Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Boierii, voda si mizeriile politice dambovitene

Moto:  În definitiv, monşer, politica nu are de-a face cu obrazul şi cu onoarea. Are de-a face cu numărul voturilor. Iar ele se adună recurgând la principii, dacă se poate. Sau ocolindu-le, dacă e necesar. Andrei Plesu – 10 /9/ 2008 Adevarul.

Nu se poate face o analiza pertinenta cu datele pe care le am eu, care bineinteles nu au nici un fel de caracter de “inside information,” dar aducerea la suprafata a unor intamplari din trecutul apropiat poate elucida niste mizerabile rezultate, functie directa ale acelor intamplari.

Alianta DA, a fost cel mai important lucru care se putea intampla Romaniei de dupa 89. Daca episodul CDR a fost un fiasco, episodul DA, trebuia sa fie un succes. Romania era deja in pragul unui viitor european, intr-un an sperantele romanilor trebuiau implinite. Din nefericire, nu o data sperantele romanilor nu au coincis cu interesele unor “boieri.” Istoria romanilor ne dovedeste aceasta axioma de la Negru-voda pana in zilele noastre. Cativa “boieri” si-au dorit prelungirea tranzitiei, care i-a imbogatit si acest lucru credeau ei nu va putea fi facut intr-o “Romanie Europeana,” lucru care de facto nu s-a intamplat de loc, pentru ca deocamdata metoda “una zicem – alta facem,” merge foarte bine la Bruxelles.

Momentul DA a fost confiscat de “boierii” nemultumiti si infricosati de (falsa) speranta-posibilitate de a face ordine in tara.  Confiscarea acestui moment de speranta a fost facut cu deplina colaborare a politicienilor din TOATE partidele parlamentare – inclusiv PD. Lupta impotriva acestui fenomen si-a avut partizani in TOATE partidele, inclusiv PSD (nu trebuie uitat “raposatul” grup de la Cluj). Alegerile preconizate de Basescu in 2006 puteau deveni momentul de turnura in istoria Romaniei moderne, din nefericire nu a fost asa. Din acel moment, vrand-nevrand Basescu devine exponentul luptei (nereusite) impotriva “boierilor.”  Lupta intre aceste doua forte a luat (si asta din nefericire) chipul si infatisarea lui Basescu, direct, brutal, si fara manusi. Exact cum a fost anticipat de cealalta parte. Doua lucruri s-au intamplat dupa momentul “322”: primul: nu a existat “capitalizarea” acestei victorii. Al doilea: liberalii lui Stolojan au fost cooptati in PD, pierzandu-se 3%-4% din electoratul liberal, care deja votase cu partidul nou format, dar din multe motive concrete sau mai putin concrete nu au acceptat aceasta fuziune. ASTAZI suntem in fata unei noi greseli, eliminarea totala din pozitiile de decizie a elementelor pozitive  aduse de fostii liberali in PD.

Ultimele alegeri au dovedit cat de incerta este situatia dreptei romanesti si cat de aproape a fost Basescu de a pierde mandatul, numai norocul orb si totala incapacitate a lui Mircea Geoana au salvat dreapta de 10 ani de opozitie. “Dreapta liberala” a devenit “stanga social liberala” sub patronajul lui Patriciu si sub conducerea succesiva a lui Tariceanu, Antonescu si gasca lui Patriciu.

Cred ca viitori “populari” din PD-L trebuie sa inteleaga  ca indepartarea elementelor “dreptei doctrinare” din pozitiile de influenta in partid, asa cum cred eu, se preconizeaza ca va fi o lovitura grea, fapt pe care electoratul adevarat al dreptei romanesti nu il va putea sustine si nici ierta.   

Written by Theophyle

26/01/2010 la 10:10 am

63 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna dimineata 🙂

    As vrea sa analizez discutiile din partide si din special din PDL din perspectiva unui scenariu semnalat de amicul Riddick pe blogul lui ieri parca. El semnala, trimitind la linkul de mai jos, ca tataia Iliescu iar mustaceste, ca si in februarie 2007, planul unei suspendari a lui Basescu.

    http://www.inpolitics.ro/breaking-news-iliescu-nu-exclude-o-noua-suspendare-a-lui-basescu-art52842.aspx#

    Habar nu am cit e real si cit e zvonistica, insa as vrea sa analizez luptele din partide in ipoteza (reala) a unei noi incercari de suspendare a lui Basescu.

    Ieri am aflat ca PSD va avea Congres pe 20 februarie iar liberalii la inceputul lui martie. Prin urmare, e imperativ ca PDL sa aiba Conventie in aprilie cel tirziu si sa isi clarifice numele, statutul si doctrina. Evident ca o repozitionare rapida a celor trei partide pina in aprilie deschide posibilitatea luptelor in parlament in conditiile modificarii Constitutiei.

    1. Scenariul politic al unei noi suspendari se sprijina pe doi piloni: suspendarea Presedintelui si demiterea Premierului. O nua suspendare, daca se va intimpla, va merge pina la capat, prin incercarea de a demite si Premierul.

    2. Jonctiunea dintre cei doi piloni este realizata de functia de Presedinte interimar, asigurat de PSD (prin Geoana). Daca Geoana pierde scaunul de Presedinte al Senatului in favoarea unui PDL-ist, scenariul suspendarii este avortat din fasa.

    3. Actulmente, cum sta Geoana? Destul de rau ca voturi, insa bine ca pozitionare tactica. Sa explic.

    Voturile: “Geoană a obţinut funcţia de preşedinte al Senatului prin protocolul de guvernare semnat cu PD-L în 2008. O cale de a-l schimba din funcţie ar fi ca jumătate plus unu din numărul senatorilor să ceară revocarea lui, dat fiind faptul că între timp s-a schimbat majoritatea parlamentară. Cererea trebuie aprobată în plen cu jumătate plus unu din numărul total al senatorilor, adică cu 69 de voturi.
    În acest moment, PDL, UDMR şi independenţii ar mai avea nevoie de două voturi ca să-l dea jos pe Geoană, voturi care ar putea veni chiar de la PSD.
    Cererea de revocare poate fi înaintată şi numai de o treime din senatori, dar, în acest caz, este obligatorie prezentarea unor motive temeinice, cum ar fi încălcarea gravă a Constituţiei sau încălcări repetate ale Regulamentului Senatului sau ale Regulamentului şedinţelor comune”

    Tactic: PSD stie ca daca Geoana este debarcat de la Senat, pierde postul in favoarea unui PDL-ist. Prin urmare, are interesul sa nu il saboteze retragindu-i sprijinul. In perspectiva unei eventuale suspendari, PSD trebuie sa aiba pe Geoana sef la Senat, insa in perspectiva Congresului din februarie, multi l-ar vrea pe Geoana plecat de la sefia partidului. O incercare de suspendare in care Geoana joaca rolul de Preseidnte interimar si pune un PM de la PSD ar fi interpretata de oameni ca o tentativa de lovitura de star, o incercare de a cuceri puterea dupa ce ai pierdut-o in alegeri. Asa ca Partidul va lua o decizie dupa Congres, in functie de noua conducere. Insa soarta unui plan de suspendare este legata de soarta lui Geoana. Daca Geoana este debarcat de la sefia PSD, noua echipa ii va vrea si postul de la Senat, insa sigur il va pierde la votul direct iar planul de suspendare esueaza. Daca Geoana ramine presedinte al PSD si al Senatului, planurile PSD au sanse de realizare, insa ewle sunt amenintate de cele doua voturi care mai lipsesc actualei puteripentru a-l schimba.

    Cetatean

    26/01/2010 at 10:41 am

  2. PNL: aici e simplu: va ramine Chucky sef si PNL isi va continua retorica anti-Basescu. PNL va merge bucuros cu PSD-ul intr-o noua suspendare, mai ales daca sunt initiate demersurile de modificare a Constitutiei si cele privind legea VU.

    PDL: Daca PDL intirzie cu Conventia pina in aprilie, vor fi prinsi nepozitionati tactic. PSD si PNL vor avea in fata o luna in care se vor decantat taberele, se vor fi decis strategiile si se vor fi schimbat pupaturile intre liberali si psdisti. PDL trebuie neaparat s afaca Conventie cel tirziu la inceput de aprilie, daca nhu chiar inaintea Pastelui (inainte de 4 aprilie). PSD si PNl vor profita de amortirea politica de Pasti pentru a schita planuri de bataie, exploatind nemultumirile legeate de aplicarea legii salarizarii si legii pensiilor (care va genera o enorma dezbatere si va prmite psd-ul sa se pozitioneze de partea “celor cu venituri mici”).

    PDL-ul trebuie sa fie pozitionat pina la sfirsitul lui martie-inceputul lui aprilie, pentru ca orice eventual plan de suspendare va fi initiat imediat dupa Congresul PSD (20 februarie) si ar dura, pina la punerea in aplicare, in jur de 45 de zile (prima parte din de aprilie pentru constituirea Comisiei de ancheta si votul din Parlament).

    Mai mult, PDL-ul trebuie IMPERATIV reformat, pentru ca in eventualitatea unui scenariu de suspendare sa poata fi folosita retorica reformei Statului si a Constitutiei. Fara referma interna, pe fondurile nemultumirilor sociale si a legilor dure cerute de FMI, Basescu este in pericol sa piarda, intrucit singura sa arma retorica (reforma) ar putea fi intoarsa impotriva lui („reforma statului cu Blaga-Videnau-Berceanu-Udrea?”)

    Cetatean

    26/01/2010 at 10:45 am

  3. Am judecat positionarea partidelor din perspectiva suspendarii lui Basescu. Este posibil ca acest scenariu sa nu fie realist si sa fie doar un zvon.

    Exista insa posibilitatea ca incepind cu luna februarie, psd si pnl sa formeze din nou o alianta d efacto, deoarece vor incepe discutiile privind modificarea Constitutiei. Chiar fara planul de suspendare, o apropiere tactica intre psd si pnl tot va avea loc, pe urmatoarele aliniamente:

    – reducerea prerogativelor presedintelui (impunerea unui premier de catre parlament, recte o republica parlamentara de fapt)
    – revenirea partiala la votul pe liste (jumatate din parlamentari)

    Prin urmare, pentru a le da cit mai putina apa la moara, Basescu trebuie sa tina capul la cutie (vorba noastra cind eram copii) pina in aprilie. Sau sa tipe la greii din PDL, nu la Parlament. Altfel pune gaz pe foc.

    Cetatean

    26/01/2010 at 10:50 am

  4. In fine, pentru ca deja am lungit prea mult analiza mea, mai semnalez un lucru important: sub presiunea unui eventual scenariu al suspendarii, PDL are mai multe sanse sa se (fie reformeze. Frica de o posibila confruntare cu electoratul (indirecta, ce-i drept) si o reintoarcere la urne in anul acesta la un referendum de suspendare ar fi un bun bici pe spinarea greilor.

    Cetatean

    26/01/2010 at 10:54 am

  5. Deoarece pe minciuna nu poti construi nimic si pt. ca riscam sa ne scaldam, in continuare, in mocirla mi se pare foarte important ce face Maries :

    „Teodor Maries a intrat, din nou, de 15 zile, in greva foamei, pentru ca dosarele de la Serviciul de Transmisiuni Speciale, SRI si de la Ministerul Apararii, in total 98 de bucati, nu au fost predate asociatiei pe care o reprezinta, in calitatea acesteia de reclamant.
    Toata lumea a putut vedea inlocuirea copiilor unor jurnale de lupta de la unitati militare din Bucuresti, din zilele de 21 si 22 decembrie 1989, cu pagini de la alte unitati, de la Rm. Sarat de exemplu, in scopul, prea evident, de a ascunde ceva. Pe cineva. Am aflat din nou ca unele dintre persoanele care si-au exersat tirul la Revolutie asupra celor care protestau au primit grade mari, sunt generali cu mai multe stele, facuti de Ion Iliescu si chiar mai recent.
    Intr-un alt jurnal de lupta se scrie negru pe alb, cu cinism, ca, desi s-au tras circa patru sute si ceva de cartuse, au fost ucise „doar” 50 de persoane. Asadar, o rata a ratarilor foarte mare!”.

    Voda ce zice ?

    http://www.romanialibera.ro/opinii-comentarii/a175606-s-a-scumpit-si-adevarul.html

    Tzepelica

    26/01/2010 at 11:01 am

    • @timi salut!
      Magari fac magarii in continuare, nimic nu se va rezolva pana cineva nu va deschide gura serios. Din nefericire subiectul a devenit anacronistic pentru asa zisa opinie publica, mare magarie 😦

      Theophyle

      26/01/2010 at 1:36 pm

  6. salut

    Cetatean
    reformare inseamna proceduri noi si oameni noi, astea doua merg impreuna;
    care ar fi oamenii noi, in conditiile in care 2/3 din reformatori sunt la bruxelles, iar cealalta 1/3 – voinescu, nu e nici el f. convins de ce vrea sa faca?

    razvan

    26/01/2010 at 11:45 am

  7. Si comnfirmarea planului de suspendare a lui Basescu, chiar de la fosila-sefa:

    http://www.realitatea.net/iliescu-nu-exclude-o-noua-suspendare-a-presedintelui-basescu_697048.html

    Hm, ma intreb daca nu cumva e o amenintare de genul: „nu te baga in discutiile privind Constitutia, ca altfel te suspendam iarasi!”

    Va rog sa fiti atenti la modul in care descrie Iliescu viitoarele dezbateri despre Constitutie. Iliescu vrea sa se bage si sa influenteze si aceasta Constitutie, amenintindu-l pe Basescu ca il suspenda daca se amesteca:

    „I.I.: Da. A fost o greseala, iar pozitia cea mai corecta era de boicot a acestui referendum si stoparea acestei actiuni indreptate impotriva Constitutiei, impotriva statului de drept, impotriva Parlamentului.

    R.l.: Faptul este consumat in acest moment. Electoratul a votat.
    I.I.: S-a votat la mustata. De aceea spuneam ca a gresit PSD cand a acceptat aceasta idee ca fiind solutia miracol. Pentru ca s-a creat, din pacate, si cu sprijinul mediei si al tuturor factorilor, o campanie de discreditare a Parlamentului ca institutie si a parlamentarilor; s-a creat in opinia publica o atitudine de respingere: „Sa fie cat mai putini”. Dar aceasta chestiune este foarte periculoasa.

    R.l.: Dar exista dorinta exprimata a 85% din cetateni ca Parlamentul sa fie mai slab.
    I.I.: Lucrurile nu se rezolva atat de simplu. Constitutia si cei care au conceput prima varianta a Constitutiei au introdus in text prevederi de autoaparare impotriva unor posibile aparitii de momente si de grupuri, oameni interesati sa submineze temeliile de baza ale constitutionalismului si ale statului de drept. Deci modificarile in ceea ce priveste Parlamentul presupun, in primul rand, o majoritate de doua treimi.

    R.l.: Ce ar trebui sa faca PSD concret?
    I.I.: Trebuie sa vedem. Unele prevederi ale Constitutiei trebuie intr-adevar ameliorate si perfectionate. Sunt chestiuni care decurg si din Tratatul de la Lisabona si din noile prevederi europene. Se pare ca in perspectiva se va si impune ca la nivel national sa fie parlamente bicamerale, fapt legat de politica regiunilor. Dar ce s-a intamplat a fost o chestiune lipsita de raspundere.

    R.l.: Cum vedeti regimul politic din Romania in urmatorii ani? Republica parlamentara sau semiprezidentiala cum se prefigureaza acum? Am vazut intre propunerile lui Adrian Nastase ideea de limitare a puterilor presedintelui.
    I.I.: Tendintele si tentatiile totalitariste ale sefului statului apar ca un pericol, ca si incercarea de a slabi celelalte verigi ale statului, in primul rand, a Parlamentului. De aceea, cred ca acest lucru se va impune.

    R.l.: Se va impune limitarea puterilor presedintelui?
    I.I.: Bineinteles. Bine, ele si acum, prin Constitutie, nu sunt foarte mari.

    R.l.: Dar sunt ambigue.
    I.I.: Nu. Respectarea literei si a spiritului Constitutiei ar fi suficiente ca sa se respecte aceste raporturi ale institutiei presedintelui cu celelalte institutii ale statului. Sistemul a functionat, iata, 20 de ani de zile si n-am avut derapaje si nici pericole, interferente brutale care sa fie reclamate de partide sau de institutii. Avem asa ceva numai de cand e presedinte domnul Basescu.

    R.l.: Stiti ca umbla tot felul de zvonuri si scenarii privind o posibila noua suspendare a presedintelui Basescu.
    I.I.: Depinde, in primul rand, de comportarea domniei sale. Eu sper ca si domnul Basescu sa evolueze. Adica dupa cinci ani de experienta, si venind in al doilea mandat, sa se si linisteasca putin si sa abordeze lucrurile cu ceva mai multa intelepciune. Sper. ”

    Mama lui de kgbist, nu ne mai paraseste odata!

    Cetatean

    26/01/2010 at 11:52 am

  8. Razvan, nu ai idee citi oameni noi sunt in teritoriu! Ma refer la parlamentari PDL alesi uninominal. Iar acestia sunt nemultumiti de tripleta BBV din fruntea partidului. Problema lor e ca nu au acces la mecanismele decizionale in partid, si vor sa aiba un cuvint de spus in viitor.

    Cetatean

    26/01/2010 at 11:54 am

  9. Cetatean

    atunci miza imediata este influentarea modului de numire a electorilor la conferinta nationala care, pe statutul actual, depinde de actualii sefi
    eu asta vroiam sa te intreb de fapt, exista un curent reformator in pdl, nu doar indivualitati care sa duca conferinta nationala in directia dorita? pt ca la conferinta sa castige reformatorii, ei ar trebui sa castige si batalia de dinainte, cea cu electorii

    razvan

    26/01/2010 at 12:02 pm

  10. Scenariul este IDENTIC cu cel din ianuarie 2007: se petrece dupa acelasi calendar.

    „Săftoiu a spus că Traian Băsescu nu este deranjat de intenţia PSD de începere a procedurilor de suspendare, pentru că această procedură este una democratică. În schimb, şeful statului crede că Legea referendumului nu poate fi modificată în timp ce procesul suspendării este în derulare” (Realitatea, 23 ianuarie 2007).

    Iliescu, 23 ianuarie: http://www.realitatea.net/ion-iliescu-basescu-nu-are-simtul-masurii_38121.html

    Interviul din RL a fost acordat pe 25 ianuarie 2010. Intimplator?

    Cetatean

    26/01/2010 at 12:04 pm

  11. La mine in zona, TOTI parlamentarii PDL sunt tineri (primul mandat) si reformisti. Unul singur are mai multa experienta, si habar nu am ce sustine el in disputa reforma-continuitate.

    Cetatean

    26/01/2010 at 12:06 pm

  12. Probabil ca electorii vor fi trimisi si in functie de (sau exclusiv in functie de) rezultatele din alageri. Cu siguranta Basescu stie cum sta treaba cu delegarea electorilor, doar el l-a invins pe Roman in 2000 cu sprijinul electorilor din teritoriu, desi Roman controla structura la virf.

    Cetatean

    26/01/2010 at 12:08 pm

  13. Hahaha, bratul lung al ratingului ii paleste pe cei de la Realitatea: observati ratingurile EXTREM de mici ale emisiunilor-far:

    http://www.inpolitics.ro/cutremur-la-realitatea-tv-incepe-revolutia-ratingului-art52792.aspx

    Cetatean

    26/01/2010 at 12:13 pm

  14. Si inca o stire buna: Basescu ii loveste pe Videanu si Berceanu cdu bratul lung al lui Vladescu 🙂

    http://www.gandul.info/financiar/vladescu-ii-pune-pe-videanu-si-berceanu-sa-taie-in-carne-vie-5444368

    Adaugind declaratia dura a lui Basescu la adresa lui Berceanu (ca nu atrage deloc fonduri de la UE), Berceanu e bine instalat pe traiectoria unei viitoare remanieri.

    Cetatean

    26/01/2010 at 12:23 pm

    • @Cetatean cred ca s-a deschis „reforma” in PD-L 🙂

      Theophyle

      26/01/2010 at 1:32 pm

  15. @Cetăţean
    „O cale de a-l schimba din funcţie ar fi ca jumătate plus unu din numărul senatorilor să ceară revocarea lui, dat fiind faptul că între timp s-a schimbat majoritatea parlamentară.”

    Nu există o astfel de cale, deoarece noua majoritate este conjuncturală, iar CC a exlus-o dintre pârghiile utilizabile pentru revocarea unui preşedinte de cameră, considerat a fi ales la începutul legislaturii în baza configuraţiei politice rezultate din alegerile deputaţilor şi senatorilor. (judecătorii CC au decis cu o motivare şubredă şi destul de contradictorie, emanată din consensul preocupării de a-i salva lui Năstase preşedinţia camarei deputaţilor în 2005).

    Pe scurt, numai alianţa politică sau partidul care l-a propus, în acest caz PSD-PC, poate cere revocarea preşedintelui senatului. De reţinut ar mai fi calea demisiei, adoptată şi de Năstase în 2005, tocmai pentru a-şi lăsa cu botul pe labe colegii de partid, doritori să dea cu el de pământ după „noaptea cuţitelor lungi din PSD”.
    Se poate vedea decizia 601/2005 (idem adiacenta 602, pentru camera deputaţilor)

    Băşcăliosul

    26/01/2010 at 12:40 pm

    • @Bascaliosu salut!
      Daca Geoana cade in partid, caderea lui va fi pana in fundul prapastiei politice, el va fi schimbat si din senat, postul fiind atribuit dupa parerea mea, numarului 2 in partid printr-o alianta pre sau post congres. Aproape pot sa pariez ca va fi Nastase 🙂

      Theophyle

      26/01/2010 at 1:30 pm

      • @Theophyle
        Cu regret şi tărie afirm că eu n-aş paria pe Năstase la preşedinţia senatului, din două motive (al doilea e destul de elocvent):
        1. După eventuala dispariţie a lui Geoană din fruntea senatului, toate formaţiunile politice îşi pot desemna un candidat, iar câştigătorul trebuie să fie votat de majoritatea absolută (din nr total al senatorilor), or acordarea votului unui candidat din partea PSD presupune cel mai probabil afectarea relaţiei dintre formaţiunile aflate la guvernare sau care susţin guvernarea acum.
        2.Adrian Năstase este deputat, nu senator.

        Băşcăliosul

        26/01/2010 at 3:01 pm

        • @Băşcăliosul
          100% ai dreptate. mea culpa 🙂

          Theophyle

          26/01/2010 at 3:33 pm

          • @Theophyle
            Se mai întâmplă, nu-i nicio problemă de pus la suflet. De-ar fi să-mi povestesc situaţiile similare mi-ar fi necesare timp şi spaţiu de speriat, cu reduceri substanţiale în rândul celor 10% „trecători” ca prin şvaiţer.

            Băşcăliosul

            26/01/2010 at 4:01 pm

  16. Buna ziua tuturor, si bine v-am regasit. Pe scurt despre doua din subiectele discutate mai sus: dupa mine PD-L ar trebui sa pastreze neaparat componenta liberala in denumire, program, reprezentare, astfel pot pierde in defavoarea PNL-ului; ca denumire ar putea alege PPL (partidul popular liberal), mie unul imi suna bine.
    In ceea ce priveste scenariul suspendarii presedintelui, eu cred ca ne pripim si ca situatia este alta acum: in primul rand ar trebui sa gaseasca o motivatie solida pentru a-l suspenda si ar trebuie sa aiba si o majoritate in parlament pentru asta (daca PD-L, UDMR, indep si minoritati voteaza impotriva suspendarii, nu au facut nimic, cel mult se acopera de ridicol); in al doilea rand stiu ca Basescu a declarat ca in cazul unei suspendari abuzive nu va preda prerogativele si probabil va ataca decizia parlamentului la CC (daca este posibil asa ceva).
    Cred ca trebuie sa stam linistiti cu privire la suspendarea lui Basescu, deocamdata foarte importante mi se par evolutiile legate de cele 3 partide importante si activitatea guvernului in viitorul apropiat (inclusiv legile care trebuiesc trecute prin parlament).

    hal

    26/01/2010 at 12:51 pm

    • @hal, salut!
      Nu stiu daca denumirile au o mare importanta, importanta este structura BNP si care este/ va fi ponderea fostului PL-D in aceasta structura.

      Theophyle

      26/01/2010 at 1:27 pm

  17. @ Bascaliosul, stiu de decizia CCR („revocarea presedintelui Senatului, ca si a presedintelui Camerei Deputatilor, inainte de expirarea mandatului Senatului, respectiv al Camerei Deputatilor, nu poate fi reglementata prin regulamentele acestora, decat la initiativa exclusiva a grupului parlamentar care a sustinut candidatura si numai pentru abateri grave in exercitarea functiei”).

    Geoana va avea insa o problema daca pierde sefia PSD-ului, baietii rai din psd ii vor vrea scaunul de la Senat. PSD-ul are nevoie de presedintia senatului pentru planul de suspendare, insa nu e sigur ca, odata picat Geoana, la vot il recistiga un psd-ist. Pentru PSD, scenariul suspendarii atirna de soarta lui Geoana.

    Cetatean

    26/01/2010 at 12:51 pm

  18. Hal, ai dreptate: Basescu a declarat ca, in caz de a doua suspendare, nu va preda prerogativele. Am preferat sa nu amintesc aici de Basescu, pentru a nu complica analiza.

    UDMR-ul este duplicitar, ce trebuie urmarit este grupul independentilor, care, probabil, vor ajunge sa depaseasca UDMR-ul. PDL, independentii si minoritatile nationale trebuie sa poate realiza, la un moment dat, o conbtrapondere, daca UDMR sare in cealalta barca.

    Scenariul nu e atit de imposibil, un parlament pus la zid de unicameral si de reducerea nr. de parlamentari, un Iliescu disperat ca va muri si Basescu va ramine presedinte, un Geoana revansard, astea sunt ingredientele unei actiuni aparent nebunesti, insa fezabile. Si in ianuarie 2007 mi se parea nebunesc planul baietilor, si a functionat ceas, pina la momentul votului din 19 mai.

    Cetatean

    26/01/2010 at 12:55 pm

    • @Cetatean, salut!
      Ai dreptate in analiza ta legata de partide. Problema majora a PDL este de doua feluri. Prima politica exterioara, adica coalitia de „taitzei” pe care au format-o cu elemente extrem de „dubioase” si una interioara cu structuri de partid care nu corespund cu potentialul electoral al partidului.

      in legatura cu o posibilitate a unui „puci” contitutional si un nou referendum de demiter el va exista cat timp alianta PSD-PNL exista.

      Theophyle

      26/01/2010 at 1:26 pm

  19. @Thephyle,

    Ai pierdut ceva esential din economia descrierii situatiunii, ceva indelung evocat de Basescu in 2004 si mai putin cu fiecare an care a trecut de atunci:SISTEMUL.

    Fara Sistem si doar cu boierii, Voda si mizeriile politicii dambovitene s-ar putea sa avem o intelegere cam schioapa a realitatii, nu crezi?

    Am o slabiciune serioasa pentru Ghepardul lui Giuseppe Tomasi di Lampedusa. Cred ca rar s-au spus adevaruri mai adanci decat cel spus de Tancredi Principelui de Salina:
    „Bisogna cambiare tutto per non cambiare nulla” (Trebuie să schimbăm totul pentru ca nimic să nu se schimbe).

    Eu cred ca suntem in interiorul acestei situatii de mult timp. Iar Sistemul este cel care alege calea, cateodata cam samavolnic. Si nu va face nici un gest, nu va incuraja nici o actiune care sa-i puna in discutie libertatea de actiune si statutul actual. Alianta DA a disparut atunci cand nu mai era utila si consuma doar resurse. Reforma de astazi din PDL se fa face strict in cadrele minore lae salvarii aparentelor si sub deviza nerostita pe care am amintit-o mai sus.
    Oricum, toate partidele relevante din Romania contin cate o zona de „Sistem”. Dar, cand a facut targul cu partidul lui Magureanu, Basescu si-a asumat mai mult de atat.

    In 2004, sistemul a avut in fata doua perspective: (1) un viitor presedinte care manifestase in calitate de prim-ministru ceva tendinte de a pune saua pe zonele discrete si libere ale Sistmeului si, odata ales, ar fi purces la asa ceva; (2)un viitor presedinte care declara tare intentia de a distruge sistemul „ticalosit”, dar care nu dispunea de resursele necesare inca si nici nu stia cum sa faca chestiunea din prima clipa a mandatului.
    Sistemul a ales sa castige timp si sa amenajeze scena. A reusit.
    Astazi vorbim de „modernizarea statului”, nu de demolarea „sistemului ticalosit”. Proiect ambitios si aceasta, fara discutie. Dar partea nevazuta ramane cum a fost. La periferiile Sistemului se schimba cate ceva, pleaca pesedistii si liberalii, vin pedelistii. „Bisogna cambiare tutto per non cambiare nulla”.

    Asa ca vom schimba vorbele, hartiile, siglele, culorile si giruetele partidelor. Si cam atat. Chiar crezi ca politicile publice si resursele acestei natiuni nu s-au utilizat bine si cu folos pentru natiune doar pentru ca nu s-a infaptuit „reforma” partidelor?
    Spuneai intr-un alt post ca partidele noastre sufera de o „scleroza infantila”. Si asa este. Stare bine definita de tine exclude tocmai starea responsabila, emancipata de tutela. Nu te pune pe ganduri?

    casandra

    26/01/2010 at 1:31 pm

    • @casandra, Buna ziua!
      o placere sa avem gusturi comune si o placere sa aud citate memorabile a unui mare consevator, citate de o socialista ca tine 🙂

      In primul rand nu trebuie sa uitam ca Giuseppe Tomasi a fost Principe di Lampedusa. Si daca tot citam am si eu doua citate memorabile:

      Prince Don Fabrizio Salina: We were the leopards, the lions, those who take our place will be jackals and sheep, and the whole lot of us – leopards, lions, jackals and sheep – will continue to think ourselves the salt of the earth.

      „They never want to improve. They think themselves perfect. Their vanity is greater than their misery.” .”

      Theophyle

      26/01/2010 at 1:46 pm

      • @Theophyle,

        Sunt o natura generoasa. Am sa-ti mai fac o bucurie. Imi plac operele mai multor talentati de dreapta. Recitesc cu placere Louis Ferdinand Celine chiar in aceste zile.
        Dar fii, te rog, sincer, tie nu-ti plac deloc Sartre, Camus, Brecht, Garcia Marquez? Deloc, deloc?

        casandra

        26/01/2010 at 2:00 pm

  20. Theophyle;
    Interesanta postarea ,dar nu sunt de acord cu doua lucrurir :
    1.Politicienii nostri nu-s ,,boieri” nici macar metaforic.
    2.Acelasi lucru despre presedinte prezentat ca ,,voda” .
    P.S. Vai, vai, soc si groaza, dl.Basescu nu -a prezentat aseara la ,,televiziunea poporului” si Diaconescu a trebuit sa dea o reluare, fara a pune, desigur,in coltul ecranului ,specificatia respectiva. Of, nerecunostiinta celor puternici 😉

    Loda

    26/01/2010 at 1:43 pm

    • @Loda, Salut!
      In nici un caz nu m-am referit la politicieni ca ar fi „boieri” ei sunt simpli arendasi, Boierii sunt adevaratii detintori ai parghiilor politice in Romania de la Patriciu pana la Popoviciu 🙂

      Foarte bine a facut Basescu ca nu s-a dus a invatat sa nu mai cada in capcanele prostilor de la TV.

      Theophyle

      26/01/2010 at 1:51 pm

  21. Cred ca stiu de ce nu a fost aseara Basescu la OTV:

    http://www.money.ro/publishing/presa-in-criza-publimedia-otv-si-b1tv-au-bunurile-sechestrate-sau-conturile-blocate.html

    ANAF s-a pus pe OTV ca sa recupereze datoriile catre stat. Iar Basescu nu a vrut sa gireze simbolic OTV-ul. Sau cine stie ce alt motiv o fi avind el…

    Cetatean

    26/01/2010 at 1:52 pm

    • @Cetatean,
      Baselu’ este un exceptional politician, se lasa folosit numai cand trebuie si cat trebuie, restu’ branza este pe bani 😆

      Theophyle

      26/01/2010 at 1:54 pm

  22. Se pregateste prima ciocnire PSD-PDL in Parlament pe legea pensiilor. FMI a fluierat inceputul inclestarii:

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/884199/FMI-Legea-pensiilor-trebuie-adoptata-rapid/

    Legea va merge in Parlament pe 3 februarie. PSD-ul va fi ocupat cu luptele interne pina pe 20. Trebuie profitat la maximum de cele 17 zile.

    Cetatean

    26/01/2010 at 1:55 pm

  23. @ Theophyle, ai dreptate, violet-violet, insa pina la plata datoriilor catre stat 😉

    Cetatean

    26/01/2010 at 1:57 pm

    • @Cetatean, cred ca Baselu’ a invatat f.bine toate lectiile pe care le-a primit, vom avea un al doile mandat extrem de important 🙂

      Theophyle

      26/01/2010 at 1:59 pm

  24. Ziua buna!
    Ce obraz subtire apare
    E boierul pe carare
    Valeleu, Voda e beat
    S-a pus pe curatat
    Peşte, voi ce ati crezut?
    Ca nu este si el slut?

    Nicole, Loda si o Varza
    Iarasi pe aici se contreaza
    Nicole e lupoaica mare
    Trece podul in picioare
    Mai departe nu mai spun
    Ca veti zice ca-s nebun

    Creanga

    26/01/2010 at 2:06 pm

    • @Creanga Salut!
      „Si tu Brutus,” nu este suficient ca toata lumea se „cearta” pui si tu „gaz pe foc” 😀

      Theophyle

      26/01/2010 at 2:23 pm

    • „Nicole, Loda si o varza?” 😆 😆 😆

      vezi ce mai spui, ca te pun pe varza… mac-mac.

      nicole

      26/01/2010 at 4:21 pm

  25. @casandra, ba da si inca cum. Imi plac Camus si Brecht, mai putin Marquez si de loc Sartre 🙂

    Da sunt mai mult decat de ingandurat de situatia TUTROR partidelor politice, care toate a fost date in arenda adevaratilor tutelari ai politicii romanesti 🙂

    Theophyle

    26/01/2010 at 2:11 pm

  26. Salut, salut!
    Care suspendare, oameni buni?
    A lui Iliescu?
    Ar fi de (sub)înţeles numai aia cu picioarele… înainte.

    Băşcăliosul

    26/01/2010 at 2:16 pm

    • @Băşcăliosul, Iliescu a devenit un mare avantaj electoral pentru…PDL. Cat timp este considerat „fruncea” PSD, numai probleme au sa aiba.
      Cum a zis Cristoiu (om de stanga cu adevarat!), el se comporta ca o soacra in casa tinerilor casatoriti, nu le da nici o sansa, nu prin puterea lui adevarat pe care o are in PSD ci prin puterea pe care conducerea acestui partid considera ca o are 🙂

      Theophyle

      26/01/2010 at 2:21 pm

  27. Bascaliosul, nu mai visa la suspendarea lui Iliescu 😉 si intoarce-te la realitate 🙂

    Ipoteza ta, daca s-ar realiza, ar simplifica enorm scena politica romaneasca…

    Cetatean

    26/01/2010 at 2:20 pm

    • Nici măcar pe asta nu am puterea s-o doresc cuiva, inclusiv lui Iliescu.
      Eu m-am referit la imposibilitatea întrunirii majorităţii parlamentare pentru adoptarea unei alte suspendări a lui Traian Băsescu. Ba aş spune că nici dacă ar apărea ceva motive constituţionale şi o potentenţială majoritate conjuncturală tot nu s-ar mai îndrăzni să se apeleze la băşcălia democratiei prin suspendarea preşedintelui şi a voinţei electoratului.

      Băşcăliosul

      26/01/2010 at 2:33 pm

  28. Bangi giamping nea Ionel
    Sare acum de pe hotel
    Vai, vai, vai, franghia lunga
    Si s-a dus, s-a dus pe dunga
    Doctrinele-s deja crapate
    Cine vrea sa planga, poate
    Eu unul, ma bucur tare
    Sunt sadic si nu ma doare

    Creanga

    26/01/2010 at 2:24 pm

    • @Creanga
      Excelent!
      Simt ceva schimbat, ca un supliment mobilizator, pozitiv.
      Nu cred că e doar de la dorinţa de acum, de a vorbi despre doctrina agâţatului în casa răposabilului.

      Băşcăliosul

      26/01/2010 at 4:26 pm

  29. Theophyle, Iliescu nu e soacra, e vitel de aur bun pentru adorare neconditionata !

    „Iliescu: „Un partid serios nu accepta sa-i fie atacat liderul fondator” (interviu in Romania libera din 25 ianuarie).

    Cetatean

    26/01/2010 at 2:28 pm

  30. Cezare, voi sta cuminte
    Gazul meu nu e fierbinte
    Este doar apa cam rece
    Ce e rau, ca raul trece

    Creanga

    26/01/2010 at 2:29 pm

  31. Crengutza cu frunzulitza,
    Iar nu taci tu din guritza .
    Vrei sa pui paie pe foc
    Nu ma prinzi in al tau joc.
    Nu ma cert, nu ma agit,
    E prea frig, nu imi permit !
    😉

    Loda

    26/01/2010 at 2:56 pm

  32. @Loda 😀
    Unde paie? eu nu vad
    De frig mult mai rabd
    As arde si scaunul
    Turturii-s cat coceanul
    Brrr, oare cat mai indur
    Lemne oare sa mai fur?
    Daca am fost impertinent
    Sa ma lasati corigent

    Creanga

    26/01/2010 at 3:03 pm

  33. […] the rest here: Boierii, voda si mizeriile politice dambovitene This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]

  34. @Loda
    Acum trei in catalog
    Doamna profa, chiar va rog
    Corijent, revin la toamna
    Cand poate veti fi o doamna
    De boieri nu am stiut
    Pe Voda l-am facut slut
    Nu stiu istorie deloc
    Si mai pun paie pe foc
    Nu vad barna din retina
    Si pun blogul in benzina

    Creanga

    26/01/2010 at 3:36 pm

  35. Elev Crengutza ,te-am iertat
    Fiindca nu m-ai suparat .
    N-am sa te aduc la tomana
    Asta doar fiindca mi-s doamna .
    ,,Corijent” eu nu te las
    Daca ma inviti la vals! 🙂

    Vezi, si Theo se exprima :
    ,,Lasa blogul curga-n tihna”
    Astazi nu ne mai certam ,
    Doar domol ne comnetam .

    Loda

    26/01/2010 at 3:49 pm

  36. adica ,,comentam” ,no,erataciune 🙂 !

    Loda

    26/01/2010 at 3:50 pm

    • @Loda
      De unde paie, de unde foc
      N-am eu atata noroc
      De dans nu stiu ce sa zic
      Mamuca a zis ca-s mic
      Si poate va calc pe bombeu
      Cand vorbesc de pesedeu
      A dansa, sau nu cu dânsa
      Ce sa fac?cum pot avansa
      Intr-un rimt de catifea
      Chiar cu profesoara mea?
      Daca subprefecul interpreteaza
      Si pe loc ma aresteaza?
      Mai bine cer iertaciune
      No comment si-un gem de prune

      Creanga

      26/01/2010 at 4:01 pm

  37. Astazi ceva am invatat
    Senatorul nu-i deputat
    Nastase in Zambaccian
    Priveste un termopan
    Pictat chiar de Luchian
    Sssunt cel mai arogant
    Ma ou in casa si-n pat
    Bascaliosu-i foarte atent
    Creanga…doar contodent

    Creanga

    26/01/2010 at 4:50 pm

  38. Creanga :
    Gem de prune ?
    Las’ ca-i bine,
    Dar ceva pot ca sa-ti spun?
    Macar sa fie magiun !
    Auzii ca-i sanatos
    Si te face virtuos.

    Loda

    26/01/2010 at 5:14 pm

  39. ,,Ieta” reforma Theophyle;
    ,,Cristian Preda propune ca sigla marul ” ! Gata costumul ? 🙂

    Loda

    26/01/2010 at 5:48 pm

  40. Postare noua 🙂

    Theophyle

    26/01/2010 at 6:48 pm

  41. buna seara,

    absolut -> postarea si comentariile tuturor musafirilor lui ThPh -> foarte bune

    am aflat lucruri noi si interesante.

    mersi tuturor
    🙂

    orangeskorpion

    26/01/2010 at 6:54 pm

    • @skorpi, salut 🙂

      Theophyle

      26/01/2010 at 7:08 pm

  42. postare noua 🙂
    –––––
    asa e tibi 😆

    tibi

    26/01/2010 at 7:15 pm

  43. Să nu uităm că Vodă este şi el un boier mai de soi. Dacă episodul CDR a fost un fiasco, actualul Vodă, pe atunci mare boier, a avut şi el un cuvânt de spus…

    Paul-Sorin Tiţa

    29/01/2010 at 11:51 am


Comentariile sunt închise.