Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Candidatul Stroe

Daca ar fi trebuit sa alegem un politician reprezentativ al tranzitiei romanesti acesta ar fi fost fara dubiu Radu Stroe, fost activist comunist, “repartizat” la PNL de cine a impartit fostele cadre la diferitele partide politice infiintate dupa 1990. Acest domn, care a aderat la doctrina liberala, probabil dupa ce a studiat-o intens si a devenit liberal convins in aceeasi masura in care eu am devenit cosmonaut chinez.   Nascut pe 31 august 1949, in localitatea Osoi, judetul Iasi, a absolvit, in anul 1971, Institutul de Marina Civila din Constanta. In perioada 1972-1974 a lucrat ca ofiter de marina si inginer de navigatie la Navrom Constanta. In 1981, a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti. Intre 1986 si 1989 a lucrat ca inginer principal la administratia Canalului Dunare-Bucuresti.

Radu Stroe a fost membru al Partidului Comunist Roman si activist UTC in cadrul ministerului; acest lucru nu-l poate invinovati cu nimic daca nu ar fi existat cazul in care  presa centrala a  consemnat in 18 decembrie 2006 declaratia unui fost coleg al acestuia, comandantul de cursa lunga Adrian Ungureanu, care a afirmat ca:

Radu Stroe, secretarul Guvernului, a fost secretar de partid pe Departamentul Transporturi Navale si statea dupa colt, te scria pe hartie ca nu te duci la cuvantarile lui Ceausescu si te dadea in primire! Eu cred ca asta a facut mai multa politie politica decat multi altii! Si asta pot s-o spun fata de orisicine“. Aici

Faptul ca dl Stroe  si toti ceilalti camarazi intru’ “ lupta  de clasa”  au profitat din plin de afacerile oneroase ale anilor ’90 este strident de vizibil. Pe 6 ianuarie 1999, Radu Stroe a fost cooptat ca membru in Consiliul de Administratie al Bancii Romane pentru Dezvoltare (BRD) conduse de Bogdan Baltazar, inainte de perfectarea tranzactiei cu Societe Generale. El a ramas in aceasta functie pana in august 2000, cand a fost inlocuit cu Frederic Lucenet, propus de BERD. Incursiunea la BRD i-a adus calitatea de actionar la aceasta banca, dar nu justifica cei 110.000 dolari declarati de Stroe in 2003, si cu atat mai putin vila de 180 mp, cumparata in acelasi an si situata pe strada Gabrielescu Grigore, in zona Piata Iancului-Pantelimon.

Dl Stroe este  si actionar la fosta firma a lui Patriciu, vanduta intre timp catre producatorul de gaz al Kazahstanului. Ca orice liberal care se respecta, Radu Stroe a intrat si el in randul actionarilor la Rompetrol, firma lui conu’ Costache petrolistu’, cunoscut si sub numele electoral Dinu Patriciu.  Bineinteles ca dl Stroe este si beneficiarul multor cadouri imobiliare pentru multitudinea de servicii prestate. Puteti citi aici desfasurarea proiectelor  care au dus la imbogatirea acestui obscur personaj.

Despre cardasia PSD-PDL in circumscriptia numarul 1 din Bucuresti vom mai discuta intr-o postare urmatoare. Un singur lucru este clar: electoratul acestei circumscriptii va trebui sa aleaga intre un candidat “necopt” si un candidat “rascopt”. Grea alegere daca ne gandim la  consecintele ei. Sper ca vom mai putea discuta despre acesta alegere si poate vom ajunge la niste concluzii civice pertinente.

Written by Theophyle

03/01/2010 la 5:57 pm

98 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. salut !

    Oferta electorala pentru locul vacant de parlamentar, este jalnica !

    Despre Stroe nu stiu daca ar fi ceva in plus de spus, fata de postare.
    Ma abtin, pentru ca este duminica si nu vreau sa-mi stric cheful.
    Astea sunt personajele pe care le propune pnl si buna pace !

    tibi

    03/01/2010 at 6:14 pm

    • intrebati pe dl STROE DE CE IN SALAJ (CARTIER) I SE SPUNE CHILOTARUL?

      DAN

      04/01/2010 at 2:22 pm

      • DAN, salut, nu stim frate poate ne povestesti tu 🙂

        Theophyle

        04/01/2010 at 3:11 pm

  2. @tibi Salut!
    Alegere grea au oamenii aia nu-i invidiez de loc 😦

    Theophyle

    03/01/2010 at 6:16 pm

  3. Salut…
    Bine ar fi sa nici nu vina lumea la vot. Nu au din ce alege.

    Diana

    03/01/2010 at 6:23 pm

  4. Teofil

    Aparent sunt off topic si totusi … In colegiul in care votez eu au iesit EU si Radu F. Alexandru.

    Daca vor fi propusi tot ei la viitoarle alegeri, indiferent cind vor fi, eu ma duc la plimbare ! 😦

    tibi

    03/01/2010 at 6:25 pm

    • @tibi, te inteleg foarte bine si eu as proceda la fel ca tine.

      Theophyle

      03/01/2010 at 6:30 pm

  5. Categoric, dificila alegere. Insa tocmai pentru ca PDL-ul trebuie sa fie partidul care iese primul din mocirla politicianista si pune umarul la modernizarea statului, trebuie sa primeasca o corectie. Din pacate si cu mult regret o spun, insa tinarul Prigoana trebuie sa piarda pentru ca partidul sa nu se trezeasca mai tirziu ca pierde cind ii e lumea mai draga (v-am dat exemplul deputatului meu care efectiv freaca menta si care nu va mai pierde un mandat, fiindca 5 membri ai familiei mele plus cunoscutii mei vor primi recomandarea mea de a nu mai vota cu el).

    Cetatean

    03/01/2010 at 6:25 pm

    • Cetatean, salut!
      sunt extrem de sceptic. Sper ca lucrurile se vor indrepta si vor intelege ca in 2012 pote sa fie un an fatidic si nu din cauza profetiei maya.

      Theophyle

      03/01/2010 at 6:31 pm

  6. @diana, salut!
    o participare de 20% va fi un raspuns clar al electoratului legat de felul in care se fac nominalizarile in partide. Vom mai discuta despre asta in postarile urmatoare. Foarte interesanta situatia.

    Theophyle

    03/01/2010 at 6:29 pm

  7. stroe e un ‘alunecos’ din cei mai vajnici
    in democratie ar avea viata grea…
    noroc cu conu costache care le-a oferit o noua sansa; trebuie sa ne asiguram ca o vor pierde 🙂

    murfi

    03/01/2010 at 6:29 pm

    • Salut murfi, alunecos rau. Prigoana Sr. este un apostol al adevarului si al bunului-simtz, nu? C e al nostru! 🙂

      Theophyle

      03/01/2010 at 6:34 pm

  8. Seara buna all!

    Avem de ales in Stroe
    Si un Honorius Goe
    Unul a fost turnator
    Scutit de la doctor
    Ofiter 3, fireste
    La canal se opreste
    In tara, zeci de mii
    Cu avere si mosii
    Nu o pot justifica
    N-are cine-i judeca
    Ca si aia au furat
    Politistul e patat
    Are si el vila lui
    In codrii Cosminului
    Spaga-i sport national
    N-ai furat, esti banal
    Politica plina de hoti
    Ce fura de pe la toti
    Noi stam si analizam
    Si dreptate asteptam
    Vor avea macar nepotii
    Noi ramanem tot cu tontii

    PS
    Sper ca nu am exagerat
    Si dna profesoara nu s-a suparat
    Poate cauta o rama noua
    Ori se face ca ploua
    Dar afara parca ninge
    Ruga incet i se stinge

    Creanga

    03/01/2010 at 6:33 pm

  9. Hopa, a iesit HonPrig la curtat oameni cu capul pe umeri, nu doar pipite si cocalari de Dorobanti:

    „”Mandatul din Colegiul 1 nu a fost al liberalilor, Bogdan Olteanu a luat 18% si a ajuns in Parlament prin redistribuire, de pe locul 3. Colegiul a fost castigat de PDL. Legea este nedrepata. Va garantez ca eu voi ajunge in Parlament si voi avea o initiativa legislativa de modificare a acestei legi. Din punctul meu de vedere, primul clasat este cel care trebuie sa intre in Parlament. In cazul in care cineva ar avea o problema, am putea face alegeri in doua tururi de scrutin ca la cele pentru primar, insa eu nu sunt de acord cu aceasta reprezentativitate, care ii dezavantajeaza mai ales pe independenti”, a spus Honorius Prigoana.” (Hotnews).

    Cetatean

    03/01/2010 at 6:35 pm

  10. @Creanga, buna seara prietene 🙂
    Grea dilema:

    Avem de ales in Stroe
    Si un Honorius Goe

    Theophyle

    03/01/2010 at 6:35 pm

  11. @ Creanga

    Daca reusesti tu sa o faci pe doamna profesoara sa se supere, da’ sa se supere rau de tot! primesti cu sigurantza Premiul Cel Mare al Bloggheristilor din Galaxia Noastra ! 😛

    tibi

    03/01/2010 at 6:36 pm

  12. Asta e semn bun, care trebuie decriptat asa:

    HonPrig nu poate cistiga numai cu baza dura de votanti si cu tinereii care lipesc afise, trebuie ceva si pentru atragerea oamenilor care il sprijina pe Basescu pentru reforma statului. Din pacate pentru Prigoana Jr, legea VU oricum va fi votata fara initiativa lui. Ce promite el e egal cu zero.

    Cetatean

    03/01/2010 at 6:39 pm

    • @cetatean, precoce baiatul, a invatat sa faca baloane de sapun. 🙂

      Theophyle

      03/01/2010 at 6:43 pm

  13. Theophyle, sper ca tat’su sa faca spume la gura de ciuda pe 15 ianuarie.

    Cetatean

    03/01/2010 at 6:46 pm

  14. din päcate , un secu – handicapat, nu poate fii o propunere niciodatä.

    oricum, vor fi alesi si nu numiti.

    uninominalui träznit ticluit de petro-liberali cu parvulescu, trebuie sä disparä.

    olteanu a intrat dupä locul trei.
    täriceanu si crin la fel, dar au mare tupeu liberali.

    sfidind legea lustratiei, blocatä de bogdan olteanu in parlament.

    propun ultimul om , care ar meriota asta.

    theo

    03/01/2010 at 6:47 pm

  15. @Theophyl
    Seara buna, om bun
    Am iesit de la magiun
    Intre Stroe, era fireste
    Politica se tiganeste
    Cei cinstiti pleaca din tara
    Ori stau deoparte in seara
    Dar dimineata va veni
    Cu totii se vor trezi
    Vom avea Flavius candidat
    Horia se va fi desteptat
    Ceausisti sunt inca multi
    Ce asteapta berbecuti
    Cei cinstiti s-au corcit
    Au scuipat si-au huiduit
    Stroe este curat
    Iara Goe destupat
    Noi ramanem gura casca
    Iliescu tot cu basca

    Creanga

    03/01/2010 at 6:48 pm

  16. spume la gura vor face romanii , cu securisti si comunisti in parlament.

    coalitia ticälosilor se märeste.

    sä vedem cine face spume.

    theo

    03/01/2010 at 6:49 pm

  17. @ Teofil

    Exact ! La aceste alegeri partiale, cred ca participarea va fi STRICT la nivelul staffurilor de campanie a celor doi !

    MI SE PARE FIRESC ! 🙂

    tibi

    03/01/2010 at 6:51 pm

    • @tibi, ar fi un mare succes al democratiei, crede-ma 😆

      Theophyle

      03/01/2010 at 6:55 pm

  18. @tibi
    Dna profesoara va suparati?
    Ca nu o sa regretati
    Va dau juma de premiu
    Doar eu am sa stiu
    Facem fifty-fifty, fireste
    Va dau coada de la peste
    Nici pe tibi n-oi uita
    Ii voi da o sarma

    Creanga

    03/01/2010 at 6:53 pm

  19. Creanga :
    O,nu, nu m-ai suparat,
    Doar o tzara- am adastat
    Si cu cina m-am luat 😉

    Loda

    03/01/2010 at 6:57 pm

    • @loda salut!
      pana la urma deschidem ceneaclu 😆

      Theophyle

      03/01/2010 at 7:00 pm

  20. Creanga;
    Dar ,frumos daca ma rogi
    Sa nu aparem milogi,
    Poate ca m-oi supara
    Asa tibi va avea
    Noaptea calda, leganata
    Daca nu are o fata ? 🙂

    Loda

    03/01/2010 at 7:03 pm

  21. Tzepecica, m-am gandit sa nu raspund la provocari, dar nu am rezistat;sigur, pe langa crengutza sunt mai rau decat amatoare asa ca…sfiaosa…. ma retrag sa-mi slefuiesc rimele pe maine; sara buna tuturor, adica szervustok .

    Loda

    03/01/2010 at 7:05 pm

  22. Loda

    🙂

    Tu de ce crezi ca pesedeaua nu are candidat propriu ?

    tibi

    03/01/2010 at 7:06 pm

  23. @Loda
    Adasta, e a astepta
    Dexul mie imi sufla
    De multe ori data afara
    De la scoala generala
    Ca vorbeam prea mult
    Si de 3 uri m-am umplut
    Clasa totusi am trecut
    Si la strung m-am intrecut
    Nu va suparati, basta premiu
    Iara o sa fac hapciu
    De ruga daca spuneati
    Religie poate predati
    Dara pe vremuri comuniste
    Lodele erau mereu triste
    Vremea nu s-a schimbat
    Prefectul a adastat
    Pe sotie n-a inselat
    Asteapta sa se petreaca
    Ori o arunca in apa

    http://dexonline.ro/search.php?cuv=adasta

    Creanga

    03/01/2010 at 7:07 pm

  24. Off-topic:

    Bun, se stringe latul, asteptam sosirea lui Nicolae Popa in Romania si declaratiile sale despre Vintu.

    „Politia Nationala din Indonezia a respins cererea de suspendare a executarii pedepsei cu inchisoarea formulata de avocatii lui Nicolae Popa, fostul director al Gelsor, condamnat in absenta pentru fraudarea a peste 100.000 de oameni si arestat la 2 decembrie in Jakarta, informeaza The Jakarta Globe, care citeaza un inalt oficial din politie” (Hotnews)

    Vreau sa vad Realitatea TV vinduta la bucata, si pe usa sa fie scris: „Vintule, dormi (ne)linistit, Popa te toarna si pe tine”.

    Cetatean

    03/01/2010 at 7:11 pm

    • sper sa-l vad in curand si sa-i ascut ciripitul 🙂

      Theophyle

      03/01/2010 at 7:14 pm

  25. @Loda
    Va rog nu plecati
    Mereu vom fi respectati
    De la Theophyl am invatat
    Sa ma las de injurat
    Acum nitica smecherie
    Intr-o mica poezie
    Sefu cica-i cenaclu
    Si tre’ sa-i facem placu
    Sa rimam cu folos
    Stroe si Goe bengos
    Candidati de hartie
    Cu banul in palarie

    Creanga

    03/01/2010 at 7:16 pm

  26. Sincer, cred ca juniorul va castiga la pas de defilare. La coltul strazii umbla o poanta cu circumscriptia de Dorobanti, la asa oameni, asa candidat. Honorius este extrem de tanar, imbibat in can-can si fiul unui om bogat. Asta ar cam fi defectele si calitatile. E mediocru si cu „un impins” de la taticul cumatru cu presedintele. Comparandu-l cu Stroe e stralucitor prin lipsa securismului pecerist. Stroe e membru PNL ce naiba. Aia care vindeau atata moralitate acum doua luni ca ma cautam de batista.
    Cred ca mai exista un factor major in joc, banii. Cine isi permite si vrea sa investeasca pentru un post de parlamentar.
    Sper ca vom ajunge la alegeri preliminare in partide(nu numai in PDL). Sper ca ratiunea sa dicteze sa nu iti pierzi capul pentru un post de senator cand esti om de afaceri de succes. De ce un avocat de succes vrea sa fie parlamentar? De ce un rector pleaca din universitate pentru deputatie? Politicienii sa faca politica, profesionalizare.
    O institutie a lobby-ului ar face probabil si aceasta problema mai clara.

    turnofftheglory

    03/01/2010 at 7:20 pm

    • @TOG, sper ca vom trece la preliminare de partid. Merge bine in State de ce nu ar merge si aici 🙂

      Theophyle

      03/01/2010 at 7:24 pm

  27. Theophyle

    03/01/2010 at 7:28 pm

  28. Lupta de clasa incepe. Deja aveam parerea ca sustinatorii pnl-ului sunt in mare parte socialisti, dar dovezile ideologice se intetesc.
    http://decantare.wordpress.com/2010/01/03/pluripartidismul-dinamitat/

    S-a dovedit ca activitatea in echipa are rezultate/solutii superioare decizilor individuale.

    In concluzie functia principala a partidelor este sa gaseasca solutii la probeleme societatii, sa le prezinte electoratului si sa convinga electoratul sa le acorde puterea pentru a le pune in practica.

    este important sa alegem programe de masuri si nu persoane, adica sa votam partide si nu oameni

    Este falsa ideea ca Parlametarii sunt reprezentantii alegatorilor.
    Parlamentarul este reprezentantul partidului si el trebuie sa raspunda in fata partidului, iar partidul este reprezentantul alegatorilor in Parlament si raspunde cu ocazia alegerilor.

    Sluga La Sisif

    03/01/2010 at 7:31 pm

  29. Parca Triceanu este impotriva unui uninominal adevarat, nu-i asa?

    Diana

    03/01/2010 at 7:39 pm

  30. De la obraz la obraz
    Fred ne da mic ragaz
    Nici de peste nu ii arde
    Langa mandra bine-i sade
    Si se-nvarte, se-nvarte
    De politica sa uite
    Stroe si micul Goe
    Vor sa ne intre in voie
    Liberalii-s socialisti
    Far’ benzina tot mai tristi

    Creanga

    03/01/2010 at 7:40 pm

  31. Sincer ar cam trebui sa copiem cam tot ce tine de politica si sistem electoral din State. O spun cu vadita admiratie. Pana si institutia transferului de putere. Restul ar cam fi gargara. Facem o lege si o rasucim pana strigam la coana curte constitutionala. E o aiureala si un matorism ce nu mai poate fi tolerat. Politica romaneasca si-a exercitat 20 de ani de exercitiu. Politica cu Orbani, Norici si Tup-Tup Geoana si-a aratat limitele. Chestia e grava caci observ ca politicienii de astazi nu sesizeaza dezastrul potential.
    PNL gafaie. Probabil se va ma zvarcoli nitel.
    Daca as fi PSD as fi speriat de-a dreptul. Stangismul Ilesciano- Nastasian finalizat cu Geoana-Vanghelie e in cadere. Daca nu o percep e vina lor.
    PDL e la maximul atins de ei vreodata. O miscare brusca, neatenta si proasta ii poate arunca inapoi. Haios este ca in situatii de tembelism castiga mediocri ca PRM si becalioti. Stanga nu inseamna 2 lei la pensie si Boc ar trebui sa se prinda ca nu mai e in alianta cu PSD sa se faleasca cu viziuni socialiste.
    Romanul e mai bogat decat acum 3-4 ani. Peste alti 4 nu va da doua parale pe retorica „vadam”, „luati subventia” si alte mascari politice de genul.
    Se adapteaza, atunci voi auzi oameni ca Puscas in PSD si nu vanghelioti. Daca Traian vrea si poate si oamenii aia de acolo in care cred o vor face, vom avea dreapta puternica. Si alternanta la guvernare nu va fi ultimatumul ” vine Udrea si Cocos” sau „vine Vanghelie la interne”.
    Raman optimist. Schimbari vor fi.

    turnofftheglory

    03/01/2010 at 7:40 pm

  32. Hahaha, continuarea de pe site-ul citat de Sluga la Sisif:

    „Reforma politica ar presupune cresterea rolului partidelor politice(!!!), a democratiei lor interne (?!) sa le faca sa devina interfata cu electoratul (??), cadrul in care sa se poarte dezbateri, “incubatoare” de solutii si in subsidiar “pepiniera” de politicieni.”

    As mai adauga eu: cimitir de idei bune (vezi legea VU siluita de Tariceanu, Pirvulescu si de psd-istul Anghel Stanciu) si de oameni valorosi (Daianu nu era bun pentru PE, au fost bagate Norica si Valean).

    Clar, pnl-istii se tem, string rindurile. Discutiile despre „democratia interna din partid” imi aduce aminte despre „democratia interna din FSN”.

    Iar pepinierele PNl si PSD sunt de fapt cimitire ale elefantilor.

    (Imi pare asa de rau ca PDL, in loc sa il ridiculizeze pe Stroe cu un politican de calibru, il pune pe HonPrig drept candidat. In loc sa se foloseasca de Stroe ca de o treapta pe care sa calce spre modernizarea Parlamentului, isi prinde piciorul in capcana HonPrig).

    Cetatean

    03/01/2010 at 7:41 pm

  33. SLS, este cert ca in toate partidele socialismul are o gheara. Cand pupi firmanul pesedist si il sustii pe Geoana de contaminezi iremediabil.

    turnofftheglory

    03/01/2010 at 7:42 pm

  34. Tariceanu daca ar putea ar decreta sa nu mai fie alegeri in vecii vecilor si parlamentul acesta sa fie de neclintit, ca 20 % nu mai prind liberalii, intreg mileniul trei. 🙂

    tibi

    03/01/2010 at 7:42 pm

  35. @turnofftheglory, mie nu mi se pare doar un accident. E geneza unui nou partid PSL – partidul social liberal. Dominatia sistemului asupra individului. Dictatura dupa parerea pnlistilor este justificabila daca ea este cea a estetilor, a celor cu bun simt, daca se face cu papion.

    Daca sunt isteti la varf chiar fac acest partid de centru-stanga, fiindca sunt multi care simt asa. Sper totusi sa le mai ia vreo 5 ani ca sa se implanteze mai mult liberalismul de dreapta in romani.

    slugalasisif

    03/01/2010 at 7:54 pm

  36. PNL categoric nu va prinde nici macar 15%, pentru ca legea VU va fi modificata fara doar si poate. Dupa manevrele lui Crin, PNL a s-a sters pe bot de „revolutia bunului simt” si va reveni in matca lui, sub 15%. Daca se mai face si reforma parlamentului, se reduc parlamentarii si se retraseaza colegiile, PNL poate trece de 15% (in cel mai optimist scenariu).

    Cetatean

    03/01/2010 at 8:06 pm

  37. data trecuta a mers in parlament individul de pe locul 3. nu se poate si acum? 🙂

    vali plesca

    03/01/2010 at 8:12 pm

  38. vali plesca, absolut de acord, numai locul 3 😆

    Theophyle

    03/01/2010 at 8:15 pm

  39. Din nefericire, nu. Abia ca am fi vazut un no combat de toata frumusetea, candidati molfaind cirnatii ramasi de Revelion si bucurindu-se ca nu vin oamenii la votare.

    Cetatean

    03/01/2010 at 8:17 pm

  40. Din doi candidati
    Pe al 3 lea votati
    Adica stati acasa
    De politica nu-ti pasa
    Nu-i la mine in sector
    De votat inca mi-e dor
    Revelionul s-a lasat greu
    Vai de ficatul meu
    Am baut cam tarisor
    Am mancat cam multisor
    Ies in parc la scaldat
    Ori la mall la patinat

    Creanga

    03/01/2010 at 8:32 pm

    • @Creanga, daca patinezi ai grija la glezne 🙂

      Theophyle

      03/01/2010 at 8:39 pm

  41. Creanga, in parc la scaldat??
    Multi cirnati ai mai mincat,
    De te ia cu-asa caldura
    Si-n loc sa votezi cu ura
    Pleci, agale, sa te plimbi,
    Silueta sa ti-o schimbi,
    Sa devii ca mai-nainte,
    De-a-infuleca placinte!

    Prin urmare, in sector,
    Vor avea un turnator
    Si-un baiat de gunoier
    Doldora la portofel,
    Cetatean e prizonier
    Intr-o dilema murdara,
    Vai de-a noastra scumpa tara!

    Na, ca m-am contaminat si eu! 🙂

    Cetatean

    03/01/2010 at 8:40 pm

  42. PD-l nu se va refomrma nici daca pierde Prigoana jr.. E un bobarnac prea mic, va faceti iluzii (sau spuneti prostii, dupa caz!) Si o sa mai piarda si un loc in parlament care, cine stie cand ii poate fi util. Poate chiar la reforma legii electorale.

    Vad un esec major al PD-L la urmatoarele alegeri, nu vad cum ar putea fi altfel. Doar daca ceilalti isi dau cu tesla in locul acela dureros. Dar trebuie sa isi dea cu sete mare.

    Nici macar Basescu nu cred ca mai are mijloace si nici prea constient de nevoia de schimbare nu pare a fi. Pacat, PD-L e, totusi, singurul partid cu potential.

    Cei care vorbesc de restructurea PNL sau PSD nu stiu ce spun. Cum sa schimbi ceva acolo cand nu mai au nici o valoare la varf (maxim 2-3, in esalonul 2 la PN-L, maxim 5-6 la PSD).

    Nu stiu cum ar arata PD-L restructurat. O idee ar fi sa ramana Boc onorific si sa apara un executiv tanar si reformist. (Cristian Preda, Voinescu, Macovei, Ionut Popescu, … nu stiu). Cred ca ar fi pasul necesar si, poate, suficient. „Greii” sa ramana vicepresedinti, cel mult, dar fara parghiile decizionale majore. Restul vine de la sine. Ar fi o idee?

    Nu cred in ideologii. Doar in morala si competenta.

    gabarelo

    03/01/2010 at 8:53 pm

    • @gabarelo, buna seara!

      ca si tine, noi apreciem competenta, moralitatea si …politetea.

      Poate o parte din comentariile colegilor nu se „leaga” de logica ta, asta nu inseamna ca sunt prostii ci doar pareri diferite de cele ale tale.

      Cat despre parerile tale si ele sunt numai speculatii, exact ca si ale noastre. Timpul ne va deslusi cine a avut dreptate si cine nu.

      Theophyle

      03/01/2010 at 9:03 pm

  43. De unde atata patinat
    Rima mi-a lesinat
    Ies afara la scuturat
    Covorul de vin patat
    Scaldat poate la copca
    Lacul e deja bocna
    Am fost echilibrat
    3 sarmale am infulecat
    Cetatene nu te preda
    Si voteaza pe Cernea
    Aaa, el nu candideaza
    Somajul inainteaza
    Parintii alocatia au taiat
    Iar partidul l-a uitat
    Este verde la buget
    Far’ prieteni la Radet
    La Rosal n-a gunoit
    Si-a ramas cinstit
    Nici munca nu i-a placut
    Ca un filozof a tacut
    Sa stii ca esti vaccinat
    Iar eu nu te-am contaminat
    Cladura-i deja oprita
    Ca nu a mai fost platita
    Am ramas fara un ban
    Nu am ros la ciolan
    Dilema se va rezolva
    Tara iar va regresa

    Creanga

    03/01/2010 at 9:01 pm

  44. Creanga, prietene, am inteles indemnul :-), daca as fi din sectorul 1 si daca ar candida Cernea, l-as vota, insa legea aia croita de PRO-democratia (a se citi: IN LOC DE-democratia) e atit de idioata, incit nu lasa independentii sa candideze, desi Constitutia le da voie. Sper ca CCR sa amendeze legea si sa ne ofere inca un motiv de a cere schimbarea ei.

    Cetatean

    03/01/2010 at 9:11 pm

  45. Theophyle,

    1. Iarta, nu am vrut sa supar pe nimeni, nu e foarte grav sa spui prostii daca nu o faci prea des. Sigur, depinde si ce urmari au.

    Si eu spun, cred, destule. Daca ma prind, imi e rusine. Daca nu, sunt chiar prost.

    Dar sa crezi ca, daca pierde Prigoana cel mic, „greii” PD-L isi vor face harakiri sau macar mea culpa, e o naivitate.

    2. Am spus deja ca sunt speculatii, visam cu ochii deschisi. Spuneam si eu … prostii. Ba am mai pierdut si niste virgule, cel putin.

    Altfel, toate cele bune!

    gabarelo

    03/01/2010 at 9:19 pm

  46. Cred din ce in ce mai mult ca reformarea partidelor devine o himera.
    Ca si reforma institutiilor statului.
    Pana la urma, o sa ramana o dorinta perpetua a unui electorat din ce in ce mai scarbit, vis-à-vis de o clasa politica alcatuita din indivizi din ce in ce mai suficienti, plini de ei.
    Cine sa reformeze partidele ?
    La PSD : Nastase ? Iliescu ? Hrebe ? Vanghelie ? Geoana ? Mazare ? Oprisan ?
    La PNL : Antonescu ? Norica ? Orban ? Tariceanu ?
    La PDL : Prigoana ? Udrea ? Berceanu ? Videanu ?
    Ei tin fraiele partidelor, ceilalti nu conteaza. Vorbele putinilor tineri profesionisti vor fi acoperite de zgomotul gramezilor de bani vanturati cu lopata de greii/sponsorii partidelor.
    Cine sa reformeze institutiile statului ?
    Parlamentarii care si-au votat in unanimitate pensii speciale ?
    Generalii cu 4 stele din politie, armata, SRI, care si-au tras – si ei – privilegii de casta ?
    Magistratii din CSM, care si-au tras – sigur, si ei – tot felul de indemnizatii, sporuri, avantaje ?
    Ministrii, directorii din ministere si autoritati, care si-au crescut nesimtit fondul de salarii intr-un an de criza ?
    Cine credeti ca vrea cu adevarat si are forta sa faca REFORMA in tara asta ?
    Eu nu prea vad…da` poate ca ma insel, cine stie…

    PS
    Subiectul Stroe vs. Prigoana este, pt. mine, inchis.
    Doua nulitati, care nu merita atentie.

    Tzepelica

    03/01/2010 at 9:35 pm

  47. buna seara, tuturor

    1. securisti din toata romania, uniti-va si rasuniti-va din decembrie 1989 pina in zilele noastre…

    2. alegerea in colegiul no. 1 este dintre un securist, care pute de la distanta a securitate, si un necopt (fiu de bani gata).
    grea decizie, nu???
    noroc ca nu trebuie sa votez
    🙂

    orangeskorpion2009

    03/01/2010 at 9:48 pm

  48. Sunt de acord cu # timi suta la suta !

    tibi

    03/01/2010 at 9:55 pm

  49. Tzepelica,

    Stii ce idee aiurea imi veni? A scris Ion Iliescu o carte, cred: Revolutie si reforma. Ma insel cumva? Nu, nu sunt curios sa o citesc!

    Reforma nu prea e impusa de majoritate. Presupune totusi, un sumum de conditii, nu m-am gandit destul ce si cum.

    Daca noi speram ca Basescu singur sa reuseasca sa reformeze statul (sanse minime, dar poate misca totusi ceva), ma gandesc ca exista, teoretic si posibilitatea reformei partidelor. Eu sunt familiarizat cu notiunea de „punct de inflexiune” din teoria sistemelor sau, daca vrei, din cartile lui Prigojin.

    Ma gandesc ca acest „turning point” e mai probabil sa apara in PD-L. E o presiune din partea sefului statului, una din partea sustinatorilor neinteresati direct (evident diferiti de … ceilalti) si una, neneglijabila, venita din interior (intelectuali ti-ai luat, belea ai capatat).

    Sau o fi … wishful thinking?

    gabarelo

    03/01/2010 at 9:58 pm

  50. „cardasia PSD-PDL in circumscriptia numarul 1 din Bucuresti” ???

    Nu cumva e PSD-PNL ?

    robin

    03/01/2010 at 10:06 pm

  51. Despre candidatul stroe, cel mai in tema e Basescu.
    Oricum dtn era un cuib de bisnitari…
    Eu mai stiu si alte „zbarne”, dar ce e la iveala ii ajung.

    andrzej

    03/01/2010 at 10:07 pm

  52. @gabarelo
    Ca sa fie punct de inflexiune, cum spui, tre` ca derivata sa-si schimbe semnul cand trece p`acolo.
    Mie nu mi se pare ca s-ar schimba ceva. Nici macar semnu`. 🙂
    Cat priveste „presiunea din partea sefului statului”, am niscaiva rezerve. De cand cu guv. Negoita, cand o intreba pe Udrea „ce faci, Elena, nu te bagi ?” (raspuns : „nu, e prea mic”…).

    Tzepelica

    03/01/2010 at 10:08 pm

  53. Gabarelo, punctul de inflexiune a aparut odata cu validarea referendumului si alegerea lui Basescu pentru al doilea mandat.

    Bulgarele a fost impins la vale. Sigur, inca nu se misca repede, insa gindeste-te cit ar mai fi trebuit sa astepti un punct de inflexiune daca ar fi cistigat Geoana. Ai mai fi avut sperante pentru urmatorii 5 ani?

    Nu uita noaptea de 6 spre 7 decembrie. Critica, dezbate, fii activ, insa nu dezarma.

    Cetatean

    03/01/2010 at 10:12 pm

  54. cetatean

    ai putea sa votezi pe cineva care a spus asta???

    Romania va fi libera cand va avea presedinte o lesbiana rroma si atee

    Cuvintele ii apartin lui remus cernea!

    orangeskorpion2009

    03/01/2010 at 10:26 pm

  55. Uau! Evident, nu stiam, nu i-am urmarit „campania”! Ce cretin patentat! Categoric, nu votez un astfel de taie-frunze-la-ciini. daca m-ar fi interesat tipul si l-as fi urmarit putin, nu as fi fost atit de surprins de ce a zis.

    Cetatean

    03/01/2010 at 10:29 pm

  56. Buna seara, buna seara.
    Despre candidaturile de la colegiul de la sectorul 1 nu pot spune decat la fel ca tibi, si anume ca sunt jalnice.
    @TOG, si eu sper ca in Romania sa se treaca cat mai curand la alegerile interne, preliminare, asa cum se intampla in SUA. S-ar mai curata viata politica cat de cat.

    clemycali

    03/01/2010 at 10:32 pm

  57. culmea, cetatene, ca eu l-am urmarit mai de demult
    (cam prin …..cind impreuna cu mircea toma sa opus cladirii Catedralei Neamului in parcul Carol)

    cindva parea normal,
    acum probabil vrea sa socheze, sa epateze, nu stiu,
    dar a dat cu …..in fasole
    :mrgreen:

    orangeskorpion2009

    03/01/2010 at 10:33 pm

  58. Precizare : sunt de acord % la % , cu ce a afirmat # timi ( si nu numai) , pentru ca daca ii lasam pe DOMNII de la pdl sa doarma, se vor imbata cu un succes iluzoriu.

    Am spus ca dupa prezidentiale va incepe ‘greul’ cu adevarat.
    „Baietii” nu s-au impacat cu infringerea. L-am auzit astazi pe Cr. Diaconescu, unul dintre ‘spalatii’ de la psd ca inca este necesara renumararea voturilor de la prezidentiale.

    Mai este mult pina departe. Mai sunt multe rani de pansat, mai sunt multe orgolii de impacat, mai sunt multe nemultumiri peste tot.

    Inca este destul de departe dezideratul curatirii ‘clasei’ politice. Prea departe, inca.

    tibi

    03/01/2010 at 10:33 pm

  59. Mai fratilor, unde naiba sunt candidatii normali?!

    Stroe e securist, Prigoana e cocalar de Dorobanti, Cernea e cretin, Tudorache e finul lui Becali…

    Intrebarea „cu cine votezi in situatia asta” imi aduce aminte de raspunsul camilei la intrebarea „Unde vrei sa mergi, la deal sau la vale?”. Iar camila: „Mai oameni buni, dar cimpie nu mai este?”.

    Intreb si eu: candidati normali pentru sectorul 1 nu mai sunt?

    Cetatean

    03/01/2010 at 10:33 pm

  60. Seara buna clemycali 🙂

    tibi

    03/01/2010 at 10:34 pm

  61. OAMENI NORMALI exista,
    poate esti tu acela, el este, ea sau ei
    sau poate eu;
    dar ca sa nu generalizez, eu stiu f. bine despre mine ca NU as fi un bun politician.
    🙂

    nu mai spun si de ce, ok????
    ca sa fii bun politician trebuie:
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.

    etc

    🙂

    orangeskorpion2009

    03/01/2010 at 10:38 pm

  62. Ba am fi buni de politicieni TOTI de aici, daca politica s-ar face asa cum trebuie, adica in slujba cetatenilor care ne voteaza.

    Cetatean

    03/01/2010 at 10:40 pm

  63. @Cetatean
    Sa stii ca nu candidez
    Ca nu mai pot sa rimez
    Aaa, eu nu mi-s normal
    Tot cu rima pe tambal
    Daca ai observat
    Pe Cernea l-am bascaliat
    Traieste din alocatie
    Si spune cate-o prostie
    Pan’ la 34 de ani
    Nu a produs bani
    Parcul Carol a salvat
    Tare mult s-a zbuciumat
    Primul sau servici ar fi fost
    Presedinte fara rost

    Creanga

    03/01/2010 at 10:43 pm

  64. cetatene,

    Un prim pas ar fi sa te implici Tu in primul rind…..
    corect???

    🙂

    orangeskorpion2009

    03/01/2010 at 10:45 pm

  65. buna seara

    sa se spele pe cap cu alegerile din sectorul 1, mie mi-a ajuns

    si apropo de cernea: omul avea veleitati de lider de opinie din studentie, a incercat (ca si altii) sa controleze organizatia sindicala, liga studentilor parca ii spunea; chiar e amuzant, imi aduc aminte ca era o lupta crancena intre remusica cernea si alt viitor lider de opinie, luis lazarush; miza era controlul ligii, locuri de cazare in camin etc; totul in „marea” facultate de filosofie din bucuresti

    si serios vorbind: e un abuz faptul ca nu i se permite lui cernea (sau oricui altcuiva) sa candideze ca independent; legea electorala e mizerabila

    razvan

    03/01/2010 at 10:49 pm

  66. Pe blog la Theophyl
    Tineri de mare profil
    Scorpioni cumpatati
    Ce nu sunt votati
    Cetateanul ar fi bun
    Pentru carne de tun
    Arsice l-ar face
    Tibi ar cere pace
    Ai obrazul subtirel
    Politica nu-i de fel
    E pentru cei burtosi
    Nicolici si ofticosi

    Creanga

    03/01/2010 at 10:49 pm

  67. @razvan
    Cernea e doar un ratat
    Cu cvul imaculat
    Macar un biet profesoras
    La tara, sau la oras
    De diploma n-avea nevoie
    Nu-i Eminescu, e Goe
    Asa a tot somat
    Parcul Carol a salvat
    Poate sunt de moda veche
    Si-am ramas intr-o ureche

    Creanga

    03/01/2010 at 10:54 pm

  68. creanga

    🙂

    radu stroe = una bucata NULITATE absoluta chiar in domeniul securistic
    :mrgreen:
    oare pentru ce l-au pastrat? doar pentru turnatorii???

    orangeskorpion2009

    03/01/2010 at 10:56 pm

  69. E simplu!!!!!
    Votezi Prigoana, si scapi de urmarirea proprie-ti constiinte. Ca doar nu veti putea vota un om al carui CV este strans legat de epoca de aur. Sau poate da, daca ai peste 50 de ani, constiinta incarcata de nenumarate delatiuni, si un carnet de partid ascuns cu grija sub cearceafuri vechi, in sifonier.
    Zexe

    furiouswordpressripper

    03/01/2010 at 10:58 pm

  70. OK !

    Noapte buna tuturor ! 🙂

    @ clemy
    Pofiti la Edith in gradina va rog ! 🙂

    tibi

    03/01/2010 at 11:00 pm

  71. @orangeskorpion
    100,000 dosare pastrate
    Pentru cei cu facultate
    De furat si de turnat
    Care au tot mancat
    Mai mananca si acum
    Tara au facut-o scrum
    Cafegiul l-am citit
    Multe mi-a adeverit
    Comunistii internationalisti
    Luptau cu cei nationalisti
    Tot rosii la putere
    Au facut si fac avere

    Creanga

    03/01/2010 at 11:02 pm

  72. creanga,

    100 la suta adevarat ce spui!!!!

    enigma, rezolvarea, solutia – cred – ca stau in cele 100-120.000 dosare clasificate…

    orangeskorpion2009

    03/01/2010 at 11:04 pm

  73. TOM GALLAGHER despre PDL/Prigoana, Remus Cernea:

    Din pacate, principalul partid de guvernamant persista in eroarea de a tine cont de electorat doar atunci cand acesta ii intoarce spatele – satul ca austeritatea si sacrificiile raman unicul sau apanaj, in timp ce clasa politica surmonteaza criza cu mare nonsalanta, afisand pofte si ambitii din ce in ce mai insolente.

    http://www.romanialibera.ro/opinii-comentarii/a173697-romania-si-ne-sansa-verzilor.html

    noapte buna!

    orangeskorpion2009

    03/01/2010 at 11:12 pm

  74. Buna seara,
    pentru cei care inca nu s-au culcat, un articol exceptional al lui Mircea Mihaes

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/881352/SENATUL-EVZ-Noi-timpuri-noi/

    Va doresc noapte buna tuturor.

    cedric

    03/01/2010 at 11:12 pm

  75. Noapte buna tuturor…

    Diana

    03/01/2010 at 11:13 pm

  76. @orangeskorpion2009
    Da de unde rezolvarea
    Cand la ei este sarea
    Din jdemii pastrate
    Morti sunt pe jumatate
    Au ei urmasi de soi
    Prigoniti de un altoi
    Aschia nu sare departe
    Ochiul nu si-l scoate

    Noapte buna all!

    Creanga

    03/01/2010 at 11:19 pm

  77. Legea electorala prevede ca un partid ajunge in parlament daca depaseste pragul electoral, sau daca obtine 3 posturi de senator si 6 de deputati.La alegeri partiale pt. ocuparea unui post de parlamentar devenit vacant, pot participa doar partidele care sint in parlament, intrucit au indeplinit conditiile de depasire a pragului electoral.Cernea putea sa se inscrie ca independent, dar trebuia sa depuna semnaturi de sustinere a candidaturii in numarul prevazut de legea electorala.S-a inscris din partea unui partid, pt. ca la partide nu trebuie depuse liste de semnaturi.Fie nu cunoaste legea, fie a luat in calcul doar ce-i convenea, sau mai degraba a facut asa intentionat, stiind ca n-are sanse, incercind sa apara in fata opiniei publice ca un „oprimat” al sistemului.A vrut doar scandal ca sa-i creasca notorietatea, ca sint destui care nu cunosc legea si care zic „bietul om”.Parerea mea: un papagal!

    mitica

    03/01/2010 at 11:30 pm

  78. Si totusi, nici Honorius Prigoana nu mi se pare o alegere foarte buna.

    Dan Patrascu

    03/01/2010 at 11:40 pm

  79. Tzepelica,

    Ba nu, Deri-Vata si-a schimbat sexul, asa am impresia! O fi el destul de … erect?

    Cat despre seful statului, e imprevizibil si nici nu a trecut inca ultimul tren de Gun Hill. Guvernul Negoita, Udrea, Prigoana sunt chetiuni minore. Nu ca as fi excesiv de optimist. Am mai spus, prognoza mea e ca PD-L va pierde urmatoarele alegeri. Din pacate (mai ales pentru noi) asta poate fi adevaratul turning point. La Prigojin (recomand cu caldura) termenul are o conotatie filosofica mai complexa decat o simpla inflexiune, in sensul ca are „memorie”, traiectoria temporala a unui „subiect” fiind definitiv influentata si ireversibila dupa trecerea printr-un astfel de punct.

    Cetatean,

    1. In sensul celor de mai sus, in mod sigur alegerile din 6 decembrie sunt un punct singular (e mai corect spus asa), dupa asta nimic nu mai poate fi la fel. Deocamdata e bine, binisor! Dar schimbarea traiectoriei si memoria nu au, de obicei, un sens moral. Eu cred, mai degraba, ca presiunea e bine sa vina dinspre „suporteri”, cu o forta constanta (nu strivitoare, de aia am reactionat negativ la cei care cer azi prea mult) dar permanent prezenta, nu impulsiva ci strategic ponderata.

    2. Nu sunt militant. Nu critic, nu dezbat, nu sunt activ programatic. Nu am nici un fel de ambitii, nu vreau sa imi impun ideile, nu vreau sa ma expun. Sunt limitat social de problemele personale (autocreate!?). Am intervenit aici doar pentru ca Theophyle are un blog excelent. E, in mod evident, un om cultivat si inteligent, cu bune intentii si cu un mediu decent de dezbatere. Am avut, pe moment senzatia ca e un pic prea intransigent, acum ma gandesc ca poate atitudinea lui e chiar presiunea care trebuie pusa. Cine stie? Apesi aici si tasneste acolo. Tendinta mea naturala e spre echilibru si logica (aiurea, e de fapt pe dos!).

    Acu, ma intreb daca am reusit sa relativizez suficient, totul?

    gabarelo

    04/01/2010 at 12:10 am

  80. Da @ gabarelo

    Ai reusit. Ai reusit sa relativizezi.

    Ai reusit sa inneci in cuvinte mestesugite cam tot ce inseamna o idee limpede.

    Mai citeste o data postarea. Poate intelegi si despre ce este vorba.

    Intre timp, poate intelegi ca este vorba despre lucruri cum nu se poate mai serioase, nu despre sofisme sau despre intorsaturi stilistice de fraza.

    Daca nu, mergi inainte. Neabatut.

    tibi

    04/01/2010 at 1:35 am

  81. Theophyle,

    Promis explicare „fundamentalism portocaliu”.

    Desi simpatiile mele politice sunt pro portocale, nu sunt atât de rigid in evaluarea activitatii politice ale partidului pe care l-am votat. Ca si-n alte domenii, se lucreaza cu material indigen, nu e posibil importul…

    Un arbore crud e mai usor de modelat, o uscatura bătrână și scălâmbăiată e buna doar de foc. HP versus RS.

    De pe margine situatia se vede oarecum diferită ca din interior. Un exemplu autohton este acela al analistului economic Ilie Serbănescu, foarte vocal de pe margine dar care, „uns” ca ministru, n-a reusit nici măcar să-si „mobileze” cabinetul.

    Pe blogul de față au mai aparut doua persoane pe care le socot f apropiate de viziunea mea: „cetatean” și „furiouswordpressripper”, până acum ponderați, voci oarecum aparte in corul celor care clameaza pericolul „drobului de sare” portocaliu. Păstrează-i, Theophyle, pentru echilibru…
    Alminteri, cred ca mergând dupa dictonul ca extremele se atrag, să n-ajungi sa faci involuntar treabă petru rosii.

    Toate cele bune!

    oldhashu

    04/01/2010 at 10:04 am

    • @oldhashul salut!
      Cred ca avem o problema de comunicare. Din consideratie pentru tine trebuie detaliate exact parerile si daca doresti ideologia mea. Ar fi de dorit poate sa citesti:
      https://theophylepoliteia.wordpress.com/about/
      si
      https://theophylepoliteia.wordpress.com/politeia-dupa-alegeri/

      Cred ca acolo vei gasi raspunsurile necesare.
      Despre comentarii si comentatori:
      1. Nu „pastrez” pe nimeni si nu refuz pe nimeni.
      2. Dreptul la opinie oricare ar fi ea este garantat daca opiniile sunt civilizat si politicos formulate
      3. Nu este un blog comercial si statisticile de „audienta” sunt absolut nerelevante in „politica redactionala”.

      Deci nu sunt „taliban portocaliu” ci „portocaliu moderat„, realist si cu un necesar de morala poate neplacuta pentru adevaratii talibani 🙂

      Multumesc pentru raspuna.

      Theophyle

      04/01/2010 at 12:10 pm

  82. Tibi,

    Am recitit si e ok ce am scris. Desi erau si niste beri pe traseu!

    Tu ai pierdut o buna ocazie sa taci.

    Daca nu intelegi ceva, e mai bine sa intrebi. Ironiile ieftine nu ma impresioneaza deloc. Ai cumva o acuta senzatie de superioritate?
    Te inseala simturile, te asigur!

    gabarelo

    04/01/2010 at 11:31 am

  83. Postare noua! 🙂

    Theophyle

    04/01/2010 at 12:12 pm


Comentariile sunt închise.