Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

20 de minute cu Max

Max este profesor de sociologie si este prietenul meu.  Max este unul din cei mai mari experti contemporani in “teoria conflictelor“. Max a fost roman pana in vara anului 1990, cand dupa o bataie sora cu moartea, primita in centrul capitalei, pentru simplul fapt ca avea parul lung si ochelari rotunzi,  l-a facut sa renunte. Dupa 40 de zile de spitalizare a plecat in lume. A ajuns la New-York, unde a reusit sa-si construiasca o cariera academica, sa-si refaca o viata rupta de o violenta pe care nu a inteles-o atunci si pe care nu vrea sa o ierte de atunci. Faptul ca poti bate un trecator pentru ca are parul lung si ochelari rotunzi a fost un motiv mai puternic decat toata istoria familiei sale. Nu sunt de acord cu el, dar il inteleg.

235-1

Cand am hotarat sa inaugurez acest blog acum doua luni, l-am rugat sa se documenteze pentru a ma ajuta si pe mine sa inteleg, cel putin din punct de vedere sociologic, felul in care traim aceasta criza sociala produsa de criza economica si de “anul olimpic” al alegerilor fara intrerupere. Aceasta postare nu este despre candidatii la presedintie, este despre noi, romanii, ca societate,  vazuti de un expert american de origine romana, origine faptica pe care el insa nu si-o mai asuma spiritual.

In sfarsit, Max considera societatea romaneasca ca pe o societate lipsita de solidaritate, din cauza  lipsei unui “contract social”, bazat pe echilibrul pe care un stat de drept trebuie sa-l acorde cetatenilor lui. Majoritatea cetatenilor acestei societati se considera mintiti si mint la randul lor pentru ca neadevarul este o forma de supravietuire si nu este considerat rusinos. Institutiile statului de drept exista, dar nu sunt nici efective si nici coerente in functionalitatea lor. Individul stie ca nu se poate baza pe ele. Justitia nu se acorda, ea se cumpara, la fel ca sanatatea sau educatia. 

Promovarea Romaniei in structurile euro-atlantice este acum considerata  formala si lipsita de sens. Cetateanul nu vede nici o schimbare, in afara tentatiei permanente de a evada din colectivitatea in care traieste si de a se alatura alteia mai eficiente din punctul lui de vedere.  Conflictul electoral care a pozitionat o mare parte a puterii impotriva presedintelui nu are nici in clin si nici in maneca cu pozitiile teoretice adoptate de partile beligerante. Max considera acest conflict drept a “junkie war” (razboiul dependenţei). Conflictul a aparut in clipa cand cineva (presedintele) a incercat sa schimbe regulile jocului, deconectand pe  dependenţii de bani publici (considerati in Romania drept banii nimanui) de sursele lor de alimentare, adica bugetul statului. Sper ca nu v-am plictisit prea mult cu teoriile, care poate ne vor ajuta sa intelegem, impreuna, ce se intampla cu noi.  O voi mai face si in cateva postari viitoare.

Written by Theophyle

28/10/2009 la 6:47 pm

116 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. In Romania este o ruptura profunda intre STAT si cetateni.Din aceasta cauza principala preocupare a Pres.Basescu este reforma statului.Cetateanu va intelege ca este obligat sa plateasca taxe dar ca are DREPTUL sa stie cum sunt folosite.

    Din”Reconstructia Dreptei”:

    „De-a lungul istoriei ,in Romania s-au constatat rupturi intre majoritatea cetatenilor si stat.Pentru cei mai multi romani institutiile statului erau desemnate cu termenul generic de « stapanire »,privind statul ca pe ceva strain,ostil si primejdios.De-a lungul timpului aceasta ruptura a fost depasita iar anumitor cetateni li s-a permis participarea la viata politica pe baza votului cenzitar.S-a introdus apoi votul universal,dar in acelasi timp s-a asistat la drama acestei reforme ,in care beneficiarii votului universal in loc sa aiba cu adevarat calitatea de cetateani cu optiuni libere s-au devedit a fi simple mase de manevra.Cei mai multi cetateni au avut in continuare sentimentul ca statul nu-i reprezinta sau chiar le este dusman.Aceasta ruptura s-a manifestat prin absenteismul la vot.Prabusirea sistemului comunist in decembrie 1989 a creat premisele Reconstructiei Statului Roman.A existat sansa unei dezbateri nationale profunde,iar procesul de adoptare a unei noi Constitutii parea sa creeze posibilitatea realizarii unui contract social real.Din pacate ceea ce s-a intamplat imediat dupa 1989 este exprimat de cei doi autori astfel : « demolarea regimului lui Ceausescu a creat solidaritatea romanilor ,in timp ce constructia noului regim politic i-a dezbinat »Dupa 1989 s-a creat o oligarhie transpartinica care a confiscat STATUL.
    Oligarhia transpartinica a acaparat si bugetul de stat ,astfel incat impozitele si taxele platite de cetateni au fost deturnate de la scopul lor firesc,banul public fiind distribuit in mod preferential in loc sa fie folosit pentru marile proiecte in infrastructura, sanatate, invatamant, administratie, programe sociale destinate defavorizatilor.
    Pentru a-si putea conserva controlul asupra resurselor tarii ,oligarhia transpartinica a refuzat orice control asupra sa .A facut ca atat puterea legiuitoare,Parlamentul cat si institutiile ce supravegheaza legalitatea funtionarii acestuia si a celorlalte institutii ale statului :Curtea Constitutionala,Curtea de Conturi,Consiliul Superior al Magistraturii sa-i fie subordonate „

    despinavestea

    28/10/2009 at 7:01 pm

  2. seara buna 🙂

    Eu nu cred ca apartenenta la UE si NATO sunt formale; sunt sigur ca asa vor sa le faca sa a-para in fata omului neinformat, tradatorii de neam! Asta cred eu! Si din pacate prietenul Max are drrptate : Romania este locul cel mai sigur in care valorile trebuiesc ori nivelate, ori alungate. Nu ne place, dar asta este situatia, din pacate! Cine vrea sa realizeze ceva in viata si are ceva potential, trebuie sa plece incotro vede cu ochii. Cit mai devreme, cu atit mai bine. 😦

    tibi

    28/10/2009 at 7:33 pm

  3. tibi, seara buna. 🙂 Formale din punctul de vedere a individului social. Da in mare, are dreptate si eu cred la fel 😦

    Theophyle

    28/10/2009 at 7:37 pm

  4. salutare, Theophyle 🙂
    intr-adevar, mafiotii se comporta ca dependentii care intra in sevraj pentru ca nu isi iau doza necesara de drog. aceleasi zvarcoliri, spasme, dureri, urlete si gemete de revolta si neputinta, furie si slabiciune, pentru ca „cineva” le-a sistat accesul la resursele atat de importante pentru supravietuirea lor. comparatia cu dependentii se opreste insa aici, acesti indivizi prezentand si alte „simptome” si caracteristici ale unor vietuitoare pe o scara inferioara a evolutiei, niste capuse imbuibate cu sangele acestui popor, popor care (sper eu) le va strivi pe aceste lighioane la 22 noiembrie, satul fiind de parazitarea la care a fost supus timp de 20 de ani.

    elicearea

    28/10/2009 at 7:44 pm

  5. eli, buna seara. Omul stie ce vorbeste. Este unul din cei mai proeminenti intelectuali in meseria lui. Pacat ca ne-am bat joc de asemenea oamenii. In atentia profesorasului din Tulcea, dl Crin Antonescu.

    Theophyle

    28/10/2009 at 7:49 pm

  6. Bună seara!

    Ce mai tuseam de la lacrimogene, şi în iunie ’90, şi în septembrie ’91 (aici, după o noapte alba alaturi de mineri, chiar pe spaţiul verde de la Intercontinental-Piaţa Universitătii, unde am servit palincă şi cârnaţi prăjiţi la foc !).

    Riddick

    28/10/2009 at 7:59 pm

  7. Riddick, Buna seara. Ai plantat si panselutze?

    demeter

    28/10/2009 at 8:02 pm

  8. Riddick, buna seara. Adevarat patriot, iubitor de plante, palinca, carnati – ecologist adevarat 🙂

    Theophyle

    28/10/2009 at 8:03 pm

  9. Aoleu, cum să fac aşa ceva ? dar făcusem rost de o coadă de lopata de la un miner, şi mă pregateam de „folosirea” ei.

    Riddick

    28/10/2009 at 8:04 pm

  10. Schimbaseră tabăra, cel puţin cei de rând. Cosma a intrat neoportun la Congresul PNŢCD de la Teatrul Naţional, făcea parte din scenariu, violenţele trebuiau atribuite cuiva, nu ?

    Riddick

    28/10/2009 at 8:07 pm

  11. Riddick, mama, bine ca nu ai mancat bataie, ca ajungeai si tu profesor pe la NY. Vara mea, doctorita, a venit la mine cu spatele brazdat si mi-a lesinat in pragul usii. Pe mine m-a avertizat o prietena, doctorita sa nu ies din casa.

    demeter

    28/10/2009 at 8:07 pm

  12. Salut prieteni!

    Remarcabil cat de limpede vede Max tabloul politic-social al Romaniei de azi! 🙂

    noradamian

    28/10/2009 at 8:09 pm

  13. Riddick, sa speram ca nu vom mai experimenta astfel de experinte, desi, never say never?

    Theophyle

    28/10/2009 at 8:11 pm

  14. Vor mai fi, sub forma de false-flag operations. Trebuie să fim always CCW (Concealed Carry Wary 😉 ).

    Riddick

    28/10/2009 at 8:13 pm

  15. Nora, servus. Cu tot respectul pentru sociologii nostri, nimeni din ei nu se vor apropia de calitatile lui, nici in viitori 50 de ani. Mare om, mare pierdere pentru noi ca popor 😦

    Theophyle

    28/10/2009 at 8:13 pm

  16. „…Dupa care au aparut tinerii liberali furiosi, in frunte cu arhitectul Dinu Patriciu, care a lansat clipul Vin lupii, indepartat astfel pentru alegerile din Duminica orbului, pe fostii membri ai PCR, aproximativ 4 milioane de romani nevinovati si speriati”… ( Din scrisoarea AVMR postata de Riddick)

    nu stiam ca acel videoclip e „opera „lui patriciu, dar in mod evident atunci milioane de voturi care ar fi schimbat rapid fata tarii, au cotit-o spre Iliescu.

    Am scris despre asta atunci, cu un fel de disperare,din pacate o multime de tineri au fost atrasi contra „lupilor” o manipulare uriasa si o tradare pe masura a sanselor de renastere a tarii.

    noradamian

    28/10/2009 at 8:16 pm

  17. theophyle, o mare pierdere, desigur!

    Presupun ca mai sunt si alte pierderi, multe, uriase, pe care nici nu le banuim 😉

    noradamian

    28/10/2009 at 8:18 pm

  18. nora, asa a fost sa fie. Problema este ca nu ne-am lecuit dupa 20 de ani 🙂

    Theophyle

    28/10/2009 at 8:19 pm

  19. Vocea era a lui Patriciu.

    Riddick

    28/10/2009 at 8:19 pm

  20. La clip, vreau să spun.

    Riddick

    28/10/2009 at 8:21 pm

  21. Riddick
    Si eu tuseam de la lacrimogene.Mi-aduc aminte in sept 91-plecam dimineata la aeroportul Baneasa si i-am vazut pe mineri cum smulgeau pietrele din caldaram in fata mea.M-am inecat apoi si n-am mai putut respira.Noroc c-am plecat mai departe

    despinavestea

    28/10/2009 at 8:22 pm

  22. prieteni, se spune ca sunt momente istorice in viata unei natiuni. Acele momente au fost istorice. Atunci Romania a pierdut simpatia occidentului si am fost anatemizati spre mizeria care ne cuprinde de 20 de ani.

    Theophyle

    28/10/2009 at 8:26 pm

  23. Seara buna tuturor again

    Da Teofil! Acela a fost un moment istoric. Condamnarea comunismului a fost tot un moment istoric. Suspendarea abuziva de asemeni. Iar acum, urmeaza hotarit, alt moment istoric : prezidentialele! Citi inteleg importanta alegerilor de acum ?

    tibi

    28/10/2009 at 8:37 pm

  24. tibi, putini, din nefericire. Max spre exemplu mi-a spus ca el l-ar sprijini pe Basescu numai la turul II, si la primul scrutin nu s-ar prezenta 😦

    Theophyle

    28/10/2009 at 8:40 pm

  25. Teofil
    Spuneai de niste cifre de la tanti Florica; eu nu am nici-un fel de cifre decit alea vehiculate pe bloage, si in care cred numai cind imi convin! 🙂
    Dar ce vad in jurul meu in drum spre serviciu si inapoi acasa, imi denota clar, ca lumea e preocupata aproape de orice, numai de prezidentiale, NU! Asta inteleg eu. Sper sa gresesc.

    tibi

    28/10/2009 at 8:52 pm

  26. tibi, cred ca participarea va fi peste 55%. Asta este procentajul care se vehiculeaza. Cu cat mai mare va fi participarea, cu atat Basescu va avea sanse mai mari sa castige. Daca PDL-ul se va organiza cum trebuie, sunt sanse bune. Daca nu Basescu poate pierde.

    Theophyle

    28/10/2009 at 8:56 pm

  27. Pai, Theophyle, Max fce o greseala daca s-ar prezenta numai la turul doi, indiferent cu cine voteaza. e trist cum oameni competenti, nu ma indoiesc inteligenti, pot face asemenea erori de judecata. de aia nu evoluam, de aia nu ne schimbam in bine, pentru ca oameni care au si stiinta si putinta, se demonstreaza incapabili de a lua deciziile corecte. In aceeasi vagauna a deciziilor si perceptiilor eronate se afla si multi dintre intelectualii romani, care ar fi cei mai in masura sa schimbe mentalitati, sa educe societatea, sa produca o schimbare. 😦

    elicearea

    28/10/2009 at 8:57 pm

  28. eli, trebuie sa intelegi un lucru. Ei gandesc ca americani. Zice Max ” Basescu a gresit grav, el trebuie sa fie iertat de popor, daca trece primul tur – inseamna ca a fost iertat si-l iert si eu”. Greu sa-i explici unui om extrem de educat, promovarea lui Ridzi, momentul EBA si coalitia cu PSD-ul. Ridzi a fost o catastrofa gigantica si EBA este considerata un nepotism de neiertat. Asa crede omul educat acolo.

    Theophyle

    28/10/2009 at 9:01 pm

  29. Tibi e foarte greu sa traiesti ca roman, poate de aia ii inteleg uneori. Nu esimplu sa distingi intr-o mare de zgomot daca acuitatea ta auditiva nu e remarcabila.
    Am fost extrem de nepregatiti, asta e adevarul. Iei un copilas care a trait in casa si ii spui traieste. Evident ca se va apropia de chipuri familiare. Nu intelegi ca dupa douazeci de ani oamenii inca sunt ingroziti sa schimbe slujba? Ni se dadea casa si servici, era greu, dar mai bine ca acum. Asta e realitatea. Ne-am dorit si imi doresc capitalism, dar am avut un mare handicap in asimilarea stilului de viata american. Plus am pierdut in acest proces o simpatie, o coeziune a impilatilor. Stii tu acea unire a vecinilor de bloc, tarani la a doua generatie incaltati.

    turnofftheglory

    28/10/2009 at 9:02 pm

  30. TOg, buna seara. Ai dreptate. Pana la urma lucrurile trebuie sa se schimbe. Intre noi nici capitalismul nostu nu este exact capitalism. Este un favoritism privat cu arome capitaliste 😦

    Theophyle

    28/10/2009 at 9:06 pm

  31. TOG

    Suta la suta de acord cu tine.
    Am totusi, un mic amendament : nu ni se dadea servici, ci eram obligati prin lege sa muncim unde vrea partidu’ , iar casa primea ca si acum, numai cine trebuia. Eu, mi-am cumparat prin ICVL, si ma sufoc de indignare cind ii aud pe chiriasii de lux cum ii folosesc pe chiriasii cu adevarat nevoiasi, ca sa impiedice retrocedarile. Si asta dupa 20 de ani!

    Cunosc ‘talpa tarii’ mult mai mult decit este necesar.
    Inteleg mai multe decit las sa se vada. 🙂

    tibi

    28/10/2009 at 9:13 pm

  32. Th, eu nu pot sa le gasesc scuze celor care gandesc asa. poporul care trebuie sa-l „ierte” pe basescu este inclusiv el (Max). nu poti pasa raspunderea altora. nu pot fi de acord cu asta, imi pare rau.

    elicearea

    28/10/2009 at 9:16 pm

  33. Tibi aia e o dedublare, o identificare cu celalalt. Nu ma intelege gresit, eu nu ma regasesc in textele celor ce emit acele pareri. Efectiv daca nu incerci sa intelegi perceptia celuilalt, nu asculti si opiniile foaret gresite, poti sa ratezi.
    Theophyle esti nitel temator prietene. Optimismul e o arma mai buna decat teama retinuta.
    Aud feedback-ul audientei la ei in emisie. Manipulare nu numai ca scartaie dar a inceput sa creeze imunitate.

    turnofftheglory

    28/10/2009 at 9:19 pm

  34. eli, diferentele de mentalitate sunt enorme. Max este consevator ca si mine. A votat Obama pentru ca nu a putut accepta ca o patzakina ca Palin poate intra in Casa Alba ca Vice Presedinte. Poate peste 20 de ani vom fi si noi suficient de maturi sa gandim altfel 🙂

    Theophyle

    28/10/2009 at 9:19 pm

  35. Elicerea, Max uraste statul care a permis sa isi bata joc de un cetatean al sau in acel hal. Nu e ceva personal, e o ura a conceptului de Romania. Tu de ce crezi ca Goma e atat de acru?
    Cand esti haituit acasa, numai uitand, dezradacinandu-te poti sa ai un fresh start. Nimic personal.

    turnofftheglory

    28/10/2009 at 9:20 pm

  36. TOG, eu nu sunt nici temator si nici pesimist. Eu sunt REALIST, si am cifrele, crede-ma, nu alea masluite 🙂 Deocamdata este bine, chiar ff.bine 😆

    Theophyle

    28/10/2009 at 9:21 pm

  37. Atunci?

    turnofftheglory

    28/10/2009 at 9:25 pm

  38. @TOG, atunci ce? Cifrele nu sunt inca voturi. Nu sunt alegatorii care au ajuns la sectii, nu este aparatul care trebuie sa-i aduca. Sunt multe lucruri care ingrijoreaza. Organizarea votului (zilei de vot) face 5%, stii asta?

    Theophyle

    28/10/2009 at 9:27 pm

  39. TOG

    Cind am spus ca eu cred numai in cifrele care imi convin, am pus si un zimbaret 🙂 ! Pentru ca eu mai si glumesc. 🙂 Si practic autoironia 🙂 Deci, dedublare ? Nu, in cazul meu. 🙂

    tibi

    28/10/2009 at 9:29 pm

  40. Theophyle, buna
    Nu sunt de acord cu tine
    Locuiesc (din cind in cind 🙂 ) intr-un stat unde si democratii sunt conservatori (spre deosebire de Suedia unde si conservatorii sunt socialisti) Imi permit sa spun ca daca esti conservator votezi cu McC la pachet cu patzachina care are macar valorile Americii dintre LA si NY dar in nici un caz cu Obama.

    Tot asa unii au votat aici cu Iliescu ca sa nu iasa cumva Vadim. Personal nu am votat atunci, dar cred ca mai bine as fi votat cu Vadim, o paiatza care nu ar fi putut face atit de mult rau cit a facut Iliescu omul de bine

    Un tanar de stanga

    28/10/2009 at 9:30 pm

  41. Inteleg Theophyle. 5% nu e deloc putin. Salutatiuni cordiale tinerelule.

    turnofftheglory

    28/10/2009 at 9:33 pm

  42. TDS, salut. New-York, New-York. Eu am inghitit-o pe patzakina si am votat McC, alti nu. Asta-i democratia 🙂

    Theophyle

    28/10/2009 at 9:33 pm

  43. TOG, aici chestia va fi, aparatul. Daca nu va lucra perfect, lucrurile nu vor sta bine 😦

    Theophyle

    28/10/2009 at 9:37 pm

  44. buna seara, inca o data!
    🙂

    Max a spus totul f. bine.
    Cheia insuccesului ca popor sta in lipsa solidaritatii…
    asta o vad si eu de multa vreme, si inainte de 1989, dar mai ales dupa….

    nu am inteles sensul „razboiului dependentei” …
    adica este vorba de caracatitza formata din fosti securisti, fosti activisti de partid, copiii lor, deci urmatoarea geneeratie, oamenii de afaceri legati de stat care au devalizat statul, ziaristii legati de mogulii presei si ai afacerilor, magistrati vinduti, santajati……….???!!!
    la asta se refera junkie war???

    ca aceasta sinistra si odioasa caracatitza nu vrea sa lase din labele ei otravite o tara de 237.500 kmp si vreo 20 milioane de suflete??? ca vrea sa le acapareze total si definitiv???

    orangeskorpion

    28/10/2009 at 9:38 pm

  45. despina,
    ora 8.22 p.m.
    momentul acela sept. 91 a fost o lovitura de stat ca la carte.
    niciodata javra de iliescu nu a dat socoteala nici pentru asta.
    de fapt el nu da si nu va da pe Terra socoteala pentru nici o fapta, ci

    va muri in casa atribuita in 2007 sau 2008 de prietenul lui …tariceanu… contra unei sume modice.
    casa se afla in primaverii..

    orangeskorpion

    28/10/2009 at 9:42 pm

  46. pai, Max greseste:

    Max spre exemplu mi-a spus ca el l-ar sprijini pe Basescu numai la turul II, si la primul scrutin nu s-ar prezenta

    pentru ca exista posibilitatea ca piratul sa cistige din…PRIMUL TUR!!!!!

    🙂

    orangeskorpion

    28/10/2009 at 9:43 pm

  47. Mersi TOG, Salut prieteni,
    Imi pare rau ca intru mai rar. Quelle e in faliment si nici eu nu ma simt prea bine (vorba lui Mark Twain) 🙂

    Un tanar de stanga

    28/10/2009 at 9:45 pm

  48. skorpi, omul s-a referit la un lucru simplu. Banii in Romania s-su facut din bugetul statului sau din bunurile lui (patrimoniu). In clipa cand aceasta macaroana va fi taiata toti narcomanii bugetului vor cadea.

    Theophyle

    28/10/2009 at 9:46 pm

  49. TDS, numai in Germania, nu international!

    Theophyle

    28/10/2009 at 9:47 pm

  50. tog,
    9.20 p.m.

    Ni se dadea casa si servici, era greu, dar mai bine ca acum.

    ai vorbit serios sau ironic???

    nu fac parte din victoriosii totali ai perioadei postdecembriste,
    dar nici o clipa, nici o secunda nu as vrea sa retraiesc cosmarul ultimului deceniu ante-1989!!! si sa ascult doar intre peretii apartamentului Je chante avec toi, liberte (nana mouskouri)….

    orangeskorpion

    28/10/2009 at 9:48 pm

  51. He he he …. Narcomanii bugetului… 🙂 🙂 De unde le scoti Theophyle ? 🙂

    Un tanar de stanga

    28/10/2009 at 9:49 pm

  52. Scorpy, dupa ceva vreme ar trebui sa ma cunosti deja. 😀

    turnofftheglory

    28/10/2009 at 9:53 pm

  53. Orange

    In ziua aia am fost la Baia Mare -cred-era „Sarbatoarea castanelor”-o toamna superba,insorita.
    Cand m-am intors seara, in Bucuresti era ca la dupa bambardament.
    M-am ingrozit din nou.
    Eu aveam copilul mic, munceam de-mi ieseau ochii ca sa-l cresc.Stiam ca nu este bine cu Iliescu dar n-avem ce sa fac.
    Pe urma ,cand a mai crescut copilul am emigrat-in 94.
    Dar tot greu mi-a fost cu copilul -nu s-a adaptat ,simteam ca-l pierd din mana.M-am intors in 95 pentru ca aici puteam castiga mai bine si puteam sa -mi tin copilul sub control.Acum m-am linistit,are o meserie buna iar eu balasez intre aici si Nord America unde sunt cele 2 surori.Ele au plecat imediat dupa Mineriada din iunie 90.
    N-am ce face asta este .Sa vedem cum va fi pana la urma

    despinavestea

    28/10/2009 at 9:53 pm

  54. TDS, tu pana-ti gasesti un client care sa si cumpere si sa si-ti plateasca alergi de-ti iese sufletu’, magarii astia primeau licitatii fara sfarsit, s-au obisnuit. Obisnuinta este dependenta, nu?

    Theophyle

    28/10/2009 at 9:55 pm

  55. Asa e Theophyle. Dar imaginea lui Patriciu de exemplu sau a baietilor destepti din energie tragind pe nara stinga din praful alb al bugetului, cu mina tremurinda m-a distrat teribil monsher 🙂 🙂

    Un tanar de stanga

    28/10/2009 at 9:59 pm

  56. TDS, sper ca hultanul ne citeste pentru o poza edificatoare 😆

    Theophyle

    28/10/2009 at 10:01 pm

  57. m-a sunat un amic

    cica a fost piratul la tvr1

    cica a fost SENZATIONAL !!!!!!

    orangeskorpion

    28/10/2009 at 10:03 pm

  58. skorpi, si aia de la echipa de imagine sunt niste papagali, de ce nu dau la inceputul zile care ar fi aparitiile piratului, in ziua respectiva 🙂

    Theophyle

    28/10/2009 at 10:05 pm

  59. amicul a fost super super super

    s-a legat de voiculescu, iliescu, hrebenciuc,

    dar l-a ascultat doar numai ultimele 20 minute

    a fost f. incintat

    orangeskorpion

    28/10/2009 at 10:06 pm

  60. repet:

    pai, Max greseste:

    Max spre exemplu mi-a spus ca el l-ar sprijini pe Basescu numai la turul II, si la primul scrutin nu s-ar prezenta

    pentru ca exista posibilitatea ca piratul sa cistige din…PRIMUL TUR!!!!!

    🙂

    orangeskorpion

    28/10/2009 at 10:09 pm

  61. Ar trebui Skorpy, ca aparitiile astea sa fie adunate cumva pe un blog, cu linkurile la interviurile televizate. Echipa lui de campanie ar trebui sa le puna ca atare sau prin youtube sa fie la indemina tuturor, si mai ales a celor mai pesimisti ca doza de optimism.

  62. TDS, asta spun si eu!

    Theophyle

    28/10/2009 at 10:11 pm

  63. imi pare rau ca nu l-am vazut…..

    inca mai vorbesc cu el….

    este foarte incintat de pirat!

    ca cica nu il va propune pe boc, in cazul in care pica croitoru

    orangeskorpion

    28/10/2009 at 10:13 pm

  64. TDS, bun, interesant. TB are nevoie de ceva mult mai eficace, ceva care sa-i paralizeze complet. Sper ca are!

    Theophyle

    28/10/2009 at 10:14 pm

  65. TOG, sunt de acord cu tine cu o singura precizare: nu trebuie sa ne dsm batuti chiar daca statul si-a batut joc de noi si a permis sa se intample ce s-a intamplat in Romania la mineriade si cu alte ocazii. cu totii suntem dezamagiti dar nu trebuie sa ne resemnam ca liiceanu si altii. asta e tristetea mea vis -a vis de intelectualii si oamenii care pot avea o influenta importanta in evolutia societatii. si apropo de resemnare, am facut azi sesizare la CNA impotriva antena 3, realitatea tv, si altii, pentru incalcarea dreptului meu constitutional la informare corecta (pe langa altele). eu NU ma resemnez.
    @Th, pai daca a votat cu obama, imi explic anumite lucruri..fara suparare 🙂 incercam doar sa inteleg cum cineva atat de inteligent poate gandi asa.

    elicearea

    28/10/2009 at 10:14 pm

  66. …..Ion Iliescu se afla in spatele lui Mircea Geoana fiindca „acesta este prea plapand 🙂 🙂 🙂 ca sa ia decizii de unul singur”

  67. eli, realitatile sunt complet diferite. Palin a fost chiar o catastofa. Cu un presedinte batran si bolnav, ar fi fost un mare pericol. Eli nu trebuie gandit „romaneste”. Realitatile, chiar sunt complet diferite.

    Theophyle

    28/10/2009 at 10:18 pm

  68. @eli, bravo. Bine ai facut 😆

    Theophyle

    28/10/2009 at 10:20 pm

  69. Piratul nu are elixirul fermecat, dar are mii de lovituri mici in fiecare zi, de finetze, e convingator pentru oieri si pentru neoieri de buna credinta. Toate aceste mici lovituri aplicate in fiecare zi de campanie, cumulate vor face cit o lovitura decisiva.

    Va las prieteni. Miine soarele rasare din nou 🙂 Salut

  70. TDS, nopate buna. Eu cred ca are, aproape sigur ca are 😆

    Theophyle

    28/10/2009 at 10:22 pm

  71. TH, da, realitatile sunt complet diferite, dar Max se referea la basescu si la realitatea Romaniei. eu cred ca e mai putin important cat de diferite sunt realitatile ci mai degraba, sistemul de valori, schema cognitiva, filtrul ratiunii sunt cele care ne ajuta sa decidem cum e mai bine pentru noi.

    elicearea

    28/10/2009 at 10:23 pm

  72. eli, eu nu gandesc la fel, si fiecare cu capul lui 🙂

    Theophyle

    28/10/2009 at 10:24 pm

  73. bon
    Noapte buna tuturor
    🙂

    tibi

    28/10/2009 at 10:29 pm

  74. Theophyle, asa e 🙂 fiecare cu capu’ lui. cum e vorba din popor „capu’ face, capu’ trage” 🙂

    elicearea

    28/10/2009 at 10:32 pm

  75. Tibi, noapte buna. ai un mail 🙂

    Theophyle

    28/10/2009 at 10:33 pm

  76. @eli, eu stiam alta varianta mult mai „populara”, merge insa si asa 😆

    Theophyle

    28/10/2009 at 10:34 pm

  77. Th 🙂

    elicearea

    28/10/2009 at 10:37 pm

  78. Noapte buna theophyle, prieteni 🙂

    noradamian

    28/10/2009 at 10:39 pm

  79. noapte buna, nora 🙂

    elicearea

    28/10/2009 at 10:40 pm

  80. Eli, Max este un om extraordionar, nu ca are nevoie de ajutorul meu, este un mare intelectual. Dac vei vedea analizele lui despre Antonescu sau Geoana ai sa intelegi diferentele de clasa intre analisti nostri si un adevarat expert, ai sa ai sansa sa citesti maine 🙂

    Theophyle

    28/10/2009 at 10:41 pm

  81. eli

    statul si-a batut joc de noi

    sau o haita de ticalosi

    iar noi am stat capra timp de 20 de ani?!

    orangeskorpion

    28/10/2009 at 10:41 pm

  82. skorpi, adevarat graiesti, a venit si timpul lor, sper.

    Theophyle

    28/10/2009 at 10:42 pm

  83. Basescu la TVR-ultima EMISIUNE SPECIALA- pe ziua de azi

    http://www.tvr.ro/inregistrari.php?i…ntru%20Romania

    despinavestea

    28/10/2009 at 10:45 pm

  84. multumesc, despina 🙂

    Theophyle

    28/10/2009 at 10:48 pm

  85. Dragii mei, multumesc pentru vizita sper sa ne citim si maine. Trebuie sa si citim putin, nu numai sa scriem.
    Noapte buna 😆

    Theophyle

    28/10/2009 at 10:53 pm

  86. noapte buna!

    orangeskorpion

    28/10/2009 at 11:05 pm

  87. aveti dreptate, dragii mei, cu totii 🙂
    noapte buna, tuturor 🙂

    elicearea

    28/10/2009 at 11:05 pm

  88. Buna dimineata! Sa speram ca ziua de azi va fi mai buna. As vrea sa citesc mai multe din concluziile domnului Max, cele cateva mi s-au parut foarte corecte.
    Ce am vazut ieri in Bucuresti seamana a mineriada. Mineriada in strada, mineriada la parlament, mineriade la unele televiziuni. Cred ca lucrurile pot lua o intorsatura urata. Trebuie facut ceva, ar fi nedrept ca aceasta murdarie bine regizata sa invinga.

    val

    29/10/2009 at 7:06 am

  89. buna dimineata,

    val,

    ia, priveste presa ce face practic din vara lui 2005:

    http://hultan.wordpress.com/2009/10/28/manipulare/

    orangeskorpion

    29/10/2009 at 7:11 am

  90. @Despina
    Asa e…”In Romania este o ruptura profunda intre STAT si cetateni.”
    Dar intrebarea importanta aici e de ce este T.Basescu de fapt preocupat de starea statului?
    De dragul cetatenilor sau de dragul statului? Exista o finalitate bine definita?

    Tio

    29/10/2009 at 7:44 am

  91. @skorpion
    Iti multumesc, am descoperit ceva extraordinar! Cine este „Hultan”?
    Sa fie Chibit?

    val

    29/10/2009 at 8:23 am

  92. @Tio
    „De dragul cetatenilor sau de dragul statului?”
    Evident ca de dragul cetatenilor. Statul normal trebuie sa serveasca cetatenilor. In cei 20 de ani, statul i-a favorizat pe unii cetateni si i-a dezavantajat pe cei mai multi.

    Duminica seara, la Rtv, o emisiune cu candidati, moderata de perechea Ursu si Tatulici. In prima parte, a fost Crin Antonescu, ajutat de un mare alai de liberali si de intelectuali. Ode, osanale, sageti, aplauze. In ultima jumatate de ora, i-au inghesuit pe candidatul ecologist, Rosca si pe cel tigan – i-am uitat numele. Ambii aveau multe de spus, in mintea lor existau si alte lucruri decat ura impotriva lui Basescu.
    Tiganul, desi fara carte si crescut in cort, avea o minte brici. Avea idei, poate ca nu prezidentiale, dar idei, nu minciuni si injurii.

    Tiganul a oferit un argument in ce priveste halul in care a functionat statul roman. Tatulici sau Ursu, sau amandoi, cautand sa-l intimideze si i-au reprosat afacerile cu fierul vechi, care i-au imbogatit pe tigani. El i-a lasat fara replica: „Politicienii vostri sunt vinovati, ei au distrus fabricile si le-au transformat in fier vechi. Daca n-ar fi fost tiganii sa-l adune (fure?) politicienii vostri l-ar fi lasat sa rugineasca pe camp”

    val

    29/10/2009 at 8:51 am

  93. DL: MAX; A RÄMAS UN IDEALIST:..toatä admiratia.

    REALITATEA ESTE PUTIN ALTA.

    cunosc multi parlamentari, ministri , a cäror copii sunt in politicä, asta in germania.

    in franta, exp. este bäiatul presedintelui, care este o mare lichelutä, dar are drumul lui politic.

    cat priveste votul, chiar primul tur este f. inportant, este si referendum si poate depäseste din prima , pragul.

    theo

    29/10/2009 at 10:33 am

  94. cineva il väita pe bäsescu, cä este terminat, epuizat

    posta tzi peste tot klipul dela dl. päträsconiu, se vede cä

    este in mare formä.

    theo

    29/10/2009 at 10:36 am

  95. Mersi Val-8,51

    Concluzia: unii ajung la prea multe sofisme ce pot ascunde cinism ,egoism sau invidie.
    Iar Basescu a aratat ieri, inca o data, ca-i pasa de cetateni ,atunci cand a iesit intre oieri si i-a lamurit ca intelege problemele lor .

    despinavestea

    29/10/2009 at 11:36 am

  96. Salutare la toti.

    Zilele astea am primit o lectie importanta: 2 zile m-am gandit la ce se intampla, paralizat de imaginea care ni se induce in fiecare zi. Apoi mi-am adus aminte de o carte pe care o citisem mai de mult si care se potriveste excelent la conjunctura din Romania.

    cu voia lui Theophyl, va pun un link: http://www.imondo.ro/blog/?p=1921

    Andrei

    29/10/2009 at 12:05 pm

  97. Theophyle,

    Am citit ultimele 2 articole pe care le-ai scris. Sunt elocvente si urmeaza un demers corect.
    Exista o vorba care spune ca, „decat sa tai raul din frunze, in mii de actiuni, mai bine o lovitura la radacina”.

    Andrei

    29/10/2009 at 12:13 pm

  98. Salut prieteni, ma bucur ca dl.Max a trecut peste trauma ,si a ajuns unde trebuie.Sunt de acord ca este un profisionist adevarat,analiza realizata de dinsul este corecta si elocventa.
    Insa nu sint incintata de scepticismul cinic ,,intelectualist,,
    si …vindicativ ,cu care se manifesta public numai cei care s-au lasat …infrinti.Daca vrem sa punem punct celor 20 de ani,
    brucanieni,trebuie sa votam de trei ori referendum-da-presedinte TB-presedinte TB.Cei care stau pe mal si tropaie nehotariti, vor fi toata viata niste….telectuali complicati si carcotasi,care nefiind prea multi la numar, nici nu …conteaza…. ei sunt cei care se exclud singuri din viata sociala.

    emily

    29/10/2009 at 12:35 pm

  99. Emily

    Super comentariu !
    🙂 🙂 🙂

    despinavestea

    29/10/2009 at 1:15 pm

  100. Auuu…doare rau de tot intoleranta asta (si e de aceiasi origine si calibru ca si cea a celor care critica portocalii).
    Credeam ca toate intrebarile sint acceptabile?

    Tio

    29/10/2009 at 1:32 pm

  101. EMILY,

    asa gandesc si eu.

    si cärtärescu si altii, pot umbla cu vorbele, dar nu cu faptele.OBOSEALÄ; FRICÄ; LASITATE;lipsä de CONSECVENTÄ , CE ESTE????

    atunci sä-l voteze pe Bäsescu, sä continue ce a IUNCEPUT:

    theo

    29/10/2009 at 1:34 pm

  102. Tio
    Imi pare rau ,dar se simte duplicitatea.Si asta nu de acum ,ci de muuuuuulte luni.

    Eu lipsesc cateva ore

    despinavestea

    29/10/2009 at 1:51 pm

  103. Si vorba lui Theo

    daca-l voteaza pe Basescu-tot este un inceput

    despinavestea

    29/10/2009 at 1:51 pm

  104. Sa prefraudati bine. Loale.

    turnofftheglory

    29/10/2009 at 2:03 pm

  105. Despiana, nu, nu iti pare rau ca nu ai de ce…
    Duplicitatea? Adica am o obligatie sa fiu de aceiasi parere cu tine?
    Unui cetatean ii sta bine cu critica (si din respect pt voi am lasat-o f moale cu critica).

    Sa vedem cu va fi justificata apropierea celei mai mari crize constitutionale din ’89 incoace?

    Accept ca sint unii care inchid ochii (si apreciez loialitatea) dar EU nu imi pot permite luxul asta.
    Intr-o democratie exista principii iar un Presedinte/prim-ministru nu e Mos Craciun.

    Tio

    29/10/2009 at 2:06 pm

  106. Am un talent de-a critica incat incerc sa mi-l aucontrolez.
    Asa ca nu-mi spune mie de critica,ca stiu povestea

    Dar critica in dorul lelii ma face sa zambesc si sa ma indoiesc de sinceritatea celui care -o face

    Acum ies pe usa

    O dupa amiaza placuta !

    despinavestea

    29/10/2009 at 2:18 pm

  107. Prefraudarea = fals drob de sare (adica pseudodrob 🙂 de sare) de pseudoteama caruia false bocitoare jelesc ca sa fie auzite

    val

    29/10/2009 at 2:25 pm

  108. despinavesta,
    Mergi la treaba, doar n-au intrat zilele-n sac! Mai critici si maine 😆

    val

    29/10/2009 at 2:28 pm

  109. […] About « 20 de minute cu Max […]

  110. Multumesc pentru toate comentariile. Primul principiu al unei democratii adevarate este „libertatea de opinie” si dialogul civilizat.

    Trbuie sa adoptam intodeuna opiniile celor care sunt cu noi, chiar daca nu intodeauna calatorim in acelasi vehicol.

    La fel ca Max, nu cred ca Basescu este un Sf. Gheorghe si sprijinul pe care-l acord inclusiv poza lui pe acest blog (am fost primul blog din aceasta blogosfera care a afisat-o) postat in ziua in care si-a depus candidatura este marturia acestei sustineri.

    Traian Basescu este un politician, nu este nici sfant si nici mesia. Este omul momentului pe care-l sustinem cu totii, trebuie insa sa o facem decent, fara a-l scuti de critici cand le merita.

    Theophyle

    29/10/2009 at 4:01 pm

  111. Postare noua 🙂

    Theophyle

    29/10/2009 at 4:03 pm

  112. […] Tags: Max, Societate Am mai avut doua discutii cu Max, discutii pe care le-am redat aici si […]


Comentariile sunt închise.