Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

CTP-ul, Udrea si erectia la romani.

CTP: “…Dacă vorbeşti corect româneşte şi, eventual, şi o limbă străină, dacă ai un nivel cultural decent, bun-simţ şi eşti bine crescut, dacă nu eşti băutor şi respingi vulgaritatea, mai ales la femei, dacă, în fine, culpa maximă, eşti un om serios, îţi ţii cuvântul şi nu minţi, atunci o credinţă strămoşească de pe aceste meleaguri spune că eşti cu siguranţă impotent. Fanii acestei frumuseţi judeţene îşi introduc votul nu atât în urnă, cât în Elena Udrea înşile, pentru a-şi compensa astfel, simbolic, carpatin, condiţia de brute, ignari, mitocani, bodegari (de multe ori şi problemele erectile, de care suferă o treime dintre români). Nu toţi masculii care votează Băsescu sunt votanţi Udrea, dar, evident, toţi votanţii Udrea sunt şi votanţi Băsescu. …” Gandul de azi. Aici.

In editorialul plin de insinuari extrem de ieftine si gaunoase incearca Dl. Cristian Tudor Popescu sa construiasca profilul “amantei nationale” ca antiteza “savantei nationale”, bineinteles o aiureala completa, de care  el insusi nu este convins.

Nu pot sa nu afirm ca in “zile bune”   scoate si CTP-ul un editorial de calitate, nu pot sa-l acuz de “tonomato-manie” si chiar apreciez incercarea lui de a fonda o “coperativa jurnalistica” nestiind ca a fost infiltrat de doi escroci notorii – unul care era finantat de Patriciu si celalat se finanta din afaceri nebuloase cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale.

79-1

Credit: Catavencu, aici

Logica “imbatabila”, intr-unul din cele mai penibile editoriale semnate de Dl. Cristian Tudor Popescu pe  care am avut ocazia sa-l citesc, incearca renumitul gazetar sa ne convinga ca Dna. Udrea este o oportunista care-si va tranzita cariera de la un loc la altul pentru a ajunge unde-si doreste. Bunul simt intreaba: Si ce? sau, Chiar daca? Sau de ce are dreptul un politician de sex masculin sa migreze si nu un politician de sex feminin sa o faca.
Fatada de Ieremia “furiosul”, vesnica lui suparare cu care denunta pe toti, toate si intotdeauna. Faptul ca acest om nu zambeste niciodata provocand impresia profunda ca ne uraste pe toti si isi plange soarta ca respira acealasi aer cu noi, nu justifica o porcarie de articol ca cel semnalat de mine. Poti accepta sau nu necesitatea unui minister al turismului (si dupa parerea mea inutil acum), poti accepta sau nu felul in care un om politic  se comporta, imbraca sau vorbeste, poti critica orice la un om public, cat timp o faci decent si fara generalizari misogine, infantile sau erectile.

Domnul Cristian Tudor Popescu inaugureaza un nou stil publicistic “intelectualismul infantil”.  Fatada de Ieremia “furiosul”, il poate pozitiona pe Dl. Popescu in treimea romanilor cu probleme erectile, acum e bine CTP-ule?

Written by Theophyle

03/09/2009 la 4:19 pm

Publicat în Jurnalism, Media, Opinie

Tagged with , ,

50 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mai demult am scris ceva la un post a lui Dan Iancu –
    http://uhitto.wordpress.com/2009/03/06/stil-si-stiloi/
    Nu sunt tocmai adeptul psihanalizei ca metoda de terapie, dar analiza situatiei in cheie psihanalitica ar scoate in evidenta lucruri interesante:
    „Mi se pare ca felul in care se raporteaza barbatii politici si masculii din presa la Elena Udrea are un caracter profund sexualizat. Sentimentul de insecuritate si frustrare (sexuala?) in fata acestei femei capata in cazul unor “barbati adevarati” accente patologice. Femeia castratoare, care nu poate fi dominata de catre barbati dar care isi poate impune vointa asupra barbatilor, a capatat astfel un chip, nu mai este doar o fantasma. In fata unei astfel de femei anumiti barbati simt acut propria inferioritate, de unde si reactiile de un machism primitiv. Inferioritatea resimtita este de natura explicit sexuala, barbatii considerandu-se incapabili sa poata satisface o astfel de femeie.
    Din punctul acesta de vedere, presupusa relatie dintre Elena Udrea si Basescu capata astfel un cu totul alt inteles. Masculul prin excelenta, care domina si isi impune vointa in fata intregului grup, formeaza in mod natural un cuplu cu o astfel de femeie, pentru ca este sigurul care poate raspunde “exigentelor” de natura sexuala. Reactiile de ura nenaturala pe care le starneste Basescu in randul unei anumite categorii, poate capata astfel o explicatie.”

    hultanul

    03/09/2009 at 4:56 pm

  2. @hultanule salut,

    Tu nu comentezi de obicei, cand o faci o faci insa competent. Sunt sigur ca probabil ai dreptate. Am fost insa extrem de deranjat de felul in care a fost tratata o femeie, politician sau nu.

    „dacă ai un nivel cultural decent, bun-simţ şi eşti bine crescut, dacă nu eşti băutor şi respingi vulgaritatea, mai ales la femei, dacă, în fine, culpa maximă, eşti un om serios, îţi ţii cuvântul şi nu minţi”

    CE SA FAC DACA RASPUND LA CRITERIILE DE MAI SUS (CRED) SI TOTUSI IMI PLACE E.UDREA SA MA SPANZUR SAU SA DEVIN IMPOTENT?

    Theophyle

    03/09/2009 at 5:05 pm

  3. Theophyle, aici nu este vorba doar de mitocania unor barbati in raporturile acestora cu o femeie care se manifesta in spatiul public. Eu cred ca exista un anumit pattern in aceste luari de pozitie, unde se remarca mai ales recursul la aluziile de natura sexuala, argumentul ultim al barbatului aflat in situatie de inferioritate sociala sau sexuala fata de o femeie.
    Elena Udrea imi place pentru ca dovedeste o hotarare si o determinare putin obisnuita, in realizare ambitiilor ei politice. De fapt mi-ar place sa vad mai multi „barbati” politici care sa-si urmareasca obiectivele, oricare ar fi acelea, cu aceiasi hotarare.

    hultanul

    03/09/2009 at 5:29 pm

  4. ca o completare la postarea lui ThPH, un articol excelent al lui HRPatapievici:

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/866229/SENATUL-EVZ-Salt-in-abjectie/

    nu stiu de ce, dar eu de ani de zile il detest pe CTP.

    o fi el scriind „frumos”,dar continutul imi repugna cel mai ades!

    (Cunosc o femeie extraordinar de frumoasa, care in tinerete a facut ravagii printre multi barbati; era genul de femeie dupa care, pe strada, intorceau capul 8 din 10 barbati….. unii, insa, fiind refuzati, recurgeau la cele mai abjecte razbunari, inclusiv eliminarea ei de la locul de munca – asta pe vremea lui ceasca fiind o chestie destul de grava…)

    o problema inca de analizat in Romania este primitivismul unor barbati in proportie mai mare ca in Vest. Totodata si geografic se poate spune ca in Moldova barbatii sint mai primitivi, isi agreseaza nevestele, dar si pe propriii lor copii….mi-aduc aminte de un copil de 2-3 luni batut de tatal lui pentru ca ….plingea…pina l-a omorit….

    asa ca nu ma mir ca Udrea stirneste atitea pasiuni!
    🙂

    desi nu este chiar atit de frumoasa, cit apetisanta!
    🙂

    orangeskorpion

    03/09/2009 at 6:28 pm

  5. Despre CTP :
    Când are dreptate este devastator, când n-are dreptate este fioros, exasperant.” (Andrei Pleşu).
    Susţinătorii… cu care mă întâlneam spuneau despre el: E un nebun dar e genial. (Ulterior:) …aceeaşi oameni îmi şopteau: E genial dar e nebun.” (Ileana Mălăncioiu).
    …Pe mine personal mă cam sperie” (Mircea Dinescu).

    CTP are state vechi in conotatii de tip sexual.
    Impulsivitatea: Întâi, nevoia de a se defula este atât de mare încât autorul nu rezistă impulsurilor agresive împotriva celorlalţi, cu riscul de a fi târât în procese de calomnie. În al doilea rând, el nu rezistă tentaţiei limbajului murdar cu conotaţii sexuale:
    o

    „Cornea practică astfel profeţia postcoitum despre trecut în stil Brucan…”
    o

    „Acolo ţipă, fumează, bea coniac, şi-o ia la labă.”
    o

    „Constantinescu…, acest onanist politic…
    o

    „Dacă îmi tai dumneata sula şi mi-o pui pe piept…”
    o

    „Numai un geniu îşi poate descrie cu minuţie impotenţa literară, pe principiul nu se mai scoală, dar ce distins atârnă.”
    o

    „Scrisoarea de ziua mamei concepută de un adolescent român din mileniul III”: „Draga mea mamă, pentru că eşti bună şi blândă şi ai grijă de mine… îţi dăruiesc de ziua ta un vibrator extra, cu păr, cu vene şi cu cap gonflabil, şi îţi doresc multă fericire” („Lunea curată”, în vol. „Un cadavru umplut cu ziare”, Polirom, 2001 p.30.)

    Referirile la impotenţă nu sunt rare. Ca de altfel şi vorbirea murdară pur şi simplu, cu evident caracter de descărcare prin limbaj a tensiunilor interioare:
    „…Secreţie mentală proprie şi personală, cu tot atâta relevanţă pentru auditoriu cât culoarea fecalelor naratorului…”

    „cu nasul la pshiatru”
    Nu ştim nimic despre familia de origine a CTP. Un criticism asemănător ar putea izvorî – ipotetic vorbind – dintr-un complex Cain, adică dintr-o relaţie de concurenţă şi gelozie infantilă cu un frate apropiat ca vârstă, personaj pe care subiectul l-ar proiecta constant în semenii săi faţă de care are atitudini negative.
    Interesant este faptul că CTP pare a nu fi capabil – pur şi simplu – să lanseze pe cineva cu aceeaşi forţă cu care nimiceşte pe altcineva. Demersurile sale faţă de ceilalţi, aşa cum se văd la televiziune, tind a fi univoc distructive.

    Un tanar de stanga

    03/09/2009 at 6:49 pm

  6. Interesant ca acum un an pe blogul lui Mirel(bleen) o jurnalista ne spunea ca cei mai fiorosi si agasanti redactori de zir le atarna inert de ani de zile. De aici si incruntarea cetepiana.

    turnofftheglory

    03/09/2009 at 6:57 pm

  7. salut baieti, vad ca aceasta conversatie este all-masculina. Interesant, noi ne luptam pentru doamne si impotriva misoginilor si ele lipsesc 🙂

    Theophyle

    03/09/2009 at 7:13 pm

  8. Buna seara la toata lumea!
    CTP-ul a cazut in cacao de mai multzi ani si acum doreste sa fie bagat in seama cu orice pretz. Prea il analizati a la Jung si Freud …nu merita. El doreste faima si probabil atentia genului feminin, pe care odata cu varsta nu il poate obtine atat de usor. Femeile nu se uita numai la creier (in special la tinerete). Dar, cu cat mai murdar te exprimi, cu atata esti mai ‘interesant’. Uitati-va la dl. Badea cat de abject a devenit. Si asta te duce cu gandul la o anumita impotentza (intelectuala in cazul dlui Badea) si a varstei maturitatzii la CTP. Skorpy, mare dreptate ai…unde nu ajungi, scuipi si balacaresti. O faci curva pe una pt. ca nu potzi sa o ai. Si daca esti femela Alfa, cu atat mai mult venin primesti.

    demeter

    03/09/2009 at 7:15 pm

  9. @demeter salut, in sfarsit o doamna 🙂

    Theophyle

    03/09/2009 at 7:16 pm

  10. Tinere as spune ca este la obiect si face sens dizertatia ta 🙂

    Theophyle

    03/09/2009 at 7:21 pm

  11. salve !

    libidinosenie onanivora !

    definitzie proprie si personala® ;-))))

    si pentru ca mie, ‘n calitate de absolvent magna cum laude a universitatzii de opt classe premare, sectzia ff, imi suna ca dracu formularea:

    Fanii acestei frumuseţi judeţene îşi introduc votul nu atât în urnă, cât în Elena Udrea înşile, pentru a-şi compensa astfel…

    indraznesc sa va’ntreb daca e gramaticalo-sintactico-literar corrrect

    niku_elektriku

    03/09/2009 at 8:23 pm

  12. si literal !

    niku_elektriku

    03/09/2009 at 8:26 pm

  13. Nikule eu m-am ferit sa dau citatul, mi-ai facut treaba. despre sintaxa imediat va veni raspunsul 🙂

    Theophyle

    03/09/2009 at 8:28 pm

  14. Intradevar Elena Udrea are o feminitate grea, exploziva, o zeita a pamintului in statuetele mici paleoafricane.In realitate arata cu mult mai bine decit la tv. Am intilnit-o o singura data la Bookfest acum 2 ani, cind solicitind un autograf pe o carte despre dreapta dlui Stoica s-a apropiat de grupul in care mai erau dnii Stolojan, Ionut Popescu, nebagati in seama…. stralucitoare ca o cometa zimbitoare. In coada cometei erau zeci de fotografi, cameramani toti barbati. Venirea dnei Udrea a condus si la aprinderea reflectoarelor asupra domnilor din grupul de mai sus. 🙂

    Imi amintesc cind CTP era fratele poporului iugoslav prieten al lui Milosevici si perora impreuna cu Tuca impotriva americanilor criminali si dusmanosi (E singura amintire in care imi pare rau pentru Emil Tzapaterro ) Acum dusmanul fiind EU , este greu sa ii ignore (evident in felul lui marlanesc)feminitatea de care vorbeam mai sus

    Conotatiile sexuale si marlanesti ale CTP ului nu sunt singulare. Sunt multe inamice publice practicante de misandrie in acelasi timp misogine 🙂

    CTP poate fi considerat ca având o personalitate cu trăsături dizarmonice, fără a putea fi socotit a avea una explicit patologică. Trăsăturile sale, fără a-l face să se încadreze în mod franc în tulburările patologice de personalitate, prezintă asemănări cu unele elemente din tulburarea paranoidă de personalitate şi din tulburarea dissocială de personalitate s-ar putea încadra ca „tulburare de personalitate neclasificată în altă parte”.

    Conform teoriei psihanalitice, tulburarea, şi în special ostilitatea intensă se datorează unor frustrări consistente în perioada anală (şi respectiv în perioada câştigării autonomiei – Erik Erikson). Referirile limpezi la excremente şi la defecare prezente în textele sale pot pleda pentru analitate.

    Un tanar de stanga

    03/09/2009 at 8:31 pm

  15. Nicu,
    Literar, nu este nevoie de accentuare (este spus mai la inceput in propozitzie), iar repetitzia nu este intotdeauna mama invatzaturii. Gramatic, formularea ar trebui sa sune:
    „Fanii acestei frumuseţi judeţene îşi introduc votul nu atât în urnă, cât în insasi Elena Udrea, pentru a-şi compensa astfel…
    Sorry, ar trebui sa mai invetze baietzii…(si unde sa-si introduca …pana)

    demeter

    03/09/2009 at 8:31 pm

  16. astept cu ‘nfrigurare…

    niku_elektriku

    03/09/2009 at 8:31 pm

  17. indraznesc sa spun ca ar fi corect asa:

    cit in elena udrea insasi…

    corect?

    orangeskorpion

    03/09/2009 at 8:31 pm

  18. nikule, demeter este cu gramatica, eu sunt cu ideile 🙂

    Theophyle

    03/09/2009 at 8:34 pm

  19. TDS
    Un mare profesor de psihiatrie (nu roman) ar spune ‘confrate ai dreptate’. Eu revin ca i se acorda prea multa atentzie cuiva care nu poate ajunge la ceva „ciresele sunt acre”(parca, daca imi amintesc bine). Daca ii analizezi pe toti cei atinsi de ‘boala scrisului’ (cateodata este o boala) vei vedea ca aproape totzi venitzi din ierarhia de dupa ’89 (scolitzi la Stefan Gheorghiu) sufera de manifestari psihiatrice. Nu crezi?

    demeter

    03/09/2009 at 8:37 pm

  20. Skorpy,
    Ai dreptate. Oricum, ceea ce a scris micul gramatic nu este corect.

    demeter

    03/09/2009 at 8:38 pm

  21. Niku Electricu, Theophyle, mai puteti sa intrebati pe cineva: Pe acel domn care inoata mai bine, decit CTP-ul scrie 🙂 🙂

    Un tanar de stanga

    03/09/2009 at 8:40 pm

  22. TDS Intrebare. Ce inseamna ‘misandrie’?
    „practicante de misandrie in acelasi timp misogine”

    demeter

    03/09/2009 at 8:41 pm

  23. In orice caz textele ziaristilor (nu toate), comportamentul la TV al majoritatii politicienilor, emisiunile de divertisment pe unele canale

    produc o criza si in societate…

    si asta se vede deja..

    nimeni nu respecta pe nimeni,
    autoritatile nu sint respectate,
    copiii nu-si respecta parintii, nu-i respecta pe profesori,
    oamenii nu sint respectati de autoritati…

    o bulibaseala totala care ne deraiaza ca societate…

    orangeskorpion

    03/09/2009 at 8:41 pm

  24. Demeter,
    Eu nu cred ca ii acordam prea multa atentie lui CTP
    Eu il consider unul din marii responsabili ai dezastrului din Romania. A folosit in anii 90 in mod imund popularitatea sa in calitate de puternic formator de opinii, am dat un exemplu mai sus: impreuna cu celalalt mare ziarist: Tuca. Mult rau a facut omul asta romanilor.

    Un tanar de stanga

    03/09/2009 at 8:45 pm

  25. Misandria este inversul misoginismului – a uri barbatii

    Un tanar de stanga

    03/09/2009 at 8:46 pm

  26. Skorpy
    Asa cum spuneam acum cateva seri tzine de cei 7 ani de-acasa. Care nu mai exista la majoritatea, mai ales prin Bucuresti. Un ministru, PM, presedinte ar trebui respectat ca functie si nu luat in bascalie de neica nimeni, care dau si lectzii, facand comparatzii intre coana Leana si Nutzi, cand el de-abia facuse ochi. Dar, este o moda, preluata incorect din afara. Si prinde la marlanime din pacate. Tot ce este prost se ia repede. Cand critici trebuie sa ai argumente, nu sa batzi campii. Dna Udrea este o femeie inteligenta, care a evoluat extrem de bine.

    demeter

    03/09/2009 at 8:47 pm

  27. un alter ego pentru Hitler, ar fi fost perfect

    viviana

    03/09/2009 at 8:52 pm

  28. Salut!
    CTP a mai zis și la faimosul articol cu „guzganul rozaliu”, că sare „la gâți și la coaie”…

    Când Boureanu a făcut remarca nefericită cu amanții, referindu-se la Alina Gorghiu (altfel, peachy 😉 ), s-au făcut emisiuni întregi la subiect. Acum, nimic…

    Riddick

    03/09/2009 at 8:53 pm

  29. scrimeurul limbii a cam dat’o’n bara !

    si in proza imi pare la fel de scri(jn)(t)it.

    niku_elektriku

    03/09/2009 at 8:54 pm

  30. riddick, omul are probleme mari, nu trebuie insa in nici un caz sa-si verse veninul pe o femeie daca are probleme cu „potenta”

    Theophyle

    03/09/2009 at 8:58 pm

  31. Dacă Elena Udrea dă jos vreo 5-6 kilograme, poate să prezinte moda de plajă.

    Riddick

    03/09/2009 at 9:04 pm

  32. demeter,
    detest bascalia, misto-ul, practicat mai ales pe malurile dimbovitei…si nu cred ca au fost importate de-afara,
    este in gena unora din natia romana…

    orangeskorpion

    03/09/2009 at 9:05 pm

  33. Skorpy,
    Cred ca nu m-am exprimat bine. Ma refeream la asa-zisele emisiuni de divertisment importate din Spania, Anglia si SUA, extrem de vulgare si facute acolo, ca si aici, pentru un segment de populatie, ca si telenovelele.
    Oamenii care prefera o telenovela in locul unei cartzi (la maturitate) lasa mult de dorit in educatzie (dpv propriu). Dorintza de cunoastere il impinge pe om sa aspire…dar eu vorbesc de oameni educatzi.

    demeter

    03/09/2009 at 9:12 pm

  34. am inteles acum, demeter..

    si tocmai acesti oameni sint cel mai simplu de manipulat, asa cum se procedeaza acum in Ro in stil barbar de-a dreptul….

    carne de tun pentru manipulatori..

    orangeskorpion

    03/09/2009 at 9:13 pm

  35. Riddick,
    Dna Udrea poate sa prezinte moda oricand, fara kg. date jos. Televizorul ingrasa, din pacate. Nu te uita ca mananca sarmale…face si gimnastica (numita aerobica, sala de fortza, etc).

    demeter

    03/09/2009 at 9:14 pm

  36. Riddick crede-ma, @demeter stie ce spune 🙂

    Theophyle

    03/09/2009 at 9:16 pm

  37. demeter, comparam cu pozele din revista ONE Magazine, de acum 2-3 ani…:)

    Riddick

    03/09/2009 at 9:17 pm

  38. Skorpy,
    Nu uita, te rog, ca peste 60% din romani habar nu au de un calculator, nu au auzit de net (sau Internet, decat de Internet-cafe-uri, de la copiii ce se joaca) si deci nu au acces la alte pareri (ziare, bloguri). Ei urmaresc TV, stirile cretine de pe Protv cu violuri si accidente de masina si cum fura unii si altii (se dau si pe Internatzional, ca sa vada toti). Si ce a mai facut madame Udrea….la comisie. Si ce spune CTP-ul, (impreuna cu dnul Hurezeanu, cei doi ‘mari’ formatori de opinie)

    demeter

    03/09/2009 at 9:20 pm

  39. Riddick.
    Tipa e tare…lasa povestile, acum este FEMEIE…Atunci era mai pustoaica.

    demeter

    03/09/2009 at 9:21 pm

  40. […] } Theophyl are un post vitriolant la adresa lui CTP aici, iar Hultanul aduce un comentariu excelent pe partea flasca a masculilor cu pix.  Nu il ratati pe […]

  41. lu’ riddick nu’i place shunculitza !
    din punctu’ asta de vedere e apropiat de inamicu grasimii, nu’i mai amintesc numele

    niku_elektriku

    03/09/2009 at 9:26 pm

  42. Axion, inamicul grăsimii! 😀

    Riddick

    03/09/2009 at 9:32 pm

  43. Niku
    O femeie adevarata trebuie sa aiba ‘prezentza’ zice Theofil.

    demeter

    03/09/2009 at 9:33 pm

  44. Riddick,
    Ma doare burta de ras…AXION…

    demeter

    03/09/2009 at 9:34 pm

  45. @- all postare noua 🙂

    Theophyle

    03/09/2009 at 9:39 pm

  46. nu, bre !
    io ma refeream la mirciaaa badeaaa…

    niku_elektriku

    03/09/2009 at 9:40 pm

  47. Theo, Crucisatoru e doar frustrat.

    imperialistul

    04/09/2009 at 2:54 am

  48. Poate ai dreptate, dar este si un mare magrar!

    Theophyle

    04/09/2009 at 6:54 am

  49. Îmi pare rău c-am lipsit de la discuţia asta interesantă care l-a făcut file şi l-a împachetat pe CTP.

    😀

    Doamne ce m-am distrat!!!

    😀 😀

    Acum încep să psihanalizez ce-am spus mai sus!

    ––––––––
    PS.

    „Theophyle, aici nu este vorba doar de mitocania unor barbati in raporturile acestora cu o femeie care se manifesta in spatiul public. Eu cred ca exista un anumit pattern in aceste luari de pozitie, unde se remarca mai ales recursul la aluziile de natura sexuala, argumentul ultim al barbatului aflat in situatie de inferioritate sociala sau sexuala fata de o femeie.
    Elena Udrea imi place pentru ca dovedeste o hotarare si o determinare putin obisnuita, in realizare ambitiilor ei politice. De fapt mi-ar place sa vad mai multi “barbati” politici care sa-si urmareasca obiectivele, oricare ar fi acelea, cu aceiasi hotarare.”

    Subscriu la părerea Hultanului exprimată foarte clar şi la obiect deşi sau tocmai pentru că Elena Udrea nu e genul de femeie pe care-l prefer (Riddick – cu toate că se apropie foarte mult 🙂 !!!!)

    filadel

    04/09/2009 at 10:04 am

  50. Frate filadel cu tine „all the way” 🙂

    Theophyle

    04/09/2009 at 12:22 pm


Comentariile sunt închise.