Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Copiii tranzitiei

Astazi m-am intalnit cu cateva zeci de copii ai tranzitiei. Marea lor parte tineri decenti, care si-au insusit o realitate de parca ea ar exista dintotdeauna. Am discutat despre Romania mea pierduta in “negura timpului”, am vorbit de cei treizeci de ani in care mi-am pierdut, poate, o mare parte din limba frumoasa pe care o vorbeam si o scriam acum trezeci de ani. Le-am explicat exact ce este o dictatura si cum arata ea, le-am explicat cum aratau perchezitiile de noapte si cum  cadeau “bulanele” de cauciuc pe spatele tatalui meu, care se ruga in soapta: “scoateti copilul, scoateti copilul!”.  Le-am explicat de ce nu voi putea niciodata sa votez pentru Iliescu si tovarasii lui. Am vorbit despre cartierul Primaverii si despre cartierul Uranus. Astazi, cartierul Primaverii produce urmasii vechilor nomenclaturisti , care se doresc ministri, prim-ministri, presedinti.

Am vorbit de realitatile adevarate, si nu de cele zugravite de o propaganda care este chiar mai eficienta decat cea comunista si care denatureaza adevarurile care se vad cu ochiul liber. Am vorbit de miliardele de dolari disparuti in ceata bancilor elvetiene si  am vorbit de viitorul lor care este ipotecat de arendasii tranzitiei, care au transformat tara intr-o gramada de fier vechi. Am vorbit de istorie contemporana, de condamnarea comunismului si de dosarele Securitatii. Am vorbit de “Proclamatia de la Timisoara” si despre punctul 8 al acestei proclamatii, am vorbit despre cei care au omorat si au si mostenit averile materiale si spirituale ale celor ucisi. Nu am facut politica in sensul trivial al cuvantului. Am explicat un singur lucru: Iliescu va fi aruncat la lada de gunoi a romanilor, Basescu a intrat deja in istoria ei, indiferent de ceea ce se va intampla la alegerile acestea.

Intr-un sfarsit, am fost intrebat de ce nu ma intorc sa lucrez aici, le-am explicat ca  Uranus (cartierul) nu mai exista, pe el se lafaieste monstruozitatea “Casei poporului”. In lupta dintre Primaverii si Uranus a castigat Primaverii, locul meu nu mai exista. Viitorul lor   depinde de ei;  ei vor trebui sa hotarasca daca urmasii cartierului Primaverii vor domni pentru totdeauna sau  au si ei o sansa, pentru ca eu probabil nu o voi avea. 

Written by Theophyle

06/11/2009 la 6:30 pm

172 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna seara,

    Exceptionala munca cu sufletele. Tinerii sunt fumosi prin inocenta si entuziasm.

    Andrei

    06/11/2009 at 6:39 pm

  2. Andrei, nu las eu sufletele pe mana „satanelor”. Am vorbit de istoria adevarata al acestori ani. cat de mult le lipseste, Dumnezeule 😦

    Theophyle

    06/11/2009 at 6:41 pm

  3. Bravo, ThPh,

    minunat si emotionant…

    Andrei,

    nu as pedala numai pe inocenta si entuziasm pentru ca din pacate nu intotdeauna este asa……….din contra, prea multa blazare, deloc inocenta, prea multa sete dupa bani, deloc idealism,
    prea mult prezent, deloc viitor in capul multor tineri..

    precizez ca nu am generalizat, dar este un trend!

    din pacate..

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 6:43 pm

  4. skorpi, din nefericfire au fost si critici corecte, carora nu le-am gasit raspunsuri usoare. 😦

    Theophyle

    06/11/2009 at 6:44 pm

  5. Salut Teofil !

    Exceptionala postare ! Nu spun mai mult!
    Acum inteleg mai multe!

    Seara buna tuturor, in continuare! 🙂

    Ma retrag, momentan.

    tibi

    06/11/2009 at 6:48 pm

  6. News: Iliescu Ion e coleg cu Nistorescu Cornel la ex-Cotidianul: http://www.cotidianul.ro/ion_iliescu_douazeci_de_ani_de_postcomunism-102603.html

    S-a implinit vointa celor care au daramat un ziar de succes.

    Andrei

    06/11/2009 at 7:01 pm

  7. tibi, multumesc 🙂

    Theophyle

    06/11/2009 at 7:04 pm

  8. foarte frumoasa postare, Theophyle 🙂
    poate ne spui si feedback-ul pe care l-ai primit de la „copiii tranzitiei” 🙂 cred ca ar fi interesant

    elicearea

    06/11/2009 at 7:04 pm

  9. orangeskorpion,

    pana la un punct ai dreptate. Oamenii (nu numai tinerii) sunt sensibili emotional. Pentru a nu fi raniti prefera anonimatul, inclusiv pe internet. Acel anonimat duce la actiuni din cele mai ciudate, care merg de la limbaj vulgar si pana la tendinte EMO.

    Theophyl are dreptate pentru ca noi traim acum o perioada caracterizata printr-un sinergism revolutionar: oportunitate sociala. Este asociere care cere libertate sociala si oportunitate economica.

    Tinerii sunt cei care pot avea cel mai mare succes.

    Andrei

    06/11/2009 at 7:07 pm

  10. @eli, copiii astia in majoritatera lor nu vor vota cu Basescu, nu-i nici o sansa.

    Ei vad in EBA un nepotism, pe care-l simt cand se duc sa-si gaseasca un job.

    Ridzi cred ca este blamata extraordinar. Cand vorbesti de Nastase sau ai lui ca despre niste corupti, sunt de acord cu tiene, dar spuna ca pentru ei Ridzi este mult mai „murdara” pentru ca este tanar intr-un partid de dreapta si a fost pusa intr-un post creat numai pentru ea inutil total. Ce poti raspunde? Ca partidul ei nici macar nu a exclus-o din functiile de conducere.

    Theophyle

    06/11/2009 at 7:10 pm

  11. andrei,

    ai spus: Tinerii sunt cei care pot avea cel mai mare succes.

    unde?
    cind?
    care tineri???

    ai vazut ceva de la tinerii de-acum?
    la care generatie te referi?
    20-25?
    25-35?
    30-40??

    dupa fenomenul Piata Universitatii eu, personal, nu am vazut nimic altceva…

    vreo indignare alta decit cea pecuniara?

    ei nu vor sa se implice deloc in politica pentru ca sint blazati, scirbiti, manipulati.
    ei nu isi dau seama ca ar fi o forta, au fost anihilati…

    sa nu uitam ca marea lor majoritate sufera de mari lacune din cauza dezastruoasei scoli romanesti..

    in schimb gasesc mii de pretexte de circoteala…cum de altfel s-a pomenit si ThPh alaturi de ei negasind raspunsuri la unele intrebari…

    da, stiu asa este..dar ei ce fac totusi???

    in afara de vesnica vaicareala, pe care multi au invatat-o de la parinti si bunici…

    nu va suparati, dar asta-i adevarul trist..

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 7:15 pm

  12. orangeskorpion,

    Am doua tinere acasa. Am contact cu scoala. Sotia este profesor de matematica.

    Lumea se schimba si tinerii nu sunt obligati sa traiasca in trecut. Ei sunt cei mai receptivi la schimbare si de aceea am spus ca pot avea succes.

    Andrei

    06/11/2009 at 7:20 pm

  13. Andrei,

    si eu am doi tineri dar mai „batrini” ca ai tai..adica au trecut si prin „cimpia muncii!”, adica mai sint tot acolo…dar nu vreau sa te demoralizez…unul din ei a devenit freelancer dupa doar 2 locuri de munca, cred ca urmeaza si urmatorul, dar inca nu are curajul necesar..

    ma bucur ca esti optimist! si asta conteaza!
    🙂

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 7:24 pm

  14. Th, li se poate explica faptul ca orice om e prezumat nevinovat, ca in cazul lui ritzi spre deosebire de tovarasii lui nastase, parlamentarii pdl au votat pentru ridicarea imunitatii, eba a fost aleasa de oameni ca europarlamentar, impotriva dorintei tatalui sau, li se poate explica faptul ca anumiti politicieni lasi care nu se pot lupta de la egal la egal cu un om, lovesc in familia si copiii lui, si considera ca daca „dau” intr-o femeie sunt puternici. li se pot spune si lucrurile astea, nu crezi? 🙂

    elicearea

    06/11/2009 at 7:28 pm

  15. Andrei, skorpi. Advarul este unul. Copiii nu au suficiente oportunitati, se simt fara sanse adevarate, limitati de nepotism si spagi pentru a primi un job decent. Am auzit azi zeci de povestiri infioratoare, dac 10% sunt adevarate suntem intr-o mlastina adevarata 😦

    Theophyle

    06/11/2009 at 7:30 pm

  16. @eli, crede-ma ca am spus-o. pentru ei, ea a fost un om fara credite numit intr-un minister inutil care a cheluit bani pentru „marirea” ei in timp de criza. Nimic nu poate ajuta. Doua alternative platesti pretul sau o indepartezi. Probabil ca s-a hotarat platirea pretului.

    Theophyle

    06/11/2009 at 7:34 pm

  17. Sa inteleg ca eu sint cel mai tinar de pe aici?

    Gabi Dumitru

    06/11/2009 at 7:35 pm

  18. Gabi Dumitru, si noi ne simtim tineri, cronologic probabil tu esti 🙂 De ce nu? Avem nevoie si de parererea ta, care este f importanta, pentru mine cel putin, hai zi 🙂

    Theophyle

    06/11/2009 at 7:37 pm

  19. Zic: 33.

    Gabi Dumitru

    06/11/2009 at 7:37 pm

  20. skorpi are si el dreptate, pentru ca eu am vazut diferenta de mentalitate intre 2 generatii diferite de studenti, in urma cu 5-6 ani si in urma cu un an. ce pot sa spun este ca am observat o mai mare debusolare la cei din urma, o lipsa a valorilor si principiilor sanatoase, o lipsa totala de orientare conform acestor principii (lipsa :)), un major interes pecuniar si facil, lipsa de initiativa, de combatativitate, o teama de a iesi in fata cu un puct de vedere, o mentalitate de elev scos la tabla in clasa a 5 a, si exemplele pot urma…vreau sa subliniez ca nu e vorba de toti si nu pot generaliza la intreaga populatie de studenti, experienta mea fiind strict personala.

    elicearea

    06/11/2009 at 7:37 pm

  21. Da, Th, inteleg..inseamna ca asta este situatia si fiecare popor va trebui sa evolueze in ritmul propriu, mai lent sau mai rapid. cand vom invata lectia din tot ceea ce ni se intampla, atunci vom evolua.

    elicearea

    06/11/2009 at 7:40 pm

  22. Elicea are dreptate.

    ThPH,

    da, sintem intr-o mlastina, nu numai ei, dar si generatiile mai mature…si nu sintem in aceasta mlastina de ieri de alaltaieri, ci de 20+45 de ani…….si putem merge inapoi inca vreo 150…

    ideea este ca dupa 1989 a inceput si o macabra indobitocire prin mass-media,

    parintii multor tineri (cred ca virsta lor era de max. 25 de ani, nu, ThPh? sau ma insel?) in goana dupa supravietuire sau mai rau la unii, incercau sa munceasca atit incit copiii lor sa faca fata copiilor unora mai bogati (copii cu mobile, masina la poarta scolii etc) …muncind au neglijat educatia…

    scoala s-a deteriorat si ea, incepuse acest fenomen inca pe vremea lui ceasca…

    deci:
    fara parinti + televiziunile in care oameni de joasa speta si fara munca afisau o bogatie sfidatoare + scoala mediocra au condus la o generatie de tineri moi ca aluatul…

    Acel brutar care este mai „fortzos” va face ce vrea el din acesti tineri…

    cei autodidacti si cu parinti+profi de buna calitate:

    fie emigreaza,

    fie o iau pe cont propriu,

    fie devin niste ratati
    (parca ThPh spunea good guys are no winners!)

    dar nu este regula pentru toti! deci sa fim optimisti!

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 7:41 pm

  23. cred ca eu sunt cea mai tanara de aici 😀 31

    elicearea

    06/11/2009 at 7:41 pm

  24. ma tem ca eu vad lucrurile sumbru:viitorul suna rau.:(((
    Calitatea oamenilor scade,lipsa educatiei este evidenta.

    Gabi Dumitru

    06/11/2009 at 7:41 pm

  25. @eli, nu stiu sa emulez istoria viitoare. Astazi m-am dus sa aflu de ce X l-a egalat pe Basescu in Bucuresti si de ce a pierdut Basescu, Bucurestiul.

    Theophyle

    06/11/2009 at 7:42 pm

  26. eli, gabi sa creste-ti mare. 🙂

    Gabi sper ca duminica dai de baut 🙂 (virtual bineinteles)

    Theophyle

    06/11/2009 at 7:45 pm

  27. si sa nu va mai zic faptul ca aveam colegi in facultate care erau agramati, nu faceau acordul subiect predicat, si muuuuuuuuuulte altele 😦 eu una am avut un gust amar..acesti copii (erau mai tineri ca mine :)) sunt un produs si al scolii romanesti care le permite sa ajunga in facultate (si sa treaca) agramati (!) si al propriilor parinti si ai societatii in ansamblul ei. e un adevar care ne doare pe toti, asta e realitatea.

    elicearea

    06/11/2009 at 7:45 pm

  28. Teofil

    Baiatul meu, nu va mai fi ‘copilul tranzitiei’. Stii lucrul acesta. 😦
    Eventual, peste nu stiu citi ani, se va reintoarce – la fel ca tine – (TKS !) pentru a re-aprinde flacara sperantei.

    @gabi

    Daca vrei sa glumim, se poate !
    Dar daca vrei sa vb. serios, e la fel de posibil. Tu ce alegi ?

    tibi

    06/11/2009 at 7:45 pm

  29. cred ca togo este mai tinar ca elicea!
    🙂

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 7:46 pm

  30. Scoala invata „CUM” nu invata „DE CE”, iar cei care stiu „DE CE” ii angajeaza pe cei care stiu „CUM”. Nu am spus-o eu, a spus-o parca Bill Gates.

    Daca ne invatam copiii sa-si gaseasca DE CE-ul in viata, restul e floare la ureche.

    Spunea cineva ca a fost in Grecia si a fost intrebat ce doreste la cina. El a intrebat: „ce pot alege?” gandindu-se la o lista.

    I s-a spus ca orice.

    – Bine, a zis omul, da-ti-mi lista de meniuri.

    – Nu avem asa ceva, i s-a raspuns. Va aducem orice doriti.

    Asa suntem si noi: intai ne uitam la ce putem, fara sa stim exact ce, si apoi incepem sa ne dorim. Cand lucrurile sunt total pe dos.

    Adica, in loc sa ne reducem visele la nivelul veniturilor, ar trebui sa ne aducem veniturile la nivelul viselor noastre.

    Asta spun eu ca este o schimbare „de paradigma”.

    Andrei

    06/11/2009 at 7:47 pm

  31. intre mine si elicea este o carutza de ani…dar se pare ca gindim foarte asemanator…legat de aceasta tema!

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 7:48 pm

  32. tibi, am auzit o poveste aproape identica pe care o cunosc din ceea ce ai povestit, tu. Am si intalnit 3 „noi canadieni” 😦

    Theophyle

    06/11/2009 at 7:48 pm

  33. sorry gabi

    Are dreptate Teofil ! Multi inainte!

    @eli!

    Cum sa cazi tu in capcana asta facila cu anii ? 🙂

    Pai se poate ? 🙂

    tibi

    06/11/2009 at 7:48 pm

  34. multumesc la fel, Theophyle 🙂
    in ceea ce priveste cercetarea ta, e un lucru foarte bun pentru ca ne permite o oarecare radiografie si ne furnizeaza niste informatii importante despre cum s-a ajuns aici. cred ca esti de acord cu mine ca manipularea e mult mai perversa si mult mai insidioasa de cat estimam noi.

    elicearea

    06/11/2009 at 7:48 pm

  35. Elicerea, in ciuda virstei „mici” nu a fost manipulabila pentru ca este ….rea

    🙂

    in schimb, foarte multi au picat in plasa mogulilor, care s-au prins ca diversiunea + manipularea + insultarea la nesfirsit spre o singura tinta s-ar putea sa dea roadele necesare…

    va dau inca un exemplu, cred ca l-am evocat aici:
    ziarul adevarul apartine lui patriciu.
    pe canalele de tv reclama la adevarul: nici un gram de politica in ziarul adevarul (doar stiinta, arta etc),

    vai, ce om bun acest patriciu,

    pentru ca f.f.f.f multa lume habar nu are ca banii in politica ii arunca acest patriciu pe alte cai…

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 7:51 pm

  36. @eli, nici comunisti nu au reusit sa manipuleze atat de adanc. Le-am dat 3 exemple de manipulare clasica, au ramas ca la dentist. Ce pot face eu unul singur care am privilegiul de a vorbi intr-o aula cu niste tineri inteligenti, fata de masele de trogloditi care navalesc din toate partile prin toate canalele electronice posibile 😦

    Theophyle

    06/11/2009 at 7:53 pm

  37. tibi, stai linistit, ca nu cad 🙂 apropo de ce zice skorpi, varsta chiar nu are importanta pentru ca putem gandi la fel in foarte multe privinte indiferent de cati ani avem. eu cred ca e vorba de principii sanatoase, poate de un noroc pe care l-am avut unii dintre noi sa avem profesori ca Theophyle, parinti care ne-au responsabilizat de devreme in tr-un mod constructiv si iacata, suntem aici 🙂

    elicearea

    06/11/2009 at 7:53 pm

  38. Multumesc.

    Gabi Dumitru

    06/11/2009 at 7:54 pm

  39. am fost aproape, 32 🙂
    nu ca ma laud, dar cred ca generatia mea a fost ultima care a pus mana pe o carte, inainte sa fim spalati pe creier cu mtv; adica nu zic ca azi unii pusti nu citesc, dar lectura nu mai e fenomen de masa;
    un exemplu concret, din 4 juniori de la firma, 3 mi-au recunoscut ca si-au cumparat lucrarea de licenta; sa nu mai zic ce masini le-au luat parintii, de alea care provoaca trairi erotice 🙂

    off topic: teofil, unul dintre guest starurile tale mi-a tras o insulta absolut nemeritata, de m-a luat lehamitea

    razvan

    06/11/2009 at 7:57 pm

  40. razvan, nu am staruri. tu ca s toti prezentii sunteti fff apreciati de mine pentru ratiunea si civismul de care dati dovada si daca cineva jigneste va fi „penalizat” de l acenzura la banare 😆 sper sa nu fie nevoie.

    Theophyle

    06/11/2009 at 8:01 pm

  41. Exact,Razvan.Si eu gindesc la fel.Sintem printre ultimii mohicani.

    Gabi Dumitru

    06/11/2009 at 8:02 pm

  42. da, Th, asa e. oricum, ceea ce faci tu sadeste o samanta care lucreaza 🙂 trebuie sa luptam si sa face mce putem pentru a influenta pozitiv viata noastra si a celorlalti. de multe ori, am impresia ca suntem legati de un fir invizibil unii de ceilalti si vrand nevrand, ca intr-un joc de domino, ne atingem unii pe altii. nu trebuie sa subestimam puterea pe care o avem fiecare din noi. 🙂
    skorpi, trebuie sa multumesc alor mei care mi-au insuflat cred eu valorile care sunt importante pentru o viata de om, mi-au ascutit spiritul critic si m-au invatat sa caut eu raspunsurile la toate intrebarile mele si sa nu cred pe nimeni pe cuvant. informeaza-te, cauta, investigheaza si gaseste raspunsurile. eu indraznesc sa cred ca daca ai buna credinta si ai inima deschisa poti deveni imun la manipulare daca te informezi, iti pui intrebari si analizezi critic, punand in balanta variabileie si de-o parte si de alta a problemei.

    elicearea

    06/11/2009 at 8:03 pm

  43. teofil
    don’t bother, stiu doar pe cine sa evit

    razvan

    06/11/2009 at 8:03 pm

  44. din pacate, nu toti copiii tranzitiei au fost asa norocosi 😦

    elicearea

    06/11/2009 at 8:04 pm

  45. Buna seara, all,

    copii mei stiu deja ce sa voteze si stiu si de ce.

    Dar va spun o poveste de acum 2 ani, la primul vot al baiatului meu. Cand a fost suspendat presedintele. Toata clasa a plecat de la liceu si s-au oprit in Piata Universitatii. Si cand acea generatie a votat pentru prima oara, a simtit ca votul conteaza.Cand e ceva cu adevarat imoportant, copii simt.
    Trebuie doar sa le aratam, sa stie ce si cum a fost si dece. Sa nu-i lasam sa uite.
    Eu am incredere in generatia lor.Daca e ceva important, vor reactiona cum trebuie. Dar daca noi nu le aratam ce e important…nu vor merge la vot, sau cine stie ce vor vota si din ce motive..

    annie

    06/11/2009 at 8:05 pm

  46. Si, cu ce trebuia sa incep: minunata postarea de azi, felicitari, si pentru ea, dar si pentru stradania de a-i invata pe cei tineri ce e important.

    annie

    06/11/2009 at 8:07 pm

  47. ThPh,

    nici comunisti nu au reusit sa manipuleze atat de adanc

    foarte corect !!!!

    dar culmea culmilor (sau nu) cei care au manipulat ATIT DE ADINC sint:

    cristian tudor popescu,
    sorin rosca stanescu,
    dan voiculescu cu ale lui antene,
    sovintu cu irealitatea lui si slugile sale patente,
    patriciu prin interpusii si slugoii lui….
    politrucii cleptocrati pucisti…

    = >
    toti provin din vechea garda ceausista, comunista, dictatoriala…

    acum avind si bani (prin rapt peste 120 miliarde euro), au perfectionat arta manipularii pe care o stiau dinainte de 1989, o au in singe, impreuna cu ticalosia din ei…

    o contrapondere la asta exista in Romania???

    NU !

    un fel de „scapa cine poate” din aceasta mlastina!

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 8:07 pm

  48. Th, asa cum zice si Razvan, au fost niste comentarii destul de nepotrivite ale unor tovarasi la care am considerat ca nu mai trebuie sa raspund.. nivelul discutiei coborase prea mult 😦

    elicearea

    06/11/2009 at 8:09 pm

  49. annie, salut. Ferice de tine ca nu ai fost astazi in locul meu. Atunci vedeai ce inseamna inamicitie argumentata, care ai f putine sanse sa demontezi.

    Tineri simt ca nu au viitor, si reactioneaza asa cum reactioneaza, dau un sut prezentului si cauta sa evadeze. Pentru majoritatea lor prezentul este puterea si puterea este Basescu.

    Theophyle

    06/11/2009 at 8:09 pm

  50. annie

    pta universitatii a fost decisiva pt multi dintre noi
    eu am vazut-o de la inaltime, ma ridica taica-meu pe umeri 🙂
    apropo de romani „verticali” intr-o seara la balcon a venit gh. zamfir, cu va iubesc, va sustin etc; dupa aia s-a intalnit cu ilici si a dat-o la intors; astia suntem 😦

    razvan

    06/11/2009 at 8:10 pm

  51. buna seara, annie 🙂
    skorpi, ai perfecta dreptate! cum sa te lupti cu aceasta caracatita oligarho-comunistoida? 😦 eu cred ca numai prin adevar, sa nu renuntam niciodata la adevar si la buna credinta, altfel suntem pierduti.

    elicearea

    06/11/2009 at 8:12 pm

  52. cunosc o familie care are 3 copii, as zice exceptionali.
    2 baieti si o fata.

    Cel mai inteligent dintre ei, foarte citit, pasionat de istorie, vorbitor de 2 limbi in mod exceptional si inca alte 3….este pornit impotriva lui basescu si-l va vota pe crin.
    degeaba fratii lui pro-pirat ii explica, argumenteaza etc.. el vine cu alte argumente (cam cum veneau copiii azi la ThPh) si-si demonteaza fratii….

    este o chestie ciudata aici….pentru ca nu cred ca este vorba de bravura, ci pur si simplu acel tinar il percepe pe basescu ca pe un potential dictator si ideea asta fixa nu i-o poate scoate inca nimeni! O are de vreo 3 ani, cel putin, din cite am inteles…

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 8:13 pm

  53. Skorpi, dac este atat de citit trebuie atacat cu argumente textuale, asa as proceda eu, cre 🙂

    Theophyle

    06/11/2009 at 8:15 pm

  54. elicearea,

    Nu tu esti problema, nici razvan, nici gabi, ci
    marea majoritate a tinerilor, complet lipsiti de busola, dar si din cauza lor!!! lenea de a gindi..

    si pe astia cum ii scoti din amortire intelectuala???

    Annie este optimista, dar nu toti au parinti precum copiii lui Annie

    🙂

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 8:15 pm

  55. orangeskorpion,

    Nu neaparat. Intre frati sunt intreceri emotionale… firesti.

    Andrei

    06/11/2009 at 8:16 pm

  56. ThPh,

    ah,mi-am amintit: tinarul de care vorbeam mai sus a votat in 2004 de dragul parintilor sai, inca de pe atunci avea dubii..
    misto, nu?

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 8:17 pm

  57. Andrei,

    am vrut sa scurtez povestea: acelasi lucru discuta/demonteaza/argumenteaza si cu amicii sai, incercind sa-i converteasca la crin…deci nu se limiteaza doar la frati…

    si ca el exista destui…ciudata si gindirea asta umana….

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 8:19 pm

  58. In primul rand, vreau sa-ti multumesc, Theophyle, pentru gandurile bune adresate in postul anterior.
    Nu stiu daca Razvan este prezent pe blog, dar daca urmareste comentariile, m-a „citit” gresit. Nu sunt arogant si nici nu-mi gasesc armonia contempland propria-mi persoana. Daca din ceea ce am scris transpare aceasta idee, imi cer scuze.
    In al doilea rand, vad ca se face o clasificare in care pana acum sunt neegalat. Sunt, de departe, pana acum, cel mai tanar de aici.
    De aceea cred ca opinia mea ar trebui cantarita cu atentie, chiar daca nu sunt favoritul publicului.
    Cunosc tinerii si mentalitatile lor pentru ca pana in prezent mi-am petrecut viata printre ei. Am absolvit, pe rand, Colegiul National Spiru Haret si Universitatea Bucuresti. Am avut privilegiul sa cunosc zone diferite ale socialului, care m-au ajutat sa inteleg mai bine mecanismele mentale ale colegilor mei de generatie. Am cunoscut tineri cu parinti bogati, tineri cu parinti saraci, dar si middle class. Diferenta dintre tinerii cunoscuti in liceu si cei cunoscuti in facultate, din punct de vedere al pozitionarii sociale si financiare este uriasa. Pentru mine, obisnuit cu liceeni lipsiti de griji materiale, cu valoare suprema banul, lipsurile celorlalti tineri mi-au parut socante. Era un clivaj oribil si evident intre ei, atat ca preocupari cat si ca dezvoltare intelectuala. Asta la o prima vedere. Apoi, vietuind alaturi de ei, cunoscandu-i, am devenit foarte, foarte pesimist.
    De cate ori se vb despre viitorul tarii, varsta a doua isi pune bazele-n tineri (sa vina generatia urmatoare sa conduca, sa scapam de comunisti, etc). Cu respect va spun ca este o naivitate.
    Romanii tineri sunt mai rai si mai cinici decat tatii lor. Aceia s-au multumit cu o casa, o masina, un trai bun. Fii lor vor avioane, vor Monte Carlo, vor Ferarri. Sunt dispusi sa faca orice pentru a parveni.
    Colegii mei de facultate, tineri modesti, fara posibilitati, au trait inconjurati de colegi opulenti, care-i dispretuiau pentru statutul lor financiar. Si asta i-a inrait. Toti sunt dispusi, din ura si dorinta de parvenire, sa faca orice.
    E adevarat ca multi dintre ei muncesc in sistemul privat si o fac bine, dar toti spera sa parvina intr-un anumit moment.
    Cum spuneam, sunt pesimist, foarte pesimist. Uitati-va bine la Ridzi, la EBA. Uitati-va bine la Boureanu si Banicioiu. Cei ce-i urmeaza sunt mai verosi, mai dispusi la compromisuri, total lipsiti de constiinta.
    Ma voi opri pentru ca devin redundant. Exista numeroase ratiuni pentru care am scris ceea ce am scris, din pacate, lungimea commentului nu-mi permite sa elaborez. Voi scrie, poate, despre asta pe blog.
    O seara buna sa aveti.

    F.T.

    06/11/2009 at 8:19 pm

  59. Sever Voinescu despre Liviu Negoita: http://severvoinescu.wordpress.com/2009/11/06/liviu-negoita/

    Simplu si la obiect.

    Andrei

    06/11/2009 at 8:24 pm

  60. F.T.

    nu pot sa fiu decit de acord cu tine aici:

    Cu respect va spun ca este o naivitate.
    Romanii tineri sunt mai rai si mai cinici decat tatii lor. Aceia s-au multumit cu o casa, o masina, un trai bun.

    Fiii lor vor avioane, vor Monte Carlo, vor Ferarri. Sunt dispusi sa faca orice pentru a parveni.

    da, asa este si la aceasta concluzie am ajuns in momentul in care in 2004 au ajuns in parlament si tineri ca bogdan olteanu, victor ponta, boureanu, banicioiu, serban nicolae, ridzi etc….

    am fost atit de bucuros cind l-am vazut pe b.olteanu prima data la televizor: iata, vin tinerii, ca noi batrinii am stricat tot, ei vor salva Romania…

    cu timpul mi-am dat seama ca m-am inselat amarnic….

    p.s. repet pentru a nu stiu cita oara: NU TOTI TINERII !!!!!
    dar probabil exceptiile confirma regula

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 8:24 pm

  61. FT, mi-am dorit comentariul acesta, pentru ca l-am intalnit astazi „multiplicat” unde am fost.

    Am stiut varsta ta pentru asta te-am apreciat chiar cand nu trebuia 🙂

    Am vazut arivismul fara granite, si din nefericire aproape de neintalnit in universitatile americane pe care le cunosc eu. Sper ca lucrurile se vor schimba, cateodata realitatea este mai grea decat orice.

    Theophyle

    06/11/2009 at 8:24 pm

  62. Platforma wordpress are probleme, cred, asa ca putina rabdare 🙂

    Theophyle

    06/11/2009 at 8:32 pm

  63. elicearea – pentru a rezista manipularii trebuie sa fii puternic,iar pentru asta iti trebuie o baza intelectuala si morala solida.dar cine te ajuta sa-ti construiesti aceasta baza?Care sa fie modelul de urmat?Parintii?Profesorii?Dupa zeci de ani de comunism,haos si disolutie morala sint mai nauci decit copiii.
    Nulitatile de la televizor?Promovate de smecheri care te vor prost si usor manipulabil?

    Gabi Dumitru

    06/11/2009 at 8:38 pm

  64. FT

    era o ironie, amicala in spiritul blogului teofilian, sper sa fie apreciata ca atare;
    uite, avem si chestii in comun, de exemplu liceul; alaturi de noi, e liceul care l-a dat lumii pe tov. iliescu (bine, si pe amaratii de eliade si plesu)
    eu cred ca avem ce discuta, cata vreme o facem cu argumente si civilizat

    razvan

    06/11/2009 at 8:38 pm

  65. Am ramas fara cuvinte la comentul domnului FT! E limpede!

    Samavolniciile indurate de parintii si bunicii celor ca noi, nu mai au relevanta! Acum, important este ca noua generatie sa uite de toate acele crime strigatoare la cer, pentru ca : stie cineva de ce ? Intreb! Cer prea mult ? 😦

    Mult succes domnule FT in noua dumneavoastra viata, daca acceptati cu seninatate ca vilele si Ferarri-ule pe care le doreste noua generatie, sa fie cladite pe muntii de cadavre pe care se straduiesc cei care le-au ridicat, sa fie trecute senin, in uitare. Mult succes! Sa va fie atit de bine, pe cit doriti!

    tibi

    06/11/2009 at 8:40 pm

  66. orangeskorpion,
    la 8:19

    Daca lumea era rationala femeile calareau ca barbatii si barbatii precum femeile. 🙂

    Andrei

    06/11/2009 at 8:42 pm

  67. skorpi, ai perfecta dreptate, stiu ca nu noi suntem problema, exista intr-adevar o „lene” in ceea ce priveste dorinta de cunoastere, dorinta de evolutie reala si profunda individuala…e mare pacat
    FT, esti tanar si ai o sansa sa evoluezi frumos, sa schimbi ceva in jurul tau. esti oricand bine venit in discutiile noastre atata timp cat o faci cu buna credinta 🙂 sunt convinsa ca esti un om de treaba iar scopul nostru nu este sa te infieram daca ai o opinie diferita 🙂
    nu imi doresc decat ca in dialogul cu noi sa fii deschis si cu buna credinta. pentru mine cel putin, e suficient. vreau sa intelegi ca nu suntem oameni rai, nu dorim decat o evolutie pozitiva pentru tarisoara asta, nu suntem platiti, nu suntem tartacute goale fara rationament, suntem oameni cu experiente de viata diverse care ne regasim aici uniti de anumite principii si valori. 🙂

    elicearea

    06/11/2009 at 8:45 pm

  68. Andrei,

    🙂

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 8:45 pm

  69. ce a iesit e mai incoerent decat ce scriu eu de obicei, scuze 🙂

    razvan

    06/11/2009 at 8:48 pm

  70. tibi, FT a reflectat in comentariu, exact ceea ce am simtit si eu intr-un fel, bineinteles mult mai frugal si mult mai voalat. Nu cred ca FT gandeste asa el ne-a descris o stare de fapte probabil existenta. 😦

    Mesagerul nu trebuie batut, in nici un caz 🙂

    Theophyle

    06/11/2009 at 8:51 pm

  71. tibi,

    da, ThPh are dreptate, FT ne-a redat ceea ce a vazut el direct cu ochii lui…..
    🙂

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 8:53 pm

  72. gabi, ai perfecta dreptate, exact despre o baza solida vorbeam si eu, din pacate nu toti au fost asa norocosi 😦
    FT, o singura precizare, nu putem trece cu vederea ce s-a intamplat, ce au facut comunistii si ce fac inca urmasii lor, pentru ca nu vom reusi sa renastem niciodata daca ignoram trecutul si nu il scoatem la lumina. poate ca tinerii de care vorbesti tu sunt acum asa pentru ca nu au „beneficiat” de ciomagul comunist, nu au simtit pe pielea lor ce inseamna o dictatura si acum striga cu nonsalanta ca traim in dictatura! ei s-au trezit cu privilegii pe care noi nu le-am avut pentru ca au fost oameni care au murit pentru asta..si acei oameni nu au fost ei

    elicearea

    06/11/2009 at 8:53 pm

  73. am pierdut o virgula pe drum „privilegii pe care noi nu le-am avut, pentru ca au fost oameni care au murit pentru asta..” scuze, viteza 🙂

    elicearea

    06/11/2009 at 8:56 pm

  74. elicearea,

    cred ca la ora actuala este cool sa spui ca base este dictator;

    intr-adevar unii habar nu au ce inseamna dictatura aia rea de tip cesca, kimirsenista, mao-ista…

    dar presa striga: basescu este dictator,

    ei, bietii de ei, manipulati striga in cor: da, basescu este dictator…

    suna bine, nu?? eeeeeeeeeee cool, yes!

    cuvintul contine c, t, r….-> percutant, nu??

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 8:57 pm

  75. da, skorpi, cum sa nu 🙂 perfect percutant

    elicearea

    06/11/2009 at 8:58 pm

  76. orangeskorpion,

    FT ne-a redat ceea ce a vazut el direct cu ochii lui … in oglinda.

    Andrei

    06/11/2009 at 8:58 pm

  77. Salut. O zi ciudata. FT e OK pentru ca vine in mixerul portocaliu sa stoarca nitica lamaie. Are dreptate in parte. Dincolo de arivism exista o doza de revolta. Sunt usor de manipulat pentru ca au o doza de revolta mare. Acolo Badea Mircea isi incolteste samanta. Tinerii acestia nu vor ierta.

    Scrisem mult dar devenise un manifest al urii. Va salut.

    turnofftheglory

    06/11/2009 at 8:58 pm

  78. @TOG, salut „manifest al urii” ?

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:00 pm

  79. andrei, e foarte bun articolul lui sever 🙂 ce mai latrau realitatea si antena 3 ca liviu negoita „se pare” ca are relatii cu lumea interlopa (!) vai de steaua lor, sunt disperati 😀

    elicearea

    06/11/2009 at 9:00 pm

  80. buna seara, TOG 🙂

    elicearea

    06/11/2009 at 9:02 pm

  81. elicearea,

    Nu-mi aduce aminte de Steaua: au luat bataie ieri, ca disperatii 🙂

    Andrei

    06/11/2009 at 9:02 pm

  82. Daaaaaaaaaa ! Ca de obicei , eu ma insel! 🙂 Sau, exagerez.

    Intre timp, cei 20 de ani brucanieni, se vor transforma in 40.

    Apoi, in 80. Si urmasii urmasilor nostri, se vor mira : ce facura frate, bunicii nostri, erau orbi cu totzii ?

    Neeeeeeee! Le spun eu ! Erau foarte politicosi! pentru ca nu e asa ? Democratia ii tolereaza si pe cei care o submineaza, dar niciodata, invers. NU ?

    Democratia cu tot dinadinsul, are vocatia de a creste toate viperele la sin, indiferent daca in anumite momente, nu prea nmai e timp de palavrageala.

    Acum e scurt pe doi : piratu’ sau ne ia dracu’ !

    La anu’, voi avea chef sa discut si despre sexul ingerilor! 😦

    tibi

    06/11/2009 at 9:03 pm

  83. Andrei
    06/11/2009 la 8:58 pm
    NU cred, FT este un baiat de viitor, sper ca ramane in Romania. Daca nu, ar fi o pierdere.

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:03 pm

  84. da, Andrei, toti au luat bataie 😦 pentru steaua am o slabiciune, ce sa-i faci 😀

    elicearea

    06/11/2009 at 9:04 pm

  85. TOG,

    Buna seara,

    A raspunde la ura cu ura, amplifica ura. Asta e manifestul (si manifestarea) urii.

    Andrei

    06/11/2009 at 9:04 pm

  86. tibi, sexul ingerilor! subiect formidabil, te asigur insa daca luam in considerare Biblia ei sunt de gen masculin 🙂

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:05 pm

  87. tibi, iti inteleg perfect frustrarea si iti dau dreptate. piratu’ sau ne ia dracu’ 😀

    elicearea

    06/11/2009 at 9:07 pm

  88. Theophyle,

    Eu nu spun ca e rau: nu-l cunosc. Si da, orice plecare a tinerilor din Romania este o pierdere.

    Eu am scris despre oglinda pentru ca fiecare din noi suntem masura lucrurilor si persoanelor din jur.

    Andrei

    06/11/2009 at 9:07 pm

  89. Adica:

    „Romanii tineri sunt mai rai si mai cinici decat tatii lor. Aceia s-au multumit cu o casa, o masina, un trai bun. Fiii lor vor avioane, vor Monte Carlo, vor Ferarri. Sunt dispusi sa faca orice pentru a parveni.

    Si eu cand eram tanar il judecam pe tata in functie de ce vedeam ca au tatii colegilor mei din liceu.

    Apoi, intr-o zi am aflat ca a judeca pe ceilalti este un lucru gresit: nu stii de unde au plecat cei pe care-i compari si in ce directie se indreapta.

    Andrei

    06/11/2009 at 9:11 pm

  90. Buna seara, buna seara.
    @Theophyle, amara postarea ta despre noua generatie. Eu cred ca tinerii astia sunt in parte victimele unui complex de imprejurari. Inprimul rand sunt tineri, nu au apucat perioada ceausista (mai bine pana la urma ca nu au apucat-o) dar netraind in perioada respectiva nu au apucat sa isi creeze anticorpii impotriva manipularilor de tot soiul. Asa ca ideea dictaturii basesciene li se pare absolut valabila. Nu trebuie uitat ca ei vad ca in Romania nu se schimba sau nu s-a schimbat nimic. Ca degeaba merg la facultate, ca au note bune, ca sunt inteligenti ptr ca serviciile bune le obtin tot pilosii si incompetentii ptr ca au parinti, amici sau vecini cocotati in posturi importante. Ma gandesc apoi ca sunt si victimele trendului politic. Este cool sa fi antibasescu si pro PNL sau sa iti arati dezgustul ptr clasa politica in general.
    Cat despre cartierul Uranus nici nu vreau sa imi amintesc ptr ca imi dau lacrimile. Am copilarit in spatele Operetei, m-am dat cu sania iarna pe dealul Uranus si la Arhivele Statului. Toata copilaria mea a disparut sub buldozere.

    clemycali

    06/11/2009 at 9:12 pm

  91. Am avut o singura intrebare la care nu am putut primi un raspuns inteligent de la tinerii cu care am vorbit astazi:

    „in ce fel de tara deoriti sa traiti” toti au raspuns democratie, aproape nici unul mai mult de atat sau explicativ ce fel de democratie doresc!

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:12 pm

  92. clemycali, eu m-am nascut si mi-am trait copilaria si adolescenta in Uranus 😦

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:15 pm

  93. salut

    theophyle
    foarte frumos; felicitari si spor 🙂

    ce-am mai descoperit azi: incercind sa ma pun la punct cu videanu, citisem articolele si comentariile din zilele trecute (apropo: theophyle, cind vrei sa mai chiulesti, poti linistit sa faci articole din multe dintre comentariile la articole 🙂 );
    asa… si am descoperit ca printre atitea comentarii bune si la obiect nu este niciunul care sa presupuna ca va fi numit premier negoita
    in concluzie, tiranul nu e obosit! isi surprinde in continuare fanii si adversarii cu miscari inteligente;
    eat this constantinescu! 🙂 🙂 🙂

    murfi

    06/11/2009 at 9:16 pm

  94. clemycali, buna seara. Intrebarea este: sunt sau nu recuperabili, civic?

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:17 pm

  95. Th, forma fara fond 😦 vorbe goale: dictatura, democratie, din gura acestor tineri prin care vorbeste voiculescu, iliescu, vantu, antonescu, vozganian, ghise, gusa si altii 😦

    elicearea

    06/11/2009 at 9:17 pm

  96. O zi proasta la capitolul exprimare scrisa. Merge prost, dar citesc.

    turnofftheglory

    06/11/2009 at 9:18 pm

  97. nu pot decat sa confirm ce s-a spus de voi toti mai sus, sunt destui tineri absolut cinici si egoisti, pt care nu conteaza chiar nimic in afara de binele propriu, cu orice pret;
    asa e, dar daca ne uitam la istoria noastra vedem ca tot timpul am avut probleme cu materialul uman, doar privind la perioada comunismului vedem ca suntem printre putinele tari fara dizidenta organizata si fara o insurectie serioasa

    salut murfi
    in blogosfera oranj, niku elektriku a fost singurul care a profetit-o

    razvan

    06/11/2009 at 9:18 pm

  98. murfi, salut. Eu sa chiulesc, drept cine ma iei, Crin Antonescu 😆

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:18 pm

  99. @theopyle, ptr ca nu stiu exact ce vor. Democratie exista mai mult sau mai putin si in Mexic de exemplu. Ca sa dau un exemplu mai aproape de mine. Asta nu inseamna ca statul mexican este unul functional. Din contra. Este vorba de un stat controlat politic de doua partide mari si economic de aproximativ 100 de familii, cu o clasa mijlocie extrem de redusa si cu o poulatie saraca enorma. Romania se indreapta vertiginos catre modelul democratiei mexicane si nu catre cel brevetat de UE. Dar cine sa le explice tinerilor amanuntele astea?

    clemycali

    06/11/2009 at 9:18 pm

  100. clemycali, cred ca cel mai indicat ar fi conu Costache Petrolistu’ nu ? :mrgreen:

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:20 pm

  101. Razvan am 31 de ani. Deci sunt in categoria „cinic si egoist”. E bine nu prea imi iese cu egoismul si cinismul, dar lucrez la asta.

    turnofftheglory

    06/11/2009 at 9:20 pm

  102. @theophyle, sa plangem impreuna. Eu am facut generala nr.122, tu?
    Acum despre tineri si daca pot fi recuperati. O parte probabil ca vor putea fi readusi pe linia corecta dar nu prin vorbe ci prin actiuni concrete. Fara EBA si MIR si alte accidente de gen.

    clemycali

    06/11/2009 at 9:20 pm

  103. clemycali, si eu 😆

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:22 pm

  104. „tinerii” nu traiesc in societate, in sensul larg; pentru ei sint, in general, esentiale grupul restrins din care fac parte, grupurile concurente; pina dupa facultate, cei mai multi traiesc in neste bule (corporatistii si dup-aia 🙂 ), asa ca e oarecum normal sa aiba perceptii deformate

    zic oarecum, pentru ca astea in mod normal ar trebui sa fie continuu corectate prin educatie, lecturi, etc

    murfi

    06/11/2009 at 9:23 pm

  105. @Theophyle, asta e o viziune de cosmar. Mexicul il are pe Carlos Slim dar conu Costache nu se compara cu respectivul de nici o culoare. Mi se strepezesc dintii doar cand ma gandesc la Dinu si la sleahta stransa acum sub numele de PNL. Daca Romania ar fi fost Venezela si Basescu acel mare dictator, iepurasii astia erau ori la puscarie, ori in exil iar antenele si realitatea inchise iar trustul lui Dinu nationalizat.

    clemycali

    06/11/2009 at 9:23 pm

  106. Probabil cu cativa ani inaintea ta 😆

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:24 pm

  107. cred ca acesti tineri sunt recuperabili, nu e nimic pierdut 🙂 sa zicem ca noi avem un plus de informatie si am plecat de la niste baze mai solide: prin ceea ce facem noi, poate vom reusi sa continuam schimbarea inceputa acum 5 ani si asfel societatea romaneasca sa se restructureze oferind implicit fundamentul sanatos pe care se poate face treaba. cu ocazia asta, eu spun ca le oferim acestor tineri sansa de a se recupera. daca nu vom reusi, atunci nu ne mai salveaza nimeni 😦

    elicearea

    06/11/2009 at 9:24 pm

  108. TOG

    mai sus mi-am deconspirat si eu varsta (32)
    cand zic tineri ma gandesc la 18- pana in 30 (deh, varsta)

    razvan

    06/11/2009 at 9:24 pm

  109. @theopyle, serios? 🙂 Ce mica e lumea 🙂 🙂

    clemycali

    06/11/2009 at 9:24 pm

  110. @theophyle, stiu si eu, nu fi atat de sigur. Tocmai am sarbatorit luna trecuta 42 de crizanteme 🙂

    clemycali

    06/11/2009 at 9:25 pm

  111. clemycali, nici nu-ti inchipui cat de mica este. Da foarte serios 🙂

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:26 pm

  112. Intr-o postare despre cartiere Bucurestiului pe blogul asta am postat cateva poze din cartier

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:27 pm

  113. Si eu, tot 122.
    Probabil cu cativa ani inaintea voastra… 🙂 🙂

    Tzepelica

    06/11/2009 at 9:29 pm

  114. Am asistat la demolarea ei…cu lacrimi in ochi…

    Tzepelica

    06/11/2009 at 9:30 pm

  115. @timi, serios? 😆 wow……..

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:32 pm

  116. @tzepelica si tu? Probabil ca au pus ceva in apa de la scoala aia generala. Vad ca ne tot adunam. 🙂
    @theophyle, imi aduc aminte cum bunica ma lua de mana si mergeam impreuna la opereta aproape in fiecare seara. Cand am devenit mai mare am inceput sa mergem la opera. Mergeeam pe jos pe malul Dambovitei, iar pe drumul de intoarcere de la opera discutam despre spectacol. Ma coplesesc amintirile.

    clemycali

    06/11/2009 at 9:33 pm

  117. Asa ca nu sunt eu singurul invins din Uranus, suntem mai multi. Nu trebuie sa le dam sansa celor din Primaverii sa ne invinga din nou 😦

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:35 pm

  118. Foarte serios.
    Abia se construise, inca nu era terminata…o parte din cursuri le faceam la „Eminescu”.
    Vara mergeam la „lighean” (langa Opereta, unde era o benzinarie).

    Tzepelica

    06/11/2009 at 9:35 pm

  119. @tzepelica, casa in care am copilarit a fost demolata !! Casele prietenilor mei !! Am vazut cu ochii mei cum cartierul a fost ras de pe fata pamantului. Singura mea consolare: bunica s-a prapadit inainte ca sa vada cum locurile pe care le iubea atat de mult au disparut sub buldozere. Dar in sufletul meu a ramas o rana pe care nu o sa o inchida nimeni niciodata.

    clemycali

    06/11/2009 at 9:36 pm

  120. celor tineri care nu cunoasteti durerea demolarii vietilor.

    Nici macar nu cunioasteti cata durere ma cuprinde acum si cata ura am eu pentru comunistii lui Ilici.

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:37 pm

  121. JALNIC ACEST FILFIZON CRINOLIN:

    IL NUMESTE PE NEGOITÄ POLITRUC DE MANA A-2-A:

    EL CARE NU ARE NICI UN MERIT?

    ESTE F: CIVILIZAT , SPUNE EL; DAR JIGNESTE CU TUPEUL NEMÄSURAT PE ORCINE:

    theo

    06/11/2009 at 9:38 pm

  122. crinolin care il pupa pe usa din dos pe ilici 😦 puah

    elicearea

    06/11/2009 at 9:40 pm

  123. Am asistat la demolarea cartierului…casutele de pe „Antim”, „Sf. Apostoli”, „Apolodor”…
    Pingelica venea aici in fiecare zi, ca sa dea indicatii.
    Oribil !

    Tzepelica

    06/11/2009 at 9:40 pm

  124. @theophyle, sunt tineri, nu au trait anii aia. Eu cand imi aduc aminte imi dau lacrimile si ma apuca furia in acelasi timp. Ca si tine dealtfel.

    clemycali

    06/11/2009 at 9:42 pm

  125. Norocul meu ca pe strada mea au ramas cateva, case (Sirenelor)

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:42 pm

  126. theoph.

    m-a inpresionat, cand ai vorbit de uranus, cunosteam bine, sabinelor, etc.

    ce trecea pe acolo 2 si 7.

    si opereta la fel, cu bisericuta unde coborai cateva trepte.

    cunosc bine, am locuit in strada antim.

    theo

    06/11/2009 at 9:43 pm

  127. @tzepelica, am locuit pe Str.Vanatori asa ca stiu cunosc cartierul si strazile nominalizate de tine. Stiu de vizitele impuscatului. Mai dadea odata din mana si intr-o noapte mai radeau o strada. Un cosmar.

    clemycali

    06/11/2009 at 9:43 pm

  128. theo, chiar vrau sa urlu, astia inca odata vor sa ne demoleze, de asta data total 😦

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:45 pm

  129. Clemy, am fost vecini.
    Poenaru Bordea. 🙂

    Tzepelica

    06/11/2009 at 9:45 pm

  130. @theo, Sf.Spiridon Vechi a fost demolata odata cu cladirea operetei, fostul teatru Regina Maria. Ulterior, ma rog dupa 1990, a fost reconstruita. Era bisericuta la care mergea in fiecare dimineata si in fiecare duminica bunica. Pe locul operetei au ridicat un bloc turn. Cand am plecat din Romania, cu aproape 5 ani in urma, erau inca in faza de constructie. Poate ca le-or fi terminat intre timp. Nu stiu. Scoala unde a urmat tata clasele primare a fost si ea demolata. Casa in care am locuit, casele prrietenilor si colegilor mei de clasa.

    clemycali

    06/11/2009 at 9:47 pm

  131. @theo
    Bisericuta (Sf. Spiridon), demolata la ordinul lui Ceasca, a fost reconstruita dupa `89.
    Prin stradania preotului de acolo.

    Tzepelica

    06/11/2009 at 9:48 pm

  132. Dac suntem atati pribegi din Uranus, musai sa facem o postare mai evoluata despre cartier si istoria lui. O fac eu fara probleme 🙂

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:50 pm

  133. @theophyle, absolut. Daca cladirile au disparut dar amintirile nu. Tot vorbeam zilele trecute pe blogul Norei despre adevar. Ma rog printre altele, inclusiv obsesiile mele muzicale. Spuneam ca doar adevarul ne va face cu adevarat liberi iar o parte a adevarului despre trecutul Romaniei (au trecut aproape 20 de ani deja) o constituie si povestea cartierului nostru. Daca tacem ne facem partasi la tentativele de manipulare a istoriei recente.

    clemycali

    06/11/2009 at 9:53 pm

  134. clemycali, o fac eu in zilele urmatoare sa vezi ce postare sau doua faine vor iesi 🙂 Datoria nostra de copii ai cartierului, nu? 🙂

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:55 pm

  135. prieteni, ies si eu pentru cateva minute sa fiti cuminti si sa nu va certati, bine? 🙂

    Theophyle

    06/11/2009 at 9:58 pm

  136. Inaintea „copiilor tranzitiei” au fost „copiii demolarilor”, „copiii frigului si ai intunericului”.
    Iar inaintea lor, „copiii decretului”.

    Tzepelica

    06/11/2009 at 9:59 pm

  137. cred ca este cel mai fascinant dialog pe care l-am vazut/citit eu in ultimii ani intre oameni de generatii diferite, profesii diferite, intre unii si altii de aici de pe blog exista diferenta de decenii si totusi dialogul este atit de frumos, natural si onest…
    chiar m-a emotionat….

    iar faptul ca ThPh, clemy, timi si chiar Theo au copilarit/trait in aceeasi zona este nemaipomenit, iar acum theo este in germania, clemy in california, iar ThPh 6 luni in Ro si 6 luni in SUA, probabil…si tot comunismul este de vina pentru aceasta imprastiere in lumea larga…

    iar eu in 1987 am vazut cum s-a demolat Biserica Sf. Vineri…mergeam spre casa dinspre unirii spre piata muncii si am fost martorul demolarii….o masa tacuta de oameni holba ochii consternati, revoltati, dar speriati si deci tacuti….
    a doua zi nu se mai vedea nici o urma…

    iar in timp ce biserica era demolata in urletul macaralelor ceausiste (ce le mai uram), ma gindeam ca in acea biserica se ducea Hagi Tudose sa se roage…si eram revoltat, cum este posibil asa ceva…

    si tot intimplator am asistat partial la demolarea Spitalului Brincovenesc….oribil!!!

    dar stiu tinerii chestiile astea?
    trebuie sa le reprosam ca nu stiu?
    eu cred ca nu….

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 10:00 pm

  138. si sa nu uitam manastirea Vacarastilor….

    dupa 1989 am fost bucuros sa cumpar un mic album cu aceasta manastire superba disparuta sub buldozerele ceausiste….

    iar buldozerele astea reincarnate in mostenitorii ceausismului (srs etc) persista in continuare, demolind constiinte, mai ales ale tinerilor….

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 10:03 pm

  139. ultima datä cand am fost pe jos, prin buc.

    asa imi place sä väd locuri dragi, am mers pe jos dela ront,la 11 iunie, am fost la sf. nicolae, mä duceam des acolo , mä rugam sä nu mä asculte la rusä.

    biserica f. inbacsitä, murdarä, afumatä.

    am fost la manästirea antim, de acolo am treut repede, incepand dela manästire chiar la nr 2, am, locuit,

    erau case frumoase, ne-am fi mandrit cu ele azi, le-au distrus.

    eu am fäcut liceul la domnita ileana, cred cä s-a numit ulterior eminescu.

    doamne ce locuri frumoase.

    dar ce mi se pare inspäimantätor si trist, este 6 martie.cat de vesel, plin de tineri la filmulete.

    theo

    06/11/2009 at 10:04 pm

  140. Da, am vazut si eu…si la Sf. Vineri si la „Brancovenesc”…
    Pe Sf. Apostoli au demolat un bloc superb tragand de structura lui de rezistenta cu un cablu gros de otel, legat de un tanc.
    In vreme ce fostii locatari incercau sa mai salveze din lucruri, cu lacrimi in ochi.
    Astea nu se uita.

    Tzepelica

    06/11/2009 at 10:06 pm

  141. doamne , cum ne-au distrus averea noasträ sufleteascä

    dar sä nu-i läsati , sä vä disträ si pe voi.

    noapte bunä!

    theo

    06/11/2009 at 10:07 pm

  142. noapte buna, theo 🙂
    skorpi, aceeasi senzatie o am si eu despre discutia de pe acest blog 🙂 nu poate fi decat de bine, nu-i asa? 🙂

    elicearea

    06/11/2009 at 10:14 pm

  143. copacule,

    vad ca zilnic se nasc sondaje…increidibil cit de multe,
    dar stiam ca sint si costisitoare..

    oare cine da atitia bani?

    iar ieri parca piratul avea intr-un alt sondaj mai multe procente..

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 10:14 pm

  144. skorpion

    Biserica Sfinta Vineri a fost demolata intr-o noapte.

    Inainte de a fi demolata, oamenii au facut zid viu in jurul ei.
    Ceausescu a venit, a vazut despre ce este vorba, si a ordonat sa fie lasati in pace.
    Mai stii ce s-a intimplat in 1987 ? In Brasov ?
    Apoi, dupa ce oamenii, au crezut ca pericolul trecuse, au inceput sa se mai calmeze. Mai ales, ca Biserica Sfintul Dumitru, de linga Piata Unirii, actual de linga Magazinul Unirea, fusese translatata! Mai stii ?
    Apoi, intr-o noapte, au venit buldozerele si au inceput sa muste bucati mari din acea biserica. Preotul a aprins TOATE luminile bisericii (cele electrice) si asa , acea Biserica a murit, luminata!
    A doua zi, oamenii au venit si au inceput sa ia RELICVE din molozul bisericii. Bucati de caramida, de mortar …

    De unde stiu ? Am fost acolo! Aveam locul de munca in apropiere.

    Pe locul unde era atunci acea biserica, acum se inalta un bloc. Locuit, de … iti dau voie sa ghicesti de cine. 😦

    tibi

    06/11/2009 at 10:18 pm

  145. eli,

    mi s-a parut fascinanta mai ales dupa ce am realizat ca la conversatia asta participa persoane avind 25/31/32/32/42/50/55/60/65 ani si poate chiar mai mult…

    sa mai zica cineva ca anonimatul nu este bun….

    uneori este grozav de bun, fara sa stii virsta, sexul, religia, cetatenia, natia …fiecaruia…afli doar ce gindeste unul, altul..
    interesant, nu???

    🙂

    p.s. si am mai constat adeseori cu placere, ca unii tineri (asta dupa ce am aflat ce virsta au) dovedesc o maturitate nemaipomenita in gindire si o frumoasa exprimare a gindurilor…
    unii mult peste ce citim prin presa scrisa..
    🙂

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 10:19 pm

  146. tibi,

    1.) si eu ce biserica priveam intr-o calda dupa amiaza de vara timpurie??? era biserica Sf. Vineri !
    sau eram orb… nu stiu..

    2.) te pomenesti ca tu stai in blocul acela!
    :mrgreen:

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 10:22 pm

  147. skorpion, unele glume, chiar nu sunt glume. 😦

    Si orisicum, ai uitat o cifra : 58 ! 🙂

    tibi

    06/11/2009 at 10:26 pm

  148. tibi,

    chiar am fost martor ….nu mai intru in detalii…

    nu glumeam pe seama demolarii, cred ca ai inteles asta, ci …

    58!!! corect!

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 10:28 pm

  149. skorpi, e mare lucru unirea aceasta la taifas (profund, zic eu) intr-o asa diversitate 🙂 ma bucura tare mult si imi face o mare placere 🙂
    mi se pare ca demonstreaza inca o data, ca noi, oamenii obisnuiti suntem de multe ori inaintea „elitelor” intelectuale, politice si de alta factura. de multe ori s-a intamplat ca ei sa ne ignore si sa ne trateze cu superioritate, apoi sa fie surprinsi ca noi „poporu'” am fost cu un pas inaintea lor. (un pas, cred ca e prea putin spus 🙂 )

    elicearea

    06/11/2009 at 10:28 pm

  150. Skorpion

    Pina la urma, memoria ne poate juca feste tuturor. Au fost demolate atitea biserici intr-un timp atit de scurt, ca poate circuitele memoriei noastre, mai pot fi din pacate, scurtcircuitate. Esti sigur ca nu te referi la biserica Olari ?

    Ca despre demolarea Bisericii Sfinta Vineri, mie imi place sa cred ca stiu ce stiu. Nu-mi place sa imi amintesc, dar asta este altceva.

    tibi

    06/11/2009 at 10:33 pm

  151. elicea,

    da, ai dreptate cu elitele….

    ma surprinde de citeva saptamini Cartarescu cu depresiile lui, cu resemnarea lui, cu lipsa de actiune tipic mioritica..cu vocatia esecului..
    in fine, dreptul lui sa ne priveasca de la ….distanta (Berlin)
    🙂

    ia cititi aici:

    CULISELE UNEI NUMIRI. Liderii PDL l-au convins pe Liviu Negoiţă să-şi asume rolul de candidat pentru funcţia de premier, în condiţiile în care Vasile Blaga a spus „pas”, iar alternativa era Monica Macovei.

    din evz.

    ma retrag,
    a demain!

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 10:33 pm

  152. tibi, eram la doi pasi de Biserica….

    plecam din piata aia veche Unirii (uriasa, daca ti-aduci aminte), urcam panta si in 2 timpi, 3 miscari eram sus linga Biserica..

    luam un tramvai de acolo spre piata Muncii…zi de zi…

    in fine, nu conteaza!

    conteaza ca a fost demolata miseleste!

    n.b.

    orangeskorpion

    06/11/2009 at 10:35 pm

  153. noapte buna, skorpi 🙂

    elicearea

    06/11/2009 at 10:36 pm

  154. Da skorpion.

    Era capatul tramvaiului 19, care mergea catre cartierul Balta Alba, unde era daca iti aduci bine aminte si o judecatorie. Iar vizavi de biserica, era o cladire veche, unde era un gang, unde pe dreapta era o camera, unde Studiourile Buftea, faceau auditii pentru doritorii de a intra in lumea cinematografiei. 🙂

    tibi

    06/11/2009 at 10:41 pm

  155. OK!

    Noapte buna TUTUROR ! 🙂

    @Tzepelica!
    nice to see you ! Come again ! 🙂

    @eli
    🙂 Stii tu de ce nu spun mai mult. Nu ? 🙂

    @Teofil
    Am fo’ cu – mintie? 🙄 🙂

    tibi

    06/11/2009 at 10:50 pm

  156. …….
    anticorpi la manipulari… mi se pare hilar. manipularea prin definitie presupune o anumita finete, iar detectarea acesteia presupune un anumit exercitiu. unde oare au invatat „batrinii” aceste nuante? in epoca lui ceasca unde cea mai „subtila” forma de „manipulare” erau odele si imnurile pe fata inchinate cuplului maret? manipularea presupune existenta unei zone gri iar pe vremurile alea toata lumea stia unde sta albul si unde sta negrul (mai ales negrul).
    dictatura basesciana … nu exista pentru tineret. cel putin in sensul „ceausist” al cuvintului. sapati un pic in jurul exprimarii si veti vedea ca e doar un cliseu verbal.

    forma fara fond…. adica copii fara parinti??!!
    hmmm
    vorbe goale? e vina celor tineri ca asta este romania in care cresc, invata, sunt educati? ca voiculesu& co sunt lideri, formatori, modele? oare?
    au avut ei ceva de spus dupa 90 incoace asupra ce sa intimplat in tara? cine ar fi trebuit sa FACA (nu spuna) ceea ce trebuia facut?

    hmmm
    avem banul si parvenirea ca cele mai inalte teluri?
    azi, banul e singura siguranta si singurul care e o ofera. o alta realiatate veti spune. NU: singura realiatate pe care tinerii o cunosc. singurul fond. ce forme ati dori dumneavoastra pe acest fond? floricele? ghiocei?

    drak0n

    06/11/2009 at 10:55 pm

  157. da, tibi, cu siguranta ca stiu 🙂 noapte buna

    elicearea

    06/11/2009 at 10:57 pm

  158. 🙂

    Noapte buna eli!

    tibi

    06/11/2009 at 11:01 pm

  159. Prieteni aceast se numeste incursiune in timp. Interesanta seara, noapte buna. Ne citim si maine 🙂

    Theophyle

    06/11/2009 at 11:07 pm

  160. noapte buna, Theophyle 🙂

    elicearea

    06/11/2009 at 11:11 pm

  161. @drakon

    Tocmai ma pregateam sa inchid si acest dialog de pe (si) acest blog. Ma vad nevoit sa iti urez bine ai venit! in acest spatiu al discutiilor ! Din punctul meu de vedere, esti bine-venit! Chiar foarte bine venit! Sper sa revii! Sincer, sper sa vii, iar! Chiar mi se pare interesant ce spui !

    tibi

    06/11/2009 at 11:24 pm

  162. @theophyle, noapte buna si sa auzim de bine.

    clemycali

    06/11/2009 at 11:24 pm

  163. @drakon, nu stiu ce sa spun. Exista si multe clisee verbale si idei pe care tinerii de azi (si urasc expresia asta dar nu am alta mai buna) le inghit pe nerasuflate. In plus se uita si prea mult la televizor. Tine cont ca nu au nici reperele si anticorpii celor care au trecut prin dictatura comunista si primii ani ai lui Iliescu, si nici repere comparationale privind acele putine dictaturi contemporane (vezi cazul Venezuelei sau al statului Zimbabwe) ptr ca presa romaneasca nu se osteneste cu astfel de amanunte. Dar daca la emisiunile la care se uita noaptea tarziu li se spune acelasi lucru si daca in cercul lor de prieteni e de bon ton sa sustii ca Basescu e comunist, securist, corupt si dictator vor prelua prin mimetism tot narativul. Nu uita si posibilitatea frondei fata de optiunile politice ale parintilor. Asa cum la inceputul anilor 90 parintii votau cu PDSR si Ion Iliescu iar copiii cu opozitia democrata, acum parintii se regasesc alaturi de Basescu iar copiii alaturi de sufletele moarte Crin Antonescu, Mircea Geoana si Sorin Oprescu.

    clemycali

    06/11/2009 at 11:30 pm

  164. Teofil

    Prietene, uite ca imediat ce noi, astia mai vechi ne retragem osteniti la nani, vin tinerii cu mare pofta sa ne intrebe despre lucruri la care nu prea stim ce sa le raspundem.

    Mie mi se pare un semn bun!

    Excelent titlul postarii tale, excelenta interventia domnului drakOn !

    tibi

    06/11/2009 at 11:34 pm

  165. @clemy

    🙂

    Gata ! E limpede ! 🙂 E intre voi, tinerii ! 🙂

    tibi

    06/11/2009 at 11:40 pm

  166. A fost cel mai impresionant dialog la care am asistat in viata mea pe un blog. Si totul a plecat de la copiii…

    Inca o data am vazut cum, daca iti pasa mai mult de cei din jur, problemele fiecaruia din noi dispar.

    Noapte buna tuturor! Si pace celor cu amintirile furate.

    Andrei

    06/11/2009 at 11:41 pm

  167. Domnule Andrei,

    Chapeau !

    La astfel de dialog, concluzia dumneavoastra, este perfecta!

    Noapte buna !

    tibi

    06/11/2009 at 11:53 pm

  168. Noapte buna Tibi!

    Andrei

    07/11/2009 at 12:03 am

  169. Buna dimineata
    Atunci cind tinerii i-au sugerat lui Theophyle sa ramina aici, s-au gindit la de astfel de romani avem nevoie ca Theophyle.

    Ei nu au inteles ca Theophyle, la fel ca si tatal lui, la fel ca si tatal meu sunt ceva ce a fost si nu mai este,Theophyle fiind ca un fel de mamut bine conservat in gheturile din Kamciatka descoperit de cercetatori acum multi ani.
    La la ca si de pilda Conu Djuvara un boier conservat care plecind cu avionul exact pe 23 august 44 a scapat cu sufletul ne distrus de ce avea sa vina.
    Bolsevismul romanesc, si canalul pe care copiii nu il cunosc, a distrus floarea intelectualitatii, a distrus buna cuviinta reala, a distrus acel l’esprit de corps (nu gasesc corespondentul in romana) al omului civilizat, mandru, compasiv,responsabil, bun, gata sa sara in ajutorul unei doamne pe strada sau in ajutorul tarii atunci cind poate face ceva dezinteresat.
    Cei cincizeci de ani au distrus nu numai Uranusul cum spune Theophyle in metafora lui excelenta ci fibra buna a poporului roman.
    Dragicescu in Psihologia poporului roman demonstreaza ca turcismul de citeva sute de ani apoi influenta greceasca a distrus trasaturile morale ale romanilor de pina in vremea lui Stefan cel Mare dovedind ca locuitorul de dupa este total diferit de locuitorul dinainte.
    Comunismul a mai facut-o odata. Copiii ar trebui sa stie ca
    mamuti de felul lui Theophyle mai sunt departe in vest, plecati cu cel putin 40 ani in urma dar din pacate resemnati, pentru care Romania aceea buna e o tara pierduta.
    Theophyle e un Don Quijote intors sa recupereze tara de dincolo de curcubeu.
    Sansa de a construi ceva acceptabil aici o dau tinerii tranzitiei.O parte erau dezamagiti. Vestea buna e ca Nu e nevoie de toti. Nu e nevoie de un Voinescu, Liiceanu, Basescu, MMacovei in fiecare bloc . Se vor decanta cei alesi cu
    siguranta. Asta e probabil si speranta lui Theophyle Mamutul Bine Conservat 🙂

    Un tanar de stanga

    07/11/2009 at 8:34 am

  170. @TDS, multumesc. Sper sa mai ajunga in tara inca cativa mamuti 🙂

    Theophyle

    07/11/2009 at 11:02 am

  171. Buna ziua la toata lumea, postare noua 😆

    Theophyle

    07/11/2009 at 11:03 am

  172. @Theophyle,

    Am citit postul, nu am apucat sa citesc comentariile. Imi cer scuze, le voi citi mai tarziu.

    Voiam sa-ti spun ca am descoperit o BIJUTERIE saptamana asta, la festivalul SONORO (www.sonoro.ro): Palatul BRAGADIRU.

    Palatul se afla in linie cu Casa poporului, in spatele Bibliotecii Academiei, pe Calea Rahovei.

    http://timp-liber.acasa.ro/articole/timp-liber/Ce-vizitam-azi-Palatul-Bragadiru

    Problema este ca acest minunat loc nu este promovat si, dat fiind amplasamentul sau dosit, nici habar n-ai ca exista. A inceput sa fie promovat o data cu intrarea in posesie, din 2005, a proprietarilor de drept (urmasii). Inteleg ca acestia au acum probleme datorate intretinerii lui.

    Vreau sa va spun ca eu insmi l-am descoperit cu uimire, desi fusesem acolo, in linia acelor cladiri prin anii 90, cand acolo se aflau birourile unei tipografii.

    @Theophyle,

    Crezi ca poti sa faci acestei cladiri O MONOGRAFIE ASA CUM SE CUVINE?
    Vreau sa spun ca sunt extrem de putini bucurestenii care stiu despre ce este vorba. Eu insami n-am stiut despre acest palat prea multe. Dincolo de intentiile actualilor proprietari, cred ca are sens sa vorbim mult mai mult despre el si despre Cartierul Uranus. Care sta azi in deplina angoasa si umbra a Casei „Poporului”, o memorie fata de care inca nu ne dam seama cat anume platim.

    Apropo,

    Uite ce am ascultat la festivalul SoNoRo,in Palatul Bragadiru:

    http://www.sonoro.ro/program/04-11-2009/

    🙂

    nicole

    08/11/2009 at 2:00 am


Comentariile sunt închise.