Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Despre partide si alegerile prezidentiale

Incet, dar sigur, masinariile partidelor incep sa-si tureze motoarele pentru disputa din primul tur electoral. Se vede deja cu ochiul liber ca un independent fara un partid cu capabilitati logistice  nu are nici o sansa, cat o fi el de popular. Voturile electoratului  captiv il vor ingropa. Romanii nu au invatat sau nu doresc sa invete cum sa voteze rational, bazat pe un program sau o ideologie socio-economica. 

Nici o fabricare de sondaje pentru primul tur de scrutin nu poate ascunde adevarurile care se intrevad, o disputa iminenta pentru turul doi dintre Traian Basescu si candidatul PSD, Mircea Geoana. Daca Traian Basescu reuseste sa devanseze PDL-ul,  Mircea Geoana se zbate sa-si prinda PSD-ul din urma. Ultimele declaratii aproape isterice ale “antrenorului” Hrebe ne clarifica situatia. Deoarece sunt aproape sigur ca Oprescu si-a jucat deja cartea, si nu am nici un chef de a publica datele PNL si ale lui Crin Anonescu, si pentru ca postarea sa nu fie acuzata de manipulare, prezint numai datele celor doi candidati pe care-i consider finalistii primului tur de scrutin.

258-1

258-2

Trebuie sa stiti ca eu NU sunt nici statistician si nici sociolog, asa ca propun o lectura fara pasiune si fara a considera aceste date mai mult decat sunt, o indicatie.

Written by Theophyle

07/11/2009 la 6:51 pm

58 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna seara,

    Interesante statistici.

    Deci Basescu este la 35,95% si Geoana la 23,40% si nu mai creste.

    In perspectiva unor anticipate, PDL-ul sta prost si nu este o varianta pentru ei. Asa ca ar trebui sa se miste „mai cu talent”, vorba lui Dorel. 🙂

    Andrei

    07/11/2009 at 7:01 pm

  2. off topic si nu prea: UDMR sparge gheata, si vine miine la intilnire cu Negoita ! 🙂

    Un tanar de stanga

    07/11/2009 at 7:04 pm

  3. Andrei salut. Media lui TB dupa normalizarea Rural/Urban fata de prognoza de peticipare ii da lui Basescu in jur de +/- 34.8-35.8% cam asta-i situatia. Geoana nu se ridica mai mult de 23.5-24% orice povesteste INSOMAR

    Theophyle

    07/11/2009 at 7:06 pm

  4. Andrei
    uite si o alta perspectiva:
    niste anticipate in care Basescu spune: M-ati reales ca sa fac treaba ! Dati-mi si majoritatea in parlament ca sa pot sa fac treaba !

    Un tanar de stanga

    07/11/2009 at 7:07 pm

  5. Buna seara, buna seara.
    @Andrei, Geoana nu are de unde sa mai creasca ptr ca electoratul PSD nu voteaza in totalitate cu el. O parte se duce catre Basescu din prima si o parte merge catre Oprescu. In plus, nu ia voturi de la fostii alegatori ai lui Basescu. Astia se impart intre Oprescu si Crin.
    @tds, mda, am auzit ca vin duminica la consultari. Sa vedem.

    clemycali

    07/11/2009 at 7:07 pm

  6. Buna clemy,
    Un ordin dat pe ungureste in turul 2: votati cu Trajanok ar fi tare hranitor 🙂

    Un tanar de stanga

    07/11/2009 at 7:09 pm

  7. Salut @clemycali, @TDS 🙂 Nu am incredere de nici de doi lei pe UDMR

    Theophyle

    07/11/2009 at 7:10 pm

  8. theoph,

    nici un ban, desi cere plata inainte la la puf.UDMR

    theo

    07/11/2009 at 7:11 pm

  9. Theophyle
    And the Zen master says, “We’ll see.” 🙂

    Un tanar de stanga

    07/11/2009 at 7:12 pm

  10. @andrei:
    datele din urban/rural se pondereaza cu proportie pe care o are fiecare categorie in totalul populatiei (35.95 ar fi procentajul daca populatia româniei ar fi 50% urban, 50% rural).

    mai e o problema care aduce in prim plan reprezentativitatea esantioanelor pe care s-au facut sondajele: viteza prelucrarii. ultimele date sunt de ieri ceea ce practic inseamna ca stringere + prelucrare= 1 zi.

    ceea ce ar indica un sondaj telefonic. ceea ce inseamna ca datele nu sunt foarte concludente din lipsa de reprezentativitate.
    iarasi o chestie ciudata e legata zilele in care se efectueaza sondajele. dinamica raspunsurilor difera in zile diferite, mai ales in timpul sapt vs week-end (mai multi tineri ies in weeke-end fata de mai virstici si nu mai sunt disponibili de ex.)

    cred ca pentru o analiza de trend ar merge, dar altfel … nu prea vad cum.

    drak0n

    07/11/2009 at 7:13 pm

  11. buna seara din nou 🙂
    rezultatele sunt bunicele 🙂 insa se poate si mai bine, cu siguranta.
    eu cred ca base va mai creste pana la sfarsitul campaniei, iar despre pdl in cazul alegerilor anticipate, trebuie intr-adevar sa se miste mai cu talent, dupa cum prea bine zice Andrei 🙂

    elicearea

    07/11/2009 at 7:14 pm

  12. drak0n, de facto datele sunt din seara lui 5.11. 6 ore dupa anuntarea candidatului Negoita. Nu sunt telefonice si sunt bazate pe datele de participare si diferentiere rural/urban din postarea de joi:

    https://theophylepoliteia.wordpress.com/2009/11/05/cateva-noutati-de-la-tanti-florica/

    Am calculat in raspunsul meu pentru Andrei cum arata „normalizarea” (media proportionala) lui Basescu

    Theophyle

    07/11/2009 at 7:18 pm

  13. @theophyle, nici eu nu am incredere in UDMR. De aia spun: sa vedem.
    @elicearea, rezultatele sunt multumitoare. Se putea insa mult mai bine din n motive. Dar s-au facut multe greseli, in special in vara, si nu vreau sa insist pe marginea lor. Important este ca acum sa nu se dea cu bata in balta.

    clemycali

    07/11/2009 at 7:18 pm

  14. eli@. ai dreptate. Basescu ii „taraste” pe PDL-isti, ceva nu merge acolo, probabil 😦

    Theophyle

    07/11/2009 at 7:19 pm

  15. Multumesc,

    Acum am inteles. Eu facusem media aritmetica.

    TDS,
    Cum spui tu la 7.07 ar fi logic. Dar cum votul este unul emotional si vine dupa o manipulare consistenta, ma indoiesc.

    PS Cred ca am pus umarul serios la eliminarea variantei Iohannis: http://www.imondo.ro/blog/?p=2003

    Andrei

    07/11/2009 at 7:27 pm

  16. @Theophyle
    eu scriam si nu am vazut raspunsul tau:D

    chiar si fiind din 5 viteza cu care se ajunge la rezultate prelucrate e foarte mare presupunund un sondaj national.

    nu te contazic doar ca e un pic cam ciudat. si prin ciudat a nu se intelege ca am dubii in privina bunei tale credinte:).

    drak0n

    07/11/2009 at 7:28 pm

  17. Nici eu nu am incredere in UDMR, dar in unguri da! Asa ca in turul 2 fie vin la Basescu, fie stau acasa, ceea ce, proportional, este totuna. Dar pentru turul 2 vor conta mult duelurile om la om, sper sa le faca ProTV si nu vindutele, cu tvr in frunte! Vi-l inchipuiti pe Claudiu Lucaci moderator? Fostul purtator de cuvint al lui Adrian Nastase, sinecurizat consul la Los Angeles, apoi trimis director de imagine la nefericita Monica Ridzi?

    Liviu Iordache

    07/11/2009 at 7:28 pm

  18. @theophyle, problema in PDL este ca nu au fost luate masurile care se impuneau dupa dezastrul pierderii Bucurestiului. Asta in primul rand. Apoi, garda veche a PD a promovat tot soiul de personaje indoielnice, vezi MIR si au incurajat candidatura EBA la europene. Se stie unde au dus aventurile astea. Doar scandalul MIR a dat inapoi PDL-ul cu aproximativ 5%. Iar Boc s-a lasat cu consecventa calcat in picioare de PSD ca premier. Repet ce am spus de nenumarate ori: daca in ianuarie, la episodul mapa austriaca Boc il zbura pe Cristian Diaconescu te asigur ca PSD-ul intelegea mesajul mintenas. Asa a capatat Boc imaginea de molau care a fost intarita de dezastrul MIR.

    clemycali

    07/11/2009 at 7:30 pm

  19. drak0n, crede-ma primesc cifrele pe surse, pana acuma au fost extrem de relevante, avandu-le aproximativ 12-24 de ore inainte de ce au iesit oficial. Personal am o mare incredere in tanti Florica, o cunosc de ani de zile 🙂

    Sa jur cu Biblia in mana, in nici un caz!

    Theophyle

    07/11/2009 at 7:31 pm

  20. clemycali, 100% ai dreptate. 😦

    Theophyle

    07/11/2009 at 7:32 pm

  21. Clemy, Th
    1
    Basescu nu ar fi facut guvernul in 2004 daca UDMR nu lasa balta PSD si daca felix motanul nu era deturnat. Asa ca se poate.
    o defectiune a ungurilor si o promisiune bine facuta ar aduce voturi lui Basescu
    2
    Declaratia lui Negoita de acum o ora: „Si maine as face un Guvern cu PNL” pentru ca se simte bine cu acest partid, aratand insa ca din partea liberalilor a primit cel mai dur raspuns la invitatia de a discuta
    il pune pe Krin intr-o pozitie ingrata in fata votantului PNL si a activistului de la baza PNL care vrea sa fie la guvernare si daca se poate si de dreapta…..

    Un tanar de stanga

    07/11/2009 at 7:33 pm

  22. 🙂

    drak0n

    07/11/2009 at 7:33 pm

  23. clemycali,
    Cand se vorbeste de reformarea clasei politice se include si PD-L.

    Andrei

    07/11/2009 at 7:33 pm

  24. @tds, stiu cum s-a facut guvernul in 2004. Eram inca in Romania. Iar declaratiile lui Negoita ca si cele ale lui Basescu vizeaza turul doi si voturile militantilor simpli ai PNL. Basescu are nevoie de cel putin 5-6% din voturile lui Crin ca sa castige lejer in turul doi. Intreaga strategie a lui Basescu vizeaza turul doi. In plus Negoita vorbeste si ptr unii parlamentari ai PNL nu tocmai siguri pe viitorul lor si care ar fi tentati sa sprijine un guvern si sa scape de ideea anticipatelor ptr ca nu se stie.

    clemycali

    07/11/2009 at 7:38 pm

  25. Liviu I. „nici eu nu am incredere in udmr”-
    Dar UDMR, v-ati pus intrebarea – de ce sa aiba incredere in promisiunile noastre ?
    Nu le-a promis Traian Basescu ca face guvern cu ei anul trecut ? Si dupa ce i-a dizlocat de PNL, a facut guv cu PSD si la primul latrat al psd-ului i-a gonit pe unguri ? Hai sa fim sobri 🙂 ca birna din ochiul nostru e mai mare . Asta reprosez eu lui TB. Ca a cedat PSD-ului. Daca facea alianta psd-pdl-udmr, nu cred ca psd ar fi facut ce au facut acum o luna

    Un tanar de stanga

    07/11/2009 at 7:43 pm

  26. M-am suparat. Hai ca eu cobor sa iau inghetata si vin inapoi. Dar sa nu ma enervati, ca atunci cind sunt nervos maninc un kilogram asa… usor 🙂

    Un tanar de stanga

    07/11/2009 at 7:46 pm

  27. Clemy, Th, asa e, s-au facut si greseli, e inerent, doar nu-i nimeni perfect 🙂

    elicearea

    07/11/2009 at 7:57 pm

  28. @eli, trebuie de corectat si repede. Vor veni probabil si anticipatele, daca TB castiga presidentia, asa ca nu-i timp de taclale. Ei trebuie sa-si faca ordine in casa 🙂

    Theophyle

    07/11/2009 at 7:59 pm

  29. Cifrele alea sunt foarte bune. As zice excelente avand in vedere contextul. La Timisoara dictatorul a fost al dracu de naturel.

    turnofftheglory

    07/11/2009 at 8:00 pm

  30. O sa radeti, dar zoso a spus ca voteaza pe inaltimea sa piratul tiranic.

    turnofftheglory

    07/11/2009 at 8:01 pm

  31. TOG, lucrurile si mie mi se par bune. Bine ca nu sunt in jos si Geonelu’ joaca sarba pe loc 🙂

    Theophyle

    07/11/2009 at 8:02 pm

  32. turnofftheglory,

    A fost la Timisoara? Acum aflu.
    Asta e. Il astept la turneul pentru turul 2. 🙂

    Andrei

    07/11/2009 at 8:03 pm

  33. Theophyle,

    PSD a crescut dupa ce a iesit de la guvernare, iar Geoana dupa a treia lansare, atunci cand a dat impresia ca tot PSD-ul este cu el.

    Andrei

    07/11/2009 at 8:05 pm

  34. Th, corect, trebuie corectat tot cese poate si sa nu se mai faca greseli

    elicearea

    07/11/2009 at 8:07 pm

  35. Andrei, ei au crescut cand a inceput presiunea de la centru, pentru ca baietii stiu ca daca Geoana cade cad si ei. Cifrele arata cat de cinstit este Hrebe cu Insomarul lui Vantu 🙂

    Theophyle

    07/11/2009 at 8:10 pm

  36. Greseli tot vor mai face, ma refer la aripa veche a PD-ului, ca oamenii lui Stoica-Stolo au fost mai timizi cind e vorba de dat cu bata in balta.
    De altfel echipa lui Videanu-Berceanu-Blaga nu ar rezista nici 6 luni daca piratul ar pleca pe oceane. Boc in schimb mi-a facut cea mai buna impresie. Nu detaliez.

    Un tanar de stanga

    07/11/2009 at 8:14 pm

  37. Theophyle,

    Despre Hrebe si cateva persoane precum Tariceanu, Orban sau Nastase, se stie ca ceea ce spune nu este adevarat.

    Andrei

    07/11/2009 at 8:16 pm

  38. TDS, boculet e un meserias 🙂 mare om, mare caracter 🙂

    elicearea

    07/11/2009 at 8:16 pm

  39. buna seara

    o veste misto:
    http://www.ziare.com/basescu/basescu-nu-i-a-permis-lui-dinescu-sa-ia-cuvantul-la-mitingul-electoral-de-la-cetate-944451

    TOG
    zoso e ok, dar tinerii de pe blogul lui sunt niste emo care vor sa bea sangele lui basescu

    razvan

    07/11/2009 at 8:19 pm

  40. razva, salut. Am citit, cred ca raspunsul lui Basescu a fost pe masura magariei lui „fat’e ca lucrezi mircea” 🙂

    Theophyle

    07/11/2009 at 8:24 pm

  41. @razvan:
    am fost de fata:
    i-a zis ca el (dinescu) vorbeste la televizor in fiecare seara, iar el (basescu) a venit acu sa vorbeasca cu oamenii in campanie. iar daca vrea sa vorbeasca poate sa o faca deseara la televizor:PPP

    drak0n

    07/11/2009 at 8:25 pm

  42. drakOn, ca bine i-a zis!

    elicearea

    07/11/2009 at 8:27 pm

  43. Miscarea lui Dinescu a fost transparenta. Seniorul feudal de la cetate a vrut sa arate iobagilor lui cat de tare e el. Poate sa-l critice pe T.B si totusi sa si vorbeasca la adunarea lui. Magar fara bun simt de doi lei 😦

    Theophyle

    07/11/2009 at 8:29 pm

  44. Theophyle,

    Dinescu a vrut ca arate cat de dictator e Basescu pe nmicrofon: cred ca PNL-ul a mai pierdut niste voturi, mai ales dupa prestatia lui Tariceanu de la 3×3 cu amicul lui Dinescu, S. Tanase.

    Din spusele lui Tariceanu: „in turul 2 vor intra Geoana si Antonescu. Basescu este in cadere libera”.

    A spus-o pentru parlamentarii care ar vota guvernul Negoita…

    Andrei

    07/11/2009 at 8:33 pm

  45. Andrei, ha, ha, ha 🙂 Mare om Tariceanu, mare om 🙂

    Theophyle

    07/11/2009 at 8:38 pm

  46. CATÄ NERUSINARE POATE AVEA ACEST PARVENIT DINESCU:

    EL ESTE GAZDÄ; CAND II CALCÄ CASA CINEVA:

    LOCALITATEA TOATÄ CETATEA NU-I APARTINE LUI(:

    CUM ESTE POSIBIL SÄ TE URCI PE SCENÄ; CAND TU IL INSULTI PE PRESEDINTE SI TOATÄ FAM: LUI ZILNIC:

    A FOST GAZDÄ PT: KGB-ISTUL ILICI:

    EL CREDEA CÄ BÄSESCU II CALCÄ PRAGUL????

    CE CÄZÄTURÄ DE OM:

    theo

    07/11/2009 at 8:47 pm

  47. Theo, cand ai dreptate, ai dreptate. Nu te contrazic 🙂 crede-ma ca il dispretuiesc pe Dinescu mai mult ca tine 🙂

    Theophyle

    07/11/2009 at 8:52 pm

  48. POETUL PORTOFEL; DINESCU; S-A DUS ACOLO SÄ-I BOICOTEZE

    MITINGUL LUI BÄSESCU:

    CAT DE TARE A DECÄZUT PARVENITUL , NU MÄ MIRÄ.

    cine mi-a spus, sustine cu tärie asta, dinescu nu era singur.

    theo

    07/11/2009 at 8:58 pm

  49. este stupid, sä comentezi IN TV S-AU ZIAR:

    adicä omul isi face campanie si eu, beizadea dinescu, vreau sä fac pe nebunul.

    unde se intamplä asta?

    UN NEAM PROST:

    theo

    07/11/2009 at 9:01 pm

  50. @elicearea, nimeni nu e perfect dar greselile PDL au fost nefortate ca sa folosesc o expresie din tenis. Cu alte cuvinte erorile puteau sa fie evitate.
    @andrei, exact. Tariceanu vorbeste ptr acei parlamentari liberali dispusi sa voteze ptr guvernul Negoita, aceiasi oameni carora li se adreseaza Basescu si premierul desemnat.
    @theophile, Dinescu este o mare jigodie. Basescu a procedat corect.

    clemycali

    07/11/2009 at 9:13 pm

  51. ce fiinta decazuta acest dinescu 😦 se milogea de base sa-i stranga mana dupa ce l-a scuipat non stop la televizor 😦 bleah

    elicearea

    07/11/2009 at 9:13 pm

  52. tds,

    era o vorba, sa nu ai incredere in greci, chiar si cind iti aduc daruri,
    acum as spune acelasi lucru si despre umdr-isti, fatpul ca se duc sa negocieze cu negoita pentru mine este zero barat….depinde de multe……sa vedem…

    orangeskorpion

    07/11/2009 at 9:26 pm

  53. buna seara,

    drakon,
    7.13 p.m.

    cifra lui andrei este aproape exacta.
    iata:
    populatia Romaniei: ~ 21,681 milioane
    Urban: 55.20%
    rural: 44.80 %
    rezultatul este: 35.63 % pentru Traian Basescu, deci eroare la Andrei in sus doar de 0.32%

    🙂

    orangeskorpion

    07/11/2009 at 9:33 pm

  54. orangeskorpion,

    Stiam de la Basescu 🙂

    Andrei

    07/11/2009 at 9:36 pm

  55. ThPh,
    7.19 pm

    spui:
    Basescu ii “taraste” pe PDL-isti, ceva nu merge acolo,

    probabil ca in virful PDL-lui sint si oameni carora o justitie a la monica macovei, un DNA perfect si o Koevesi exigenta nu le convine….ei stiu mai bine de ce nu cred in proiectul basescu..

    orangeskorpion

    07/11/2009 at 9:37 pm

  56. skorpi, nu ai luat in calcul intentia de vot vezi linkul me de mai sus, si raspunsul meu lui Andrei la prima postare.

    Theophyle

    07/11/2009 at 9:39 pm

  57. Postare noua pentru cine are timp si inima 🙂
    Postare grea si dureroasa, am promis insa, si eu ma tin de cuvant.

    Theophyle

    07/11/2009 at 9:40 pm

  58. hai, ca v-am citit pe toti…

    misto faza basescu vs. dinescu…
    numai un om dintr-o bucata putea sa-l refuze pe mascarici…
    🙂

    orangeskorpion

    07/11/2009 at 9:46 pm


Comentariile sunt închise.