Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Daţi-mi un punct de sprijin…

Daţi-mi un punct de sprijin şi voi urni Pământul din loc” – nemuritoarea fraza atribuita lui Arhimede. Partidele politice romanesti nu doresc  sa urneasca chiar tot pământul, suficient pentru ei sa urneasca numai pe cei care-i sustin pentru a castiga alegerile; de obicei parghia partidelor sunt acei activisti numiti colectiv “oamenii nostri din teritoriu’.   Oamenii nostri din teritoriu’ reprezinta una din cele mai vestite sintagme ale politicii romanesti. Toti “oamenii din teritoriu,” femei sau barbati, tineri sau mai in varsta, au o trasatura distinctiva proeminenta: agresivitatea. Majoritatea discutiilor, care din punctul lor de vedere pot fi plauzibile, sunt cele politice. Omul din teritoriu nu poate discuta despre vreme, spre exemplu, vremea nu este o chestie de partid, nu poate fi indoctrinata si nici controlata de la centru.   Sa te fereasca Dumnezeu sa-i accepti imediat preferintele politice, tu trebuie sa fii convins, bineinteles convins de el. Daca ii accepti imediat parerile devii suspect si atunci esti sau infiltrat sau potential competitor in teritoriu.

Teritoriul este domeniul lui feudal, el este cel mai tare, ii cunoaste pe toti, pe cei care au fost, pe cei care sunt si are pronosticuri despre cei care vor fi. Majoritatea oamenilor din teritoriu (de la o anumita varsta) au fost oameni din teritoriu si pe timpul “partidului”, activismul este o boala pe care ei o poarta din tinerete. “Omul din teritoriu” isi poarta cu sfintenie relicvele sfinte, o poza semnata cu presedintele partidului, cu ministrii sau cu “greii partidului”, ii cunoaste pe toti, le cunoaste viata, obiceiurile, are bancuri subtile despre ei pe care intotdeauna le povesteste la o bere, tuica sau o o vodcă mica, desi toata adunarea le cunoaste in zecile de versiuni existente “pe piata”; el le personalizeaza, bineinteles el fiind intotdeauna personajul principal.

Activistul de partid este unul dintre cele mai tragic-comice personaje din politica contemporana, in majoritatea cazurilor este acelasi activist comunist, care-si astepta randul pentru un post “la centru,” o gratificatie pentru activitatea lui “in slujba partidului si a conducatorului iubit,” poate  niste ani la Şt. Gheorghiu pentru a deveni un activist intelectual al partidului. Astazi isi doreste o delegatie la Bruxelles sau mai stiu eu unde, un post de ajutor de bagator de seama intr-un judet sau marea raspalata, un post intr-un CA bine remunerat la firma de stat cand partidul este la putere. Pentru acesti oameni, opozitia este ucigatoare, o seceta de nedescris, o lovitura divina asupra bunastarii personale.  Partidul este el si el este partidul. Ingrozitori oameni – ii puteti intalni in toate partidele, sunt absolut incolori, din nefericire majoritatea lor nu este si inodora.

Written by Theophyle

03/01/2010 la 10:56 am

Publicat în Analize, Civic, Opinie

Tagged with ,

69 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. buna dimineata,
    foarte buna postarea!

    d’aia n-are ursu’ coada si nu scapam de comunisti, din cauza puzderiei de activisti de partid, fost comunisti, actuali psd-isti, pnl-isti, pdl-isti si chiar udmr-isti, ca prm-isti sigur…

    activismul este o boala pe care ei o poarta din tinerete.

    nu este numai o boala, este si o „arta”, o tehnica subtila prin care fostii activisti de PCR au supravietuit si dupa 20 de ani de la decembrie 1989.

    ….atunci activistii au fost speriati, dar si-au revenit f. repede gratie lui iliescu, s-au imbogatit, si-au trimis odraslele in Occident sa studieze…

    si acum chiar in 2010 vor sa conduca TOT EI aceasta tara!

    orangeskorpion2009

    03/01/2010 at 11:14 am

  2. @skorpi, Buna Ziua!
    Adevarat, o au baietii in sange. Poate vom gasi posibilitatea uni vaccin 🙂

    Theophyle

    03/01/2010 at 11:17 am

  3. ThPh,

    am ratat cel mai bun vaccin: lustratia sau punctul 8/Timisoara.

    acum mi-aduc aminte urmatoarea chestie din 1992-1993, nu mai tin minte exact.
    Tatal: fost activist de partid. O viata intreaga asta a facut. dar a fost un activist de partid ghinionist, a fost dat afara dintr-un minister inca din 1990.
    Mama: pensionara.
    fiul: student. Chemat la SRI dupa terminarea facultatii.

    si uite asa, iliescu si-a recompensat toti colaboratorii, ma refer la fostii membri de partid PCR, fostii activisti de partid, fostii securisti,

    uite asa am construit „noua” Romanie, cu „EI” si nu cu „NOI”!

    orangeskorpion2009

    03/01/2010 at 11:23 am

  4. Buna dimineata ! 🙂

    “Oamenii din teritoriu” (activistii locali) sunt nulitatile oportuniste din zona, indivizi de care Romania este plina.
    Constienti de non-valoarea lor profesionala, trec fara jena de la un partid la altul, urmarind doar maximizarea profitului personal.
    La nivel local, de comuna/oras/judet, sunt patronati de cativa lideri politici locali, de obicei imbogatiti din contracte cu statul. Care au suficienta potenta financiara ca sa-si cumpere posturi de decizie (primari, prefecti, parlamentari etc.).
    Asta se intampla, de fapt, si la centru, cam in toate partidele, toti bosii fiind strans legati prin relatii de gashca/interese comune.
    Si chiar la nivel interpartinic, indivizii servindu-se reciproc prin parazitarea economiei tarii.
    Sistemul activistilor PCR, foarte bine organizat si solidar prin pierderea potentiala a avantajelor dinainte de `89, s-a conservat perfect, chiar s-a dezvoltat, vopsindu-se doar in diverse culori politice.
    In plus, pe plan local legaturile PCR-militie-secu erau foarte stranse si s-au mentinut perfect.
    Parafrazand o „zicere” a unui celebru om politic britanic, putem spune ca in Romania nu exista prietenii permanente, nu exista dusmanii permanente…exista doar interese comune permanente…

    Tzepelica

    03/01/2010 at 11:34 am

  5. @timi salut!
    Interesanta si corecta radiografie 🙂

    Theophyle

    03/01/2010 at 11:37 am

  6. skorpi, ai dreptate, cadrele lor au fost intotdeuna promovate, recompensate si cheia lucrurilor a fost intotdeuna, omerta!

    Theophyle

    03/01/2010 at 11:39 am

  7. aseara fiica mea mi-a spus ca a terminat de citit cartea:

    Confesiunile unui cafegiu de Gheorghe Florescu.
    Cartea merita a fi citita.

    Din cele povestite de ea, rezulta ca o parte din imbogatitii post-1989 sint si comerciantii la care multi se/ne caciuleau/caciuleam pentru un pachet de unt, o sticla de ulei in plus fata de ratie…,
    comercianti pe care revolta/revolutia/lovitura de stat i-a gasit si cu 2 milioane US$ sub plapuma/perna etc….

    si astia – pe linga securistii imbogatiti pe vremea lui ceasca dar fara posibilitatea de a-si cheltui banii pe masura dorintei lor – au dorit cu „ardoare” sa schimbe regimului Ceausescu…

    restul populatiei am dorit din alte motive rasturnarea lui Ceausescu!

    problema este ca tot „ei” favorizatii regimului ceausescu au devenit favorizatii (in mare) ai tranzitiei postdecembriste..

    orangeskorpion2009

    03/01/2010 at 11:42 am

  8. @Theophyl
    Din pacate, capusele astea sunt bine fixate in pielea romanului.
    Chiar foarte greu de dizlocat, cu atat mai mult cu cat cei carora le-ar reveni misiunea sa ne scuture de ei se mentin in functii pe baza „sponsorizarii” locale (baroni sau ce-or mai fi ei).
    Mie mi s-a cam tocit optimismul…

    Tzepelica

    03/01/2010 at 11:47 am

  9. […] PDRTJS_settings_188551_post_2075 = { "id" : "188551", "unique_id" : "wp-post-2075", "title" : "Vira+ancora", "item_id" : "_post_2075", "permalink" : "http%3A%2F%2Fturnofftheglory.wordpress.com%2F2010%2F01%2F03%2Fvira-ancora%2F" } Un raspuns la articolul lui Theophyle de aici. […]

  10. Nu am luat contact cu activistii de rit nou. Aia din ante ’89 ii tin minte, aveam in familie unul sa il tin minte o viata. In schimb am vazut carnita de tun cu care am fost asaltat pe strada si acasa. Tineri frumosi, simpatici imbracati in cele trei culori „mari”. Pe blog am cunoscut cativa. Am fost in acelasi trend o perioada, am rezonat la cateva idei, pana cand erezia a devenit pacat capital. „Il votez neconditionat” cred ca e definitia activistului derit nou. Indubitabil. 🙂
    Ca sustinator al lui Traian si al PDL, a fi un critic acerb al mizeriilor si derapajelor este un mod sanatos de a scoate coasta de drac. Cu omagii nu ajungi nicaieri. Poate daca crezi in fripturism poti prinde ceva osicioare de la masa. Daca esti doar un om cu ceva simpatii si nu un „afiliat”, simti doar greata la propaganda cretinoida folosita. Cred ca dincolo de mizerie, in PDL pot fi sanse mai bune de a insanatosi sportul baietilor mari numit politica. Dar distanta intre PDL si PSD se face doar la modul in care reactionezi la putere. In opozitie PDL a aratat ca e cel mai bun. Traian singur impotriva tuturor a functionat cel bine. Sa vadem reversul. Cata distanta exista intre 2010 si 2001?

    Pacatul nastasian se ia ca un virus?

    Puterea ia mintile oamenilor?

    Foarte probabil. Citindu-l pe Sever Voinescu mai am de trei lei speranta. Privindu-l pe Honorius, mi se strange carnea pe mine.
    Cat sunt eu de dreapta, am simtit un respiro cand l-am auzit pe Puscas acum ceva zile, ca si pe Rus sau Dancu. Acesti pesedisti sunt minoritari la ei in organizatie. Ca si „gasca basesciana” nu reprezinta greii, cu precizarea importanta ca marinarul a schimbat trei ministri pentru a spala o imagine gata sifonata.
    Lucrul bun in acesta afacere, e vizibilitatea pronuntata a contestatarilor la sfarsit de 2009. Puterea „greilor” e in dubiu, nu „s-au asezat”.

    Presiunile din zona decentei pot forta un pic de normalitate in partide. Noi electorii, pentru o lunga perioada de timp, vom fi cenzorii porcariilor doar la nivel de opinie fara aspect electoral. „Ai nostri” nu trebuie iertati, „ai lor” nu sunt din start niste nasoi.

    Pentru ca fierbinteala lui 2009 a trecut, e timpul pentru claritate, nuante si dezbateri.

    turnofftheglory

    03/01/2010 at 12:00 pm

  11. O chestie care m-a facut refractar la PDL Galati se numeste Nicula. Sunteti familiari cu fata discursul si presenta acestui membru PDL. In plin mandat Nastaseacest domn/tovaras era mare grangure al institutiei numite prefectura. Eu faceam sclavaj la negru, la privat muncind frecvent 12 ore zilnic. Am intrat in coliziune cu personajul sus-numit intr-o librarie Humanitas proaspat deschisa. Eu cautam filosofie, muzica simfonica si marketing aplicat. Pesedistul Nicula cumpara opera lui Che si alte cartulii rosii frumos copertate. Costumul impecabil si limuzina din strada cu sofer respirau socialism luminat. Un exemplar micro al nastasianismului bombolian de provincie. In scurt timp il descopeream langa Traian. Era orange, „popular” si democrat pana in varful unghiilor. In 2009 se razboia cu aplomb la TV cu fostii colegi.

    turnofftheglory

    03/01/2010 at 12:06 pm

  12. Buna ziua prieteni
    Spuneam pe pagina anterioara, 🙂 ca activistii (sau cei legati de ei sau de partid )reduc prezenta pe net doar la „sustinatori” ai partidului x,y,z

    Noi cei multi sustinem un partid atunci cind mergem la vot. Dupa aceea noi ar trebui sa ne purtam noua de grija, iar un votant psd ar trebui sa fie solidar cu un votant pdl pentru a avea grija ca alesii lor sa nu ii fure pe amindoi.

  13. @TOG, salut!
    Traim inca intr-o tara in care reminiscentele comunismului nu au murit sa speram ca voi ve-ti pute apuca o „vreme” mai buna 🙂

    Theophyle

    03/01/2010 at 12:12 pm

  14. @TDS, salut!
    Din nefericire pozitiile civice nu sunt pretuite atat de mult pe meleagurile noastre, cel putin nu in aceasta perioada 😦

    Theophyle

    03/01/2010 at 12:19 pm

  15. Buna dimineata tuturor…
    @TOG – corect, foarte corect…
    Datoria noastra acum e sa „batem saua” ca sa priceapa PDL-ul…Chestie de multa, multa perseverenta.
    Nu inteleg ce mai cauta Dancu si Puscas in PSD.

    Diana

    03/01/2010 at 12:21 pm

  16. Theophyle, nu am gena comunista suficient de puternica. Pentru ca in 1989 aveam 11 ani as putea spune ca e regresiva. Totusi, activistul de net, nu are nimic de a face cu comunismul. Mai degraba e ultra troll. Ereticii sunt arsi in efigie, banati si anatemizati. Doi oameni remarc in zona contestarii propriilor simpatii UTS si Clemy. Tin minte ce a patit Adi_ocs can a spus ca nu serveste Geoana. De aia savuram nebunia unei Roxana Iordache.

    turnofftheglory

    03/01/2010 at 12:22 pm

  17. TOG are o a „doua jumatate” a problemei, merita citita:

    http://turnofftheglory.wordpress.com/2010/01/03/vira-ancora/

    Theophyle

    03/01/2010 at 12:23 pm

  18. Activistii „vechi” erau printre putinii care aveau dreptul sa aibe cumva propriile afaceri. Acuma se asteapta, nu-i asa, la acelasi „statut”…Din pacate tinerii „activisti de rit nou” se formeaza in acelasi dulce stil clasic.

    Diana

    03/01/2010 at 12:24 pm

  19. @Diana salut! Generatiile se pot schimba, metehnele probabil mai greu 😦

    Theophyle

    03/01/2010 at 12:29 pm

  20. tzepelica,
    11.47

    spui:
    Mie mi s-a cam tocit optimismul…

    mi se pare si mai trist, ca si fiicei mele…..generatia tinara…
    trist, dar adevarat.

    orangeskorpion2009

    03/01/2010 at 12:30 pm

  21. Salut Theophyle
    Reminiscentele comunismului….
    Eu tocmai m-am uitat la Saturday night si remarcam ca realizatorii sunt de stinga dar sunt de calitate. Cei de stinga au totdeauna un umor mai fin decit cei de dreapta. 🙂
    Poate copiii astia ca tog de exemplu 🙂 vor ajunge sa vada si aici o stinga de tipul asta

  22. UTS, are legatura partidul democrat din US cu stanga din estul european cata am eu cu pescuitul si crosetatul. La 32 de ani timpul pentru stanga s-a cam dus. Am fost 11 ani traitor in stalinism, vreo 6 in iliescianism mineroid, 4 in dezamagire crunta si 4 de feudalism socialist bombolian. De 5 ani gust politica, democratia si contestarea pe principii. Mai avem paine de mancat.

    turnofftheglory

    03/01/2010 at 12:40 pm

  23. @TOG, sper pentru ei, ca noi nu cred ca avem sansa. In orice caz trebuie luptat si trebuie intr-un fel schimbate perceptiile care pozitioneaza omul in primul rand ca partizan al unui partid si nu ca cetatean al cetatii.

    Theophyle

    03/01/2010 at 12:43 pm

  24. TOG ura ! 🙂
    Ai si tu dreptate.
    Uite de pilda partidele de dreapta scandinave sunt mai de stinga decit stinga din SUA 🙂

  25. Salut

    O sa descoperim incet, incet, ca PDL nu e cu mult mai bun decit PSD si PNL.
    In PDL exista la virf niste lideri care au alta viziune si alta maniera de a face politica; in jos, in structura sa, PDL nu difera aproape cu nimic fata de celelalte partide romanesti.
    „Corpul si baza” partidelor au aceleasi nevoi, aceleasi preocupari, acelasi oportunism.

    Eu in 2008 am fost furioasa la culme pe PDL, aproape eram pe punctul sa nu ma duc la vot. Tot anul PDL facuse racolari in teritoriu,in special de la PSD. Exemplarele cele mai infecte, care pina mai ieri injurau PDL si TB acum erau pusi pe listele parlamentare in pozitii eligibile.
    Am reusit sa trec peste scirba, stiind ca daca-i votez, ajut pe alti pdlisti valorosi sa intre in PE sau parlamentul romanesc.

    robin

    03/01/2010 at 12:44 pm

  26. Robin, salut!

    Daca Basescu a promis o reforma ea trebuie sa inceapa de la partidul lui, PDL. Daca aceasta reforma nu va incepe acolo ea nu va exista de facto!

    Theophyle

    03/01/2010 at 12:47 pm

  27. TOG, imi pare rau ca nu m-ai enumerat printre „deviationisti”. :mrgreen:

    Faptul ca acum am o oarecare simpatie pt HP n-ar tb sa-mi stirbeasca din „merite” 😀

    robin

    03/01/2010 at 12:47 pm

  28. Robin salut
    Activistii romani sunt constituiti din aceiasi atomi si molecule 🙂
    PDL este ce este datorita lui Traian Basescu. Altminteri ar fi tot o apa si un pamint ca PNLPSD. Forma lor de baza era dupa chipul si asemanarea lui Petre Roman

  29. ThPh, servus!

    Ai dreptate; si totusi, daca vrei sa faci curat, poti s-o faci demontind aspiratorul? 🙂

    Ideea Lui Sever Voinescu mi se pare buna, sa vedem ce sustinere va avea. Realizarea unui „filtru” valoric al resurselor umane in PDL ar ajuta o astfel de reforma. Problema e ca tb impacata experienta politica cu competenta profesionala. Numai una din calitati nu ajunge pt a face o politica eficienta.

    robin

    03/01/2010 at 12:53 pm

  30. Buna sa va fie inima!

    A propos de activisti si de activisti convertiti in „oamenii nostri din teritoriu”. Sa va povestesc un caz clasic de politica de cadre la mine in colegiu si cum actioneaza PDL.

    La mine in colegiu au cistigat mandatul de deputat si pe cel de senator cei doi candidati ai PDL. Zona in care stau eu a fost prinsa, dupa decuparea colegiilor de deputat si senatorial, intr-un colegiu puternic orientat psd-ist: cartiere muncitoresti, populatie adusa in anii 70 in oras sa lucreze in uzine, nivel de studii relativ scazut. Deputatul are colegiu delimitat strict de 3 cartiere muncitoresti, colegiul senatorial cuprinde si comune din afara orasului.

    Deputatul: profesia in civilie – incerta. Traseist politic notoriu, in jur de 40 si ceva de ani, clantau, gura mare, afaceri gri. Prezenta excelenta in mass-media inainte de alegerile din toamna lui 2008. Dupa alegeri, un singur mesaj pe site catre alegatori, de multumire ca l-au votat. In rest, liniste si pace. Activitatea lui in Parlament: foarte slaba, ba chiar dezastruoasa (autor a citeva 2-3 initiative legislative de te cruceai).

    Senatorul: profesia in civilie – profesor la liceu. In jur de 50 de ani, prezenta mai slaba in mass-media, dar bine tintita, pe domeniile sale de competenta. Foarte echilibrat, dupa alegeri mi-a raspuns prompt la citeva mailuri, site si blog updatate regulat, primit raport de activitate pe mail, raportul de activitate dupa un an (octombrie 2009, parca) facut public. Legislative initiative excelente, concretizate in legi adoptate. Buna activitate in colegiu, insa teren mai mult in zona rurala (comunele limitrofe orasului), si mai multe interventii in mass-media in urban.

    Acum: de ce PDL-ul a ales doi candidati atit de diferiti in 2008?

    Deputatul: un clantau politic, a reusit sa smulga colegiul din mina unui psd-ist care era cistigator „garantat” la mare lupta, la 200 de voturi. A facut teren ca nebunul, a promis marea cu sarea, a avut parte de o presa care i-a reflectat iesirile cam la limita, dar a avut profil de „baiat bun care se bate cu aia rai”, desi nici el nu era imaculat, ba dimpotriva. Daca putea smulge cineva colegiul acela garantat rosu din miinile psd-istului, acela era pdl-istul de care va spun. A facut-o si bravo lui. Am votat cu el (eu si familia mea, plus prietenii mei) DOAR pentru ca era PDL-ist. A fost un vot politic si le-am spus la toti ca trebuie sa votam cu el doar pentru ca PDL sa aiba mai multe mandate ca PSD.
    Insa dupa alegerile din 2008, deputatul nu a facut nimic pentru a securiza colegiul. La alegerile prezidentiale din 2009 , colegiul sau a redevenit rosu, evident. Dupa cum se vad lucrurile pentru 2012, deputatul ca persoana si ca reprezentant al PDL-ului nu va mai avea voturile obtinute in 2008. A cistigat in 2008, a fost practic un cadou primit de la electorat, care nu se va repeta in 2012.

    Senatorul: a cistigat si el la mare lupta, cu ajutorul comunelor limitrofe, mai orientate PDL. De aceea activitatea sa de teren e mai orientata spre acele comune (partea sa urbana din colegiu acopera exact cartierele rosii cistigate de deputatul pdl in 2008 si pierdute acuma in 2009). La alegerile din 2009, comunele au fost mentinute in culoarea portocalie (e drept, la mare lupta, dar au fost pastrate). Senatorul e implicat activ, acopera urbanul prin aparitii in presa si ruralul prin teren. Se poate mai bine, insa e categoric va avea votul meu in 2012. Este un cistig pentru partid.

    Acum: puteti vedea din cele de mai sus ca PDL a jucat bine in 2008, in perspectiva obtinerii unui nr mai mare de mandate in Parlament, insa perspectiva post-2008 a lipsit. Mandatele, vorba lui Basescu, trebuie APARATE, nu depozitate la cineva sau undeva. Deputatul meu nu isi apara voturile, senatorul meu, da.

    PDL va pierde in 2012 fata de 2008 exact acele colegii unde cistigatorii nu au inteles ca locul obtinut nu mai este garantat, ca pe liste. De colegiu raspunzi cu capul si cu mandatul. Categoric este nevoie de rescrierea statutului PDL pentru ca omul din teren sa nu fie un activist gen deputatul meu, care doarme 4 ani si reactiveaza in ziua votului la prezidentiale (deputatul meu era prezent pe 6 decembrie in sectia de votare unde am votat eu. Era prima data cind il vedeam pe teren si stau la 2 pasi de biroul sau din cartier).

    Cazul HonPrig semana cu cel al deputatului meu: un individ aruncat la sacrificiu intr-un colegiu care nu ii e favorabil. Daca va cistiga, bravo lui, daca va pierde, oricum nu nu conteaza. Insa PDL putea face cum a facut cu senatorul meu, adica putea alege o persoana necontroversata. Nu a facut-o. Problema PDL, cum am mai spus, nu e doar nr. de mandate, ci si pozibilitatea de a le apara la alegerile din 2012. Momentan, sunt sceptic ca le poate recistiga pe toate dobindite in 2008 daca va continua cu politica Honprig. Sper ca HonPrig sa piarda, pentru ca PDL sa realizeze ca va pierde in 2012 voturile din 2008 daca nu faca ceva repede. Deja in colegiul meu a pierdut un mandat de deputat.

    Cetatean

    03/01/2010 at 12:55 pm

  31. UTS, eu cred ca starea actuala a partidelor are radacini mai adinci.
    E vorba de ceva structural, de pozitionarea Centrului fata de teritoriu. Filialele au fost tratate mereu ca niste entitati inferioare ale partidelor si au fost tinute in lesa prin intermediul resurselor financiare de la bugetul central.
    Daca se va face o descentralizare reala, s-ar putea sa se produca o „(r)evolutie” si in partide, nu numai in administratia locala.

    robin

    03/01/2010 at 12:58 pm

  32. @Cetatean, Salut!
    Buna analiza si interesant comentariu, ca de obicei. Sper ca oamenii politici sa inteleaga in timp ca nimic nu este nici sigur si nici etern. Daca nu-si vor respecta electoratul el nu’l va respecta pe el. Aici incepe si se termina toata ideea uninominalului.

    Theophyle

    03/01/2010 at 1:02 pm

  33. Cetatean, ai dreptate. Dar partidele nu gindesc pe termen lung, ci pe termen scurt. Au nevoie de voturi. Voturile le dau putere. Si sa nu uitam ca de vreo 4 ani au avut nevoie de voturi aproape in fiecare an.

    Un politician eficient se formeaza greu, cere timp, bani si abilitate. Am spus mai demult ca PDL ar tb sa-si faca o structura „educationala”, in care sa ia tineri politicieni si sa-i instruiasca. E nevoie de o profesionalizare a partidelor, asa s-ar pune capat nepotismului, clintelismului, oportunismului etc. Plus schimb de experienta cu partide europene de aceeasi orientare.

    robin

    03/01/2010 at 1:07 pm

  34. Robin, excelenta remarca ta, ai perfecta dreptate cind vorbesti despre structura educationala.

    Dovada vie: senatorul meu e de meserie profesor. Foarte bun si respectat de breasla sa si fostii sai elevi. Deputatul meu cu chiu cu vai a terminat o facultate dupa multi ani de incercari.

    Cetatean

    03/01/2010 at 1:11 pm

  35. Nu mai stiu cine spunea ieri ca fiecare ar tb sa faca presiuni asupra paramentarului de circumscriptie.
    Ar fi o idee!

    Cum ar reaction (??) parlamentarii pdl-isti bucuresteni daca ar primi o avalansa de comentarii critice pe bloguri(tot mai multi au asa ceva) sau pe mailuri de la sustinatorii lor? 🙂
    Ce va opreste pe cei din Colegiul nr 1 sa le trimiteti parlamentarilor pdlisti nemultumirile voastre cu privire la candidatura lui HP? 🙂

    robin

    03/01/2010 at 1:16 pm

  36. Cetatean, asta e dilema unui partid romanesc atunci cind nu are structuri si filtre care sa-i formeze resurse umane performante : competenta sau eficienta/experienta politica?

    robin

    03/01/2010 at 1:21 pm

  37. skorpi :
    Pe cuvant ca nu vreau sa te supar pe 3 ianuarie(apropo ,cand ai devenit atat de usor de suparat) dar :
    ,,si uite asa, iliescu si-a recompensat toti colaboratorii”
    Parca numai el ???

    Loda

    03/01/2010 at 1:24 pm

  38. Poate va suparati dar eu nu am avut incredere in profesorii intrati in politica. I-am vazut la liberali. (Aveam informatii de la sursa din jud Brasov) Profesorii erau din start cei mai saraci – individual- dar si cei mai pusi pe capatuiala. Un om de afaceri intra in politica din diverse motive, dar profesorii pe care ii stiu eu au intrat pentru imbogatire.

    Un tanar de stanga

    03/01/2010 at 1:25 pm

  39. Robin, competenta si eficienta ar trebui sa nu se contrazica, ideal vorbind. Evident, una e sa pui un candidat intr-un colegiu muncitoresc si alta e sa pui unul intr-o zona cu intelectuali. Exista o nevoie de adecvare la realitatile terenului.

    Insa ceea ce nu trebuie sa uite PDL este ca oricum ar fi transmis in teritoriu, mesajul partidului trebuie sa fie acelasi: „Ca senator/deputat, sunt in slujba Dumneavoastra, stimati alegatori. Ce va doare? Ce vreti sa fac pentru Romania si pentru DVS?”.

    Deocamdata, vad ca PDL isi intreaba unii sustinatori mai bogati/gura-mare: „Ce rasplata vrei pentru sprijinul acordat? Un colegiu, o televiziune?”.

    Cetatean

    03/01/2010 at 1:28 pm

  40. Iliescu ca activist tipic bolsevic a fidelizat si recompensat cadrele. Cei ce i-au fost aproape au fost ajutati iar dusmanii au fost prigoniti pentru vecie.
    Asa era si in regimul stalinist. Nomenklatura era pastrata. Familiile demnitarilor judecati si executati de stalin in timpul marilor procese ramineau in continuare abonate la magazinele cu circuit inchis, locuiau in datchea…

    Un tanar de stanga

    03/01/2010 at 1:30 pm

  41. UTS, nu-s de acord sa generalizezi o acuza asa de urita asupra unei intregi categorii profesionale. Ai date statistice?

    Ai citit declaratiile de avere a parlamentarilor profesori la incheierea mandatului 2004-2008? Le crescuse averea considerabil fata de a altor parlamentari cu alte profesii?
    Convinge-ma!

    robin

    03/01/2010 at 1:30 pm

  42. Robin,
    Judetul Brasov
    1996-2004
    Nu iti cer sa ma crezi pe cuvint.

    Un tanar de stanga

    03/01/2010 at 1:32 pm

  43. TDS, exista cazuri si cazuri. Cazurile cunoscute de noi sunt diferite. Profesorii pe care ii cunosti ca parlamentari sunt pusi pe imbogatire, senatorul meu e excelent in ce face, ca parlamentar. Material uman diferit.

    Poate ca PDL ar face bine sa impuna o minima activitate parlamentara: un nr. minim de initiative legislative pe domeniile de competenta ale parlamentarilor ar fi un bun inceput. Zic si eu.

    Cetatean

    03/01/2010 at 1:34 pm

  44. Si numai la fraieri le creste averea declaratii publice.
    Baietii destepti (si nu prea) au matusi tamare, neveste, soacre hiperbogate si alte conturi in paradisuri verzi 🙂

    Un tanar de stanga

    03/01/2010 at 1:34 pm

  45. Cetatean
    Cazuistica de care am zis si de care am avut cunostinta se limita la PNL. Nu am informatii mai noi. Atit cit stau in tara nu am nici o legatura cu membrii de partid ci numai cu prieteni angajati si clienti. Politica o stiu din presa si de pe bloguri de la voi 🙂 .

    Un tanar de stanga

    03/01/2010 at 1:38 pm

  46. Theophyl :
    la aceasta tema nu ma pricep, nu pot sa scriu cum am scris la tema cu invatamantul. Te intreb ca sa ma lamuresti : oare nu acesti ,,oameni ai nostri din teritoriu” reprezinta secheletul partidelor, oricare ar fi ele? Nu ei sunt cei care ,,marca banu” in campanie, asigura prezenta si mobilizarea la intalnirile cu candidatii, isi folosesc relatiile locale pentru a mobiliza la vot pentru partidul lor? Din filme si din cate carti am mai citit si eu, mi se pare ca si in SUA de exemplu exista puternice strucutri politice in teritoriu, exista acei,,our men” cam cu aceleasi atributii pe care le-am insirat eu , fara a fi prea sigura,la ,,ai nostri”.Exista vreo diferenta fundamentala si daca da, poti sa ma lamuresti putin?

    Loda

    03/01/2010 at 1:45 pm

  47. UTS:
    Si Boc e profesor si Puscas si nu fac pledoarie pro domo caci eu nu am intrat si nu voi intra in politica, ca nu e de mine.

    Loda

    03/01/2010 at 1:47 pm

  48. Prieteni, hai sa nu discutam aici despre influenta meseriilor din civilie asupra activitatii parlamentarilor. E o chestiune secundara.

    Eu postasem situatia comparativa a doi parlamentari PDL pentru a arata ca partidul inca ezita intre doua tipuri de cadre si doua tipuri de politica. Categoric, daca va merge pe tipul deputatului meu, PDL va pierde in 2012. E nerelevant ca senatorul meu de care sunt multumit e profesor. Importanta e activitatea sa ca senator.

    Cetatean

    03/01/2010 at 1:56 pm

  49. @cetatean
    S-a „inrosit” colegiul deputatului tau ?
    Nici o problema, la viitoarele alegeri va candida pe listele PSD. 🙂 🙂

    Tzepelica

    03/01/2010 at 2:03 pm

  50. Cu un real succes (am uitat sa adaug).
    Asa se obtine parlamentaru` perpetuu, nu ? 🙂

    Tzepelica

    03/01/2010 at 2:08 pm

  51. @Loda (de la postarea anterioara)
    „Daca nu am interles sunt dispusa sa inteleg; tu esti dispus sa explici ?”

    In cazul tau, nu.
    Pt. ca nu am chiar atat de mult timp de pierdut… 🙂

    Tzepelica

    03/01/2010 at 2:10 pm

  52. Un posibil „punct de sprijin”. 🙂

    Am remarcat site-ul asta acum citeva saptamini. Cred ca e prima data cind vad o astfel de initiativa a unui grup parlamentar. Nu stiu cine administreaza site-ul, dar face o treaba buna. Si observ ca e tinut la zi, nu din an in paste. In felul asta activitatea senatorilor PDL devine mai transparenta si mai conectata la cerintele alegatorilor.

    http://www.pdlsenat.ro/

    robin

    03/01/2010 at 2:23 pm

  53. Ziua buna all!

    A scapat prin loboda
    Gura-i tot sloboda
    Activistul nu se schimba
    La noi mereu se stramba
    Nu ii pasa de nimic
    Are sufletul tot mic
    Scoala nu prea are
    Mereu cade in picioare
    El le stie cel mai bine
    In partid bine se tine
    Teritoriul e a lui mosie
    Stie bancuri in prostie
    Partidul il rasplateste
    Ciolan cu carne priveste
    Blogaritii nu au vrut
    Au ramas doar cu naut
    Ei ar fi vrut progres
    Dar au primit un fes
    Cu sigla partidului
    Sa nu vada a lui cucui
    Romania iar adoarme
    Pan’ ne-or iarasi la palme

    Creanga

    03/01/2010 at 2:49 pm

  54. Buna toata ziua! 🙂

    Theophyle, ce bine ai tintit!
    „In teritoriu”, „oamenii nostri din teritoriu” si „activismul”, aceste expresii execrabile care au intrat in vocabularul politicienilor nostri, strivitoare pentru cei rataciti in partide din naivitate si idealism, reprezinta esenta politicii de la noi, indiferent de partid. Doctrinele sunt niste accesorii pe care le folosesc doar cand se gatesc si ies in lume.
    Principala problema a partidelor este sa gaseasca in „teritoriu” oameni cu notorietate si cu putere financiara, indiferent de moralitate, dimpotriva.
    Asa ca, „oamenii nostri din teritoriu” – cam la fel in toate partidele – sunt, in general, de o foarte proasta calitate. Nu te poti astepta de la ei sa aiba un rol pozitiv in politica. „Activismul” lor consta in plasarea pungilor cu zahar, orez si ulei in campania electorala. Asa ca, speranta este la cei din primul esalon. Daca un partid are la varf personalitati valoroase, poate face o figura mai buna. Daca nu…

    val

    03/01/2010 at 2:50 pm

  55. Tzepelica :
    Ai atata de putina rabdare sau ma crezi atat de grea de cap ? Nu trebuie sa-mi raspunzi, intrebarea era retorica, caci raspunsul il banuiesc. Pacat, eu eram dispusa sa te ascult si aceasta e un lucru destul de rar azi, cand multi se asculta excliusiv pe ei (si mai sunt si incantati de ce aud 😉 )

    Loda

    03/01/2010 at 2:55 pm

  56. exclusiv ,desigur, stiu ca esti intransigent cu greselile de tastatura.

    Loda

    03/01/2010 at 2:57 pm

  57. Doamna profesoara de desen
    Va dedic acum un catren
    Excliusiv pentru dumneavoastra
    Sa il puneti la fereastra
    Toata lumea mult vorbeste
    Doar plansa o priveste
    Pictura este frumoasa
    La panou este aleasa
    Poate m-am inselat
    Lucru manual ati predat
    Limba suna tare a lemm
    Clantane ca un tren

    Creanga

    03/01/2010 at 3:00 pm

  58. Creanga :
    Crengutza frunoasa
    Degraba-amoroasa,
    Deci ,,la o adica”
    Nu ca Tzepelica,
    Tu ai timp destul,
    N-ai programul full
    Sa faci o poezie
    Dedicata mie?
    Intr-un cui am s-o anin
    Si la ea o sa ma-nchin.
    Eu, cu limba mea de lemn.
    Daca Doamne-o fi un semn?
    Lucru manual nu am predat,
    De desenat am desenat.
    Pentru propia-mi placere
    Ca pe piata nu se cere !

    Loda

    03/01/2010 at 3:25 pm

  59. evident,,propria-mi” dar… daca te inspira, mai suport un catren ,ca-mi place 😉

    Loda

    03/01/2010 at 3:27 pm

  60. @Theophyle, ma uimiti. Nici Crin Antonescu,aceasta floricica cu pretentii de premier, nu ar fi reusit sa abereze astfel:”Daca Basescu a promis o reforma ea trebuie sa inceapa de la partidul lui, PDL. Daca aceasta reforma nu va incepe acolo ea nu va exista de facto!”
    Sa recapitulam: Basescu nu a promis reformarea clasei politice, el a promis reformarea institutiilor statului.
    Numai un incepator sau un necunoscator poate sustine ideea ca seful unui partid poate reforma partidul pe care il conduce. Partidele, oricare ar fi ele, se reformeaza prin metode specifice fiecarui partid in parte, prin decizii luate in mod democratic in structurile lor de decizie, dar numai si numai in cazul in care lipsa de performanta si ineficienta politica o cer. In cazul PDL-ului putem discuta de o lipsa deperformanta? Desigur ca nu, iar acest fapt este probat de ultimile rezultate in alegeri. PDL este in crestere, iar echipa castigatoare nu se schimba la pauza.
    Nici PSD-ul nu ar trebui reformat, dupa opinia mea. Ar trebui lasat exact asa, cu Geaona si Vanghelie la timona, pentru ca tot au afirmat ca Geoana este castigatorul de drept al acestor alegeri. Nici PNL-ul nu ar tebui reformat, pentru ca functia de premier ar fi trebuit sa fie de drept a lui Crin Antonescu, nu? In concluzie, cum toate partidele sustin ca au castigat alegerile, eu sustin ca partidele sa ramana asa, nereformate adica, pana la viitoarele alegeri macar, pentru ca este binestiut ca partidul care va castiga localele va castiga si parlamentarele. La urma urmei, daca stam bine si ne gandim, functia de primar general al Bucurestiului apartine de drept lui Vanghele, corect?
    Este dat dracului Basescu asta!… parca vad ca nu va reforma nimic in echipa castigatoare, ceea ce, desigur, este un motiv serios pentru celelalte echipe, castigatare si ele, sa nu reformeze nimic. Corect?

    furiouswordpressripper

    03/01/2010 at 3:42 pm

    • @furios salut!
      Basescu a promis reformarea statului si a clasei politice – explicit. A vorbit de zeci de ori despre asta inclusiv ultima data la OTV. PD-L trebuie sa-si continue reforma inceputa in 2003.

      Theophyle

      03/01/2010 at 4:21 pm

  61. buna dimineata 🙂

    foarte fain; ce mi se pare de asemenea tipic pentru ei e ca au un miliard de povestioare cu tilc despre fiecare dintre celelalte personajele locale; povestioare pe care le folosesc (sau le trec cu vederea cind e cazul) pe post de argumente cind e de demostrat ca e alba sau e neagra (ca au pentru fiecare dintre variante 🙂 ); si te omoara cu faptul divers, deraiaza orice subiect

    pe de alta parte, oricit as fi de tentat sa fiu de acord pe o parte din premisele puse aici, nu accept concluziile triste; problema, redusa la esente, mi se pare ca a fost pusa de monica macovei: cum reformezi un sistem care nu vrea sa fie reformat si de care trebuie sa te folosesti pentru realizarea reformei, cumva tocmai impotriva intereselor sale?

    bulgarele reformarii in pdl s-a pornit mai demult; in 2003-2004 au facut prima epurare, apoi au aparut fetele noi, mai intii monica macovei si apoi, mai nou, sever voinescu, funeriu, etc; grupul acestora s-a intarit si a capatat vizibilitate si, din cite se vede pe net, si sustinere electorala;

    insa lupta asta pentru reformare interna va lovi cel mai tare tocmai in ‘oamenii nostri din teritoriu’, nu? intr-un fel, pot sa inteleg ca acum, imediat dupa alegeri sint lasate diferitele grupuri sa se manifeste, sa se lupte libere intre ele, insa per total sa fie tinute sub control conflictele; de ce? pentru ca acum e momentul prielnic pentru a fi impuse reformele de care vorbeste monica macovei; momentul asta nu va tine mult, e o fereastra de citeva luni; iar daca asta va reusi, o parte dintre probleme se rezolva de la sine (spre ex baronetul din inspectoratele de invatamint ar putea disparea cu noua lege daca se aplica in varianta hardcore); iar apoi, daca se manifesta, idiotii vor face idiotenii – motiv mai bun pentru a-i indeparta mai apoi;

    in concluzie, pragmatic mi se pare ca anul asta basescu si boc trebuie sa aiba ca prim scop ‘reformarea statului’ si, in subsidiar, inceputul sau macar pregatirea reformei in partid – dar aici rolul major il vor avea sever voinescu&co, pentru ca basescu se poate enerva pe unu-altu si sa-i zboare, da tu ca reformator trebuie sa ii pregatesti si sa ii furnizezi alternative

    aoleo, grea boala si logoreea asta… 🙂

    murfi

    03/01/2010 at 4:07 pm

  62. @Loda 😀
    Vad ca nu v-ati suparat
    Deci, mate nu ati predat
    Suportati o gluma usoara
    De la Creanga cea precara
    La sport poate m-ati alergat
    La sol m-ati aruncat
    Constitutia nu am prins
    Revolutia m-a surprins
    Poate la istorie
    Fizica fara glorie
    Timpul l-am ratacit
    Pe la geografie gasit
    Sa va bucurati de pensioara
    Chiar de va fi amara
    La desen nu am talent
    N-am ajuns eu repetent
    O biata scoala profesionala
    Cu strungul la subsuoara
    Amu rimez cu o profesoara
    Pupaza cica-ar fi cioara
    Stati linistita, nu va fur
    Si defel nu injur
    Pupaziti pana la zi
    Pana Theo s-o trezi
    Iar de o fi cu pacat
    Imi iau rima si-am plecat 😀

    Creanga

    03/01/2010 at 4:10 pm

  63. sever voinescu ar face mai bine sa se apuce de treaba ca politica pe termen lung nu e in nus-ce colegiu minunat din bucuresti; nu-l impiedica nimeni sa organizeze grupuri de lucru, un nucleu care sa atraga specialisti seriosi din tot felul de domenii, sa pregateasca fata de miine a pdl, doctrinar si ca politica de cadre; astea sint treburi care iau timp si efort nu se petrec peste noapte si doar cu intentii bune; altfel ajungem iar la povestea cu 15000 de specialisti si raminem tot mioritici

    murfi

    03/01/2010 at 4:18 pm

    • @murfi salut!
      Voinescu face bune ceea ce face. El a inteles ca 2012 este termenul in care PDL trebuie sa ajunga la maximum potential pentru castigarea electoratului de dreapta, azi nu prea are cu cine.

      Theophyle

      03/01/2010 at 4:25 pm

  64. @furiouswordpressripper
    „In cazul PDL-ului putem discuta de o lipsa de performanta? Desigur ca nu, iar acest fapt este probat de ultimile rezultate in alegeri. PDL este in crestere, iar echipa castigatoare nu se schimba la pauza.”

    Se pare ca n-ai reusit sa observi, da` piratu` era cat p`aci s-o ia in freza, la alegeri. Cu toata sustinerea PDL (a „echipei castigatoare”), n`asha ?
    Iar daca echipa Basescu-PDL continua pe linia „EBA, Ridzi, Udrea, Prigoana”, io cre` ca se alege prafu`.
    Adica fara o reforma bazata pe promovarea valorilor in detrimentul nulitatilor, electoratu` o sa stea acasa sa faca nani sau o sa plece la schi, in loc sa mearga la urne sa-i voteze.

    Tzepelica

    03/01/2010 at 4:23 pm

  65. theophyle
    stiu si el e unul dintre cei de la care am asteptari mari; de-aia nu-mi place sa-i vad ca se pling, el, sau funeriu, etc; ei sint in pozitia in care trebuie sa faca ceva; bineinteles ca au obstacole, dar au primit o pozitie oarecum privilegiata in care pot face lucrurile pe care pina acum asteptau sa le faca altii; nu au mult timp la dispozitie si nu tre sa-l piarda cu prostii; pentru ca daca ei fac treaba pentru care is pusi acolo ii vor supara pe multi din partid, iar daca nu o fac ii vor supara pe si mai multi din afara, iar lamentarile nu ii vor ajuta la nimic

    murfi

    03/01/2010 at 4:33 pm

  66. Postare noua 🙂

    Theophyle

    03/01/2010 at 5:58 pm


Comentariile sunt închise.