Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Premianţi si corijenţi

“Dirigul” Basescu ne spune de cel putin patru ani ca avem o clasa (politica) slaba si nepregatita, elevii  trec clasa cu multe corijente fara insa sa le corijeze, pica la examene si isi neglijeaza temele, habar nu au de materiile invatate si nici nu prea dau pe la scoala, avand zeci de absente nemotivate. Nu stiu cum se face ca de fiecare data cand se impart premiile, fruntasii clasei raman in spate si corijentii, care ar fi meritat repetentia, primesc premiile, cateodata si cu coronita.  

Sunt elevi care si-au cucerit un statut proverbial de repetenti  vesnici, dar au sanse sa promoveze inca o data pentru ca au pile la 39 de filiale.  Avem un premiant care insa habar nu are de disciplina lui principala – drumurile si caile ferate sunt intr-o stare jalnica si aproape de faliment, desi sunt cheltuite sume exorbitante. Un alt premiant care habar nu are despre ce se vorbeste in clasa, dar are un “papagal” cu o logorie formidabila si aproape a reusit sa convinga ca merita premiul intai, a luat pana la urma premiul al treilea si se pregateste sa ajunga cu “papagalu” premiant la examenele viitoare. 

Doi baieti, care au fost deja prinsi fumand in WC-ul scolii, care au furat sistemtic sandvisurile colegilor si au “vamuit” consistent pe toti si pentru toate, elevii Bombo si Manivela se pregatesc inca o data sa devina fruntasii clasei, bineinteles si ei cu pile pe la filiale, jalnica clasa!

Noi, noi suntem victimele orgoliilor celor care nu pot sa fie premianti, desi sunt corijenti de ani de zile si  se tin cu dintii de coronitele lor si fiecare dintre ei  si-au aranjat o “mamita, tanti Mita si mam’mare”, jalnica clasa fara premianti adevarati. 

Written by Theophyle

25/01/2010 la 10:54 am

32 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna ziua, Theophyle, buna ziua tuturor!

    Am fost mort de vineri pina azi. Din cauza inghetarii unor switch-uri exterioare, am ramas fara internet si nu am putut citi si savura decit astazi dimineata extraordinarele, execptionalele postari despre idei si generatii. Fantastice, nu imi gasesc cuvintele sa caracterizez dezbaterea!

    Imi permit sa adaug la urma, cum ii sta cel mai bine probabil celui mai tinar membru dintre cei ce posteaz aici, constatarile mele.

    Theophyle, imi vei permite sa te contrazic putin atunci cind spui: „Din nefericire probabil ca vom continua sa “sangeram”, pierzand in diaspora pe cei mai buni dintre tinerii nostri”. Vei intelege de ce te voi contrazice.

    Eu si sotia mea avem amindoi avem studii universitare la Paris, obtinute prin burse luate cu concurs. Ne-am intors in tara si muncim amindoi in invatamint, pentru a forma noi generatii de elevi si studenti. Mai stiu inca doi colegi de-ai mei care au facut doctoratul la Paris si care s-au intors, muncind exact in aceleasi conditii ca si noi. De ce am facut-o? Habar nu avem, am vrut mereu sa formam oameni drepti la inima si competenti intelectual. Am avut si noi modele profesori care faceau pregatire gratuita simbata cu jumatate de clasa, nelunind in seama ca aceasta activitate nu le aducea „puncte” si „gradatii”. Ei ne-au marcat definitiv. Am considerat intotdeauna ca adevaratii eroi ai neamului sunt cei care si-au lasat oasele la Pitesti, Aiud, Gherla, Jilava si ca de aceea trebuie folosit ORICE prilej pentru a le reaminti tinerilor de azi ce s-a intimplat in perioada comunista. Acestea sunt adevaratele modele ale neamului, nu efemeridele de pe ecrane.
    La unul dintre seminarii, le-am dat lectura obligatorie studentilor 20 de pagini dintr-o carte a lui V. Bordeianu, „Marturii din mlastina disperarii”, in care erau descrise scenele de tortura savirsite de Turcanu. Crede-ma, nici nu puteau citi cu voce tare, citiva erau pe punctul de a plinge. NIMENI dintre studentii de anul I nu stia de inchisorile comuniste si de ororile din ele. Mi-am dat seama ca avem o problema uriasa daca nu ne perpetuam memoria rezistentei anti-comuniste. Dupa 20 de ani, tinerii de azi habar nu mai au de epoca de aur, si sunt usor de fascinat de discursurile demagogice (am intilnit tineri de 18-19 ani care il numeau pe Basescu „Dictator, cum a fost Ceausescu”, desi ei nu prinsesera epoca respectiva si nici nu stiau cum arata memorialul de la Sighet). Evident, politica romaneasca va ramine mereu prinsa in plasa minciunilor perpetuate de cei deja putreziti sufleteste care isi arunca miasmele si asupra tinerilor…

    Eu cred ca sunt inca multi oameni relativ tineri care s-au intors in tara si incearca sa construiasca ceva pentru tinara generatie. Ti-am dat exemplul meu si al sotiei, plus cei doi colegi ai mei, pentru a-ti garanta ca vorbim de persoane reale. Habar nu am daca ne facem meseria bine, insa cel putin noi consideram ca luptam (moral si prpfesional) pentru o cauza dreapta. Intotdeauna am crezut ca exista o sansa pentru neamul acesta, insa citind postarile celor de aici si ajungind sa ne cunoastem mai bine unii pe altii, am inteles ca ea nu e chiar atit de indepartata pe cit o credeam. Energiile bune se coaguleaza, pina la urma, inclusiv pe acest blog.

    Asa incit te asigur ca desi exista multi care pelaca si care ramin definitiv in alte tari, nemaivrind sa auda de Romania, exista si unii care se intorc, care spera ca rautatea si mizeria actuala va avea cindva un sfirsit si care incearca si ei sa il grabeasca, asa cum pot.

    Ma vei ierta pentru off-topicul meu, insa abia azi am avut acces la net. Parerea mea despre politica actuala, mai incolo.

    Cetatean

    25/01/2010 at 11:42 am

  2. @Cetatean, Salut!
    Postarile tale, on sau off topic sunt intotdeuna bine venite. Sunt fericit ca ma contrazici si poate gresesc in ceea ce priveste hemoragia de creier din aceasta tara. Dea Domnu’ sa gresesc eu si sa ai tu dreptate. Lupta contra bestialitatii comunismului va continua, cel putin, lupta mea .

    Theophyle

    25/01/2010 at 12:01 pm

  3. salut

    o sa fiu si eu off topic pt ca vad ca lucrurile nu sunt clare: anticomunismul e o optiune etica, nu una politica si nici un trend istoriografic
    dupa cum la nivel individual nu pot fi de acord cu crima, in nicio circumstanta, la fel la nivel „macro” nu pot decat sa repudiez un regim criminal
    si insistenta pe tema anticomunismului nu e expresia unor frustrari personale legate de ce n-am facut/reusit sa fac (ce dracu’ puteam face impotriva comunismului, avand 12 ani cand cazut?), insistenta e motivata de 2 motive mari si late: (i) inca nu cunoastem tot adevarul si nu ne putem misca inainte intr-o ignoranta fericita, de parca nimic nu s-a intamplat si (ii) mizeria de azi e rezultatul faptului ca oamenii formati pe calapodul comunist inca fac legea in romania

    razvan

    25/01/2010 at 12:09 pm

  4. on topic:
    singurele discutii de substanta vor avea azi loc in pdl, va fi un meci monica+cristi preda vs. restu’ lumii; sunt curios ce o sa iasa
    la psd, nu e nimic de comentat, parerea mea personala e ca in cele din urma va iesi presedinte c. diaconescu pt ca are cat de cat un capital de imagine; evident diaconescu va fi la fel de putin in control si doritor de reforma ca si geoana, dar sincer astea sunt problemele votantilor psd, daca ei prefera un presedinte de paie controlat de eternii adrian, miron si marean, treaba lor

    razvan

    25/01/2010 at 12:20 pm

  5. @razvan salut!
    ai dreptate in ambele cazuri, nu cred ca va iesi mare scofala in PDL, ei sunt la guvernare, „atunci, ciocul mic”, nu?

    Theophyle

    25/01/2010 at 12:22 pm

  6. Despre viitorul apropiat in politica.

    -PSD: in PSD totul se jooaca pe data Congresului. Daca Geoana reuseste sa determine in BPN convocarea Congresului in februarie, e posibil ca el sa reuseasca sa se mentina in functie, mai ales ca este posibil ca ideea de a alege Presedintele impreuna cu echipa sa aiba sustinatori si din partea lui Doaconescu (a spus-o clar), ba chiar si din partea lui Ponta (duplicitar).Ponta nu vrea cu Geoana, insa ar vota cu Diaconescu, iar Diaconescu nu s-ar da in laturi de a face echipa cu Geoana, daca i se da functia de Presedinte al Consiliului National, detinuta acum de Nastase. Treburie sunt complicate in PSD, insa daca Geoana reuseste sa il atrage pe Diaconescu in echipa sa, atunci isi inclina serios balanta, adunindu-si la zestrea de 18 filiale care il sprijina (Oltenia si Moldova) si citeva filiale ardelene (mai retincente il a-l spriini din nou).

    Se inmultesc vocile din PSD (Ponta) care cer un sistem electoral mixt, cu jumatate de voturi uninominale si jumatate pe lista. Baietii se fac ca uita ca poporul a votat in 2007 pentru ca TOTI parlamentarii sa fie uninominali. Vom vedea probabil o coalizare PSD+PNL pe aceast aliniament si o incercare de santaj: votam noua Constitutie daca se revina la partial la sistemul pe liste. Baietii sunt disperati, se restringe cimpul pentru ei: intii VU, apoi unicameral, apoi reducerea nuamrului de parlamentari, e vai de ei. Probabil ca Guvernul va juca tare si va incerca sa adopte legea prin asumarea raspunderii, chiar daca CCR a spus ca aceasta procedura e posibila atunci cind configuratia parlamentului nu permite un vot direct. Legea electorala este lege organica, trebuie majoritatea membrilor fiecarei camere. Va fi greu, deci e posibil ca Guvernul sa uzeze de asumare, daca Parlamentul nu aproba legea. Posibil chiar o motiune de cenzura pe legea electorala, pentru ca daca trece in forma dura a VU, liberalii sunt muncati cu fulgi cu tot si redusi la jumatate din citit sunt acum.

    (Homerica decalaria lui Ponta despre VU si republica:

    M.M.: Republică parlamentară sau prezidenţială?
    Mi-aş dori republică parlamentară, dar nu cred că se va întâmpla prea curând în România.

    I.L.: Sistemul de vot credeţi că trebuie schimbat de urgenţă?
    Cred că a fost o mare dezamăgine sistemul uninominal. Mai degrabă aş milita pentru sistemul jumătate uninominal, jumătate pe listă, sistemul german. Sunt oameni care nu au capacitatea să-şi obţină voturile în colegiu (!!), dar de care ai mare nevoie în parlament(!!!!!!!!!)” )

    PNL. Atonescu va ramine sef al PNL, iar Ponta deja ii face ochi dulci, invitindu-l in PSD (!!!). Prin urmare, Crin isi va debita gargara in continuare (cind nu chiuleste) si vor avea o alianta de facto cu PSD-ul in Parlament. Este posibil ca in afara de legea electorala, psd si pnl sa mai incerce o metoda de santaj, o reducere a prerogativelor presedintelui (sa accepte primul ministru impus de parlament) sau chiar o republica parlamentara (daca parlamentarii sunt toti uninominali). Lui Crin i iconvine d eminune ideea republicii parlamentare, ar fi primul presedinte care ar chiuli non-stop, Doamne fereste!

    PDL. Vad ca Monica macovei, sever Voinescu si Preda s-au coalizat si cer redenumirea partidului, o noua politica de cadre si o dezoligarhizare. Vedem azi dupa sedinta BPN ce se mai aude.

    Orum ar fi, prima confrunatre majora PDL vs restul lumii va fi cu ocazie legii pensiilor, dupa 3 februarie. Aici Guvernul va sda atacul la baza electorala PSD, dar si la o parte a propriei baze electorale. Dupa legea electorala, vine legea raspunderii fiscale si apoi probabil, la pachet, legea VU si proiectul de reforma a Constitutiei.

    Cetatean

    25/01/2010 at 12:24 pm

  7. @Cetatean sunt foarte sceptic in legatura cu viitorul propunerilor lor si cu ceea cese va intampla astazi in BPN. 😦

    Theophyle

    25/01/2010 at 12:42 pm

  8. teofil

    off-topic:
    trebuie sa ai un pic grija cand pui imaginile aferente unei postari, ies distorsionate;
    n-ar fi rau nici un nou template mai proaspat cu conditia sa se miste repede; singura chestie functionala in plus ar fi enumerarea mesajelor, sunt mai simplu de gasit decat identificarea dupa ora si minut

    razvan

    25/01/2010 at 12:57 pm

  9. Theophyle, vom vedea azi raportul de forta in BPN. Chiar daca nu se va rezolva nimic spectaculos, vom vedea cel putin niste transee sapate vizibil.

    Cetatean

    25/01/2010 at 12:59 pm

  10. @razvan,
    disorsionarea in acest caz a fost voita. Poza este la fel de distorsionata ca si clasa noastra politica.

    Lucrez acum la un alt template, exact ca pe celelalte bloguri 🙂

    Theophyle

    25/01/2010 at 1:00 pm

  11. Buna ziua!

    Theophyle,
    Cred ca nu se va ajunge la normal pana cand acesti corijenti nu vor fi exmatriculati.
    Si mai cred ca nu este cel mai greu sa se stabileasca modele si repere. Mai greu este sa se creeze un sistem prin care acestea sa fie transmise celor multi.
    Desigur, cea mai normala cale este scoala. Dar cati oameni precum „Cetatean” sunt in scoala romaneasca?

    val

    25/01/2010 at 1:11 pm

  12. @val, salut 🙂
    Ai dreptate, singurii care-i pot exmatricula sunt electoratul, si el nu prea doreste sa o faca. Ai dreptate, @Cetatean este o speranta, din nefericire nu cred ca sunt multi ca el

    Theophyle

    25/01/2010 at 1:16 pm

  13. Salut,
    Cu toata prietenia: in dorinta de a avea un layout mai „proaspat” se poata ajunge la unul imbicsit. La un astfel de template vizitatorul, inconstient, va cauta sa stea cit mai putin pe site. Mies van der Rohe arhitectul – director la Bauhaus incepind cu 1930 avea o vorba: „less is more”. Si Copacul din padure si alte bloguri au pierdut prin rebrenduire.

    Un tanar de stanga

    25/01/2010 at 1:18 pm

  14. @TDS, Salut!
    Primul lucru in tehnica „keep’it simple, stupid” 🙂
    Nu, va fi un altul la fel de simplu 🙂

    Theophyle

    25/01/2010 at 1:23 pm

  15. TDS

    pai si eu am zis sa fie unul cat mai simplu, nu unul cu o mie de widgeturi si alte dracii; din fericire wordpress are template-uri mai spartane, cu mai putine „tentatii” decat blogspot

    razvan

    25/01/2010 at 1:26 pm

  16. Monica Macovei si Cristian Preda demonstreaza ca au intrar in politica cu buna credinta, animati de ideea ca pot transforma PDL intr0un partid mai aproape de ideal.
    Ramane de vazut ce va iesi. Cea mai proasta varianta ar fi ca rezultatul sa fie doar o masca inselatoare, in spatele careia lucrurile sa ramana la fel.

    Oricum, cei doi eroi sunt foarte simpatici in optimismul lor 😛

    val

    25/01/2010 at 1:28 pm

  17. Conversatie intre corijentii Mitrea si Vanghelie:

    M;..esti obraznic…

    V:…daca sunteti magar si obrazic, voi fi si eu mai obraznic decat dumneavoastra…

    Este interesant ca Vanghelie foloseste pronume de politete, pluralul 😛

    val

    25/01/2010 at 1:33 pm

  18. Ioi, Doamne ce de nume noi
    Nu citesc din doi in doi
    Dar de la postare la postare
    O distanta asa de mare
    Citez acum pe cineva
    Care o vorba avea
    Am pregatit popcorn
    Dau cu cola, si n-adorm
    Ca nu sunt in parlament
    Dac-as fi, eram repetent
    Candidam la prezident
    Dau pe vila un apartament
    Iau pamantul pe degeaba
    Coronita-mi pun degraba
    Uite, asta au stricat
    Scara de valori s-a uitat
    Tot fostii sunt la putere
    Pentru un mic si-o bere
    De la tara aproape fortat
    La bloc au aterizat
    Aaa, aici nimeni nu ma stie
    Ia sa fac ce-mi place mie
    In sat mai stiam de frica
    Aici la oras de nimica
    Cei mai mari antiromani
    Sun tot bietii romani…..

    Creanga

    25/01/2010 at 1:34 pm

  19. Salut !
    Nu va agitati, „stati linistiti, la locurile voastre”, n-o sa se intample nimic spectaculos in politica bashtinasha.
    Repetentii se vor permuta intre ei iar afacerile/relatiile (de grup, de familie, de gashca, de partid) vor functiona ca si pana acum, ca unse.
    Populatia e amortita, elitele s-au varat in barlog sau profita din plin de relatiile din politica, peste tzara pluteste o sila imensa si densa, care apasa coloana vertebrala a romanilor, cocoshandu-i.
    De fapt, asta e problema comuna ultimelor generatii, lipsa curajului si a demnitatii.
    Proiectul comunist „omul de tip nou” a reusit iar caracteristicile se transmit genetic.
    Din cauza asta, cei care ar fi putut constitui modele de urmat intarzie sa apara.

    Vom vota, in continuare, „raul cel mai mic”, care rau n-o sa fie niciodata binele dorit.

    Tzepelica

    25/01/2010 at 1:46 pm

  20. Tabloul e foarte reusit
    5 cranii s-au ivit
    Rosie cravata, sau tenul
    Distorsionat pare lemnul
    Sau panza ce ne prezinta
    Lupta ce n-a fost sfarsita
    Vrei sa invingi, d-ai uitat
    Impotriva cui ai luptat
    De fapt nici nu stii dusmanul
    Tot te-nvarti, si trece anul
    Pentru mine este clar
    Comunismul nu e rar
    Bine infipt se mai tine
    Ce PSNDL, toti rusine
    Repetentul e volubil
    Securistul insolubil
    Stiu putine, gandesc greu
    Dar, iubesc neamul meu
    Vreau pace, vreau progres
    Vreau lacrima sa opresc
    Cum si cand?vor trece ani
    Nepotii vor fi orfani

    Creanga

    25/01/2010 at 1:55 pm

  21. Hopaaa, Blaga vrea si el schimbarea denumirii PD-L in Partidul Popular! Oare de ce?

    1. Manevra tactica: nu se impotriveste pe fata ideilor reformiste ale lui Preda-Macovei-Voinescu
    2. Urmareste anihilarea simbolica aripii „liberale” din partid, prin disparitia „L”-ului idn titlu.

    Comentariul meu: daca PDL-ul isi schimba dneumirea iar statutul si politica de cadre ramin aceleasi, vechii PLD-isti vor fi marginalizati sau chiar vor pleca din partid.

    Personal, nu cred ca atragerea PLD in PD in 20007 nu a fost o manevra proasta, insa cred ca daca noul partid nu arata clar ca poate ocupa zona liberala (prin masuri si vectori de comunicare credibili) ii lasa pe liberali sa zburde in 2012 ca singurul partide dreapta in frunte cu „social-liberalul” Crin. Atragerea PLD in PDL trebuie sa rodeasca un nou statut si o noua politica de cadre pina in 2012. Altmiteri, ea va fi cel mai mare esec al strategului (pina acum neinvins) Traian Basescu.

    Cetatean

    25/01/2010 at 2:00 pm

  22. 1. „Potrivit lui Gheorghe Flutur, componenta acestei comisii va fi definitivata in 30 ianuarie, la Brasov, la Colegiul Director National largit. Din comisia pentru statut vor face parte 6 reprezentanti ai conducerii centrale (secretarul general al PDL, Vasile Blaga, vicepresedintii Gheorghe Flutur, Valeriu Stoica si Sorin Frunzaverde, presedintele Camerei Deputatilor, Roberta Anastase, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu – aici doar Stoica si Anastase pot fi considerati „reformatori”) cate trei reprezentanti de la Senat si Camera Deputatilor [nu stiu nimic despre cine vor fi reprezentantii din Parlament], doi reprezentanti ai europarlamentarilor [cred ca Macovei si Preda] si cate un reprezentant al primarilor si presedintilor de consilii judetene [probabil ca vor fi presedintele PDL Arad, Gheorghe Falca, respectiv Alba, Mircea Hava].

    2. Inca o stire: „Potrivit lui Preda, conducerea PDL a luat în discuţie şi problema modalităţii de selectare a candidaţilor pentru viitoarele cicluri electorale. Una din soluţii, modelul american de alegeri interne deschise pentru locurile de candidaţi.” [ e prea frumos ca sa fie adevarat, deocamdata nici un greu nu ar fi de acord cu ideea asta, insa baza din teritoriu, cred ca da].

    3. Berceanu tine mortis sa fie primul ministru remaniat. Dupa ce a fost criticat sever de Basescu ca a atras extrem de putine fonduri europene pentru transport, acum propune suplimentarea subventiilor: http://www.mediafax.ro/economic/berceanu-subventiile-pentru-transportul-feroviar-ar-trebui-sa-creasca-cu-30-40-5439809/

    4. Chucky vrea si el congres extraordinar la PNL in martie. Probabil ca vrea sa profite de euforia celor 20%. PNl se angajeaza pe un drum infundat, devenind partid dde lider, in conditiile in care sistemul electoral nu va mai favoriza partidele cu locomotiva (VU, unicameralism, reducere nr, parlamentari). Daca Chucky Antonescu ramine presedinte PNL, si o tine tot asa cu „Jos Basescu, sus PSD”, liberalii vor deveni ridicoli si vor fi striviti electoral, in conditiile introducerii VU dur.

    Cetatean

    25/01/2010 at 2:34 pm

    • @Cetatean, cred ca primarele americane ar fi o chestie buna pentru ca ar impaca si capra si varza, adica si filialele si candidatii. Problema este ce vrea lupul? astia ar fi „greii”.

      Berceanu este un imbecil de stanga care a picat intr-un partid care se doreste de dreapta.

      Theophyle

      25/01/2010 at 3:26 pm

  23. Theophyle ;
    Buna ziua ! Bine, bine, cine sunt corigentii am priceput usor, problema e ca nu stiu cine sunt ,,premiantii” ? Aici te rog sa dezvolti putin, eventual sa nominalizezi.(te-am spus ca o sa te mai deranjez 😉 )

    Loda

    25/01/2010 at 3:20 pm

  24. @Loda, cand am sa stiu am sa-ti spun. Pana acum avem doar premianti „pe pile” aranjate de o “mamita, tanti Mita si mam’mare”

    Theophyle

    25/01/2010 at 3:23 pm

  25. Buna ziua,

    O stire proaspata din evenimentul zilei:
    Asociaţia Magistraţilor din România a contestat în Contencios Administrativ numirea Floricăi Bejinaru la conducerea CSM. În consecinţă, aceasta este suspendată din funcţie, până la soluţionarea definitivă a contestaţiei.
    Cine credeti ca este presedinta Asociatiei Magistratilor?
    Doamna Mona Pivniceru!
    Primul termen al procesului se va judeca la Curtea Suprema la 22 aprilie.
    Eu nu ma mai descurc in prezentul romanesc.
    Poate interpretati nitel situatia.
    Pe de alta paret,Ponta a declarat ca ar fi fericit daca Crin Antonescu ar trece la PSD?
    Il simte social democrat cu trup si suflet?
    Nu cred ca il face fericit pe Antonescu cu aceasta declaratie de fricire!

    cedric

    25/01/2010 at 3:25 pm

    • @Cedric, salut!
      Traim intr-o piesa de Eugen Ionescu, centenar sau nu? Cred ca Ponta are dreptate locul lui Antonescu este cu baietii-rosi. 🙂

      Theophyle

      25/01/2010 at 3:28 pm

    • @cedric
      Sunt cam multe aspecte de interpretat în această dispută de toaată frumuseţea. Ar fi mai bine să precizezi ce anume te interesează cu prioritate, pentru a evita o serie de inconveniente: cel cu mesajul de răspuns are de ales între incomplet (cu riscul să nu cuprindă ce doreşti) şi prea lung (cu atragerea unor eventuale observaţii, cel puţin de bine-primire doar pentru 10% dintre comentatori sau cititori), timp investit pentru o cauză pierdută… în principiu, ş.a.(continuarea m-ar plasa în postura să-mi contrazic intenţia de a fi mai scurt).

      Băşcăliosul

      25/01/2010 at 6:01 pm

  26. Postare noua 🙂

    Theophyle

    25/01/2010 at 6:30 pm

  27. Bascaliosul, aveti dreptate,
    ar fi prea multe de lamurit, iar eu am pus o intrebare foarte generala. Ma refeream in primul rand la situatia din justitie unde acum cateva luni parea o solidaritate „de neclintit” (pe vremea protestului, toate tunurile erau indreptate spre presedinte care indraznea sa-i critice si spre guvern care nu le dadea banii pe care ii meritau) iar acum incearca sa demonstreze ca mai au ceva preocupari de etica in randul breslei. Eu vroiam sa aflu si alte pareri, adica daca putem spera ca sunt semne bune.
    In ceea ce priveste parerea lui Ponta, ma gandeam ca poate fi un preludiu al strangerii (poate chiar oficializarii) relatiilor dintre cele doua partide.
    Oricum , va multumesc pentru interes, incercand sa va explic cam ce doresc mi se mai cristalizeaza si mie ideile!

    cedric

    25/01/2010 at 7:37 pm

    • 1. Intenţiile mele au fost exprimate pentru chestiuni punctuale. Dacă e vorba numai de impresii generale, nu cred că ar fi multe de comentat. Fiindcă tot am intervenit, consider interesantă disputa în plan juridic şi prin prisma părţilor ca tabere interne sistemului judiciar, dar nu o consider crucială şi nici producătoare de cine ştie ce efecte pozitive, deoarece are o mare componentă iluzorie: e ultimul an de mandat CSM, acţiunea e mai mult inutilă, cu sau fără Bejinaru şi/sau Isac în vârf acţionează oricum coeziunea de gaşcă cesemistă (depăşită de situaţie şi dominată de aceiaşi reprezentanţi ai rezistenţei la reformarea sistemului), sunt deja simptome de tergiversare a soluţionării (AMR pare mulţumită de termenul lung, de parcă e interesată mai mult de spectacol „să arătăm cum încurcăm prin suspendarea funcţiilor, poate unii cred că ăsta-i sfârşitul lumii!” şi manifestă mai puţin preocuparea pentru stabilirea urgentă a adevărului juridic; ar trebui să obţină un termen mai scurt prin depunerea unei cereri de preschimbare a termenului de judecată), pare un fel de punere în scenă a unui act de compensare de ochii lumii, după ce şi-su dat cu stângu-n dreptul de a porecli greva cu nobilul titlu de protest, când de fapt nu aveau niciun drept la sporurile cerşite după legi închipuite şi contrare unei decizii a CC.

      2. Eu m-am adresat la persoana a II-a cu „Ar fi mai bine să precizezi” şi primesc în schimb „Bascaliosul, aveti dreptate”, adică sună ca dracu’ (de două ori). Cred că aici se impune o interpretare mai adecvată.
      Toate cele bune!

      Băşcăliosul

      25/01/2010 at 8:56 pm


Comentariile sunt închise.