/01/2010 at 8:05 am

  65. Imi pare rau, dar eu iubesc barbatii… 😆
    Orisicum, ii iubesc mai ales pentru ca ei le iubesc pe femei. 🙂

    nicole

    28/01/2010 at 9:54 am

  66. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    28/01/2010 at 10:33 am

  67. Sunt diferite, nu mai bune. De-aia şi suntem atraşi de ele.

    A spune că sunt mai bune decât noi, înseamnă a te plasa la extrema cealaltă, faţă de feminism !

    ANAMORF

    29/01/2010 at 9:32 am


Comentariile sunt închise.