Merlin Iliescu si motanul electonic
Nefericita poveste a dlui Johannis si incercarea de a transforma un om cu o reputatie buna (justificata sau nu) intr-o unealta a intereselor obscure care se afla in spatele unor partide parlamentare ne arata cat de departe ne aflam de o adevarata democratie, care se poate apara de efectele dezastruoase generate de astfel de actiuni. Probabil greseala dlui Johannis a constat in lipsa de transparenta a demersului. Daca dl Johannis ar fi iesit in public cu detaliile intelegerilor cu partidele care l-au sprijinit, demersul ar fi putut fi considerat corect. Daca dl Johannis s-ar fi ferit de imbratisarea malefica a dlui Iliescu si in casa nefastului Felix poate si eu as fi luat in considerare sprijinirea dlui Johannis.
Pentru un om de felul meu, Iliescu este marele vinovat pentru situatia jalnică in care se afla societatea romaneasca de astazi. Felix Voiculescu este la fel de malefic si nu numai pentru turnatoriile pe care le-a faptuit, ci pentru faptul ca acest om santajeaza de un deceniu politica romaneasca cu ajutorul antenelor care intotdeauna au sutinut interesele economice si politice ale celui care i-a aranjat protectia prin fantomatica formatiune umanista-conservatoare.
Nici un proces democratic nu poate fi poluat de aranjamente de felul celor care s-au incercat in curtea Grivco, cand exponentii opacitatii institutionale se afla in spatele acestui proces politic. Este clar ca inca un mandat al lui Basescu are sanse de a curma acest proces de “rinocerizare” a politicii romanesti. A avut dreptate dl Basescu ieri la B1Tv, FRICA de dreptate le imbina si le coalizeaza pe aceste nefaste ramasite ale trecutului comunist.
Dl Johannis ar trebui sa fie fericit de deznodamantul acestei incercari; el a fost salvat din ghearele acestei grupari comunistoide, care a incercat inca o data o schimbare fortata si trucata a istoriei Romaniei.
Buna ziua tuturor!
Johanis ar trebui sa mearga in pelerinaj la sfantul mormant si sa dea acatiste un an, pentru norocul de a scapa cu fata curata din capcana pe care i-au intins-o diavolii comunisti si uneltele lor asazisii liberali ai gazarului patriciu.
Ar trebui sasi faca cruci mari ori decateori trece prin fata fiecarei biserici in drumul sau de intoarcere catre Sibiu.
Presedintele Basescu l-a caracterizat derept naiv, eu cred ca „teutonul”Johanis e un tip slab si usor de tentat si manipulat.
Boc in comparatie cu Johanis este o adevarata stanca.
andrzej
16/10/2009 at 12:38 pm
Neaparat de citit ultima postare a lui Dan Badea pe blogul sau.
andrzej
16/10/2009 at 12:41 pm
andrzej buna ziua, adevarat asa cum am scris, Basescu chiar i-a facut un bine. L-am citit pe Badea, mersi 🙂
Theophyle
16/10/2009 at 12:43 pm
Daca ar avea o farima de bun simt, Iohannis ar anunta ca, pentru a lasa politicienii sa-si rezolve problemele, el declina oferta si isi vede de treaba lui. Apoi, desi sunt departe de orice nationalism idiot, totusi un stat national unitar, cum zice la art. 1, sa fie condusa de un neamt (hai, se mai intimpla), dar decizia sa stea in unguri si un armean este totusi cam mult! Astia nu se gindesc, partidele romanesti psd-pnl? Semnalul este clar si este lipsit de patriotism: nu putem sa ne intelegem intre noi, asa ca rugam 19 nationalitati sa ne linisteasca!
Liviu Iordache
16/10/2009 at 12:45 pm
nu tot ce sträluceste e aur,
si nici toti nemtii, sunt fermi si incoruptibil.
este intradevär un mälai mare ,
care a fost dus cu vorba.
theo, te rog f. mult, postarea ta pune-o la primäria sibiului.
cred cä nu stie nici acum, s-au face pe prostul si a jucat cu mafiotii.
theo
16/10/2009 at 12:48 pm
Liviu, chiar nu are importanta etnia unui om, poate fi si eschimos din alasca sau neepalez. Important este sa fie cetatean al Romaniei, competent, cinstit si nu pe ultimul loc PATRIOT ROMAN.
Theophyle
16/10/2009 at 12:50 pm
theo salut, am sa-i trimit un mail 🙂
Theophyle
16/10/2009 at 12:52 pm
TE ROG DIN SUFLET; TRIMETE POZA CELOR 2 SI SCRIE,
acestea sunt figurile sinistre a coalitiei , ce il sustin pe klaus, ori este naiv, ori noi suntem naivi
, si el este ca ei.
sä fii avut bunul simt, sä intereseze.
theo
16/10/2009 at 1:00 pm
Theo, nu trebuie sa ma rogi, cred ca este o idee buna si o voi adopta 🙂
Theophyle
16/10/2009 at 1:09 pm
Eu de felul meu am incredere in oameni si cateodata inca mai pot fi pacalaita.
Dar daca pana si eu m-am desteptat informandu-ma pe bloguri, nu inteleg cum de nu s-a desteptat Johannis.
Doar este mai informat decat mine ,nu-i asa?
despinavestea
16/10/2009 at 1:18 pm
despina salut, nu stiu daca nu s-a dorit pacalit, sper ca nu. In orice caz cand ai facut suficienti bani, ce-ti ramane, onoarea postului, nu?
Theophyle
16/10/2009 at 1:37 pm
Inteleg ca l-au pacalit ( sau s-a lasat pacalit)cam aceleasi persoane care l-au pacalit pe Shroeder
despinavestea
16/10/2009 at 1:51 pm
despina, Schroeder a vrut sa fie pacalit, lacomia lui a fost proverbiala. Mare rusine pentru nemti, mare.
Theophyle
16/10/2009 at 1:54 pm
Exact asta ar cam trebui sa le spunem nemtilor !!!
Si sa fie atenti si ce face dna Merkel cu South Stream-ul .
Vor ajunge sa cerseasca gaz de la rusi asa cum face R.Moldova cand vine frigul
despinavestea
16/10/2009 at 1:57 pm
despina, ar fi o idee buna sa analizam cazul lui Schroeder intr-o postare de Duminica 🙂
Theophyle
16/10/2009 at 2:05 pm
Sigur,asta este de fapt tema principala globala:
ofensiva socialista si pierderea eticii de catre unii occidentali.
Ce se intampla in Ro. este doar o fatzeta a temei principale
despinavestea
16/10/2009 at 2:17 pm
despina, am sa o fac 🙂
Theophyle
16/10/2009 at 2:19 pm
Perfect.
Incerc sa adun si eu ceva comentarii.
Acum trebuie sa ies putin.
Revin
despinavestea
16/10/2009 at 2:20 pm
Voi fi usor off-topic. Faptul ca noi avem o fobie istorica legitima fata de rusi nu trebuie sa ne intunece judecata. Statele, in lumina celebrei afirmatii a lui Palmerston, nu sunt conduse de frustrari si resentimente ci de interes si de obiective. Idiosincraziile astea simpliste la adresa Rusiei nu isi au locul. Nu e vina nimanui ca, geografic, suntem in zona de putere si influenta a Rusiei. Ne place sau nu, asta asa va ramane. Important este cum minimalizam influentele negative si cum obtinem avantaje.
Iar nemtii nu sunt niste naivi pe care-i invatam noi sa-si duca politica externa. Exista, probabil, niste reflexe istorice ale politicii lor externe, care sunt foarte bine exprimate de Otto van Bismarck (cel mai naiv jucator de realpolitik al secolului XIX): “Care este secretul politicii? Un tratat bun cu Rusia.”
A great day, to you all.
F.T.
16/10/2009 at 2:20 pm
schröder, a fost un arogant, afemeiat si lacom.
se pare cä la socialisti si liberali de paie ,sä ai 4 neveste si multe amante ,este o glorie.
in una din emisiunile tv. in campanie.
s-a uitat de sus la merkel, si sfindand-o i-a spus. vä trece prin cap, cä-mi puteti lua locul DVS SI O FEMEIE?
eu …..AROGANT A PÄLÄVRÄGIT mai departe.
din acel moment, am inceput, o campanie contra lui si pt. merkel.
ce a fäcut cu rusii , este iar o problemä.
theo
16/10/2009 at 2:25 pm
F.T. este adevarat ca sunt rusofob, am insa argumente istorice extrem de intemeiate.
Cat despre nemti, ai dreptate ei nu sunt nici naivi si nici inocenti, au fost insa de multe ori depasiti in politica lor externa fata de rusi. Rusi nu au respectat NICIODATA un tratat pe care l-au avut cu Romania (tarile romane). Draga FT si asta este istorie adevarata. NICIODATA, NEVER.
Theophyle
16/10/2009 at 2:26 pm
F.T.:”“Care este secretul politicii? Un tratat bun cu Rusia.”-Bismark
F.T. acest citat nu dezvaluie nici pe depatre naivitate din partea cancelarului Bismark, eu cred ca dimpotriva acest citat dezvaluie un pragmatism si un sange rece specific teuton.
Germania nu a pierdut niciodata negocieri, iar dupa cel de-al doilea razboi mondial Germania a fost rapid scoasa din criza tocmai de cei care i-ai invins, neuitandu-se lectia razboiului cel mare(primul) cand o germanie umilita a reactionat dur cu consecinte globale inimaginabile dupa „armistitiul din tren”.
andrzej
16/10/2009 at 2:39 pm
Bună ziua!
Kraut Johannis este un infractor sub anchetă, nicidecum vreun inocent. De mult este avut în vedere de 322 pentru combinaţii.
Riddick
16/10/2009 at 2:41 pm
Tocmai de aceea am folosit fraza : „fobie istorica legitima”. Stiu toate astea si din perspectiva romaneasca ai dreptate… e nevoie de multa atentie in relatia cu rusii. Dar trebuie construita o relatie cu rusii „focused on gaining”. Asa cum trebuie sa fie orice relatie, cu orice stat. Resentimentele nu isi au locul in diplomatie, e nevoie de cinism, inteligenta si abilitate.
Politica externa ruseasca nu s-a schimbat de la Ivan cel Groaznic: expansiune si influenta pana ajungi pe o plaja mediterana, arctica, persica, arabica, etc.
Stim si ca rusii vin in baza unor tratate dar uita sa plece, ignorand baza acelor tratate. S-a intamplat de mai multe ori in istoria romanilor. O data am avut si noroc, cu generalul Kiseleff. Dar, in principiu, bilantul relatiilor e dezastruos.
Daca nu ma insel, Neagoe Basarab, in celebrele sale Invataturi, vorbea despre duplicitatea rusilor, si increderea pe care o merita.
Nu e o intamplare ca majoritatea tarilor europene mari sustin viabilitatea proiectelor energetice rusesti. Nu ei sunt fraierii, noi suntem. Chiar am in plan sa scriu un articol despre tot ce inseamna politica energetica ruseasca si relatia cu UE. All in do time .:)
F.T.
16/10/2009 at 2:50 pm
@andrzej
Cand vorbeam de „naivitatea” lui Bismarck, si adaugam faptul ca a fost un jucator de realpolitik, eram ironic. Bismarck a fost cel mai fidel si aplicat diplomat al „raison d’etat”, dupa inventatorul acestui concept… Richelieu. 🙂
O zi buna
F.T.
16/10/2009 at 2:54 pm
Revin, nu contest din niciun fel nationalitatile, doamne-fereste, dar sa conduci o tara intreaga pe criterii etnice mi se pare cam mult! Or, concret, practic, asta se intimpla: premierul e bun ca e neamt, ungurii spun ca e de-al nostru, hop si pambuccian, ala votat de 400 de oameni, ca asa e legea, e de-al nostru etc. Vreau sa scot in evidenta ca e o timpenie inclusiv din punct de vedere practic, se desumfla imediat o asemenea bazaconie, pentru ca aleg oameni cu un anumit mod de a gindi, nu cetateni universali! Pe de alta parte, daca tot exista majoritatea asta (254 din 471 inseamna 53 la suta, nu 65, daca e sa vorbim de pondere demonstrata, nu vorbita) de ce nu-si alege un candidat unic la presedintie, care va pune primul ministru al coalitiei respective, legalizate, cimentate astfel! Nu vedeti ca din toate discutiile nu se vorbeste nimic de partidul cu cei mai multi parlamentari, ca si cum nu ar exista?
Liviu Iordache
16/10/2009 at 2:55 pm
Rusia nu va respecta in veci nici un tratat care ii ingradeste accesul la dominatia mondiala.
China si Rusia vor fi in viitorul apropiat liderii, iar acest fapt nu ma bucura.
andrzej
16/10/2009 at 2:55 pm
F.T. Abea in postarea ultima am remarcat ghilimelele…
andrzej
16/10/2009 at 2:57 pm
Czech Republic: Last EU Nation Standing
http://www.thetrumpet.com/index.php?q=6641.5109.0.0
Riddick
16/10/2009 at 2:57 pm
Liviu de nici un fel nu te acuz de nationalism. Doresc insa sa traiesc intr-o Romanie a competentelor si a tuturor cetatenilor ei. 🙂
Theophyle
16/10/2009 at 3:03 pm
@FT
Daca inteleg ceva mai bine, substratul postarilor tale suna cam asa : n-are nici-o importanta ca iliescu este un produs politic 100 % pregatit in laboratoarele kgb, si care de 20 de ani se straduieste sa demoleze pina si ideea de stat democratic de drept in Romania, noi, romanii, trebuie sa fim intelepti si sa inchidem ochii la manevrele facute de voiculescu, patriciu si toata haita promoscovita. Argument istoric ? Bismark, pentru ca toata lumea stie ce este Schroeder in Gazprom.
Multumesc frumos, nu este pentru mine asa ceva. Ramin rusofob.
tibi
16/10/2009 at 3:10 pm
tibi, salut 🙂
Theophyle
16/10/2009 at 3:13 pm
Nu-i întâmplător că este relansat Kraut Johannis. Nemţii vor sa-l suspende (impeachment) pe Vaclav Klaus, preşedintele ceh:
PRAGUE/BERLIN(Own report) – A German EU parliamentarian is calling for impeachment proceedings against the President of the Czech Republic. Should President Václav Klaus not immediately ratify the „Lisbon Treaty” as soon as the Czech Constitutional Court hands down a positive decision, he must be forcibly removed from the country’s highest constitutional body, insists the social democrat, Jo Leinen. According to reports, German diplomats have already been taking steps in Prague to find out if this is possible. Also being discussed is the disempowerment of the president through a change in the country’s constitution. These interventions are directed against one of Germany’s neighbors, whose constitutional bodies have on various occasions been the object of Berlin’s foreign policy. The reason for Prague’s skepticism toward the „Lisbon Treaty” is that it cannot forget the German expansionism that led to a world war 70 years ago. Even without consideration of the historical contexts, German policy is tearing down democratic minimum standards, which, already at various stages of the ratification process of the so-called Lisbon Treaty, have been ridiculed. The draft treaty favors the transformation of the EU into a globally operating military power and reinforces German hegemony. The massive interference attempts are being accompanied by a nationalist anti-Czech media campaign.
http://www.german-foreign-policy.com/en/fulltext/56288
Riddick
16/10/2009 at 3:15 pm
ziua buna
La tema
Daca primarul Johannis este de admirat ( sibienii pot sa raspunda la intrebarea asta, nu eu), pemtru mine ca politician si-a demonstrat limitele si orientarea, in momentul in care a notat guvernul Boc : 1,5 pe o scara de la 1 la 10. Asta spune multe NU ?
De fapt, cu Johannis, Crin a incercat sa dea o lovitura de imagine ca sa isi taie si el o felie din popularitatea primarului. Prosty a picat in gropi ca de obicei, iar balamaua udemerista este ca de obicei in blocstarturile de unde va reincepe santajul.
Pacat de Johannis; sper ca a fost numai naiv, nu si ticalos, aliindu-se cu derbedeii.
tibi
16/10/2009 at 3:16 pm
salut Teofil
🙂
Am intrat, am vazut, am combatut, am plecat ! la Cora pentru aprovizionarea saptaminala! Apoi. Fuga acasa si inapoi la lupta, ca au astia la Billa de linga mine o ofertaaaaa : de la doua cutii de DAB in sus, pretul este 2,35 lei per cutie. 🙂
tibi
16/10/2009 at 3:26 pm
Tibi, 😆
Fa si tu un research pe un’ te duci 😆
Theophyle
16/10/2009 at 3:37 pm
Riddick salut
asta se numeste politica comunitara 😆
Theophyle
16/10/2009 at 3:39 pm
Pentru cei interesati, doua postari noi.
Pe Theophyle Istoria:
http://theo-phyl.blogspot.com/2009/10/vlad-tepes-intre-legenda-si-istorie-4.html
Pe Bibliophyle:
http://bibliophyle.wordpress.com/2009/10/16/david-yallop-puterea-si-gloria-2/
Theophyle
16/10/2009 at 3:40 pm
Fiecare intelege ce si cat poate. Dumneavoastra puteti fi satisfacut de faptul ca aveti grad de manipulare 0.
F.T.
16/10/2009 at 3:41 pm
Seful statului a subliniat ca, daca niciun guvern nu este investit in functie pana la alegerile prezidentiale, Parlamentul ar putea fi dizolvat de actualul presedinte in 7 decembrie: „Presedintele in functie face asta, nu asteapta nimeni noul presedinte”.
Un tanar de stanga
16/10/2009 at 3:41 pm
rusofobia nu se trateaza la stockholm
realpolitik-ul se poate face la berlin si londra si mai putin la vilnius, varsovia, praga sau, cu voia dvs, bucuresti; pentru noi riscul sa ne trezim cu toate conductele legate la armata a 14-a e, pina una alta, cit se poate de real
murfi
16/10/2009 at 3:48 pm
TDS, salut, si ce o sa zica baietii cu „capoatele rosii” ?
Theophyle
16/10/2009 at 3:49 pm
FT
Sunt atit de putine locurile in care ne putem retrage (la fel ca vechii crestini in pesteri) de furia tonomata incit trebuie sa intelegi de ce suntem circumspecti.
Celalalt subiect, Rusia. Sunt atit de multi lobisti pro rusi pe metru patrat in Romania, incit cind vedem unul in plus ne apuca cascatul. Mi-ar place sa vad pe blog mai degraba agenti de influenta islandezi sau esckimosi. 🙂
Un tanar de stanga
16/10/2009 at 3:50 pm
F.T. fii linistit, toti suntem manipulati si manipulam tot timpul, din clipa cand ne dorim prima acadea si pana dorim un loc de veci la Bellu 😦
Theophyle
16/10/2009 at 3:50 pm
murfi facem un bunkar in Bucuresti 😆
Theophyle
16/10/2009 at 3:52 pm
Theophyle stii din arta razboiului ca amenintarea ne dusa pina la actiune poate fi la fel de eficace precum o actiune fara sa aiba costurile eventuale ale actiunii.
Capotzelele roshii mai mult ca sigur ca nu vor fi de acord, dar conform cu ce spuneam mai sus…. va exista o serie parlamentari migranti la PDL sau altii care vor vota noul guvern
Un tanar de stanga
16/10/2009 at 3:54 pm
facem unu si intre carpati
ca-n bucuresti poate ne trezim ca nu e constitutional
🙂
murfi
16/10/2009 at 3:55 pm
Report: Syria supplying long-range missiles to Hezbollah
Syria’s days are numbered…Israel is going to turn that entire country into a ball of FIRE….
Syria has supplied the Lebanese militant group Hezbollah with about a quarter of its arsenal of middle- and long-range missiles, the Kuwaiti newspaper Al Jarida on Thursday quoted Israeli security sources as saying.
According to the report, the sources said since Syria does not wish to enter into a direct conflict with Israel, it is using Hezbollah and the Palestinian militant group Hamas as proxies to harass it.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1121298.html
Riddick
16/10/2009 at 3:56 pm
Riddick, frate ai si niste vesti bune pentru noi in acest weekend ploios si pacatos.
Theophyle
16/10/2009 at 4:01 pm
Buna UTS! Eu as prefera ca prietenii URSS, sa-i construiasca un blog al lor, sa posteze acolo si unde toti amputea sa-i vizitam fara a-i deranja cu postari „bibeintentionate” pe alte bloguri.
andrzej
16/10/2009 at 4:02 pm
Eu sincer ma mir ca Iliescu nu infunda inca puscariile. El este practic singurul responsabil pentru mineriade si tot amarul dupa acestea.
alicuza
16/10/2009 at 4:02 pm
😀 😀 😀
WSJ: Palin to launch new political group
SarahPAC isn’t enough?
“There will be an announcement about it coming up,” Palin associate Tim Crawford said Wednesday.
The New York Post reported this week that Palin’s new group will be called “Stand Up For Our Nation.” (News Corp. owns both the Post and The Wall Street Journal as well as HarperCollins Publishers, publisher of Palin’s book.) Crawford, who is treasurer of Palin’s existing political-action committee, SarahPAC, refused to provide any details about the new organization’s purpose or structure.
But Palin supporters say the former Alaska governor and last year’s GOP vice presidential nominee is eager to keep the public’s attention, even as she rakes in big earnings. “She wants to continue to be in a position to help causes dear to her heart and help people close to her,” said Fred Malek, a former fund-raiser for Sen. John McCain.
http://hotair.com/archives/2009/10/14/wsj-palin-to-launch-new-political-group/
Riddick
16/10/2009 at 4:03 pm
Se vorbea de mult de Al treilea Partid, dreapta ultraconservatoare. Vrea Michael Savage să candideze pentru mid-terms în 2010, poate prezidenţiale 2012.
Riddick
16/10/2009 at 4:04 pm
@Un tanar de stanga
Eu nu stiu cine sunt agentii de lobby ai rusilor. Mi se pare, din contra, ca societatea romaneasca e rusofoba si multi oameni politici se prevaleaza de asta.
De asemenea, nu spun ca trebuie sa ii iubim pe rusi ci va expun o opinie, care se fundamenteaza teoretic pe realismul politic. Este viziunea mea si doar a mea. Intamplator, acest subiect tine de natura studiilor mele si cred ca am dreptul sa expun o parere pe o tema care, in spatiul public romanesc, este dezbatuta cu naivitate si putina competenta. Atata tot.
Paradoxul face, ca am absolvit doua trepte academice cu studii asupra politicii externe americane, nicidecum rusesti. Asadar, pentru mine, acuzele de filo-rusism sunt noi. 🙂
F.T.
16/10/2009 at 4:05 pm
alicuza, Iliescu poate sa intre la puscarie numai in programul Divertis la Protv
Theophyle
16/10/2009 at 4:06 pm
erata:unde toti am putea sa-i vizitam si astfel a-i scuti de „deranjul” de a posta pareri “bine intentionate” pe alte bloguri.
andrzej
16/10/2009 at 4:07 pm
Riddikk, hai ca si Michael Savage de dus rau cu pluta 🙂 Cel mai mult sunt insa indragostit de filozofia politica a dnei Palin 🙂 Poate sa faca duo cu Madona Cabalista 🙂
Theophyle
16/10/2009 at 4:09 pm
F.T. nu o lua la inima. Si eu am fost luat la suturi pentru ca sunt legionar-jidan-arabete-fundamentalist crestin si in ultimul timp pupuincurist basescian. asta-i viata pe blogurile „politice” desi sunt multi care considera si blogul meu istoric drept anti-roman pentru ca nu am afirmat cu tarie ca noi suntem „noul bizant”
Theophyle
16/10/2009 at 4:12 pm
F.T., prietene, ori nu sti ce vrei ori stii prea bine. Pentru mine micutul tau discurs seamana teribil cu al unui prea cunoscut personaj, fost ziarist , fost om de afaceri, fost politician, fost dar actual agent de influenta in solda dusmanului natural al Romaniei.
andrzej
16/10/2009 at 4:16 pm
F.T:Paradoxul face, ca am absolvit doua trepte academice cu studii asupra politicii externe americane, nicidecum rusesti. Asadar, pentru mine, acuzele de filo-rusism sunt noi. 🙂
Nu prietene nu este nici un paradox aici. Paradoxul e in mintea dumitale(sigur nici acolo nu exista… paradoxul mentionat).
Pretinii matale se bizuie pe paradoxuri aparente…
andrzej
16/10/2009 at 4:22 pm
andrzej garantez eu ca in nici un caz nu este. FT este amicul meu care gandeste diferit si are tot dreptul.
Theophyle
16/10/2009 at 4:23 pm
@Theophyle
Am observat, in general, ca teoriile, principiile validate academic, au foarte putin succes in lumea reala. Ce am scris mai sus este cea mai simpla punere in schema a unei relatii inter-tari, din perspectiva realista. Orice student anul 3 la RI stie ca o tara e datoare, fata de ea insasi, sa achizitioneze putere in sens absolut si relativ.
De aceea relatia cu niciun stat (in special unul puternic, ca e Rusia, SUA sau China, nu conteaza) nu trebuie ignorata. Si nu, nu sunt vanzator de neam si patrie cand spun asta. Nici securist, nici pravoslavnic, nici agent FSB, nici agitator.
A inceput o discutie privitoare la Rusia si mi-am spus opinia. E un pacat atat de mare ? 🙂 (intrebarea e retorica)
F.T.
16/10/2009 at 4:29 pm
TeoPh, ok! Daca garantezi sunt linistit, doar spune-mi care e perioada de garantia….
andrzej
16/10/2009 at 4:32 pm
@Andrzej
Eu n-am contrazis pe nimeni, n-am acuzat, doar am opinat. Observ, din pacate pentru amicul Theophyle, ca orice opinie non-mainstream, este contrata dur, atacand persoana.
Mi-ar placea sa aud o critica a ideilor mele, pe planul principiilor. De ce e gresit ce sustin si pe ce se fundamenteaza teoretic greseala mea.
Cer nimanui alt comportament decat pe cel pe care-l adopt eu. As aprecia, asadar, o adresare civilizata, la adresa-mi (nu numai lexicala ci si semantica). Va multumesc anticipat.
F.T.
16/10/2009 at 4:36 pm
F.T., fara resentimente, fara idei preconcepute, dar mai ales fara rezerve, aici pe blog (ca si pe altele) se discuta tema, cea propusa de proprietar. Daca intervenind aiurea cu „altceva”, e normal sa pici intre scaune.
Nu am nimic de obiectat la argumentele tale doar ca au picat maslina in tortul cu cirese.
Cu simpatie!
andrzej
16/10/2009 at 4:38 pm
F.T. din nefericire o mare parte din noi, am fost „caliciti” profund de regimul comunist. Cicatricele sunt adanci si urate.
Ceea ce s-a intamplat in ultimi 20 de ani si opacitatea aproape subversiva a regimurilor cvasi-comuniste au adus la un extremism aproape insuportabil.
Cum naiba poti sa ai incredere intr-un om care ajunge de la Sibiu la Bucuresti si se intalneste cu Iliescu si Voiculescu, cum? Putea fi Johannis si apostolul Pavel tot nu-l credeam si nici nu-i acordam incredere.
Theophyle
16/10/2009 at 4:42 pm
F.T. 16/10/2009 la 4:29 pm
@Theophyle
Am observat, in general, ca teoriile, principiile validate academic, au foarte putin succes in lumea reala.
Oricum apreciez ca ai venit cu argumente comune si accesibile oracarui student de anul trei de la relatii internationale.
E un pas bun si apreciez efortul de a face „prostini” de pe aici idei de nivel”…anul 3 la RI”….
Evident tot cu simpatie….
andrzej
16/10/2009 at 4:45 pm
F.T.Cer nimanui alt comportament decat pe cel pe care-l adopt eu. As aprecia, asadar, o adresare civilizata, la adresa-mi (nu numai lexicala ci si semantica). Va multumesc anticipat.
Prietene, ti-o spun cu gand bun, daca intelegi fara efort ceea ce an vrut sa spun e ok, nu?…, restul sun doar fitze…
Cu simpatie, inca…
andrzej
16/10/2009 at 4:53 pm
FT
Te rog mai citeste o data postarea mea de la ora 3,10 si spune-mi unde ai vazut ceva blamabil in exprimarea mea. Am vorbit cu subiect si predicat, explicind cit se poate de limpede ca sint satul re relatiile „firesti” cu Rusia pina pete cap.
Nu numai ca mi-ai rapuns impersonal, ceea ce este o prima mojicie, dar ai raspuns si in doi peri „fiecare intelege ce poate” ceea ce este o insulta. Daca asta este politetea ta, e clar ca ai studiat codul bunelor maniere rusesti. Nimeni nu iti ia dreptul la opinie pro-ruseasca daca ai chef, dar nu incerca sa crezi ca ai de a face ci tinci de gradinita. Sau nu ai auzit de Gusa si de Kondiakov ? O facem pe ni-znaiu ?
tibi
16/10/2009 at 4:54 pm
sorry pentru erorile de tastare dar sint grabit.
tibi
16/10/2009 at 4:56 pm
tibi, ce faci omule ai terminat deja cumparaturile?
Theophyle
16/10/2009 at 4:56 pm
Respectivele vorbe n-au vreo urma de condescendenta, aroganta. Ma adresam lui Theophyle, nu era un atac, deci nu-l percepeti asa.
Nu eu am lansat discutia pe acest subiect, doar am continuat-o, mentionand ca este off-topic. De asemenea, nu mi-a trecut prin gand sa deturnez discutia, in special pentru ca ma adresam proprietarului blogului, care nu cred ca s-a simtit deranjat. Altfel ar fi spus-o.
@J.H.
Inteleg argumentul, dar e tragic ca multi dintre intransigenti, imi sunt apropiati de varsta. O societate solida are la baza polemica constructiva, articularea argumentelor in asa fel incat sa nu fie contondente pentru cel care vede lucrurile altfel. Altii, mai abili ca noi, au constientizat ca traiesc laolalta(socialisti cu liberali, realisti cu idealisti, patroni si muncitori). Imi aduc aminte ca ati inceput sa scrieti, acum multe luni, pe blogul domnului Patrasconiu. Si ati reusit, in timp, sa va integrati intr-o comunitate. Ce e paradoxal este ca dvs ati reusit sa va intelegeti si cu oameni cu opinii contrare. De ce dvs puteti si altii nu ? De ce dvs plecati de la premise pozitive si altii nu ?
Mai sunt oameni (unii chiar de seama cu dvs) in comunitatea creata de dl Patrasconiu foarte realisti, echilibrati (cum e, spre exemplu @intamplator sau @tm_ionescu). Dansii cum pot ?
Poate-ar fi mai bine sa ma cenzurez uneori pe blogul dvs, desi, sincer, mi-ar parea rau, pentru ca va apreciez.
F.T.
16/10/2009 at 5:00 pm
eroare:
in loc de: cum e, a se citi, cum sunt…
F.T.
16/10/2009 at 5:03 pm
Teofil
A aparut fii-miu la tzanc si a preluat misiunile ! 🙂
tibi
16/10/2009 at 5:05 pm
@tibi
In general, eu cand nu simpatizez o persoana, evit sa o abordez. O las in pace. Raspunsul meu este consecinta a mai multor raspunsuri ofensatoare, neprovocate, ale dvs. (ma acuzati, deunazi, ca sunt manipulator, fitilist, etc).
In al doilea rand, eu nu am avut „o opinie pro-ruseasca”. Rusia nu a fost subiectul discutie ci obiectul ei. Eu am o opinie pro-romaneasca, care se refera la felul in care consider eu ca ar trebui dusa politica externa.
Un profesor care-mi e f aproapiat, mi-a zis in primul an de facultate ca un istoric desparte planul privat de cel stiintific. Adica nu te-nflacarezi de emotie scriind istoria, pentru ca risti sa devii ridicol. Cam asta incerc si eu sa fac, cand pot, daca pot…
In rest, va urez o seara minunata, si de ideile-mi nu-s pe gustul dumneavoastra, acoliti-le.
F.T.
16/10/2009 at 5:11 pm
F.T. Prietene ma bag in vorba chit ca nu mi te-ai adresat, dar afirmand ca persoane ca tm -ionescu, intamplator, (o fi si nicole?)etc, acceptati (nu stiu nici eu cum atata amar de vreme)de „intransigentul” patrasconiu, sunt persoane „echilibrate”(or fi dar nu stiu ce si cine le masoara echilibrul, sic!), socotesc temenic la statutul de simpatic pe care cu inima larga(nu rea), am avut usurinta in a ti-l acorda.
andrzej
16/10/2009 at 5:16 pm
FT toleranta mea s-a nascut din durerea lipsei de dialog in limba mea natala, de dorul pe care intodeuna l-am simtit fata de de ceea ce am crezut ca poate fi si al meu. Fiecare zi care trece, fiecare exercitiu lipsit de bun simt al politicenilor ma indeparteaza de hotarrea mea de ramane aici.
Tu poate nu poti vedea lucrurile cum le vad eu, te inteleg si iubesc dialogul chiar cu cei EXTREM de diferiti in opinie de mine, nu ca tu esti unul din ei.
Crestinismul filozofic ma impiedica sa nu accept diversitatea de opinie si ma impiedica de a ura pe cineva pentru ca gandeste altfel. Crestinismul meu nu este dogmatic este unul de simtire este in inima si acceptarea este singura posibilitate de a ma comporta asa cum cred eu mai bine.
Eu iubesc oamenii in general, chiar daca gresesc si chiar daca ma injura 🙂
Theophyle
16/10/2009 at 5:17 pm
@andrzej
cu iertare, replica va era adresata, dar am omis sa va scriu numele. Eroare, nimic mai mult.
Nu inteleg exact la ce va referiti dar da. Consider ca intamplator si tm_ionescu sunt persoane foarte echilibrate. Intamplator e mai sobru dar foarte acut in perceptii ( si corect) iar tm_ionescu e un tip ironic dar extrem de bine intentionat. Ambii sunt interesati de societatea in care traiesc si nu sunt pregatiti sa inghita „broaste” de la nimeni. Daca aveti o opinie contrara, e ok. Eu asta cred, asta spun.
F.T.
16/10/2009 at 5:21 pm
FT
Nu prea am cum sa fac abstractie de ideile care imi ultragiaza convingerile. Asa ca,invitatia ta de a trece cu vederea astfel de pareri, nu ma convinge. Ba, dimpotriva !
ps. Pina la urma chiar am dreptate : discutia a alunecat de la tema, NU ? Iar despre „scoala” lui iliescu, despre jafurile comise de cei cu care s-a inhaitat Johannis, despre Gusa si Kondiacov, tot ni-znaiu, asa E ?
tibi
16/10/2009 at 5:25 pm
F.T. Bine frate. Vad cai ai opinii transate si transante.
Apreciez sinceritatea si inca te tin in categoria mea de simpatici.
Atentie la rusi!
andrzej
16/10/2009 at 5:26 pm
@tibi
Este ultimul meu raspuns catre dvs. Nu vorbeam despre Iliescu, Iohannis, Gusa, Kondyakov, si nu fac pe niznaiul. Vorbeam despre politica intre state. Nu despre oameni ci despre idei. Nici macar nu am vb despre o persoana sau alta. Daca gasiti un atac la adresa unei persoane, imi inghit monitorul.
Dvs vanati manipulari, tradari, interese, si o faceti pe un blog. E ok, dar ceea ce scriu eu nu face obiectul acestor fantasme. Va rog sa ma credeti.
Deci, from now forward, puteti sa ma abordati intr-un milion de feluri, sa mi va adresati cum doriti, dar nu va asteptati sa intru in vreo polemica. Seara buna.
F.T.
16/10/2009 at 5:33 pm
FT
Relatiile intre state sint un subiect; tema asta are alt subiect.
Intre aceste doua teme este o diferenta atit de mare, ca se vede cu ochiul liber tocmai de la Moscova.
tibi
16/10/2009 at 5:36 pm
@andrzej
La buna revedere. Va asigur de sentimente similare. Imi place sa dialoghez, contradictoriu chiar, dar nu urasc pe nimeni.
F.T.
16/10/2009 at 5:41 pm
Postare noua 🙂
Theophyle
16/10/2009 at 5:54 pm
@Andrzej
Va urez, in continuare, o seara buna. Cine are ochi sa vada,vede. Cu comentatori ca dvs, dl Theophyle va pleca in SUA mai dezamagit decat credea.
Va compatimesc.
F.T.
16/10/2009 at 5:55 pm
P.S. F.T., nici eu nu urasc pe nimeni, iar dialogul purtat poate fi si dincolo de vorbe, printre vorbe.
Te tin de simpatic oricum, ca esti!
andrzej
16/10/2009 at 5:56 pm
F.T., si teoPh, noi toti stim ca America e sensul firesc al migrarii.
andrzej
16/10/2009 at 5:58 pm
@J.H.
Mai bine lasai comentariul anterior desi inteleg motivul pentru care l-ai sters. Fara sa vrea, domnul cu care am discutat, te-a jignit pe tine, mai mult decat pe mine.
F.T.
16/10/2009 at 6:01 pm
F.T. vad ca esti cam amarat si desigur ai dreptate. Proful mai sta pe aici o vreme , dupa care o taie spre America, dar domia ta ce planuri ai aici, ca profu’ nu te poate baga in bagajele sale?
Cum te vei descurca aici cu indivizi care-ti pun intrebari inainte de a gandi raspunsurile….
Ce te faci aici , singur?….
andrzej
16/10/2009 at 6:09 pm
buna seara,
in dialogul/trialogul/non-dialogul FT-tibi-andrzej
am optat in tabara lui FT.
🙂
el spunea una, voi spuneati altceva…
practic erati pe drumuri paralele..
orangeskorpion
16/10/2009 at 6:50 pm
skorpi, salut. 🙂
Theophyle
16/10/2009 at 6:56 pm
pe nenorocitul asta de felix voiculescu as vrea sa-l intalnesc si eu sa-i trag una cur de securist nenorocit.
fgrahram
16/10/2009 at 10:56 pm
exact scorpion !
Drumuri paralele.
tibi
17/10/2009 at 9:52 am
[…] Coalitia anti-kingoniana aranjeaza un independent din Sibiu, il teleporteaza la Bucuresti, exact in curtea celor mai mari inamici ai lui Q, si dupa aia se mira ca Q ii trimite la plimbare. Sibianul nostru – si el fudul nevoie mare de parca a fost deja numit seful galaxiei – vrea ba una, ba alta, si nici nu spune oamenilor ce vrea, adica independent nevoie mare, dar opac ca toti comunistii care-l inconjoara. Discretie mare, poporul nu are voie sa stie, exact asa cum ii place lui Merlin Iliescu si motanului electronic. […]
Politicienii si electoratul Star Trek « Politeía
17/10/2009 at 5:16 pm
FT, nu doar Rusia nu respecta tratatele; NIMENI nu respecta un tratat cu cineva ce nu are putere egala, decat atata timp cat are un “raison d’etat”.
tizul
18/10/2009 at 1:05 am
[…] putut deveni mult mai facile decat au fost la prima incercare. Faţa lui Johannis nu este faţa lui Merlin Iliescu sau a motanului electronic, Felix. Voiculescu, Patriciu, Vantu si ceilalti promotori politici ai coalitiei Grivco, avand-i […]
Coaliţia Grivco si un transfer din Bundesliga « Politeía
18/10/2009 at 3:20 pm