Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Un drum spre undeva

In 2010 mi-as dori ca noi romanii sa schimbam ceva din obiceiurile noastre civice si sa ne intrebam impreuna, si accentul este impreuna, pe ce drum mergem, unde dorim sa ajungem si cum putem face acest drum. Cred ca dupa douazeci de ani a venit timpul sa schimbam “drumul spre undeva” cu “drumul spre ceva.” Pe 6 decembrie o majoritate subreda a hotarat cine ne va conduce, aceasta hotarare a majoritatii trebuie sa fie acceptata de toata lumea, si calauza trebuie si ea sa accepte ca majoritatea subreda cu care a fost ales este in primul rand din cauza unor greseli personale care trebuie rectificate. Calauza trebuie sa-si iasa din incaltarile politice si sa devina o adevarata calauza a tuturor. Toata clasa politica romaneasca trebuie sa se reformeze de jos in sus si de sus in jos. Criteriile au fost stabilite de referendumul care a fost adoptat cu o sustinere populara zdrobitoare, care nu lasa nici un dubiu   sau interpretare. Mi-as dori niste partide curatate  de oameni care si-au facut niste averi exorbitante  din afaceri cu statul, folosindu-se de legaturi mai mult sau mai putin curate si prin mijloace mai mult sau mai putin legitime.

Cred ca PSD-ul trebuie sa-si abandoneze practicile comuniste si sa se debaraseze de cripto comunismul reprezentat de multi din liderii partidului. Cred ca PNL trebuie sa-si asume o conducere independenta de interesele personale ale marelui sustinator si sa-si trieze politicieni de varf, politicieni, care ramanand in functiile lor vor aduce partidul la cele 7-8% procente dorite de Dinu Patriciu, pentru a fi intotdeauna cel care genereza guvernare (personal cred ca este o stupiditate la fel ca toate celelate generate de acest “intelept”) . Partidului Democrat Liberal ii doresc suficienta intelepciune sa nu devina un partid de traseisti, sa-si innoiasca cadrele si sa-si pensioneze “greii partidului”, le doresc si sa-si gaseasca un lider acceptabil si carismatic care sa-l schimbe pe Basescu la alegerile prezidentiale viitoare. Totul incepe insa cu o noua Constitutie care va desena de fapt “drumul spre ceva”, acel ceva pe care-l dorim cu totii: statul de drept, in care dreptatea se face si se vede, in care toti suntem egali in fata legii si in care cetateanul are si drepturi si nu numai obligatii.

Written by Theophyle

26/12/2009 la 12:06 pm

109 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. hello, tuturor,
    🙂

    buuuuna postarea.
    este mult de lucru:
    – punerea in aplicare a referendumului din noiembrie 2009!
    – o noua Constitutie => va dura probabil vreo 5 sau chiar mai multi ani;
    – si inca o mie de chestii…
    🙂

    la masa vor veni 6 tineri, cu noi 2, virsta medie a „adunaturii” va fi 35 de ani
    🙂

    orangeskorpion2009

    26/12/2009 at 12:31 pm

  2. @skorpi, salut 🙂
    Fratele meu, nu-i lase sa uite le voi aminti tot timpul ce au promis 😆

    Theophyle

    26/12/2009 at 12:39 pm

  3. Buna ziua si in continuare un Craciun linistit, Theophyle!
    Buna ziua, un Craciun linitit, prieteni din polisul acesta frumos!

    Excelenta postarea lui Theophyl si cred ca a pus punctul pe i. Cu referendumul vaidat si cu un vot strins-strins-strins pentru continuitatea lui Basescu, cred ca avem pentru prima data dupa 89 un proiect politic bine orientat pentru urmatorii 20 de ani altul decit traversarea inceata a mlastinii tranzitiei sub indrumarea lui Iliescu. Cred ca avem un obiectiv bine determinat (reforma statului), un instrument (reforma Constitutiei) si un vector (Presedintele plus Guvernul).

    Personal, cred ca reforma constitutionala trebuie demarata cit mai repede si finalizata in maximum maximorum 1 an. Altfel PSD-ul si PNL-ul se repozitioneaza. Insa nu trebuie uitat ca victorie lui Basescu a prins cele doua partide fara benzina in instalatie si fara vector de comunicare. Ele nu mai au nici un strop de vlaga pentru perioada post-alegeri, de aceea ele trebuie strivite sub tavalugul modificarii Constitutiei, pentru a se profita de trendul alegerilor si pentru ca Basescu sa poata suficient de mult timp invoca legitimitatea cistigarii celui de-al doilea mandat. Partidele nu au proiectat nici un plan in caz de pierdere a alegerilor, asa ca trebuie profitat de luptele interne si de degringolada sefilor care se tem pentru scaunele lor (Geoana si Antonescu) si nu mai controleaza voturile in Parlament (vezi episodul celor 40 de voturi in plus obtinute de Boc la reinvestire).

    Personal, cred ca PNL-ul poate fi relativ usor santajat sa voteze modificarea Constitutiei prin amenintarea cu introducerea VU in doua tururi (nu uitati ca din cei in jur de 90 de PNL-isti din parlament, vreo 40 si ceva sunt intrati de pe locurile 2 si 3). In situatia data, PDL+UDMR+PNL ar avea lejer 2/3 din Parlament.

    Coalizarea tuturor partidelor impotriva lui Basescu si a PDL nu va produce o supermajoritate de 2/3 care sa incerca impunerea unei republici parlamentare (cum sugerau niste voci inainte de alegeri), intrucit PDL are peste 1/3 din nr de parlamentari asa ca Basescu poate juca tare santajind PNL-ul, daca acesta ramine recalcitrant. Insa oricum ar obtine Basescu 2/3 din voturile din Parlament (de la PNL sau PSD), VU in doua tururi tot trebuie introdus mai devreme sau mai tirziu, chiar prin asumarea raspunderii Guvernului.

    Greii PDL-ului vor avea de trecut proba bunei guvernari, si nu intimplator Basescu spunea la Nasul ca decit sa se plinga ca nu sunt bani de la buget, Berceanu ar face mai bine sa atraga fonduri UE pentru autostrazi. E posibil ca grei idin PDL (mai putin Blaga, caruia ii revine sarcina grea a pregatirii aderarii la Schengen) sa fie pinditi de actul remanierii dupa viitoarul referendum de modificarea a Constitutiei, cind vor fi folositi pentru mobilizarea bazei partidului.

    PNL-ul se va zvircoli intre dorinta de a intra la guvernare a oamenilor din teritoriu si dorinta lui Crin de a muri eterna tinara speranta. E posibil ca Basescu sa utilizeze in continuare momeala posturilor din Guvern in schimbul voturilor din Parlament necesare pentru votarea cu 2/3 a proiectului de revizuire a Constitutiei. Asta daca santajul cu VU nu merge (preferabil ca VU sa ramina argumentum ad baculum, iar momeala cu posturile din Guvern sa fie zaharelul).

    PSD trebuie lasat sa se sufoce in Opozitie 5 ani, pentru ca Iliescu sa isi vada partidul destramindu-se. Iliescu le-a furnizat in 2007 psd-istilor directia strategica „Jos Basescu!”, acuma partidul nu are busola. Basescu a furnizat Romaniei o directie, PSD-ul nu are forta de a impune in agenda politica alta; spre marea lor disperare, referendumul a fost validat. Paradigma reprezentarii indirecte (prin Parlament) si-a consumat munitia, acum i-a luat locul paradigma exprimarii directe a vointei poporului (prin referendum si prin Presedinte).

    Dupa ce mandatul I al lui Basescu a fost pus sub semnul luptei Presedinte-Parlament, mandatul II va fi descris de confruntarea Parlamentului ce trebuie reformat cu insusi poporul suveran. In joc este insusi conceptul de legitimitatea politica a Parlamentului, iar acesta nu se va putea angaja in confruntare directa cu electoratul. Cel mai probabil baietii vor incerca o tergiversare pina in vara-toamna, sperind ca Basescu si boc sa se erodeze. De aceea reforma constitutionala trebuie demarata rapid, pentru ca problemele economice sa inlocuiasca probleme politic-constitutionale. Acordarea transei a II-a de FMI in februarie este vitala, pentru a asigura un balon de oxigen economiei si a mentine chestiunile economice in planul secund.

    Mare atentie in cadrul reformei Constitutionale trebuie acordate mecanismului de desemnare a premierului. Daca nu vor putea forta o republica parlamentara, cu Presedinte ales de Parlament, PSD+PNL vor incerca sa forteze diminuarea rolului Presedintelui in procesul desemnarii Premierului. Basescu va fi probabil de acord cu mentionarea explicita a desemnarii premierului din rindurile partidului cu cel mai mare nr. de parlamementari, PSD+PNL vor insista pentru un mecanism de desemnare in cadrul discutiilor parlamentare, de care presedintele doar sa ia act (ca in cazul Johannis).

    In mare, cam asa vad eu lucrurile. Daca imi mai vin idei, mai postez 😉

    Cetatean

    26/12/2009 at 2:16 pm

  4. Salut TH!

    E vremea sa ne indreptam „spre ceva” concret;sa transformam idealismul in actiune.

    Iti doresc tot binele din lume si UN AN MAI BUN.

    all LA MULTI ANI!

    Sa fiti cu totii vigilenti,e mare nevoie de minti clare si oameni cu verticalitate a constiintei si moralitatii. 🙂

    dora

    26/12/2009 at 2:16 pm

  5. Cetateni

    l-ai completat bine pe theophille.

    Numai ca eu nu vad o modificare a Constitutiei atat de repede.Cunosc retorica celor din opozitie:” avem nevoie de dezbatere serioasa,trebuie sa coptam societatea civila,presa….”.De aceea nu trebuie lasati sa-si revina degraba.Majoritatea guvernamentala este subreda si are multi traseisti(ma cutremur gandindu-ma numai la Nicolicea),totusi…trebuie insistat pana nu se repliaza opozitia.Degringolada si teama anticipatelor poate crea minuni…:)

    dora

    26/12/2009 at 2:27 pm

  6. „Mi-as dori niste partide curatate de oameni care si-au facut niste averi exorbitante din afaceri cu statul”

    La mine spiritul Craciunului nu functioneaza in domeniul acesta. 😐
    Nu cred ca niste partide care au tolerat ani de-a randul oameni de acest fel se pot metamorfoza in timp scurt. Stiu ca ele sunt corupte pana la ultima organizatie locala. Sper intr-o alta forta, nepartinica.
    Si mai sper ca acesti oameni care au saracit statul roman, sa dea inapoi tot ce au furat.

    val

    26/12/2009 at 2:51 pm

  7. Salut Cetatean – frumos text 🙂
    Buna Dora
    Salut prieteni

    Probabil si Bill Clinton ar fi ajuns un dictator daca ar fi avut ocazia….
    Esentiala este societatea care se manifesta si prin blogurile lui Theophyle care poate amenda si aduce aminte asupra promisiunilor de onorat.
    PSD-ul trebuie discutat separat de celelalte partide. El a fost un instrument personal al lui Ion Iliescu, un continuator al FSN jucând un rol esenţial în strategia acestei formaţiuni menită să
    contracareze acţiunile societăţii civile şi ale partidelor democratice. El nu poate fi reformat decit dupa disparitia lui Ion Iliescu.
    Handicapul urias pe care il avem in dezvoltarea societatii civile se datoreaza in principal eforturilor lui Ion Iliescu.

    Un tanar de stanga

    26/12/2009 at 2:51 pm

  8. Salut voios ! 🙂
    Tre` sa va marturisesc ca si la mine s-au lins farfuriile…sarmalutele (din ceafa de purcelus) au fost dementiale…da` si colesterolu` cre` ca a luat-o razna, spre 300… 🙂

    In ce priveste reforma, eu n-o sa incetez sa afirm ca primordiala e REFORMA JUSTITIEI.
    Rechinii din partide n-or sa plece de bunavoie niciodata.
    Doar o justitie corecta, aplicata riguros/echidistant, poate face curat prin cele partide.
    Si poate pune bazele pt. o reforma institutionala generala.
    Fara reforma in justitie o sa tot vorbim, zeci de ani de acu` incolo, despre „marii corupti”, „sistemul ticalosit”, hrebenciuci, mitreni, paturici, berceni, udreni si alte lighioane care paraziteaza Romania.
    Din pacate, nu se mai aude nimic despre asta.
    Regretabil.

    Tzepelica

    26/12/2009 at 3:04 pm

  9. Va propun un exercitiu.
    Imaginati-va o Romanie in care criminalii responsabili pentru lovilutie si mineriade sunt “la pastrare”.
    Imaginati-va o Romanie in care cei care au falimentat Bancorex si Banca Agricola sunt bagati „la rece”, cu averile colosale (pe care nu si le pot justifica) confiscate.
    Imaginati-va o Romanie in care responsabilii/profitorii pt./de la Caritas, Gelsor, FNI sunt la Rahova.
    Imaginati-va o Romanie in care „liberali” ca Paturiciu, Catarama sau „social-democrati” ca Nastase, Hrebe, Oprisan, Mazare sau chiar unii pedelisti (stiti voi care…) sunt stransi de …galci, ca sa-si justifice „agoniseala”.
    Imaginati-va o Romanie in care cele peste 100.000 de dosare pastrate la SRI din considerente de „siguranta nationala” sunt declasificate.
    Imaginati-va o Romanie in care politistii, magistratii, functionarii din administratie se tem sa ia shpaga pt. ca le zboara scaunul de sub fund si risca puscaria.
    Imaginati-va o Romanie in care nesimtitii cu salarii de bugetari, care si-au ridicat viloaie cu 20 de camere (din beton armat) sunt siliti sa-si jutifice fiecare leutz cheltuit.
    Imaginati-va o Romanie in care cei care au pus serios umarul la constructia „societatii comuniste multilateral-dezvoltate” stau in banca lor, cuminti, pentru ca nu mai au voie sa ia decizii in ce ne priveste sau sa ne dea lectii despre democratie.

    Sigur, doar daca puteti…daca aveti IMAGINATIE, n`asha ? 🙂

    Tzepelica

    26/12/2009 at 3:26 pm

  10. Salut UTS,Tzepe!

    1.PSD nu se reformeaza nici dupa disparitia papashei.Are cine sa-i continue „idealurile neintinate ale socialismului:Ponta,Corlatean,Manicioiu….sub stricta supraveghere a lui Bombonel. 🙂

    2.Cu reforma justitiei avem aceeasi mare problema:sistemul infestat de juristi care vor salarii de lux si beneficii aparte de restul muritorilor.Se pare ca tot Constitutia trebuie sa reglementeze corect atributiile puterilor in stat.Legile sa apartina legiuitorilor,ezecutarea guvernului si impartirea dreptatii justitiei.Pana atunci….vorbim vorbe…. 🙂

    dora

    26/12/2009 at 3:29 pm

  11. bunä dragii mei,

    dar cu legea a lustratiei, ce mai este?

    cred ,cä este mare nevoie de ea.

    theo

    26/12/2009 at 3:34 pm

  12. @dora
    Poti sa reformezi de o mie de ori Constitutia.
    Daca-l pui tot pe Predoiu ministru la justitie, bati pasu` pe loc.
    Adica nu reformezi nimic in justitie.
    E nevoie de cineva care sa nu se teama sa-i deranjeze pe barosanii din magistratura, de cineva care sa vrea sa promoveze tineri competenti, nesantajabili.

    Tzepelica

    26/12/2009 at 3:44 pm

  13. @theo
    Legea lustratiei e la „fezandat”, in Parlament.
    Sa nu le cada prea greu la stomac… 🙂

    Tzepelica

    26/12/2009 at 3:45 pm

  14. buna ziua

    interesant mesajul lui @cetatean de mai sus
    spun cateva lucruri ref. la modificarea constitutiei:
    – trebuie evitata gandirea unei constitutii care sa fie o (aparenta) solutie la anumite probleme politice curente, cu atat mai mult cu cat in romania situatia este f. fluida, ce e azi de actualitate, maine e mort si ingropat;
    – trebuie de asemenea evitata „croirea” unei constitutii pe masura unei personalitati, i.e. basescu; am avut o constitutie redactata pe gustul lui iliescu (modificata in 2003 pe gustul lui nastase) si a iesit asa cum este; un argument suplimentar este ca basescu nu va mai putea fi niciodata presedinte, asa ca orice gandire in acest sens e inutila;
    -elementul-cheie al viitoarei constitutii este modalitatea de alegere a presedintelui: alegerea prin vot direct inseamna reprezentativitate egala cu a parlamentului si atributii pe masura; actuala constitutie merge pana la jumatatea drumului, noi nu avem o republica semi-prezidentiala autentica; deci, daca se pastreaza votul direct pt pres., atributiile tb sa fie marite;
    – nenumarate aspecte punctuale: (i) referendumurile aprobate sa fie convertite obligatoriu in legi, nu lasate la aprecierea parlamentului; (ii) o suspendare nereusita a pres. sa atraga dizolvarea parl. ; (iii) un regim clar al infractiunilor de inalta tradare, aplicabil inclusiv parlamentarilor etc etc

    razvan

    26/12/2009 at 4:00 pm

  15. Intradevar faptul ca TB nu va mai fi presedinte este un atuu pentru o revizuire echilibrata a constitutiei.

    Poate nu ar fi rau daca alegerile prezidentiale nu ar mai fi atit de decalate de cele legislative, si locale, noi fiind citiva ani intr-un deceniu, in continuu in campanie prezidentiala.
    Ceeace parea initial o masura buna – decalarea alegerilor- s-a dovedit un cosmar.

    Un tanar de stanga

    26/12/2009 at 4:06 pm

  16. theo,

    te salut si iti doresc tot binele din lume 😆

    dora

    26/12/2009 at 4:27 pm

  17. De acord cu voi:

    1.decalarea prezintentialelor de parlamentare a fost neinspirata(ce sa faci era o lupta si atunci intre pres.I;iescu si premier Nastase,ceea ce s-a uitat intentionat).

    2.puterile in stat trebuie bine precizate fara a lasa loc la interpretari si lnterventia repetata a Curtii.

    3.pastrarea alegerii presedintelui prin vot direct.

    4.anularea imunitatii parlamentare- pastrarea doar pt.declaratii politice.

    5.obligativitatea punerii in aplicare a deciziei prin procedura referendara
    6.gasirea unei solutii pentru a diminua absenteismul la vot .

    @tzepe,uiti de imposibilitatea ministrului justitiei de a decide.Iti amintesti ce a patit Monica Macovei?Tot in Parlament se fac si se desfac atributiile unui ministru si al CSM-lui care detine controlul.

    dora

    26/12/2009 at 4:45 pm

  18. […] here: Un drum spre undeva This entry is filed under Romania – Blogs, Theo-Phyl. You can follow any responses to this entry […]

  19. @dora
    MM n-a patit ce-a patit pt. ca „n`avea atributii”.
    Imi permit sa-mi mentin parerea : cat timp nu se face nimic la justitie si se defileaza cu procurori incompetenti si cu judecatori santajabili, reforma statului ramane o vorba goala.
    Ca si tzepele din Piata Victoriei.

    Tzepelica

    26/12/2009 at 5:00 pm

  20. Tzepe,

    tocmai ca nu-si face treaba CSM-ul.Acolo-i o adevarata cloaca de incompetenti si santajabili.Eu nu cred in puterea miraculoasa a unei singure persoane.Fara o echipa beton nu se misca misca nimic in nici o institutie. 🙂

    dora

    26/12/2009 at 5:14 pm

  21. @Cetatean @dora @Val @TDS @timi SALUT si Sarbatorii fericite 🙂

    Theophyle

    26/12/2009 at 5:15 pm

  22. @razvan, salut si tie. Cred ca ai dreptate, totul trebuie sa inceapa de la Justitie 🙂

    Theophyle

    26/12/2009 at 5:16 pm

  23. @Thephyl
    Sarbatori fericite ! 🙂

    @Dora
    Spune-mi, te rog, care e „echipa beton” a lui Predoiu… 🙂

    Tzepelica

    26/12/2009 at 5:18 pm

  24. Reformarea clsei politice in spiritul „sarbatorilor crestine”, nu cred ca va merge. Fara o justitie puternica nimic nu are sanse pe la noi!

    Theophyle

    26/12/2009 at 5:20 pm

  25. @timi, pentru politicieni MMacovei este ca tamaia pentru necuratu’

    Theophyle

    26/12/2009 at 5:21 pm

  26. @Theophyl
    Ma bucur ca suntem macar doi care cred ca trebuie inceput cu justitia. 🙂

    Tzepelica

    26/12/2009 at 5:22 pm

  27. Sarbatori fericite theophil! 😆

    dora

    26/12/2009 at 5:22 pm

  28. In vreme ce Predoiu e acceptabil pt. toti, pt. ca nu deranjeaza pe nimeni. 🙂 🙂

    Tzepelica

    26/12/2009 at 5:23 pm

  29. timi,

    echipa lui Predoiu ar trebui sa fie CSM-ul.

    Dar el mai face parte si din guvern si din CSAT.( a lucrat bine cu BASE).

    Acum ma retrag,a inceput coloana sa-mi scartaie. 😆

    dora

    26/12/2009 at 5:25 pm

  30. Justitia se reformeaza, cit se poate, prin coduri, de aia a aparut coalitia anti-coduri! Iar prima reforma este ca si facuta: 2 grade de jurisdictie, adica vor disparea curtile de apel, se va scurta durata procesului, la care se adauga scurtarea termenelor. Pare mecanic, dar este un lucru imens, pentru ca poti scapa fara probleme si de dinozauri, aciuiati in principal la curtile de apel. S-ar putea ca in 2011 sa avem toate codurile in opera, in practica!!!

    Liviu Iordache

    26/12/2009 at 5:26 pm

  31. dora, Draga mea sarbatori fericite, sanatate si numai bine tie si celor dragi tie, La Multi Ani! 😆

    Theophyle

    26/12/2009 at 5:31 pm

  32. Liviu Iordache, Salutari 🙂 Doamne ajuta!

    Theophyle

    26/12/2009 at 5:33 pm

  33. Buna seara!
    Interesante puncte de vedere si, cred eu, prea optimiste.Reforma, cita va fi, va merge incet si greu.Problema nu este „catre ce”, ci „cum” si mai ales „cu cine”.Parlamentul, pina in 2012, este cum este.Nu pare a fi prea dornic de reforma.Personalul din Justitie, Educatie, Interne, cel din mass-media si ONG-uri parca ar fi „trupe de ocupatie”.S-au „insurubat” pe posturi si greu vor accepta sa schimbe ceva care sa le reduca din privilegii, din influenta si din „liniste”.Nu vor accepta ca „meritele” si nu „vechimea” sa fie principiul de baza pt. avansare profesionala.Asa ca se va face reforma in ritmul „sontic-sontic”.Democratic, nu se poate altfel, cu o „dictatura luminata”, poate ar merge repede, dar ar fi bine, ne permitem, ne dorim????!

    mitica

    26/12/2009 at 8:51 pm

  34. Craciun ferict all
    Am venit si eu din mall
    AAA, asa imi iesea rima
    Am stat acasa la cratima
    Familia toata m-a vizitat
    Am avut un copac adunat
    Din 7 mari si 7 zari
    Cu crengi mici si mari
    Tare bine am petrecut
    De politica am combatut
    Doar putin, dupa desert
    Cand sticla era doar sfert
    Unchiu Theophyl n-a uitat
    Le propune un drum lat
    Pe cei pedelisti ii mangaie
    PSeceraDemocrata e momaie
    PNL ul e in plop
    Patriciu e in talcioc
    Toti o apa si-un pamant
    Cu urechea dupa vant
    Tzepelica ne descrie
    O alta Romanie
    Eu credeam ca s-a mutat
    In Canada a emigrat
    Justitia e melc mare
    Are coarnele la soare
    Si se urca pe bustean
    Si mananca leustean
    Mai citesc, dar cam rarut
    Ca sunt pe sub bradut
    Cioco si tot bun
    Cu sotia de Craciun

    Creanga

    26/12/2009 at 8:53 pm

  35. mitica, buna seara!
    nu merge altfel decat democratic, nu exista dictaturi „luminate”, cred ca singur lucru care poate misca lucrurile este presiunea civica a „populatiei luminate” si a unui presedinte in al doilea mandat. Bineinteles e nevoie si de mult noroc 🙂

    Theophyle

    26/12/2009 at 8:55 pm

  36. @Creanga, buna seara si sarbatori fericite!

    Theophyle

    26/12/2009 at 8:57 pm

  37. Hello,
    mai puteti de atitea sarmale gustoase?
    🙂

    si eu cred ca in primul rind trebuie urnita sau sa se urneasca singura Justitia!

    se va urni oare?

    orangeskorpion2009

    26/12/2009 at 9:16 pm

  38. Buna seara, buna seara.
    Interesant post, buna completarea cetateanului.
    Eu doar as spune ca modificarea Constitutiei si reforma justitiei trebuie sa mearga in paralel. Una fara alta nu se poate.
    @dora, PSD trebuie reformat mai devreme sau mai tarziu. Iliescu nu este vesnic iar Nastase nu este un lider autentic. Echipa de conducere de acum (Geoana, Hrebenciuc, Vanghelie) este total compromisa.Astia trebuiesc lasati in opozitie 4-5 ani ca sa aiba timp sa inceapa sa plece toate aripile si aripioarele din partid si poate una dintre ele sa constituie baza unui partid de stanga european.

    clemycali

    26/12/2009 at 9:17 pm

  39. clemy,

    alternativa la cele spuse de tine ar fi un nou partid social democrat format din altfel de oameni, eventual infiintat de vasile dancu, rus si puscas – grupul inca pesedist de la cluj…

    orangeskorpion2009

    26/12/2009 at 9:20 pm

  40. @Theophyle > se poate explica „tactici comuniste ale PSD”… prin ce? haideti sa argumentam exact fiindca altfel riscam sa folosim abuziv termenul de comunism.

    H.N.

    26/12/2009 at 9:21 pm

  41. @skorpion, salut si La multi ani. Ai dat gata sarmalele?
    Si da, la un astfel de partid ma gandesc dar nu stiu daca Dancu si Rus chiar vor avea curajul sa faca pasul asta sau vor incerca sa „reformeze partidul din interior”, asa cum au facut cand a fost ales Geoana presedintele PSD.

    clemycali

    26/12/2009 at 9:24 pm

  42. @clemycali, salut!

    Theophyle

    26/12/2009 at 9:31 pm

  43. skorpi, Salut!

    Theophyle

    26/12/2009 at 9:31 pm

  44. HN. Salut si sarbatorii fericite! am sa-ti explic imediat din trecutul apropiat:
    1. aliuziile infantile a lui Corlatean in legatura cu unui posibil antisemitism a lui Baconschi pentru ca prefatat o carte a unui autor considerat extremist-nationalist

    2. Acelas fel de intrebari legate de „gradina Maicii Domnului” facute de Hrebenciuc.

    Ambii s-au folosit de tacticile comuniste ale anilor 70-80. RUSINE lor si rusine tacticilor de care se folosesc.

    Asta se numeste MANIPULARE COMUNISTA. Tu esti tanar eu am trait pe vreamea aia si am fost supus la astfel de tactici.

    Am postat astazi doua postari legate de legionarism, atunci eu sunt legionar?

    Theophyle

    26/12/2009 at 9:38 pm

  45. @Theophyle: niciodata nu am negat ca nu exista membrii PSD cu inclinatii sau manifestari comuniste. Dar consider ca este nedrept ca acestia sa fie etichetati per ansamblu comunisti. Sa nu uitam ca PD-L are radacini comuniste, iar multi membri PD-l in frunte cu Iliescu au guvernat impreuna la inceputul anilor 90…

    H.N.

    26/12/2009 at 9:44 pm

  46. @Theophyle: App de tactici comuniste. In Cluj, organizatia PSD a fost acaparata prin tactici comuniste de PD-L, daca tot dam exemple… tovarasi de drum ca Dancu & Rus au tupeul sa ceara o reforma in PSD ??

    H.N.

    26/12/2009 at 9:46 pm

  47. HN, uita-te la postarile mele in care eu ii denumesc aripa PSD in PDL, asa ca eu nu fug de adevar si-l demasc cu toata taria!

    Pan nu va disparea Iliescu si ai lui, nimic nu se va intampla in PSD. Punct

    Theophyle

    26/12/2009 at 9:46 pm

  48. clemy,

    mai avem vreo 100 de sarmale..
    🙂

    orangeskorpion2009

    26/12/2009 at 9:47 pm

  49. skorpi, ai grija la colesterol baiatule 🙂

    Theophyle

    26/12/2009 at 9:48 pm

  50. @Theophyle: ok am vazut ca esti putin suparat pe o aripa a PD-L… eu sincer ma asteptam ca Valeriu Stoica de exemplu
    sa fie „bagat mai mult in seama”

    H.N.

    26/12/2009 at 9:49 pm

  51. HN,

    si PNL are radacini comuniste, ba chiar si securiste
    si
    in plus sa nu uitam ca patriciu, liberal desavirsit, a fost ministrul pentru … inca din primul guvern fesenist..

    daca este sa spunem tot, atunci sa spunem TOT.
    🙂

    orangeskorpion2009

    26/12/2009 at 9:52 pm

  52. @HN, Stoica este un teoretician liberal, care la randul lui in anii 80 l-a elogiat iubitul conducator. Nu am treaba cu el, sper ca el sa creada in ceea ce scrie, eu nu cred!

    Theophyle

    26/12/2009 at 9:53 pm

  53. @Theophyle: felicitari ptr. noul blog 🙂

    H.N.

    26/12/2009 at 9:53 pm

  54. buna seara,
    Probabil ca eu sunt mai putin tolerant dar Ioan Rus tot un fel de militian imi pare poate mai frecventabil decit cleptocratii flagranti ai PSD sau bolsevicii aceiluias partid.Dancu la fel. Ei de multi ani sunt grupul de la Cluj si atit. Ei mai strimba din nas dar nici nu pleaca din partid, nici propun o dizidenta, o linie ,o hotarire. Ei sunt eterna speranta a curateniei in PSD

    Tara asta, cred eu nu are nevoie de citeva guvernari fara socialistii baltatizi de orice nuanta. Tara asta trebuie refacuta economic si moral dupa zecile de ani de promiscuitate. Abia apoi va fi necesar un partid de stanga, european aici, care sa redristribuie bogatia 🙂 Atunci Rus si Dancu vor fi niste pensionari iar PSD de azi doar un vis urit daruit noua de Ion Iliescu

    Un tanar de stanga

    26/12/2009 at 9:55 pm

  55. @skorpion, dar cate sarmale ai facut omule?
    @theophyle, sunt de acord cu tine: cat timp traieste Ilici nimic nu se misca in partidul ala.

    clemycali

    26/12/2009 at 9:55 pm

  56. @HN, vrea ca intelegi bine. Eu cred ca PDL nu poate fi un partid cu radacini liberale. PDL trebuie sa devina un partid conservator, asemanator cu CDU in Germania. desi exista un conservatorism liberal, nu cred in teoriile dlui Stoica.

    Theophyle

    26/12/2009 at 9:56 pm

  57. clemy,
    pai, eu le-am facut?
    au fost vreo 160-180 parca,
    dar mici, crede-ma, nu gogosi uriase, ci mici si delicate
    🙂

    eu tot nu inteleg de ce presa cea draga tot spune guvernul Boc IV
    (patru),

    de unde no. 4? ca tot nu inteleg…

    p.s. pentru evitarea cresterii colesterolului ma duc sa joc un tenis de masa….
    🙂

    orangeskorpion2009

    26/12/2009 at 9:58 pm

  58. ThPh,

    nu crezi in Valeriu Stoica sau nu ai incredere in el?

    ce nu-ti place la el?

    orangeskorpion2009

    26/12/2009 at 9:59 pm

  59. @Theophyle: pai va fi un fel de CDU (personal nu cred ca este productiv in romania dar in fine)atunci cand nu va mai avea un lider populist ca basescu care strange voturi cu discursuri de stanga 😀
    @Un tanar de stanga: prietene cred ca nu esti in tema… eu sunt membru PSD Cluj si crede ca stiu cat saboteaza baietii astia partidul

    H.N.

    26/12/2009 at 9:59 pm

  60. @skorpion, inteleg ca nu tu le-ai facut dar mi-a fost mai usor sa scriu asa.
    Iar dupa numaratoarea mea ne aflam in fata guvrnului Boc 3. Primul a fost cel cu PSD-ul, al doilea a fost cel care a fost dat jos prin motiune de cenzura iar asta ar fi al treilea. Ca intre timp a fost proiectul Croitoru, respins de Parlament, si Negoita care nici nu a ajuns sa propuna o echipa.

    clemycali

    26/12/2009 at 10:01 pm

  61. HN, Skorpi: asta sunt eu, scuze nu am avut timp sa traduc:

    The six canons of conservatism

    1. Belief that a divine intent rules society as well as conscience… Political problems, at bottom, are religious and moral problems.
    2. Affection for the proliferating variety and mystery of traditional life, as distinguished from the narrowing uniformity and equalitarian and utilitarian aims of most radical systems.
    3. Conviction that civilized society requires orders and classes…
    4. Persuasion that property and freedom are inseparably connected, and that economic leveling is not economic progress…
    5. Faith in prescription and distrust of „sophisters and calculators.” Man must put a control upon his will and his appetite…. Tradition and sound prejudice provide checks upon man’s anarchic impulse.
    6. Recognition that change and reform are not identical.

    Kirk, Russell (1953)The Conservative Mind: From Burke to Eliot. Washington, D.C.:Regnery, pp. 7-8.

    Theophyle

    26/12/2009 at 10:02 pm

  62. skorpi, nu cred in ideile lui care nu-si pot avea locul intr-un partid PPE, (popular, care este de fapt un partid conservator).

    Nu cred in el dupa ce am citit si alte texte care le-a scris la inceputul anilor 80.

    Theophyle

    26/12/2009 at 10:05 pm

  63. HN,
    Putem vorbi civilizat dar prieteni nu suntem.
    Nu e nici o contrazicere. Dancu si Rus, nu fac nimic nici rau si nici bine. Probabil ca sunt rabdati la Bucuresti ca sa se arate ca au si ei democratie in partid si pluralism.

    Nu trebuie sa dati vina pe cei doi ca aveti in cluj rezultate proaste. Clujul si Ardealul nu are procentul regatului de lumpeni. Ardeleanul nu poate fi convins de Vanghelie si de o punga cu ulei si pui congelati.

  64. Conservatorii cred in afaceri, ca de obicei, lasand totul in
    voia pietei. Unii conservatori merg atat de departe incat chiar neaga existenta unor schimbari climatice, ignorand astfel nenumaratele dovezi stiintifice care indica acest lucru si actionand iresponsabil in fata unor amenintari serioase pentru planeta si cetatenii ei.Conservatorii cred intr-o societate de piata, in care pot lasa bogatii sa devina mai bogati, in detrimentul celorlalti. Noi cei de stanga credem intr-o economie de piata sociala care da sansa fiecarui membru al societatii sa se foloseasca la maxim de oportunitatile oferite de globalizare. Noi credem in solidaritatea dintre generatii, si nu in individualismul de dreapta.

    H.N.

    26/12/2009 at 10:09 pm

  65. H.N. Chiar greu de explicat in 2 cuvinte, dar nu este adevarat ceea ce zici tu. Iti propun sa urmaresti putin linkul asta:

    http://www.eurothinkers.eu/

    pe la mijlocul lui Ianuarie am sa public un articol despre viitorul consevatorismului in general cu trimiteri la Romania.

    Theophyle

    26/12/2009 at 10:14 pm

  66. Noi avem ce minca HN, Magazinele sunt pline de cumparatori, noi nu avem oameni care mor pe strada de foame, cum au murit in Irlanda de pilda in secolul trecut.
    La noi criza este morala,dupa 50 ani de bolsevism. si numai un partid conservator poate rezolva aceasta criza cu masuri de dreapta.

  67. @Theophyle: merci, cunosc link-ul sunt apropiati de PPE

    H.N.

    26/12/2009 at 10:17 pm

  68. @Un tanar de stanga: In Irlanda nu au murit de foame in secolul XX, ci in secolul XIX, mai exact in perioada 1845-1849 (marea foamete) si apoi cu ocazia marilor emigrari cand numai avea cine sa lucreze pamantul (vorba bine). In sec XX au existat tensiuni privind locurile de munca si conflicte interetnice (in Ulster)

    H.N.

    26/12/2009 at 10:19 pm

  69. HN da, este un think-tank al PPE, aripa conservatoare (Konrad Adenauer Stiftung and the Centre for European Studies). Si daca tot vorbim de politica sociala, citeste te rog:

    http://www.eurothinkers.eu/2009/07/less-subsidies-more-market-access/#more-177

    Theophyle

    26/12/2009 at 10:20 pm

  70. HN
    cind spun secolul trecut ma gindesc la 19. Da trece timpul 🙂
    Nu te cred totusi ! Da-mi un exemplu de solidaritate personala intre generatii in ultima saptamina a ta sau a celulei de cluj a PSD.

    Si stii de ce nu cred ? Pentru ca nici unul din psd-istii pe care i-am cunoscut nu a venit in partid din motive doctrinare,sau de convingeri ci numai din interes pur material. Nici cu celelalte partide nu ma laud, dar acolo mai gasesti oameni veniti din convingere.

  71. @Theophyle: multumesc inca odata. Este benefic sa te informezi si sa accepti si alt punct de vedere. promit sa ma informez pana atunci de la sa te delectezi cu:http://www.pes.org/en/pes-action/political-initiatives/-new-social-europe/ten-principles

    H.N.

    26/12/2009 at 10:25 pm

  72. @Un tanar de stanga: „Si stii de ce nu cred ? Pentru ca nici unul din psd-istii pe care i-am cunoscut nu a venit in partid din motive doctrinare,sau de convingeri ci numai din interes pur material. Nici cu celelalte partide nu ma laud, dar acolo mai gasesti oameni veniti din convingere.”
    > scuze in PSD sunt 5%, 10%, 70% membri din convingere (doctrinar)…nu stiu cati exact. Dar in PD-L 0. De ce? Pai PD-L a fost pana in 2005 de stanga… deci 15 ani socialisti si apoi au descoperit farmecul conservatorismului ?!?! este absurd sincer!!!
    > eu va doresc o seara frumoasa. Merg la un juice in oras. Salut

    H.N.

    26/12/2009 at 10:28 pm

  73. TDS-ule o sa-i treaca cu varsta 🙂 Doctrinare in PSD, auzi bre, sa mori de ras 😆

    Theophyle

    26/12/2009 at 10:33 pm

  74. H.N. distractie placuta, poti sa bei si o bere ca proletariatul 🙂

    Theophyle

    26/12/2009 at 10:34 pm

  75. @theophyle, doctrina si PSD-ul sunt incompatibile.

    clemycali

    26/12/2009 at 10:36 pm

  76. HN
    Inainte de juice sau dupa ce vii inapoi:
    Nu ti-a explicat nimeni ca noi cei de aici nu suntem PDL-isti cu carnet ?
    Nu ti-a explicat nimeni ca MM , Voinescu, TRU, Preda, au intrat in partidul asta dupa cei 15 ani ? Ai fi dorit ca un conservator tinar ca Voinescu sa mearga la aliatul vostru Felix motanul conservator ?

    PSD este membru prin frauda al socialistilor europeni. Sa nu spui ca votantul PSD si activistul PSD merge pe „ten principles” pe care le viri la o cafea adversarilor politici e de ris. Noi nu vorbim de Seloglene Royal in propozitie sau de Zapattero ci de Hrebenciuc Cozminca si Ponta 🙂

  77. HN, maine daca mai treci pe aici, ca sa intelegi care este diferenta:

    Caracteristica societatii conservatoare e mai degraba echitatea decit egalitatea; reconcilierea claselor mai degraba decit abolirea lor. Pus sa aleaga intre libertate si egaliate, conservatorul va alege nedezmintit libertatea. Pentru ca, de fapt, superioritatea libertatii asupra egalitatii sta la baza traditiei conservatoare.

    Chiar daca gindirea conservatoare, sub presiunea democratiei moderne, s-a indepartat oarecum de Burke si de Adams, un lucru a raman neclintit: credinta in nevoia unei elite care sa conduca si sa slujeasca in acelasi timp. Dupa cum scria Gertrude Himmelfarb: “Daca exista vreun test, vreun punct doctrinar, care poate distinge conservatorismul de liberalism, acesta e respectul fata de elite.

    citat din Clinton Rossiter

    Theophyle

    26/12/2009 at 10:48 pm

  78. Minunat scris Theophyle,
    Am copiat si eu citatul.Am inteles diferenta intre conservatorism si liberalism.
    Nu ai din intimplare si un citat care sa distinga diferenta intre conservatorism si bolsevismul-cleptocrat de felul partidului lui Ion Iliescu ? 🙂

  79. TDS, problema este limita cunostintelor pe care le au oamenii despre lucrurile pe care le gandesc sau le scriu.

    @HN mi-a trantit o definitie aiuristica a conservatorismului pe care probabil a invatat-o nu stiu unde si nu stiu de la cine. E greu sa-ti convingi interlocutorii daca nu au interesul unei gandiri deschise bazate pe un spectrum mai larg de cunostinte.

    Theophyle

    26/12/2009 at 11:08 pm

  80. @theophyl, HN confunda probabil doctrinele. Nu cred ca exista o facultate in Romania unde sa se predea la modul serios filozofia politica. Sunt in cel mai fericit caz cursuri scurte de introducere in diferitele curente politice. Problema este studiata superficial si biased. De aici si confuziile intre conservatorism, liberalism, crestin democratie etc.

    clemycali

    26/12/2009 at 11:14 pm

  81. @TDS, Clinton Rossiter, are un articol memorabil care se numeste „The President and Labor Disputes”, pe care cred ca Baselu trebuie sa-l citeasca, daca-l intelege si-l va aplica va deveni un mare presedinte.

    Theophyle

    26/12/2009 at 11:16 pm

  82. @clemycali, tocmai pentru asta am deschis blogul meu ideologic, oamenii trebuie sa stie despre ce vorbesc, musai!

    Theophyle

    26/12/2009 at 11:18 pm

  83. Clemy Fiecare ginditor se simte dator sa dea propria lui definitie unui curent politic, unui fapt social sau unuia istoric iar cititorul sa-i zicem neprofund, tinde sa asimileze acea defintie care se potriveste mai bine cu puzzle din mintea sa, sau cu argumentatia pe care vrea sa o faca.

    Tot e bine. Daca acum citiva ani spuneai de conservatorism in Romania se uitau la tine ca si cind ai fi spus ca esti fascist.

  84. @theophyle, am vazut si te felicit inca o data ptr initiativa. Eu de exemplu am citit postarile tale despre miscarea legionara. Extrem de interesante si revelatoare chiar si ptr mine care am ceva cunostinte istorice.
    Iar daca la scoala nu se face o educatie in acest sens, ma refer macar la nivelul facultatilor de gen (istorie, sociologie, stiinte politice, jurnalism) atunci trebuie folosite resursele alternative. Nu se mai poate in stilul de pana acum.

    clemycali

    26/12/2009 at 11:22 pm

  85. @tds, ptr ca in Romania informatia patrunde inca greu. Iar romanii stiau despre conservatori doar ce au citit in cartile de istorie, ca au fost rai, ca era partidul boierilor care a impuscat taranii la 1907. Iar liberalii erau intotdeauna portretizati ca artizanii modernizarii Romaniei. Nimic mai fals.Miturile astea cred ca dainuie inca in mare parte. Or, daca de la nivel de scoala generala si liceru se pleaca cu astfel de preconceptii, la nivel de invatamant superior, nici nu e de mirare ca miscarea conservatoare definita de Thatcher si Reagan a fost privita prost.

    clemycali

    26/12/2009 at 11:27 pm

  86. Seara buna all

    Aho, aho politieni frati
    Sarmaua sa nu lasati
    Curga vinul pe covoare
    Ca le spala tusa mare
    Racitura sa topiti
    In burta sa o gasiti
    Carnatul se cam rascoala
    PSDul da in boala
    Vine un tanar destept
    De la Cluj in apartament
    Blogul este primitor
    Si Theophyl un om iubitor
    Are rabdare prea multa
    Chiar si crengile asculta
    Sesiunea eu astept
    Sa vaz de nu raman repetent
    Dar nici asa nu e bai
    Ca sanse la PNL ai
    Ei iubesc mult chiulangii
    Bibliotecari si barbugii
    Partidul seceros nu moare
    Iliescu inca-i in floare
    Multumesc mineri dragi
    Ca eram ud in nadragi
    AI dreacu golani
    Intelectuali fara bani
    Egalitate pentru toti
    Pentru lenesi si hoti

    Creanga

    26/12/2009 at 11:29 pm

  87. @clemycali, sti concetatenii nostri considera ca daca nu vorbim despre ceva, acel ceva nu exista. Daca povestesti adevarurile asa cum au fost atunci esti:
    1. Jidan imputit pentru ca iubesc si Vechiul Testament.
    2. Legionar imputit pentru ca scrii despre ei.
    3. Comunist imputit pentru ca am scris despre socialistii lui Titel ca sunt si ei mortii nostri pentru ca si ei au murit la canal si in inchisorile comuniste.

    Un singur lucru nu scriu, ca sunt un roman care-mi iubesc tara si povestesc istoria ei

    Theophyle

    26/12/2009 at 11:31 pm

  88. @creanga salut. Bune versuri 🙂

    clemycali

    26/12/2009 at 11:31 pm

  89. @theophyle, stiu cata superficialitate domneste in Romania la nivel intelectual. Dar tendinta asta de a ascunde adevarurile incomode se manifesta si prin alte parti doar ca pe malurile Dambovitei s-a ajuns la o adevarata arta in acest sens. Dar cel mai mult ma doare ca s-au pierdut 20 de ani si adevarurile istorice nu au ajuns inca la masele largi. Fumurescu Funeriu o sa aiba o misie grea in tentativa lui de a misca ceva in sistemul educational romanesc. De acolo trebuie inceput. De la scoala primara.

    clemycali

    26/12/2009 at 11:36 pm

  90. @Creanga, mi-ai facut ziua 😆

    Theophyle

    26/12/2009 at 11:47 pm

  91. @Theophyle: departe de a deschide o polemica. Am o curiozitate. Raspunsurile tale au nuante diferite, scri mult pe mai multe bloguri. Presupun ca nu esti unul ci o comunitate. Ti-am studiat cu atentie blog-urile si d.p.d.v. sunt mai multi oameni care posteaza 😉
    O seara buna si scuze daca interpretez gresit

    H.N.

    26/12/2009 at 11:49 pm

  92. H.N. Toate postarile pe TOATE blogurile sunt ale mele, cand posteaza @demeter ea semneaza. HN asta este, eu sunt „comunitatea” 😆

    Theophyle

    26/12/2009 at 11:54 pm

  93. Clemy Theophyle
    Eu am multa incredere in internet si in noile tehnologii care aduc informatia iar o minte tinara poate disemina neadevarul de adevar.
    Inainte vreme noi cautam stirile sau informatia. Acum stirile si informatia ne cauta ea pe noi. Asta e un motiv ca CTP sau Pirvulescu sa se teama de media alternativa de web 2 care ii detroneaza din pozitia de guru, iar Andrei Plesu sa nu se simta prea confortabil. 🙂

  94. @clemycali, vezi, acum am devenit si „comunitate” 😆

    Theophyle

    26/12/2009 at 11:55 pm

  95. @Theophyle: am inteles. Esti eficient atunci. Felicitari :D.

    H.N.

    26/12/2009 at 11:59 pm

  96. @HN, nu, sunt un mos care si-a dedicat viata in „CUNOASTERE” probabil am sa mor, gandindu-ma la cat nu am reusit sa invat sau sa-i invat pe alti 🙂

    Theophyle

    27/12/2009 at 12:01 am

  97. HN
    Si pe Art Buchwald l-au suspectat ca in spatele numelui se ascunde o corporatie cu multi oameni care scriu.. scriu… mult si de calitate 🙂

  98. Prieteni dragi, va urez in continuare o seara placuta.
    Sper ca ne vom citi si maine. Comunitatea se duce sa scrie si sa citeasca putin. Noapte buna 🙂

    Theophyle

    27/12/2009 at 12:12 am

  99. nu este cazul sa va agitati. Era o simpla supozitie

    H.N.

    27/12/2009 at 12:12 am

  100. @Theophyl
    Asa am zis si eu odat
    Ca parca ati fi clonat
    Scrieti cu 20 de degete
    Si mereu la 2 capete
    Asa ca este normal
    Ca nu sunteti un banal
    Aveti pentru toti nitel
    Pentru creanga un purcel
    Sa stiti ca o sa-l pazesc
    Pe un blog prietenesc
    Din Atena pan’ in Obor
    Socialistul e din popor
    Putin sa imparti la toti
    Chiar de sunt cam tonti
    Ai de dreapta sa munceasca
    Ai de stanga sa-nparteasca
    Mi-am cam iesit din rimat
    De la atata mancat
    Cantarul e peste cap
    De frica, e in dulap
    Parca as mai bea ceva
    Daca scorpion ma va ajuta
    Andrei vine cu Tanta
    Ca sa dezvolte faianta
    Clemycalica nu este
    Are mereu o poveste

    Creanga

    27/12/2009 at 12:13 am

  101. H.N. 🙂 noapte buna!

    Theophyle

    27/12/2009 at 12:14 am

  102. Crengulinule
    🙂

  103. @all Noapte Buna

    H.N.

    27/12/2009 at 12:32 am

  104. @TDS 😀
    Tanarul este accidentat
    De la atata semnalat
    Stanga unu, dreapta doi
    C-asa-i politica la noi
    Cred ca sunteti mai multi
    Cu 5 urechi asculti
    Cregulin e numa’ unu
    Cu 3 deste magiunu
    De gandit, doar cu jumate
    Circumvolutiuni patate
    Le spal cu niste vin
    Durerea sa imi alin

    @all inclusive Hasta maNana

    Creanga

    27/12/2009 at 12:42 am

  105. Cu parere de rau o spun, dar cred ca romanii nu isi vor schimba prea curand obiceiurile civice…
    Cat despre constitutie… Poate ca ar fi buna daca ar fi respectata… Dar atat timp cat e calcata in picioare putem sa o schimbam noi de mii de ori

    LittleCaty

    27/12/2009 at 12:48 am

  106. Prieteni dragi, daca vreti sa vedeti un film cu un individ care nu a aflat ca s-au terminat alegerile si inca o tine ca gaia matu’, uitati aici. Relaxati-va cu Antonescu:

    http://webtv.realitatea.net/emisiuni/romania-politica-26-12-2009?autoPlay=true#ve_video_player_a

    Cetatean

    27/12/2009 at 1:20 am

  107. buna dimineata, comunitate,
    🙂

    buna dimineata, comunitatea comunitatii

    🙂

    interesant, interesante idei….

    orangeskorpion2009

    27/12/2009 at 10:22 am

  108. buna dimineata,

    🙂

    comentariul meu anterior a intrat la spam

    orangeskorpion2009

    27/12/2009 at 10:25 am

  109. Buna Dimineata si La multi Ani!
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    27/12/2009 at 10:38 am


Comentariile sunt închise.