Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Reforma sau restauraţie?

In curand vor incepe congresele celor doua mari partide ale Romaniei, PSD si PDL. In ambele partide se vorbeste de schimbari numite popular “reforme”. Pentru cei care cunosc treburile in partidele politice romanesti, lucrurile sunt clare: cine stapaneste mai multe filiale castiga. Filialele trimit delegati, delegatii voteaza ceea ce li se spune acasa. Din nefericire pentru Geoana, prostiile facute in ultimul timp il vor costa multe voturi la congres, chiar si gruparea Hrebenciuc – Nica – Vanghelie il vor parasi in curand; Geoana  a devenit neeligibil  la el in partid. Intre cele doua grupuri care se configureaza in PSD se va disputa conducerea intr-o forma sau alta. Indiferent daca Nastase – Ponta sau Mitrea – Diaconescu vor fi concurentii la carma partidului in spatele lor va sta ca de obicei Iliescu, asadar nici vorba de schimbari sau reformarea partidului, vom avea  o restaurare a celor indepartati in 2005.  

In PDL vom avea ceea ce in politica  noastra se numeste “continuitate”, desi “tripleta greilor” se arata  dispusa sa concureze prin Blaga sau Videanu. Boc va ramane deocamdata seful partidului, detine inca cheia la “dulapul cu dulciuri”, fiind prim-ministru si probabil cel mai apropiat de presedintelui Basescu, lucru extrem de necesar inca la viitoarele alegeri din 2012 sau mai devreme. Ceea ce se va intampla insa la acest congres al PDL va fi foarte trist pentru soarta fostilor liberali. Reducerea numarul vicepresedintilor ii vor pune pe liber pe multi dintre ei. Despre tinerii reformatori conservatori-liberali, nici vorba de pozitii de influenta, vor fi siliti sa se retraga sau vor fi “striviti” de buldozerele aparatului de partid.

Inca o data, electoratul constient al celor doua mari partide va ramane cu caciula in mana si fara nimic in caciula. Este asta un scenariu pesimist? Nu, este un scenariu realist, pentru ca este singurul fezabil la ora actuala. Un singur lucru vor trebui sa ia in calcul ambele partide, poate mai mult PDL care intarzie la infinit pentru a deveni cu adevarat de dreapta, iar multi sustinatori devotati ii vor parasi – cati? Numai Dumnezeul electoralelor stie. Cu cat va intarzia PDL o pozitionare ferma de dreapta si implementarea unor adevarate politici economice si sociale de dreapta cu atat vor pierde mai multi electori. De aceasta data, trebuie sa spun ferm reformele lui Basescu nu vor fi suficiente pentru a mentine PDL la carma Romaniei in 2012.

PS. Propun o analiza exceptionala pe blogul lui Turambarr, chiar o analiza de zile mari!

PPS. Mihai gazduieste astazi o postare despre Afganistan scrisa de mine, pentru cei interesati o puteti viziona pe blogul lui. Multumiri sincere pentru gazduire 🙂

Written by Theophyle

20/01/2010 la 10:16 am

80 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. BUna ziua, THeophyle, excelenta analiza ta (am citit-o si pe a lui Turambarr, la fel de buna si cu bataie luuuunga!).

    Parerea mea este ca PSD-ul, tinut in opozitie inca 2+2 ani macar (2014) intra in moarte clinica. Moarte clinica inseamna comprimarea sub 30 la suta, mai ales daca le va lipsi curind vectorii ILiescu (vesnica pomenire!) si Nastase (DNA, DNA).

    PDL-ul este la apogeu in momentul d efata. Daca nu se reformeaza, se duce si el spre 30 la suta prag minim de comprimare. PDL poate creste spre 40, doua conditii: REFORMA si VU dur.

    PNL-ul, si aici nu sunt de acord cu Turambarr, va fi redus in 4 ani la 7%-10 daca se aproba VU dur. TUrambarr greseste pariind in PNL pe termen lung, uitind ca PNL-ul a crescut sub Tariceanu datorita banilor dati de GUvern si sub Crin datorita candidaturii acestuia. Fara banii Guvernului si fara un vector de imagine, in conditii de VU dur, PNL va fi redus sub 10%. A, si daca punem apropierea strategica de PSD…nici nu mai trebuie alt argument.

    Insa categoric in 2012 PSD si PDL nu vor mai avea locomotive la parlamentare. PNL insa s eva incapatina sa il propuna pe Crin la primaria capitalei, jucind un joc de model vechi, care nu merge decit atita vreme cit VU este corcit. UN Crin cistigator in Capitala in conditii de VU dur nu inseamna mai nimic.

    Pentru ca partidele sa fie fortate sa se reformeze si sa iasa din modelul trenului cu locomotiva, trebuie adoptat VU. Astfel partidele vor alege oameni eligibili in colegii, iar nu catindati pentru care garanteaza Vanghelie, Crin sau Basescu.

    CIne nu intelege ca solitia sucesului politic in urmatorii 15-20 de ani sta la firul ierbii, adica in colegii, unde candidatii trebuie sa fie bine infipti si pasibili de a fi alesi si realesi va pierde. VRemea „oamenilor din teritoriu” care aduc voturi la centru e pe cale s apuna. Trebuie sa inceapa vremea teritoriului care trimite semnale la centru. Doar PDL are sansa reala sa se reformeze. NU o intelege si nu o fructifica, se va sacrifica singur pe altarul unui VU dur adoptat la presiuna lui Basescu.

    Cetatean

    20/01/2010 at 11:38 am

  2. Sorry pt greselile de scriere, scriu intr-o pauza de la lucru si m-am grabit tare-tare… 😉

    Cetatean

    20/01/2010 at 11:40 am

  3. @cetatean salut, sper ca oamenii se vor trezi si vor face ceva!
    Daca nu isi vor merita soarta, personal, miros formarea unui nou partid. 🙂

    Theophyle

    20/01/2010 at 11:46 am

  4. @ Teo-phyl: txs for the link, mate. Mersi de asemenea si pt aprecierile generoase 🙂

    @ Cetatean: PNL va scadea doar in situatia in care se schimba sistemul electoral si se introduce votul majoritar simplu. In acest caz, intr-adevar, PNL va fi istorie si vom avea de-a face cu un sistem cu doua partide mari (PSD si PD-L) si doua mici, la marginea supravietuirii (PNL si UDMR).

    Insa daca se introduce votul majoritar in doua tururi PNL-ul va supravietui.

    Turambar

    20/01/2010 at 11:52 am

  5. Turambar

    pt. ca m-ai bannat pe site-ul tau, te intreb aici: de ce n-ai mai publicat profilul votantilor pt. cele 3 partide la alegerile astea, asa cum o faceai de fiecare data ?
    articolul tau ar fi avut si ceva substanta; altminteri, articolul e foarte bun
    (sau acum e pe bani ?)

    Andra

    20/01/2010 at 12:03 pm

  6. @Turambar Salut!
    Le meriti omule, 😀 extrem de lucid, profesionist si citibil pentru tot poporul. Asa trebuie scris sa inteleaga si intelighentia politicii dambovitene!

    Theophyle

    20/01/2010 at 12:03 pm

  7. thp.

    lucida analiza.

    Si eu prevad o restauratie in PSD si asta sub obladuirea fostului si prezentului guru papasha(nici macar cel mai cinstit si sarac politician nu-l iarta pe Prosty ca l-a detronat in numele reformai).Cu toate acestea exista inca reticente in privinta lui Nastase , pesedeii stiu ca are o imagine proasta , vie inca in propriul electorat.Batalia va fi sangeroasa intre vechii activisti si tinerii dornici de afirmare,precum si marginalizatii.Cu Geoana este un paradox.Sa nu uitam ca el a fost gonflat artificial in pozitia de prezidentiabil la desemnarea candidaturii sale ,politicienii coalitiei urmereau un singur scop -sa-l inlature pe Basescu. Pe de alta parte este al doilea om in sta si le poate face sicane daca va fi inlaturat.Doar cine crede ca ei se gandesc serios in perspectiva pentru alegerile din 2012?

    In privinta PDL-ilor nu m-am edificat inca.Eu nu l-as demoniza pe Bocut.Vorbesc in cunostinta de cauza.Nu numai ca este corect,principial,dar este si ferm in relatia cu oamenii din partidAre un atuu inatacabil:a fost promovat si sustinut de presedinte.Multi vad in Blaga mana de fier capabila sa tina in frau partidul.Dar nu de asa ceva este nevoie acum,ci mai degraba de cineva capabil sa concentreze toate curentele de dreapta sub o conducere politica unitara.Si Boc este potrivit,numai sa-si atraga tinerii politicieni in acest proiect.

    Nu stiu daca masurile dure de dreapta luate de guvern vor atrage electorii invatati cu pomeni si populisme.Avem inca de asteptat: sa „creasca” clasa de mijloc in societatea romaneasca,ea va forma bazinul electoral al dreptei.Or, nu se intrevede sa se intample peste 2 ani.

    dora

    20/01/2010 at 12:08 pm

    • @Dora Salut!
      Doamne fereste de al demoniza pe Boc. Emil Boc este un om onest de o integritate exemplara, prea mic insa pentru a conduce un partid atat de mare si un guvern de criza.

      Cand spun mic, nu ma refer bineinteles nici la statura si nici la intelect. Ma refer la abilitate si la substanta politica si profesionala.

      Theophyle

      20/01/2010 at 12:22 pm

  8. Salut voios !
    Restauratie, evident.
    La PSD se doreste o “echipa” la conducere doar pt. a satisface niste orgolii.
    La PDL, banu` face legea, adica tot Berceanu, Videanu, Blaga, Udrea.
    In plus, pe pirat incepe sa-l doara-n pix.
    Riscul ca echipa Stolo plus cativa tineri care si-au exprimat public revolta creste continuu.
    La PNL se pare ca gargaragiu` (Crin) ramane unica…alternativa.
    In conditiile date, si eu mizez – cum am mai spus – pe un nou partid, partid care ar putea constitui o sansa pt. dreapta spectrului politic.

    Cu Dumnezeu inainte !

    Tzepelica

    20/01/2010 at 12:14 pm

    • @timi Salut,
      Cred si sper ca se vor deslusi apele. Cat despre Baselu’, eu inca sper. Poate degeaba!

      Theophyle

      20/01/2010 at 12:23 pm

  9. @ Andra: neah. Vrong si greshit. Nu am banat pe nimeni pe blogul meu. Mai sterg din cand in cand comentarii care mi se par prea tampite / far-fetched / inutil agresive. Insa repet: nu am banat pe nimeni. Sa nu fie din browserul tau. Ai incercat recent sa postezi vreun comentariu? Incearca…

    De ce nu am mai postat profilele? Raspunsul este simplu: din lene. De trei-patru saptamani ma tot conving sa o fac, si mereu aman. Acum astept sa treaca aceasta perioada violeta de ianuarie de groapa energetica. Nu este absolut, dar absolut nici un alt motiv pentru asta. De fapt, trebuia sa fac invers: intai sa pun graficele si pe urma sa vin cu textul. Uite ca de ceva timp imi vine mai usor sa scriu decat sa fac sherpishori 🙂

    Nu, nu este platit. Nimic din ceea ce am scris pe blog nu a fost platit.

    @ Theophyle: 🙂 Scriu asa pentru ca imi vine foarte greu (adica greu motivational, nu ca nu pot) sa scriu altminteri. Scrisul gomoso-academico-plictisitor mi se pare o mare tampenie, care aduce deserviciu cunoasterii, pentru ca o face greu de digerat si de dat mai departe. Prefer popularizarea stiintei 🙂

    Turambar

    20/01/2010 at 12:27 pm

  10. Eroare, scuze.
    Cu fraza incompleta „Riscul ca echipa Stolo plus cativa tineri care si-au exprimat public revolta creste continuu.” am vrut sa spun ca baietii astia ar putea sa plece din PDL.
    Inca o data, scuze.

    Tzepelica

    20/01/2010 at 12:35 pm

  11. @timi, te-am inteles 🙂

    Theophyle

    20/01/2010 at 12:42 pm

  12. Theophyle

    Salut
    poate ca asta ar fi momentul unei re-evaluari a situatiei PDL dpdv istoric, al istoriei ultimilor 5 ani mai ales, pt. ca e pt. prima oara cand simpatizantii PDL sunt in fata unor oportunitati:
    – au un mediu in care sa-si dea cu parerea: de bine de rau blogul tau nu e blogul lui Thor, unde sa li se dea in cap (sau poate contextul s-a schimbat de atunci),
    – exista cativa politicieni care au incropit un fel de dialog (atat de subtire cat e el) cu sustinatorii lor
    – exista o experienta politica creata de TB si PDL, care s-a acumulat in ultimii 5 ani si care trebuie constientizata: infrangerea PSD (nu mai stau sa numar, dar de 5 ani incontinuu PSD ia bataie), fuziunea PD cu PDL care la momentul respectiv parea pt. multi o idee buna (pentru mine inclusiv), pentru ca ideea unui partid mare care sa se opuna PSD-ului de pe acelasi nivel de putere am mostenit-o din 1990 de la Coposu, si, odata cu basescu la putere, ni se parea ca am intrat pe un taram miraculos in care „orice se poate si e cu putinta” fara sa ne mai intrebam daca acest „orice” este si bun;
    – din aceasta experienta din ultimii 5 ani mai fac parte si schimbarile de mentalitate fata de anii 2000-2004 ai regimului PSD, schimbari care s-au produs in populatie mai repede decat in partide, si asta din cauza unui singur om, Traian basescu. Din pacate, aceste schimbari nu s-au putut „lipi” si de brand-ul PDL, ci culmea, au fost capitalizate de PNL, iar acum, PNL este partidul care vorbeste limbajul si porta mesajele pe care ne-am fi dorit sa le auzim de la PDL
    – altfel spus, TB a inovat in politica dar a pierdut (in favoarea PNL) electoratul tanar, educat si urban, electorat care e intotdeauna purtatorul de progres in orice natiune, pur si simplu pt. ca PDL este un partid inert si incapabil sa fructifice vreo schimbare
    (nu poti face „reforme” fara oamenii inteligenti, nu poate exista democratie fara cetateni: pe toti acestia PDL i-a pierdut)

    Si multe altele: de ex, cum au evoluat PSD si PNL in comparatie cu statul lor din 2004, de exemplu, sau cum a evoluat raportarea populatiei la politica in ultimii 5 ani fata de 2004, cum s-a schimbat profilul votantilor acestor partide, ce asteptari concrete are populatia, dupa statistici corecte: barometre de opinie, gallup, Turambar, etc .
    Cred ca o astfel de evaluare ar fi foarte necesara acum, pt. ca ar duce la o raportare corecta la realitate – nu cum a fost cea care in 2007, de exemplu, cf, careia multora ni se parea ca fuziunea PD-PLD era un lucru bun –
    Raportarea corecta la realitate e singura care aduce prin sine progres, pt. ca nimic nu se poate construi fara sa ai niste minime certitudini;
    Sau altfel spus, daca e sa nu mai votam PDL, in viitor, sa stim foarte bine ce vrem, intre ce alternative avem de ales, si ce pierdem/castigam cu fiecare din ele – si nu teorii „vagi” cum e cea care nu spune nimic si suna cam asa: „populatia a evoluat mai repede decat partidele” (aiurea).

    … Dar asta numai dvs. puteti s-o faceti, dom’ profesor… 🙂

    Andra

    20/01/2010 at 12:54 pm

    • @Andra, Salut!
      Cred ca de astazi vei putea intelege de ce Romania nu are inca partide de dreapta desi are multi oameni buni de dreapta.

      In postarea care va fi postata intr-o ora sau asa ceva pe Politea Doctrinara voi enumera greutatile obiective si poate la sfarsitul analizei (4 articole) vom conculziona imporeuna care ar fi drumul spre o dreapt autentica cu sau fara PDL (sper din tot sufletul) ca impreuna cu ei 🙂

      Theophyle

      20/01/2010 at 12:59 pm

  13. Turambar
    Eu am crezut ca m-ai bannat dar cu toate astea te-am citit tot timpul… (nimic nu ma poate face sa renunt la un om inteligent…) Ar trebui sa publici, unele postari sunt adevarate „cronici” ale timpului, si timpul nostru curge prea repede
    multumesc mult pentru raspuns

    Andra

    20/01/2010 at 1:02 pm

  14. […] more: Reforma sau restauraţie? This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]

  15. @Theophyle

    Bună analiză, foarte realistă. Cred că liberalii și oamenii cu bun-simț din PDL au un culoar pe linia PLD, deschis pentru tineretul inteligent, care acum nu prea votează, fiind conștienți de impostura nesimțită a PNL și faptul că PDL nu reprezintă decât într-o formă foarte diluată atât liberalismul cât și politicile de dreapta.

    Eu personal nu cred în capacitatea de schimbare a PDL și nu cred că acest partid mă reprezintă. El se va mișca, previzibil, în direcția unei administrații la fel de incompetente și politizate ca până acum, a unor cheltuieli de stat excesive și cu rezultate minimale în sensul binelui public, pe care trebuie să le plătească cu taxe mai multe sau mai mari. Cel mai grav lucru pe care îl prevăd este o politică agresivă de inechitate fiscală dusă exact împotriva clasei de mijloc și a micilor întreprinzători.

    Soluția care mi-ar plăcea personal ar fi fracturarea și repararea greșelii unificării PD cu PLD, dar nu știu în ce măsură există masa critică și curajul pentru asta.

    Oricum, congresul va duce, bănuiesc, la un status-quo în proporție de 98%, cu cei 2% de „reformă” atent plasați și însoțiți de promisiuni copioase, pentru a-i reduce la tăcere pe Sever Voinescu, Cristian Preda & co. Rămâne de văzut dacă aceștia vor înghiți gălușca.

    sym

    20/01/2010 at 1:06 pm

    • @sym, Salut!
      De acord cu tine in toate. Baselu a recunoscut greseala care a facut-o cu PLD, din nefericire nu vad cum se poate intoarce „mortul” de la groapa. Sper si eu la o revenire a acestui partid intr-o forma sau alta.

      Theophyle

      20/01/2010 at 1:12 pm

  16. Ziua buna all!

    Multi oameni cu pareri bune
    Eu doar cu rime si cu prune
    Ce sa restaurezi cosmelia
    Cand stricata-i temelia?
    Mai bine fundatie noua
    Partid sa placa voua
    Tanar cu reguli decente
    Cu minti verzi, inteligente

    Creanga

    20/01/2010 at 1:10 pm

    • @Creanga, Salut!
      Acelasi raspun care l-am dat lui @sym. Se poate si poate va trebui sa fie asa, desi as prefera o reformare a PDL.

      Theophyle

      20/01/2010 at 1:14 pm

  17. Un om foarte inteligent (Cornel Ivanciuc) a rezumat perfect ce se intampla:

    Patriciu poate drege ce-o vrea cu lantul PNL. Sa faca un numar de circ, sa si-l puna la gat, sa lege la capatul lui un bolovan cand o ancora cu iahtul intr-un golf, sa faca scuba diving, scufunda-s-ar 6 ore, din care 5 sa-si tina respiratia.
    Problema nu e Patriciu, ci Antonescu, o specie, realmente pe cale de disparitie.
    Paradoxal, existenta lui anina de ce va intreprinde Cristian Preda mai departe. Daca reforma lui va izbandi, grupul PLD va avea castig de cauza. Aripa Stoica-Stolojan este marginalizata din cauza slabei implicari la prezidentiale. Sabia lui Damocles atarna asurpa grumajilor lui Boureanu (ce nume-specie,!) si Hoinaru (ce nume predestinat). Daca reforma va esua, grupul va ramane pe mai departe marginalizat, ajutandu-l pe Antonescu sa exclame: v-am spus eu? vedeti ce-au patit aia care au tradat PNL? Vor acuma sa se intoarca acasa. Hai sa ne unim impotriva lui Basescu, sa-i tinem piept, sa nu ne inghita. Cu alte cuvinte, daca Preda invinge, Antonescu intra in coma. Daca Preda pierde, agonia fosilei vii va continua.

    (Madame Blogary)
    Batalia se da de fapt, in plan simbolic si imagistic – singurele care conteaza cu adevarat, dupa cum spune si Turambar – intre acesti barbati tineri si adolescentul CA.

    Andra

    20/01/2010 at 1:18 pm

    • @Andra,
      analiza respectiva arata a fi corecta. Ea nu este, pentru ca este superficiala si se agata de un singur om care este pivot dar nu este reprezentativ.

      Preda nu are cum sa castige, pentru ca nu are forta necesar si nici nu vorbeste pe limba electoratului majoritar al PDL. Ai sa vezi de unde va veni surpriza si cine ii poate tine pe fosti liberali acum in PDL pe linia de plutire. In nici un caz nu vor fi nici Preda si nici Stoica.

      Theophyle

      20/01/2010 at 1:33 pm

      • Sigur ca Preda „nu are cum sa castige”, insa batalia este realmente o poveste serioasa de seductie a electoratului (acesti barbati tineri vs. adolescentul CA).
        Nu orice batalie casigata produce si invingatori (ex CA) si nu automat pierderea bataliei in PDL ii va face pe Cristian preda si Sever niste barbati invinsi. Ranitul in lupta este si adolescent si barbat in acelasi timp. See….? 🙂

        (va fi, cred, o etapa de maturizare a electoratului „adolescentin” care are acum 50-55 de ani si care avea 30-35 in ’90 in Piata Universitatii. Odata cu ei, si copiii lor au aceeasi varsta psihologica.)

        VIDEO. Doi barbati.

        (dar, ce stiu eu …. ?! ma joc, evident. nu ma lua prea in serios …. :))

        Andra

        20/01/2010 at 2:04 pm

  18. „desi as prefera o reformare a PDL”

    Da, deși cred că e imposibilă conversia „greilor”, niște indivizi foarte bogați, puternici și fundamental corupți, în sensul că își urmăresc interesul personal și de clică în primul rând, restul e secundar și lipsit de importanță, de unde și cvasi-lipsa de politici relevante și rezultate pozitive care le este caracteristică. Iar Emil Boc, pe care altfel îl stimez, e un om slab, nu poate dicta schimbarea.

    Blaga, Berceanu, Udrea, Videanu plus câțiva ca ei, ăștia au puterea în PDL, sunt în măsură să continue mecanismul de contra-selecție în partid, plătind loialitatea personală cu posturi și resurse, deci atâta vreme cât decizia e luată cu voturile celor care sunt rezultatul corupt al contra-selecției, ea nu poate decât să le fie favorabilă.

    Este un caz clasic de stagnare a unei organizații, se întâmplă nu doar în PDL, ba chiar în toate partidele, ba mai mult, aproape peste tot, de la magistratură (recent și-au votat o turnătoare șefă la CSM!), la TVR. Este o caracteristică a societății românești, care nu are anticorpi pentru a respinge acest model.

    Anticorpii sunt în primul rând etica personală, care trebuie să existe la o masă critică de indivizi, altfel cei lipsiți de etică reușesc destul de repede să construiască un model impregnabil și corupt, în care ei au cam toată puterea.

    sym

    20/01/2010 at 1:45 pm

  19. @sym am inceput sa scriu o analiza despre „imposibilitatea” dreptei in perioada de tranzitie si voi arata de ce acum se poate in 10 minute vei avea o postare despre acest lucru.

    Te rog daca ai timp citeste, asi aprecia parerea ta.

    Este pe blogul Politea Doctrinara il ai in blog roll si voi posta imediat si un link direct. 🙂

    Theophyle

    20/01/2010 at 1:50 pm

  20. Pt. cine ii cunoaste pe indivizii numiti de PDL in functii de decizie, e mai mult decat clar ca PDL nu se poate reforma.
    Gangrena nu este numai la cel mai inalt nivel, din pacate ea este generalizata.

    Tzepelica

    20/01/2010 at 2:04 pm

  21. @ALL – Doua postari noi:

    Pe Politea Doctrinara am inceput o analiza care descrie situatiunea dreptei romanesti contemporane:

    http://theo-phyl-politea.blogspot.com/2010/01/problematica-unei-drepte-romanesti-13.html

    Pe blogul de Istorie puteti citi despre Istoria Catolicismul Romanesc:

    http://theo-phyl.blogspot.com/2010/01/memorie-istorica-catolicismul-roman-24.html

    Daca aveti timp puteti citi pe blogul lui Mihai o postare despre situatia din Afganistan (un inceput de serial)

    http://cetateanx.blogspot.com/2010/01/afganistan-campul-lui-marte-i.html

    Theophyle

    20/01/2010 at 2:15 pm

  22. @timi, poate totusi? 🙂

    Theophyle

    20/01/2010 at 2:15 pm

  23. Prieteni, revin cu o stire super-tare

    Basescu incepe in stilul caracteristic atacul impotriva TUTUROR partidelor: introducerea votului prin corespondenta.

    http://www.mediafax.ro/politic/basescu-vrea-introducerea-votului-prin-corespondenta-in-mandatul-sau-5384491

    Daca se va introduce votul prin corespondenta, stiu un partid care deja isi comanda coroane funerare pentru eterna opozitie: PSD.

    Mai stiu si un partid care este fortat sa se reformeze: PDL.

    La PNL – nimic. Liniste si pace, Crin se odihneste. Pina in 2012 traversarea desertului opozitiei este lunga, s-ar putea ca 2012 sa ii prinda total descoperiti (cu seful mereu in concediu si cu un sistem electoral schimbat radical – colegii redesenate, VU in alta forma).

    Cetatean

    20/01/2010 at 3:04 pm

    • PNL n-are nevoie sa miste un deget; trebuie doar sa astepte finalizarea miscarilor celorlalti, si-apoi sa iasa si sa faca ceva mult mai spectaculos decat toti la un loc. Specataculos inseamnand nu fapte ci imagine: media, vorbe, punere in scena. Adica lucruri sigure – nu riscante ca faptele … 🙂

      Andra

      20/01/2010 at 3:12 pm

    • @Cetatean, interesanta stire. 🙂 Sa speram ca o sa treaca prin parlament, oare? 🙂

      Theophyle

      20/01/2010 at 3:13 pm

  24. @Theophyle

    Sigur, eu citesc cam tot ce publicați dvs., chiar dacă timpul nu îmi permite să fiu un comentator frecvent.

    Articolul cu pricina din Politeia Doctrinara este corect, dar nu cred că are o legătură prea directă cu dreapta, ci mai degrabă cu neo-comuniștii și spolierea statului. Nu am identificat nici un motiv de optimism în privința dreptei cel puțin „reprezentate” de PDL, pe care eu îl văd ca un partid mai degrabă de centru-stânga.

    sym

    20/01/2010 at 3:15 pm

  25. A, si inca ceva: mi se pare ca incepe reforma si in PDL. Conventia Nationala va fi aminata pina in toamna, timp in care vor avea loc alegeri in filiale si mai ales in filialele cu rezultate slabe unde multi ministri si grei din partid au fost coordonatori (judete vizate: Giurgiu, Călăraşi, Hunedoara, Mehedinţi, Teleorman, Vaslui). Cred ca incepe destructurarea retelelor construite de grei in teritoriu si intarirea filialelor reformiste care au tras tare. Intre timp, Preda si Voinescu mai fac valuri 😉
    Cred ca vin vremuri grele pentru grei. Poate si o remaniere, ceva, prin toamna 😉

    http://www.mediafax.ro/politic/conventia-nationala-a-pdl-amanata-pentru-toamna-5384594/

    Cetatean

    20/01/2010 at 3:16 pm

  26. Theophyle, pariez ca va fi trecuta prin asumarea raspunderii, pentru ca PSD-ul va vrea sa „dezbata” legea, iar PNL-ul va declara ca sprijina, insa se vor pregati pentru boicotarea ei la vot sau in comisiile de specialitate. Cred ca votul prin corespondenta, ca va trece la pachet cu noua lege electorala, care va fi asumata de Guvern. Probabil ca votul prin corespondenta va fi o prevedere a noii legi electorale.

    Cetatean

    20/01/2010 at 3:18 pm

  27. Heheh, ce spuneam eu, aminarea Conventiei Nationale nu convine greilor, o spune, implicit, catelusul lui Blaga, Ioan Oltean. Baietii se bazeaza pe structura actuala a teritoriului, stiind ca in 8-9 luni aceasta va arata cu altfel. declaratia e de pe 15 ianuarie. Intre timp, Boc si alte surse din PDL au admis ca aceasta Conventie va fi aminata.

    „Vicepreşedintele PDL, deputatul Ioan Oltean, a afirmat că în ciuda unor opinii din partid care cer amânarea alegerilor interne în PDL, el este de părere că anul acesta trebuie să se desfăşoare Convenţia Naţională a partidului.

    „Există şi voci care susţin amânarea acestei Convenţii pentru toamnă sau pentru anul viitor pe considerentul că, fiind partid de guvernământ, PDL trebuie să fie preocupat de o bună gestionare a ţării. Personal cred că partidul poate să le facă pe amândouă de bună calitate şi că alegerile trebuie să aibă loc în primăvara aceasta, cel mai târziu în luna iunie a.c. când estimez eu că va avea loc Convenţia Naţională a PDL”, a declarat Oltean, ce a menţionat că partidul şi structurile sale politice privesc cu atenţie organizarea acestei Convenţii Naţionale.

    „E foarte importantă, suntem un partid de guvernământ. Nu am avut niciodată o asemenea poziţie aşa că şi importanţa Convenţiei creşte din acest punct de vedere (…) Vom stabili dacă alegerile la nivel de judeţe vor avea loc înainte de Convenţia Naţională sau după. Eu susţin varianta ca alegerile în structuri judeţene şi locale să aibă loc înainte de Convenţia Naţională pentru ca preşedintele nou ales şi noile structuri să fie alese de către oameni nou aleşi şi în teritoriu”, a declarat Oltean.

    Cetatean

    20/01/2010 at 3:27 pm

  28. timi,servus!

    echipa lui Stolo unde crezi ca vor merge?La gargaragiul de Crin?Doar a-au intrat in gasca „emo”! 🙂

    dora

    20/01/2010 at 3:31 pm

  29. Buna ziua la toata lumea !

    Off topic

    http://www.google.com/hostednews/canadianpress/article/ALeqM5h94gvgGGI5jf69gUw5rpqnE67FCg

    Vedeti o singura tara araba? Unde’i mama Rusia ?

    canadianul

    20/01/2010 at 3:40 pm

  30. Oda pesedeului
    Azi reforma calca tare
    Pesedistii-s in picioare
    Adi, bafta la Jilava
    Ilici pregateste otrava
    Geoana-i la spitalul noua
    Mitrea se face ca ploua
    Diaconescu se incordeaza
    Vanghelie almanahe citeaza
    Micul Titulescu o coace
    Cu Oprescu face pace
    Au reformat tot etajul
    Le mai ramane islazul
    Acolo sa pasca de acum
    Le arata Horia cum

    Creanga

    20/01/2010 at 3:46 pm

  31. Sa nu ma bateti cu pietre dar la asa politicieni europeni , asa politicieni romani ( Nu face Romania parte din UE ????)

    http://www.economist.com/blogs/charlemagne/2010/01/europe_frets_about_its_visibility_haiti

    canadianul

    20/01/2010 at 3:48 pm

  32. Fiti atenti, prieteni: Marean va „desecretiza” dosare secrete.

    http://www.cotidianul.ro/vanghelie_cred_ca_elenei_udrea_ii_este_frica_ca_nu_stie_ce_stiu_eu-106983.html

    Acuma, doua lucruri:

    1. Se ascute lupta in psd si Vanghelie vrea sa arate ca e tare, ca sa obtina un post de vicepresedinte PSD (probabil cu resursele umane 😉 )

    2. E idiot, intra la penal, daca se dovedeste ca ce are el e de la 0215. Il umfla ca pe Voicu, pentru dezvaluire de informatii clasificate.

    Cetatean

    20/01/2010 at 4:04 pm

  33. buna intr-adevar analiza PSD de pe blogul lui Turambarr si ca o concluzie a ei as putea spune ca mi-a trecut pe la urechi faptul ca PSD se pregateste de un soi de conducere colectiva fiindca nu are niciun lider in acest moment care sa obtina la un viitor congres peste 50%. Cat despre mortul care nu se mai intoarce de la groapa, sper ca aceasta sintagma sa se refere mai cu seama la Geoana&co. si la viitorul politic al unei anumite Bunicute.

    PDL trebuie urgent sa-si revizuiasca doctrinar atitudinea, desi sunt slabe sanse sa o faca. si eu subscriu previziunilor tale referitoare la outcome-ul Congresului, cu sublinierea ca Boc este cel mai prost comunicator si populist personaj posibil din PDL, iar o perpetuare a acestei conduceri a sa, plus triada, vor avea eventual darul de a o atrage pe tata Marghioala din Cucuietii din Deal, nu si pe electoratul de dreapta care incepe sa dea semne de maturizare…

    amanda13

    20/01/2010 at 4:18 pm

  34. Oda pedeleului

    Cogresul s-a amanat
    Vor sa puna de un blat
    Toti cu mana in borcan
    Ne lasa fara un ban
    Multi trantori in stup
    Prea putine albine produc
    Vladesti, Andrei si Bitmani
    Pun taxe pe gologani
    Mierea n-ajunge la toti
    Cine linge?doar cei hoti
    Bocutul pare cinstit
    Nici geniu, nici tampit
    Dar slabut, chiar de fitneseste
    Pe baroni ii oblogeste
    Preda vorbeste-n pustiu
    Ce am fost si ce-o sa fiu?
    PeNeLe nu ai scapat
    Urmezi tu la periat

    Creanga

    20/01/2010 at 4:27 pm

  35. buna ziua,

    excelent!

    Doctorul american spune:
    – La noi, în America, medicina e asa de avansata, ca scoatem un rinichi de la unu ‘, dupa ,il transplantam la altu’ si 6 saptamani ala deja isi cauta de lucru!

    Doctorul german ,raspunde :
    – E nimica toata, la noi, in Germania, scoatem plamanul de la unu ‘, dupa il transplantam la altu’ si 4 saptamani ala deja isi cauta de lucru!

    Doctorul rus spune:
    – Nici nu asta-i mare scofala, la noi, în Rusia, scoatem 1 / 2 de inima de la unu ‘, o transplantam la altu’ si dupa 2 saptamani amandoi deja isi cauta de lucru!

    Se ridica Doctorul roman si raspunde:
    – N-avem ce sa comparam, toti sunteti inapoiati fata de noi. La noi, în România,
    am luat cativa fara creier si fara inima, i-am pus pe toti în Fruntea Tarii si acum ne cautam de lucru …

    🙂

    orangeskorpion

    20/01/2010 at 4:48 pm

  36. p.s. ma gandeam aseara dupa ce am auzit de victoria republicanilor in acel colegiu din Massachusetts, la o comparatie intre modul in care trateaza democratii americani respectiva infrangere si felul in care trateaza democratii romani infrangerea lui Prigoana jr. (pana la urma exista o oaresce similitudine cand vine vorba de Bucurestiul care altadata il sustinea cu mic cu mare pe Traian Basescu). se pare ca ai notri nu numai nu trag niciun soi de invataminte din rezultatul respectiv, ba chiar isi permit sa fie suficient de aroganti incat sa-l ignore. ciudata Romanica…

    amanda13

    20/01/2010 at 4:51 pm

  37. skorpi 🙂

    canadianul

    20/01/2010 at 4:54 pm

  38. Putin off-topic, dar arzator: e vorba de Justitie.

    Peste doua zile expira termenul limita pentru depunerea candidaturilor la presedintia Inaltei Curti de Justitie si Casatie. Pina acum, avem un singur judecator care si-a depus dosarul (Danut Cornoiu)

    Sistemul se pregateste pentru o confruntare cu Basescu: Barbuleasca este indemnata de colegi sa isi redepuna dosarul.

    „Întrebată daca va candida din nou, Lidia Bărbulescu a afirmat: „Nu am luat o decizie. Colegii mei, care m-au îndemant să-mi depun candidatura şi prima dată, insistă să candidez din nou. Colegii mei mi-au spus că dacă nu voi candida din nou, ar fi ca şi cum aş accepta criticile care mi-au fost aduse, în general şi, în particular, de preşedintele Traian Băsescu. Cert este că mai am două zile, în care trebuie să mă decid”. În 4 ianuarie, Lidia Bărbulescu afirma: „”Nu comentez deciziile preşedintelui, pentru că este dreptul său. Nu am resentimente, pentru că legea îi permite preşedintelui să respingă o singură dată candidatura”. (evz.ro de azi)

    Mi se pare jenant, chiar revoltator sa nu stii legea si sa sustii cu nesimtire ca Basescu nu poate respinge decit o data propunerea CSM. Iata ce spune legea:

    Art. 52, alineatul (2) din Legea privind statutul magistraţilor nr. 303/200:

    „Preşedintele României nu poate refuza numirea în funcţiile de conducere prevăzute la alin. (1) decât motivat, aducând la cunoştinţa Consiliului Superior al Magistraturii motivele refuzului.”

    Prin urmare, Basescu o poate respinge de 1000000 de ori pe Barbuleasca sau pe altcineva. De unde scoate ea cu respingerea o data? Confunda cu actul respingerii unui candidat (la o functie ministeriala vacantapropus de Primul ministru), respingere care nu poate avea loc decit o singura data, conform unei decizii a CCR.

    Miza e enorma la ICCJ si probabil ca Barbuleasca va candida din nou. Insa o va lua din nou in freza. Pariu ca vom avea o greva a magistratilor pe motiv de legea salarizarii si ca CCR va fi sesizata de CSM pe motiv ca Basescu atenteaza la independenta Justitiei ? 😉

    Cetatean

    20/01/2010 at 5:10 pm

  39. cetatene,

    din pacate ai dreptate??

    apropo,
    SRS s-a intors din vietnam?
    stie cineva?
    te pomenesti ca el a reincalzit ciorba taiwaneza!!

    orangeskorpion

    20/01/2010 at 5:14 pm

  40. cetatene,

    ai dreptate !!! cu semnul exclamarii,
    scuze

    orangeskorpion

    20/01/2010 at 5:15 pm

  41. Cred ca Barbuleasca va candida din nou. Sistemul va incerca sa riposteze, mai ales ca se va umbla si la legea CSM pentru a s eintroduce mai multi civili in CSM (dorinta lui Basescu).

    Cit despre traficul de arme, stati linistiti: flacara violeta si afacerea armelor sunt o reincalzire a supei „trageti in Basescu din orice unghi!”. Baietii care scriu astea se agita din inertie, fiecare redactor incercind sa ii arate lui Vintru ca el merita sa fie pastrat si altii dati afara la urmatoarea disponibilizare. E reflexul pavolovian inca activ.

    Baietii inca nu au aflat de torpila nucleara cu votul prin corespondenta pe care o pregateste Basescu. Inventeaza stiri de doi lei. Ca sa nu mai spun de comisia parlamentara pentru revizuirea Constitutiei, care va trebui sa inceapa sa functioneze de la 1 februarie.

    Cetatean

    20/01/2010 at 5:22 pm

  42. Orangeskorpion, am inteles intentia ta 🙂

    Cetatean

    20/01/2010 at 5:23 pm

  43. Oda peneleului

    De voi nu prea am timp
    Crin e bibliotecat tamp
    Istorie scrie pe el
    De la nashu, un purcel
    Scump nene rau
    Milioane cica, zau
    Bla, bla, si bla, bla
    Antonescu-i balama
    Toata ziua la mijloc
    Nu intra el in joc
    Comenteaza, da din maini
    Bucura ai lui stapani
    Rolu-i gata, darul mare
    C-avut buna purtare

    Creanga

    20/01/2010 at 5:25 pm

  44. Mihai, CCR parca a spus ca nu se mai poate face asumarea in orice conditii
    Curtea Constitutionala: Asumarea raspunderii pe Legea educatiei nu era oportuna
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-6763940-curtea-constitutionala-asumarea-raspunderii-legea-educatiei-nu-era-oportuna.htm

    Andra

    20/01/2010 at 5:35 pm

  45. Andra, carui Mihai ii raspunzi 🙂

    Eu am adus vorba de asumare si cred ca asa se va face. CCR nu poate respinge o lege pe motiv ca nu e „oportuna”, in cazul citat de tine CCR a profitat de respingere pentru a da si un verdicat politic, depasindu-si atributiile.

    Legea privind sistemul electoral va fi asumata, pentru ca altfel iese din parlament ciuntit ca uninominalul marca pro-democratia & pesedistul stanciu. CCR nu o poate respinge pe motiv de „neoportunitate” daca este beton la nivel constitutional. Cit despre oportunitatea noii legi, ea e mai mult decit manifesta: face parte din proiectul de reforma a statului, care cuprinde si reforma Constitutiei. Probabil ca legea privind statulul magistratilor si cea a CSM vor trebui trecute prin Parlament.

    Cetatean

    20/01/2010 at 5:43 pm

  46. Andra, am citit articolul din linkul tau. Mi-a atras atentia imixtiunea politica a CCR in procesul legislativ:

    „Atunci când există o majoritate parlamentară care rezultă din faptul că partidele respective au format guvernul, adoptarea sub forma asumării răspunderii nu era oportună”, consideră judecătorii constituţionalişti. O asemenea apreciere este însă una strict de natură politică, textul constituţional nefăcând nicio referire la prezenţa sau absenţa majorităţii în cazul acestei proceduri”.

    „În aceste condiţii, judecătorii ajung la concluzia că o asemenea procedură poate fi folosită doar „in extremis”. Ei au stabilit şi cele două cazuri în care se poate apela la o astfel de acţiune: „Atunci când adoptarea proiectului de lege, în procedură obişnuită sau în procedura de urgenţă, nu mai este posibilă ori atunci când structura politică a parlamentului nu permite adoptarea proiectului de lege”.

    Prin rationament, daca majoritatea parlamentara risca sa nu aprobe legea sau o tergiverseaza sau daca structura parlamentului nu o permite (!?! – a naibii conditie!), Guvernul isi poate asuma raspunderea.

    Asa cum argumenteaza CCR, Guvernul e partial legat de miini. Insa daca citim cu atentie, in cazul in care parlamentul tergiverseaza o lege, asumarea e chiar oportuna si recomandabila. In noua situatie, probabil ca asumarea raspunderi ieste extrem de oportuna pe legea pensiilor (ceruta de FMI), reforma Justitiei (ceruta de UE). Si, daca se taraganeaza, legea electorala, care e oportuna intrucit asigura cadrul legislativ pentru redesenarea colegiilor in perspectiva unicameralului. Oricum am da-o, referendumul trebuie aplicat si asta e necesitate 0, CCr nu are a se pronunta aici.

    Si, sa nu uitam, anul acesta trei judecatori de la CCR isi termina mandatul si vor fi numiti altii: Vida (Camera), Lazaroiu (Presedintie), Cochinescu (Senat). PSD-istii din CCR vor ramine minoritari anul asta. 🙂

    Cetatean

    20/01/2010 at 6:07 pm

  47. skorpi,servus!

    Vorbesti serios?SRS si-a luat vacanta si s-a odihnit taman in Taiwan?Uite ce rima frumoasa am scos!Nu se ostoieste „cretinu”.

    Pe zi ce trece ma conving tot mai mult ca, s-a inflamat artificial mica disputa din PDL declansata de C.Preda.In loc de taifun-cum se asteptau dusmanii -a fost un vanticel,caldut de iarna.Nu voi intelege niciodata bizareria cu impingerea premierului Boc in campania parlamentara pt. sectorul 1 bucurestean.D-ul Preda considera ca premierul nu este reprezentativ din acest motiv?Nu este de nasul alesilor interni si externi?E.Boc a castigat 3 campanii pana acum: de parlamentar si de 2 ori primar(uninominal).Scurt pe doi:miza nu era atat de mare si am spus de ce,si doi, nu era cazul sa se implice in conditiile in care guvernul pastorit de el are probleme atat de sensibile. 🙂 Deci imaturitate politica!!!!

    dora

    20/01/2010 at 6:13 pm

  48. Mihai, eu nu ma pricep la politica (nu o spun cu modestie ci cu jena, pt. ca eu cred ca e cam rusinos sa-ti dai cu parerea despre ce nu stii).
    Totusi, nu inteleg cine apreciaza ceva atat de vag si dificil de evaluat cum e acest termen : „oportunitatea”.
    este el definit undeva in Constitutie? n-am verificat dar nu cred. si atunci, in conditiile astea, totul devine o lupta politica, la care PDL nu se mai inhama de foarte mult timp (sau nu atat timp cat din asta nu pica un ban, direct si „oportun”)
    Uite un doc mai bun ref decizia CCR:
    (Asumarea traspunderii:) O limitare grea pentru guvern
    http://www.ziare.com/actual/opinii/12-29-2009/o-limitare-grea-pentru-guvern-983546

    Andra

    20/01/2010 at 6:15 pm

  49. http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/883430/Adeptii-lui-Tariceanu-se-predau/

    Crin va ramine presedinte pina in toamna, PNL-ul va face obstructie din Parlament la orice lege reformista, insa mai ales la legea VU si la referendum. In aceste conditii, in maxim jumatate de an vom avea un parlament anti-Basescu si o ciocnire frontala intre psd+pnl si Basescu, pe motiv de unicameral, uninominal, vot ptin corespondenta, etc.

    Asumarea raspunderii devine super-oportuna. PDL-ul are la dispozitie maxim 5-6 luni pentru legile grele.

    Cetatean

    20/01/2010 at 6:15 pm

  50. buna seara!

    Doua sunt lucrurile care cred ca se vor intampla curand:

    1. Aparitia unui nou partid social-democrat european;
    2. Aparitia unui partid de dreapta, generat de elita reala de dreapta din Romania.

    Iar asta, intr-un timp de pana intr-un an.

    nicole

    20/01/2010 at 6:20 pm

  51. Andra, cred ca m-am prins de ce ma numesti Mihai.

    Cred ca exista un Mihai care posteaza aici si ca CetateanX, care are si un blog foarte bun. http://cetateanx.blogspot.com/

    Eu sunt doar Cetatean, si nu ma cheama Mihai. 🙂

    Categoric, CCR si-a depasit competentele, nu avea voie sa se bage acolo unde Constitutia nu fixeaza limite ale asumarii : ubi lex non distingit, nec nos distingere debemus.

    Tot la CCR se va ajunge, pentru ca Guvernul va judeca o lege asumata drept oportuna, iar Opozitia nu.

    Acum, PDL: http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6832477-surse-daca-nu-organizeaza-alegerile-primavara-emil-boc-pierde-functia-presedinte-partidului.htm

    Prin urmare, sursele astea ale Hotnews imi par a fi apropiate de grupul greilor. Ei sunt interesati de o Conventie rapida, cit inca sunt in picioare structurile din teritoriu care le sunt favorabile. Si doar cineva e hirsit stia cum sta treaba cu mandatul lui Boc si cu conducerea colegiala dormata din 3 membri ai BPN (ia ginditi-va: Blaga-Videanu-Berceanu…). Eu am citit statutul PDL in mare parte, dar asta nu mi-a sarit in ochi. E drept, statutul ala e xtrem de stufos si te pierzi.

    Prin urmare, probabil ca vom avea conventie PDL prin vara, asta daca nu exista alta prevedere care sa permita aminarea ei fara ca Boc sa piarda sefia Partidului.

    Cetatean

    20/01/2010 at 6:26 pm

  52. Ok, Cetatean, ma bucur ca nu esti tu acel Mihai cu avatarul ala care ma sperie 🙂
    iti citesc mereu comentariile aici pt. ca sunt foarte bune

    Andra

    20/01/2010 at 6:31 pm

  53. seara buna tuturor !

    Tema, excelent prezentata de Teofil este parca fara de sfirsit.

    @ nicole

    Bine ai revenit ! 🙂

    tibi

    20/01/2010 at 6:32 pm

  54. Ma stric de ris: PNL depune un proiect de lege pentru adoptarea votului prin corespondenta.

    http://www.mediafax.ro/politic/proiect-liberal-privind-introducerea-votului-prin-corespondenta-5385925/

    Parca depusesera un proiect de lege pentru reducerea nr. de parlamentari EXACT in ziua declansarii referendumului de catre Basescu.

    Inca un proiect gargaragiu marca Antonescu, va muri prin sertare. Iaca de ce trebuie referendumuri si asumarea raspunderii pe legi grele omorite in sertare.

    Cetatean

    20/01/2010 at 6:33 pm

  55. Andra, merci pentru apreciere. Toate comentariile de aici sunt foarte bune. Si pentru mine blogul acesta e drogul meu politic ;-). Nu ma satur citindu-i pe cei care scriu aici, sunt toti oameni care merita cititi si comentati. Un regal!

    Cetatean

    20/01/2010 at 6:36 pm

  56. Cetatean
    E proiectul pe care l-au mai depus odata, pe cand era Cioroianu ministru de ext., si l-au retras imediat din motive „necunoscute” .. 🙂
    apoi l-au sters si de pe site-ul MAE
    Eu l-am salvat, ar fi interesant de comparat 🙂

    Andra

    20/01/2010 at 6:44 pm

  57. seara buna, @tibi! 🙂

    nicole

    20/01/2010 at 6:49 pm

  58. Andra, daca il ai, posteaza-l undeva, vreau sa ma uit la el. Sau mi-l trimiti printr-un mail? (o sa iti dau mailul, daca vrei sa mi-l trimiti). Ma intereseaza daca exista vreo limitare ascunsa la exercitarea votului.

    Cetatean

    20/01/2010 at 6:52 pm

  59. Restauratie in PSD: http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6832620-ultimul-scenariu-din-psd-miron-mitrea-putea-alatura-echipei-lui-nastase-schimbul-fotoliului-presedinte-senatului.htm

    Nu e de glumit cu Mitrea Presedinte al Senatului. Asta e miscare cu bataie forte lunga. Senatul e camera decizionala pentru legile Justitiei (cred ca si pentru sistemul electoral, dar poate ma insel), de asta Nastase nu are avea nimic impotriva.

    Oricum Senatul se va desfiinta, insa pina acolo, mai sunt legi grele de trecut.

    Cetatean

    20/01/2010 at 6:59 pm

  60. La b1Tv peroreaza fara nici o noima toate cretinismele Honorius Prigoana. APora se uita la el rontaind draci (l-a mai izbit de cateva ori cu tampla de podea pana acum), VDancu il observa cu condescendenta, cu (prea) mult bun simt, iar celalalt analist al carui nume imi scapa zambeste ironic incercand sa afle cat poate dura logoreea tanarului Prigoana. Atentie: tema imbratisata pare sa urmeze exact topicul de aici…

    De remarcat cum Prigoana este exact pe dos decat parerile care afirma ca PDL-ul are nevoie de reforma si coagulare ideologica clara. Pentru el, PDL-ul nu trebuie sa schimbe nimic, „pentru ca a castigat alegerile”. 😆

    nicole

    20/01/2010 at 7:05 pm

  61. l-am gasit pe net la adr. de mai sus, dar ca sa fiu sigura ca e acelasi text, am sa postez proiectul lui cioroianu din 2007 pe un blog de-al meu si-ti dau imediat link-ul la el

    Andra

    20/01/2010 at 7:07 pm

  62. @Cetatean, asta e versiunea pe care am salvat-o eu in 2007 (sunt buna de secretara :))

    http://axum4.wordpress.com/

    Andra

    20/01/2010 at 7:20 pm

  63. Merci, Andra, ma uit acum!

    Revin cu precizari despre Boc si statutul PDL:

    1. Art. 87. (1) Daca la termenul fixat prin art. 80 nu s-a depus niciun proiect de moţiune, funcţia de preşedinte al PDL devine vacantă imediat.

    2. Art. 80. (1) Membrii care doresc sa promoveze o moţiune trebuie să depună proiectul acesteia cu cel puţin 70 de zile înaintea datei de desfăşurare a Conventiei Nationale, însoţit de numele liderului şi semnăturile a 35 de membri care formează grupul de promovare.

    3. Art. 74. Convenţia Naţională Ordinară se reuneşte din patru în patru ani, la convocarea CNC.
    Art. 75. (1) Cu cel puţin 90 de zile înainte, CNC în funcţie, la propunerea BPN, stabileşte locul şi data Conventiei Nationale.

    4. Art. 73. (1) Convenţia Naţională este organul suprem de conducere al Partidului Democrat Liberal, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    5. Art. 99. (1) Consiliul Naţional de Coordonare (CNC) este organul de conducere, decizie politică şi organizatorică al PDL în perioada dintre Convenţiile Naţionale. În acest sens, CNC poate adopta orice hotărâre de competenţa CN, cu excepţia adoptării de noi moţiuni, a unui nou Statut sau alegerii unor noi preşedinţi ai CNSEL şi CNRC.

    Acum: CNC convoaca, la propunerea BPN, CN. Cine din decide convocarea CN?

    10C. Convocarea Consiliului Naţional de Coordonare

    Art. 104. Pentru şedinţe extraordinare CNC poate fi convocat la cererea:
    a) BPN;
    b) Preşedintelui partidului;

    Prin urmare, stirea cum ca Boc pierde sefia daca CN nu are loc pina in iunie e falsa. Un comentator de pe hotnews rezuma:

    „Procedura nu porneste decat dupa convocarea CN de catre CNC, cu 90 de zile inainte. Abia atunci se declanseaza „cronometrul” iar daca in ziua -70 nu exista nici o motiune depusa, se intra pe procedura din art 87. Prin urmare, mai intai BPN convoaca CNC (Consiliul National de Coordonare) care stabileste data CN (Conventia Nationala de alegeri). Aceasta data nu poate fi mai aproape de 90 de zile, dar poate fi, foarte bine, septembrie.
    Daca, cu 70 de zile inainte de data stabilita pentru CN, nu se propune o motiune, atunci da, e impas.”

    De unde deducem ca batalia greilor cu Basescu se da de fapt in Biroul Permanent National si ca stirea de pe Hotnews emana de la ei. Greii vor lupta in BPN sa convoaca CN cit mai repede. Acum: cine face parte din BPN? Aici e aici:

    Art. 114. (1) Din BPN fac parte:
    a) Preşedintele partidului;
    b) Preşedintele Executiv al partidului;
    c) Secretarul General;
    d) 10 vicepreşedinţi;
    e) 14 secretari executivi;
    f) liderii grupurilor parlamentare din Camera Deputaţilor şi Senat;
    g) preşedinţii la nivel naţional ai organizaţiilor interne.

    Greu tare cu statutele astea, bine ca nu sunt membru PDL 😉

    Cetatean

    20/01/2010 at 7:28 pm

  64. Am citit proiectul legii. Rapid.

    Nu pare a avea capcane. Insa diavolul e in detalii subtile…

    Cetatean

    20/01/2010 at 7:40 pm

  65. Buna seara abia acum am reusti sa citesc toate comentariile si va multumesc mult pentru ele.
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    20/01/2010 at 7:49 pm

  66. Iar ? Bineeeee ! 😆

    tibi

    20/01/2010 at 7:52 pm

  67. @tibi, am uitat scuza-ma 🙂

    Theophyle

    20/01/2010 at 7:54 pm

  68. @tibi, sunt mort de frig inca nu mi-am baut tuica fiarta 😆

    Theophyle

    20/01/2010 at 7:55 pm


Comentariile sunt închise.