Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Lumini şi umbre la români (2) – în cautarea unui Pater Patriae

Secolul XX, 100 de ani de istorie romaneasca si 80 de ani – o Romanie intregita, 51 de ani din aceasta perioada Romania a trait sub trei dictaturi.  Multi ani, poate de la inceputuri, poporul roman isi cauta un Pater Patriae, tatal poporului, uitand sa-si construiasca si sa se bazeze pe institutii si nu pe personaje emblematice, mai reusite sau mai caricaturesti, mai cinstite sau mai corupte.

Traditia latina. Dictatura este un regim politic în care societatea nu mai dispune de mecanisme capabile să controleze puterea politică şi, prin urmare, un popor este condus forţat sau constient de către o persoană, un partid, sau un grup de oameni. Romanii au inteles extrem de repede ca o democratie bazata pe un pluralism politic generator de o multitudine de opinii (majoritar din cauza unor interese de tot soiul) nu poate fi eficienta in perioade de neliniste civica interna sau pericole externe.  In toata perioada republicana din istoria Romei, adica in cei 481 de ani (508 – 27 î.Hr), au existat 143 de dictatori (imperium magnum sau magistratus extraordinarius) diferiti, asta inseamna cam unul la 3 ani si 3 luni. Important de mentionat este ca dictatura romana era ancorata intr-o legislatie clara, lex de dictatore creando, din nefericire uitata in timp.

Dictatura Romana avea regulile ei: electoratul – dictatorul era ales de Senat si trebuia sa fie Consul cel putin o data in cariera lui politica;  competenta – dictatorul trebuia sa probeze competentele necesare pentru a fi numit in post; si perioada limitata de 6 luni, in care isi putea exercita puterile speciale. Au fost dictatori care si-au exercitat functia printr-o prelungire sau doua.  Un singur dictator si-a prelungit durata, acela a fost Iulius Cezar (4 perioade) si din aceasta cauza a fost si ucis. Din nefericire, majoritatea dictatorilor moderni au tendinta de a-si dori postul pe viata. Parte din ei reusesc, multi isi termina carierele la fel de sangeros cum si le-au inceput.

Dictaturile românilor. Asa cum am mentionat mai sus, romanii au trait mai mult de jumatatea secolului XX sub trei dictaturi, care au durat impreuna 51 de ani.

“Dictatura Carlista”. Regimul autoritar al lui Carol al II-lea poate fi incadrat in ansamblul regimurilor de extrema dreapta (aproximativ). Cand regele a suspendat Constitutia in februarie 1938, toata clasa politica s-a impacat cu ideea instantaneu, fara sa protesteze fata de “moartea democratiei”. Partidele se compromisesera atat de mult, incat populatia era dispusa sa-i ofere incredere lui “Voda”. Oricum, oamenii de rand nu prea pricepeau ei ce-i cu democratia, asa ca au votat peste 99% Constitutia din 1938. Doar legionarii s-au agitat contra regelui, drept pentru care au infundat inchisorile, deoarece erau considerati “periculosi pentru siguranta statului”. A existat un partid de mase destul de anemic, Frontul Renasterii Nationale, in care membrii au intrat din obligatie, majoritatea fiind functionari ai statului. Politicienii s-au trezit sa-l acuze pe Carol al II-lea ca a inmormantat democratia abia cand s-a prabusit Romania Mare, in 1940, si aveau nevoie de un tap ispasitor. Cat despre fascism, acesta a fost drastic pedepsit, legionarii infundand inchisorile sau alegand calea exilului in Germania.

“Dictatura Legionara”. Sintagma “dictatura legionara” a fost inventata de comunisti si consacrata de Lucretiu Patrascanu in 1944. Adeptii Moscovei aveau nevoie de un “partid fascist” pentru a justifica rezistenta lor contra Germaniei in timpul razboiului. In realitate, regimul instaurat dupa abdicarea lui Carol in septembrie 1940 a purtat numele de “statul national-legionar”. Formal, Ion Antonescu si legionarii si-au impartit puterea, insa a existat o permanenta competitie pentru legitimitate ce a impiedicat instaurarea unui “stat fascist” dupa normele consacrate. Regimul nu a avut un partid de mase, deoarece legionarii tocmai se reorganizau dupa “prigoana” carlista. Mai mult, noul lider Horia Sima nu era recunoscut de toata Miscarea Legionara si era o harababura in organizatie. In final, “statul national-legionar” a murit in ianuarie 1941 datorita luptei pentru putere intre Antonescu si Sima. Regimul nu a reusit sa-si instaureze controlul total asupra segmentelor societatii. In consecinta, termenul de “dictatura fascista” este exagerat pentru situatia Romaniei.

“Dictatura Antonesciana”. Dupa inabusirea rebeliunii legionare din 21-23 ianuarie 1941, Ion Antonescu a tinut singur fraiele puterii. Legionarii au fost calmati fie de valul de arestari, fie de nazisti, care i-au trecut granita spre Germania si i-au internat in lagare. Ion Antonescu a impus un regim militar, in conditiile in care Romania a intrat in razboiul antisovietic la 22 iunie 1941. El nu a infiintat vreo organizatie politica prin care sa guverneze dupa esecul colaborarii cu legionarii. Posturile administrative inalte au fost controlate de ofiteri si de functionari civili fideli regimului. Antonescu a tolerat activitatea opozitiei, iar liderii politici importanti nu au avut parte de nici un fel de restrictii privind libertatea de miscare. Mai mult, conducatorul statului a inchis ochii cand Iuliu Maniu si Constantin Bratianu negociau cu englezii in momentele in care armata germana se prabusea pe frontul de Est. Antonescu a dus o politica antisemita, insa Romania nu a organizat campanii de exterminare a populatiei evreiesti in stilul lui Hitler. Regimul lui Ion Antonescu poate fi considerat mai degraba un regim militar decat unul “fascist”.

“Dictatura Comunista”. După încheierea celui de-al doilea război mondial, Uniunea Sovietică a făcut presiuni pentru includerea în guvernele postbelice a unor reprezentanţi ai Partidului Comunist, recent reintrat în legalitate, (partidul fusese interzis în 1924 ca urmare a acceptării tezei cominterniste „a dreptului popoarelor oprimate din România imperialistă la autodeterminare până la despărţirea de stat”), în vreme ce liderii necomunişti erau eliminaţi în mod constant din viaţa politică. Regele Mihai I a abdicat datorită presiunilor sovietice pe 30 decembrie 1947 şi a plecat in exil, în acelaşi timp fiind proclamată Republica Populară Română. În primii ani de dominaţie comunistă, resursele secătuite de război ale României au fost exploatate de sovietici prin intermediul companiilor mixte româno-sovietice SovRom, înfiinţate după încheierea conflagraţiei mondiale pentru a masca jefuirea ţării, care se suprapunea uriaşelor despăgubiri de război plătite URSS-ului. Un mare număr de oameni (estimările variază de la la mai multe zeci de mii la cateva sute de mii) au fost închişi din motive politice, economice sau altele. Există mărturii despre numeroase cazuri de asasinate sau torturi aplicate unui mare număr de oameni, în principal în cazurile oponenţilor politici. O analiză detaliată a crimelor comise de regimul comunist în România a fost făcută de Comisia Prezidenţială pentru Analiza Dictaturii Comuniste din România creată de preşedinţia României în aprilie 2006, care a elaborat un raport cunoscut de publicul mai larg sub numele de “Raportul Tismăneanu”.

Fenomenul populist. Este dictatura o posibilitate de a scoate popoare din impas? In nici un caz! Reteta romana nu mai poate fi aplicata. Alte timpuri alti oameni. Si totusi lucrurile stau mai mult decat prost in orientari politice bazate pe  democratii ineficiente, conduse de populisti care se perinda la guvernare cu o singura tinta – de a fi realesi. Fara indoiala, Romania contemporana este un exemplu edificator

Democratia moderna a aparut “de jure” acum o suta cinzeci, aproape doua sute de ani. “de facto” vorbim despre democratii adevarate dupa primul razboi mondial. In Europa, ca si in alte locuri din lume, democratia a fost suspendata prin dictaturi, mai mult sau mai putin vremelnice. Marile pericole ale democratiei au fost crizele economice, razboaiele, nelinistile sociale artificial alimentate sau autentice si justificabile. In multe cazuri democratia a invins, in altele a fost invinsa de “oamenii providentiali” pe care i-am mentionat mai sus si care au instaurat regimuri eficiente prin bestialitatea lor.

Pentru prima data din 1989, Romania va avea ocazia sa experimenteze un apogeu al politicii rudimentare, infantile si demagogice. Pe un larg traseu stanga – centru – dreapta. De la PPDD pana la Noua Republica. Un partid televizor si un partid care isi voteaza forurile fara statut, program si inregistrare legala, fara filiale, dar cu reprezentanti din tara numiti de la “centru”. Legatura intre cele doua? Dorinta de a accede a fondatorilor! Interesante experiente “democratice ne asteapta” !

Mai multe puteti citi pe Blogul DoctrinarDictaturi sau democraţii originale si Dictaturile românesti in secolul XX – Rezumate

About these ads

Written by Theophyle

24/06/2012 la 4:03 pm

157 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. buna dupa-amiaza,

    buna postare

    am si eu o intrebare de baraj:

    incotro merge Romania acum – iunie 2012?
    spre o dictatura pregatita minutios inca din 7 mai de guvernul ponta?
    sau???

    skorpion

    24/06/2012 at 4:28 pm

    • Parerea mea,
      vom avea o perioada de tranzitie de 2 ani. Dupa aia alegeri generale si Dumnezeu e mare!

      Theophyle

      24/06/2012 at 4:37 pm

      • o noua tranzitie?
        de 2 ani? cu chipul lui ponta in prim plan??
        ar fi jale crunta, dupa cei 2 ani, Ro ar putea arata ca un cimp devastat de lacuste

        skorpion

        24/06/2012 at 4:44 pm

        • skorpi te alinti ? :) 2 ani e varianta super acceptabila.

          lastnightmusic

          24/06/2012 at 5:26 pm

          • TDS,
            Dupa cate am inteles s-a revenit la titularizarea profesorilor. In numai 2 luni s-au eliminat foarte multe lucruri facute bine. In doi ani (Doamne ajuta sa fie numai doi) se revine , inclusiv cu justitia, unde am fost acum 4 ani. CSM, CCR va fi umplut cu usl-isti si scoase legi de inamovibilitate pe 6-10 ani. Si este suficient.
            Cand vad stanga si leaderii ei imi aduc aminte de “inima de caine” de Bulgacov. Recomand filmul (pe langa carte).

            eugeni

            24/06/2012 at 5:49 pm

  2. Buna ziua,
    Theophyle, chiar nu crezi ca astia pregatesc o dictatura (poate una “originala”)? la noi, dupa ’89. prea multe democratie (intelegand inchiderea ochilor fata de nerespectaera legii) ne-a adus in situatia de acum.
    In “teama” de UE sau NATO n-am nici o speranta. Poate doar in neintelegerile dintre ei pe impartirea ciolanului.
    Se pare ca au inceput:
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/impartirea-prajiturii-invrajbeste-usl-la-caras-severin-988460.html

    cedric

    24/06/2012 at 4:43 pm

  3. Referitor la Romania recomad un articol din Bursa studiu de caz – 2007
    http://www.bursa.ro/studiu-de-caz-alegerile-din-1996-oligarhia-si-alternanta-la-putere-11328&s=politica&articol=11328&editie_precedenta=2007-06-06.html

    Pentru mecanismele natiunilor esuate, de analiza lucrarea “Why Nations Fail: The Origins of Power, Prosperity and Poverty” Daron Acemoglu si James Robinson

    Deceneu

    24/06/2012 at 4:51 pm

  4. Care-o fi partidul care “isi voteaza forurile fara statut, program si inregistrare legala, fara filiale, dar cu reprezentanti din tara numiti de la “centru”. ? :-)

    M-am frecat la ochi cind am vazut afisul de lansare pe Hotnews “Noua Republica prezinta…” dupa care urmeaza fotografiile cu Guest Stars – prima fiind cea a Monicai Macoovei – si jos, jos de tot vedem ca e vorba nu de orice show politic, ci de congresul de infiintare a partidului…

    Deci, Theophyle, e vorba de un show. Cum ziceai, Allahu akbar!… :-D

    Observator

    24/06/2012 at 4:51 pm

  5. Ziua buna oameni buni,

    Unul dintre cele mai nefericite afise ala cu “….sfarsitul lor…” si alaturi pozele lui MN, MM si altii. Cineva care vede afisul citeste literele mari dupa care se uita la poza cu “mesajul” in cap.

    eugeni

    24/06/2012 at 5:27 pm

    • Intrebare pentru cei ce stiu legile: Nu este normal ca adm penitenciarelor, sau tribunalul sa decida cine sunt medicii ?cine face expertiza ? Ce Dumnezeu, suntem la policlinica cu plata ?

      lastnightmusic

      24/06/2012 at 5:32 pm

      • nu este normal ca nu un medic sa se substituie hotarararii unui judecator? eu stiu ca un judecator decide daca un detinut isi face sau nu analizele in afara sistemului penitenciar.

        Sare'n Ochi

        24/06/2012 at 5:34 pm

      • maine la 10 se va da verdictul de catre medici. uite asa va da un verdict completul de judecata din 3 medici. @Cetatean Nastase are drept de recurs la completul de 5 medici?

        Sare'n Ochi

        24/06/2012 at 5:38 pm

        • Cand ministrul de interne incepe si vorbeste cu ” tarisoara noastra sta pe butuci” inseamna ca incearca un mesaj emotional. De obicei este un ultim resort prin care se incearca apelul la “inima de roman”

          eugeni

          24/06/2012 at 5:42 pm

          • sa citeasca Ion Luca Caragiale – ce zicea Catavencu intr-o scrisoare pierduta. ca ala vorbea mai emotional ca el. gangavul naibii!

            Sare'n Ochi

            24/06/2012 at 5:45 pm

            • :razz: Ca orice român, ca orice fiu al ţării sale… în aceste momente solemne… (de abia se mai stăpâneşte) mă gândesc… la ţărişoara mea… (plânsul l-a biruit de tot) la România… (plânge. Aplauze în grup)… la fericirea ei!… (acelaşi joc de amândouă părţile)… la progresul ei! (asemenea crescendo)… la viitorul ei! (plâns cu hohot. Aplauze zguduitoare.) ILCaragiale – O scrisoare pierduta

              mar

              24/06/2012 at 7:11 pm

          • Și mie mi se pare un mesaj interesant.

            dada

            24/06/2012 at 6:22 pm

  6. De obicei se fac niste sondaje. Stie cineva exista vreun impact al lucrurilo de pana acum (plagiat, nastase, etc) in %-ul usl?

    eugeni

    24/06/2012 at 5:36 pm

  7. Si inca ceva, ieri Crina i-a cerut lui Blaga sa se delimiteze de declaratiile MM. Stie cineva recatia lui Blaga?

    eugeni

    24/06/2012 at 5:38 pm

  8. Buna ziua,

    Vreau sa va cer scuze ca sunt in afara de subiect, dar uitandu-ma mai atent in jur si adunaind impresiile ajung la niste semne, semnale, care ma ingrijoreaza.

    De ex. atitidinea fata de Monica Macovei. Femeia asta este pusa la zid. Mie imi aminteste de ceea ce s-a intamplat cu Doina Cornea.

    Apoi, atacul incredibil impotriva intelectualilor, incercarea de desfintare si decredibilzare completa a acestora. Au ajuns sa-i compare cu “lingaii” lui Ceausescu.

    “Cazul Nastase” cu toata dezvoltarea lui are doua consecinte majore- unul grav si periculos pentru sistemul mafiot (chestia asta ii face sa se simta incoltiti si creste agresivitatea),iar pe de alta parte produce o radicalizare mai profunda a societatii decat nemultumirea materiala mai mult sau mai putin justificata.

    “Cazul Ponta”unde cred ca se exclude posibilitatea sa-si asume ceva, orice. Asta l-ar desfiinta. N-o sa renunte fara mari pagube.

    “Cazul Iliescu” care e omniprezent la stanga lui Ponta si se face ca scrie in timp ce pupilul isi recita victorios textele.In acelasi timp “moare” de grija opozitie!!!
    N-o mai lungesc,probabil mai sunt multe semne. Cred ca se contureaza ceva exploziv, violent (sobolanii incoltiti sar la jugulara). Pare a fi in aer.

  9. Buna ziua!
    Imi cer scuze dar am si eu o nedumerire (provocata de Miruna Munteanu si Cristina Pocora la RealitateaTV)
    Chiar a fost mai mare coruptia in “epoca Basescu” decat in cea anterioara sau am auzit noi mai mult?

    emil

    24/06/2012 at 5:59 pm

    • Asta e “parerea ‘ lor. Sa stii ca l-am auzit azi si pe CTP (am prins numai 3 minute la sfarsitul emisiunii de la protv) care a zis ca cea mai mare coruptie, in faza de “putrefactie” a fost pe vremea guvernelor PDL nu pe vremea lui Nastase. Incearca toti sa inoculeze parerea asta in capul tembelilor care ii cred.

      cedric

      24/06/2012 at 6:13 pm

      • Si, din pacate, eu cred ca au reusit deja :-(
        Si asta, dincolo de presa majoritar ostila (de fapt tocmai impreuna cu presa majoritar ostila) creeaza avantaje mari usLASILOR :-(
        Eu nu prea vad o solutie :-(

        emil

        24/06/2012 at 6:40 pm

  10. Am citit ieri un comentariu la un articol de ziar in care comentatorul spunea ca necitirea testamentului lui Nastase
    este rezultatul luptei disperate a PSDistilor de a nu se publica. Cica in testament ,Nastase isi ataca dur colegii de partid si nicidecum PDL sau presedintele. Stiti ceva?

    cedric

    24/06/2012 at 6:00 pm

    • cred ca unica noastra sansa vor fi ciorovaielile dintre USLAsi, mai devreme or mai tirziu, vom afla ce contine si asa zisul testament, or ce-o fi

      carletty

      24/06/2012 at 7:02 pm

  11. PDL unde este?

    MM din nou despre Nastase

    http://www.monica-macovei.ro/blog/?p=1353

    eugeni

    24/06/2012 at 6:06 pm

    • Ioan Rus este și el prins la mijloc și va fi jertfit fără clipire în interesul găștiii lui ponta

      dada

      24/06/2012 at 6:29 pm

  12. Salutare ! :-)
    Romanu` e original in toate cele, superficial si neserios, pe deasupra.
    Dupa ce a strans din dinti indurand foamea si frigul lui Ceasca, s-a inghesuit sa-l voteze pe inlocuitorul sau, Ilicescu si sa blagosloveasca esalonul 2 PCR/secu.
    Nimic nu e tratat cu seriozitate, profund.
    Totul e negociabil, indiferent de miza, se vinde si se cumpara (chiar daca doar iluzii).
    Elitele nu modeleaza/nu indruma nimic, doar se ingrijesc de bunastarea proprie.
    N-avem, deci, nevoie de doctrine, nu se uita nimeni la programele de guvernare.
    Meritam, deci, un Ponta-PM si chiar un chiulangiu repetent – presedinte.

    Tzepelica

    24/06/2012 at 6:28 pm

    • „Elitele” produse de sistemul de selecție pe bază de slugărnicie și amoralitate.

      dada

      24/06/2012 at 6:32 pm

      • Pupincurismul e unicul criteriu de promovare, inclusiv in politica.
        Brand national.

        Tzepelica

        24/06/2012 at 6:37 pm

        • Din pacate, ai mare dreptate!

          cedric

          24/06/2012 at 6:50 pm

        • Păi dacă-i brand național hai să nu-i șocăm cu cuvinte prea dure pe cititorii blogului ! :-)
          Pe de altă parte sunt total de acord cu cele scrise.

          dada

          24/06/2012 at 7:01 pm

        • Total de acord. Pupatul papucului face parte din fiintza nationala si are o vechime de sute de ani, este calea sigura de promovare in orice domeniu :(

          mar

          24/06/2012 at 7:22 pm

    • Tzepy, nu te supara, dar daca nu ne spunea cineva ca viteza luminii este constanta, ce ziceai?
      Sau ca Pamantul se invarte in jurul Soarelui, tu nu vedeai ca de fapt este EVIDENT ca e pe dos?
      Eu cred ca asa pateam, Drept este ca eu, si inca multi altii, mai citim :-)
      Zic si eu :-)

      emil

      24/06/2012 at 6:59 pm

  13. postarea dnei. Macovei, pe blogul ei, f. bunä la obiect,
    cred cä i-ar place sä vä audä pärerile.

    theo- nona

    24/06/2012 at 7:02 pm

  14. Apare in stareapresei
    “Orice jurnalist adevărat ar trebui să întrebe personalul medical de la Floreasca:

    1. Pacientul are televizor în cameră? (pentru că un televizor are cablu, cel puţin pe cel de curent electric şi se poate spânzura cu el)

    2. Pacientul are şireturi la pantofi? (pentru că ele pot fi folosite tot în acelaşi scop)

    3. Pacientul este ţinut 24 de ore din 24 sub observaţie? (pentru că ingeniozitatea unui sinucigaş este nelimitată şi poate găsi metode insolite să-şi facă felul)

    4. Pacientul are plasă de sârmă la fereastră? (pentru că el ar putea să încerce să-şi curme viaţa aruncându-se pe geam)

    5. Pacientului i-au fost curmate posibilităţile de a se electrocuta? (pentru că una dintre metodele preferate ale sinucigaşilor de a acţiona este să pună în priză doi conductori şi să se cupleze cu graţie)

    Carevasăzică, Năstase Adrian ar trebui să stea în Spitalul Floreasca: fără televizor în cameră; fără şireturi la pantofi; de ce nu, fără curea la pantaloni; cu plasă de sârmă la fereastră; fără acces la curent electric.

    Nu pun aceste întrebări aparent deplasate întâmplător. Jurnalistul de investigaţie ştie că în astfel de situaţii îşi face o listă de asistente, florărese, infirmiere, femei de serviciu desfundătoare de wc-uri cărora le pune întrebări.”
    Dincolo de aparentul umor, intrebarile sunt cat se poate de serioase; ce zice institutia care il are in custodie pe Adrian Nastase? Poate gasesc pe aici raspunsurile ca in nadejnea jurnalistilor….:-(

    emil

    24/06/2012 at 7:09 pm

    • Deci sa nu faca precum Closca(cred) in inchisoare, sa i se ia orice acces la nojitze, nu ? :)

      eugeni

      24/06/2012 at 7:18 pm

      • Serios, acum, ai foarte mare dreptate.

        eugeni

        24/06/2012 at 7:19 pm

        • eugeni, eu doar am “colportat”. Gasesti acolo mai multe :-)

          emil

          24/06/2012 at 7:22 pm

    • si legat cu catuse de pat.

      Sare'n Ochi

      24/06/2012 at 7:43 pm

    • Buna seara tuturor :)

      din fericire … exista personal medical si nu numai din sp. Floreasca care ar vorbi si ar avea ce povesti.
      din nefericire … le este frica si stiu bine ca au si de ce sa le fie frica.
      din nefericire … la noi nu exista o lege de genul legii wistleblowers cu toate garantiile legale de rigoare.
      din nefericire … in majoritatea jurnalistilor nu poti avea incredere.

      so, scorul este 1-3, asa ca, deocamdata, stau pe fundul lor si bine fac.

      O logica simpla ar spune ca ceea ce au de spus nu concorda cu versiunea oficiala; daca ar exista concordanta … nu le-ar fi frica, nu?

      Si da, pacientul are sireturi la pantofi, dar pantofii nu sunt cu pacientul. Inca. Mai vedem si maine :)

      RR

      24/06/2012 at 9:09 pm

      • Ok, dar are un cearceaf, cabluri si alte “sfori” care pot fi oricand disponibile.

        mar

        24/06/2012 at 9:16 pm

  15. Seara buna :)
    Sa intelegem ca Romania este la rascruce de dictaturi? Am pierdut una rosie, am fost in tranzitie si suntem sa in situatia resturarii unei alte dictaturi, mult mai periculoase cu elemente de de dreapta si stanga. Fractura sociala, violenta limbajului, modificarea legilor, atacul la Constitutie conduc catre o societate cu accente de extrema stanga.

    mar

    24/06/2012 at 7:20 pm

    • Eu cam asa vad. E drept ca nu o sa fie usor, da’ baietii se straduiesc: zi de zi, ceas de ceas, clipa de clipa :-)

      emil

      24/06/2012 at 7:23 pm

  16. dragilor
    crin antonescu, este in ultima fazä de isterie,un ridicol,
    in curand o sä bea vopseaua de pär, in loc sä si-o punä pe cap.
    urlete, tipete, amenintzäri, din ce grotä vinä cretinul asta, cu ochi de peste mort?

    theo- nona

    24/06/2012 at 7:37 pm

  17. analizaexistentiala,
    ora 5.54 p.m.

    excelent comentariul!

    skorpion

    24/06/2012 at 7:45 pm

  18. sper comunitatea stiintzificä, sä nu se lase, Ponta se bazeazä pe ;
    profesorii uslinosi,pe care ii poate manipula, dar nu stie cä poate fii f. grav
    dacä se dovedeste, sä acei profesori, acoperä un hotz plagiator.

    dar doctorul bourean, oprescu, doveditzi plagiatori, dece sunt toleratzi?

    brädisteanu un infractor cu miloane spagä luate, dece nu este pedepsit?
    se fofileste, nu se prezintä, opoi tot el tzipä cä a fost härtzuit ani.

    theo- nona

    24/06/2012 at 7:46 pm

  19. Buna seara!

    Din articolul lui Theophyle reiese destul de clar ca romanii sunt mai degraba obisnuiti cu dictatura decat cu democratia. Nu ar trebui sa ne mire prea tare situatia actuala si usurinta cu care poporul este manipulat de televiziuni (in ambele sensuri).

    Finante Azi

    24/06/2012 at 8:16 pm

  20. O analiza sociologica interesanta la Nasul.

    mar

    24/06/2012 at 8:22 pm

  21. USL va demara procedurile pentru suspendarea din funcţie a lui Emil Boc, pentru încălcarea protocolului de la Kyodo privind transparenţa comerţului cu pepeni
    (ampersand – hotnews_ :)

    skorpion

    24/06/2012 at 8:25 pm

  22. Ce ti-e si cu netul asta :-)
    Data : 03/10/2007
    Categoria : Intern Toate stirile din categoria Intern
    Tånarul pesedist Victor Ponta si-a construit o adevarata cariera universitara pe baza unui sir de ilegalitati. In postura de cadru didactic, acesta a «ars» o serie de etape, obtinånd cel putin dubios mai multe titluri.

    Despre Victor Ponta se poate spune ca este unul dintre putinii tineri din PSD care a reusit sa tina pasul cu greii din acest partid. Daca la capitolul activitate politica Ponta sta foarte bine, nu acelasi lucru se poate spune despre el atunci cand vine vorba de cariera universitara.

    Ponta este absolvent al Facultatii de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti, structura unde nu a excelat nici un moment prin rezultatele sale. Ba mai mult, desi este licentiat in stiinte juridice, cu media generala 8.80, vicepresedintele PSD a primit doar 6.50 la Drept Penal si nota 7 la drept civil si cel constitutional. A avut insa noroc cu proiectul de diploma, unde a primit nota maxima si asa a reusit sa-si mai dreaga media generala. Dupa terminarea facultatii, Victor Ponta a fost numit procuror stagiar la Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti, unitate care i-a emis si cartea de munca.

    Magistratul a cochetat si cu munca la catedra
    In anul 2002, Universitatea Romano-Americana din Bucuresti a primit de la Ministerul Educatiei acreditare. Victor Ponta avea insa o relatie mult mai veche cu aceasta institutie. Inca din 1996, pesedistul a incasat fonduri de acolo, pentru activitatea de preparator universitar ce o presta. In paralel, Ponta facea acelasi lucru si la Universitatea privata “Dimitrie Cantemir”. La unitatea din urma, Victor Ponta a avut chiar o ascensiune mult mai rapida, devenind asistent si apoi lector universitar. Cel putin asa apare in CV-ul acestuia, postat pe site-ul Camerei Deputatilor si depus la dosarele de concurs ale acestuia. Bizar este insa faptul ca, cel putin in CV, activitatea didactica a lui Ponta la Universitatea Romano-Americana nu se regaseste. “Gardianul” a intrat insa in posesia unor documente din care reiese ascensiunea permanenta a lui Ponta, in cadrul acestei institutii, ascensiune care nu a fost intotdeauna in conformitate cu legislatia din domeniu.

    Mai mult, toata aceasta activitate nu se regaseste nici in Carnetul de Munca a lui Victor Ponta, fapt ce ridica numeroase semne de intrebare cu privire la modul in care a prestat actualul lider PSD servicii pentru universitate. Din pacate insa, contactat telefonic, Victor Ponta a fost foarte transant in ceea ce priveste activitatea sa didactica: “Credeam ca m-ati sunat pentru lucruri serioase. Puteti sa scrieti orice despre treaba asta, ca nu ma intereseaza”, ne-a declarat Ponta.

    Radiografia perfecta a unui smen didactic
    Cea mai mare “gogoasa” pe care s-a bazat intreaga cariera universitara a lui Victor Ponta a fost cea de la examenul de titularizare pentru postul de conferentiar. Ca sa obtina acest post, PSD-istul a avut nevoie ca o armata de nume grele din invatamantul romanesc sa inchida ochii la inadvertentele din dosarul sau.

    Legea 303 din 2004 privind statutul magistratilor spune foarte clar: “Magistratii care au, la data intrarii in vigoare a legii, norma de baza la institutii de invatamant superior juridic, au obligatia de a-si transfera aceasta norma de baza la instanta sau parchetul unde functioneaza ori sa renunte la calitatea de magistrat.” Ori, in cazul Ponta, la dosarul de care vorbeam mai sus nu exista nici un document din care sa rezulte unde a avut si unde are norma de baza acesta.

    Nici macar vechimea necesara pentru inscrierea la concursul cu pricina nu exista. Victor Ponta a depus la dosar doua adeverinte. Din prima rezulta ca, in perioada 1 octombrie 1997 – 1 octombrie 2002, Ponta a ocupat pe rand, prin cumul, functiile de preparator, asistent, si lector. In realitate, nu exista insa nici o lege care sa permita cumularea functiei de preparator. Chiar si asa, pe 1 octombrie 2002, cand s-a inscris la concursul respectiv, Ponta nu avea vechimea prevazuta de lege. Pentru ca nu detinea titlul de doctor, lui i-ar fi trebuit 6 ani vechime, iar din scriptele depuse de el nu ies nici macar 5.

    Master de 2-4 semestre in 3 luni
    In continuare, pentru inscrierea la concursul de ocupare a unui post de conferentiar, candidatul trebuie sa faca dovada ca are o vechime minima la catedra de 9 ani, im invatamantul superior. Cu toate eforturile de moment, actualul lider PSD-ist abia a obtinut 7 ani si cateva luni.

    In fine, o alta “facatura” din dosarul de universitar al lui Victor Ponta se leaga de cursurile de master pe care acesta le-ar fi absolvit. In Romania, potrivit prevederilor Legii invatamantului, este o activitate de invatamant postuniversitar, cu durata de 2-4 semestre.

    Cele 3 cursuri tip master, mentionate de candidatul la titularizarea respectiva, au fiecare doar cateva luni ca durata. Cum a reusit aceasta performanta, doar Victor Ponta poate spune.
    Sursa : Gardianul

    emil

    24/06/2012 at 8:48 pm

    • Ponta reduce la zero credibilitatea comunitatii stiintifice/universitare/academice din Romania (daca nu reactioneaza).
      Nastase face acelasi lucru cu credibilitatea clasei politice.
      De oamenii de afaceri “de succes” (vezi top 100) nu mai spun, ca e mai mult decat evident.
      A mai ramas ceva ? :-(

      Tzepelica

      24/06/2012 at 8:57 pm

      • salut timi,
        Astia au politizat absolut totul, asta este rasplata. Foarte curand ne vom intoarce la vremurile lui Ceasca :(

        Theophyle

        24/06/2012 at 9:09 pm

    • Imi permit sa atrag atentia asupra datei aparitiei
      Data : 03/10/2007
      Deci? Cum e cu “turnatorii”?

      emil

      24/06/2012 at 9:05 pm

  23. Asta ne crede pe toti tampiti:

    In acelaşi context, ministrul Administraţiei şi Internelor a adăugat că, în acest moment, stadiul aplicării mandatului de executare a pedepsei în cazul lui Adrian Năstase este, “practic, ca şi când ne-am dus să-i ducem mandatul şi nu am plecat încă de acolo cu el, la arest”.

    http://www.mediafax.ro/social/rus-procesul-de-executare-a-mandatului-in-cazul-lui-nastase-a-fost-inceput-si-nu-a-fost-finalizat-9777994

    cedric

    24/06/2012 at 8:57 pm

    • salut,
      Rus crede ca Romania a ramas in 2001. Se vse insala amarnic, sau cine stie, poate totusi a ramas :(

      Theophyle

      24/06/2012 at 9:11 pm

    • :D ti-am raspuns mai jos. ca am facut o completare la materialul meu exact pe tema.

      Sare'n Ochi

      24/06/2012 at 9:28 pm

  24. A inceput emisiunea lui Turcescu. Se ocupa tot de cazul Nastase!

    cedric

    24/06/2012 at 9:04 pm

  25. Avocatii lui Nastase au depus o cerere de anulare a pedepsei pt ca faptele s-au prescris!!

    cedric

    24/06/2012 at 9:09 pm

    • Parerea mea ca nu au nici o sansa!

      Theophyle

      24/06/2012 at 9:13 pm

  26. Bună seara,

    @Theophyle

    Sunt curios să vă aflu părerea reluând întrebarea lui cedric de mai devreme, ce va urma acum după alegerea lui Mohammed Morsi în Egipt?

    Adrian

    24/06/2012 at 9:13 pm

    • Bună seara,
      am sa scriu ceva, sper ca maine, despre evenimentele din Egipt. Am nevoie de niste materiale pe care inca nu le-am primit.

      Theophyle

      24/06/2012 at 9:16 pm

  27. Bolcas neaga la Turcescu ca ar fi depus cererea.

    cedric

    24/06/2012 at 9:15 pm

  28. La România TV Ucu o dă la întors plin de demnitate și, fără să-i crape obrazul de nesimțire (deh, șoriciul gros, antrenat ca baștan sub comuniști și baștan sub Însuși El Năstase!), afirmă despre afirmația “Adrian Năstase are statut de deținut” că a fost greșit construită ca frază atunci.
    “La nivelul acelei zile analiza noastră spunea s-a dus mandatul la domiciliu … Fraza a fost greșit construită atunci că deja începe ziua de detenție”, a argumentat Pinocchio de Urișor. El a precizat că “nu e nicio contradicție” între afirmațiile făcute de el la acel moment și comunicatul publicat de dimineață de Inspectoratul General al Poliției Române, care preciza că Adrian Năstase “nu a fost încarcerat într-un loc de detenție sau într-un penitenciar”. Mai mult, Ioan Rus susține că a fost întrebată “instanța” care este statutul lui Adrian Năstase și s-a comunicat că “dacă nu s-au îndeplinit toate procedurile necesare, nu este în situația aceasta”, de arestat.
    Acum un jurnalist inteligent ar trebui să solicite “instanței” (după ce află de la îngălatul și iute risipitorul de vorbe fără acoperire ministru de Interne care o fi fiind aceasta), întrebarea pusă în mod instituțional (oficial adică) și răspunsul oficial – să vedem dacă există sau nu. Că Ioan Rus ca un bun pesedist prins cu chiloții în vine știe să și-i salte iute la loc, să nege că făcea ceea ce făcea, și să se șteargă mai târziu.
    “Procesul a fost început dar nu a fost finalizat. Practic suntem ca și cum am fi ajuns la dânsul acasă, i-am dat mandatul cu cei doi polițiști, nu am plecat încă de acasă”, a explicat Ioan Rus. Din contră, io cred că lui Ioan Rus nu-i sunt toți boii acasă – adicătelea căsoiul lui Năstase are ca sufragerie ditamai Spitalul Floreasca? Și Adrrian Năstase acum este sub jurisdicția medicilor? Deci medicii sunt paznici, polițiști, procurori și mâine de dimineață își pun și roba de judecători. Să hotărască ei dacă Năstase poate să fie transferat la un spital penitenciar. Păi am o întrebare, că am înțeles că mâine se pronunță completul de 3 medici – are dreptul la recurs la completul de 5 medici dacă nu-i convine hotărârea? Medicii de la Floreasca l-au luat în primire pe semnătură: au obligația să-l păzească – că nu știu cum să traduc afirmația lui Ioan Rus cum că Adrian Năstase este sub jurisdictia medicilor… ?
    Întrebat când a sunat ultima oară, înainte de Adrian Năstase, o persoană condamnată definitiv, Ioan Rus s-a mărginit să răspundă: “Tot ce eu am făcut e perfect legal și cu scopul de a respecta și de a duce la îndeplinire o hotărâre judecătorească”. Când răspunsul era mai simplu decât un tras pe cur: chiar în ziua aceea l-am sunat și pe “celălant” amic de-al meu din dosar, pe Mihail Cristian Vasile, director general al SC Eurografica SRL, condamnat la şase ani de închisoare cu executare.

    Sare'n Ochi

    24/06/2012 at 9:26 pm

  29. sa inteleg ca avocatii lui nastase inca mai sint flaminzi, iar nastase inca mai are o caruta de bani, daca aceiasi avocati il sustin in continuare, chiar daca s-a dat un verdict definitiv in data de 20 iunie?!

    daca o ora de consultanta/avocat costa cca 200-300 US$ cite tone de bani a aruncat nastase spre avocati? cred ca ne-ar lua cu ameteala.

    skorpion

    24/06/2012 at 9:26 pm

  30. Dom’le , mare incurcatura . iar un tertip. Cica alt avocat a depus ultima cerere care apare pe site-ul tribunalului.
    Bolcas zice ca dosarul exista, dar nu-l intereseaza pe el. Nu stie ce investire a depus avocatul.
    Le balmajeste de ma apuca dracii. Cica s-a stabilit data de 12 iulie. Bolcas minte de rupe. Acum spune ca investirea avocatului se cere pe 12. Auziti: sunt oameni care se simt solidari cu nastase!
    Domnilor, mi se pare o nemernicie tot ce se incearca.

    cedric

    24/06/2012 at 9:29 pm

  31. Avocatul se numeste Corneliu Petre, apare pe site-ul tribunalului cererea lui . Scrie asa ;
    parti: Corneliu Petre pt Adrian Nastase : petent
    Nu pricep care e petentul, avocatul sau Nastase?

    cedric

    24/06/2012 at 9:32 pm

  32. ia priviti pe cine are in componenta completul de 3 medici care-l judeca maine pe Nastase:
    DECIZIE nr. 360 din 12 iunie 2012 privind acordarea calitatii de consilier onorific al primului-ministru domnului Ioan Lascar
    http://www.monitoruljuridic.ro/act/decizie-nr-360-din-12-iunie-2012-privind-acordarea-calitatii-de-consilier-onorific-al-primului-ministru-domnului-ioan-lascar-emitent-guvernul-138744.html

    Sare'n Ochi

    24/06/2012 at 9:36 pm

  33. Salutare! :)

    Nici o sansa ca Tribunalul Bucuresti sa treaca peste decizia ICCJ. Prescrierea faptelor se constata de instanta care il judeca, nu de o instanta inferioara. Nu ai cum sa ataci la Tribunal decizia celui mai inalt complet al ICCJ in penal, completul de 5.

    Numai ICCJ are dreptul de a calcula data presciptiei, si ea nu era 10 iunie.

    http://www.scj.ro/COMUNICAT%20DE%20PRESA%20MCV.htm

    Cetatean

    24/06/2012 at 9:45 pm

    • Te doare mintea :(

      mar

      24/06/2012 at 9:52 pm

  34. Buna seara,
    Uitati ce spune Rus la Realitatea: “Poate ca prin ceea ce i s-a intamplat lui Adrian Nastase lucrurile in justitie se vor transforma intr-un lucru pozitiv.” Mai este ceva de comentat?

    ion

    24/06/2012 at 9:50 pm

    • Da! Lucrurile in Justitie sa vor acelera si mai multi vor intra la parnaie!!!

      Cetatean

      24/06/2012 at 9:55 pm

  35. Inalta Curte a stabilit, in decizia 3743 din 2010, ca perioada in care dosarul a stat la CCR nu se scade din perioada de prescriptie.

    “Problema de drept privind calculul prescripţiei speciale în cazul suspendării pentru soluţionarea excepţiilor de neconstituţionalitate – problemă de drept ridicată în decizia nr. 3473 din 6 octombrie 2010 a Secţiei penale a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie – a fost discutată în şedinţa secţiei de specialitate a instanţei supreme din data de 4 iulie 2011, fiind adoptată în unanimitate prin vot soluţia potrivit căreia prescripţia specială intervine numai la momentul la care termenul de prescripţie, la care se adaugă jumătate din acest termen şi perioada suspendării judecăţii, s-a împlinit. Aa fost transmisă tuturor preşedinţilor secţiilor penale ale curţilor de apel; are valoare îndrumătoare pentru toţi judecătorii români şi a fost adoptată de Secţia penală a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în cadrul atribuţiilor privind unificarea jurisprudenţei”.

    Deci in cazul lui Nastase, prescriptia nu a intervenit.

    Cetatean

    24/06/2012 at 9:54 pm

  36. Avocata Alice Draghici spune la Turcescu ca avocatul asta are un fel de ONG cu apararea drepturilor omului.
    Foarte cinica madama, zice ca astea sunt mijloacele prin care lupta avocatii.

    cedric

    24/06/2012 at 9:55 pm

    • Deci daca, asa cum spune Rus, a retras paza nu exista riscul sa dispara condamnatul Adrian Nastase?
      Intreb si eu :-)

      emil

      24/06/2012 at 10:09 pm

  37. Decizia 3473/2010 a ICCJ:

    http://www.avocatulroman.ro/prescriptie-speciala-suspendarea-judecatii-15622.htm

    “Prin sentinta penala nr. 23/F din 9 aprilie 2009, Curtea de Apel Brasov a dispus incetarea procesului penal fata de inculpati, apreciind ca in cauza a intervenit prescriptia speciala.

    Inalta Curte de Casatie si Justitie, prin decizia penala nr. 2530 din 1 iulie 2009, a admis recursurile declarate in cauza si, casand hotararea pronuntata, a trimis cauza spre rejudecare aceleiasi instante.

    S-a apreciat ca, in mod gresit, s-a dispus incetarea procesului penal, intrucat a intervenit prescriptia raspunderii penale in raport cu data comiterii faptelor, dar si ca nu au fost aplicate corespunzator dispozitiile art. 128 alin. (2) C. pen. combinat cu art. 303 alin. (6) C. proc. pen., neluandu-se in calcul perioada cat dosarul a fost trimis la Curtea Constitutionala, astfel incat termenul de prescriptie nu a fost implinit la momentul solutionarii recursurilor

    [...]

    De la aceasta data certa la care s-a epuizat infractiunea savarsita de catre contestatarii condamnati, si anume 5 martie 2002, se calculeaza termenul de prescriptie speciala prevazuta in art. 124 C. pen., deci care este in speta de 7 ani si 6 luni si care se finalizeaza la data de 5 septembrie 2009.

    De la aceasta ultima data mentionata trebuie sa fie adaugata perioada de 7 luni si 17 zile in care dosarul cauzei a fost inaintat si s-a aflat pe rolul Curtii Constitutionale in vederea solutionarii unei exceptii de neconstitutionalitate pentru care s-a dispus sesizarea instantei de contencios constitutional in vederea solutionarii acesteia”.

    Deci prescriptia speciala in cazul lui Nastse nu a intervenit, intrucat timpul cat a stat dosarul la CCR nu se scade.
    .

    Cetatean

    24/06/2012 at 10:05 pm

  38. Turcescu zice ca sefa tribunalului Bucuresti il contrazice pe Rus la irtv si spune ca n-a retras paza! Cine dracu mai intelege ceva?

    cedric

    24/06/2012 at 10:12 pm

  39. doamna vorbeste acum si la Turcescu. Zice ca tribunalul a emis mandatele executorii pt toti condamnatii in proces. Zice ca nu au ordonat retragerea pazei pt. nimeni, deci mandatele trebuie puse in executare pt. toti.

    cedric

    24/06/2012 at 10:14 pm

  40. Laura Andrei la Turcescu, se pare ca lucrurile sunt naspa ptr. Rus. Nu a dispus retragerea pazei, au fost emise ordine de retinere si ca MA nu a raspuns, au fost/nu au fost duse ordinele la indeplinire.
    Foarte grav ce spune.

    mar

    24/06/2012 at 10:16 pm

    • Mai e Nastase acolo? Ma intreb si eu :-(

      emil

      24/06/2012 at 10:35 pm

      • intrebare normala :(

        mar

        24/06/2012 at 10:40 pm

  41. Se zice ca imediat dupa declaratia presedintei tribunalului la irtv, s-au prezentat politisti la Floreasca.

    cedric

    24/06/2012 at 10:16 pm

  42. Au cerut s-a confirme ca este incarcerat, nefiind Pv de incarcerare nu se poate considera incarcerat.
    Cred ca a fost incalcata legea intr-un mod grosolan.

    mar

    24/06/2012 at 10:18 pm

  43. vor sa il tina intr-un “intermundum”, sa nu il scape in penitenciar. Cit il tin in “intermundum”, el incerca sa amine sau sa intrerupa punerea in executare. Aminarea sau intreruperea nu afecteaza pe fond decizia ICCJ, insa sunt tertipuri ieftine, cat sa ii dea ragaz sa mai incerce alte manevre, sau prietenii lui politici sa se mai gandeasca la alte tertipuri. E ultima zbatere, insa e zbaterea cea mau periculoasa, caci e disperat.

    Cetatean

    24/06/2012 at 10:25 pm

    • salut City :) .eu cred ca bombonel se va evapora din tara. cu ocazia asta se va mai vorbi despre el vreo 2 luni iar plagiatul lui ponta trece in umbra. maine inteleg ( sper sa nu ma insel) ca e sedinta CSAT.guvernul nu a dorit sa puna pe tema disctutiilor din csat si insolventa hidroelectrica :) de ce ? stie felix probabil.

      zigzag

      24/06/2012 at 10:38 pm

      • nu va scapa, nu, Bombo nu vrea sa fuga, Bombo vrea sa scape de parnaie, insa nu prin fuga, ci “legal’.

        Cetatean

        24/06/2012 at 10:43 pm

        • daca e bombo e “scula” vreunui serv de informatii strain pe teritoriul Ro e posibil sa fie plecat deja din tara. sau stapanii lui negociaza in timp ce uneltele din media creeaza “zgomot”. ce vedem noi in media la ora asta e operatiune tipica generata de servicii- razboi psihologic .

          zigzag

          24/06/2012 at 10:46 pm

  44. seara buna all :)
    Discutzii cu un prieten, doctor la o policlinica.
    Si am discutat,fireste,de Bombo.Atat el cat si colegii lui din policlinica sunt consternatzi de facatura telenovelista.Si ultimii care mai erau sceptici dupa ce au vazut schema grafica pe unde ar fi trecut glontzul ,i-a pufnit rasul.
    1.Deci,deja circula o vorba.Glontzul va ajunge la institutul Mina Minovici alaturi de organul lui Terente.Singura diferentza este ca organul exista.
    2.Deci nu exista ca orice echipaj de salvare/ambulantza/smurd care intervine sa negocieze timp de peste 40 de min. cu victima,sa-l spele,sa-i schimbe camasa etc.
    In cateva min. era cu el la masina dat fiind faptul ca nu aveau de unde sa stie chiar si la cea mai profesionista analiza sumara(datorata conditziilor) care sunt leziunile interne.Decesul in astfel de condittii(era pierdere de vreme cu spalat,schimbat etc) ii expuneau culpei/malpraxis care poate merge pana in penal.
    3.Deci nu exista ca glontzul strabatand gatul de-o parte pe cealalta prin spatele jugularei si lovind carotida sa produca “daune” atat de mici tzinand cont de zona extrem de vascularizata/importanta etc(mi-a zis multe chestii medicale pe care nu le-am retinut) .celelalta doua rani umar si mana puteau fi si acelea periculoase,mi-a zis de artera si vena axilara si nu stiu mai ce ,care daca sunt sparte/atinse(debit mare de sange) crapi in cateva minute.

    mircea

    24/06/2012 at 10:39 pm

    • Am si eu o nedumerire: cum putea sa constate un medic cat de tare era afectat interiorul biologic al lui Nastase ca sa isi permita sa il trimita la spital in conditii “libere” (fara pansament, fara oxigen, fara…).
      Comunicatul spitalului (vorba lui Cristoiu) unde este? Cine are acces la registrul de internare? Ce e scris acolo?

      emil

      24/06/2012 at 10:45 pm

      • cooperativa Avantul. Vezi serialul lui Basca Ilie, pe blogul Norei Damian: fratia securistilor: politie, spital, IML.

        Cetatean

        24/06/2012 at 10:46 pm

        • N-am apucat sa citesc toate episoadele :( le voi citi.
          Bsk. a facut/face o munca extraordinara.

          mircea

          24/06/2012 at 11:01 pm

  45. mircea, e teatru ieftin, nu cred ca s-a impuscat.

    Cetatean

    24/06/2012 at 10:44 pm

    • City,Emil :)
      Asa crede si doctorul.
      Si eu.

      mircea

      24/06/2012 at 11:00 pm

  46. Rus da declaratii pe la teveuri. Altfel nu era uslist, unde modus operandi este sa faci diverse matrapazlicuri dupa aia dai declaratii la Scanteia 3 si arunci vina ori pe Basescu ori pe Macovei. Cica cum sa fie dus Nastase la inchisoare, conform sentintei? Ce sa faca sa-i smulga perfuziile?
    Care perfuzii? Ca pe targa avea un fular, tratament miraculos la plagile prin impuscare.

    Aha

    24/06/2012 at 10:46 pm

    • Aha, Rus incearca sa il scape pe Nastse de imaginea cu catusele, dar si sa ii ofere timp de gandire.

      Cetatean

      24/06/2012 at 10:47 pm

    • am impresia ca prostul de rus nici nu stie in ce film joaca :) e pe din afara :D . versatii din psd trag sforile : ilici, hrebe,.

      zigzag

      24/06/2012 at 10:49 pm

    • Toate salvarile SMURD vor fi dotate cu fulare burberry, au proprietati antiseptice si antihemoragice :mrgreen: (G/M)

      mar

      24/06/2012 at 10:50 pm

  47. Lascar, consilierul onorific al lui Ponta, operatorul lui Nastase, pe B1.

    emil

    24/06/2012 at 10:46 pm

  48. Solutia legala facila dpdv juridic este sa-l scoata iresponsabil. Instanta poate decide daca-l interneaza sau il plaseaza familiei. I-au construit precedentul si-l expediaza la comisie.

    mar

    24/06/2012 at 10:47 pm

    • e o varianta : il scoate de nebun , apoi pleaca la un “sanatoriu” in sardinia la baietii din loja lui :) sa se “trateze”.

      zigzag

      24/06/2012 at 10:51 pm

  49. vor incerca sa il baricadeze in spital, cum ca e bolnav asa de tare, ca nu poate merge merge in alta parte, in spitalul penitenciar Rahova.

    Cetatean

    24/06/2012 at 10:50 pm

    • … nu face gasca lui bombo greseala sa l baricadeze in floreasca. sa ti zic de ce : floreasca e un spital mare .e plin de lume si se duce rapid vorba. cred ca la ora asta cine trebuie are deja si poze si filme cu bombo.ptr strategia lor ( a bomboneilor) e urgenta treaba sa l scoata de acolo. bomboneii sunt prinsi ca intr un borcan acum si cineva ii lasa sa se agite si le filmeaza toate actiunile. :) o sa vezi ce va fi cand vor aparea primele poze cu “pacientul ” nastase. si cine le va lansa :) ori latrinele intra in criza de inspiratie si incep de maine sa ne arate poze “tragice” cu bombo… ori autoritatile statului se plictisesc si incep sa scoata materialul :) .

      zigzag

      24/06/2012 at 10:57 pm

      • care stat???Este lupta pe fatza.

        mar

        24/06/2012 at 10:59 pm

        • statul “ungurenilor” :) MRU the best. si are puterea si aliatii necesari sa contreze gasca din care provine bombo si masonii lui sponsorizati de kremlin. dati o cautare pe google “nastase mason” si aveti ce citi :)

          zigzag

          24/06/2012 at 11:05 pm

  50. Lascar: suntem constransi de scrisoarea familiei Nastase sa nu spuna nimic despre starea de sanatate…

    emil

    24/06/2012 at 10:52 pm

    • nu exista legal asa ceva, Nastase nu mai apartine familiei. Cred c va trebuie saltat cu forta de trupele speciale si trantit in penitenciar.

      Cetatean

      24/06/2012 at 10:53 pm

      • Cred ca lungirea acestei povesti (indiferent de ce parte a baricadei ar fi cineva, un lucru e limpede: nastase n-are nici pe dracu’), nu va face decat sa dea intregii opinii publice senzatia ca tot ce se intampla face parte din planul “nici o zi la parnaie pentru smecheri” indiferent de sentintza.
        Cum se zice: “boala lunga, moarte sigura”.

        blog de caine rau

        24/06/2012 at 10:58 pm

      • Legal nu, dar omerta trebuie să o respecte că altfel… :-)

        dada

        24/06/2012 at 11:09 pm

        • Iar imi aduc aminte de ceea ce zice Cristoiu despre Basescu intr-un promo: a incalcat omerta.
          JOS BASESCU, nu?

          emil

          24/06/2012 at 11:12 pm

  51. Pai atunci Citi ce puii mei face procuratura? O fi deja Kovesi santajata cu plagiatul tezei.

    ion

    24/06/2012 at 10:56 pm

    • Procuratura nu poate decat sa ancheteze pseudo sinuciderea, daca presiunea este mare poate sa-l scoata nebun ptr. ca au legist in componentza. Este competenta instantei si a MA sa duca la indeplinire ordinul de retiner.

      mar

      24/06/2012 at 11:01 pm

    • nu cred. Kovesi nu mai are nimic de pierdut, oricum va fi lupta infernala la toamna pentru kovesi si morar. Cred ca alta e problema. Una dintre verigile din lantul de punere in executie e Politia, aflata sub comanda lui Rus. Complicitatea Politie-Floreasca incearca sa puna o piatra in mecanismul de incarcerare al lui Nastase.

      Cetatean

      24/06/2012 at 11:01 pm

    • Daca legistul cu cei doi recomanda control pshiatric de urgentza incepe dansul.

      mar

      24/06/2012 at 11:02 pm

      • pariu cu toata lumea: maine orice fel de “comisie” va fi, vor spune ca nu trebuie incarcerat.

        Cetatean

        24/06/2012 at 11:05 pm

        • castigat

          mar

          24/06/2012 at 11:08 pm

        • depinde de cati din gasca lui se tem de acel “testament politic” :) hm , mai exista o varianta : daca un condamnat incepe sa ciripeasca despre infractiuni grele si sa dea probe concrete …intelegi ce zic, :)

          zigzag

          24/06/2012 at 11:09 pm

          • Posibil să le fi zis:
            - Băieți, nu mă interesează, scoateți-mă de aici, altfel vedeți voi. Eu v-am făcut, eu vă omor!

            dada

            24/06/2012 at 11:13 pm

        • Pierdut :-)
          (eu am pariat ca il transfera in sistemul penitenciar; nu imi place unanimitatea :-) ))

          emil

          24/06/2012 at 11:13 pm

        • Gluma buna, demna de Caragiale. La noi se string citiva pesedisti si repede li se atribuie denumirea de “comitie”, sau si-o atribuie singuri. Se pare ca in mentalul colectiv PSD este asociat pemanent cu autoritatea statului, automat un grup de pesedisti devine pentru cetateni un grup de reprezentanti ai statului.
          Avea dreptate Antenescu, in sesnul ca a fost profetic: asta nu e democratie, asta nu e stat de drept, asta nu e acceptabil.

          Aha

          24/06/2012 at 11:14 pm

        • Citi, ţin pariul: va fi.

          Tiberiu Orasanu

          24/06/2012 at 11:45 pm

          • crezi ca va fi incarcerat? da. Doamne!

            Cetatean

            25/06/2012 at 12:02 am

            • Va fi Citi, va fi. Hotărîrea celor 7 din 8 judecători, este dincolo de puterea lui năstase.
              Ai avut secunda în care ai intuit exact: atacîndu-i pe săndei, avocaţii lui năstase l-au terminat în loc să-l apere.
              ps. nu mă bucur. dimpotrivă: deja domnul jeg verhoigen (sau cam aşa ceva) spune altceva. va fi o luptă foarte grea care de-abia a început. să nu uităm de berlusconi.

              Tiberiu Orasanu

              25/06/2012 at 12:34 am

  52. Mai traieste Nastase?

    emil

    24/06/2012 at 11:15 pm

    • sa intrebam “famiglia” ori clubul de la roma ? :) ))

      zigzag

      24/06/2012 at 11:19 pm

    • Deja, se pare, au inceput sa “inmoaie” relatia cu opozitia, pardon: cu puterea :-(

      emil

      24/06/2012 at 11:41 pm

    • l-am urmarit de mai mult timp pe STanase(interventzii in prime time etc)/pe cata cultura,atata ipocrizie in omul asta.A sustzinut in mod constant ca daca pdl vrea ca sa isi mentzina un min. de sanse ca sa intre in parlament la un scor rezonabil,trebuie sa se delimiteze de presedinte si de politicile facute sub presiunea piratului, sa devina independent.Capcana este evidenta.Isi doreshte o opozitzie dar numai cat sa legitimizeze usl si actziunile astuia si vrea sa impiedice formarea unui curent puternic de dreapta pe osatura pdl(pozitia lui Blaga fatza de MRU).Atat ptr. a nu periclita pnl/antenescu dar nici per general usl,(desi s-ar putea ca sa ajunga in dezacord cu CTP=nu mai dau 2 bani pe Ponta :lol: )
      Deja,ca-n articolul din rl, partitura pare a fi clara(la o surpriza,insa f. mica,ma mai ashtept/sa vedem).
      Asa ca probabil vor s-o ia prin batista.Le va si place.

      mircea

      25/06/2012 at 2:26 am

  53. cum este vorba aia cu facerea de bine….

    eugeni

    24/06/2012 at 11:44 pm

  54. am stiut asta dintotdeauna, noi cei de pe blogul asta.

    Cetatean

    24/06/2012 at 11:46 pm

    • Eu cred ca toti cei care se vor opune usLASILOR trebuie sprijiniti; eu SIGUR am sa fac (asa marunt cum sunt :-) ).

      emil

      24/06/2012 at 11:53 pm

  55. Monica Macovei chiar ca este in pericol !!!

    LUCIA HOSSU LONGIN:
    PROCESUL LOTULUI NĂSTASE E STALINIST.
    VOM SESIZA PARLAMENTUL EUROPEAN CU PRIVIRE LA MONICA MACOVEI

    nu stiam de ce nu mi-a placut niciodata lucia hossu longin

    skorpion

    24/06/2012 at 11:55 pm

  56. cetatean,

    pericolul nu vine de la PE, ci faptul ca se formeaza vizibil o coalitie anti_MM in Romania!!

    si chiar blaga in persoana o detesta….

    skorpion

    24/06/2012 at 11:59 pm

    • Lucia Hossu a anunţat că, împreună cu mai multe ONG-uri, va face sesizare la Parlamentul European cu privire la comportamentul Monicăi Macovei, incompatibil cu valorile europene, ale democraţiei şi statului de drept.

      …Parlamentul României ar trebui să ia în calcul graţierea Lotului Năstase

      E cuvântul unei jurnaliste care a realizat o lungă serie de documentare despre deţinuţii politici din timpul comunismului, contra cuvântului unei procuroare comuniste represive.

      Lucia Hossu Longin a anunţat că va face o nouă serie din “Memorialul Durerii”, despre prigoana politică din perioada postcomunistă şi că un episod va fi dedicat Lotului Năstase.
      (o, my god)

      Întrebată dacă crede că la noi va fi vreodată justiţie, Lucia Hossu Longin a declarat: “Când va înceta totalitarismul de tip Băsescu, cred că se va face justiţie în România”.

      halucinant de abject…

      vedem solidaritatea fantastica a canaliilor pesedista, comunistoide, uslinoase.

      sa vedem si solidaritatea in jurul MM, a TB, caci vin vremuri grele, PDL a depus armele in bratele uslinoase….

      skorpion

      25/06/2012 at 12:05 am

  57. Secretarul general al PSD, Liviu Dragnea, a exprimat duminică seara, “poziţia oficială” a partidului în cazul Adrian Năstase . “PSD nu se disociază de Adrian Năstase. Este un simbol al partidului. PSD crede în nevinovăţia acestui om şi este alături de familie. Adrian Năstase mai are un cuvânt de spus în politică”, a spus Liviu Dragnea, la Antena3. “Îmi doresc ca omul pe care l-am cunoscut şi sper să-l văd cât mai curând să continue lupta”, a adăugat Dragnea, care le-a amintit românilor că “trăiau mai bine pe vremea lui Adrian Năstase”.

    radu2

    25/06/2012 at 12:00 am

    • Si gresesste DRagnea cand spune ca Adtian Nastase este un “simbol al partidului”? Desigur, alturi de Ion Iliescu :-(

      emil

      25/06/2012 at 12:02 am

  58. lui blaga ii plac numai uslinoasele.

    theo- nona

    25/06/2012 at 12:00 am

  59. daca as avea o bomba cu ra…at, as sti unde sa o lansez.

    Cetatean

    25/06/2012 at 12:01 am

  60. nu intzeleg dece totzi o fac pe dna. Macovei in toate felurile.
    In aceastä searä Cristoiu a fost f. revoltat si cu cartea in manä
    a arätat cä Rus a fäcut o ilegalitate, o mizerie PSD,escrocherie.

    theo- nona

    25/06/2012 at 12:04 am

  61. madame Hossu este dupä cum stiu tot o fostä lucrätoare,
    chiar dacä nu recunoaste. sä-i fie rusine.

    theo- nona

    25/06/2012 at 12:05 am

  62. madam hossu vorbeste ptr publicul neinformat din RO. MM beneficiaza de un respect in europa cum nu cred ca a avut sau are alt politician roman. si cand a ajuns sa consilieze prim ministru al unui alt stat … sa ma scuze madam hossu dar MM are “ok ul ” si de la MI5 si de la serv de informatii externe ale Germaniei ( asta asa doar ca exemplu) :) . faptul ca bolsevicii si au gasit o tinta in persoana MM tine de reformele facute in justitie. cand MM vorbea in strainatate despre abuzurile justitiei din RO …bomboneii stiau ca va veni si ziua asta : cand vor fi condamnati. :) asa ca orice galagie de a bomboneilor nu face decat sa confirme ambasadelor straine de la Bucuresti ca Monica Macovei si a facut datoria si nu le a tradat incredere. :) sa i aduca cineva aminte madamei hossu de Baroneasa N. care stia exact nivelul de coruptie al bomboneilor .

    zigzag

    25/06/2012 at 12:19 am

  63. noapte buna !

    zigzag

    25/06/2012 at 12:27 am

  64. madam hossu sa faca o emisiune la antena3 si va fi multumita.

    Cetatean

    25/06/2012 at 12:27 am

  65. Rus trebuie sä-si dea demisia,

    este o inscenare de mafiotzi.

    cum admite procuratura asa ceva?

    theo- nona

    25/06/2012 at 12:31 am

  66. noapte buna :)

    mircea

    25/06/2012 at 12:32 am

  67. UCU a lui Besa din Urisori, este un trisor

    un mafiot uslinos. …………..i se mai spune si I:RUS

    DEMISIA::

    theo- nona

    25/06/2012 at 12:35 am

  68. Buna Dimineata :)
    Postare noua!

    Theophyle

    25/06/2012 at 8:23 am


Comentariile nu sunt permise.