Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Partidul Independentilor

Ultima moda in politica romaneasca ar fi “independenta”. Oboseala de partide si de politicieni a creat necesitatea de a produce un nou tip de reprezentant al poporului, ceva generic care trebuie sa satisfaca dorintele unei majoritati pentru a promova…ce? A, da, binele poporului, binele alegatorului, binele natiunii. Cum? Pai cum doreste poporul, si ce doreste poporul? Ce importanta are, noi suntem oameni seriosi, avem de toate. Luam putin de la socialism, inca putin de la liberalism, conservatorism in orice caz. Jumatate de kilogram de “stanga” vreo 700 de grame de “dreapta” (nu avem ce face, poporul roman e un popor de dreapta) amestecam bine cu condimentele traditionale: “lupta impotriva coruptiei”, “bunastarea populatiei,” “nivelul de trai”, “pensii mai mari,” “integrarea Europeana”.

124-1

Am terminat, nu!

 Trebuie acum sa-l amestecam si pe Dumnezeu in politica, ne tragem cateva cruci serioase, mergem pe la o manastire, ne fotografiem cu niste popi, bagam in vocabularul zilnic cu “Ajutorul lui Dumnezeu”.

Gata, nu ? pai nu.

Pentru ca acum avem nevoie de ceva bani.    Ehe…”independenta” e un lucru costisitor. Cineva trebuie sa o plateasca. Cine? Gasim noi vre-un camatar care sa ne ajute pana ajungem la putere dupa aceea dam noi banii inapoi.

De unde?

Cum de unde ?  De la voi, fraierilor; ati vrut un candidat independent, acum platiti. Nu v-am spus ca independenta costa?

Mama ei de independenta!    Ne-au fraierit inca o data; de data asta au facut-o insa  cu o mare independenta. Traiasca poporul dependent de independenti.  🙂

Written by Theophyle

17/09/2009 la 9:39 am

Publicat în Civic, Opinie, Pamflet

Tagged with

27 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna,

    Imi amintesc de citeva manifestatii pe bulevard, cind oamenii ce protestau , intre alte lozinci o scandau si pe : „NU suntem partide !” adica nu amvem interese malefice de partid, noi suntem oameni obisnuiti care suntem deranjati de Iliescu etc…

    Dintr-o pudoare ideologica (as spune putoare ideologica ) 🙂 la inceputul anilor 90 partidele erau demonizate. FSN nu era inca un partid dar facea concurenta neloiala partidelor aparute deja, fiind atit arbitru cit si jucator.

    Un tanar de stanga

    17/09/2009 at 10:08 am

  2. Salut, azi o sa avem cateva postari legate de „independenti” si „independenta” 🙂

    Theophyle

    17/09/2009 at 10:13 am

  3. Thephyle ,
    Insinuezi ca exista o asemanare (pina la un punct) intre independentu’ de azi (SO) si pretendentul la domnie din Fanar care intii obtine galbeni zimtzuitzi de la diversi camatari sau imobiliari vestiti pentru a-si plati domnia ? 🙂

    Un tanar de stanga

    17/09/2009 at 10:16 am

  4. Si nu uita te rog adresarea : sarutmina doamna , spusa onctuos oricarei ziariste, sau precupete din piata atunci cind televiziunile sunt pe aproape, de un badaran misogin altfel pina in maduva oaselor

    Un tanar de stanga

    17/09/2009 at 10:20 am

  5. Draga tinere, timpurile se mai schimba, naravurile mai greu. Traim intr-adevar intr-o perioada neo-fanariota, din nefericire fara luciul culural care (cateodata) l-au avut fanariotii.

    Un bal mascat continuu, fara buni si rai, pentru ca de fapt, toti sunt rai!

    Theophyle

    17/09/2009 at 10:31 am

  6. theophyle, tds, all,

    salut!

    Politică de VARIETE! Cu cat se clamează mai abitir independenta cu atat e mai mare dependenta de camatari. O dependenta care ni se transfera noua, bineinteles, precum o boala grea de care habar n-avem

    noradamian

    17/09/2009 at 10:32 am

  7. nora servus,

    in nici o parte din lumea occidentala nu au avut succes candidatii „independenti” pentru ca publicul a inteles exact ceea ce am indraznit eu sa scriu mai sus. La noi insa ca la nimenea 🙂

    Theophyle

    17/09/2009 at 10:37 am

  8. Buna nora,
    Intradevar, si este nevoie de bani. Pentru inceput:
    Tov Cozminca trebuie sa inceapa turneul prin tara sa convoace pe actualii potentati psd, si pe fostii potentati pcr, directori de cap-uri, militieni, popi si invatatori turnatori adunati in palate sau in pesteri ca primii crestini 🙂
    Le va transmite soptit salutul calduros al tov Iliescu, indicatiile, programul, checklisturile si oamenii de legatura.

    Un tanar de stanga

    17/09/2009 at 10:40 am

  9. tinere, daca-ti amintesti am postat depre asta si am sa-mi fac un obicei din a intelege „independenta” lui Oprescu. Deoarece in viata mea am dezlegat niste mistere mult mai complicate si mult mai vechi, sper ca o voi putea face si de aceasta data 🙂

    Theophyle

    17/09/2009 at 10:53 am

  10. Iti doresc asta din toata inima, draga Marlowe, spre binele tutulor 🙂

    eugene40

    17/09/2009 at 10:56 am

  11. Amin! 🙂 asa cum zic independentii 🙂

    Theophyle

    17/09/2009 at 11:02 am

  12. In turul doivor fi Presedintele si Primarele.Doi independenti
    cu partide grele in spate.Eu zic ca va castiga Presedintele dar
    lupta va fi acerba.Ilici cu PSD-eii lui dau rateuri si multi
    sant dati afara din partid pentru ca declara pe fata sprijinul
    pentru Presedinte.

    ionut

    17/09/2009 at 11:12 am

  13. ionut, nu stiu cine va fi in turul II inafara de Basescu. Soarta lui Oprescu depinde de camatarul care-l va finanta. o sa aflam in curand si cine-i asta. Astept cu nerabdare declaratiile lui Vanghelie 🙂

    Theophyle

    17/09/2009 at 11:17 am

  14. theophyle,

    democratie excesiv de originala… Mai ales la maimutarit… (independenta, grija pentru ceilalti, patriotism, credintă…)

    noradamian

    17/09/2009 at 11:18 am

  15. TDS,

    impuscatu’ le da indicaţii de dincolo. Iliescu le preia si le transmite. După ce vor trece si ei, iliescu, cozmâncă, toata garnitura de bosorogi comunisti, dincolo, vor continua sa-i monitorizeze pe urmasii de drept (nastase, ponta, vanghelie etc)care vor mosteni tara si asa mai departe.
    Horror

    noradamian

    17/09/2009 at 11:21 am

  16. Nora 🙂

    Un tanar de stanga

    17/09/2009 at 11:52 am

  17. E poporul roman un „poporul roman e un popor de dreapta” cu adevarat?
    Eu am impresia ca asta e un subiect tabu pina acum in discutia si istoria de dupa ’89.
    Eu zic ca nu e asa si as merge asa de departe sa sustin ca alegerile din ’46 nu au fost asa de fraudate pe cum se sustine. Plus efectul perioadei comuniste….

    Tio

    17/09/2009 at 12:06 pm

  18. Tio,
    Cine ti-a spus asta ?

    Poporul roman, gravidele, biciclistii, si cei ce asteapta troleul la Universitate nu pot fi categorisiti ferm doctrinar.

    Mai ales poporul roman care a trecut de la feudalism aproape direct in comunism cu o pauza de 60 ani de capitalism spre deosebire de englezi cu revolutia lor industriala din sec 18 sau evreii care sunt urbanizati de 2000 ani.

    Citeste de pilda Din pshiologia poporului roman a lui Draghicescu
    Taranul roman a fost tot timpul conservator. (Acum intradevar conserva imaginea lui Iliescu ca tot e toamna 🙂 )

    Noi nici nu prea am avut partide de dreapta (afara de extremistii legionari) ci de maxim un centru dreapta.

    Un tanar de stanga

    17/09/2009 at 12:19 pm

  19. @ Tanarul leftist si Tio
    tinere, ai dreptate, noi nu am avut ideologie de dreapta, excluzandu-i pe legionari cu doctrina lor oricum aberanta;
    in contextul postarii lui teofil despre pntcd, am spus deja ca pnt in interbelic era mai curand de centru stanga; sa nu uitam ca liberalii erau numiti pe vreme lui carol I „rosii”;
    singurii care s-au apropiat de o doctrina de dreapta coerenta, pe care au si aplicat-o, au fost conservatorii, partid care a putut exista in contextul votului cenzitar; cand s-a dat drumul la vot, au disparut conservatorii (asta apropo de prostia cu poporul are intotdeauna dreptate)
    romanii sunt de dreapta poate intr-un sens instinctiv, pasiv, de rezistenta la schimbare, ceva de genu’ eu asa am apucat, asa e bine

    razvan

    17/09/2009 at 12:32 pm

  20. apropo de Doctor Evil a.k.a. oprescu:
    prin 96 dezbateam cu inflacarare alegerile care urmau sa vina, evident vazand in tapu’ un viitor presedinte de succes; un domn universitar respectabil mi-a taiat avantul, cu remarca simpla ca, in cativa ani de mandat de rector al universitatii, tapu nu reusise sa rezolve banala si jenanta problema a toaletelor din universitate; criteriul adus in discutie era clar: daca nu poti stapani 3 femei de serviciu, cum poti stapani o tara?
    doctor evil, la fel: a beneficiat de fonduri imense la spitalul municipal, si totusi mandatul la municipal a fost un fiasco
    despre crin, nimic de zis, cred ca nu stie sa-si plateasca nici intretinerea, iar geolgau a scos una noua :http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6161180-mircea-geoana-cei-25-000-euro-promisi-campania-electorala-din-2008-devenit-realitate.htm

    razvan

    17/09/2009 at 12:46 pm

  21. Razvan,
    Ce grozava chestie a fost votul cenzitar de care vorbesti.
    Imediat ce am trecut pe universal,dupa primul razboi mondial au aparut toti populistii posibili. Fiasco-ul politicii romanesti si nu numai de atunci pina azi, eu, o atribui votului universal.
    (Sa nu uitam ca Hitler a ajuns la putere pe bune fara fraude majore).
    Chiar in cazul votului universal, eu nu as permite analfabetilor si celor cu 4 clase sa voteze.

    Un tanar de stanga

    17/09/2009 at 1:05 pm

  22. @Tinar si Razvan
    Theophyle face afirmatia in postarea de mai sus…
    Draghicescu a scris cartea in 1905(?). Pe atunci toti erau consevativi… ce aveau de ales?
    Romanul, si mai ales taranul roman, neavind o sansa sa traiasca decent a fost intodeauna la mila/ideolgia/in puterea cuiva ca sa supravetuiasca. Ocazia face caultimul „boier” se numeste Iliescu.

    Tio

    17/09/2009 at 1:11 pm

  23. @ Tio, teofil glumeste in paragraful respectiv
    de exemplu, inrolarea pdl in grupul conservator/crestin democrat european este o buna miscare de PR, nu e ceva de substanta; cat despre psd si pnl, sunt la ani lumina de socialismul si liberalismul european

    razvan

    17/09/2009 at 1:30 pm

  24. Aha, eu am crezut ca eu un citat ;-(

    Tio

    17/09/2009 at 1:36 pm

  25. @ Tanarul
    Corect, am avut politicieni adevarati, cultivati – nu doar scoliti, in Germania; cand ma gandesc ca puteam avea un sistem politic ca cel din Marea Britanie, ma apuca tristetea
    ai dreptate, dupa primul razboi mondial a inceput dezastrul in politica romaneasca

    razvan

    17/09/2009 at 1:38 pm

  26. Un partid conservator chiar lipseste.
    El va fi probabil articulat mai intii de un curent conservator in PDL condus sper de Sever Voinescu. Un ideolog bun al conservatorismului romanesc va putea fi H Patapievici.
    Ei, daca va fi un astfel de partid, cit mai traiesc, ma duc si ma inscriu si platesc si cotizatie 🙂 🙂 Pe bune !

    Un tanar de stanga

    17/09/2009 at 1:39 pm

  27. Razvan,
    Un sistem britanic i-ar fi trebuit si britanici sa il exploateze. 🙂
    Stii ca englezul intrebat cum de au ei un asa gazon verde a raspuns:
    Simplu, il semeni apoi dupa ce creste il plivesti si il uzi zi de zi minim 200 ani. 🙂 Cam asa.

    Un tanar de stanga

    17/09/2009 at 1:43 pm


Comentariile sunt închise.