Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Vidul doctrinar in politica romaneasca

Ultimele alegeri prezidentiale au dovedit cu prisosinta ca paradigma stânga-dreapta nu se aplică în România. Ea  chiar nu are de ce sa fie aplicata, pur si simplu este “sublima”, dar complet inexistenta. Majoritatea partidelor romanesti nu au un element ferm de ancorare ideologică. Multe ar fi cauzele acestei lipse, totusi factorul primordial a fost si ramane lipsa unei economii de piata adevarate. Marii “oligarhi” ai Romaniei, pe care eu ii denumesc deseori “oligarhii rosii” sau “baronii talhari”, s-au îmbogăţit exploatând legăturile pe care le aveau cu statul pre- şi post-1989. Din punctul de vedere al intereselor lor, faramitarea politicii romanesti si transformarea ei intr-un amalgam de fracţiuni si nu partide adevărate este  interesul de baza al acestor  “baroni talhari”  ai secolului XXI-lea.

PSD este un partid compus dintr-o majoritate de oameni de afaceri, care si-au facut averile prin ocrotirea binevoitoare a celui mai “sarac-cinstit” patriarh al nenorocirilor acestui popor, si o polpulatie saraca majoritar rurala. Bogatasi PSD  s-au  îmbogăţit prin intermediul unor metode care sunt departe de legile economiei de piata – cu ajutorul unor relatii clientelare, bazate pe o coruptie generalizata, care a generat tranzacţii de succes cu statul.

PNL este un partid care nu s-a arătat niciodata a fi cu adevarat de sorginte liberala. Patronii acestui partid au fost intotdeauna intr-o mezalianta cu PSD in aproape toate perioadele – de la inceputurile post-decembriste si pana in zilele noastre. Prezentul lider, in loc sa promoveze o componentă antreprenorială privată viguroasă, independentă de manipulările forţelor postcomuniste, se aliaza cu comunistii, fiind gata sa sacrifice si putinul obtinut in ultimii ani.

UDMR nu a fost niciodata un partid naţionalist, care trebuia sa reprezinte interesele maghiarilor din Romania; de facto a fost fractiune maghiara a FSN. Astazi UDMR a devenit un consorţiu al magnaţilor maghiari, care s-au ocupat cu monopolizarea politica si economica  în anumite părţi ale Transilvaniei, implementand concepte de guvernare bazate pe o cvasi-aparare a unor interese ale populatiei maghiare care traieste in Romania.

PDL are ceva mai puţini “oligarhi rosii” si dă semne că ar exista dorinţa de a crea un partid modern, bazat pe filosofia populara. Adica pentru cei care pot contesta o asemenea filozofie,  confundand-o cu populismul , este exact ceea ce de fapt promoveaza PDL –  incercarea de a guverna în numele intereselor unui număr mare de cetăţeni  ai tarii. PDL sufera si probabil va suferi si in viitor de probleme nascute din componenta eterogena a cadrelor partidului. PDL nu poate fi un partid liberal avand un electorat popular sub nivelul cerintelor unui liberalism adevarat. Asa zisa fractiune liberala a PDL trebuie sa se adapteze la “doctrinele populare” sau sa-si gaseasca locul in vechea matca. Asa cum CDU in Germania nu s-ar considerat niciodata un partid liberal, nici PDL nu se poate adapta la aceasta doctrina, ori cate carti ar scrie onorabilul domn Stoica. Jocul cu un pseudo-liberalism nu poate fi benefic in nici un caz pentru PDL.  PDL are cele mai mare sanse de succes in viitorii ani daca va abandona cateva din emblemele lui extrem de vizibile. Costumele Armani, pantofii Balli, puloverele Paul & Shark si posetele Vuitton nu au ce cauta intr-o Romanie saraca, in plina criza economica si intr-o perioada de austeritate.

UPDATE  BEC   ORA 17 :

 

 

 Rezultatele Circumscriptiilor 1-31

Written by Theophyle

13/12/2009 la 2:40 pm

231 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. mäcar acum acesti ridicoli psd-isti, ar trebuii sä tacä.

    cu cat urlä mai mult, aratä cat de departe sunt de democratie.

    theo

    13/12/2009 at 2:45 pm

  2. Nu cred că asumarea unei doctrine explicit populare ar exclude accente mai liberale în cadrul PDL.

    gabhryel

    13/12/2009 at 2:50 pm

  3. gabhryel, daca-mi explici cum poti reconcilia poulatia saraca din Moldova si Oltenia cu liberalismul, eu sunt de acord.

    „piata” electorala a PDL daca doreste sa creasca este numai in locul PSD, pentru asta am fost atat de potrivnic aliantei cu ei. Un partid care doreste sa devina unul mare in Ro, trebuie sa preia electoratul PSD. Asa ca prietene, nu liberalismul l-a salvat pe Base in aceste alegeri.

    Theophyle

    13/12/2009 at 2:54 pm

  4. Theophyle

    Nu te înţeleg.

    Negoiţă a fost propus pentru că Boc nu avea majoritate, nu pentru că ar fi mai bun decît Boc.

    (Dacă ar fi fost prima propunere a lui Băse, în locul lui Croitoru, fii sigur că ar fi căzut şi el).

    Dar acum Boc are majoritate.

    gabhryel

    13/12/2009 at 2:55 pm

  5. Am o mica obiectie la „”PSD este un partid compus dintr-o majoritate de oameni de afaceri, care si-au facut averile prin””

    Nu sunt oameni de afaceri. Ei sunt in majoritate persoane fizice care si-au facut averile … fiind in functii publice…. si depunindu-le pe numele soacrelor si matusilor

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 2:56 pm

  6. Nu e Romania in situatia in care politici sint mai importante decit ideologii?

    Eu cred ca UDMR-ul, pe linga alte probleme, nu stie cum sa procedeze cu situatia de centre de putere duble:Presidentie, executiv… si atunci stau aproape de cei care doctrinar ar accepta nevoia lor de autonomie adica liberalii ?

    P.S.
    Vreau sa impartasesc o mica ironie si o mica satisfactie personala…
    Desi sint in general destul de ignorat ca blogar ma citeste… Adrian Nastase?

    Are o postare identica cu a mea aici sau e coincidenta (?): http://nastase.wordpress.com/2009/12/13/un-clasament-al-liderilor-europeni/

    si a mea aici: http://ronormalitate.wordpress.com/2009/12/12/eurotribuneeuropenii-anului-2009/

    Binenteles el sare la T.B. Am trimis un comentariu despre faptul ca avem aici un caz de vina colectiva.

    Tio

    13/12/2009 at 2:58 pm

  7. gabhryel, daca ai fi trait intr-o democratie adevarata 30 de ani poate ma-i intelege mai bine. NU ai voie sa-ti minti electoratul sub nici o circumstanta.

    Theophyle

    13/12/2009 at 2:58 pm

  8. Electoratul PSD va constata că politica liberală este mai avantajoasă pentru ei decît mita electorală cu care s-au obişnuit.

    gabhryel

    13/12/2009 at 2:59 pm

  9. TDS, se poate formula si asa 🙂

    Lipsesc pt. cateva minute 🙂

    Theophyle

    13/12/2009 at 2:59 pm

  10. Theophyle

    Păi, nu-l minţi. Îi spui adevărul.
    Că doar n-a fost o păcăleală: Boc nu mai putea fi propus prim ministru pentru că nu mai avea majoritate în parlament.

    Acum poate fi.

    Eu unul nu văd nici o contradicţie aici şi nici o minciună. Chiar fără 30 de ani de democraţie. 🙂

    gabhryel

    13/12/2009 at 3:03 pm

  11. Theophille,

    nici o clipa nu ne-am asteptat la un al doilea partid liberal.PD-L este un partid de centru dreapta, cu componente social-crestine,liberale si elemente de solidaritate sociala. Mai am si eu unele incertitudini,dar pozitia lor consecventa si initierea cotei unice de pedelisti ma atrage spre ei si nu spre liberalii care au cedat in fata rosilor.

    dora

    13/12/2009 at 3:05 pm

  12. ULTIMA ORA:

    PSD contesta la CCR renumararea voturilor nule. Cica si asta a fost fraudata 🙂

    robin

    13/12/2009 at 3:05 pm

  13. Vom vedea mai multe poate diseara la irtv Blaga cu Hurezeanu si Boda.Poate transmite ceva blaga.

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 3:06 pm

  14. Robin
    🙂

    gabhryel

    13/12/2009 at 3:08 pm

  15. Sever Voinescu spunea intr-un interviu dat recent la un radio ca TB ar inclina spre un premier independent(dixit Turcescu)

    robin

    13/12/2009 at 3:08 pm

  16. Stiu ca nu toti il agreati pe Emil Boc.Daca doriti cititi in curentul CV-lui si comparati-l cu cel a lui Antonescu.Ramaneti uimiti.

    @TH.Daca-mi permiti as putea face un copy-paste din Curentul.

    dora

    13/12/2009 at 3:08 pm

  17. Vaslui- Recuperate 38, din care 27 Basescu si 11 Geoana VN 3080

    Buzau- Recuperate 16, din care 8 Basescu si 8 Geoana VN 3240

    Intermediar 1085 Basescu si 887 Geoana

    gabhryel

    13/12/2009 at 3:09 pm

  18. De acord. In Romania nici un singur partid nu are o ideologie clar definita. Daca iei si citesti statutele partidelor, nicaieri nu scrie ceva de politica pe care o promoveaza. Platforme de discutii si dezbatere cu cetatenii nu exista, dreapta, stanga, centru pentru ei sunt indicatii pentru cand mergi cu masina, nu orientari politice.

    Pana nu va aparea un partid care chiar sa stie ce ideologie reprezinta si pe care o va sustine consecvent, trebuie sa ne multumim cu raul cel mai mic, care din punctul meu de vedere este PDL.

    alicuza

    13/12/2009 at 3:13 pm

  19. N-or fi fost liberali cei care l-au votat pe Base acum, dar sa nu uitam ca a fost prima data dupa 1989 cind in aceasta campanie electorala nu s-au mai dat legi sau fonduri care sa favorizeze candidatul puterii.
    Dimpotriva, s-au adoptat masuri nepopulare care au „usurat” buzunarul romanilor exact in aceasta perioada.
    Ar merita facut un studiu aprofundat asupra acestor alegeri. Au avut niste elemente surprinzatoare care au aruncat in aer multe „cutume”.

    robin

    13/12/2009 at 3:14 pm

  20. Salutari tuturor

    Nu are rost sa ne complicam cu doctrine si alte matrapazlacuri politice.

    Populatia României este prinsa in caracatita politica din motive pur pragmatice care n-au nicio legatura cu ideologiile.

    Sa o luam simplu. Fiecare politician (senator, deputat, ministru, sef de agentie, prefect, judecator, director de spital sau primar) are in directa subordine cate 3-4 oameni „de incredere” (rude, amici, partenerei de afaceri))care, la randul lor, au fiecare cate 3-4 subalterni directi care la randul lor au cate 4-5……
    Si mergand pe acest fir (de fapt o progresie geometrica) constatam ca de pe urma fiecarui politician „de soi” isi castiga existenta cateva sute sau mii de persoane care , oricand si oriunde isi vor vota „protectorul” din varful piramidei.

    Daca ne gandim la sutele de politicieni de vârf, la sutele de prefecti subprefecti, …si la miile de primari din tara,
    ajungem la concluzia ca 50-60% din „clasa muncitoare” a României este de fapt aservita catorva mii de persoane din politica.Chiar daca, indirect.

    Simplu si fara nicio urma de policitianism. Doar pragmatism si oportunism la scara nationala!

    Carol

    13/12/2009 at 3:17 pm

  21. GABRIEL;

    SI CATE MAI SUNT DE NUMÄRAT???????????

    theo

    13/12/2009 at 3:17 pm

  22. salut, din nou 🙂
    eu mi-as dori ca boc sa fie prim ministru iar 🙂
    nu stiu daca e posibil dar mi-as dori

    elicearea

    13/12/2009 at 3:17 pm

  23. theo, mai sunt cateva circumscriptii, nu se mai poate schimba nimic 🙂

    elicearea

    13/12/2009 at 3:19 pm

  24. Ideologia partidelor s-a pierdut atunci cind granita dintre opozitie si putere s-a topit in „consensul” lui iliescu.
    Acest „consens” s-a materializat prin cite o felie din „tortul” economiei romanesti dat psd-istilor, liberalilor, udmristilor, pdistilor …Asa au aflat partidele ca ideologia e buna in teorie, in practica incurca impartirea „cascavalului”.

    robin

    13/12/2009 at 3:22 pm

  25. Tranzitia unei tari de la un sistem politic la altul nu e in masura sa incurajeze cristalizarea ideologica.
    Evenimentele/transformarile socio-politico-economice se petrec intr-un ritm mai rapid sau mai incetinit, a.i. un partid de stinga e silit sa ia masuri de dreapta si invers.

    robin

    13/12/2009 at 3:29 pm

  26. Care e culmea prostiei?
    Raspuns: Geoana

    elicearea

    13/12/2009 at 3:35 pm

  27. De Boc m-am plictisit. Mi-e simpatic, dar cred ca e „sub vremuri”.
    Vreau pe cineva nou, care impune.

    robin

    13/12/2009 at 3:37 pm

  28. S-a marit distanta intre TB si MG : aprox 200 de voturi 🙂
    Run, Base, run! 😀

    robin

    13/12/2009 at 3:40 pm

  29. Blaga premier, Macovei la justitie. Asta ar fi o formula buna (pt mine). Pana nu se pune la punct justitia, degeaba punem ministri capabili daca de fiecare data cand impun niste masuri drastice sunt obstructionati sau chiar atacati direct de Parchete, de sefii CSM sau chiar de CCR.

    Justitia e cheia „magica”.

    Pacat insa ca cei doi nu prea se au la inima.

    Carol

    13/12/2009 at 3:43 pm

  30. Salut pe cei noi veniti. Aveti un update BEC de la ora 15
    Tabela completa in subsolul postarii.

    39 circumscriptii din 48 existente au fost renumarate voturile nule. Rezultatele mai sus.

    Theophyle

    13/12/2009 at 3:47 pm

  31. @ All – citesc cu placere comentariile voastre. Nu am ce comenta pentru ca parerile mele le-am expus in articolul postari. 🙂

    Theophyle

    13/12/2009 at 3:49 pm

  32. multumim, Teofil, pentru update 🙂

    elicearea

    13/12/2009 at 3:51 pm

  33. ThPh, multzamim pt informatii. BEC face declaratii in curind. Or fi terminat?

    Carol, Blaga si MM sint ca apa si uleiul.
    Nici pe Blaga nu-l vreau. Mi-ar placea cineva gen Croitoru.

    robin

    13/12/2009 at 3:54 pm

  34. robin,
    3.14 pm

    foarte corecta observatie!

    orangeskorpion2009

    13/12/2009 at 3:55 pm

  35. @robin, si mie mi-ar place 😆

    Theophyle

    13/12/2009 at 3:55 pm

  36. Daca tot faceti guverne…. Eu l-as fi vrut… daca ar mai fi trait… pe Ticu Dumitrescu la Interne 🙂

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 3:56 pm

  37. gabhry-el,

    Emil Boc a cazut victima speculatiilor pesediste dupa iesirea lor de la guvernare.Este nedrept sa-l sacrifici pentru munca de Sisif pe care a dus-o singur impotriva unei coalitii nesimtite.Ardelenii(inclusiv ungurii) l-au votat decisiv pe Base, in mare masura, si pentru a sterge batjocura la care a fost supus premierul E.Boc.A promis autostrada pt ei -42 km.pana la 1 dec. -si s-a tinut de cuvant,la fel si centura Timisoarei.Asta pe scurt!Este scupulos,cinstit,harnic,cu viziune, munceste mult,n-a avut concediu mai bine de 1 an,este incoruptibil.

    dora

    13/12/2009 at 3:57 pm

  38. eu ii vreau pe:
    boc
    mmacovei, dar
    nu-l vreau pe blaga

    🙂

    orangeskorpion2009

    13/12/2009 at 4:00 pm

  39. theophyle
    asta mi se pare o discutie care, vorba lui nastase, comporta unele aspecte; adica ar merita o dezbatere mai lunga si pe toate fetele 🙂

    is de acord cu ce zici in postare asa ca nu mai insist pe partea aia, incerc mai bine sa aduc in discutie si alte aspecte

    din cite stiu, in marile partide occidentale exista grupuri identificabile de politicieni de diferite orientari; partidul e mai degraba un creuzet in care, pe de o parte, se infrunta aceste orientari, pe de alta este reprezentantul intereselor unor categorii de populatie; unele orientari cresc, altele scad in popularitate in cursul timpului; de aici rezulta o oarecare fluiditate doctrinara la nivel de partid care dupa capul meu nu e rea in sine si arata ca e viu

    interesele bazei electorale insasi se modifica in timp, iar diferitele grupuri doctrinare adopta si se adapteaza la acestea in functie de afinitati

    ce vreau sa zic: in pd-l, spre exemplu, as astepta sa se contureze mai clar grupuri conservatoare, liberale (de ce rit le place), crestin-democrate; acestea sa se adreseze pe de o parte electoratului propriu, pe de alta sa propuna si sa dezbata activ si public solutiile politice alternative

    pe de alta parte: eu unul prefer pina una alta pragmatismul doctrinar al pd-l ideologiei intepenite si utilizate strict propagandistic a liberalilor mai noi sau a socialistilor; fata de doctrina nu trebuie sa se comporta ca si fata de moastele sfintilor

    si ar mai fi multe de zis… 🙂
    eu zic ca ar fi bine sa continuam si sa dezvoltam discutia asta, nu crezi?

    murfi

    13/12/2009 at 4:00 pm

  40. corect, dora 🙂

    elicearea

    13/12/2009 at 4:01 pm

  41. MM la Justitie! OBLIGATORIU :mrgreen:

    elicearea

    13/12/2009 at 4:03 pm

  42. Subscbriu la absolut tot ce spune Dora ref la Emil Boc. Din pacate el a fost tocat, si de aceea ar trebui pus in momentul in care nu mai exista pericole de lipsa de majoritate. La imaginea pe care o are in rindul a 5.000.000 de naivi, e ca si cum l-ai pune premier pe Lazlo Tokes dupa ce ai aflat ca e homosexual cu tata tigan.
    Multe porcarii am auzit despre Boc de la tot felul de decerebrati care totusi ramin muti cind ii intrebi repetat: de ce e Boc incapabil….

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 4:03 pm

    • Care ar fi domne problema sa aven un premier tigan homosexual? Ce tara a dracului de inapoiata avem…

      alicuza

      13/12/2009 at 6:14 pm

  43. O zi buna tuturora 🙂

    Excelenta analiza! Eu subscriu la ce scrie Carol 🙂

    viviana

    13/12/2009 at 4:04 pm

  44. Eram sigura ca apare Dora sa-l apere pe Bocutz al ei. 🙂

    Pare ca se prefigureaza guvern PDL-UDMR+independenti. Fara PNL.
    Va fi o majoritate volatila, depinde de nr. „dezertorilor”.
    Poate dupa un timp se va trezi o parte din PNL si se va debarasa de gruparea psd din interior.

    robin

    13/12/2009 at 4:05 pm

  45. robin,
    si eu sint fan-Boc
    🙂

    tds,
    nu sint 5 milioane de naivi, ci:
    vreo 3 milioane de naivi manipulati de antene, irealitateatv, ziaristi ca ctp, srs, etc
    +
    2 milioane de perversi, fie ca le tremura sufletul din cauza dosarului CNSAS, fie ca se afla in cele 100.000 dosare nedesecretizate, fie ca nu mai pot face afaceri ca pe vremurile bune sub tatuku ilici si bombonel…

    🙂

    orangeskorpion2009

    13/12/2009 at 4:08 pm

  46. robin,

    nu sunt de acord cu tine.Te vad un pic patimasa.

    E nevoie de repararea unei mari nedreptati in privinta presedintelui unui partid,singur in sustinerea lui Base.Ce concluzii, fara a gresi, poti trage dupa 10luni de guvernare in conditiile stiute?Vrei sa spui si tu ca,E.Boc este papagalul lui Basescu?Ca nu are personalitate?In plina criza si cu un partener ostil a reusit masuri dure,n-a procedat ca ceilalti guvernanti cu pomeni electorale pentru candidatul lui.Acest lucru am inteles noi ardelenii.

    dora

    13/12/2009 at 4:11 pm

  47. eli,skorpi,UTS ma bucur ca ati ramas consecventi.

    Dincolo de masa norilor negri stim ca cerul este albastru. 🙂

    dora

    13/12/2009 at 4:15 pm

  48. legat de monica macovei: in tara s-ar lovi de zidul din parlament cu masurile reformatoare; a adoptat o alta tactica mai haioasa: propune masurile direct la ue; daca se vor adopta acolo, devin automat normative pt noi

    ‘Monica Macovei a sugerat necesitatea utilizării legitimităţii UE pentru înfiinţarea unui organism european centralizat de investigare pentru anchetarea fraudelor cu fonduri europene. ‘

    s-ar putea sa fie o metoda mult mai buna decit legile nationale extrem de vulnerabile la amendamente din partea unor ponta, andone, etc 🙂

    http://www.newsin.ro/corup%C5%A3ie.php?cid=view&nid=1426283d-9d46-4772-a79a-4196a72fe001&hid=media

    murfi

    13/12/2009 at 4:16 pm

  49. Valcea – Recuperate 38 din care 19 Basescu si 19 Geoana VN 2910

    Hunedoara- Recuperate 17, din care 5 Basescu si 12 Geoana VN 2807

    Botosani- Recuperate 20, din care 9 Basescu si 11 Geoana VN 2743

    Braila- Recuperate 16, din care 11 Basescu si 5 Geoana VN 2144

    Total circumscriptii numarate 43
    Total intermediar: 1129 Basescu si 934 Geoana

    gabhryel

    13/12/2009 at 4:19 pm

  50. @murfi, nu exista in lume nici un partid care este omogen. Nu exista in lume un partid care sa nu aiba „aripi”, dar exista o ideie programatica care-i uneste pe toti.

    Greu de identificat aceasta ideie programatica in politica romaneasca. Daca ar fi existat ar fi fost mult mai usor de aderat la aceasta indicatie programatica.

    Bineinteles ca voi continua sa-mi expun ideile chiar daca nu sunt atat de popoulare (uneori) pentru o minoritate sau o majoritate a cititorilor mei.

    Prima tinta a unui partid este asigurarea unei majoritati, asta inseamna extinderea, unde? Intr-un singur loc posibil, in fiefurile PSD. Cum se poate face? Numai asa cum am explicat mai sus.

    Restuil? licruri despre persoiane si personalitati. Nu au nici o relevanta la subiect 🙂

    Theophyle

    13/12/2009 at 4:19 pm

  51. dora. asa cred si eu 🙂
    eu sunt fan boc, fara discutie 😉
    de acord, skorpi, dosarele ii chinuie pe multi 😀

    elicearea

    13/12/2009 at 4:19 pm

  52. Dora, nu sint patimasa; dimpotriva, sint detasata. 🙂
    Daca o fi Boc premier, nu ma supar. Dar ma uit la cit de complicata e situatia economica; la ora asta economia e ca un motor desfacut in zeci de piese, unele uzate.
    Cred ca ne trebuie un „meserias” care sa cunoasca intreg ansamblu economic,sa fie in stare sa imbine corect toate bucatile fara a mai experimenta.

    robin

    13/12/2009 at 4:21 pm

  53. Th, tu vorbesti de doctrina cand stii foarte bine ca in Romania nu exista asa ceva. dupa revolutie incoace noi nu am avut niciodata doctrine la partide. abia dupa ce curatenia se va produce, vom avea si o clarificare a ideologiilor. restul, vorbim discutii 😀

    elicearea

    13/12/2009 at 4:23 pm

  54. UTS,

    naivi sunt si vor mai fi!

    Se vorbeste de marea performanta a lui Motocicleanu.Crestere economica bla-bla……Oamenii astia nici nu stiu din ce directie i-a lovit criza.

    Si noi vorbim de justitia oarba,fara a intelege ce putere are CSM-ul si componenta sa.Uitam de C.Constitutionala care a ajuns sa arbitreze totul.Si sunt doar 9 magistrati batuti in cuie de doua decenii. 🙂

    dora

    13/12/2009 at 4:23 pm

  55. TH, evident ca partidele sunt asa cum le-ai descris tu, despre doctrine probabil ca e de discutat in Romania, pana acum partidele nu au avut asa ceva.

    elicearea

    13/12/2009 at 4:24 pm

  56. Theophyle
    presupun ca fiefurile alegatorilor psd sunt compuse in majoritate din neinformati si din asistati si din ratati ce vor sa fie mingiiati pe crestet de catre un tatuc care sa le spuna ca ei sunt poporul.
    Cum vezi aspirarea acestora de catre pdl altfel decit prin populism mincinos, si din asistenta paguboasa acum cind avem nevoie de citiva ani de munca capitalista indirjita.

    In mod inteligent presedintele mergea pe programul binecunoscut al imm-urilor la tara. deasemenea pe egalitatea de educatie, si pe egalitatea in caz de infarct miocardic. Dar ajunge asta pentru captarea unui electorat astazi al psd ?

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 4:28 pm

  57. robin,

    sunt de acord : avem nevoie de o echipa guvernamentala cu experti pe diferite domenii,dar un premier politic si cu abilitatile unui E.Boc.

    dora

    13/12/2009 at 4:28 pm

  58. robin,

    desi vorbeste alert ,ca un mitic,nu s-a prea desprins cu o buna comunicare.In directia aceasta i-as putea face reprosuri. 🙂

    Nu se implica in circul politic.E prea Domn! 🙂

    dora

    13/12/2009 at 4:32 pm

  59. Aveti un update BEC de la ora 16
    Tabela completa in subsolul postarii.

    43 circumscriptii din 48 existente au fost renumarate voturile nule. Rezultatele mai sus.

    Theophyle

    13/12/2009 at 4:33 pm

  60. „Curatarea” partidelor si limitarea coruptiei din interiorul lor ar putea fi ajutata de descentralizare.
    Daca primarul de la psd e lasat sa-si organizeze fondurile proprii prin taxele si impozitele locale care ramin in comunitate, nu mai are de ce sa se duca cu jalba la Centru sau la Guvern, sa se milogeasca acolo pt fonduri.

    robin

    13/12/2009 at 4:34 pm

  61. TDS, tu crezi ca ind UK, nu sunt neinformati si mujici care voteaza cu conservatorii sau in USA cu republicanii. Binenteles ca sunt. Altfel nu ar fi fost niciodata la guvernare. Cred ca m-ai inteles bine la ce m-am referit. Te extinzi unde poti, nu unde vrei 🙂

    Theophyle

    13/12/2009 at 4:35 pm

  62. TH,

    deocamdata nu trebuie largit bazinul de votanti din partea PD-l-ului.Mai ales ca ne asteapta masuri dure si nu vad sa devina fericiti asistatii si bugetarii pesedeilor. 🙂

    dora

    13/12/2009 at 4:38 pm

  63. multumum de info, Teofil 🙂

    elicearea

    13/12/2009 at 4:39 pm

  64. dora, ce spui? Asta este TINTA PRINCIPALA a oricarui partid din lumea democratica. Afirmatia ta este extrem de surprinaztoare. Alternativa ar fi sa desfintam partidele. 😆

    Theophyle

    13/12/2009 at 4:40 pm

  65. In Timis au lucrat din greu daca au reusit sa anuleze 62 voturi pro-Base.

    dora

    13/12/2009 at 4:42 pm

  66. Perfect de acord Theophyle
    Platesti un pret atunci cind te extinzi. Cu cit te extinzi mai mult pretul doctrinar este mai mare. Este bine sa calculeze limita peste care pretul este prea mare.

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 4:43 pm

  67. Buna seara, prieteni politeieni!
    Intervin si eu in discutia voastra, pentru a va impartasi ceva ce am aflat dupa o vizita a mea in weekend la niste rude din judetul Vaslui (judet super pesedizat, stiti). Ca sa vedeti si voi o metoda subtila de frauda.

    Rudele mele, in virsta. Foarte in virsta, in jur de 85 de ani el si ea), dar vigilenti. Rudele locuiesc intr-un sat aflat intre dealuri la care ajungi mergind citiva km pe jos de la o halta unde opresc citeva trenuri pe zi, si alea parca scapate din razboi.

    In primul tur, in sat a iesit Basescu. Asta e o performanta istorica, avind in vedere ca majoritatea oamenilor din sat sunt in virsta, saraci, cu administratie pesedista din 1990 incoace. Rudele mele au votat, evident, cu Basescu.

    Satul fiind mic si oamenii cunoscindu-se foarte bine intre ei si nefacind un secret din votul lor, primarul pesedist a aflat cine a votat cu Basescu si cine cu Geoana in primul tur.

    Asa ca, in turul II, ducindu-se rudele (care stau in satul ala de cind s-au nascut) sa voteze, ghici surpriza: nu mai apareau pe listele electorale! Si nu doar ei doi, ci si altii care votasera in primul tur cu Basescu! Evident, sfatul comisiei de votare: „nu va gasim pe liste, deci nu aveti dreptul de a vota”. Stupoare pe bietii batrini, care locuiesc in sat de vreo 85 de ani. Comisia tare pe pozitie, chiar daca batrinii se cruceau ca asa ceva nu se poate, mai ales ca nu erau mutati in sat de curind, ci facusera si razboiul pe coclaurile alea…Comisia nu si nu.

    Pina la urma, se enerveaza rau de tot batrinii, si gasind inca vreo citiva care se aflau in aceeasi situatie (coincidenta: si aceia votasera base in primul tur!), fac scandal si cer sa fie transportati, cu o masina a primariei, pina la cea mai apropiata sectie speciala de votare (la vreo 5-6 Km, in comuna). La presiunile crescinde ale oamenilor din sat care ii stiau de cind haul si piraul, primarul nu are ce face si trimite o masina care ii duce pe cei 4-5 „absenti” de pe listele din sat pina in comuna, unde ei reusesc sa puna stampila pe Basescu, victoriosi.

    Morala: oare cite cazuri din astea au mai fost prin satele controlate de PSD-vinatorul-de-fraude?

    Cetatean

    13/12/2009 at 4:48 pm

  68. TH,

    am spus eu asa ceva?Imi doresc cat mai multi simpatizanti PD-L si chiar o crestere a membrilor sai.Eu ma gandesc mai degraba la cei 43% neimplicati in procesul civic de votare. De aici poate creste bazinul electoral pedelist.Si crede-ma ,multi fac parte din clasa de mijloc ,care pot fi responsabilizati..La ce foloseate acea parte a societatii care se lasa cumparata la fiecare scrutin de un pachetel cu mancare? 🙂

    dora

    13/12/2009 at 4:50 pm

  69. TDS, una din marile probleme ale discutiei politice in Romania (poate si in alte locuri) este imposibilitatea de a aveau o discutie pe principii si nu pe detalii.

    Noi Romanii din cauza tragediilor pe care le-am avut in acesti 50-60 de ani de comunism si cripto comunism, credem inca in oameni providentiali si nu suntem in stare sa formam o opinie obiectiva care nu este bazata pe fapte ci numai pe impresii sau sentimente.

    Acordam „simpaticilor” nostri calitati care nu sunt de gasit si „antipaticilor” defecte tot de negasit.

    Cat timp vom trai in tara „alibiurilor” suntem pierduti. 😦

    Theophyle

    13/12/2009 at 4:51 pm

  70. cetatean, salut 🙂
    ticalosia e mare la psd 😦
    sunt convinsa ca au mai fost cazuri de genul asta, din pacate 😦

    elicearea

    13/12/2009 at 4:52 pm

  71. Buna seara prieteni!

    Va citesc si va aprob: multe comentarii, multe finetzuri, multe puncte de vedere.

    Andrei

    13/12/2009 at 4:53 pm

  72. @Cetatean, salut 🙂
    @ Andrei, salut. ‘Mda, pluralism ideologic 🙂

    Theophyle

    13/12/2009 at 4:56 pm

  73. Buna, elicearea!

    senzatia mea e ca psd-istii sunt cu atit mai disperati cu cit au mobilizat la maximum intreaga masinarie de partid, cu toate tertipurile pe care le stiau.

    Si, cu toate astea, in tara Geoana nu a reusit sa ia decit cu vreo 17.000 voturi peste Basescu. Cred ca astea au fost obtinute cu mijloace ca cel pe care le-am descris eu.

    Din fericire pentru noi, teoria aceea care spunea ca o prezenta masiva la vot in turul II il dezavantajeaza pe Basescu (chiar Lazaroiu spunea), s-a dovedit falsa. Acea prezenta de 3,5% in plus a contrabalansat voturile obtinute de masinaria pesedista incinsa la rosu.

    Tot din fericire pentru noi, cele 70.000 de cuburi de gheata in plus turnate de diaspora a defectat masinaria! 😉

    Cetatean

    13/12/2009 at 4:56 pm

  74. Theophyle,
    Ca un conservator ce sunt, pe cale de disparitie precum dinozaurii din era tertiara consider ca extinderea – nu cea mai spectaculoasa (cum este cea sugerata foarte indraznet si briliant de tine cea cu PSD)– dar foarte sanatoasa este aceea a unui pol conservator in PDL. Nu explic ce si cum pentru ca se stie, dar acest pol ar putea aduna o buna parte din PNL-istii cinstiti dar care acum nu sunt convinsi de Stolo si Stoica si de cei atasati la valori fundamentale cei care in general nu voteaza, dar apar atunci cind considera emotional ca patria le-o cere – cei 5% de duminica trecuta de pilda.

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 4:58 pm

  75. Ave, Theophyle!

    Cred ca orice reconstructie doctrinara trebuie s aplece de la introducerea VU in doua tururi de scrutin. Asta obliga la o delimitare ideologica neta in cadrul unei confruntari intr-un colegiu. Altfel, raminem la balacareli locale.

    Cetatean

    13/12/2009 at 4:58 pm

  76. DACÄ MAI AU ASA PUTIN DE NUMÄRAT; DECE NU TERMINÄ????

    theo

    13/12/2009 at 4:59 pm

  77. Cetatean, nu numai cei din diaspora ne-au salvat de la GeoanaLand.
    Sa nu-i uitam pe cei care nu au venit in turul 1, dar s-au mobilizat in turul 2.

    robin

    13/12/2009 at 5:00 pm

  78. re: Boc

    in afara de faptul ca Robin m-a dracuit in campanie, de data asta sunt de acord 100% cu faptul ca Boc este „consumat” dpdv al imaginii.
    Ar fi pacat sa fie folosit in continuare, din moment ce in campanie, Ardealul nu a „miscat” suficient incat sa determine rezultatul final.
    Si nu a miscat nu din vina „Ardealului” – ci pt. ca lui Boc i-a fost contrapus Iohannis
    Cei familiarizati cu lupta impotriva propriilor demoni, vor intelege cum e sa te bati singur: >/i>Ardealul a fost infrant de Ardeal
    Cred ca nici ardelenii nu-l mai vor pe Boc

    Si meciul continua, e posibil ca PSD sa-l scoata la incalzire pe Dancu
    Daca PDL mai scoate jucarii ca Boc in functii de rang inalt, pierde Ardealul definitiv

    Andra

    13/12/2009 at 5:01 pm

  79. Th, chestia asta cu omul providential pe mine incepe sa ma streseze. eu nu stiu de ce se tot sustine ca nu exista oameni care au schimbat istoria, exclusiv meritelor proprii, a calitatilor personale, a unicitatii lor. adica peste tot, in cultura, arta, muzica, istorie, stiinta, au existat oameni revolutionari in adevaratul sens al cuvantului, numai noi nu acceptam ca si istoria, implicit politica poate avea asemenea oameni. tu stii foarte bine, exemple sunt destule pe care ni le da istoria. ai putea sa ne spui mai multe despre Reagan si ceea ce a insemnat el pentru americani 🙂

    elicearea

    13/12/2009 at 5:03 pm

  80. Corect, robin, ai dreptate.
    I-am mentionat pe cei 3,5% care nu au venit la primul tur dar au venit la al doilea. Insa cu tot cu acestia, per ansamblu, pe tara, Geoana tot a avut 17.000 in plus. Chiar cu acea mobilizare exceptionala, Basescu tot nu il depasea pe Geoana in interiorul granitelor Romaniei.

    Cetatean

    13/12/2009 at 5:03 pm

  81. Andra, scuze dar din ce sac scoti tu toate sofismele astea ? 🙂

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 5:04 pm

  82. robin

    13/12/2009 at 5:05 pm

  83. ce spui, andra? ardealul nu-l mai vrea pe boc? paote trebuie sa-i intrebi pe cei din ardeal care au votat peste 60% cu base. sa nu mai vorbim de sibiu 😉 cred ca rationamentul tau e gresit 😀

    elicearea

    13/12/2009 at 5:07 pm

    • Asa-i. Ardealul a ramas pro PDL. Problema e mobilizarea.

      robin

      13/12/2009 at 5:18 pm

  84. Salut tuturor…
    @cetatene – tipic pentru PSD. Astea or fi diferentele in favoarea lui Base (???)
    Ca tot veni vorba de dl. Boc – e OK ca om, ca primar la Cluj, dar nu ca PM in acest moment. Nici Negoita nu mi se pare prea potrivit acum. Eu as alege pe cineva mai „fara de mila” in cele economice si mai nepasator fata de disciplina de partid. Mai ca as inclina pentru dl. Croitoru – cu conditia sa nu ne mai pricopseasca din nou cu Pogea & Udrea. Nu pot sa inteleg de ce nu scapam odata de contabilu’ lu’ Videanu…

    Diana

    13/12/2009 at 5:09 pm

  85. Cred ca ar trebui iesit din campanie: nu mai trebuie facuta impresie, trebuie pus osul la treaba. Si daca, sa zicem, Videanu sau Udrea, fac treaba mai bine decat Paleologu, trebuiesc folositi. Nu intrati, insa, in capcana de care vorbea si Theophyle: Negoita este varianta actuala. Punct.

    Andrei

    13/12/2009 at 5:09 pm

  86. Cetatean,
    totusi basescu a recuperat 10% !!!!
    Cum a ajuns sa fie condus cu scorul asta e alta poveste. Dar trebuie sa multumim cerului ca minusul din tara s-a compensat cu plusul din diaspora adunat vot cu vot Aminteste-ti ca atunci cind Clemy se pregatea sa plece la centrul de votare aflat la 300 km purtata si de gindurile noastre bune, exitpolul daduse 2% in plus lui Geoana

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 5:10 pm

  87. Am si eu o rugaminte: Fara „ciondaneli” doctrinare sau de alta natura, please 🙂

    Theophyle

    13/12/2009 at 5:10 pm

  88. salut, diana, andrei 🙂

    elicearea

    13/12/2009 at 5:10 pm

  89. Salut @Andra, Salut @Diana 🙂

    Theophyle

    13/12/2009 at 5:12 pm

  90. Salut Eli,

    Theophyle,

    Foarte bun articolul si foarte necesar. 🙂
    (acum l-am citit)

    Andrei

    13/12/2009 at 5:12 pm

  91. Andra, regret dracuirea numai prin prisma faptului ca e postul Craciunului. In rest, ramine cum am stabilit.

    Cetatean, eu auzisem de un 6%. Oricum, au fost buni si aia 3,5%, au umplut un gol. 🙂

    robin

    13/12/2009 at 5:12 pm

  92. Am revenit. 🙂

    De dimineaţă îmi puneam problema de ce mai sunt portrete cu Geoană pe stâlpi (format mare, nu afişe lipite), dar acum venind din altă zonă unde erau pe toţi stâlpii, nu le-am mai văzut. Deci, s-a dat semnalul la PSD, „gata”.

    Riddick

    13/12/2009 at 5:13 pm

  93. Ardealul n-a mai votat de asa natura incat sa determine rezultatul final, ca in 2004; diaspora a determinat rezultatul alagerilor
    Nu spun ca „ardealul nu-l mai vrea pe boc”. spun ca Boc e consumat dpdc al imaginii (pt. moment), adica si-a atins propriile limite
    Nu poti sa pui un pm sub nivelul lui Iohannis. Negoita e tot o catastrofa dpdv al imaginii, cel putin in bucuresti. cine l-a desemnat si-a legat numele de un esec de imagine.

    Andra

    13/12/2009 at 5:15 pm

  94. @Andrei, multumesc 🙂

    Theophyle

    13/12/2009 at 5:15 pm

  95. @Riddick, salut. Optimist ca de obicei, adevarul este ca s-a terminat contractele cu Luxten si cu primariile 🙂

    Theophyle

    13/12/2009 at 5:16 pm

  96. Thophyle,
    Eu multumesc ca am sansa sa citesc articole de calitate. 🙂

    Andrei

    13/12/2009 at 5:17 pm

  97. Salutare tuturor ! 🙂

    Riddick

    13/12/2009 at 5:17 pm

  98. Buna seara si buna sa va fie inima!
    😆

    Theo-Phyl
    🙂

    Acordam “simpaticilor” nostri calitati care nu sunt de gasit si “antipaticilor” defecte tot de negasit.

    Fiecare rezoneaza cu ceea ce ar vrea „sa fie/devina si contra -rezoneaza cu ceea ce NU vrea sa fie/sa devina”! 🙂

    Cat timp vom trai in tara “alibiurilor” suntem pierduti

    Da! Scuzele acuza! Consider insa ca „masa critica” a crescut si la propriu si la figurat! Si-a calculat BINE directia,in consecinta „vint bun la pupa”!!! 🙂

    maya

    13/12/2009 at 5:17 pm

  99. Andra, da’ cine naiba e iohannis asta???? noi la sibiu stim foarte bine cine e si cred ca si altii si-au dat seama! asupra lui boc nu planeaza nici farama de scandal de coruptie. ma rog, e putin relevant ce cred eu, anyway 😦

    elicearea

    13/12/2009 at 5:18 pm

  100. scuze pentru bold 😦 am gresit! 😆

    maya

    13/12/2009 at 5:18 pm

  101. Riddick, salut.

    Aseara am vazut filmul cu VanDiesel pe Cinemax.
    Dupa prosteala de aseara cu Creanga, trebuia si ceva serios. 🙂

    Andrei

    13/12/2009 at 5:18 pm

  102. salut, riddick, maya 🙂

    elicearea

    13/12/2009 at 5:20 pm

  103. Theo
    robin are dreptate ref boc, deci nu pot sa ma refer la dreptatea asta fara s-o disociez de injuraturi. e o chestie tehnica, nimic mai mult

    Andra

    13/12/2009 at 5:20 pm

  104. Diana, TDS,

    Astea sunt tactici vechi psd-iste…influentarea directa a votului.
    Evident, e o minune ca Basescu a reusit sa revina atit de puternic, gratie tuturor oamenilor care au crezut in el si au votat, chiar daca au trebuit sa mearga sute de km ca sa il voteze.

    Sa va spun partea a doua a povestii mele despre satul fin Vaslui, ca sa vedeti cam cum a reusit Basescu sa recupereze. Macar citeva voturi.

    Proprietarul singurului bar din sat e PDL-ist. Vazind ce au patit rudele mele, a iesit la atac, anuntind in gura mare in sat ca cei care au baut pe datorie si care nu apucasera sa voteze, pentru a mai primi vreodata tuica si vin pe datorie, trebuie sa mearga sa il voteze pe Basescu. Sigur ca omul nu putea sti cu cine urma sa voteze datorinicii sai, insa oamenii care se stiau cu musca pe caciula (si erau citiva) au mers si, probabil, au votat cu Basescu. E un sat mic, oamenii tin la obrazul lor, si exista sanse sa fiu votat cu Basescu pentru a putea primi rachiu pe datorie incepind cu 7 decembrie…

    Sa mai spun ca primarul pesdist nu este servit niciodata pe datorie si ca a murit de ciuda vazind betivanii indreptindu-se spre sectia de votare? 🙂

    Cetatean

    13/12/2009 at 5:20 pm

  105. @maya, servus 🙂

    Theophyle

    13/12/2009 at 5:21 pm

  106. Andrei, cică au început filmările la Riddick 3, în Noua Zeelandă. Da’ cred că de data asta… you know. 😉

    http://cinema.acasa.ro/stiri-cinema/cinema-noutati/The-Chronicles-of-Riddick-3-se-filmeaza-in-Noua-Zeelanda

    Riddick

    13/12/2009 at 5:22 pm

  107. am vorbit cu cineva care face politicä in germania despre Boc, eu spuneam vor pune pe altul.

    el mi-a replicat

    dacä acest om a tinut un an, in aceste conditii, a invätat f. mult.

    nu ar trebui sä-i schimbe.asa o fi.

    theo

    13/12/2009 at 5:23 pm

  108. Robin, turul II : 56,99%%. Turul I: (53,52%).

    Cetatean

    13/12/2009 at 5:23 pm

  109. Am vazut azi un afis mare cu Basescu cu mainile ridicate la orizontala si cu palmele in sus.

    In dreapta scria:
    MULTUMESC CELOR CARE MI-AU DAT INCREDERE.

    In stanga scria:
    MULTUMESC CELOR CARE MI-AU DAT O LECTIE.

    Dedesupt trebuia scris: MULTUMESC PROSTANACULE CA TE-AI DUS NOAPTEA LA VANTU 😆

    Andrei

    13/12/2009 at 5:24 pm

  110. dora
    😆
    skorpion
    😆

    Si mie „mi-e drag” de Emil Boc si consider ca a fost total nedreptatit 😦 Cantitatea de jigniri pe care a inghitit-o este peste puterile multora! Este un om cinstit si onest dar cred ca in viitorul guvern trebuie un premier „mai dur”!
    Vasile Blaga de exemplu!

    Daca „intra” si UDMR la guvernare,PEKOvacs este de luat in seama pentru un minister! Inca nu am ajuns „la faza” sa fie premier!

    maya

    13/12/2009 at 5:26 pm

  111. cred cä acum nu trebuie sä tinem cont de simpatii.

    cel mai bun, trebuie pus primministru.

    am auzit , blaga nu vrea.

    theo

    13/12/2009 at 5:26 pm

  112. Cetatean
    🙂

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 5:26 pm

  113. Riddick,

    Van Diesel e pe lista mea de actori foarte buni.

    Andrei

    13/12/2009 at 5:29 pm

  114. Theo-Phyl
    😆
    Servus!

    maya

    13/12/2009 at 5:30 pm

  115. Andrei,
    Basescu va lucra in urmatorii 5 ani pentru posteritatea din manualele de istorie.
    Mai mult decit atit, are nevoie de cei care i-au dat o lectie (har cerului ca nu au fost mai multi cu 50.000 🙂 ) pentru miscarile pe termen scurt. Cred ca introducerea schimbarii constitutiei va avea priza la popor si cu ocazia asta ar putea ameninta foarte hotarit cu anticipatele.

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 5:32 pm

  116. Vin, nu Van. 🙂

    Ultimul film cu el pe care l-am văzut pe ecrane a fost Toorop. Tare !

    Riddick

    13/12/2009 at 5:33 pm

  117. @cetatene – da, constat si eu ca in majoritate proprietarii de mici afaceri „tin” cu PDL. Cel putin la mine („Timpuri Noi”, sector 3) vad asta la toti benzinarii, pravaliasii, carciumarii, etc…Componenta „liberala” din PDL pare firava, oricum la ceilalti e inexistenta.

    Diana

    13/12/2009 at 5:34 pm

  118. De fapt, Babylon A.D. Toorop era personajul.

    Riddick

    13/12/2009 at 5:35 pm

  119. cetatene

    incredibila povestea ta despre batrinii din vaslui, in special faptul ca NU S-AU LASAT…
    mi-i imaginez, mici, slabuti, fragili fizic, dar hotariti!!
    ai dracului babalici, i-o fi injurat in gind primarul pesedist..

    asta DA, atitudine civica si cind te gindesti ca proveneau dintr-un satuc pierdut de Al de Sus….si dat pe mina rosie…

    andra
    pentru mine personal, Johannis este o catastrofa!
    de ce oare?
    Sibiul a votat 60% pentru Basescu !!!
    probabil ca sibiul il voia pe johannis inapoi la ei in urbe
    :mrgreen:
    si d’aia l-au votat pe base

    treburile sint mai complicate..

    orangeskorpion2009

    13/12/2009 at 5:36 pm

  120. @orange – Johannis e neamtzu’ garantat Vanghelie…

    Diana

    13/12/2009 at 5:38 pm

  121. Riddick,

    Corect!

    TDS,

    Basescu mai are o misiune pe care nu o vad comentata aici: sa creasca pe langa el un lider caruia sa-i predea stafeta peste 5 ani. Nu cum a facut Iliescu cu Nastase sau Vanghelie.

    Andrei

    13/12/2009 at 5:39 pm

  122. cetatene,

    mortala si partea a II.a a povestii tale din satul vasluian
    🙂

    orangeskorpion2009

    13/12/2009 at 5:39 pm

  123. orangeskorpion2009,
    Un link la cetatean sa citim si noi, please!

    Andrei

    13/12/2009 at 5:41 pm

  124. Andrei
    Sever Voinescu ?

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 5:41 pm

  125. klausi este un inganfat, un escroc introvertit.

    theo

    13/12/2009 at 5:41 pm

  126. orangeskorpion,

    Primarul pesedist e fript in satul acela, oamenii au vazut ca Basescu a avut mai multe voturi in primul tur si au prins curaj in tirul II. Iar batrinii mei urasc de moarte psd-ul. Ideea e ca acum majoritatea din sat uraste psd-ul si orimarul, dupa faza facuta unui veteran de razboi si sotiei sale. A cam pus-o primarul in satul acela mic fost sat psd-ist 😉

    Cetatean

    13/12/2009 at 5:42 pm

  127. ANDREI
    Cetatean ora 5.20

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 5:43 pm

  128. Andrei,

    pe bune, ai vazut un asemenea afis?
    unde?

    orangeskorpion2009

    13/12/2009 at 5:43 pm

  129. Andrei, ai mai sus o poveste dintr-un sat vasluian, in doua parti postate de mine:
    1. Frauda psd-ista
    2. Razbunarea batrinilor de 85 de ani.

    Cetatean

    13/12/2009 at 5:43 pm

  130. Maya,

    eu pe Boc il vad potential mai dur ca pe blaga…
    blaga ………hmmm, mai bine tac

    orangeskorpion2009

    13/12/2009 at 5:44 pm

  131. @theo – chestia cu „introvertit” nu o inteleg…
    @cetatene – salutari satenilor 🙂

    Diana

    13/12/2009 at 5:45 pm

  132. TDS,
    Mai degraba un Lucian Croitoru. Voinescu are calitati dar este prea ingamfat: trebuie un om educabil, cu verticalitate, dar cu multa inteligenta emotionala. Sever e un tip fain dar e impulsiv din cauza temperamentului coleric – sangvinic. Sa nu uitam ca faza de la Realitatea cu caseta i se poate imputa prin lipsa de prevedere.

    Andrei

    13/12/2009 at 5:45 pm

  133. orangeskorpion2009,

    Da, la mall in Timisoara: mare si explicit. Base era in camasa si cu pulovarul din campanie (o fi schimbat-o?) 🙂

    Andrei

    13/12/2009 at 5:47 pm

  134. Andrei,

    am comentat eu mai demult ideea, ca Boc sa preia stafeta lui basescu fie in 2014 fie in 2019
    🙂

    orangeskorpion2009

    13/12/2009 at 5:48 pm

  135. Nu va lasati influentati de mass-media, acum la spartul targului.

    Unii dintre voi spun ca Boc e tocit sau Negoita e uzat.

    Tociti sau uzati de cine? Faptul ca Geoana, Crin si Bela l-au dat jos pe Boc inseamna ca acesta e tocit? As spune ca dimpotriva!
    Negoita sau Croitoru la fel. Imbecilul de Crin a hotarat ca niciunul nu e bun de premier iar unii dintre voi musca momeala si se declara de acord cu Crin.

    Boc a reusit sa tina piept „coalitiei” si a impus niste masuri deloc populare dar toate in folosul României.
    Negoita sau Croitoru nici macar n-au apucat sa-si demonstreze competenta ca, deja gata, sunt trecuti pe linie moarta pt ca asa au spus acum o luna Crin-Geoana si Bela?

    Nu va lasati influentati de asa ceva pt ca ar insemna pana la urma sa ne indoim de faptul ca Basescu e mai bun decat decat Geoana pt ca asa a declarat, acelasi Crin?

    Fiti mai atenti cu vorbele.Unele „doare” ! 🙂

    Carol

    13/12/2009 at 5:49 pm

  136. Buna seara, buna seara
    Am venit cu sanioara
    Bucurosi de crengulica
    Care-n rima se ridica?
    Eu doar tac si ascult
    Si incerc sa par cult

    @THPh
    Sper ca nu v-ati suparat
    Ca pe masa am jucat
    Vina este doar a mea
    Ca nu am avut ce bea.

    Creanga

    13/12/2009 at 5:50 pm

  137. Andrei,

    cu placere!

    te rog citeste-l pe cetatean la orele:

    4.48 p.m.
    si
    5.20 p.m.

    orangeskorpion2009

    13/12/2009 at 5:50 pm

  138. buna seara tuturor

    pareri multe si interesante, ca de obicei

    observatia lui teofil cu extinderea bazei pdl prin pastrarea doctrinei populare este excelenta si ar trebui respectata de doctrinarii, dar si „practicienii” pdl

    despre celalalt subiect de disputa, boc sau altcineva, eu zic asa:
    – boc nu are competente economice
    – are un stil de a actiona si o viziune „micro” excelente la primarie, dar nu la guvern; totusi PM are cele mai mari puteri in Romania, e nevoie de cineva care intelege the big picture
    – este zero absolut la comunicare si autopromovare; precedentul guvern nu a comunicat deloc cu nimeni, nici intre ei nici cu publicul

    preferinta mea personala este PM + specialisti de varf in domeniile lor si politicieni PDL impecabili si care ofera garantii de integritate si competenta (cativa deja sunt in „cabinetul” Negoita, altii exista deja in PDL); fara „veche garda” sau parasute blonde 🙂
    Eckstein Kovacs ar fi bun la justitie de exemplu, e jurist de marca

    razvan

    13/12/2009 at 5:54 pm

  139. cred cä se vor sfätuii toti, noi ne däm cu pärerea.

    dar nu-mi place , ce fel il judecä unii pe boc.

    boc a lucrat 16 0re pe zi, nu a mecänit, romanii vor numai imagine. boc este un om f- competent. dacä restul ar fi la fel, va fi grozav.

    invätati sä apreciati oamenii , nu dupä infätisare.

    uite presedintele frantei este urat ca dracu, al poloniei un gandac mic si räu.

    putin un sobolan mic, etc.

    boc are f. multe calitäti.

    bäsescu, stie ce valoare are.

    theo

    13/12/2009 at 5:54 pm

  140. Dragii mei BEC a numarat 47 din 48 circumscriptii, a ramas numai strainatatea 🙂

    Aveti sus rezultatele 😆

    Inca o data Geoana iese prostnac 😆

    Theophyle

    13/12/2009 at 5:55 pm

  141. salut, creanga, carol 🙂
    de acord cu carol 😉

    elicearea

    13/12/2009 at 5:56 pm

  142. eu vreau in guvern pe funariu.

    vrau tineri, mäcar cativa. nu mai fiti räi,

    udrea este f. fidelä si luptätoare.

    theo

    13/12/2009 at 5:56 pm

  143. uite cä la udrea nu au gäsit nimic.

    minciuni ordiare.

    theo

    13/12/2009 at 5:57 pm

  144. @creanga Salut 🙂 chiar mi-a placut ceneaclul 🙂

    Theophyle

    13/12/2009 at 5:57 pm

  145. @razvan – de acord intru totul in ceea ce-l priveste pe Boc. Mai adaug ca ar fi OK ca PM, intr-un loc in care nu se intampla nimic :). „Castravetele” meu – Pogea OUT, ministerele „sport”, „turism” – OUT. Nu va suparati pe mine…La „justitie” cred ca Monica ar fi super…
    @crengulica – bucurosi 🙂

    Diana

    13/12/2009 at 5:58 pm

  146. Th, astea vesti bune 😀 merci
    prostanacu’ a luat mare teapa :mrgreen:

    elicearea

    13/12/2009 at 5:58 pm

  147. elicearea 5:03

    ai dreptate: oamenii n-ar schimba lumea dacă n-ar fi conduşi de lideri puternici care să vrea s-o schimbe – în bine sau în rău

    mulţimile/naţiunile/comunităţile sunt inerţiale, numai cîte unul are capacitatea să le mobilizeze, să le antreneze, să le determine, să le impulsioneze, să le transforme în forţe active

    istoria este mai degrabă suportată decît făcută de toată lumea

    gabhryel

    13/12/2009 at 5:58 pm

  148. Cetatean salut

    execelenta povestea, felicitari tie pt poveste si rudelor tale de varsta a 3-a pt incapatanare 🙂

    razvan

    13/12/2009 at 5:59 pm

  149. @razvan, salut 🙂

    Theophyle

    13/12/2009 at 6:00 pm

  150. salut, razvan 🙂

    elicearea

    13/12/2009 at 6:01 pm

  151. skorpion,

    asa este,

    BOC, poare sä vinä si mama lui, dacä nu este drept nu face nici un compromis.

    este drept ca o linie

    theo

    13/12/2009 at 6:03 pm

  152. Cetatean,

    Am citit: faina faza. Sa-ti traiasca rudele de la Vaslui. Si cine n-are batrani sa-i cumpere

    Creanga,

    Theophyle nu s-a suparat
    (altfel as fi fost banat
    sau la Spam m-as fi gasit)
    ori nu ne-a mai pedepsit,
    ori poate e obosit,
    ori s-a saturat de noi,
    ori capul ii e greoi
    dupa berea de azinoapte
    si-ale PSD-ului fapte.
    Creanga sa fii mai gentil
    cu al nostru Theophyle!
    🙂

    Andrei

    13/12/2009 at 6:03 pm

  153. gabhryel, asa e 🙂

    elicearea

    13/12/2009 at 6:05 pm

  154. elicea, teofil, diana salut 🙂

    Geoana ar trebui sa dea comunicatul cu recunoasterea infrangerii odata, a intrecut orice culme a ridicolului

    razvan

    13/12/2009 at 6:08 pm

  155. razvan, uita! Geoana nu tipul de om pentru asa ceva. Occidentalismul lui este o spoiala de doi bani. Mioritic rau de cea mai proasta caliate.

    Theophyle

    13/12/2009 at 6:10 pm

  156. razvan, cica e invitat deseara la antena3 😀
    eu nu cred ca va admite infrangerea, e prea dobitoc

    elicearea

    13/12/2009 at 6:10 pm

  157. razvan,

    Geoana asteapta analiza cu Carbon C14. Acum se testeaza pe Iliescu. 🙂

    Andrei

    13/12/2009 at 6:12 pm

  158. martzoaga asta de geoanä , cu psd cu tot, sunt niste

    mizerabili. pe asa o crizä, au aruncat asa multi bani

    acum si muncä.

    theo

    13/12/2009 at 6:13 pm

  159. ………

    BEC a finalizat renumararea voturilor nule din circumscriptiile din tara. Traian Basescu are 1.169 voturi recuperate, Mircea Geoana are 968

    orangeskorpion2009

    13/12/2009 at 6:14 pm

  160. are tupeu securitul.

    eu sä fi fost in locul lui, felicitam pe bäsescu si mä reträgeam.

    cine stie ce gogoritä are in cap.

    dela securisti te astepti la orce.

    theo

    13/12/2009 at 6:15 pm

  161. Andrei

    Iliescu contine elemente radioactive, innebunesc aparatele, sare acu’ de la contorul de izotopi

    ar fi o lovitura f. buna sa obtina banii din transa 3 in ianuarie (asa spera Pogea)

    razvan

    13/12/2009 at 6:15 pm

  162. Geoana e influentabil.
    Staful lui+antonescu l-au invatat sa nu cedeze pentru ca staful sa deconteze mai tirziu infringerea
    Ceilalti, dusmanii din interior si exterior nu sunt vexati de intirziere, considerind : cu cit mai tirziu, cu atit mai rau pt Geoana.

    Marele diplomat Geoana provenit din inginerul Geoana, prea tinar la 31 de ani la revolutie ca sa tina minte ceva, s-a devoalat la intilnirea cu Basescu. Ma intreb daca marele politolog diplomat Boda il mai considera pe Geoana un fin diplomat.

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 6:15 pm

  163. @skorpi, de ce nu te uiti sus, ai si cu procente si cu tot 😆

    Theophyle

    13/12/2009 at 6:16 pm

  164. scuzeeeeeeeeeeeee
    🙂

    orangeskorpion2009

    13/12/2009 at 6:17 pm

  165. Razvan,

    In ianuarie vin forfetarul si TVA-ul. Plus impozitele pe cladiri. Plus taxa pe poluare la masini.

    Va mai pot spune ca, incepand de luni, au intrat bani in piata de imobiliare, cel putin in Timisoara: se cumpara la greu imobile, fara multe mofturi. Vesti bune!

    Andrei

    13/12/2009 at 6:19 pm

  166. Era pe vremea lui Ceasca in cofetarii o prajitura tort Diplomat. Un blat oribil prea dulce, prea insiropat, cu putina frisca deasupra. Un astfel de Diplomat e Geoana 🙂 Parerea mea

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 6:20 pm

  167. Razvan, Andrei 😉

    Rudele mele nu ar vota nici moarte psd-ul. Dirzenia lor i-a adus lui Basescu inca vreo citeva voturi 🙂

    Cetatean

    13/12/2009 at 6:21 pm

  168. Mă tem că la Chişinău a avut loc o diversiune, s-ar fi atacat/dărâmat un monument evreiesc, de credincioşi ai Mitropoliei Moldovei. Precis că va fi pe tot globul transmis. Se vrea compromiterea guvernului Moldovei. Poliţia nu a intervenit, iar Mitropolia Moldovei este subordonată celei din Rusia.

    http://www.tv-net.ro/Stiri-Chisinau-Menora-a-fost-doborata-si-inlocuita-cu-o-cruce-de-lemn+5835?pmv_nid=3

    Riddick

    13/12/2009 at 6:21 pm

  169. Andrei

    deja in ultimele luni s-a colectat la buget mai mult decat acu’ un an
    mai trebuie sa vina niste meleoane de euro la buget de la fratii Negoita, de la Jiji, 60 de milioane de la Vantu, cand s-or termina procesele

    razvan

    13/12/2009 at 6:26 pm

  170. Numaratoarea s-a incheiat, Basescu are cele mai multe voturi 😆

    viviana

    13/12/2009 at 6:29 pm

    • Realitatea.net

      viviana

      13/12/2009 at 6:32 pm

      • Numărătoarea voturilor anulate din ţară s-a încheiat.
        Traian Băsescu a obţinut 1169 de voturi în plus, iar Mircea Geoană 968.

        Au mai rămas de numărat 863 de voturi din străinătate.

        viviana

        13/12/2009 at 6:34 pm

  171. razvan,

    plus 600 de milioane de coco de la don Patriciu.

    Andrei

    13/12/2009 at 6:29 pm

  172. @viviana, salut 🙂 PProsty e din castig in castig 😆

    Theophyle

    13/12/2009 at 6:32 pm

  173. Razvan, Andrei,
    Pina sa vina milioanele de la Negoita Gigi si Vantu, bugetul va fi alimentat de taxele pe care le voi plati si altii ca mine in Ianuarie. Eu puteam sa imi fac firmele in paradisuri fiscale dar am vrut sa platesc taxele aici unde obtin si profitul.

    Tot asa cum cazinourile la Las Vegas traiesc nu de pe urma celor ce joaca milioane ci de pe urma celor multi care joaca 50 dolari la slot machine tot asa noi astia tinem economia si nu Gigi si Negoita.

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 6:33 pm

  174. 1. Daca Fiscul ar functiona transparent, am avea in fiecare an clasamentul celor 1% din populatie care au platit cel mai mare impozit pe venit( din orice sursa ar fi venitul respectiv); la fel, am avea clasamentul primelor 500 de companii romanesti dupa capitalul subscris, cifra de afacei, valoare adaugata bruta, excedent de exploatare si profit net. Dar Fiscul noastru este opac. Asa am sti cine este bogat in Romania.

    2. Daca judecam partidele dupa numarul membrilor bogati si dupa volumul bogatiei lor, ar trebui sa avem in vedere – ca fiind elocvent – grupul de membri de partid format din: presedinte, ministri, parlamentari, presedinti de consilii judetene si locale, cosnilieri. Si asta pentru toate partidele parlamentare.Adica, ar trebui sa vedem cum actioneaza impreuna functia politica – functia publica-averea. Sigur, important ar fi sa vedem si traseismul politic al ipochimenilor.

    3. Chiar si in conditii de netransparenta, unii dintre noi au reusit sa vada cifre privind cele de mai sus.

    Stimatilor, ati avea surprize mari. Cei mai multi membri de partid bogati, cu functii politice si functii publice de ceva vreme, se afla in …PDL. Nimic surprinzator.
    In ceea ce priveste doctrina politica, am tot respectul pentru oameni atat de curati la cuget, atat de dedicati, cum sunteti dumneavoastr. V-as aminti insa ca 95% dintre PDL-isi erau social-democrati intr-o dimineata, iar pe seara s-au surprins a fi populari. Va rog, va rooog, incetati cu glumele! Riscam sa ne pierdem suflul de ras!

    casandra

    13/12/2009 at 6:35 pm

  175. Salut theophyle, salut prieteni! Acest mic ascendent al lui Băsescu e foarte important. Presupunand ca ar urma alegeri anticipate( Cristian Preda nu excludea ieri acest lucru) cele 201 voturi au o mare valoare psihologică. Nu-mi inchipui ca e foarte placut de comentat acum rezultatul pentru analistii antenelor si ai vantului… 😆

    noradamian

    13/12/2009 at 6:38 pm

  176. TDS

    daca n-ai vrut offshore in Antilele Olandeze sau Delaware 🙂

    razvan

    13/12/2009 at 6:41 pm

  177. Casandra, suntem din cei care chiar vrem sa vedem datele respective de la fisc si in general toate datele referitoare la averile si ispravile alesilor, precum si o justitie asa cum o vrea Monica Macovei. Pentru absolut toti politicienii si cei din curtile lor.
    Cat despre rasul bezmetic ca si argumentele aiurea si vorbele fara acoperire, pare ca exista, iata si cazuri patologice

    noradamian

    13/12/2009 at 6:44 pm

  178. @casandra, buna seara si bine venit/a.

    1. Daca cititi postarile mele puteti vedea ca eu am identificat si numit o parte din membrii marcanti ai PDL drept „aripa PSD” 🙂

    2. De acord cu lipsa de transparenta, de unde stiti ca membrii PDL sunt mai bogati decat cei din PSD, spre exemplu. (nu vorbesc de aripa mai sus denumita Berceanu-Videanu)

    3. Daca aveti cife am sa fiu mai mult decat interesat sa public.

    4. Eu am vorbit despre necesitati si am discutat de ce ar trebui sa fie, in nici un caz nu am descris o existenta a lucrurilor.

    In orice caz, multumesc pentru postare 🙂

    Theophyle

    13/12/2009 at 6:45 pm

  179. casandra

    pct 1- e cam ilegal, in legislatia romaneasca este protejat secretul fiscal; modificam legea, si dupa aia vedem

    2 si 3: bla-bla-bla

    razvan

    13/12/2009 at 6:45 pm

  180. In Dalaware razvan, am trecut pe soseaua aia lunga cu casutele postale 🙂 pe bune !

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 6:46 pm

  181. Voturile in plus pro-Basescu arata ca daca a fost frauda sau viciere a rezultatului, e a servit lui Geoana, si nu lui Basescu. PSD-ul ar trebui sa inchida gura si sa s epregateasca pentru 5 ani macar de opozitie.

    Oare la ce ora e prostanacul la Antena3, sa ii vad fata pleostita? e cel mai relaxant lucru pe care il pot vedea dupa aceste alegeri.

    Cetatean

    13/12/2009 at 6:46 pm

  182. TDS

    crede-ma, sunt romanashi care au facut smecheria cu Delaware dupa ce Cipru si Malta au intrat in UE si au modificat legislatia

    razvan

    13/12/2009 at 6:49 pm

  183. @nora, servus 🙂

    Theophyle

    13/12/2009 at 6:49 pm

  184. andra,

    nu intentionez sa ma duelez cu tine,simt ca nu esti adversara.

    Te contrazic putin in legatura cu ardelenii.Te-ai uitat pe harta tarii? O singur punct minuscul rosu(Salaj mi se pare) imtr-o mare portocalie.Eu am fost la mitingul de la Cluj cu 40000 participanti si unde s-a scandat numele lui Base si Boc.Ce imagine sifonata?Poate in ochii adversarilor politici cu „barne”vizibile si din satelit.Ardeleniii- au cerut lui Base sa-l sprije pe E.Boc.

    dora

    13/12/2009 at 6:51 pm

  185. servus, nora, viviana 🙂
    casandra, ai ceva dovezi in sprijinul afirmatiilor tale? sau de atata ras ai uitat sa le postezi?
    razvan, cred ca in jur de ora 8, sa-i vedem fata de prostanac :mrgreen:

    elicearea

    13/12/2009 at 6:52 pm

  186. Buna seara, prieteni ! 🙂
    In cazul partidelor de Dambovita nu se poate pune problema doctrinelor.
    Pt. ca, asa cum am tot spus :
    – e vorba doar de niste gashti, constituite pe baza de interese/simpatii personale reciproce, gashti care n-au nici o treaba cu ideile/programele politice ;
    – electoratul, indiferent de culoare, voteaza preponderent emotional, total dezinteresat de niste eventuale doctrine ;
    – in general, partidele se bazeaza pe cate o « locomotiva » (mai veche sau mai noua), locomotiva care atrage voturi mai mult pe baza de promisiuni/sloganuri/comportament ;
    – mentalitatea alegatorului scolit in vremea impuscatului e greu de schimbat, dupa ce operatiunea de spalare a creierilor a fost un veritabil succes pt. comunisti ; e dificil, chiar imposibil, pt. acesti indoctrinati (oamenii « de tip nou ») sa priceapa care e diferenta dintre « dreapta » si « stanga » spectrului politic ;
    – succesul rapid al asa-zisilor « oameni de afaceri de succes », imbogatiti prin jefuirea avutiei statului, a compromis ideea de intreprinzator ;
    – numarul asistatilor e colosal, foarte multi obtinand banii prin frauda (pensionati medical, handicapati etc.) ; ei vor ramane majoritar votantii PSD.
    Prin urmare, pe de o parte in cadrul partidelor nu se doresc clarificari doctrinare, care ar putea veni in contradictie cu interesele « greilor » iar pe de alta parte nici electoratul nu este pregatit sa recepteze doctrine/programe politice.
    Uitati-va cat de usor/gratios gliseaza politicienii nostri de la « stanga » la « dreapta » sau invers, in functie de interesul personal.

    Tzepelica

    13/12/2009 at 6:53 pm

  187. cetatean, scuze, pentru tine era postarea cu prostanacu’ in jur de ora 8 😀

    elicearea

    13/12/2009 at 6:53 pm

  188. Avem prima dovada ca alegerile au fost fraudate de….pesedisti.

    vezi:
    voturile anulate mai mult in defavoarea lui basescu;
    vezi:
    cazul batrinilor din judetul vaslui (povestit de cetatean);
    vezi:
    manipularea abjecta dusa de televiziuni; si asta se poate in sfirsit spune in gura mare
    vezi: alte mii de cazuri…

    PDL sa nu stea capra si sa astepte alte shuturi abracadabrante pe care le poate aduce psedeaua

    orangeskorpion2009

    13/12/2009 at 6:54 pm

  189. tzepelica, salut, asa e 🙂

    elicearea

    13/12/2009 at 6:55 pm

  190. @casandra
    Omiti (intamplator ?) o chestie importanta : faptul ca in PDL sunt multi oameni de afaceri (care au firme functionale), in vreme ce averile pesedistilor sunt adunate de niste …salariati/bugetari.
    Interesant, n-asha ? 🙂 🙂

    Tzepelica

    13/12/2009 at 6:56 pm

  191. tzepelica,

    cred ca spalarea creierelor a avut un impact mai mare in perioada 2008-2009 in comparatie cu cea din ultimul deceniu inainte de prabusirea spatiului comunist…

    orangeskorpion2009

    13/12/2009 at 6:56 pm

  192. @timi, inca o data salut. Ai dreptate, dar trebuie incercat, nu?

    Theophyle

    13/12/2009 at 6:58 pm

  193. @Cassandra

    Si eu as fi interesata sa vad cifre, pentru ca cifrele spun exact pe dos: PSD/PNL e „majoritatea” unita a celor mai multi bogati, penali, cu cele mai multe televiziuni, cu cei mai multi lustrabili, etc., din ultimii 20 de ani si pana acum
    Cred ca ai copiat ideea de la mine, de unde ai furat-o si ai intors-o exact pe dos dupa tehnica comunista: ALB = NEGRU

    http://axum4.wordpress.com/

    Theophyle

    Vine congresul PDL unde tb. lamurite o multime de probleme. prima ar fi chiar problema „Corului ingerilor”: e imposibil sa lupti cu PSD cu un partid fara oameni ca Videanu, Blaga si Berceanu. Daca PNL stie sa se bata pt. Patriciu iar PDL nu e capabil sa se bata pt. Berceanu si Videanu, atunci nu „liberalismul” inchipuit e diferenta specifica cu care PNL bate PDL-ul, ci constiinta apararii capitalistilor din ograda proprie.
    de-aia era bun PLD-ul, pentru ca putea sa separe Corul ingerilor de oamenii pragmatici care duc pe spinarea lor lupta in prima linie
    No – asta e adevarul aici in Muntenia: 50:50 🙂

    Andra

    13/12/2009 at 6:58 pm

  194. theophyle, scuze, mi s-a parut o provocare de prost gust (care explica de altfel „pierderea suflului” :)) o etichetare aiurea lipsita de orice argumente si date, foarte asemanatoare cu „stilul analitic” al hrebenciucilor si orbanilor…

    noradamian

    13/12/2009 at 6:59 pm

  195. De ce l-a fost frica nu au scapat ! 😆

    viviana

    13/12/2009 at 6:59 pm

  196. „Adrian Nastase a emis o noua declaratie aberanta. Dupa ce i-a ultragiat pe romanii din strainatate, sugerind ca votul lor nu ar trebui sa aiba aceeasi importanta, acum scrie:
    „Eu nu am pus in discutie votul exprimat CORECT de romanii din afara tarii, ci am atras atentia asupra regulilor si mai ales a neregulilor care s-au petrecut fara indoiala intr-un spatiu ce nu este reglementat de legile romane si in care mecanismele de control democratic ale procesului electoral sunt, in unele cazuri, ca si inexistente.

    Cum asa, tov. Nastase? Unde ati lucrat in anii ’90? La Ministerul de Externe cumva? Si atunci nu cunoasteti ca la sectiile de votare din strainatate se aplica legea romana? Mai ales ca majoritatea acestora sint pe teritoriul ambasadelor si consulatelor Romaniei?”

    ( radio Avramescu)

    noradamian

    13/12/2009 at 7:00 pm

  197. @nora, de ce scuze. Este un blog ideoligic cu o culoarea asumata dar discutiile chiar in contradictoriu sunt mai mult decat permise, sunt necesare 😆

    Theophyle

    13/12/2009 at 7:01 pm

  198. Merci, elicearea!
    Abia astept sa il vad pe prostanac la ora 8.

    Cetatean

    13/12/2009 at 7:02 pm

  199. Casandra,

    o mica observatie.Momentul la care te referi nu avea componenta de azi a PD-l-ului.Acest partid a crescut sub sefia lui Basescu de la 8%,acum 32%. Iar Basescu n-a fost fesenist niciodata.Si eu ma puteam naste din parinti musulmani si sa ma decid la maturitate ca vreau un botez ortodox.

    dora

    13/12/2009 at 7:03 pm

  200. @Viviana

    De ce le-a fost frica nu au scapat. Petrecerea abia a inceput.

    Cetatean

    13/12/2009 at 7:04 pm

  201. Se pare ca nu numai Prostea a luat-o peste nas ci si ceva nterese rusesti in zona. Schroeder ce-o mai face?

    Andrei

    13/12/2009 at 7:05 pm

  202. @Theophyl
    Nu numai ca trebuie incercat, trebuie chiar sa reusim.
    Piratul + PDL sunt datori electoratului cu o actiune de regrupare/selectie pe baza unui program pe termen mediu/lung, dublat de promovarea tinerilor valorosi.
    Fara asta, sunt „mancati” ! 🙂

    Tzepelica

    13/12/2009 at 7:06 pm

  203. ok , uitati-va voi la Prosty ca eu la 8 ma uit la Hurezeanu,Boda si Blaga si dupa aia schimbam impresii 🙂

    Un tanar de stanga

    13/12/2009 at 7:08 pm

  204. cetatean, cu placere 🙂
    nu stiu exact ora, cred ca in jur de opt.

    elicearea

    13/12/2009 at 7:09 pm

  205. @Andrei – cu cat mai departe de Rusia, cu atat mai bine…

    Diana

    13/12/2009 at 7:14 pm

  206. Partial off topic!
    Un articol interesant despre Catalin Voicu!
    sorinamatei.blogspot.com/

    maya

    13/12/2009 at 7:20 pm

  207. @all Seara buna din nou

    @Andrei
    Scuze ca raspund in reluare
    Dar a fost foamea cam mare
    Muraturi si goganele
    Tantza a vrut sa le spele
    Domnul Theophyl e domn
    Nu-si pune mintea c-un pom
    De fapt sunt doar o creguntza
    Toata ziua hutza, hutza
    De la atata poezie
    Rima mi se balbaie
    M-a luat durerea de cap
    De la atata rimat

    Creanga

    13/12/2009 at 7:20 pm

  208. Apare Prosty in seara asta? Unde?… 🙂

    noradamian

    13/12/2009 at 7:22 pm

  209. maya, servus! E mai mult decat interesant! E de groază… 🙄

    noradamian

    13/12/2009 at 7:23 pm

  210. Creanga
    😆
    „sunt doar o crengutza”

    isteatza si dragutza 😆 😆

    maya

    13/12/2009 at 7:25 pm

  211. maya 😆

    noradamian

    13/12/2009 at 7:26 pm

  212. nora
    😆
    Servus! Ma bucur „sa te vad”! 🙂

    Si de „groaza” 🙄 este putin zis!

    maya

    13/12/2009 at 7:27 pm

  213. nora, din cate stiu, azi la antena 3, nu am alte info, presupun ca in jur de ora 8. tare as vrea sa-i vad moaca aia distrusa de prostanac 😀

    elicearea

    13/12/2009 at 7:30 pm

  214. Partidul Doaga Lemnului
    Partidul Sapa Dumanului(=buhai sau bou)
    Partidul Nobil Libidinos
    Uniunea Dogmatica Martipana Rogojina

    Cu scuccesuri si succes
    Ne ducem catre regres
    Chiar de are tat’su fes
    Mintea nu prea ii da ghes
    Ca_Sandra poate stie ceva
    De la Nastase isi trage seva
    M-am speriat cand am citit
    Pe un blog nitel trasnit
    Ce a scris un pesedist
    Om cu carte si activist
    Mintea parca e spalata
    In lozinci imbalsmata
    De ai intrat in partid
    Mintea ti-a ramas in zid
    Un fel de Misa cu staif
    Toata ziua la taifas
    Ai intrat nene in turma
    Ratiune….nici o urma
    Behehe tot ai sa zici
    Laptele nu vrei sa strici
    Cum sa o scoatem la capat
    Daca nu o fi cu Banat?

    Creanga

    13/12/2009 at 7:31 pm

  215. @maya 😀 😀

    De eram eu un istet
    Nu aveam eu parul cret
    Bine-mi pare sa te revad
    La picioare acum iti cad

    Creanga

    13/12/2009 at 7:36 pm

  216. eli, multumesc!Ocolesc canalul asta de ani de zile dar am sa fac o exceptie 😆

    noradamian

    13/12/2009 at 7:37 pm

  217. Creanga,
    …la picioare-acum iti sed 🙂

    Andrei

    13/12/2009 at 7:37 pm

  218. Postare noua 😆

    Theophyle

    13/12/2009 at 7:38 pm

  219. @elicea 😀 😀
    Sa stii ca te-am vazut
    Aseara amantrei am baut
    Rime multe, parfumate
    De platforma acceptate

    Creanga

    13/12/2009 at 7:38 pm

  220. Un chiulangiu sau un om care a renunţat la concediu?

    În timp ce Emil Boc a renunţat să-şi ia concediu în această vară din cauza crizei economice, Crin Antonescu a avut o prezenţă de 1% în Senat.
    Conform topului chiulangiilor întocmit de Institutul pentru Politici Publice (IPP) cu cele mai multe absenţe în Senat în sesiunea februarie – iunie 2009 pe baza prezenţei la voturile finale exprimate prin votul electronic, pe locul întåi se află liderul PNL Crin Antonescu, cu o prezenţă de 1%, deşi salariul de parlamentar l-a încasat 100%.

    Portret de repetent

    Emil Boc, două facultăţi, un doctorat şi unul în curs, plus multe alte cursuri.
    Crin Antonescu, repetent doi ani la facultate.
    Înainte de alegerile presidenţiale, cunoscutul psihiatru Florin Tudose îi face un portret înfricoşător lui Crin George Laurenţiu.
    „Un personaj desprins din galeria Geoană, Vanghelie, Ceauşescu, adică a outsiderilor cu şanse nule care reuşesc să devină lideri prin alegerea pe criteriul „ăsta va fi cel mai uşor de manevrat“, devenind apoi tirani vicleni şi extrem de periculoşi pentru orice opozant care le-ar denunţa slăbiciunea“. Aşa îl vede pe Crin Antonescu psihologul Florin Tudose
    Tudose adaugă că Antonescu „se consideră un mare strateg şi moralist, dar dezangajarea sa militantă (chiulangiul parlamentului, studentul repetent, ministru de vitrină) îi joacă renghiuri permanente“.
    În opinia lui Florin Tudose, Crin Antonescu „ar fi preşedintele nejucător, mereu absent, care în faţa unei crize ar spune că este la bibliotecă sau ar pleca în insula Capri să se relaxeze un pic. Chiar dacă e ceva mai viu decât Geoană cel de plastic este artificial ca o floare de hârtie (e drept, bine făcută) care te dezamăgeşte în momentul în care te-ai atins de ea“.
    În viziunea aceluiaşi specialist, două lucruri care îl vor dezavantaja în inconştientul colectiv pe candidatul liberal: „nefericita imaginaţie onomastică a naşilor săi, care asociază ambiguu, în numele candidatului, puritatea crinului cu otrava laurului şi credinţa că omul spân este rău şi viclean, după clişeul atât de cunoscut din Harap-Alb. Speranţa ar fi ca Ion Creangă să nu fi avut dreptate“.
    Romånii nu l-au vrut preşedinte. Acum vrea prim-ministru?

    dora

    13/12/2009 at 7:40 pm

  221. Traind de 19,6 ani intr-o „veche democratie” europeana,am observat ca politicienii pot foarte usor sa fenteze electoratul, e drept, mai voalat (ipocrit?)
    Unul din presedintii de aici a si declarat fara retinere : promisiunile angajeaza doar pe cei care le asculta !
    – am mai observat ca exista alunecari de ideologii intre partide, fara insa a le permite sa faca aliante contra naturii ferme si declarate (vedeti guvernul Frantei care afiseaza membri ai Partidului Socialist)
    – am constatat ca liberalismul utrancier nu mai poate functiona in acest secol, este obligatoriu sa se respecte elementul de baza – omul care produce -> democratia liberala se apropie cel mai mult de un sistem social mai vivabil.
    – nu am un inca raspuns la ipoteza Conservator convins care vrea schimbare ! (poate nu am toate datele despre ce se doreste a se conserva)
    – nu cred ca avem persoane absolut impecabile in Romania (la scari si grade diferite, de la marile afaceri, la micile apeluri la cunostinte pentru a rezolva ceva… se poate spune ca se pune degetul in masina coruptiei)
    – cu toate acestea liberal democratii nu se pot alinia pe o grila de comparatie cu marii jefuitori,(chair daca noi am vrea ca ai nostrii sa fie puri)
    – capitalismul temperat este poate cheia, nu se pot oculta oamenii care au avut nesansa de a se naste intr-un catun pierdut de lume, treaba lor…etc
    – hainele p&shark nu influenteaza bunul mers al neuronilor, daca ei sunt bine intentionati, altfel ar semana a populism nesincer…

    reghina

    13/12/2009 at 7:41 pm

  222. Crin a fost in luna de miere: 6 luni cu sotia, 6 luni cu Geoana 😆 😆 😆 😆 😆

    Andrei

    13/12/2009 at 7:42 pm

  223. @Elicearea

    Imi pare au, dar din motivele corect enuntate de @razvan la ora 6:45 pm nu pot sa dau asemenea cifre. Dar poate ca PDL, in reforma asta a statului, va modifica legislatia pentru a elimina secretul fiscal.Norvegia chiar publica Registrul patrimoniilor si veniturilor pentru toata populatia, noi de ce nu am face asa ceva? Dar, asa cum spuneam, unii dintre noi vad cifrele brute si prelucrate…Nu va cer sa ma credti. Dar poate cercetati putin pe cont propriu, la nivelul la care puteti ajunge, chiar daca nu aveti acces la documente.

    @Andra

    Am ajuns la acest blog oarecum din intamplare. Pe blogul tau nu am ajuns inca niciodata. Dar cand voi avea ceva timp liber o sa-ti fac o vizita si te voi saluta. Povestea aceea cu furtul ideii este usor hilara. Sper ca nu vorbesti serios. Ideile postate de mine acum, pe acest blog, sunt destul de comune, nu am descoperit eu -nici tu!- teoria relativitatii si nici teoria campurilor unificate. Nu crezi? Cat despre „tacticile comuniste”, ma tem ca sunt ignoranta in materie. Ideile comuniste nu au avut tangenta cu nimeni din familia mea, in oricare generatie te-ai uita. Am ramas la Descartes. Daca ma crezi, bine, daca nu, ma rog…

    @Dora

    In 1992, Traian Basescu facea parte din Biroul National al FSN, deja. Abia prin 1993 sau 1994 partidul si-a modificat numele in PD-FSN. Traian Basescu a fost fesenist. Dar daca-l apreciezi asta nu ar trebui sa aiba importanta. Ba, in 2001, cand a concurat cu Roman la conducerea partidului, a avut platforma politica cea mai de stanga. De ce? A cerut imperativ si personal acest lucru. Intreaba-l!
    Ca partidul este astazi altceva, dupa fuziunea cu partidul lui Virgil Magureanu, nu te contrazic. Sunt multi oameni noi acolo. Unii cu convingeri ferme, altii cu interese ferme. Pe rpmii-i respect, pe celalti…Ca la toate partidele.

    casandra

    13/12/2009 at 8:52 pm

  224. […] chestie tehnica, nimic mai mult. Răspunde. 106 Cetatean 13/12/2009 la 5:20 pm. Diana, TDS, … […] Uni Ego / Vidul doctrinar in politica romaneasca « […]

  225. @casandra

    Asa deci, n-ai nicio dovada, dar afirmi fara nicio clipire, lucruri pe care nu le poti dovedi, doar asa, pentru ca „stii tu”
    Exact ca procurorii comunisti care puteau sa te acuze de orice le trecea lor prin minte, pentru ca era obligatia ta de amarat, sa demonstrezi ca nu e asa

    Asta e „testul propagandistului”: iei o acuzatie corecta a advrsarilor tai despre tine (PSD are cei mai multi bogati, etc), si pur si simplu afirmi contrariul. Doar „pentru ca poti” – adica ai cumprata TOATA Presa, deci nu te mai poate contrazice nimeni

    cam asta se si intampla de 5 ani pe televiziunile PSD si PNL, de s-au inacrit oamenii de tot de politica
    bun, ca si PDL-ul e bagat in afacerea asta, e clar, a crezut probabil ca o sa capitalizeze prin victimizare. wrong bet

    Andra

    14/12/2009 at 9:35 am


Comentariile sunt închise.