Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Avem botez la PD-L, devenim “populari”!

Daca nu putem schimba oamenii si trebuie musai sa schimbam ceva, schimbam numele si  sigla partidului si punem punct reformei. Vom avea un partid complet reformat, cu un nume nou, vom deveni si noi mai de dreapta, mai inovatori, mai populari. Ce l-a apucat pe Blaga este clar, ce l-a apucat pe Sever Voinescu nu prea inteleg. PD-L a devenit si el ezoteric, este cunoscut procedeul – cand un om este in mare pericol si scapa, numele lui trebuie schimbat pentru a-i schimba norocul.

PSD a schimbat si el numele si sigla pe la inceputul noului milenium: din PDSR a devenit PSD in albastru cu trandafiri si dupa aia albastrul s-a transformat in rosu, tot cu trandafiri, si? Au devenit deodata mai reformati, mai buni, mai moderni? Aiurea, au ramas la fel de corupti si de comunisti la fel ca inainte. In loc sa-l schimbe pe Iliescu, au schimbat numele si sigla. PD-L merge pe acelasi drum: schimbam forma, ca fondul nu are rost sa-l schimbam; si chiar daca are rost tot nu se poate, nu? Cum sa se poata cand cei care se doresc schimbati stau de straja ca stanca Gibraltarului, nimeni nu iese, nimeni nu intra fara ca ei sa o doreasca.

Zice dna Macovei

Politica de resurse umane este esentiala pentru modernizarea partidului, trebuie oameni cu specialitate in toate domeniile, trebuie schimbat modul in care se numesc in functiile publice, functiile guevrnamentale, trebuie numiti pe criterii profesionale si nu pe baza de telefoane

Bineinteles ca are dreptate dna Macovei, vom avea noi parte de astfel de comportament? Probabil ca da, pana la primul telefon de la “centru”!

Zic “Liderii marcanti”, printre care si Vasile Blaga, in continuarea activitatilor de reformare a partidului: opiniile divergente trebuie exprimate in cadrul Biroului Permanent National, si nu pe bloguri. Eu zic ca e bine, dar trebuia si noi sa le amintim asta. La alegerile viitoare eu cel putin o voi face!

Asadar trebuie sa-mi fac un costum nou, nu in fiecare zi avem botez, nu? Si inca ce botez, din democrati am devenit democrati-liberali, a venit timpul sa devenim acum si populari, asta-i trendul si noi il vom urma!  

Written by Theophyle

25/01/2010 la 6:30 pm

79 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Thoephyle :
    ,,Asadar trebuie sa-mi fac un costum nou, ”
    Ei bine, orice ocazie e buna ca sa te inoiesti, da-i drumul 🙂 Il vei alege vilolet ? 😉

    Loda

    25/01/2010 at 7:45 pm

  2. @loda, ultima culoare la care m-as gandi. Nu cred ca in viata mea am imbracat ceva violet, inclusiv cravata 🙂

    Theophyle

    25/01/2010 at 7:48 pm

  3. Sa va traiasca, sa fie sanatos, sa va bucurati de el! – cam acestea sunt urarile la botez, nu-i asa?
    Pruncului dvs. nu i se schimba nici meniul, nici scutecul, ci doar panglica de deochi. I se pune una populara. Ieftin, dom’le, ieftin va mai scoateti la botezul asta!

    La mine, PSD-ului i se cauta un tutore. Sau, daca dl. Iliescu accepta in sfarsit ca are 80 de ani, i se cauta partidului chiar un parinte adoptiv, sa-l creasca mare, sa-l educe bine si sa-l faca folositor pentru societate.
    La ce concurs s-a declansat, tare mi-e teama ca ramane „copilul” tot in grija discreta si un piiic interesata – deh, avere mare, chiar daca „dividendele” din partea „speciala” si din cea „administrativa” au cam fost deturnate in anii din urma! – a vecinului din Deal!

    casandra

    25/01/2010 at 7:54 pm

    • @casandra, cat de dureros ca dupa un secol si jumatate sa ne „intretinem” inca cu aiureli pe care junii le infierau.

      Sa ne traiasca dar sa se si maturizeze. Interesant, toata clasa politica penduleaza intre scleroza si infantilism. impreuna ar fi scleroza-infantila.

      Theophyle

      25/01/2010 at 7:59 pm

      • Ha, ma tem ca da!

        casandra

        25/01/2010 at 8:06 pm

  4. hmmm, eu cred ca schimbarea de nume e o schimbare de fatada. sa puna mana sa se reformeze din interior ca nu am chef sa ma duc pana la BPN ca sa ii critic (ca inteleg ca pe bloage nu mai e voie 😀 ). nu de alta da’ avionu’-i mai scump decat benzina pe care a trebuit sa o platesc pentru a ma exprima democratic.

    p.s. sper sa nu te superi, dar te-am facut varf de lance al unei viitoare societati civile 🙂
    http://amanda13sworld.wordpress.com/2010/01/25/de-la-periferie-spre-centru/

    amanda13

    25/01/2010 at 7:56 pm

    • Amanda13, salut!
      Greu cand treci de la general la personal, greu. Toti au principii ferme dar negociabile 😆

      Theophyle

      25/01/2010 at 8:00 pm

      • hahahahaha, mersi de gluma, parca imi este si mie mai usor sa diger asa astfel de evolutii…

        amanda13

        25/01/2010 at 8:03 pm

  5. @amanda13, pana azi nu am retinut ca ti-ai facut un blog nou, astazi l-am vizitat si mi-a placut. Dupa cum vezi te-am trecut si pe blorolul meu 🙂

    Theophyle

    25/01/2010 at 8:04 pm

    • oh, sa stii ca nu pentru a te face atent la blog am pus link-ul, voiam doar oarecum sa-ti arat cat de mult mi-au placut postarile tale de zilele acestea 🙂

      cat despre blog, a aparut ca urmare a faptului ca am incercat sa iau o pauza de la scrierile politice. raman pe blogul alexei atunci cand vine vorba despre ele; pe noul blog voi posta numai impresii, experiente de aiurea, chestii mai personale. adica incerc oarecum si o altfel de exprimare fiindca imi era dor de ea dupa atata campanie.

      amanda13

      25/01/2010 at 8:11 pm

  6. Exista si in viata barbatilor si a femeilor, cel putin cateva minute pe zi cand ei seprivesc in oglinda. Barbati se barbieresc si femeile se fardeaza/rujeaza etc. Astai de’i considerama lideri nostri nu se uita si ei, ca tot omul in oglinda?

    Theophyle

    25/01/2010 at 8:07 pm

  7. Buna seara, buna seara.
    Schimbarea numelui fara reformarea partidului din interior este absolut inutila. Poti sa pui pudra peste fata un kilogram de pudra si fond de ten ca ridurile tot se vad. Asa ca daca intr-adevar vrei sa devina invizibile faci un lifting. Asa si la PDL. Ei au ramas inca la stadiul de schimbari cosmetice.

    clemycali

    25/01/2010 at 8:11 pm

    • @clemi, salut 🙂
      Nu stiu ce s-a intamplat astazi la BNP, vom vedea ce rezultate a avut MMacovei.

      Theophyle

      25/01/2010 at 8:15 pm

      • amanda13, stiu 😆

        Theophyle

        25/01/2010 at 8:15 pm

  8. @casandra ce se intampla pe la voi, Nastase candideaza sau nu?

    Theophyle

    25/01/2010 at 8:18 pm

  9. Nastase parca a declarat ca nu mai candideaza. Geoana continua sa strabata valea plangerii, a declarat acum ceva timp ca vrea o legislatie noua in ceea ce priveste alegerile pentru ca cel votat cu adevarat sa castige. Si ca PSD este un partid mare care are toate sansele de a avea un viitor ilustru in, citez, „republica noastra”.

    amanda13

    25/01/2010 at 8:23 pm

    • @amanda13, geoana a dat in gaullism, dac a inceput sa vorbeasca despre „republica noastra” numa deGaulle vorbea asa.
      Referitor la ceea ce am scris mai sus cred ca atunci cand Geoana se uita in oglinada, oglinda rade de el 🙂

      Theophyle

      25/01/2010 at 8:26 pm

      • da, si pe mine ma distreaza. a mai folosit si sintagma „partidul nostru” de cateva ori, insa parca nu m-a deranjat atat de tare ca cealalta…

        amanda13

        25/01/2010 at 8:28 pm

    • Nastase s-a naravit la libertate personala. La viata personala fara paznici. La vacante adevarate cu familia si cu baietii care au cam crescut fara sa se bucure de prezenta lui si el sa se bucure de transformarea lor…

      Am impresia ca, daca partidul i-ar CERE frumos sa candideze nu se va sustrage, dar nici nu vrea sa se intrebuinteze in cel mai serios mod si sa se implice integral in lupta. Probabil conteaza si problema imaginii sale afectate de dosarele din justitie si nu vrea sa se impuna partidului si sa-i factureze costuri politice suplimentare.

      Nu-i este indiferent ce se petrece cu partidul – asa cred! – si ar vrea o conducere competenta, dar fara a-si asuma integral responsabilitatea si munca. L-am vazut foarte relaxat ca persoana. Este doar preocupat de viitorul partidului.

      Dupa cum vezi, in aceste imprejurari, aproape fiecare soldat pesedist simte cum il indeamna bastonul de maresal din ranitza.
      Iar din candidatii anuntati deja, eu nu cred ca are vreunul anvergura si viziunea necesare unui partid precum PDS-ul. Complicat. Vom mai vedea in urmatoarele 10 zile.

      casandra

      25/01/2010 at 9:21 pm

  10. @amanda, cum adica sa se modifice lege? Asta a innebunit cu totul.

    clemycali

    25/01/2010 at 8:24 pm

  11. da, asa am auzit acum vreo jumatate de ora pe irealitatea. eu asa am inteles. ca este nevoie sa se faca ceva pentru ca votul romanilor sa fie „protejat” si sa se verifice sumele de bani din campanie. mai mult, a repetat in cateva randuri ca democratia in Romanica este intr-un foarte mare pericol.

    amanda13

    25/01/2010 at 8:27 pm

  12. buna seara, buna seara,

    grea zi, nu-i asa?
    si la pnl, si la psd, si la pdl.

    amanda,
    in continuare am incredere in NOII din PDL: MMacovei, Sever Voinescu, Cristian Preda, Funeriu, Andreea Vass si altii…

    leopardul se vopseste in „Popular” si pun trandafirul la ofilit, dar am incredere ca oamenii mentionati mai sus nu vor ramine doar la stadiul de vopsit gardul, ci vor schimba si leopardul

    🙂

    orangeskorpion

    25/01/2010 at 8:28 pm

    • hello 🙂

      subscriu comentariului tau si de altfel este si motivul pentru care mai sunt pe baricade. bine montata 🙂

      amanda13

      25/01/2010 at 8:30 pm

  13. @amanda, nu stiu cum poate fi „protejat” votul romanilor. Dar te pui cu idiotul? Iar democratia romaneasca este cat de cat sanatoasa daca ne uitam la ce se intampla in Venezuela. Acolo dictatura si pumn in gura presei si partidelor de opozitie.

    clemycali

    25/01/2010 at 8:29 pm

    • da? nu si in opinia ilustrului domn pomenit inainte care a precizat foarte clar ca ne indreptam cu pasi mari spre forme de guvernamant din America Latina.

      mai mult, a continuat blah, blah-ul cu partidul-stat, partidul-prezidential. si a descris chinul bietilor pesedei si simpatizanti ai „partidului nostru” care traiesc in aceste zile o adevarata drama!

      amanda13

      25/01/2010 at 8:32 pm

  14. @skorpi, salut 🙂 speram din suflet 🙂

    Theophyle

    25/01/2010 at 8:30 pm

  15. Acum trebuie sa stiti, serios, ca exista un sindrom psihic care se numeste ” suffragium dementia „, in romana dementa electorala de care pot suferii oameni care nu a fost alesi desi s-au considerat invingatori. Acest sindrom poate fi individual sau colectiv, serios!

    Theophyle

    25/01/2010 at 8:32 pm

    • lol, Theophyle, te cred. insa tare mi-e teama ca in cazul lui Geoana avem de-a face cu forme de dementa mai cunoscute. De pilda „complexul Oedipian” care l-a condus la o psihoza depresiva.

      amanda13

      25/01/2010 at 8:34 pm

  16. clemy,

    geoana se referea la protejarea votului cam cum este la ukrainieni, cica niste buletine de vot protejate de a fi falsificate…

    orangeskorpion

    25/01/2010 at 8:32 pm

  17. sufragium demenita de asta in mod sigur sufera geoana, in schimb l-am urmarit pe nastase4case, mustacind pe sub mustata inexistenta… era bucuros ca geoana a luat-o in freza si chiar a spus, a subliniat, ca este nevoie de o conducere colectiva, adica tu prostanacule, nu esti capabil de nimic, trebuie sa te sprijinim noi, coiotii batrini..

    orangeskorpion

    25/01/2010 at 8:34 pm

  18. @ALL, astazi Baselu este la OTV, o sa fie haios cu flacara violet 🙂 gandacul de DD 100% o sa-l intrebe 😆

    Theophyle

    25/01/2010 at 8:34 pm

    • eu nu stiu cum sa-l prind pe net. any suggestions?

      amanda13

      25/01/2010 at 8:36 pm

  19. cineva stie daca OTV se poate vedea pe net?

    Theophyle

    25/01/2010 at 8:36 pm

  20. la ce ora este piratul la otv?
    mersic

    orangeskorpion

    25/01/2010 at 8:36 pm

  21. @skorpi cred ca la 9

    Theophyle

    25/01/2010 at 8:38 pm

  22. o sa-l ratez,

    orangeskorpion

    25/01/2010 at 8:40 pm

  23. Tiberiu Lovin a anuntat ca Baselu’ la otv

    http://www.reportervirtual.ro/2010/01/stiri-scurte-217.html

    Theophyle

    25/01/2010 at 8:40 pm

  24. ies, insa va urez o seara / dupa-amiaza placute. sa-mi povestiti si mie cum a fost cu base la otv…

    amanda13

    25/01/2010 at 8:41 pm

  25. @skorpi fii linisti o sa-l de DD in reluare toata noapea si maine toata ziua 😆

    Theophyle

    25/01/2010 at 8:41 pm

  26. Pentru prietenii din Diaspora, aveti linkul pentru OTV pe internet:

    http://www.meme.ro/tv/live~otv-oglinda-tv.meme

    Theophyle

    25/01/2010 at 8:45 pm

  27. amanda13, salut!

    Theophyle

    25/01/2010 at 8:46 pm

    • nu merge link-ul, zice ca e indisponibil. in fine, pe maine 🙂

      amanda13

      25/01/2010 at 8:54 pm

  28. cu soap cast se pot vedea aici mai multe canale. cred ca este un p2p.
    http://www.cool-tvlive.net/tv-channels/tv-live-portal-online.html

    eugeni

    25/01/2010 at 9:00 pm

  29. O sa schimbe home page dar se poate corecta. Eu ma uit la tv de cel putin un an.

    eugeni

    25/01/2010 at 9:04 pm

  30. @eugeni, multumesc mult 🙂 e OK!

    Theophyle

    25/01/2010 at 9:31 pm

  31. Sunt atat de previzibili!

    Elena Agachi

    25/01/2010 at 9:54 pm

    • @Elena, salut,
      toti sunt previzibili, sper ca cei tineri vor reusi totusi sa fava treaba.

      Theophyle

      25/01/2010 at 10:08 pm

  32. la irealitatea tv:

    monica macovei
    cristian preda

    si

    parca andreea vass

    p.s. + licheaua ponta
    🙂

    orangeskorpion

    25/01/2010 at 9:55 pm

  33. @skorpi, la asta ma uit 🙂

    Theophyle

    25/01/2010 at 10:07 pm

  34. dragoteasca = jurnalista??? sau mahalagioaca???

    orangeskorpion

    25/01/2010 at 10:09 pm

  35. ironii ieftine de-ale lui ponta la adresa mmacovei, iti vine sa-i tragi palme…

    orangeskorpion

    25/01/2010 at 10:10 pm

  36. este vorba de andreea vass?
    ea este???

    ea imi confirma scirba apropo de ironiile lui ponta si a jegurilor din televiziune…

    orangeskorpion

    25/01/2010 at 10:12 pm

  37. da, este vorba de andreea vass…
    🙂

    orangeskorpion

    25/01/2010 at 10:14 pm

  38. @skorpi, inca putin si ei vor ajunge la somaj 😆

    Theophyle

    25/01/2010 at 10:29 pm

  39. @Skorpi pomta o sa ajunga sa fie presedintele PSD cand o sa-mi creasca par in palma., magar nerusinat.

    Theophyle

    25/01/2010 at 10:30 pm

  40. ThPh,

    la cine te referi?
    la dragoteasca? ursu?

    crede-ma ca nu am mai suportat sa-i ascult..
    gata!
    le-am luat mauuuul

    orangeskorpion

    25/01/2010 at 10:31 pm

  41. si mie par pe limba

    🙂

    orangeskorpion

    25/01/2010 at 10:31 pm

  42. @skorpi ambi sunt nesimtiti, dragoteasca este insa insuportabila 😦

    Theophyle

    25/01/2010 at 10:32 pm

  43. @skorpi ma duc sa citesc ceva, noapte buna si calduroasa 😆

    Theophyle

    25/01/2010 at 10:34 pm

  44. Multumesc pe ntru vizita si va urez o noapte buna, sper ca ne vom citi si maine 😆

    Theophyle

    25/01/2010 at 10:35 pm

  45. noapte buna!

    p.s. prea mult venin pe limba astora…
    se vor otravi cu propria lor otrava
    (somaj in primul rind)

    noapte buna!

    orangeskorpion

    25/01/2010 at 10:37 pm

  46. nicole,

    mai ushor, mai ushor…cu pianul pe scari.

    las-o pe andra + altii sa-si spuna parerile, nu trebuie sa-i gonesti.

    pentru ca te urmaresc de citeva zile, constat ca ai ramas tot conflictuala; din cauza ta multi s-au carat de la patrasconiu, nu as vrea ca si aici sa se petreaca acelasi lucru.

    o noapte calduroasa iti doresc!
    🙂

    orangeskorpion

    25/01/2010 at 11:02 pm

  47. Buna seara!

    @Theophyle,

    Am constatat recitind tema mai veche „Concluzii…”, ca am fost in lipsa subiectul unui conflict pe care nu mi l-am dorit. Din pacate, remarcele/postarile mele precedente s-au „bucurat” de atentia deosebita a unor mai vechi amici de polemica, asupra careia nu doresc sa revin. Obsesional, acestia invoca gesturi si perpetueaza expresii pe care le-au importat aici intentionat si agresiv, in afara dezbaterilor pe care le propui.
    Daca consideri ca prezenta mea aici altereaza dezbaterea pe care ti-ai propus-o, te rog sa-mi spui. Altfel, sper sa lasi deschisa dezbaterea CU ARGUMENTE si mai putin pe aceea prin care unii postatori isi dau singuri bocanci figurativi ca apoi sa-i puna in picioarele altora. Daca doresc, n-au decat sa foloseasca ruleta ruseasca. Dar pe cont propriu.

    ps: la cat de frig e afara, nu e rau sa poarte bocanci. si shuba.

    nicole

    25/01/2010 at 11:15 pm

  48. @orangeskorpion,

    ar fi interesant sa(-mi) arati in care loc nu am lasat-o eu pe @andra sa-si spuna parerile si in care loc am gonit-o. Pana cand vei reusi asta, te invit sa-ti cari singur pianul, inclusiv pe scari…

    nicole

    25/01/2010 at 11:18 pm

  49. Buna dimineata!
    La tema: Lupul isi schimba numele, dar naravul ba, punct.

    @Theophyl & Orangeskorpion

    Tare perversa tanara generatie
    Se gandesc doar la sex si creatie
    Dar, domnilor, este bine de aflat
    Ca parul de mult s-a schimbat
    Intrebati copiii de noul sens
    Eu, ma scuz ca sunt pe contrasens

    @Nicole
    Bocanci, nebocanci, iar zbiara
    Pianul alearga in sus pe scara
    Mare minune, parca zboara
    Skorpionul se infioara
    E oare aceiasi valoare
    Ce-a trimis multi la racoare?
    Bunul simt s-a speriat
    Polemici vechi au inviat
    Sper sa fie mai multi Cetateni
    Multi Razvani sau Eugeni
    Ce vorbesc politicos
    Si n-au bocancul nervos.

    Creanga

    26/01/2010 at 7:24 am

  50. Oglinda…

    Ne-aţi trădat, emigranţilor!

    Ba v-am salvat, nefericiţilor!
    de Stefan N. MAIER

    Aşadar, ne-aţi trădat, emigranţilor!
    Aţi plecat din România în căutarea libertăţii, a unui trai decent şi a fericirii NUMAI PENTRU VOI. Ne-aţi lăsat fără inteligenţa şi fără priceperea voastră, fără forţa care s-ar fi putut aduna AICI şi nu ACOLO pentru construirea unei lumi mai bune. V-aţi construit case, v-aţi găsit slujbe, v-aţi aciuiat la sânul generos al unor societăţi care v-au dat o pâine şi v-au ridicat.

    Iar noi am rămas singuri cu comunismul românesc, singuri cu anticomunismul românesc, singuri cu politicianismul de ev mediu al tuturor acestor partide, partiduleţe şi politicieni care nu urmăresc decât interese strict legate de maţul lor personal. Am rămas singuri cu proştii ăştia de colegi de muncă fără altă preocupare decât de a se mânca la nesfârşit între ei, într-o societate care ar fi trebuit să renască, nu să moară progresiv, după Decembrie 1989, adică exact acum 20 de ani. Am rămas în blocurile noastre insalubre, dintre care peste o jumătate ar trebui darâmate şi reconstruite din cauza afecţiunilor cauzate de cutremure, gândaci, ploşniţe, igrasie, manele, îmbătrânire naturală…

    Am rămas marginali într-o lume marginală.
    Ne-aţi trădat, emigranţilor, dar asta n-ar fi nimic încă, dacă nu v-aţi fi trădat şi pe voi înşivă! V-aţi lăsat în urmă părinţi, copii, fraţi, cei mai buni prieteni, profesori, oameni pe care i-aţi iubit, locuri dragi, gusturi şi mirosuri, imagini si sunete. Aţi lăsat în urmă morminte care au început să intre în paragină sau au fost vandalizate. V-aţi lăsat zecile, sutele, miile de cărţi care v-au format dar nu au mai avut loc în geamantanele voastre mici de fugari. V-aţi găsit scuze şi consolări pentru toate acestea. Ne-aţi trădat şi continuaţi zilnic să ne trădaţi dându-ne sfaturi sau îndemnându-ne de la distanţa şi confortul mediului în care trăiţi, criticându-ne des şi chiar bucurându-vă parcă de necazurile noastre, care nu vin decât să justifice o dată în plus faptul că, din punctul vostru egoist de vedere, aţi luat cea mai bună decizie când aţi decis să plecaţi. Iar recent ne-aţi decis si preşedintele prin votul vostru, punănd cireaşa pe tort. Sau, poate, chiar mai bine zis, bomboana pe coliva…
    *********

    Ba v-am salvat, nefericiţilor!

    Ne-am construit case fără să fie nevoie să furăm, muncind onest, ne-am găsit slujbe fără să fie nevoie să ne prostituăm, ne-am integrat în societăţi care i-au apreciat pe cei mai buni dintre noi şi ne-au făcut loc în primele linii, urmându-ne, nu dându-ne în cap, aşa cum eram obişnuiţi ori de căte ori încercam să facem ceva bun in România. Aţi rămas cu politicienii pe care-i meritaţi, pentru că ei s-au ridicat dintre voi şi cu sprijinul
    vostru, nu sunt extratereştri. Colegii voştri de muncă sunteţi voi înşivă. Blocurile în care locuiţi, paraziţii, marginalitatea, vă aparţin. Le aveţi cum le întreţineţi. N-am lăsat nimic în urmă care am fi putut lua cu noi, iar pe cei dragi şi apropiaţi i-am ajutat cum nimeni n-ar fi îndrăznit să viseze măcar că i-am fi putut ajuta, rămânând în România. Banii trimişi de noi şi cheltuiţi de ei pe produse şi servicii au ţinut în viaţă o economie care ar fi fost altfel în cădere liberă, echilibrând ani de zile balanţa de plăţi a ţării. Medicamentele plătite de noi au salvat nenumărate vieţi omeneşti, cheltuielile noastre ca turişti în ţara din care a trebuit să plecăm pentru a ne trăi viaţa au reprezentat şi vo reprezenta mulţi ani de acum încolo o pâine pentru voi. Căci dacă nu venim noi să revedem imagini, să reascultăm sunete, să ne bucurăm de gusturile şi mirosurile copilăriei, adolescenţei ori tinereţii noastre, câţi turişti credeţi că ar prefera Romănia unor destinaţii Am plecat cu geamantane mici nu pentru că n-am fi vrut să luăm cărţile dragi cu noi, ci pentru că am plecat în necunoscut! Dar ce bine vă pare cănd ne vedeţi revenind cu geamantane mari, pline de cadouri şi atenţii, prin care încercăm, umili, să ne cerem iertare pentru bunăstarea noastră îndepărtată şi pentru anii în care nu ne-am văzut… Continuăm să vă împărtăşim din experienţa noastră pentru ca şi voi să încercaţi să faceţi ceva acolo unde sunteţi, pentru a fi mai liberi şi pentru a vă realiza, descotorosindu-vă de minciună, comunicănd direct, cu răspundere şi onoare, renunţănd la individualismul anarhic atât de copios exploatat de găştile care vă conduc şi reuşesc să vă fure, cum spunea cineva, şi banii pe care nu-i aveţi. Ascultaţi şi citiţi limba română vorbită de noi, urmăriţi cum ţinem în viaţă tradiţiile româneşti autentice, în mod neostentativ şi în armonie cu cele ale popoarelor care ne-au primit cu braţele deschise şi veţi înţelege că în timp ce cultura voastră devine din ce în ce mai imitativă şi mai subţire, noi suntem de fapt cei care o mai ţinem în viaţă aşa cum am moştenit-o şi aşa cum am crezut în calităţile ei universale.

    Cât despre preşedintele care v-a ieşit, oricare s-ar fi apa vieţii voastre să învârtă roata morii voastre şi vă va fi mai bine şi fiecăruia dar şi tuturor.

    Învăţaţi asta de la noi şi salvaţi-vă, cum şi noi am învăţat pe unde am ajuns, şi suntem mult mai bine decât dacă am fi rămas fiecare în mahalaua lui.

    De ceva timp îmi umbla obsesiv în minte titlul acestui articol. În fine m-am decis să aştern şi ideile care veneau sub el. Fireşte, subiectul e mul mai complex şi mai nuanţat, de la caz la caz.
    Cititorul va trage singur linia introspectivă

    orangeskorpion

    26/01/2010 at 7:26 am

  51. @Creanga,

    Buna dimineata! 🙂

    Sa inteleg ca si tu-mi faci procese de intentie, de data asta versificate? Iata un lucru interesant.

    nicole

    26/01/2010 at 7:50 am

  52. @Nicole

    Am sa las putin rimele deoparte, sper sa nu fac multe pacate, oricum sunt un ateu, nu-s judecator, stiu eu. Se vorbea de coeziune, in multe privinte sunt de acord cu tine, dar, imi pari putin prea intepata, ca sa nu spun agresiva. Eu vreau sa merg inainte, cu toti fratii romani, buni sau rai, incercand sa conversez, fara sa las vanatai. Poate ai suferit mult, si ai inghitit multe marsavii, dar, te rog nu deveni ca ei. Da, este multa nedreptate in Romania, unii care poate nu-si merita diploma, unii care…., dar pe mine ma intereseaza solutiile, ce putem face pentru a merge inainte. Urasc si eu comunismul, poate nu asa de mult ca tine, dar vreau o tara normala, in care oamenii nu injura la volan, care iti zambesc, care pot accepta si pe cel diferit.

    Revin la ce stiu mai bine
    Sa fac poezia de rusine
    Tara, tara, te iubesc
    Tot ce-i cald e Romanesc
    Esti a mea si-a tuturor
    Mama pentru al nost’ popor

    Creanga

    26/01/2010 at 8:23 am

  53. @Creanga,

    Polemica mea a plecat de la afirmatia @Andrei, la tema referitoare la „modele”:

    „eu de ex. nu pot sa-l consider pe liiceanu un reper moral (din cauza scrisorii impotriva monei Musca care a provocat o fractura sociala comparabila cu mineriadele), nici pe plesu, care a recunoscut singur (saracu) prin ‘90 ca nu are habar despre ce trebuia facut intr-o revolutie
    poate sunt filozofi buni, dar sperantele puse in ei ca “repere morale” ne-au tinut intr-o incremenire foarte periculoasa pt. ca nu am mai privit niciodata mai departe de ei
    eu personal sunt complet deziluzionata de lipsa lor de inteligenta practica in comparatie cu asteptarile cu care i-am creditat ata de mult timp
    din anul 2000 acesti oameni au devenit complet inutili pt. societatea romaneasca
    scuze, nu vreau sa contrazic pe nimeni, asta e parerea mea”

    Poate ca vizavi de asemenea reductionisme periculoase am dreptul sa-mi apar modelele si sa generez o discutie serioasa.
    Din pacate, unii dintre postatori au considerat necesar sa fie agresivi din motive care nu tin de topicul de aici. Nu eu am invocat bocanci, nu eu am facut procese de intentie, nu eu am spus mitocanii. De altfel, nu ma mira toate aceste lucruri: propagatorii reali ai urii si-au intretinut prea multa vreme reflexele ca sa renunte tocmai acum la ele. Precum si reflexul de a ramane orbi.

    nicole

    26/01/2010 at 9:16 am

    • @Nicole 😀
      Cu rabdare am recitit
      Si se pare c-am gresit
      Bocancul e doar inventat
      Pe turela a fost montat
      Poate ramane pianul
      Dar eu nu vad limanul
      Nu stiu cum s-o scald
      Ca am inghetat in brad
      Cine fuge e doar las
      Sau un mare postas
      -Uite asta au zis
      Exact cum am prezis
      Mic, mai tac si-ascult
      Neuronii sa-i ascut

      Creanga

      26/01/2010 at 10:49 am

  54. @Creanga,

    Inca ceva: „coeziunea” de care vorbesti nu e obligatorie pe un blog. Aici ma gandesc ca au sens mai degraba argumentele, conceptele, conceptiile si nu „armoniile” jucate/trucate. Solidaritatea se naste greu, iar asta e de obicei un proces care tine inclusiv de empatie, simpatie si corespondenta ideatica. Nu-mi poti cere sa fiu „coeziva” cu calcatorii pe cadavre, cinicii si nesimtitii de rit nou.

    nicole

    26/01/2010 at 9:26 am

  55. Neata 🙂 cateva zile fara net si uite cum pierd leapsa cu Theophyle. Buna ideea. Cred ca am sa scriu ceva despre ideea ta zilele astea 🙂

    H.N.

    26/01/2010 at 9:58 am

    • @HN, buna dimineata,
      chiar te rog 🙂

      Theophyle

      26/01/2010 at 10:15 am

  56. Buna dimineata !
    In Evz :
    „Cei care vorbesc de reformare şi de finanţarea transparentă a partidelor să-şi facă un ONG”, le-a replicat liderul deputaţilor, Mircea Toader, potrivit unor surse din partid.

    Elena Udrea a fost şi ea tranşantă: „Eu ţin foarte mult la partid. Şi cred că asta-i diferenţa dintre cei care vor schimbări şi vor să le facă cu tot sufletul, alături de partid, şi alţii care văd schimbări mai mult din afara partidului şi mai mult ca o punere în practică a
    teoriilor despre partidele politice”.

    Netaxat nu a scăpat nici Sever Voinescu, după ce a propus ieri public schimbarea numelui PDL în Partidul Popular, dar şi eliminarea trandafirului socialist din siglă. „Nu cred că este OK să ne arogăm tot felul de iniţiative care sunt în dezbaterea partidului de săptămâni bune”, a comentat Udrea.”

    Mesajul greilor e clar : „ciocu` mic !”. 🙂
    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/884180/Udrea-si-Blaga-contra-curentului-de-la-Bruxelles/

    Tzepelica

    26/01/2010 at 10:05 am

  57. Buna Dimineata la toata lumea,
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    26/01/2010 at 10:14 am

  58. Buna dimineata geroasa! 🙂

    Ieri am aflat ca PSD va avea Congres pe 20 februarie iar liberalii la inceputul lui martie.
    Prin urmare, e imperativ ca PDL sa aiba Conventie in aprilie cel tirziu si sa isi clarifice numele, statutul si doctrina. Evident ca o repozitionare rapida a celor trei partide pina in aprilie deschide posibilitatea luptelor in parlament in conditiile modificarii Constitutiei.

    Insa altceva mi-a atras atentia. Amicul Riddick semnala pe blog, trimitind la linkul de mai jos, ca tataia Iliescu iar asi mustaceste, ca si in februarie 2007, planul unei suspendari a lui Basescu.

    http://www.inpolitics.ro/breaking-news-iliescu-nu-exclude-o-noua-suspendare-a-lui-basescu-art52842.aspx#

    Habar nu am cit e real si cit e zvonistica, insa as vrea sa analizez luptele din partide in ipoteza (reala) a unei noi incercari de suspendare a lui Basescu.

    Sper sa nu fiu prea lung si prolix.

    1. Scenariul politic al unei noi suspendari se sprijina pe doi piloni: suspendarea Presedintelui si demiterea Premierului. O nua suspendare, daca s eva intimpla, va merge pina la capat, prin incercarea de a demite si Premierul.

    2. Jonctiunea dintre cei doi piloni este realizata de functia de Presedinte interimar, asigurat de PSD (prin Geoana). Daca Geoana pierde scaunul de Presedinte al Senatului in favoarea unui PDL-ist, scenariul suspendarii se incheie brusc.

    3. Actulmente, cum sta Geoana? Destul de rau ca voturi, insa bine ca pozitionare tactica. Sa explic.

    Voturile: „Geoană a obţinut funcţia de preşedinte al Senatului prin protocolul de guvernare semnat cu PD-L în 2008. O cale de a-l schimba din funcţie ar fi ca jumătate plus unu din numărul senatorilor să ceară revocarea lui, dat fiind faptul că între timp s-a schimbat majoritatea parlamentară. Cererea trebuie aprobată în plen cu jumătate plus unu din numărul total al senatorilor, adică cu 69 de voturi.
    În acest moment, PDL, UDMR şi independenţii ar mai avea nevoie de două voturi ca să-l dea jos pe Geoană, voturi care ar putea veni chiar de la PSD.
    Cererea de revocare poate fi înaintată şi numai de o treime din senatori, dar, în acest caz, este obligatorie prezentarea unor motive temeinice, cum ar fi încălcarea gravă a Constituţiei sau încălcări repetate ale Regulamentului Senatului sau ale Regulamentului şedinţelor comune”

    Tactic: PSD stie ca daca Geoana este debarcat de la Senat, pierde postul in favoarea unui PDL-ist. Prin urmare, are interesul sa nu il saboteze retragindu-i sprijinul. In perspectiva unei eventuale suspendari, PSD trebuie sa aiba pe Geoana sef la Senat, insa in perspectiva Congresului din februarie, multi l-ar vrea pe Geoana plecat de la sefia partidului. O incercare de suspendare in care Geoana joaca rolul de Preseidnte interimar si pune un PM de la PSD ar fi interpretata de oameni ca o tentativa de lovitura de star, o incercare de a cuceri puterea dupa ce ai pierdut-o in alegeri. Asa ca Partidul va lua o decizie dupa Congres, in functie de noua conducere. Insa soarta unui plan de suspendare este legata de soarta lui Geoana. Daca Geoana este debarcat de la sefia PSD, noua echipa ii va vrea si postul de la Senat, insa sigur il va pierde la votul direct iar planul de suspendare esueaza. Daca Geoana ramine presedinte al PSD si al Senatului, planurile PSD au sanse de realizare, insa ewle sunt amenintate de cele doua voturi care mai lipsesc actualei puteripentru a-l schimba.

    Cetatean

    26/01/2010 at 10:20 am

  59. Buna dimineata geroasa! 🙂

    Ieri am aflat ca PSD va avea Congres pe 20 februarie iar liberalii la inceputul lui martie.
    Prin urmare, e imperativ ca PDL sa aiba Conventie in aprilie cel tirziu si sa isi clarifice numele, statutul si doctrina. Evident ca o repozitionare rapida a celor trei partide pina in aprilie deschide posibilitatea luptelor in parlament in conditiile modificarii Constitutiei.

    Insa altceva mi-a atras atentia. Amicul Riddick semnala pe blog, trimitind la linkul de mai jos, ca tataia Iliescu iar asi mustaceste, ca si in februarie 2007, planul unei suspendari a lui Basescu.

    http://www.inpolitics.ro/breaking-news-iliescu-nu-exclude-o-noua-suspendare-a-lui-basescu-art52842.aspx#

    Habar nu am cit e real si cit e zvonistica, insa as vrea sa analizez luptele din partide in ipoteza (reala) a unei noi incercari de suspendare a lui Basescu.

    Sper sa nu fiu prea lung si prolix.

    1. Scenariul politic al unei noi suspendari se sprijina pe doi piloni: suspendarea Presedintelui si demiterea Premierului. O nua suspendare, daca s eva intimpla, va merge pina la capat, prin incercarea de a demite si Premierul.

    2. Jonctiunea dintre cei doi piloni este realizata de functia de Presedinte interimar, asigurat de PSD (prin Geoana). Daca Geoana pierde scaunul de Presedinte al Senatului in favoarea unui PDL-ist, scenariul suspendarii se incheie brusc.

    3. Actulmente, cum sta Geoana? Destul de rau ca voturi, insa bine ca pozitionare tactica. Sa explic.

    Voturile: „Geoană a obţinut funcţia de preşedinte al Senatului prin protocolul de guvernare semnat cu PD-L în 2008. O cale de a-l schimba din funcţie ar fi ca jumătate plus unu din numărul senatorilor să ceară revocarea lui, dat fiind faptul că între timp s-a schimbat majoritatea parlamentară. Cererea trebuie aprobată în plen cu jumătate plus unu din numărul total al senatorilor, adică cu 69 de voturi.
    În acest moment, PDL, UDMR şi independenţii ar mai avea nevoie de două voturi ca să-l dea jos pe Geoană, voturi care ar putea veni chiar de la PSD.
    Cererea de revocare poate fi înaintată şi numai de o treime din senatori, dar, în acest caz, este obligatorie prezentarea unor motive temeinice, cum ar fi încălcarea gravă a Constituţiei sau încălcări repetate ale Regulamentului Senatului sau ale Regulamentului şedinţelor comune”

    Tactic: PSD stie ca daca Geoana este debarcat de la Senat, pierde postul in favoarea unui PDL-ist. Prin urmare, are interesul sa nu il saboteze retragindu-i sprijinul. In perspectiva unei eventuale suspendari, PSD trebuie sa aiba pe Geoana sef la Senat, insa in perspectiva Congresului din februarie, multi l-ar vrea pe Geoana plecat de la sefia partidului. O incercare de suspendare in care Geoana joaca rolul de Preseidnte interimar si pune un PM de la PSD ar fi interpretata de oameni ca o tentativa de lovitura de star, o incercare de a cuceri puterea dupa ce ai pierdut-o in alegeri. Asa ca Partidul va lua o decizie dupa Congres, in functie de noua conducere. Insa soarta unui plan de suspendare este legata de soarta lui Geoana. Daca Geoana este debarcat de la sefia PSD, noua echipa ii va vrea si postul de la Senat, insa sigur il va pierde la votul direct iar planul de suspendare esueaza. Daca Geoana ramine presedinte al PSD si al Senatului, planurile PSD au sanse de realizare, insa ewle sunt amenintate de cele doua voturi care mai lipsesc actualei puteri pentru a-l schimba.

    Cetatean

    26/01/2010 at 10:20 am

  60. PNL: aici e simplu: va ramine Chucky sef si PNL isi va continua retorica anti-Basescu. PNL va merge bucuros cu PSD-ul intr-o noua suspendare, mai ales daca sunt initiate demersurile de modificare a Constitutiei si cele privind legea VU.

    Cetatean

    26/01/2010 at 10:22 am

  61. PDL: Daca PDL intirzie cu Conventia pina in aprilie, vor fi prinsi nepozitionati tactic. PSD si PNL vor avea in fata o luna in care se vor decantat taberele, se vor fi decis strategiile si se vor fi schimbat pupaturile intre liberali si psdisti. PDL trebuie neaparat s afaca Conventie cel tirziu la inceput de aprilie, daca nhu chiar inaintea Pastelui (inainte de 4 aprilie). PSD si PNl vor profita de amortirea politica de Pasti pentru a schita planuri de bataie, exploatind nemultumirile legeate de aplicarea legii salarizarii si legii pensiilor (care va genera o enorma dezbatere si va prmite psd-ul sa se pozitioneze de partea „celor cu venituri mici”).

    PDL-ul trebuie sa fie pozitionat pina la sfirsitul lui martie-inceputul lui aprilie, pentru ca orice eventual plan de suspendare va fi initiat imediat dupa Congresul PSD (20 februarie) si ar dura, pina la punerea in aplicare, in jur de 45 de zile (prima parte din de aprilie pentru constituirea Comisiei de ancheta si votul din Parlament).

    Cetatean

    26/01/2010 at 10:30 am


Comentariile sunt închise.