Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Gura Târgului si independentul Johannis

Si de aceasta data, plimbarea mea prin Bucuresti si discutia cu oamenii au fost o placere extraordinara. Si de aceasta data, oamenii cu care am discutat au avut un bun simt incomensurabil mai mare decat cel al politicienilor. Locurile de pelerinaj au fost identice celor de data trecuta (vezi prima postare).

Numarul persoanelor cu care am discutat a fost mai mic, o parte din ele au fost aceeasi de data trecuta, majoritatea au fost altii, nu cred ca a fost atat de important in concluziile la care am ajuns impreuna cu acesti oameni: N=38. Contrar parerii generalizate ca “poporul sustine un independent” in fruntea guvernului, pot sa va spun ca 70% din cei intrebati au fost impotriva “independentului”.

182-1

Prima obiectie: “daca este independent, vrem ca noi sa-l alegm si sa nu fie impus de  politicieni”. Noi – se refera, bineinteles, la noi, alegatorii.
A doua obiectie: “Daca politicienii nu sunt capabili sa conduca, sa-si dea demisia, ce-i liga lui Mitica sa aducem arbitri straini ?”
A treia obiectie: “e clar ca vor fi aranjamente intre cei care-l propun si independentu’ , altfel nu l-ar fi propus”.
A patra obiectie: il mananca de viu hienele din PSD, PDL si PNL.

Cei 30% care considera ca ar fi bine ca Johannis sa fie numit sustin:

Primul considerent:  “daca’s prosti, poate ca neamtu’ sa faca treaba lor.”
Al doilea considerent: “a facut treaba buna la Sibiu poate va face treaba si in toata Romania.”
Al treilea considerent:  “daca asa se face liniste si toata lumea se duce sa faca treaba, poate e mai bine.”

Cateva intrebari legate de situatie.

Intrebare: In cine ai incredere mai mult in acest caz (numirea unui nou guvern) Basescu sau partidele? 65% Basescu, 35%  partidele.
Intrebare: a gestionat bine Boc guvernul dupa destramarea coalitiei: 50% NU, 30% DA; 20% nu stiu.
Intrebare: daca nu va fi referendum, cum vei vota la “prezidentiale”? 70% impotriva candidatilor care s-au opus; 10% asa cum am hotarat inainte; 20% inca nu stiu.
Intrebare: cine, dupa parerea ta, este de vina de situatia in care s-a ajuns? 40% parlamentul,  20% ungurii (UDMR), 20% Iliescu; 10% Boc; 10% presa.

Intrebare: Veti vota diferit in cazul ca problema nu se va rezolva asa cum considerati? 70% DA; 30% NU.

Nota explicativa:

  • Aceste numere nu sunt nici reprezentative si  nici serioase, dar sunt adevarate si isi au sensul lor.
  • Va rog sa nu considerati acest demers in nici un fel altfel decat este: “discutii intre cetateni”. NU este  nimic mai mult.
  • Toate discutiile au fost inregistrate cu acordul celor cu care am discutat.
  • Locurile in care am discutat au fost alese intamplator si nu pot fi considerate in nici un caz “fiefuri” partizane.

Written by Theophyle

15/10/2009 la 2:37 pm

69 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Balada lui Santa Klaus, tehnocratul
    Boc este un incapabil,
    Boc, ţop, hop
    Deci ,să îl trântim pe Boc
    Boc, ţop, hop
    Au urlat mai ieri cu toţii,
    Politrucii,patrihoţii ,
    Iar apoi,grabnic în loc
    Vor propune tehnocratul,
    Unicul, ei nu vor altul.
    După tehnici mafiote
    Exersate de Yakuza
    Şi de cei ce-n loc de Cuza
    ţării au adus un rege ,
    politrucii ,patrihoţii
    vor degrabă a allege
    Pentru ţară premierul ,
    Asta până nu-iplesneşte
    Peste bot, electoratul
    Sau, vai nouă,marinerul.
    Punînd totul în balanţă
    Şi gândind numai la ţară,
    Biata,chinuita ţară ,
    Cea vandută la tarabă ,
    Cea furată de mai mulţi,
    Crin ,Geoană şi Marko Bella ,
    Au decis cu nonşalanţă
    Să creeze alianţă ,
    Nu oricum , ci cu temei ,
    Dorind ţării să-i dea ei
    Soluţia tehnocrată.
    Poate n-o să credeţi ,iată,
    Căutînd pe Icsulescu ,
    Tehnocratul , salvatorul,
    L-au rugat pe Voiculescu
    Să le-acorde ajutorul.
    La Grivko,măre ,veniră
    Crin ,Geoană şi Marko Bella
    Ca să-l caute pe acela
    Care să purceadă falnic
    Să scoată ţara din criză
    Sau să le dea în franciză
    ţara toată, numai lor ?
    soarta ţării, viitorul ,
    Ce-a votat,ce vrea poporul ?
    Doar discurs pentru pulime ,
    În rest, un asalt năvalnic
    Dat de cei ce vor să vadă
    ţara în dobîndă dată,
    biata ţară , ca o pradă,
    Pentru ei, pentru ai lor.
    Tainic sfat ei ţin la Grivko
    În bârlogul de mogul
    Cel ce a păpat Crescentul
    Dar încă nu e sătul.
    Don Patriciu absentează
    Dar îl reprezintă Crin ,
    Ilescu,minte trează
    Lipseşte şi el puţin.
    Într-un trudnic dute-vino
    Demn de-un film de Al Pacino ,
    Unii, caută nebuni
    Technocrat fără de pată,
    Alţii-n schimb,vorbind într-una,
    De istorie şi ţară
    De trecut sau de străbuni,
    Promit României triste
    Vă dăm soarele şi luna
    Direct la televiziuni.
    Dau năvală Ghişe, Zgonea ,
    Bolcaş ,Ponta sau Ciuvică
    Să explice românimii
    Cum Johanes fără frică
    Va aduce el pulimii
    Tot ceea ce el va cere,
    Trai de vis fără de muncă
    Munţi de caş,râuri de miere.
    Cu priviri preocupate ,
    Parcă sunt mirii cei trişti
    de mireasa adorată,
    Dau năvală analişti,
    Dau năvală toţi de-o dată
    tonomatele din presă,
    aşa zişii ziarişti ,
    politruci şi activişti
    Care fir despică-n patru
    C-o fi una , c-o fi două
    ţara dată în franciză
    celora ce ştiu să fure
    Astăzi s-ar afla în criză.
    Doct, ei vin şi cu soluţii
    Cea mai super e,măi tată
    Soluţia tehnocrată.
    Sfătos, Bolcaş povesteşte,
    Ascultaţi, luaţi aminte
    Nu uitaţi a lui cuvinte :
    Codru-i frate cu românul,
    Românul cu codru-i frate.
    Degeaba avea securea
    Omul a supus pădurea
    prin soluţii tehnocrate
    prin soluţii tehnocrate ,
    cînd, pentru tăieri cu spor
    Omul a cerut pădurii
    Cozi să-i dea pentru topor.
    Ţara e în întuneric
    şi de disperare plină,
    Ca să iasă la lumină
    Santa Klaus vas ă vină,
    Să o scoată din impas ,
    Au decis ieri într-un glas,
    Crin , Geoană şi Marko Bella,
    Iar în rest,despre corsar ,
    Pofta să îşi pună –n cui ,
    Nu va da lui Boc mandatul,
    Boc, ţop, hop,
    Lui Boc saumai ştiu eu cui,
    Boc, ţop, hop.
    Nu va fi cum vrea Băsescu
    sau boborul vegetal
    Au decis prea înţelepţii
    Patrihoţii şi prea drepţii
    Iliescu,Voiculescu ,
    Ei îl vor pe Icsulescu ,
    Soluţia tehnocrată
    Vor să o impună îndată
    Dar Băsescu şi boborul
    Poate vor ca premier
    Pe Gătej sau pe Croitoru.

    14 octombrie 2009 , scris-a grămăticul Gerula aflat într-un colţ neştiut al României eterne.

    http://cronicigeruliene.blogspot.com/2009/10/balada-lui-santa-klaus-tehnocratul.html

    mihaibeltechi

    15/10/2009 at 2:52 pm

  2. Pulsul targului…Stii ce imi place? Cum plimba Geoana si Crin Romania si interesele ei in gura. Super funny. Ei=interesele Romaniei.

    turnofftheglory

    15/10/2009 at 2:52 pm

  3. TOG, astia nu stiu pe ce lume traiesc 🙂

    Theophyle

    15/10/2009 at 2:53 pm

  4. @TH, mi-a mai venit inima la loc dupa ce am citit noua postare 🙂
    mai sunt sperante..uraaaaaaaaa
    in alta ordine de idei, udmr a inceput s-o dea la intors, psd si pnl sunt catraniti rau de tot, base le-a dat karata ucigasa 🙂

    elicearea

    15/10/2009 at 2:56 pm

  5. Stiu foarte bine, numai ca isi traiesc atat de bine rolul ca le afecteaza tipul de adevar pe care si-l livreaza propriei constiinte.

    turnofftheglory

    15/10/2009 at 2:57 pm

  6. eli, oamenii astia, trebuie sa faca numai un singur lucru. Sa coboare din limuzinele lor si sa intre in magazine, cafenele sau sa se duca la piata si sa vorbeasca cu oamenii adevarati. Atunci vor sti cu adevarat cum stau treburile. Oamenii nu sunt numere pe o bucata de hartie.

    Theophyle

    15/10/2009 at 3:03 pm

  7. TOG, cel mai interesant. Oamenii nu-i mai iau in serios.

    Theophyle

    15/10/2009 at 3:04 pm

  8. @Th, asta e bine..inseamna ca romanii in sfarsit s-au trezit.

    elicearea

    15/10/2009 at 3:09 pm

  9. Foarte buna observatia cu „liga lui Mitica”, este exact raspunsul pe care il merita politicienii.

    pg

    15/10/2009 at 3:14 pm

  10. @eli si @pg, nu am putut scrie „poreclele” cu care au fost numiti acesti politicieni 🙂

    Theophyle

    15/10/2009 at 3:17 pm

  11. Ce ma bucur ca au luat teapa(la jegurile comuniste ma refer)
    Mergeti la vot, nu va luati dupa gunoaiele comuniste care va spun ca n-aveti ce vota. Ei sunt in minoritate dar voi puteti scapa de ciuma rosie doar votand pentru dreptate. Timp de 20 de ani au supt sangele acestui popor si au indatorat tara cu aproape 25 de miliarde de Euro pe care o sa-i platim binenteles noi.

    unu care se bucura

    15/10/2009 at 3:20 pm

  12. @TH, ar fi fost funny 🙂 pacat

    elicearea

    15/10/2009 at 3:21 pm

  13. Salut Emil. 🙂

    turnofftheglory

    15/10/2009 at 3:23 pm

  14. Salut!
    Strategia cu „independentul” Kraut Johannis era din start perdantă, nu-mi doresc decât să-l puna candidat unic ! 😆

    Riddick

    15/10/2009 at 3:31 pm

  15. Jalnica postura in care s-a pus singur Iohannis, de unde se vede cit este de mediocru. Era simplu sa afle ca nu va fi nominalizat, dadea un telefon la cotroceni, lasa si loc de buna ziua. Naiv pina la prostie, a crezut in ce promit niste pastise, dupa care s-a dus ca la taiere, ajungind pina si la sediul lui Voiculescu, nu mai avea locuri in Bucuresti! Pacat de el, avea o aura (nu foarte meritata, duceti-va in Sibiu dincolo de centru), a vrut sa si-o festeleasca pe o himera!

    Liviu Iordache

    15/10/2009 at 3:34 pm

  16. De Kraus vom mai auzi. Isi lasa pirtie libera pentru alte alegeri de peste ani…

    Un tanar de stanga

    15/10/2009 at 3:34 pm

  17. Este din schema Kondiakov. An asset.

    Riddick

    15/10/2009 at 3:36 pm

  18. era ieri un domn pe aici care ne tragea de urechi ca il uram iohannis aprioric, ca niste animale ce suntem
    as vrea sa vad cum il apara pe lucian croitoru, care usurel-usurel incepe sa fie linsat mediatic

    razvan

    15/10/2009 at 3:38 pm

  19. Dragii mei, standartul dublu este o mostenire comunista greu de eradicat. Cand nu-ti convine ceva apelezi la un set de argumente, cand iti convine generezi elemente contrare. Comunism 100%

    Theophyle

    15/10/2009 at 3:52 pm

  20. pentru interesati, pe Bibliophyle o postare despre o carte foarte interesanta, apropiata intr-un fel de obscurul in care traim si lupte intre grupuri de interese

    http://bibliophyle.wordpress.com/2009/10/15/david-yallop-in-numele-domnului-1/

    Theophyle

    15/10/2009 at 3:54 pm

  21. M-am prostit la Bleen dar Grecu ii lustruieste insigna piratului foarte frumos.

    turnofftheglory

    15/10/2009 at 4:03 pm

  22. razvan salut, in legatura cu domnul de ieri, cred ca gresesti. FT este un om cinstit, chiar dac nu-i impartasesc opiniile intodeuna. Citeste:

    http://athenian-legacy.com/ro/2009/10/supriza-%c8%99i-nu-prea-lucian-croitoru-premier/

    Theophyle

    15/10/2009 at 4:04 pm

  23. Si daca suntem la capitolul linkului, un link fff. interesant:

    http://www.riscograma.ro/180/johannis-vs-croitoru-analiza-swot/

    Theophyle

    15/10/2009 at 4:05 pm

  24. teofil, crede-ma, daca asa e, ma bucur ca m-am inselat 🙂

    razvan

    15/10/2009 at 4:13 pm

  25. razvan, citeste daca ai timp

    Theophyle

    15/10/2009 at 4:16 pm

  26. am citit, ce-i drept e drept

    razvan

    15/10/2009 at 4:25 pm

  27. Poate stiti, dar merita sa repet: Basescu, diseara la Radu Moraru, la B1

    Liviu Iordache

    15/10/2009 at 4:25 pm

  28. Thephyle am citit, dar daca vroiai SWOT ti-l faceam si eu.

    turnofftheglory

    15/10/2009 at 4:35 pm

  29. Liviu e bine intodeuna. Repetitia este mama invataturii. Il vom vedea, fara grija 😆

    Theophyle

    15/10/2009 at 4:36 pm

  30. TOG, poate am sa te rog 🙂

    Theophyle

    15/10/2009 at 4:37 pm

  31. theophyle, prieteni, salut!

    Buna analiza swot, ar fi fost mai lamuritoare daca finaliza prin asociere, la fiecare din cei doi, punctele tari cu oportunitatile si punctele slabe cu amenintarile.
    Pe indicatotii financiari economici din riscograma, eu as sublinia:

    pentru Johannis:
    Pozitiv
    S- perceptie publica pozitiva( inca!)
    O- tinerea la distanta a clienteleui (nu-s deloc sigura)

    Negativ
    W- lipsa de expertiza finanicar economica
    T- posibila tinta de anchete judiciare(o ancheta fiind in curs la Brasov)

    pentru Croitoru
    Pozitiv
    S-expertiza economico-finanaciar
    O-fortarea reformelor fara presiunea factorului politic
    Negativ
    W-slaba sustinere parlamentara
    T-posibila retragere a sustinerii parlamentare in situatia unui nou presedinte

    Concluziile, le revin celor ce citesc

    noradamian

    15/10/2009 at 4:40 pm

  32. Nora, servus.
    Vezi asa as dori ca oamenii sa discute, cu pareri argumentate sau care cel putin pot fi argumentate, chiar subiectiv vorbind.

    Blesteme si injurii nu sunt exact lucrul pe care-l apreciez. Ele nici macar nu ajuta.

    Un singur lucru imi pare rau. Boc este facut praf de cetateni, el plateste oalele sparte, mare pacat.

    Theophyle

    15/10/2009 at 4:44 pm

  33. Theophyle, inteleg ca reactia AntiBoc, e ceea ce ai constatat din discutiile de azi. Cred ca perceptia lui Boc ar fi mai buna daca am putea invetiga si alte categorii si mai cred ca, dupa o vreme va fi mult mai corect apeciat.

    As fi curioasa, daca cum ar fi un sondaj la Sibiu, nu in tara, privindu-l pe Johannis cum s-ar prezenta! Pot spune ca in ultimii doi ani increderea populatiei care l-au votat cu fidelitate trei mandate la rand, a scazut dramatic. Stii, vorba romaneasca: „ajunge o bâta la un car de oale”… 😉

    noradamian

    15/10/2009 at 4:57 pm

  34. Cam multe greseli la doua fraze, sorry 😆

    noradamian

    15/10/2009 at 4:59 pm

  35. nora, vorba’i buna si probail este si exacta. Nu am incredere in oamenii incremeniti intr-un post mai mult de doua mandate.

    Theophyle

    15/10/2009 at 5:00 pm

  36. Theophyle, Boc este regretabil dar explicabil ca fenomen. Da, nu o merita. Are in schimb o vina mare. A inghitit prea mult. Asta e problema lui. Imi pare rau caci e un politician bun, dar mai ales pare un om de treaba.
    A aplicat strategia noi facem nu trancanim si media l-a pierdut indirect pe mana lui. Tind sa cred ca l-am bestelit pe Stolo inutil. Mai ales cand l-am vazut in parlamentul european.

    turnofftheglory

    15/10/2009 at 5:08 pm

  37. nora, in nici un caz nu ai nici o sansa in fata greselilor mele 🙂

    Theophyle

    15/10/2009 at 5:09 pm

  38. TOG in postarea mea despre Dl. Boc am scris exact care este diferenta intre Stolo si Boc. Diferenta este intre un om destept (Stolo) si un om inteligent (Boc). asta e.

    Theophyle

    15/10/2009 at 5:14 pm

  39. Buna ziua si buna sa va fie inima!
    😆

    maya

    15/10/2009 at 5:51 pm

  40. Theo-Phyl
    🙂
    Harnicut esti;apreciez sincer tot ceea ce faci!

    maya

    15/10/2009 at 5:52 pm

  41. @maya, servus 🙂 multumesc

    Theophyle

    15/10/2009 at 5:57 pm

  42. In ceea ce il priveste pe Emil Boc,nu a meritat ceea ce i s-a intimplat.

    Daca tot hotu’ se teme de furat, tot atit de adevarat este faptul ca daca esti cinstit crezi ca toti cei din jurul tau sint la fel.Aici a fost gresala lui E.Boc;NU a realizat la timp in ce lume murdara a intrat.Constientizarea a venit prea tirziu.

    maya

    15/10/2009 at 6:00 pm

  43. Theo-Phyl
    😆
    Servus!

    maya

    15/10/2009 at 6:00 pm

  44. Prieteni,
    Javrele penalo pesediste sunt in degringolada, unitatea de monolit clamata in jurul neamtului se clatina rau si Lucian are sanse mari sa treaca guvernul prin parlament.
    Oricum, solutia cea mai buna sunt alegerile anticipate, pe care Traian le va declansa indata ce va castiga din primul tur alegerile prezidentiale. Lucian isi va prezenta demisia iar Presedintele o va numi pe Monica Macovei (de doua ori) sa formeze guvernul. Oricat ar fi de disperati penalii comunisti, tot nu o sa o doreasca pe Monica, pentru ca nu sunt locuri in puscarii si ar trebui sa doarma doi in pat. Iar cu Bombo este foarte periculos sa dormi in acelasi pat, nu se risca nimeni.
    Penalii fac vreo 10%, comunistii vreo 20, cu fraude cu tot, ungurii cei 7% regulamentari si vom avea in final o majoritate consistenta sa reformeze tara si sa decapiteze mafia parlamentului.
    Iar dupa 10 ani de prosperitate economica si reforme institutionale. ne unim si cu Moldova, ca sa implinim iarasi visul istoric al poporului roman si sa ne scapam fratii de peste Prut in latul comunistilor sovietici.
    Am zis!

    Morel

    15/10/2009 at 6:10 pm

  45. Cand nominalizeaza guvernul?

    despinavestea

    15/10/2009 at 6:19 pm

  46. Morel salut, ramane de vazut daca optimismul este si justificat. Zic sa avem putina rabdare 🙂

    Theophyle

    15/10/2009 at 6:27 pm

  47. Salut despina 🙂

    Theophyle

    15/10/2009 at 6:28 pm

  48. Theophyle, n-are voie omul sa viseze? 🙂 Daca nu ai obiectivul clar, nu ai cum sa stii daca ai ajuns acolo sau nu…

    Morel

    15/10/2009 at 6:31 pm

  49. Morel, e timpul sa ne trezim si sa facem ca acest vis sa devina realitate, nu? 🙂

    Theophyle

    15/10/2009 at 6:33 pm

  50. seara buna
    TUTUROR
    🙂

    tibi

    15/10/2009 at 6:33 pm

  51. tibi
    😆
    Servus!

    maya

    15/10/2009 at 6:34 pm

  52. iar am aparut la spartul tirgului; iar s-a spus tot ce era de spus 🙂

    tibi

    15/10/2009 at 6:35 pm

  53. servus again maya 😆

    tibi

    15/10/2009 at 6:44 pm

  54. Salut ThPh
    Eu vreu sa se numeasca ministri, sa se voteze ,sa-l alegem pe Basescu, sa facem anticipate si apoi sa ne vedem de viata.
    Cam multe pana ne linistim, nu-i asa?

    Croitoru are un cuvasnt greu de spus
    „Eu nu convoc partide, doamne fereşte. Ce pot să fac este să, imediat ce-mi va permite timpul, dar nu astăzi, nu înainte de ora cinci, dar după aceea, sigur, voi încerca să fac acest Guvern că asta e misiunea unui ministru desemnat”, a mai spus Croitoru, menţionând că va încerca să fie mai bun decât am fost până acum.

    http://www.newsin.ro/croitoru-guvern-basescu.php?cid=view&nid=1b96d383-ce7c-4e0e-b53b-565ae869e7cb&hid=media

    despinavestea

    15/10/2009 at 6:50 pm

  55. tibi, salut 🙂 bine cel putin ca faci prezenta 😆

    Theophyle

    15/10/2009 at 6:53 pm

  56. salut Teofil

    Ma mai informez si eu cum pot, de unde am incredere 🙂

    tibi

    15/10/2009 at 6:54 pm

  57. sunt sigur ca esti bine informat 😆

    Theophyle

    15/10/2009 at 6:56 pm

  58. Teofil
    Trage si tu cu ochiul in gradina 🙂

    tibi

    15/10/2009 at 7:12 pm

  59. Da, tibi ai dreptate, Nora chiar trebuie felicitata

    Imi place visul lui Morel. Fiti realisti: Cereti imposibilul 🙂 !
    Niciodata nu depasim limita pe care ne-o punem singuri. Asa ca viziunea lui Morel este binevenita.

    Un tanar de stanga

    15/10/2009 at 7:24 pm

  60. Tibi, am vazut postarea inainte de a fi postata 😆

    Theophyle

    15/10/2009 at 7:57 pm

  61. Croitoru:
    Program de guvernare
    http://www.newsin.ro/croitoru-guvern-basescu.php?cid=view&nid=1b96d383-ce7c-4e0e-b53b-565ae869e7cb&hid=media

    Lucian Croitoru – adeptul cresterii bazei de impozitare, a interventiei minime a statului in economie si al reformelor rapide si eficiente
    de Dan Popa HotNews.ro
    Joi, 15 octombrie 2009, 17:42 Economie | Finanţe & Bănci

    Actualul premier desemnat considera eronat ca Guvernul sa creasca impozitele, vrea transparenta atunci cand se discuta despre acordarea si retragerea stimulilor si este adeptul reformelor rapide, chiar daca dure. Cel putin asta reiese din textele publicate de Lucian Croitoru pe site-ul BNR, texte din care Hotnews a facut o selectie.
    Taxe si impozite – prefera cresterea bazei de impozitare prin eliminarea exceptarilor si prin impozitarea unor activitati inca neimpozitate.
    „Cineva ar putea argumenta ca e necesar sa crestem ratele de impozitare pentru ca ponderea veniturilor bugetare in PIB este de aproximativ 30-32 procente din PIB, cu mult sub media UE. Veniturile relativ mici si mentinerea cheltuielilor curente la un nivel ridicat ingreuneaza convergenta reala cu UE. Date fiind conditiile concrete ale Romaniei, inainte de a creste ratele de impozitare este mult mai adecvata cresterea bazei de impozitare prin eliminarea exceptarilor si prin impozitarea unor activitati inca neimpozitate.

    Un alt argument adus in favoarea cresterii impozitelor este ca ar permite reducerea imprumuturilor pe care guvernul le ia de la banci, lasand mai mult loc pentru sectorul privat pe piata creditului. Dar si acest argument este eronat din doua motive. Primul, pentru ca cererea sectorului privat pentru credite este in scadere. Al doilea, pentru ca sectorului privat ar putea sa-i fie indiferent daca se autofinanteaza sau ia credit”.
    Despre ce sa NU faca Guvernul
    „Guvernul nu trebuie sa incerce sa faca ceea ce se stie ca pare numai sa functioneze, dar de fapt nu functioneaza, cum ar fi scutiri si exceptari de obligatii fiscale, subventii pentru pierderi ex-post, alte masuri cu caracter populist etc. Este de asemenea important sa prezinte si programul de retragere a stimulilor si principii de acordare a lor”.
    Despre criza – Vom iesi cu 6-8 luni intarziere fata de restul statelor
    „Vom iesi din criza cu intarziere fata de restul lumii pentru ca am intrat cu intarziere, cu sase-opt luni mai tarziu. Romania a fost afectata de criza atat din cauza scaderii cererii externe cat si a scaderii cererii interne. Cererea interna la noi scade masiv, dar o revenire a cererii externe ne-ar ajuta sa iesim relativ repede din recesiune”.
    Despre rolul statului – Interventia sa fie minima
    „Trebuie sa aiba grija sa intervina cu ajutoare cat mai rar si in volum cat mai mic pentru ca Statul nu se poate substitui pietei. El nu stie sa aleaga castigatorii. El nu stie care sunt locurile cele mai eficiente. Piata este in locurile ineficiente si eficiente in acelasi timp, in timp ce statul se uita de deasupra si alege pe cine salveaza. Altfel, interventia distorsioneaza structura stimulentelor si, in loc ca resursele sa ajunga in cele mai eficiente locuri, ajung in locuri ineficiente si nu se mai produce crestere economica eficienta”.

    Despre reforma din domeniul privat – firmele au amanat ajustarile sau au facut doar ajustari partiale
    „In Romania firmele au amanat ajustarile sau au facut doar ajustari partiale. Scaderea productivitatii muncii reflecta faptul ca firmele au redus productia, in linie cu scaderea cererii, dar au facut concedieri intr-un ritm mult mai mic. Aceasta discrepanta poate fi un indiciu ca firmele au finantat mentinerea unui nivel relativ inalt al ocuparii prin reducerea profiturilor. In mod cert discrepanta contribuie la cresterea costurilor unitare ale muncii, care se constituie intr-o sursa de crestere a preturilor. Iar acest lucru duce la al doilea argument in favoarea ipotezei ajustarilor amanate sau insuficiente la nivelul preturilor. Pentru a compensa pierderile date de reducerea cantitatilor fizice, este posibil ca firmele care nu au concediat suficient sa fi decis amanarea reducerii ritmurilor de crestere a preturilor”.
    Despre acordul cu FMI – Un rau necesar
    „Guvernul a ajutat sectorul privat prin incheierea acordurilor cu UE si FMI. Aceste acorduri prevad masuri anticriza care vor produce efecte pozitive. Acordurile respective, daca sunt implementate, suplinesc scaderea finantarii private indusa de criza cu finantarea externa oficiala. Mix-ul politicilor prevazute si finantarea aferenta asigura stabilitatea monedei. Astfel se creeaza timp pentru reformele care vor atrage noi intrari de capitaluri private si vor contribui la reluarea cresterii economice sustenabile”.
    Despre reformele prioritare – Cresterea absorbtiei fondurilor europene, reformarea invatamantului
    „Timpul castigat trebuie folosit pentru accelerarea unor reforme. Guvernul trebuie sa se concentreze pe masuri ale caror efecte se vor vedea in reluarea sustenabila a cresterii economice. De exemplu, cresterea capacitatii de absorbtie a fondurilor structurale europene. De asemenea, trebuie reformat invatamantul, care este departe de a asigura calitatea necesara a capitalului uman. Capitalul uman este un factor cheie in atingerea unor ritmuri de crestere economica compatibile cu dorintele noastre de convergenta reala cu UE. Ma opresc aici, dar lista e lunga”.
    Despre adoptarea euro – Nu inainte de 2014, dar pregatita cu mare atentie
    „Adoptarea euro trebuie pregatita pentru a nu avea probleme ulterioare. Principala problema vine de la faptul ca ciclurile economiei romanesti si ale altor economii majore ale UE sunt defazate. Din acest motiv nu putem renunta la politica monetara. Ar insemna sa renuntam la ajustarile pe canalul ratei dobanzii si a cursului de schimb si sa ne bazam numai pe ajustarile de pe piata muncii.

    Dar acestea din urma nu ar fi suficiente. Defazarea ciclurilor economice se poate elimina prin convergenta reala substantiala, iar noi mai avem de progresat in acest sens. Dupa ce vom fi convers suficient, putem sa cedam politica monetara. Dupa parerea noastra, a celor de la Banca Nationala, este prematur sa adoptam euro inainte de 2014. Criza ar fi fost mult mai bine suportata daca si Romania, de exemplu, ar fi avut moneda euro. Nu este bine sa o avem si v-am spus de ce.

    Dar, daca am fi avut-o, nu ar mai fi existat acest risc de rata de schimb. Cred ca vor aparea mai multe zone monetare pe planeta. Predictia asta se bazeaza pe faptul ca Mundell, un economist celebru care a luat Premiul Nobel, a demonstrat, matematic, ca daca esti intr-o zona monetara se accelereaza schimburile comerciale, dispar costurile de tranzactie si asta duce la crestere economica si asa mai departe. Inevitabil vom ajunge acolo. Poate chiar la o moneda unica a lumii, dar asta este deja ceva foarte indepartat”.

    despinavestea

    15/10/2009 at 8:03 pm

  62. despina, multumesc, am citit si eu, bine ca ai postat poate si alti doresc sa citeasca. 😆

    Theophyle

    15/10/2009 at 8:14 pm

  63. Teofil

    Am vazut ca ai vazut; norocosule ! 🙂

    tibi

    15/10/2009 at 8:14 pm

  64. Despina

    Frumoase intentii, da’ daca parlamentul va gindi cum gindeste tariceanu, degeaba! Tariceanu dixit : „il cunosc pe L. Croitoru, este un specialist eminent, dar in acest moment el reprezinta o sfidare la adresa parlamentului”. Deci ?

    tibi

    15/10/2009 at 8:17 pm

  65. UDMR???!!!

    despinavestea

    15/10/2009 at 8:18 pm

  66. TDS, Multumesc de sustinere! 🙂 Stii cum se spune, impossible is nothing!

    Morel

    15/10/2009 at 8:19 pm

  67. Postare noua 🙂

    Theophyle

    15/10/2009 at 8:25 pm

  68. Abia acum am apucat sa citesc si ac. postare..

    felicitari pentru efortul inteligent depus, nu-i chiar ushor ceea ce faci de citeva zile: postari, discutii cu oamenii…recunosc ca este f. interesant!!!

    am insa o nelamurire respectiv comentariu la urmatoarele procente:

    Intrebare: cine, dupa parerea ta, este de vina de situatia in care s-a ajuns? 40% parlamentul, 20% ungurii (UDMR), 20% Iliescu; 10% Boc; 10% presa.

    presa numai 10% ???? => deci f.f.f. multi inca nu isi dau seama cit rau a facut presa in ultimii ani, cit de tare a manipulat, a destructurat societatea din Ro..

    ungurii la egalitate cu iliescu???
    procent cam mare pentru unguri si cam mic pentru iliescu,
    vinovatul number One pentru situatia de azi…
    lumea uita, asta este clar!

    felicitari inca o data pentru munca uriasa pe care o depui!

    noapte buna

    orangeskorpion

    15/10/2009 at 11:59 pm


Comentariile sunt închise.