Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Cât de multe divizii?

Se presupune că Stalin a întrebat cu dispreţ cât de multe divizii are la dispoziţie Papa. Răspunsul a venit după moartea dictatorului sovietic, atunci când Zidului Berlinului s-a prăbuşit şi Europa de Est a ieşit din spatele Cortinei de Fier si datorită Papei Ioan Paul II. Nu stiu daca acest lucru este relevant pentru articolul urmator, sper totusi ca o parte din noi vor gasi sensul. Un partid politic este practic bazat pe cateva principii:

  • Primul principiu ar fi: formularea unui program si actionarea programatica;
  • Al doilea principiu ar fi: organizarea pentru a servi intereselor unor grupuri sociale, comunităţi umane;
  • Al treilea principiu angajeaza eforturile acestui partid pentru dobândirea şi menţinerea puterii politice, în vederea organizării şi conducerii societăţii, conform cu idealurile proclamate în platforma program.

Daca avem in vedere aceste principii de baza vom avea surpriza ca toate  partide din Romania indeplinesc numai principiul numarul trei; in mica parte principiul numarul doi este prezent in activitatea politica a partidelor romanesti, cate odata miniaturizat sau/si denaturat. Principiul de baza, cel doctrinar exista pe hartie, absolut neluat in seama cu adevarat de nimeni  si aproape niciodata.

PDL este un adolescent care a crescut prea mare, prea repede. Hainele au ramas mici si peticirea lor nu da rezultatele scontate. Cred ca cel putin toti cititorii blogului, iubitorii lui Boc sau refractari la potentialul lui ca lider al acestui partid, trebuie sa fie de acord cu lucrurile urmatoare:

  1. Daca Basescu pierdea alegerile prezidentiale acest partid ar fi intrat intr-un “congelator” politic pentru o perioada indelungata.
  2. In aceasta perioada acest partid ar fi trecut la un proces de reformare si remodelare.
  3. Aripa de stanga a acestui partid, impreuna cu electoratul ei, ar fi migrat spre PSD.
  4. Aripa de dreapta a acestui partid, impreuna cu electoratul ei, ar fi reformat si remodelat acest partid, inlaturand majoritatea “greilor” din pozitiile de conducere  politica. La fel de bine s-ar fi putut intampla si invers, adica “greii partidului” ar fi continuat hegemonia si s-ar fi pus problema unei re-infiintari a PLD.

Paradoxul partidelor romanesti consta in imposibilitatea rationalizarii optiunilor  electorale din cauza a doua probleme majore:

  1. Inexistenta unui electorat masiv care poate fi educat suficent si eficient pentru sustinerea unui program dogmatic.
  2. Din aceasta cauza exista o dependenta dramatica fata de activistii din teritoriu, la randul lor la fel de inadaptabili din punct de vedere doctrinar. 
  3. Infrangerea ii pedepseste automat (by default) pe acesti activisti, victoria TREBUIE sa-i recompsnseze.  

Sustinerea lui Basescu de acest blog a fost pentru ca el a fost considerat de mine ca singurul politician hibrid care putea sa promoveze o reforma programatica prin faptul ca avea un program,  si  prin faptul ca avea priza la electoratul care cauta un om si nu un program. Ceea ce vad pana acum este diferit de ceea ce am anticipat. Poate ca se produce si noi nu vedem, poate suntem intr-o perioada incipienta sau poate eu am gresit.

Pentru a termina acest articol in sensul pe care l-am inceput doresc sa amintesc “greilor partidului”, plus Tov. Oltean, “energicul de la energie”, ca in mare parte victoria lui Basescu in diaspora s-a datorat blogurilor si am sa o si dovedesc.

Meritele pe care si le asuma parlamentarii PDL din diaspora nu sunt nici pe departe justificabile. Si am sa dovedesc si asta. Trebuie mentionat ca cine crede ca Voinescu sau Preda sau Macovei sau Funeriu nu au o larga sustinere greseste amarnic si sper ca niciodata sa nu se convinga de aceasta greseala.

Calmeaza-te dl Boc, politica se face oriunde, ca daca nu s-ar fi facut ar fi trebuit sa va alegeti unii pe altii! 

Written by Theophyle

06/01/2010 la 5:48 pm

181 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Propun o citire atenta a articolului si daca se poate comentarii la subiect, Multzam 🙂

    Theophyle

    06/01/2010 at 5:52 pm

  2. care e aripa de stanga in pdl?

    razvan

    06/01/2010 at 6:23 pm

  3. @razvan salut, cel pe care l-am numit Tov plus inca multi activisti de linia a doua, si bineinteles Videanu&Co.

    Theophyle

    06/01/2010 at 6:27 pm

  4. PDL-istii grei abia isi ascund dispretul fata de tinerii intrati in partid si care au girat pt PDL cu credibilitatea lor. Deasemenea dind la o parte grupul de liberali veniti prin PL_D.

    Intradevar, fenomenul internet, a descumpanit multe capete luminate inclusiv pe greii PDL-isti. Iesirea pe blog a lui CPreda este la fel de tare ca o iesire la televiziune in primetime sau ca un discurs pe statua lui Mihai Viteazul de la Universitate 🙂

    Ce nu reusiti sa faceti baieti in cotloanele din Modrogan, uite ca apar pe bloage.

    Si chiar Theophyle, ar trebui sa li se demonstreze ca plusul din diaspora nu se datoreaza exclusiv marelul deputat Brinza sau a tinarului PDList de Chicago 🙂

    Un tanar de stanga

    06/01/2010 at 6:31 pm

  5. @TDS, sau se adapteaza sau dispar, asa merg treburile cu dinozaurii. Sunt acum intr-o febra de pregatiri, dar in curand voi posta niste cifre interesante despre diaspora 🙂

    Theophyle

    06/01/2010 at 6:35 pm

  6. Salut
    Daca-mi este permis. La fel e peste tot. Nu numai PDL-ul sufera de aceste tare. Schimbarea la fata a clasei politice nu se poate face de la centru. Sunt atat de putini cei care chiar cred intr-o doctrina ca de fapt nu exista niciun partid, doar o adunare de oameni cu interese comune.

    Cum se poate rezolva aceasta problema nu stiu. Dar cred, si aici o sa ma injurati, ca singurul care poate reforma un partid este Ion Iliescu. Partidul e PSD, evident.

    In rest nu stiu niciun lider politic, cu influenta, care sa poate duce un partid pe o cale doctrinara. Parerea, mea ca sa-l citez pe cel mai longeviv om politic in functie din Romania. 🙂

    Dan Selaru

    06/01/2010 at 6:37 pm

  7. @Dan salut!
    De acord ca Iliescu este singurul doctrinar de partid, „perestroichist” sau daca vrei neo-comunist. El nu poate „produce” o social-democratie europeana.

    Am crezut si inca mai cred, ca Basescu fiind un „hibrid” poate duce la o redoctrinare populara europeana adevarata (gen CDU) poate gresesc, poate nu. Vom vedea. Deocamdata electoratul nostru majoritar este inert la orice doctrina.

    Theophyle

    06/01/2010 at 6:47 pm

  8. Asta este bancul mileniului :

    singurul care poate reforma un partid este Ion Iliescu. Partidul e PSD, evident.

    :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

    tibi

    06/01/2010 at 6:49 pm

  9. seara buna ! tuturor !

    tibi

    06/01/2010 at 6:49 pm

  10. tibi, salut!
    Chiar ar putea fie un mare adevar. Iliescu ar putea transforma PSD intr-un PSD perestroikist asa cum l-a dorit de la inceput.

    Theophyle

    06/01/2010 at 6:53 pm

  11. Salut Tibi,
    De mult n-am mai vazut o divizie de 5 omuleti verzi in rind 🙂

    in privinta lui Ilici:
    Iliescu a deformat o tara !

    Un tanar de stanga

    06/01/2010 at 6:54 pm

  12. Salut tinere !
    Salut Teofil !

    La tema : cred ca realitatea politica de la noi este in mod evident una singura : votul este masiv deformat de foamea in care este mentinuta deliberat o imensa majoritate a populatiei.

    Clasa politica este in exclusivitate formata din esaloanele inferioare de partid si de stat plus securitate care au acaparat intreaga putere economica si toate pirghiile juridice de putere.

    Intre cele doua categorii, (electori si alesi) nu exista decit o singura legatura : pomenile electorale din preajma alegerilor si un adinc dispret reciproc in tot restul timpului. ATIT !

    tibi

    06/01/2010 at 7:01 pm

  13. Mi-e ciuda de demersul de strivire a celor ce nu sunt din vechiul PD. Ma enerveaza crunt cum sunt minimalizate meritele „noi venitilor” in PDL. De doua zile sunt la „reeducare” pe blog. 🙂
    Citesc argumente proVideanu si anti Cristian Preda. Nu uit episodul Andreea-Paul Vass.
    Pana la urma, ce inseamna Iliescu in PSD, e Basescu in PDL. Culmea e ca fidelul intre fideli Boc ii pune la punct pe oamenii foarte apropiati de Cotroceni. Uimitor cum numai vechii pedisti i-au tras perdafuri lui Preda si Voinescu. Interesant cum Udrea sta in espectativa si chiar Blaga, care a avut un incident similar tace.
    E posibil ca la congres, Emil Boc sa nu mai fie presedintele PDL. Pe de alta parte, deloc surprinzator, cred ca un contracandidat va fi o prezenta feminina. Chiar daca Videanu-Berceanu par a monopoliza puterea in PDL, de fapt „vechii” sunt minoritari si posibil sa fie explicatia „nervilor incordati”.

    turnofftheglory

    06/01/2010 at 7:06 pm

  14. @tibi, scurt si la obiect. Eu caut cai verzi pe pereti. Nimic nu se va schimba in urmatorii 20 de ani cum zice Iliescu

    Theophyle

    06/01/2010 at 7:09 pm

  15. Buna seara!

    Cred ca toate partidele au in vedere doar al treilea principiu.
    Ma contrariaza unele stiri privind felul in care s-a alcatuit bugetul, dar si faptul ca unele informatii se ciocnesc cap in cap si ca Guvernul nu vine cu informatii oficiale clare, sincere, complete si nebalbaite.

    val

    06/01/2010 at 7:11 pm

  16. @TOG, Deocamdata numai asociatia „patronilor din PD” pot plati activistilor. Asta inseamna ca dac Baselu’ nu va forta nimic nu se va intampla.

    Theophyle

    06/01/2010 at 7:12 pm

  17. @val, salut!
    Deocamdata bugetul este o schita. Dupa ce toti vor primi (sau nu) ciolanele mai mici sau mai mari vom sti care va fi situatia

    Theophyle

    06/01/2010 at 7:13 pm

  18. @Teofil

    Ceea ce faci tu pe blogurile tale este o munca titanica, un efort admirabil si are un impact puternic in lumea asta abloggherilot.

    Imi place sa cred ca blogul politic este citit de oameni cu putere de decizie si ca se tine cont de cele scrise cu maxima onestitate de tine.

    Reactia mea nu a fost decit o rabufnire de revolta la adresa politrucilor pdl, care o data ce si-au vazut sacii in caruta isi permit sa ignore electoratul cit de cit mai educat si sa-i persifleze pe cei citiva oameni valorosi care au dat impresia ca pdl este un partid mai curatel.

    Am mai spus : in conditiile astea, sa-i fereasca bunul Dumnezeu de alegeri anticipate in scurta vreme.

    Cu nesimtire ne trateaza, nesimtire vor primi.

    tibi

    06/01/2010 at 7:21 pm

  19. buna seara,

    @tibi – subscriu in totalitate celor 2 comenturi ale tale, inclusiv cu verzisorii;

    Nici eu nu cred ca exista o „stinga” in PDL asa cum gresit se spune ca PSD este de stinga sau PNL de dreapta.

    De fapt, vorba cuiva, toate partidele sint – deocamdata, mai mult sau mai putin – adunaturi de oameni, grosul provenind din PCR, securitate si activismul de PCR ante-decembrie 1989.

    Toti (aproape toti) au aderat la partide NU pentru a lasa macar o dira in urma lor, ci pentru ca inca din decembrie 1989, „ei” si-au dat seama, in timp ce unii isi plingeau mortii, altii se trezeau din cosmarul ceausist, acesti „ei” au realizat ca se vor imbogati la modul absolut, bagindu-se in partide….trebuie sa accept ca au avut viziune
    :mrgreen:

    abia cu basescu s-a inceput cu chiu cu vai reformarea partidului din care a plecat el…..acum se duce batalia intre reformatorii PDL-ului si cei care au o singura ideologie: Banul.

    sa vedem cine va cistiga:
    NOI
    sau
    „ei”

    orangeskorpion

    06/01/2010 at 7:24 pm

  20. Iar javruta de ion olteanu, fie habar nu are, fie (ne) sfideaza.
    se stie foarte clar, ca in Romania, cifrele i-au fost favorabile lui geoana si numai voturile diasporei au inclinat balanta in favoarea lui basescu… altfel azi dreacu ne lua, cu geoana pe tron…

    iar diaspora care l-a votat pe basescu s-a documentat:
    de pe bloguri,
    de la prietenii din Romania,
    prin familiile lor,
    (eu am explicat, consiliat, recomandat citorva cu cine sa voteze si ce inseamna sa voteze pentru Basescu si ce ar fi insemnat votul dat lui geoana)

    orangeskorpion

    06/01/2010 at 7:29 pm

  21. salut skorpion !

    Si eu sunt de acorg cu comentariul tau.
    Partial, sunt de acord si cu ce a spus TOG, respectiv referitor la „nervii incordati” ai ‘vechilor’ din pd.

    Numai ca sa se miste o data mai repede tinerii mai curatei din pdl, ca boala lunga i-ar face sa amine restructurarea partidului la calendele grecesti.

    PDL ori se reformeaza rapid, ori va ingrosa rindul partidelor ticalosite puse numai pe jaf si praduiala. Boc ar face bine sa se hotarasca repejor ce are de gind, ca sa stim si noi pe ce parte vom juca de acum inainte.

    tibi

    06/01/2010 at 7:33 pm

  22. tibi,

    noi nu avem alternative, adica pe ce parte sa jucam.
    Avem doar asta: ori „defilam” cu un PDL reformat, ori raminem in afara, adica inca o data exilati in Romania, ca doar alta parte ar fi psd, pnl, prm, png etc..
    grrrr, nu?

    orangeskorpion

    06/01/2010 at 7:36 pm

  23. Skorpion

    Mai stii ce mi-ai spus mai demult ? Ca daca nu-mi convine sa emigrez ? 😛

    Ei bine ! Sa stii ca am inceput sa ma gindesc foarte serios la chestia asta. De ce nu as trai si eu veca mai linistit macar o peroada de timp ?

    Ia vezi si concluzia lui Teofil : in urmatorii 20 de ani, nu se va petrece nimic (bun) in Romania. Incurajator NU ?

    tibi

    06/01/2010 at 7:43 pm

  24. Buna seara all,
    Nu m-am asteptat la atata nerusinare din partea PDL.
    Astept si alte reactii ale oamenilor de care PDL s-a folosit si carora acum le da cu tifla.
    Reforma in PDL? My ass…(scuze).

    Diana

    06/01/2010 at 7:43 pm

  25. @Tibi,
    am ramas la aceeasi parere si acum; eu am ratat niste trenuri, acum tac din gura; dar ma mira tinerii mei, care nici in ruptul capului nu vor sa emigreze; si deja, partial, sint niste outsideri ai societatii romanesti, neputindu-se sa se adapteze la ea; unul este freelancer (si nu are nici o legatura cu nimeni) , altul munceste si bombane toata ziua;

    @Diana,
    am convingerea ca reforma in PDL a inceput tocmai prin iesirile pedalistilor sever voinescu, cristian preda, dar si ale „opozitiei” lor.

    orangeskorpion

    06/01/2010 at 7:48 pm

  26. Theophyle salut,

    Partea plina a paharului: ne-am plasat cativa oameni in partidul de guvernamant. Sunt oameni care chiar daca sunt la putere sunt vocali contra partidului. Sper sa nu fie minorosite si sa abandoneze lupta, fiindca au voturi in spate. Sa nu fim dezamagiti fiindca e mult mai bine decat acum un an sau acum cinci ani sau acum cinsprezece ani. Eu tocmai d-aia sunt increzator, si o parte de electorat si o mica parte din alesi sunt maturi, vaccinati si pregatiti pentru victorie:), chiar daca va veni greu.

    Sluga La Sisif

    06/01/2010 at 7:49 pm

  27. @orange – sa-ti fie gura aurita, dar tare incet se misca reforma asta…Si, vorba unui jurnalist, a inceput „fulminant” cu honorius…

    Diana

    06/01/2010 at 7:50 pm

  28. Diana, Buna Seara!

    Theophyle

    06/01/2010 at 7:50 pm

  29. @Diana,

    rabdare + tutun (scump, accizat, terorizant_
    🙂

    orangeskorpion

    06/01/2010 at 7:51 pm

  30. Salve, ThPh,
    🙂

    orangeskorpion

    06/01/2010 at 7:52 pm

  31. @SlS, Buna Seara. Chiar mi-a placut Preda, probabil ca el stie ca are cine sa-i pazeasca spatele. Tragedia ar fi daca ei ar abandona politica. Atunci chiar toti vom pierde, bineinteles in afara „patronilor PD” si a galeriilor de fotbal in tricouri portocalii.

    Theophyle

    06/01/2010 at 7:53 pm

  32. @skorpi, salut!
    Ai copii buni 🙂

    Theophyle

    06/01/2010 at 7:54 pm

  33. @Theophyle – salut 🙂
    Din pacate in afara de dl. Preda nu se mai „ridica” nimeni.

    Diana

    06/01/2010 at 7:55 pm

  34. @orange – de la contrabanda, ceva mai neaccizat 🙂

    Diana

    06/01/2010 at 7:57 pm

  35. Diana, istigi onoratul Scorpion la infractiuni?

    turnofftheglory

    06/01/2010 at 7:59 pm

  36. @Diana poti sa fi sigura ca el este parte dintr-un grup, care se configureaza impreuna. Nu uita ca ultima data a vorbit Voinescu cand era vorba de guvernul configurat de Boc. Nu vor sa para o razmerita ai o fac chiar destept, aproape englezeste 🙂

    Theophyle

    06/01/2010 at 7:59 pm

  37. Diana,

    eu iti spun, reforma a inceput, totul este ca un sever voinescu, un cristian preda, un funeriu, un tru, o monica macovei, o andreea vass-paul, mai sint si altii sa nu abandoneze reforma, retragindu-se ca avramescu catalin…

    p.s. nu cumpar tigari de contrabanda ca sa nu piarda statul
    🙂

    orangeskorpion

    06/01/2010 at 8:00 pm

  38. @TOG – contrabanda apare oriunde comertul nu este liber. Sunt momente in care consider ca este o datorie a mea sa apelez la contrabanda. Statul se comporta ca un golan din curtea scolii – „ma, tu sa nici nu respiri pana nu-mi dai taxa de protectie”…
    As discuta si despre istericalele anti fumat, dar e prea off-topic…
    @Theophyle – sper sa fie asa, voi stiti mai multe 🙂
    Linistea mi se pare teribila, poate fi linistea dinaintea furtunii…

    Diana

    06/01/2010 at 8:06 pm

  39. Am si eu o intrebare pentru voi:

    Cati oameni din conducerea PDL (sa zicem) primii 30 sunt cu adevarat oameni de dreapta ?

    Theophyle

    06/01/2010 at 8:07 pm

  40. Stoica, Voinescu, Stolo 🙂 , Ionut Popescu, Preda, – Eu nu stiu care sunt primii 30. Primii 6 sigur nu sunt de dreapta.

    Un tanar de stanga

    06/01/2010 at 8:19 pm

  41. teofil 8:07 pm

    v. stoica (cu rezerve) si cam atat

    razvan

    06/01/2010 at 8:20 pm

  42. Imi place Theophyle cum le dibuieste el pe toate :”Nu vor sa para o razmerita ci o fac chiar destept, aproape englezeste ” (– Bey Voinescule, e rindul tau, ia mai trage o zmetie la rinoceri! 🙂 🙂 )

    Un tanar de stanga

    06/01/2010 at 8:21 pm

  43. Seara buna ! 🙂
    Eu m-am tot pronuntat, stau marturie numeroasele cucuie de pe cele bloage.
    In Romania, toate partidele sunt constituite si functioneaza doar pe principii de gashca, urmarind exclusiv satisfacerea interesele diverselor grupari din partid.
    Da, lupta sa da pt. cucerirea puterii politice, dar numai pt. a avea acces la banul public/resurse/economie. Nicidecum pt. organizarea societatii.
    De acord ca toata sandramaua (structura de partid) se bazeaza pe ciolanarii din teritoriu, care muncesc doar pt. recompense (functii/bani).
    Eu n-am vazut, insa, in pirat un politician cu program.
    In 2004 am dat un vot negativ, anti-Nastase/anti-PSD.
    In 2009 l-am votat inca o data doar pt. ca l-am evaluat ca fiind raul cel mai mic.
    „Ingredientele” EBA, Ridzi, Udrea, adaugate aliantei duhnitoare (cu PSD), ma fac sa am unele rezerve in ce-l priveste.
    As vota PDL doar pt. Monica Macovei, Cristi Preda, Sever Voinescu si Daniel Funeriu.
    In nici un caz nu l-as vota pt. Udrea, Berceanu, Videanu.
    Inca mai sper ca binele va invinge raul si in cazul PDL, ca tinerii care incearca sa faca ceva in politica si au curajul sa-si exprime opinia fara menajamente nu vor ramane singuri/izolati.
    Pt. ei dar si pt. efortul si initiativa lui Theophyle, care a reusit sa ne smulga din blazare, chapeau bas !

    PS
    Astept o reactie (cat de mica) a piratului in sprijinul tinerilor curajosi din PDL.
    Daca nu vine, inseamna ca am fost mintiti (a cata oara ?), ca am sperat degeaba.

    Tzepelica

    06/01/2010 at 8:22 pm

  44. @razvan – nu stiu ce sa zic. Nici eu nu vad cam pe nimeni.
    *Pentru mine a fi de „dreapta” inseamna a fi cat mai independent de stat. Nu-s prea culta…scuze 🙂

    Diana

    06/01/2010 at 8:24 pm

  45. Cu voia dumneavoastra si un pic in raspar l-as pune si pe Prigoana picior de lemn pe lista, nu de alta dar doar cu profesorasi nu merge un partid de dreapta. Nu argumentez preferinta pentru Prigoana dar trebuie sa recunoasteti ca are cel putin o biografie originala :).

    Sluga La Sisif

    06/01/2010 at 8:24 pm

  46. In conducerea PDL ?
    De dreapta ?
    Nici macar unul !

    Tzepelica

    06/01/2010 at 8:25 pm

  47. Astia din conducere nu au cum sa fie de dreapta, toti sunt barabumbozauri veniti cu Petre Roman sa faca un PSD cu fata umana si tinara. Blaga,Videanu,Berceanu,Oltean 🙂

    Un tanar de stanga

    06/01/2010 at 8:28 pm

  48. diana

    sunt f. putine afaceri in romania care au doar clienti privati;
    si daca ai o anumita anvergura, peste jumatate din bani vin de la stat, de la contructii la gunoaie si pana la avocatura (vezi stoica)
    toata lumea stie cum se obtine un contract cu statul, deci ce mai e de zis

    razvan

    06/01/2010 at 8:29 pm

  49. Prigoana este doar un mascarici.
    Daca-l bagi intr-o discutie serioasa, nu rezista.
    N-are nici o culoare (ma rog, are una da` nu e cazu` sa detaliem…), nici de dreapta da` nici de stanga, adica poate figura oriunde.
    Ar fi un bun director de circ.

    Tzepelica

    06/01/2010 at 8:30 pm

  50. Mda, cam greu un partid PPE/Crestin Democrat, fara oameni de dreapta in conducere.

    Hai sa fiu rau si „agent provocataor”:

    Basescu este un om de dreapta?

    Theophyle

    06/01/2010 at 8:31 pm

  51. Seara buna all
    M-ati lasat fara subiect
    Ati spus sa scriu la obiect
    Eu campii am tot batut
    Rime albastre am facut
    Am sa incerc daca se poate
    Sa nu mai dau din coate
    Sa fiu si eu serios
    Si sa scriu mai frumos:

    Doctrina este doar una
    Fur si mint intruna
    Cel mai bine ma pricep
    La buget sa dau cep
    Sa curga pentru prieteni
    Sa scot romanul din pepeni
    Dupa 50 de ani comunisti
    Cam toti erau compromisi
    Golanii au tot strigat
    Dar minerii au dat in cap
    Tovarasul Iliescu a multumit
    Dragi mineri i-ati lovit bine
    Nu m-ati facut de rusine
    Acum, la putere tot fostii
    Golani sunt doar prostii
    Dar si acum sunt putini
    Bloguiesc fara stapani

    Creanga

    06/01/2010 at 8:32 pm

  52. „Basescu este un om de dreapta?”
    Nu, nu are cum (daca e cazul, explic).
    Poate fi doar o etapa tranzitorie catre un politician de dreapta.
    Care sper sa apara, pana la urma.

    Tzepelica

    06/01/2010 at 8:33 pm

  53. Creanga, salut! Poate ai niste stihuri doctrinare?

    Theophyle

    06/01/2010 at 8:34 pm

  54. @timi poti sa detaliezi putin pozitia ta?

    Theophyle

    06/01/2010 at 8:35 pm

  55. @razvan – e greu sa fii independent de stat la noi. Se poate, dar atunci esti mai degraba sarac. Dar uite si specificul local – saracul „freelancer” e mai de dreapta 🙂
    @Theophyle – nu

    Diana

    06/01/2010 at 8:36 pm

  56. Da, Basescu e de dreapta. E convertit. As zice de dreapta usor populista dar nu e de stanga. Probabil contrabanda in epoca ceausescu a sadit ceva chestii. E mistrul care ii baga in masa pe sindicalisti. Uimitor este ca mai toti guresii sunt „puiutii” lui.

    turnofftheglory

    06/01/2010 at 8:36 pm

  57. Buna seara, prieteni!

    Am citit frumoasa postare a lui Theophyle si mai ales am admirat finalul, perfect adevarat. Emil Boc ar trebui sa gindeasca de doua ori inainte de a-i apostrofa pe Preda si Voinescu.

    Interpretarea mea la ce se intimpla acum in PDL e urmatoarea:

    Mai intii, faptele:

    – pe blogurile pro-Basescu s-au enervat tare,la aparitia candidatului HonPrig, cei care il sprijina in mod critic pe Basescu si proiectul sau de modernizare a statului. Insusi Sever Voinescu a trebuit sa raspunde la foarte multe postari pe blogul sau pe acest subiect. Atitudinea sa a evoluat de la „e o alegere buna pentru colegiul 1” la „partidul are o problema cu politica de cadre”
    – enervarea aceasta a sustinatorilor critici ai lui Basescu fusese precedata de enervarea la vederea listei Guvernului, in prima sa varianta. Insusi Basescu a intervenit pentru Baconschi (a recunoscut) si pentru Funeriu si Dumitru (nu a recunoscut), pentru ca greii PDL isi trasasera partea leului. Basescu sigur isi rezervase dreptul de a interveni pentru Agricultura si Educatie, insa interventia sa a fost mai mult decit binevenita.
    – Cristian Preda, cu autoritatea-i intelectuala si sprijinul lui Basescu, a deschis cutia Pandorei, dupa ce timp de doua saptamini HonPrig a fost mitraliat pe bloguri si PDL pus la zid pentru lipsa de viziune pentru 2012 si pentru 2014. Tinarul HonPrig a avut intr-adevar iesiri in decor (modelul lui e Basescu, va modifica legea VU pentru a „reforma” statul…era prea mult pentru un cocalar de Dorobanti). personal, cred ca Preda are asentimentul lui Basescu pentru ceea ce spune. Cristian Preda a pronuntat cuvintul „oligarh”. Evident, s-a simtit Ioan Oltean.
    – Preda si Voinescu sunt prea importanti pentru a fi tratati cu indiferenta. Asa ca Boc, parca cu un oarecare naduf ca astia nu tac, i-a trimis la colt (adica la Congres), sa vorbeasca in partid, nu pe bloguri. Evident, Boc a avut o replica tipica de sef de partid, insa ea era nepotrivita la adresa celor doi. Preda si Voinescu au plusat, replicind lui Boc si spunind ca partidul are nevoie nu doar de o directie ideologica, ci si de o politica de cadre. Voinescu a spus-o primul, Preda a intarit-o.
    – o neasteptata voce in aceasta dezbatere a fost cea a lui Stolojan, care a declarat chiar ca partidul risca sa o ia pe urma PSD-ului din 2001 si ca trebuie ca pdl-ul sa se asigure „resursele umane, structura, strategiile de partid corespund cu cerinţele de afară”.

    Acestea fiind faptele, personal cred ca la urmatorul Congres se pregateste izolarea greilor, prin incercuirea lor de catre fostii PLD, fideli lui Basescu si grupati in jurul lui Stoica si Stolojan, la care se adauga „tinerii” Funeriu, Voinescu, Preda, fara a uita de fidelele Elena Udrea si Roberta Anastase (Roberta a insistat tare pentru ministrul Comunicatiilor, insusi Boc nu a avut ce face si l-a desemnat pe Serban). Incercuirea greilor nu cred ca se va face prin vot, nu va fi un vot pro sau anti-greii Videanu, Berceanu, Blaga, Oltean, etc, ci intelectualii lui Bsesescu (Preda, Voinescu, Ungureanu, Funeriu) vor milita si vor reusi, alaturi de cei pro-Basescu din aripa Stolojan, pentru o rescriere a statutului, o mai buna orientare doctrinara spre dreapta si, evident, impunerea in structurile de conducere ale PDL a multor vicepresedinti tineri. Nu este exclusa o promovare a multor tineri pro-Basescu in structurile de conducere ale PDL (Trebuia sa ne mire promovarea Robertei la Camera, scaunul ala in mod normal ar fi trebuit sa fie al lui Berceanu) Declaratia lui Stolojan exact asa trebuie citita – reformarea teritoriului si izolarea greilor la guvernare: „Activitatea de partid nu se poate înlocui prin actul guvernării. Un partid nu poate rămâne inactiv pentru că liderii de la nivel local, naţional, fac parte din actul guvernării, pentru că, astfel, există riscul să te trezeşti că ai pierdut legăturile cu cetăţenii, cu oamenii de afaceri, cu alte partide care fac parte din familia europeană”. Am mai spus-o, cred ca tactica lui Basescu este izolarea greilor la ministere si reorganizarea teritoriului cu ajutorul „tinerilor” fideli. Iar greii vor fi lasati sa isi asume guvernarea, pentru a fi remaniati cind trebuie. Evident, Boc va avea greaua misiune de a isi remania multi dintre vechii colegi, si nu va fi incintat, insa pina la urma va ceda la presiunile lui Basescu. Basescu are in Guvern destui ministri fideli pentru a compensa ponderea greilor: Funeriu, Dumitru, Serban (omul Robertei), Baconschi, Udrea.

    Izolarea greilor va fi intii doctrinara si statutara (partidul se va dota cu o busola ideologica mai pregnant de drepta si cu o politica de cadre adecvata), pentru a fi apoi si reala, prin remaniere, eventual vot. Insa ceea ce vedem azi e doar virful aisbergului, Boc si Oltean nu isi dau seama ca Preda si Voinescu nu isi mai exprima doar punctul lor dev edere, ci il exprima si pe al sustinatorilor lui Basescu, care nu sunt neaparat susatinatori pdl decit in masura in care pdl marseaza in sensul dorit de Basescu. Iar pdl trebuie reformat pentru era post-Basescu.

    Cetatean

    06/01/2010 at 8:36 pm

  58. @TOG – prea populist…

    Diana

    06/01/2010 at 8:37 pm

  59. @razvan – de „dreapta” e cel care reuseste sa traiasca pe picioarele lui, fara a avea nevoie de „tutori” precum statul.

    Diana

    06/01/2010 at 8:38 pm

  60. Un argument ar fi ca a intarziat foarte mult cu condamnarea comunismului, desi era presat de societatea civila.
    A spus, la un moment dat, chiar ca nu are de ce sa condamne un sistem in care el, ca persoana, nu a avut de suferit.

    Sa ne amintim ca, totusi, condamnarea comunismului nu s-a facut din initiativa presedintelui.
    Sigur, jigodiile securisto-comuniste au facut un balci revoltator in Parlament iar reactia PSD-PC a fost de-a dreptul penibila, dar asta nu cred ca a mai mirat pe nimeni.

    Armand Gosu (in “22” din 29 mart. 2006):
    “Au trecut mai bine de doua saptamani de la publicarea Apelului prin care se cerea presedintelui condamnarea regimului comunist. Traian Basescu nu a reactionat în nici un fel, ca si cum nici n-ar fi auzit de acest Apel, nici el si nici consilierii sai. Presedintele nu a rezonat nici atunci cand s-au dezbatut la Consiliul Europei rezolutia si recomandarea de condamnare a comunismului.
    ……
    Poate ca presedintelui i se pare un lucru putin important sa condamne comunismul. Daca istoria sa personala nu rezoneaza cu aceasta condamnare, ar trebui sa înteleaga ca istoria tarii e mai importanta.
    …….
    Traian Basescu nu este un lider politic prea sofisticat. A recunoscut el însusi acest lucru. Poate ca nu întelege importanta simbolica a condamnarii comunismului. Poate îl ajuta cineva s-o priceapa. Reactiile presedintelui se bazeaza mai mult pe instinct. De data asta, instinctul l-a tradat.”

    Un om de dreapta NU AR FI EZITAT.

    http://www.revista22.ro/basescu-si-condamnarea-comunismului-2580.html

    Tzepelica

    06/01/2010 at 8:41 pm

  61. @Cetatean, buna analiza, din nefericire multe supozitii si multa incredere in cel pe care l-am ales, incredere care eu personal o impartasesc (inca).

    Theophyle

    06/01/2010 at 8:41 pm

  62. Theophyle, tipa basescienii prietene, nu videnii.

    turnofftheglory

    06/01/2010 at 8:44 pm

  63. @timi, eu l-am vazut pe Tismanaeanu la B1Tv cand a povestit din spatele cortinei a acestui raport si crede-ma am fost adanc impresionat de ceea ce a povestit Tismaneanu.

    Pacat ca el nu a scris o carte care dupa parerea mea ar fi si un best-seller si un document istoric cu ce s-a intamplat in spatele cortinei acestui raport. Ar fi grozav.

    Theophyle

    06/01/2010 at 8:44 pm

  64. intr-o buna zi, basescu (dupa analize, consfatuiri, gindiri) a virta spre….dreapta

    🙂

    orangeskorpion

    06/01/2010 at 8:45 pm

  65. Basescu este om politic.
    El s-a trezit intr-o dimineata si a spus. Eu vreau sa fac politica nu afaceri. Tot ceace fac eu fac bine. Asa ca eu vreau sa fac politica la nivelul cel mai inalt.
    El este un foarte dotat animal politic.
    El a gasit nisa de piata,segmentul de piata inca neocupat: Dreapta. Si s-a transformat in omul de dreapta, si joaca acest rol la fel ca si Stolojan – foarte bine.
    Toti cei ce erau la dreapta: taranistii, milica Tzapatero, etc erau amatori facuti pilaf de bolsevicii lui Iliescu.
    TB nu a fost activist ca oamenii lui Ilici,dar a cunoscut bine sistemul, si s-a simtit bine in sistem (dar unde nu se simte TB bine in afara de parlament ? ) Fiind un cunoscator al sistemului, si luptind impotriva sistemului a cistigat partida.
    Nu este un cameleon. El chiar s-a schimbat.

    Un tanar de stanga

    06/01/2010 at 8:45 pm

  66. @TOG, tipa cine are glas si-l doare. Tre’ sa sti si cum sa tipi 🙂

    Theophyle

    06/01/2010 at 8:46 pm

  67. a virat

    orangeskorpion

    06/01/2010 at 8:46 pm

  68. apropo de „omul de dreapta”:
    spre deosebire de socialism si liberalism, conservatorismul nu are un catehism si nici un set de idei fixe; conservatorii americani care au scris constitutia erau contra democratiei, de exemplu; de asemenea, erau antienglezi, dar primele 10 amendamente la constitutie sunt tocmai bill of rights din anglia; in sec. xix conservatorii erau impotriva pietei libere, iar peste 100 de ani au devenit marii ei aparatori; mai pot fi date exemple…
    conservatorismul nu e dogmatic, incearca sa ia cele mai bune decizii fara pretentia ca detine un adevar absolut
    deci, daca privim din perspectiva asta, de doctrina care ia anumite decizii pt ca sunt bune, nu pt ca corespund unei retete, basescu poate fi privit ca un proto-conservator; bine, cand spun asta, ignor multe tampenii spuse si facute de base

    razvan

    06/01/2010 at 8:46 pm

  69. pe blogul lui CPreda citesc: „… de la 22h30, voi fi prezent în studioul de la Realitatea TV, pentru o dezbatere pe tema modernizării partidelor din România”

    Realitatea TV pe internet aici

    seara buna tuturora 🙂

    viviana

    06/01/2010 at 8:46 pm

  70. Theophyle, categoric, multe supozitii bazate EXACT pe increderea in Basescu. Daca Basescu nu apasa tare pe butonul „Reforma in pdl!”, scenariul meu se prabuseste ca un castel din carti de joc. Cu toate astea, el e un scenariu conjecturat in functie de declaratiile celor doua tabere (Preda-Voinescu-Stolojan vs Boc si Oltean, cu Boc facind pe-a seful dur).

    Evident ca am incredere in Basescu. Sper ca si el sa inteleaga ca noi ii acordam increderea conditionat.

    Cetatean

    06/01/2010 at 8:48 pm

  71. TDS, ai caracterizat bine metamorfoza, Basescu este primul conducator hibrid care contine multe elemente de dreapta fara a fi un om de dreapta doctrinar.Am si scris asta clar:

    Sustinerea lui Basescu de acest blog a fost pentru ca el a fost considerat de mine ca singurul politician hibrid care putea sa promoveze o reforma programatica prin faptul ca avea un program, si prin faptul ca avea priza la electoratul care cauta un om si nu un program.

    Theophyle

    06/01/2010 at 8:49 pm

  72. @Theophyl
    Daca dupa zeci de ani de crime, arestari, infometare, frig, lipsa de medicamente, „decretzei”, intuneric si delatiune ai nevoie de un raport/argumente ca sa condamni un sistem CRIMINAL in fata unor cetateni care AU TRAIT, in mare parte, toate astea, iti dau drepatate.
    Daca poti s-o faci fara, nu-ti mai dau.

    Tzepelica

    06/01/2010 at 8:49 pm

  73. daca Voi gasiti o solutie la PROBLEMA asta cred ca ar trebui sa cereti (sa vi-l asigurati) copyright-ul pentru ca ar fi solutia la nivel mondial (a tuturor Partidelor si ideologiilor de dupa 1990) si nu exagerez 😆

    viviana

    06/01/2010 at 8:52 pm

  74. @timi, nu stiu cred ca numai oamenii care au lucrat la acest raport stiu exact cum si ce. Ce a intrat si ce nu a intrat, pana ce Tismaneanu sau altcineva care cunoaste aceste adevaruri, nu va scrie o aceasta anexa noi ne scaldam in supozitii

    Theophyle

    06/01/2010 at 8:53 pm

  75. Este evident ca soarta reformei in PDL si, implicit, viitorul politic al tinerilor SV, CP, DF depinde de sustinerea piratului.
    Daca nu intervine, totul se transforma intr-un fas dambovitean.
    Acu` e momentu` !
    Asa ca astept cu interes… 🙂

    Tzepelica

    06/01/2010 at 8:54 pm

  76. @viviana, Salut!
    noi discutam, eu sun suficient de inocent pentru a fi un Diogene cu o lumanare, cred si ca este interesant sa discutam si probleme poate fara rezolvari concrete 😆

    Theophyle

    06/01/2010 at 8:55 pm

    • Theophyle, frumusetea e ca eu glumesc dar in acelasi tim SPER sa o gasiti, solutia sau cel putin un inceput, un punct … Arhimede 🙂

      viviana

      06/01/2010 at 8:58 pm

      • ca in stiinta, in cercetare … pana sa ajungi la „descoperire” se procedeaza cu si prin experimente … sau nu?

        viviana

        06/01/2010 at 9:00 pm

  77. @Theophyl

    Stihuri doctrinare n-am
    Stau tot agatat in ram
    Romanu-i tot comunist
    Invatat sa fie trist
    Sa astepte de la stat
    Spaga mica a luat
    Trebuie sa-i iasa ceva
    Sa-si puna la saltea
    Incet ne vom schimba
    Pe alocuri vom reforma
    Daca ai bani, esti de dreapta
    Nu-ti pasa de cei din ceata
    Nu ai bani, esti socialist
    Intelectual pesedist

    Creanga

    06/01/2010 at 8:56 pm

  78. Theophyle, supozitia mea despre vicepresedinti fideli lui Basescu a fost facuta INAINTE sa citesc ce zice Stolojan:

    „Stolojan vrea un vicepreşedinte responsabil cu resursa umană

    Susţinând că atât congresul cât şi alegerea unei noi conduceri a PD-L trebuie să aibă loc cât mai curând posibil, „adică sperăm să nu ne prindă vara”, Teodor Stolojan ne-a explicat care ar trebui să fie noile direcţii ale partidului: „Avem la nivelul partidului mai multe rapoarte despre care nu am luat până acum vreo decizie. Am să vă dau două exemple: PD-L este membru al Partidului Popular European, multe din problemele pe care le avem de rezolvat în zona integrării pot fi tranşate în zona negocierii partidelor care fac parte din PPE. Apoi, avem nevoie de un vicepreşedinte care să se ocupe de problema resursei umane. Trebuie să avem un proces complex de identificare a candidaţilor, a oamenilor care au confirmat în viaţa lor profesională. Trebuie să vedem ce vom face pentru ca partidul să nu-şi piardă mecanismul intern de a genera idei şi programe”. (http://www.gandul.info/politica/stolojan-vrea-si-el-alta-resursa-umana-in-pd-l-e-nevoie-de-reorganizarea-partidului-5275411)

    Spusele lui confirma, in parte, analiza mea privind impingerea tinerilor pro-Basescu pe functiile de vicepresedinti.

    Cetatean

    06/01/2010 at 8:57 pm

  79. […] Posted ianuarie 6, 2010 Filed under: Uncategorized | Am raspuns la intrebarea lui Theophyle Cati oameni din conducerea PDL (sa zicem) primii 30 sunt cu adevarat oameni de dreapta ?, printr-un fel de bascalie, spunand ca Prigoana senior e un om de dreapta, ca sa nuantez un pic […]

  80. @Cetatean, intrebarea ar fi cata influenta mai are Stolojan in PDL?

    Theophyle

    06/01/2010 at 8:58 pm

  81. Buna seara. Am citit tot ce s-a scris aici, ceva se scapa din vedere. Daca nucleul dur al PD, cei care spun „noi suntem partidul”, se vor simti amenintati, „vocalistii” vor fi neutralizati. Boc a exclus pe un competitor al favoritului lui la Cluj pentru ca nu si-a platit cotizatia, nu retin imprejurarile. Singura sansa a lui Preda sau Voinescu este sa-i ia Basescu sub aripa. Cred ca deja domnul Preda a intins coarda nepermis de mult, in viziunea unora. Nici unul din liderii din partid nu doreste sa se ridice figuri noi care nu le sunt obediente. Cunosc situatia putin din interior si stiu cat pot fi de rai cand se simt atinsi la interese, fara exceptii.

    Gino

    06/01/2010 at 8:59 pm

  82. @Theophyle
    Raportul lui VT n-are nici o legatura cu ezitarea piratului, toate „detaliile” legate de acesta fiind ulterioare.
    In plus, motivarea intarzierii („eu n-am avut de suferit in vremea aia”) cred ca este edificatoare.
    Cel putin pt. mine, care am o memorie de elefant. 🙂

    Tzepelica

    06/01/2010 at 8:59 pm

  83. Tepelica,:
    „viitorul politic al tinerilor SV, CP, DF depinde de sustinerea piratului.”

    Gresit dragul meu. Tinerii se descurca bine singuri. Vor avea sustinerea piratului pentru ca piratul mizeaza pe ei, si nu pentru ca ar fi niste plante exotice si firave ce trebuie sprijinite.

    Vreau sa spun ca treptat, treptat, tipi ca Oltean ar avea nevoie de sprijinul cuiva. Tinerii de care spuneai au cutite lungi si ascutite. 🙂

    Un tanar de stanga

    06/01/2010 at 8:59 pm

  84. Iar teza lui Stolojan „Trebuie să avem un proces complex de identificare a candidaţilor, a oamenilor care au confirmat în viaţa lor profesională” este EXACT, LA VIRGULA, teza lui Basescu, spusa intr-une din emisiunile TV la care a participat in campanie: oamenii mediocri profesionali fac politica mediocra, in politica trebuie sa fii dupa ce ai fost printre primii in meseria ta.

    Categoric Preda si Stolojan au sustinerea lui Basescu pentru a spune ce spun.

    Cetatean

    06/01/2010 at 9:00 pm

  85. @Gino
    De acord, asta am spus si eu la 8:54.

    Tzepelica

    06/01/2010 at 9:00 pm

  86. @TDS
    „Tinerii de care spuneai au cutite lungi si ascutite.”
    Nu suficient de lungi si de ascutite ca sa strapunga „soriciul” barosanilor din PDL.
    Care e gros, chiar foarte gros.

    Tzepelica

    06/01/2010 at 9:02 pm

  87. Theophyle, la nivel de oameni fideli si voturi, nu prea multa. La nivel de perceptie publica, destula. Ar fi insa interesant de vazut citi din actualii parlamentari PDL provin din vechiul PLD… chiar am sa fac o mica cercetare.

    Cetatean

    06/01/2010 at 9:03 pm

  88. UTS, in cazul in care se vor impune „masuri radicale” si se ajunge la masina de votat tinerii nu se vor descurca.

    Gino

    06/01/2010 at 9:05 pm

  89. Nu va mai speriati de marile scule Berceanu, Oltean etc.
    Sigur ca au mai multe relatii in partid decit tinerii. Dar nu isi vor permite NICIODATA sa dea afara din partid un Preda o Monica Macovei sau un Voinescu.Va imaginati ce costuri ar avea partidul daca astia 3 ar pleca sa infiinteze alt partid ? 🙂 viitorul politic al tinerilor SV, CP, DF depinde de sustinerea piratului. Si tinerii stiu asta, si nu se sperie, si veti vedea ca vor fi in continuare coltosi. Tinerii s-au pus pe treaba, iar epoca in care Blaga zicea ca el in locul lui Tariceanu l-ar fi palmuit pe Bodu a trecut. Baietii astia nu sunt Bodu, iar vremile s-=au schimbat.
    Luati punga mare de popcorn si asezativa in fotoliu. Distractia urmeaza 🙂

    Un tanar de stanga

    06/01/2010 at 9:06 pm

  90. @TDS
    Mai bine un pahar cu vin. 🙂
    Tre` sa ma retrag…distractie placuta !

    Tzepelica

    06/01/2010 at 9:08 pm

  91. Gino, Buna Seara. Ai dreptate ca masina de vot este strict legata (astazi) de „greii partidului” Numai Baselu’ poate sa’i ajute. Vrea el?

    Theophyle

    06/01/2010 at 9:08 pm

  92. Buna seara, buna seara. Sa raspund intai la cateva intrebari. Cred ca Basescu a evoluat ideologic in timp de la social=democratia poulara catre dreapta populara cu nuante conservatoare. A fost o evolutie dictata in primul rand de spiritul de observatie. PD-ul se pierdea ideologic intre socialismul gorbaciovist al PSD si meandrele conservator crestin-democrate ale CDR. Iar potentialul electoratului de dreapta era oricum mai mare decat cel al stangii in Romania.
    @cetatean, analiza ta este excelenta si sper ca Basescu sa-i sprijine pe Voinescu si Preda in actiunea lor.
    PS: si eu cred ca la viitorul congres Boc s-ar putea sa nu mai fie presedintele PDL.

    clemycali

    06/01/2010 at 9:10 pm

  93. Gino,
    Pai nu au demonstrat-o ?
    Astia cu sorici nu au reusit sa impuna pe cine voiau ei la : Externe, Educatie, Agricultura. A mieunat intii Voinescu pe blog, dupa aia au intrat in discutii, s-au schimbat oamenii. A doua zi mare sedinta mare in Modrogan cu: „cum a fost posibil tovarasi” ! 🙂

    Un tanar de stanga

    06/01/2010 at 9:10 pm

  94. @clemycali, buna seara 🙂

    Theophyle

    06/01/2010 at 9:12 pm

  95. Theophyle
    Vrea nu vrea baselu, va merge pe mina cistigatoare a tinerilor.
    Astia nu sunt dusi la biserica prea mult. Sunt in stare sa lupte, sa miaune, stiu sa scrie pe wordpress 🙂

    Pai cacanarii astia de la partid care au fost super fericiti anul trecut cind i-au inrolat pe astia noi, acum ar vrea sa ii dea la fundul butoiului de rahat cum i-au dat pe cei veniti de la PL-D
    Ei, nu ii vad eu pe cei noi veniti sa faca asta.Vei vedea ! 🙂

    Un tanar de stanga

    06/01/2010 at 9:15 pm

  96. @TDS, sper ca asa va fi, altfel e jale 🙂

    Theophyle

    06/01/2010 at 9:16 pm

  97. Cred ca daca va interveni Basescu se va face liniste, asa, pur si simplu, fara castigatori la vedere. Si Boc va fi presedintele partidului pentru ca este cel mai bun prim ministru in situatia de acum, si tot Basescu va fi cel care il va cere.

    Gino

    06/01/2010 at 9:17 pm

  98. UTS, exprimarea este plastica dar lucrurile probabil chiar asa se intampla. „Hai, gata, v-ati facut numarul, acum lasati-ne”.

    Gino

    06/01/2010 at 9:20 pm

  99. Iata componenta actuala a PDL, cu specificarea apartenentei boardului:

    Boc Emil Presedinte
    Stolojan Theodor Prim Vicepresedinte PLD
    Videanu Adriean Prim Vicepresedinte
    Blaga Vasile Secretar General
    Flutur Gheorghe Vicepresedinte PLD
    Stoica Valeriu Vicepresedinte PLD
    Turcan Raluca Vicepresedinte PLD
    Negoita Liviu Vicepresedinte
    Boureanu Cristian Vicepresedinte PLD
    Frunzaverde Sorin Vicepresedinte
    Popescu Florin Aurelian Vicepresedinte PLD
    Boagiu Anca Daniela Vicepresedinte
    Sandu Gabriel Vicepresedinte PLD
    Hava Mircea Vicepresedinte
    Hoinaru Marian Vicepresedinte PLD
    Petru Filip Vicepresedinte
    Stirbet Cornel Vicepresedinte PLD
    Oltean Ioan Vicepresedinte
    Raicu Romeo Vicepresedinte
    Preda Cezar Vicepresedinte
    Scripcaru George Vicepresedinte
    Falca Gheorghe Vicepresedinte fin Basescu
    Canacheu Costica Secretar garda veche-veche

    Acum: vedem ca proportia e sensibil egala. Insa: categoric greii pdl si-au tras partea leului din guvern in prima instanta. Avem citiva vechi din pd care ii sunt fideli lui Basescu, befacind jocul grilor: Boagiu si Canacheu (unul dintre cei mai vechi tovarasi de drum, alaturi de Berceanu).

    Personal, nu cunosc bucataria interna a partidelor si roul BPN, insa categoric exista citiva grei PDL (Videanu, Barceanu, Hava, Frunzaverde, Oltean, Petru, Preda) care ar cam trebui sa faca locul unor tineri pro-Basescu pentru a putea organiza reforma partidului.

    Cetatean

    06/01/2010 at 9:36 pm

  100. @Cetatean interesanta componenta, bineinteles schema puterii difera absolut.

    Theophyle

    06/01/2010 at 9:40 pm

  101. Baietii tineri trebuie incurajati si sustinuti pe bloguri. Ei au luat cuvintul dupa doua saptamini de combatere pe bloguri a greilor din pd si a lui Honprig. Basescu e sensibil la bloguri (am avut confirmarea in interviurile date lui Zoso, lui Bleen si chiar la ziare.com) si are nasul prea fin pentru a nu vedea incotro bate vintul pe ele.

    Cetatean

    06/01/2010 at 9:43 pm

  102. @Cetatean, asta facem aici, nu? Sustinere masiva si aproape totala a aripei tinere din PDL 🙂

    Theophyle

    06/01/2010 at 9:45 pm

  103. Cine aia a masii e asta Popescu Florin Aurelian? E prima oara cand aud de el. Exista?

    turnofftheglory

    06/01/2010 at 9:47 pm

  104. Theophyle, echema puterii e dupa bani si voturi din teritoriu. Degrevat de nevoia de voturi, Basescu nu mai e la mina greilor si a structurilor judetene si locale. Cind spunea „Eu nu mai am obiective politice”, el spunea si PDL-ului „masinaria din teritoriu nu ma mai intereseaza, nu imi va mai fi utila”. Ce e util pentru el e masinaria de vot din parlament. De aceea guvernul e relativ echilibrat, cu destui pro-Basescu. Prin urmare, exista cimp deschis pentru repozitionare doctrinara si o noua politica de cadre, care sa rastoarne raportul de forta bazat pe bani si pe relatii vechi in teritoriu.

    Cetatean

    06/01/2010 at 9:48 pm

  105. @TOG nici eu nu am auzit de el 🙂

    Theophyle

    06/01/2010 at 9:50 pm

  106. TOG, te vei speria, ca si mine:

    http://www.infonews.ro/node/134655

    Voi trimite linkurile pe rind. Am mai multe.

    Cetatean

    06/01/2010 at 9:51 pm

  107. @Cetatean, trebuie sa intelegi ca Baselu ii are si pe „independenti” ei sunt la mana lui 🙂

    Theophyle

    06/01/2010 at 9:51 pm

  108. Nu pare prea curat amicul traseist: 1997 – 2000 – Preşedinte ApR Târgovişte; 2001 – 2002 – Preşedinte ApR Dâmboviţa; 2001 – 2002 – Preşedinte TApR; 2001 – 2002 – Vicepreşedinte ApR; 2002 – 2006 – Preşedinte PNL Dâmboviţa. 2006 – membru fondator şi Vicepreşedinte PLD (wikipedia).

    Cetatean

    06/01/2010 at 9:53 pm

  109. @TOG, intelegi din linkul lui @Cetatean despre ce paramatie vorbim 😦

    Theophyle

    06/01/2010 at 9:54 pm

  110. Theophyle, am scris despre „independentii” lui Oprea in schita d epostare, apoi am sters, gindindu-ma ca discutam doar despre bucataria interna PDL. Categoric, independentii lui Oprea sunt plasa de siguranta parlamentara pentru eventualitatea lipsei greilor pdl de la votul la anumite legi grele (sau pentru eventualitatea unor tradari-abtineri in PDL).

    Cetatean

    06/01/2010 at 9:55 pm

  111. @cetatean, sunt nume in lista aia de care eu nu am auzit niciodata si personaje care nu s-au evidentiat in nici o campanie electorala. Iar raportul de forte trebuie neaparat schimbat ptr ca altfel e jale. Repet, in ultimele zile cel mai tare m-a intristat atitudinea lui Boc. Aveam alta parere despre el.

    clemycali

    06/01/2010 at 9:56 pm

  112. salut din nou

    cred ca povestea cu doctrina si cu interesele diferitelor grupuri electorale seamana cu cea cu oul si gaina; ce ar trebui mai intii sa faca un partid, sa-si defineasca foarte clar o linie doctrinara si apoi sa caute sa identifice sau sa converteasca electori? sau mai intii sa isi aleaga pragmatic segmente din societate pe care considera ca vrea sa le reprezinte, sa le cunoasca si sa le sustina interesele, ghidindu-se in primul rind dupa simtul moral personal, dupa bunul simt si folosind proiectii pragmatice de viitor?

    mie mi se pare ca partidele situate traditional la dreapta au pornit cam in varianta a doua; doar cele socialiste si comuniste au avut intii o biblie (alta decit cea adevarata) cu care au incercat sa ii converteasca pe alegatori (a, si pnl pe stil nou, care a reusit a doua oara sa aplice teoria formelor fara fond)

    asa ca legat de pedelistii vechi nu cred ca are mare relevanta sa ne batem capul cu orientarea lor doctrinara; basescu a ‘furat’ pentru inceput electoratul activ, reformist, s-a angajat sa le reprezinte interesele, s-a trezit ca acestia sint intr-o masura mai mare de dreapta; pe de alta parte, si el valorizeaza instinctiv, prin natura meseriei de baza, libertatea, initiativa, disciplina, asa ca nu i-a fost prea greu sa se muleze pe aspiratiile pe care le reprezinta (de altfel, din presa din anii 96-2000, el pare singurul om de dreapta prin guvernele alea)

    de acum incolo si eu cred ca urmeaza o perioada de clarificare doctrinara, insa pe grupuri: conservator, liberal, crestin-democrat; la nivelul intregului partid nu cred ca se poate si poate nici nu e de dorit asta (cel putin cu actuala lege electorala); e un partid prea mare ca baza electorala, reprezinta interese diverse, uneori puternic divergente – asa ca aderarea in bloc si fara rest la unul dintre cultele politice i-ar indeparta pe o buna parte dintre alegatori;

    murfi

    06/01/2010 at 9:58 pm

  113. Acest Popescu are profilul de „greu in devenire”. Este presedinte de CJ Dambovita.

    http://www.cjd.ro/fisiere/declaratii/afis_declaratii.php?tabel=cjd&denumire=CONSILIUL%20JUDETEAN%20DAMBOVITA

    Cetatean

    06/01/2010 at 10:00 pm

  114. Clemycali, pe Boc il depaseste putin in aceste zile asumarea functie de presedinte al PDL si de Prim Ministru. Ar vrea liniste in partid, insa tinerii pro-Base nu asculta. Are pozitii corecte ca PM, insa ca presedinte de partid inca nu s-a dumirit ca va fi o lupta interna intre grei si tineri.

    Cetatean

    06/01/2010 at 10:02 pm

  115. murfi, nu-i nevoie nici de biblie nici de nimic. Este nevoie de cateva criterii clare. Dreptul la proprietate, taxare cat mai mica, interventia statului minimala pe o piata libera, s.a.m.d

    Theophyle

    06/01/2010 at 10:04 pm

  116. @clemycali, Boc nu m-a dezamagit niciodata. Nu am avut niciodata asteptari mari de la el. Un om harnic, cinstit si extrem de limitat cu un intelect mediocru.

    Theophyle

    06/01/2010 at 10:06 pm

  117. @theophyle, te inteleg in privinta lui Boc. Credeam ca totusi a invatat ceva din lectiile trecutului. Ca nici eu nu l-am considerat un zmeu este alta poveste. Aveam insa unele pretentii de la el.
    @cetatean, Boc a pierdut o mare ocazie de a tace. S-ar putea ca premier sa fie unul din cei mai buni ai ultimilor ani tocmai ptr ca este muncitor. Ca politician insa nu are nici un fel de viitor.

    clemycali

    06/01/2010 at 10:12 pm

  118. iata de ce Basescu trebuia sa piarda,
    iata de ce mogulii au bagat atitia bani in desfiiintarea piratului.
    iata ca acum a venit scadenta: dupa gardianul, ziua, cotidianul, nici jurnalul national si nici gindul nu se simt bine

    http://stiripeblog.wordpress.com/2010/01/06/jurnalul-national-pregatese-noi-concedieri-gandul-pe-ultima-suta-de-metri/

    orangeskorpion

    06/01/2010 at 10:13 pm

  119. Theophyle, vad platforma afiseaza mereu o „coada” inamovibila formata din trei postari iar ultile postari merg mereu deasupra celor trei. Sunt eu singurul care vad asta?

    Cetatean

    06/01/2010 at 10:15 pm

  120. @cetatean, nu esti singur. Si eu vad aceeasi anomalie.

    clemycali

    06/01/2010 at 10:16 pm

  121. Hahaha, Orangeskorpion, ce vesti bune ne dai! de cind le asteptam! Sa traiesti!

    Cetatean

    06/01/2010 at 10:17 pm

  122. @skorpi, cum am mai zis pana la urma pacat de oamenii buni, dar ceilalti si-o merita.

    Theophyle

    06/01/2010 at 10:18 pm

  123. @skorpion, se mai rarefiaza atmosfera. Duca-se pe pustii. Nu stiu cine o sa le simta lipsa. Eu una nu.

    clemycali

    06/01/2010 at 10:19 pm

  124. @Cetatean, nu esti singurul. Habar nu am de ce se intampla 🙂

    Theophyle

    06/01/2010 at 10:20 pm

  125. Theophyle, cu permisiunea vivianei, nu poti sa ii muti/stergi comentariile sau sa o rogi sa mai posteze odata, dupa ce le stergi, ca sa reintre in ordine 😉 ?

    Cetatean

    06/01/2010 at 10:23 pm

  126. din tacerea lor, sa deducem ca monica, tru si avramescu nu se baga si sunt soldatei disciplinati?

    razvan

    06/01/2010 at 10:24 pm

  127. @Cetatean, incerc 🙂

    Theophyle

    06/01/2010 at 10:26 pm

  128. Vad ca esti pe aproape, Theophyle 😉

    Cetatean

    06/01/2010 at 10:28 pm

  129. Din nefericire am trebuit sa le sterg sper ca @viviana ma va ierta, le-am sters si pe ale mele 😦

    Theophyle

    06/01/2010 at 10:28 pm

  130. @razvan, TRU este un exceptional jurnalist, fara prea multe cojones, din nefericire.

    Theophyle

    06/01/2010 at 10:31 pm

  131. OK, prieteni!
    Va urez o seara/zi placuta in continuare. Eu ma duc sa citesc si sa scriu putin multumesc pentru vizita si comentarii, sper ca ne vom citi si maine. 😆

    Theophyle

    06/01/2010 at 10:32 pm

  132. Razvan, eu am o banuiala ca Monica Macovei mai are multe de spus in politica si ca deocamdata e „ferita”.

    Uneori banuielile mele se adeveresc, alteori nu. Insa cel mai bine mi s-a confirmat o banuiala cind am avansat ipoteza, pe 13 februarie 2007, ca pe 14 februarie, in discursul din Parlament, Basescu va declansa un referendum. A fost referendum pentru VU (nu anticipasem subiectul…). Sper ca si de data asta sa am dreptate. 🙂

    Cetatean

    06/01/2010 at 10:33 pm

  133. Mai baieti si fete, halucinez eu sau tupeul unora nu are margini??

    http://www.realitatea.net/honorius-prigoana–nu-am-auzit-de-nicio-initiativa-a-domnului-cristian-preda-in-pe_694309.html

    HonPrig sare la Preda??! Dumnezeule mare, trebuie ca lupta se ascute tare intre clase.

    Cetatean

    06/01/2010 at 10:35 pm

  134. @razvan, monica macovei nu a fost niciodata prea vocala iar TRU a gresit fatal cand s-a trezit vorbind si a aparat prima varianta a guvernului Boc. Si-a luat-o atunci pe cocoasa nu doar de la cititorii blogului dar si de la Basescu indirect dupa ce formula guvernamentala a fost remaniata chiar inainte sa ajunga in fata Parlamentului. Asa ca acum prefera sa stea ascuns. De Avramescu nu stiu ce sa spun. Probabil ca asteapta sa vada in ce tabara se situeaza Basescu.
    @theophyle, noapte buna 🙂

    clemycali

    06/01/2010 at 10:36 pm

  135. Off-topic:

    Ce romantic, are si SRi amazoane blonde in presa romaneasca, chiar la Vantu in redactie!

    http://voxpublica.realitatea.net/life/da-am-fost-ofiter-in-sri-23489.html

    Cetatean

    06/01/2010 at 10:37 pm

  136. ma retrag si eu,
    noapte buna!

    orangeskorpion

    06/01/2010 at 10:37 pm

  137. @cetatean, juniorul Prigoana ori este mai tampit decat se credea, ori este impins din spate sa scoata perlele astea pe gura. Intr-adevar, lupta de clasa se ascute.

    clemycali

    06/01/2010 at 10:38 pm

  138. clemy +

    v-am spus eu ca reforma a inceput deja??

    (vedeti raspunsul meu mai de sus dat Dianei)

    gata!

    orangeskorpion

    06/01/2010 at 10:41 pm

  139. oricum, urmeaza zile si luni interesante

    noapte buna tuturor!

    razvan

    06/01/2010 at 10:44 pm

  140. Noapte buna skorpion, noapte buna razvan.
    Si da, ne asteapta timpuri interesante 🙂

    clemycali

    06/01/2010 at 10:44 pm

  141. @clemy, @cetatean – nu-mi vine sa cred ce tupeu are junele…

    Diana

    06/01/2010 at 10:46 pm

  142. @diana, are tupeu ca toti copiii de bani gata. Cred ca totul li se cuvine. Dupa iesirea asta in decor toti cei care initial i-au luat apararea lui HonPrig trebuie sa taca. Iar ideea ca el e mai superior decat Preda ptr ca el se bate intr-un colegiu uninominal iar Preda a fost ales pe lista depaseste limita tupeului si intra in magarie.

    clemycali

    06/01/2010 at 10:49 pm

  143. Uite de asta trebuie sa piarda HonPrig. Exact de asta, sa ii taie nasul tupeistului.

    Cetatean

    06/01/2010 at 10:51 pm

  144. @cetatean, probabil ca va pierde. Sansele lui erau oricum mici dar dupa iesirea asta in decor devine deja clar ca nu poate fi sustinut nici macar de cei mai duri dintre alegatorii portocalii.

    clemycali

    06/01/2010 at 10:54 pm

  145. @clemy – probabil ca va veni foarte putina lume la vot…eu nu as veni ca sa-l „stampilez” pe nea’ Stroe…

    Diana

    06/01/2010 at 10:55 pm

  146. Cristian Preda acus la Realitatea!

    Cetatean

    06/01/2010 at 10:55 pm

  147. @diana, absolut previzibil. Intai ptr ca electoratul este obosit dupa campania prezidentiala si apoi candidatii sunt de toata jena. Nici eu nu m-as deranja sa votez ptr unul din cei doi.

    clemycali

    06/01/2010 at 10:57 pm

  148. OK, noapte buna tuturor…
    Ma uit la „realitatea” – aceleasi maniere (i.e. minciuna pe fatza). Intr-adevar „bocutz” nu a spus chiar acelasi lucru cu Geoana…

    Diana

    06/01/2010 at 11:25 pm

  149. Toate televiziunile manipuleaza, dar ale noastre sunt dezgustatoare. Toate! Si cand il sustin pe Base si cand il ataca…sunt la fel de evident proaste! Cat despre ”moguli”, se vede treaba ca au fost doar inevntii sau gresit intelesi…marii moguli nu arata ca Vantu, un tip dubios si smecher, tipic pentru societatea postdecembrista! De aceea eram siderata ca il considerati asa de important. In fine… Imi amintesc un interviu cu Vantu…spunea ca s-a ridicat cu o afacere cu un magazin second -hand, de care Roamania era plina candva… Halal mogul! Daca asta e criteriul, atunci toti detinatorii de viloaie de la Snagov sunt moguli in Romania. Numai ca nu toti il ataca pe Base. De aceea nu auzim nic despre ei.
    Vad ca sunteti un atent psiholog. Va rog sa va uitati inca o data la Boc, atunci cand a fost reinvestit… Atitudinea lui, fatza lui, postura lui… E din familia lui Farfuridi si Branzovenescu, ca tot restul partidului sau, de altfel, si al tuturor celorlalte partide.
    Teofil, de ce nu face numeni campanie pe bloguri in sensul promovarii tinerilor in politica ??? Al celor scoliti in Occident, de pilda?? De ce nu facem campanii pentru asanare, de ce-i tot ocrotim pe comunisti??? Indiferent cum isi spun ei acum? Altfel, nu vom avea niciodata nicun rezultat… Comunisti raspopiti tot am avut… Care-i rezultatul?

    elena agachi

    07/01/2010 at 7:38 am

    • @elena, salut!
      O voi face in curand 🙂 asa cum am inceput sa o fac in ultima perioada. 🙂

      Theophyle

      07/01/2010 at 11:45 am

  150. Buna dimineata Theophyle, va salut pe toti prietenii care citesc si scriu in acest „spatiu” oferit de Theophyle.

    First, va doresc „La multi ani” Ionilor si Ioanelor.

    In ceea ce priveste subiectul postarii, sunt mai multe observatii. Legat de modalitatea de formare a partidelor politice, de componenta lor. etc.
    Eu cred, ca si Theophyle, ca disfunctionalitatea vine de la principii.
    Aici ma refer la a doua afirmatie: „organizarea pentru a servi intereselor unor grupuri sociale, comunităţi umane.”
    Deocamdata la noi nu exista o cristalizare de acest fel Sau mai bine zis o societate civila care sa fie un factor reprezentativ si de presiune semnificativ.

    O „comunitate umana” bine conturata este cea maghiara si ea functioneaza bine in raport cu reprezentarea ei politica.
    Intr-un fel acesta relatie este interdependenta. Lipsa de structura si reprezentativitate a societatii civile impiedica un partid politic sa aiba un adresant consistent si viceversa.

    Exemple sunt multe. E mai usor de dat un exemplu: invatamantul.
    Guvernul vorbeste cu sindicatele, dar nu vorbeste cu consumatorii serviciilor de invatamant. A treia „forta”, care ar putea contrabalansa si clarifica, nu este adusa la masa dialogului si a negocierii. La fel in sanatate, se vorbeste cu sindicate, colegii, case de asigurari, reprezentanti de producatori sau importatori, dar cu consumatorii actului medical nu se vorbeste.
    Chestia asta se intampla de 20 de ani, devalorizarea sau scotomizarea adresantului. Este o problema de fond, de principiu.

    analizaexistentiala

    07/01/2010 at 8:01 am

  151. Buna dimineata, prieteni!

    Ziceam eu ceva aseara de niste schimbari de vicepesedinti in PDL, poate ca nu eram prea departe de adevar. Vad ca bulgarele a pornit, cel putin la nivel de declaratii.

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6791015-stolojan-congres-vor-schimbari-conducerea-pdl.htm

    Cu atit mai bine!

    Cetatean

    07/01/2010 at 8:25 am

  152. @cetatean
    Stolo e slab, nu are nici un fel de autoritate in partid.
    Chiar si aici, in „luarea de pozitie”, o cam scalda.

    Tzepelica

    07/01/2010 at 9:02 am

  153. Bineinteles, buna dimineata ! 🙂

    Tzepelica

    07/01/2010 at 9:03 am

  154. Sabina Fati, in RL:
    „In Romania se construiesc in schimb dinastii politice, iar presedintele Traian Basescu nu va avea destula autoritate sa impuna reformarea partidului, cultivarea reflexelor democratice, eliminarea clientelismului si a carierelor sustinute pe relatii familiale, fiindca el insusi nu a avut puterea sa-si convinga fiica sa renunte la fotoliul obtinut mai mult datorita numelui sau decat calificarilor sale. Traian Basescu nu va putea deci interveni nici macar in favoarea intelectualilor din partid, care se bat cu Emil Boc si cu partidul anchilozat si care, precum profesorul Preda, se asteapta sa fie trimis sa lipeasca afise pentru a capata mai multa experienta. In acest fel, reforma in PDL se amana in favoarea dinastiilor, clientilor si finantelor, fara de care partidul n-ar putea supravietui.”

    Din pacate, are dreptate…mai avem de asteptat…

    http://www.romanialibera.ro/editorial/a174013-pdl-honorius-pausa.html

    Tzepelica

    07/01/2010 at 9:05 am

  155. 1.Va sugerez editorialul lui Mircea Marian ,de astazi, din Ev.Zilei.
    Argumenteaza foarte bine un adevar ce s-a cam confirmat istoric : nici un partid nu se reformeaza cand este la putere, ci cand este in opozitie (unele nici atunci, as zice eu, vezi cazurile PSD si PNL).Cu atat mai putin PDl se va reforma acum, cand nu numai ca e la putere ,ci e foarte la putere ,controland(prin aliati )parlamentul, guvernul, serviciile secrete si avand presedentia.
    2.Cu exceptia ,foartre curajoasa a lui Preda, eu nu am auzit luari clare de pozitie din partea celor pentru care voi spuneti ca ati votat PDL-ul : Macovei, Funeriu, Voinescu (care chiar l-a sprijinit pe Honorius),TRU, dimpotriva sunt, asa cum spune bine Marian in ,,silentio stampa”.
    3.Stolojan poate spune ce doreste, nici partidul si nici presedintele nu uita ca a refuzat ,dupa trei zile, functia de premier,el a cam terminat-o cu cariera politica.
    5.Basescu nu e nici de dreapta nici de stanga.El este un om politic foarte bun care, cand i-o cer interesele e de dreapta, cand i-o cer interesele e de stanga, dupa caz.Daca s-ar fi tinut de o anume linie doctrinara(lucru foarte laudabil ,de altfel) astazi ar fi un perdant onorabil.

    Loda

    07/01/2010 at 9:40 am

  156. Buna dimineata all!

    Cetateanul este bine documentat, poate ne face o lista cu fruntasii PDL, ce rezultate au avut in cariera inainte de a intra in politica, cred ca foarte putini au fost sefi de promotie in facultate, poate nici unul. Cei care au fost mai destepti au avut rezultate in caiera lor, si nu le-a pasat de politica, poate ma insel. Suntem condusi de mediocri, de aceea avem rezultate mediocre, cred ca as avea si eu loc pe acolo, ca nu sunt prea destept.

    Creanga

    07/01/2010 at 10:00 am

  157. @Creanga
    Chiar n-ai nevoie de nici un fel de competenta.
    Citeste aici :
    http://www.romanialibera.ro/eveniment/a174007-reconversii-parlamentare-de-la-meteorologie-la-aparare.html

    Tzepelica

    07/01/2010 at 10:18 am

  158. Prieteni, dincolo de scepticismul care emana din comentariile citate, de altfel extrem de pertinente, trebuie remarcat totusi faptul ca tinerii din PDL si oamenii lui Stolojan ocupa strategic spatiul public cu mesaje reformiste. Este greu pentru grei sa lupte pe fata impotriva acestui tip de discurs, si asta din cauza ca discursul lui Preda & Co este o prelungire a discursului lui Basescu de reformare a statului. Prin urmare, in afara de iesirea lui Boc si de cea a lui Prigogoana jr., greii nu vor da declaratii decit in sensul ca „sa discutam in Congres aceste probleme”. Nu pot si nu risca sa afirme ca tinerii n uau dreptate. Ori, pina la congresul din februarie, aceste mesaje au timp sa faca valuri pe scena publica, pe bloguri si mai ales la baza partidului democrat. Caci miza este baza, teritoriu, nu voturile la nivelul BPN, unde greii au puterea. Miza este pregatirea Congresului. Stolojan spunea de altfel asa:

    „”Vor fi evident schimbari si in conducere, vor candida unii, altii, exista un sistem de MOTIUNI la nivel central, dar nu asta e principala problema, si anume schimbarile la nivelul conducerii. ”

    Ori, in statutul PDL, se specifica:

    „Art. 78. Moţiunile sunt alternative programatice în privinţa liniei politice a partidului.

    Art. 79. Moţiunea câştigătoare devine Programul de acţiune politica al Partidului Democrat Liberal pentru următorii 4 ani.

    Art. 80. (1) Membrii care doresc sa promoveze o moţiune trebuie să depună proiectul acesteia cu cel puţin 70 de zile înaintea datei de desfăşurare a CN, însoţit de numele liderului şi semnăturile a 35 de membri care formează grupul de promovare.”

    Or, Congresul va fi prin februarie. Categoric valurile stirnite acum de Preda, Voinescu si actiunile lui voinescu de rescriere a statutului se inscriu in logica celor 70 de zile. Baietii se agita acum pentru ca urmeaza sa depuna (mMrius Spinu de la Iasi spunea ceva asemenator, iar Stolojan a confirmat) motiuni pe tema politicii de cadre.

    Ar mai fi de analizat reaporturile complexe intre Biroul Politic National, Comisia nationala de Conducere si celelalte organisme de conducere (aceste resorturi imi scapa), insa intuitia mea este ca exista un tempo al dezbaterilor si al motiunilor inainte de Congresul din februarie si ca baietii tineri stiu ce fac.

    Eu, v-sm spus, voi scrie senatorului meu PDL, dar si celorlalti senatori si deputati PDl din oras (am destui 😉 ) pentru a le cere sa ia pozitie in sprijinul tinerilor. Mentionez ca senatorii si deputatii PDL de la mine din oras sunt toti tineri (in politica si in viata), cu o exceptie.

    Cetatean

    07/01/2010 at 10:24 am

  159. Creanga, cred ca extrem de putini din PDl au fost virfuri in meseriile din civilie sau in scoala. Foile lor matricole nu cred ca le fac cinste 😉

    Probabil ca dintre cei din BPN Boc, Stolojan, Stoica, Boagiu, Negoita, Cornel Stirbet si Turcan sa fi luat scoala in serios, judecind dupa cariera lor politica si cv-urile lor oficiale. Restul, niste cadre sterse. Sa va dau un extras din cv-ul unuia: „Competenţe şi aptitudini de lider şi de bun organizator, formate in cei peste 20 de ani de funcţii de conducere şi peste 9 ani de activitate politică”. Vax, omul asta crede ca frecatul bancilor 20 de ani in politca este echivalenta cu experienta reala.

    Cetatean

    07/01/2010 at 10:35 am

  160. @cetatean
    Prietene,
    masa (ca sa nu spun gloata) membrilor PDL e alcatuita, ca in toate partidele, din oportunisti, lasi/fricosi.
    Care stau in vizuina si adulmeca sa vada de unde bate vantul.
    Pana cand sobolanii astia nu vad ca piratu` se implica (de o parte sau de alta), n-or sa miste nimic.
    Propun sa nu ne facem iluzii acum, ca sa nu fim shocati dupa… 🙂 🙂

    Tzepelica

    07/01/2010 at 10:45 am

  161. Tzepelica, nu imi fac iluzii. Particip si eu la marea masa de sustinatori critici ai lui Basescu de pe blog care pun umarul, atit cit pot, la modernizarea statului si a pdl. Spijinim si noi tinerii si pe Basescu impotriva tendintelor de oligarhizare ale pdl, constienti de dificultatea procesului. Insa daca Preda & Co nu ar vedea nici o urma de incurajare macar de pe bloguri, nici nu s-ar mai obosi sa vorbeasca deschis despre reforma pdl. Voinescu, de altfel, a sfirsit prin a lua pozitie. Si o sa incerc sa determin o luare d epozitie de la senatorul meu, ca si de la alti senatori si deputati pdl din orasul meu. Mai mult nu pot, deocamdata, ca simplu cetatean.

    Cetatean

    07/01/2010 at 10:52 am

  162. @cetatean
    Sigur ca tinerii care dau dovada de coloana vertebrala si curaj trebuie sustinuti (asta am si facut, i-am felicitat pt. atitudine).
    Grupul CP-CV-DF (grupuscul, in stadiul de acum) trebuie sa caute aderenti in interiorul partidului, sa discute/sa convinga, sa creeze un curent reformist.
    Altfel, risca sa ramana izolati si consumati la micu` dejun de batranele hiene.
    PS
    Sunt convins ca nici piratu` nu risca nimic pana nu vede cat de convingatori/vehementi sunt reformistii.

    Tzepelica

    07/01/2010 at 11:01 am

  163. HonPrig deja o fi pus pus niste baieti specialisti in atacuri impotriva site-urilor sa ii darime blogul lui Preda (ca doar nu s-o pricepe junele gunoier la hackerit):

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6791665-cristian-preda-ramas-fara-blog-dupa-criticat-pdl-honorius-prigoana.htm

    Bun, chestii din astea arata functioneaza precum caseta lui Patriciu: arata ca mogulii PDL si mini-mogulii in devenire sunt reali si au interese. E bine de stiut. 😉

    Cetatean

    07/01/2010 at 11:02 am

  164. Buna dimineata!

    Ce se intampla, de nu mai pot accesa blogul lui Cristian Preda?

    val

    07/01/2010 at 11:06 am

  165. Scuze, am venit sa ma plang aici si vad, citind mesajul lui Cetatean, ca deja se stie!

    val

    07/01/2010 at 11:09 am

  166. @val
    O fi atacat Bahmu, la baioneta ? 🙂 🙂

    Tzepelica

    07/01/2010 at 11:11 am

  167. Val, incearca sa il intrebi pe HonPrig 😉

    Cetatean

    07/01/2010 at 11:11 am

  168. ce tare

    i-a dat-o in barba honorius lu’ ochelaristu’ ala enervant; cred ca moare tot dorobantiu’ de ras cat de jmecher e prigoana jr

    razvan

    07/01/2010 at 11:12 am

  169. Ei, as, Tzepelica! A aruncat Prigoana senior intr-un server cu piciorul ala de lemn! 😉

    Cetatean

    07/01/2010 at 11:13 am

  170. Cetatean, Tzepelica, nu e de glumit. Sa nu fie cazul sa ne spunem „La revedere” 😕

    val

    07/01/2010 at 11:19 am

    • @val, salut. Nu, nu este cazul 🙂 Probabil o proble ma tehnica.

      Theophyle

      07/01/2010 at 11:41 am

  171. @razvan
    Ochelari negri contra ocheleri de citit…

    val

    07/01/2010 at 11:23 am

  172. Val, noi, sa ne spunem „la revedere”? Eu nu am blog, iar Theophyle are unul de backup. Nu te alarma, blogul lui preda va reveni online in curind si discutiile vor continua. Poate ca Honorius a suprasaturat blogul lui Preda dind refresh prea repede, ca sa vada daca profesorul i-a mai scris 🙂

    Cetatean

    07/01/2010 at 11:23 am

  173. Hai sa discutam putin despre marirea punctului de pensie (vot PSD + PNL), micsorarea CAS cu 10%, amenintarea lui Vladescu ca demisioneaza daca aceste amendamente trec de votul plenului. Nu observati cumva ca lupta PSD+PNL cu Basescu se muta in Parlament?

    Chestiile astea imi intaresc convingerea ca legile grele si chiar initiera reformei Constitutiei trebuie facute pina in aprilie, deoarece partidele inca nu s-au dezmeticit si au lupte interne. Cu toate astea, in comisii, revolutia bunului simt continua si PSD si PNl reiau lupta de gherila.

    Cetatean

    07/01/2010 at 11:27 am

    • @Cetatean salut!
      Bineinteles, ca vor incerca sa saboteze guvernul. Parerea mea este ca nu vor putea.

      Theophyle

      07/01/2010 at 11:42 am

  174. Buna Ziua!
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    07/01/2010 at 11:36 am


Comentariile sunt închise.